Ihmettelen kun porukoilla kertyy jääkuutioita useita pulkallisia talvella ja itsellä Toshiba Premium 25 hoitelee talon lämmityksen 95% yksistään, niin en tiedä missä ovat omat kuutiot kuten kuvista näkyy. Nyt laitoin toisen kerran olohuoneen Porin Mattiin valkiat tänä talvena.
Puhallus kakkosella. Tänään nostin ekan kerran kolmoselle. Sisätilan lämpötilan pyynti 22c. Huomasin että nyt alkoi sisätilan lämpötila menemään alle 22c. Pyöri jossain 21.5c. Ihan tarkkaa lukemaa ei saa kun mittari sijaitsee seinässä johon pumppukin hönkii. Mutta sinne suuntaan, niin piti nostaa puhallusta yksi pykälä ylöspäin ja laittaa tulet pesään. Ulkona se -16c näyttää pyörivän.
Hei, täällä kans toinen noviisi pumpun kanssa
-ihan hyvä seurata tätä palstaa josta saa hyviä ja hyödyllisiä vinkkejä ilpin kanssa pelaamiseen
-minulla myös Toshiban pumppu (Haori Nordic 35) ollut nyt kolmisen kuukautta käytössä niin ei sekään kyllä jäätä tuota kuin hitusen, parissa viikossa tulee 65 litran muurauspaljun pohjalle jäätä sellaiset 5-10 senttiä
-silikonia olen nyt pariin otteeseen suhkutellut paljuun jolloin jäät ovat lähteneet kevyesti taputtelemalla
-pumpulla pyynti 23 celsisusta ja manuaalipuhallus kolmosella sekä takkamoodi 1 päällä -takkaa lämmitetään joka päivä
-kämppänä omakotitalo 138 m2 suoralla sähkölämmityksellä, patterit säädetty 16-17 asteeseen ja tällä kompinaatiolla sisälämmöt pyörivät 21-22 asteessa
-itsekin olen miettinyt tuota jään vähäistä muodustumista että mitä teen väärin vai onko se vain "tosipahan" ominaisuus? (vinkkejä otetaan vastaan)
-naapurilla mitsun LN25 ja hän saa kyllä viikoittain tyhjentää paljuansa, hänellä on ihan identtinen kämppä -tosin ilman takkaa
-käytän lähinnä toshiban äppiä puhelimella silloin kun jotain säätöjä muuttelen -äppi on tosi helppokäyttöinen ja monipuolinen verrattuna "kakeen" -lähinnä lämpöjä, puhalllusta ja laipan kulmia säätelen sillä
-onkohan tuohon äpin näyttämään pumpun sähkönkulutukseen luottamista kun se näkyy virtaa vievän 10-30 kWh / vuorokausi? Tokihan täällä Oulun korkeudella oli viikon päivät pakkasta -30 asteen molemmin puolin eli siitä nuo suurimmat lukemat