Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

"Huonoa Ryzen 7 1800X:ssä

• Yksittäinen ydin hitaampi kuin i7-7700K:ssa (mutta kokonaisuutena puolta nopeampi)
Mielestäni täysin aiheellista mainita huonojen puolien kohdalla, että yksittäinen ydin jää kilpailijaa jälkeen. Hyvissä voi sitten mainita, että voittaa kilpailijan monessa testissä suuren ydinmäärän johdosta.

Kyllä täältäkin tulee ääni io-games:ille ;)

//Edit: Ohhoh, no en ole lainkaan yksin ajatukseni kanssa. Millos launchaa? :)

Mielestäni täysin aiheellista mainita huonojen puolien kohdalla, että yksittäinen ydin jää kilpailijaa jälkeen. Hyvissä voi sitten mainita, että voittaa kilpailijan monessa testissä suuren ydinmäärän johdosta.
Tuo olisi periaatteessa helppo huomata, jos vertailtavien prosessoreiden kellotaajuudet olisi selkeästi näkyvissä. 7700K prosessori kun on suuremmalla kellotaajuudella, mutta 4 ytimellä. Ryzen 7 taas 8 ydin, eli periaatteessa tehoreserviä on Ryzen prosessorissa vaikka kuinka paljon. Periaatteessa puolet potentiaalista vielä löytyisi lisää jos optimointi saataisiin 100% kohdalleen?

Eli 8 ydin on ehdoton tulevaisuuden tai vuoden 2017 prosessori? Muropaketti suosittelee lätkä taisi myös puuttua :)

Hieman kyllä ärsyttää tuon Ryzen testin yksivirkkeiset kappaleet.

Kyllä sitä voisi useamman virkkeen putkeenkin kirjoittaa.

Vai mitä mieltä olette?

...

"Ryzen-kokoonpano kulutti sähköä jopa 24,35 prosenttia Kaby Lakea enemmän." - no shit! Mites olisi perf/watt?

"Prosessori oli vakaa yön yli Prime 95:llä näissä vauhdeissa..." - jotain opittu Kaby Lake artikkelin kellotuksesta. :D

"Ryzen kellottui kohtuullisesti, mutta ainakaan pelkällä ilmalla jäähdytettynä se ei lopulta päässyt kovin korkeisiin lukemiin." - eikö voisi kertoa ettei edes vesi auta? Vai onko se turhaa tietoa kohdeyleisölle?

Viikon naurut... nimittäin jarfinin kommentista. Onneksi ei ole ko. trollia täällä näkynyt. Toisaalta ei menisi montaa viestiä että saisi matkan banaanisaarille. Täällä kun ei trollailua suvaita läheskään tuossa määrin.

Eiköhän tässä ollut taas muroa viikoksi pariksi. Sitten uudestaan kun haluaa seuraavan kerran naureskella.
:kippis:

Hieman kyllä ärsyttää tuon Ryzen testin yksivirkkeiset kappaleet.

Kyllä sitä voisi useamman virkkeen putkeenkin kirjoittaa.

Vai mitä mieltä olette?

...

"Ryzen-kokoonpano kulutti sähköä jopa 24,35 prosenttia Kaby Lakea enemmän." - no shit! Mites olisi perf/watt?

"Prosessori oli vakaa yön yli Prime 95:llä näissä vauhdeissa..." - jotain opittu Kaby Lake artikkelin kellotuksesta. :D

"Ryzen kellottui kohtuullisesti, mutta ainakaan pelkällä ilmalla jäähdytettynä se ei lopulta päässyt kovin korkeisiin lukemiin." - eikö voisi kertoa ettei edes vesi auta? Vai onko se turhaa tietoa kohdeyleisölle?

Viikon naurut... nimittäin jarfinin kommentista. Onneksi ei ole ko. trollia täällä näkynyt. Toisaalta ei menisi montaa viestiä että saisi matkan banaanisaarille. Täällä kun ei trollailua suvaita läheskään tuossa määrin.

Eiköhän tässä ollut taas muroa viikoksi pariksi. Sitten uudestaan kun haluaa seuraavan kerran naureskella.
Jos ne ei saa kasattua vesijäähyä siihen..?

Jos ne ei saa kasattua vesijäähyä siihen..?
Voihan olla ettei perusmuron oleteta osaavan mitään AIO vesijäähyä asentaa. Turha siis kertoa ettei vedellä pääse juuri yhtään kovempaa.

Edit:
Nyt kun asiaa miettii niin ehkä se onkin näin. Perusmuro taitaa jatkossa tarkoittaa mikrobitti 2.0 lukijaa, joka ei oikeasti ole konettaan kasannut saatika kellottanut.

Nyt kun asiaa miettii niin ehkä se onkin näin. Perusmuro taitaa jatkossa tarkoittaa mikrobitti 2.0 lukijaa, joka ei oikeasti ole konettaan kasannut saatika kellottanut.
Ottaen huomioon, että muroon jääneet marttyyrit tuntuvat olevan kovin vahvasti sitä mieltä että IT-harrastus ja sitä myöten kaikki muukin tekninen keskustelu muuttui tarpeettomaksi siinä vaiheessa kun nämä jäärät lopettivat omat harrastelunsa joskus 10v sitten, niin en tuollaista kohderyhmäkategoriointia pitäisi kovinkaan suurena ylilyöntinä.

No, oli miten oli, muron tulevaisuus tuntuu olevan lähinnä YK:n mamuväännöissä ja lukemattomissa foliohattuketjuissa. Muro24 olisi kuvaavampi nimi sen toisen 24-päätteisen moderoimattoman trollipesäkkeen rinnalla.

Tuossa testausasetelmassa on muuten sellainen ongelma, että tuossa artikkelissa alussa kerrotaan selvästi, että Ryzen on 6900K mallin kilpailija ja sitten kaikki testit on tehty 7700K mallia vastaan ilman tuota 6900K mallia.

Tätä mäki vähän ihmettelin. Kun sitten mietitään että Amppariin tuli hylsy AMD-puolueellisuuden takia tmv. niin mitä toi sitten on jos ei sitä itseään?

Tätä mäki vähän ihmettelin. Kun sitten mietitään että Amppariin tuli hylsy AMD-puolueellisuuden takia tmv. niin mitä toi sitten on jos ei sitä itseään?
Google translateahan tuo Muropaketti tuntuu mainostavan noista uutisista ja niiden tasosta päätellen.

Itsellä tuli mieleen (ei siihen imuriin) että jos romupaketti on saanut riesenin päivä ennen julkaisua ja nyt teki siitä artikkelin niin eikö murokin pitäisi poistaa amppareista?

Artikkeli omalla nimellä. Eikös tuo Tapio B. ollut pitkään assarina Mikrobitissäkin? Aika mitäänsanomatonhan tuo artikkeli on, kun on lukenut io-techin vastaavan. Nyt jännätään tuleeko sisältömainonnan vuoksi Muropaketti poistumaan Amppareista.

Karkaa OT, mutta io-tech voisi tehdä lyhyen kyselyn (2min, ei mitään tekstilaatikkoja), jos haluaa kartoittaa minkälaista porukkaa sivuilla ja techbbs pyörii. Vastauksien perusteella voisi jonkinlaista kohdennusta tehdä, pitäen kuitenkin mielessä tärkeimmän eli tietokoneraudan.

Kautium pelkoja vahvistaakseni voin todeta, että itse (~25v mies) pyörin bbs lähinnä YK, seuraten talouteen/yhteiskuntaan/elämään liittyviä asiakeskusteluja (en koske pitkällä tikullakaan maahanmuutto/salaliitto -lankoihin; ei ole kiinnostusta tai aikaa lukea). Olen kasannut nykyisen koneeni (2v sitten 400e maksoi osat), mutta tarvetta ei ole yhtään paremmalle (nykykoneet on sen verran tehokkaita, että eipä tuota rautaa tarvitse uusia; lisäksi läppärit on halpoja ja tehokkaita). Pöytäkoneessa ja läppärissä debian (koska debian stable toimii kuin junan vessa). Uutisista/artikkeleista tulee luettua kiinnostavimpia rautajuttuja (kuten ryzen), mutta niistäkin käytännössä yhteenveto (en osaisi laittaa oikeaan järjestykseen esim. viimeistä viittä intelin arkkitehtuuria). Mobiiliuutisia tuleekin luettua enemmän ja tarkemmin.

Tässä varmaan monen (tietokonerautafanin) mielestä masentava kuvaus nykyisistä foorumin käyttäjistä.

PS. Tarkoitus ei ollut aloittaa mitään "kerro itsestäsi" -lankaa, vaan tarkoitus oli kannustaa tekemään pieni käyttäjäkysely, jos nähdään olevan tarvetta.

Artikkeli omalla nimellä. Eikös tuo Tapio B. ollut pitkään assarina Mikrobitissäkin? Aika mitäänsanomatonhan tuo artikkeli on, kun on lukenut io-techin vastaavan. Nyt jännätään tuleeko sisältömainonnan vuoksi Muropaketti poistumaan Amppareista.
Kyllähän tuosta nyt sisältömainonta syyte pitäisi tulla (ampparien komitean mukaan). Koska AMD prosessori voitti kaikissa testeissä Intel prosessorin! :) Jos AMD on laittanut prosessoriin liian monta ydintä? Huijaustako?

Sala^H^H^H^HJulkaisuneuvoston lopputulos kerrottu jo jossakin ketjussa? Aiemmista viesteistä voisi päätellä niin.

Itsellä tuli mieleen (ei siihen imuriin) että jos romupaketti on saanut riesenin päivä ennen julkaisua ja nyt teki siitä artikkelin niin eikö murokin pitäisi poistaa amppareista?

Eihän otavamedia nyt omaa otavaa poista itsestään;) Onhan siellä monta muutakin "talon" ulkopuolista tekijää, kuten YLE tai MTV3, IL, IS yms, jotka voi myös luokitella kilpailijoiksi, noin esimerkkinä. Se nyt on vaan kiukuttelua otavalta ettei ota io-techia sivuilleen, ja sitten keksitään joku julkaisubyroo jolla sitten anonyymisti perustellaan että miksi näin ei voi toimia.

Ensin kustaan omiin muroihin ja sitten murjotetaan, noin se vaan menee.

Sala^H^H^H^HJulkaisuneuvoston lopputulos kerrottu jo jossakin ketjussa? Aiemmista viesteistä voisi päätellä niin.

Onhan se täälläkin jossain, en nyt löydä mutta jospa tästä.:)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Pieni kiire ja copypastehäröily on aina paikallaan.

Suorituskykymittaukset: Ryzen vs. Kaby Lake
Tehonkulutus
Mittasimme tehonkulutuksen Prime95-testin aikana pistorasiaan laitettavalla mittarilla, joka kertoo koko testikokoonpanon virrankulutuksen näyttöä lukuunottamatta. Ajoimme testin vain Ryzenillä ja Kaby Lakella. Otimme korkeimman lämmön talteen tunnin tarkkailujaksolta.
Korkein lämpö tehonkulutuksessa liittyy, kun alapuolella on oma kuva ja kappale lämpötiloille.

Lämpötila rasituksessa
Ryzenin lämpötila jäi 73:een celsiusasteeseen eli alitti Kaby Laken 76:n asteen lämmöt 3,95 prosentilla.

Ryzen-kokoonpano kulutti sähköä jopa 24,35 prosenttia Kaby Lakea enemmän.
Sähkönkulutus rasituslämmöissä liittyy, kun ylempänä on oma kuva ja kappale tälle.

Suorituskykymittaukset: Ryzen ylikellotettuna
Täällä on hyvä kertoa tehonkulutuksessa sama korkeimman lämmön talteenotto ja lämpötilojen jälkeen on hyvä kerrata, että "Ryzen-kokoonpano kulutti sähköä jopa 24,35 prosenttia Kaby Lakea enemmän."

Kellotettuna Ryzenin lämpötila nousi tarkkailujaksolla korkeimmillaan 10,96 prosenttia korkeammaksi kuin vakiokelloilla. Kokoonpanon tehonkulutus taas nousi 2,8 prosenttia.
Yksi desimaali antaa kovin epätarkan kuvan :vihellys:

On kyllä kuollut tuo muro. Ei paljon yhtään keskustelua Ryzenistä saati sitten GTX 1080 ti:stä. Lisäksi nimistä jo näkee, että lähes kaikki aktiivisimmat kirjoittajat hävinneet.

Ei jumalauta, huhu sitä huhu tätä.. Yllättäen mm. 1080Ti-jutuista ei tietoakaan, vaikka Sampsa väsäsi jo laadukkaan artikkelin. :kahvi:

Jos nyt ihan rehellisesti mietitään niin veikkaanpa että Nokian uudet puhelimet suomessa kiinnostaa n+1 kertaa enemmän kuin uusi näyttis. Näin niinkuin kokonaisuutena ja massana.

Pointtini lähinnä siinä, että siinä missä ennen uutisoitiin tiuhaan tahtiin raudasta, niin uutisointi on muuttunut helvetin mobiilipainotteiseksi ja mobiilivehkeisiin liittyviin huhuihin. Tokihan jokaiselle on jotakin, tästä syystä esim. itse en mitään mobiiliuutisointia seuraa kun aihepiiri ei kiinnosta pätkääkään, vaan nimenomaan sitä rautapuolta. :tup:

Juu näinhän se on.

Itsellä juurikin toistepäin, tosin tulee kyllä luettua rautajuttujakin vaikka sinällään mitään sen suurempaa mielenkiintoa niitä kohtaan ei ole.

Jos nyt ihan rehellisesti mietitään niin veikkaanpa että Nokian uudet puhelimet suomessa kiinnostaa n+1 kertaa enemmän kuin uusi näyttis. Näin niinkuin kokonaisuutena ja massana.

Huhu: Suomalaisia kiinnostaa paljon enemmän uutisointi joissa on faktaa eikä pelkkää huhuun pohjautuvaa huhua.

Pitkässä juoksussa muropaketin ja io-techin lukijoita kiinnostaa tekniikan ja elektroniikan laadukas uutisointi, ja murossa laatu on laskenut kuin lehmän häntä.

Viime vuoden lopusta alkoi aidosti vituttamaan kun murossa joka toisen 'uutisen' otsikko oli muodossa "HUHU: [Insert Title]". Lisäksi artikkeleista paistaa se että niitä kopioidaan ulkomaisilta sivustoilta suomennettuna antamatta credittiä lähdesivustolle. Pessimismini on sen verran vahvaa että en ylläty ollenkaan jos joskus näkyy lontoota paikassa jossa selvästi kuuluisi olla suomea.

Mä odotan että jo tänävuonna muropaketissa näemme otsikon: "... Etkä ikinä usko mitä sitten tapahtui!"

"Teknologiayhtiö AMD:ltä uskomaton tuotejulkistus prosessorimarkkinoilla!!"
Ryzen R5-sarja...

Ottaen huomioon, että muroon jääneet marttyyrit tuntuvat olevan kovin vahvasti sitä mieltä että IT-harrastus ja sitä myöten kaikki muukin tekninen keskustelu muuttui tarpeettomaksi siinä vaiheessa kun nämä jäärät lopettivat omat harrastelunsa joskus 10v sitten, niin en tuollaista kohderyhmäkategoriointia pitäisi kovinkaan suurena ylilyöntinä.

No, oli miten oli, muron tulevaisuus tuntuu olevan lähinnä YK:n mamuväännöissä ja lukemattomissa foliohattuketjuissa. Muro24 olisi kuvaavampi nimi sen toisen 24-päätteisen moderoimattoman trollipesäkkeen rinnalla.
tuntuu että suoli24 palstalla on asiantuntevampaa porukkaa ku murossa.

Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.

Minusta tuo oli ihan asiallinen artikkeli. Ei yhtä kattava kuin Sampsalla, mutta ei puoliksikaan niin huono mitä olin pelännyt. Ja Tapio taitaa olla muuten Skrolli-lehden päätoimittaja, ei pelkkä kloonisoturi 'pahan Muropaketin valtakunnassa.' :p

Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3

Kyllä tuon Ryzen testiartikkelin antoisin puoli oli kommenttiosio... Ihan kauheata kuraa, miten kehtaavat edes julkaista moista sontaa?

• Tykkää
Reactions: kgb

Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
haluuks sää jonkun mitalin tästä vai?

Maksaako Muro kirjoittajille minkäänlaista palkkaa?
Ainakin oli hyvä avaus. Sekä vähän selkeytti että kuinka näitä juttuja tehdään.

Siitä tulikin mieleen että koskas Sampsa rupeaa tekemään laadukkaita testejä tai artikkeleita joihinkin lehtiin tai muualle? :) Ei ole tullut aiemmin ajatus edes mieleen. Mutta io-tech on varmaankin se ykkönen, eli ehkä mitään juttuja ei tule.

io-games oli ainakin kiinnostavalta kuulostava idea :)
Sekä hyvä että Sampsa pääsi Otavamedian otteesta karkuun!

<3

No tässäpä palautetta ja kehitysehdotus; aivan kuin tämä postauksesi, myös artikkeli oli todella raskas lukea.

Syy on tämä. Siinä oli lause. Ja sitten oli toinen lause. Jonka jälkeen tuli kolmas lause. Ne koskivat samaa asiaa. Pilkun käyttö opetetaan peruskoulussa. Myös sivulauseet opitaan peruskoulussa. Myös minulla tulee pilkkuvirheitä joskus. Sitä en kiellä. Mutta soljuvaa tekstiä on mukavampi lukea. Silloin se ei ole töksähtelevää.

<3

Sen enempää kommentoimatta, tervetuloa Tapiolle tänne keskustelupalstalle.

<3

"En mä nyt hei oikeesti näistä mitään tiedä, älkää viittikö mä oon vaan töissä täällä". Itsekin sen myönsit, että kirjoitat moniin paikkoihin ja täten et voi olla minkään asian ammattilainen. Se kohdeyleisö, joka on prosessoriartikkeleista kiinnostunut, lukee varmasti sen ylivoimaisesti laadukkaamman artikkelin täältä. Yleensä tälläisilla markkinasegmenteillä se kohdeyleisö haluaa, että artikkelin kirjoittajan asiantuntemus on vähintään omalla tasolla tai mieluiten ylempänä, eikä alempana niin kuin Muron nykytoimituksella.

Ilmeisesti Muropaketin nykyinen strategia on asettautua hieman Iltalehden Digiä korkeammalle, mutta kuitenkin selvästi IO-techin alle. Julkaista korkeintaan keskinkertaisella asiantuntemuksella artikkeleita, täyttää klikkiquotat huhu-uutisilla ja io-techista plagioiduilla jutuilla.

Se, miksi Muron uutisten kirjoittana on nykyään 'Muropaketin toimitus' johtuu siitä, että eihän kukaan halua laittaa omaa nimeään lukiotyyliin "onhan tää nyt oikeesti Wikipediasta (=IO-techista), mut muutetaan vähän sanajärjestystä" plagioidun jutun alle. Ne jutut, mitkä ei ole täältä plagioitu, on varmaan jollain journalistiopiskelijoilla orjahintaan tai 'työharjoitteluna' teetettyä samaan tapaan kuin tv-sarjojen tekstitykset. Ja niissäkin näkyy toi "ihan sama, mä oon vaan toissä täällä" -asenne.

Yleisesti ottaen onnea matkaan Muropaketin nykyiselle toimitukselle tuon tulevan megahienon sisältömedianne kanssa. Jotain puhettahan siellä oli kirjoitusaiheiden laajentamiesta? Vastaavalla asiantuntemuksella tehtyjä pölynimuri- ja jääkaappitestejä odotellessa. :think:

Tapio on ainoa inhimillisyyden ripe nykymurossa ja vaikuttaa vilpittömästi yrittävän parhaansa. Harmi että ajautui pimeälle puolelle. Koittakaa Samputin ja kumppanit saada Tapiokin tänne niin lähtee loputkin lukijat murosta. :)

En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.

Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.

Tässä lainaan viestiä, minkä sisältö on helposti idioottimaisin asia, minkä olen lukenut vuonna 2017.

[patrick stewartin naamapalmu.jpg tähän]

Ainakaan toistaiseksi Io-techillä ei vielä ole omaa peli (/elokuva/viihde) sivustoa, joten näkisin että ainakin Domella on vielä ihan oma paikkansa.

Tosin kysymys on muutenkin aika outo, oletko sitä mieltä että koska meillä on ilta-sanomat niin hesari on turha, koska "samaa sisältöä ei tarvita kahta kertaa"?

Tässä lainaan viestiä, minkä sisältö on helposti idioottimaisin asia, minkä olen lukenut vuonna 2017.

Ainakaan toistaiseksi Io-techillä ei vielä ole omaa peli (/elokuva/viihde) sivustoa, joten näkisin että ainakin Domella on vielä ihan oma paikkansa.

Tosin kysymys on muutenkin aika outo, oletko sitä mieltä että koska meillä on ilta-sanomat niin hesari on turha, koska "samaa sisältöä ei tarvita kahta kertaa"?

Kysymys oli tarkoitettu siis Thihille.

Usempi sivu ei ole turha, mutta kuulisin silti muron toimittajalta hänen näkemyksenä sivustojen asemasta toisiinsa. Tähän asti muro on ollut osaamisen tyyssija, mutta onko sen edes tarkoitus olla sitä enää jatkossa? Nykyisten mobiiliuutisten perusteella painopiste olisi huomattavan mobiili "diginatiivi" joka ei hardwarenäppiksellä snäppäile. Pelkästään terminologia kuulostaa jo siltä että siihen suuntaan ollaan menossa:
upload_2017-3-10_22-43-4.png

upload_2017-3-10_22-46-19.png

Mobiilitutkimus on Muropaketin toimituksen laatima, ja tuloksia käytetään Taskumuron kehittämiseen.

Käytätkö jotakin seuraavista:
1. Apps
2. Gamez
3. Muu, mikä? ________

Eli mitä tuolla nähtävästi tapahtuu on se, että on saatu tietoturvatalolta rahaa artikkeliin ja nyt koitetaan väkisin vääntää sillä käyttäjien ehdoilla määritetty tarve.

Usempi sivu ei ole turha, mutta kuulisin silti muron toimittajalta hänen näkemyksenä sivustojen asemasta toisiinsa. Tähän asti muro on ollut osaamisen tyyssija, mutta onko sen edes tarkoitus olla sitä enää jatkossa?

Menetkö Citymarketin lihatiskille ulisemaan, että vitun Kesko saatana, minkälainen asema teillä on S-ryhmää vastaan mielestäsi? Palaute sisäfileen laadusta varmasti otettaisiin vastaan, mutta kaikki sitä korkeamman tason palaute korkeintaan välitettäisiin esimiehelle.

Miten kuvittelet, että joku (todennäköisesti) freelancerina artikkelia kirjoittava jamppa alkaisi ruotimaan ja vertailemaan kilpailevaa sivustoa sekä sitä, mikä palkan maksaa. :confused:

Noin yleisestikin tämän säikeen viimeaikaiset kirjoittelut vain vahvistavat sitä uskomusta, mikä joillakin on, että Murosta tänne vaihtoivat vaan mokuttajat ja vajakit. Kun täällä sisältö on jo selkeästi satakertaisesti parempaa, niin ei me tarvita tälläistä 0,001 aivosolun settiä enään.

Menetkö Citymarketin lihatiskille ulisemaan, että vitun Kesko saatana, minkälainen asema teillä on S-ryhmää vastaan mielestäsi? Palaute sisäfileen laadusta varmasti otettaisiin vastaan, mutta kaikki sitä korkeamman tason palaute korkeintaan välitettäisiin esimiehelle.

Miten kuvittelet, että joku (todennäköisesti) freelancerina artikkelia kirjoittava jamppa alkaisi ruotimaan ja vertailemaan kilpailevaa sivustoa sekä sitä, mikä palkan maksaa. :confused:

Noin yleisestikin tämän säikeen viimeaikaiset kirjoittelut vain vahvistavat sitä uskomusta, mikä joillakin on, että Murosta tänne vaihtoivat vaan mokuttajat ja vajakit. Kun täällä sisältö on jo selkeästi satakertaisesti parempaa, niin ei me tarvita tälläistä 0,001 aivosolun settiä enään.

:bored:

Enpä minäkään hoksaa miten kahdelle samanlaiselle sivustolle löytyy tilaa (käyttäjiä / lukijoita) kun otetaan huomioon suomen väkiluku, josta ehkä 10% kiinnostaa hardware ja elektroniikka enemmän kuin se surullisenkuuluisa kilo paskaa. Muropaketti ja io-tech voivat toki elää rinnakkain, mutta niiden kohdeyleisö tuskin voi olla sama. Hyvin paljon kertoo jo se että muropaketin hardwaresta enemmän tietävät, ja sille enemmän omistautuneemmat jättäytyvät sieltä pois ja kasaavat yhteisönsä uusiksi uuden nimen alle.

Hesari ja IS vertaus nyt ei aivan osunut yhteen, sillä kumpaakin luetaan eri syistä. Ei kai kukaan hae jostain IS.fi:stä uutisiaan :rofl:
Samat hardware uutiset on luettavissa ulkomaisilta sivustoilta, ja useimmat tämän foorumin käyttäjistä varmasti niin tekevätkin.

Sisäinen pessimistini ei yllättyisi ollenkaan jos Muropaketin tulevaisuudessa on pelkkää sisältömarkkinointia [MAINOKSEN ESTO-OHJELMA HAVAITTU, DISABLOI OHJELMA JA LATAA SIVU UUDELLEEN]-mausteella. :wtf:

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 997
Jäsenet
78 753
Uusin jäsen
Web

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom