io-tech.fi / TechBBS-foorumin statistiikkaketju (istunnot ja sivulataukset)

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Ainakin Wikipedian modulointi on yhtä mielivaltaista kuin se on täälläkin toisinaan. Saapahan Sampikin maistaa miltä se admin-ringin tekemät logiikkaa vailla olevat ja kaveria-ei-kritisoida päätökset tuntuvat kun kohdalle osuu.
Ei se ole minun asiani, miten Wikipedian ylläpitäjät sivustoa ylläpitävät. Lopputulos on luonnollisesti se, mikä äänetyksestä tulee ja jos lopputulos on negatiivinen, niin asia etenee heidän sääntöjen ja käytäntöjen mukaan sitten tulevaisuudessa.

PS. En ole itse kyseistä io-tech-sivua Wikipediaan kirjoittanut, vaan sen on tehnyt tämä yhteisö, joka on kokenut asian merkittäväksi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Ei. Puhun kahdesta asiasta. En tiennyt että Sampsa haluaa iotechin. Sain mielikuvan että omaa ei haluaisi ja iotech olisi se missä voisi hänestä mainita. Itsehän kommentoin tuonne äänestykseen että siirtää muropaketin iotechin historiaosioksi ja uuden otavapaketin otavalle (tai ampparit ois oikeastaan parempi paikka) sivuhuomautukseksi.
Aikaisemmin minun nimeni ohjasi Wikipediassa Muropakettiin, totesin että jos ohjata täytyy niin nykytilannetta paremmin vastaisi ohjaus io-techiin. Toisaalta Muropaketin historia ei katoa mihinkään. Toteamukseni jälkeen minulle on ilmestynyt oma sivu Wikipediaan, kuten kaikilla muilla tällä listalla olevillakin on: Sampsa – Wikipedia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Aikaisemmin minun nimeni ohjasi Wikipediassa Muropakettiin, totesin että jos ohjata täytyy niin nykytilannetta paremmin vastaisi ohjaus io-techiin. Toisaalta Muropaketin historia ei katoa mihinkään. Toteamukseni jälkeen minulle on ilmestynyt oma sivu Wikipediaan, kuten kaikilla muilla tällä listalla olevillakin on: Sampsa – Wikipedia
Katos vaan. En tiennytkään että kävin Sampan kanssa samaa koulua. Varmaan samaa Tekkeniäkin sitten hakattu, veikkaisin?
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
347
Onhan se nyt kuitenkin Suomen suurin keskustelufoorumi, joten siinä mielessä hyvä tietää luvut.
Ylilauta mainostaa itseään suurimmaksi.
Siitä on tehty peräti gradu. Joka on varsin hauska. Taisi olla suomi24:stäkin tehty.

Tätä voi sanoa suureksi vasta sitten kun joku tekee gradun. Harmi kun itsellä vähän liikaa ikää, ei tarvisi kuin mainita Itävallan Aatu pari kertaa ja läpi menisi :geek: Viite:ks. linkki jossa gradu ylilaudasta.

Löytyi tuolta (alin)
https://ylilauta.org/maahanmuutto/44667986
ja tuolta (koko ketju)
https://ylilauta.org/satunnainen/62293600

Ja se gradu:
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream...76/URN_NBN_fi_jyu-201612155117.pdf?sequence=6
:rofl:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Ylilauta mainostaa itseään suurimmaksi.
Siitä on tehty peräti gradu. Joka on varsin hauska. Taisi olla suomi24:stäkin tehty.

Tätä voi sanoa suureksi vasta sitten kun joku tekee gradun. Harmi kun itsellä vähän liikaa ikää, ei tarvisi kuin mainita Itävallan Aatu pari kertaa ja läpi menisi :geek: Viite:ks. linkki jossa gradu ylilaudasta.

Löytyi tuolta (alin)
https://ylilauta.org/maahanmuutto/44667986
ja tuolta (koko ketju)
https://ylilauta.org/satunnainen/62293600

Ja se gradu:
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream...76/URN_NBN_fi_jyu-201612155117.pdf?sequence=6
:rofl:
Kyllä tämä foorumi on jo tarpeeksi iso ollaankseen elinvoimainen. Määrä ei korvaa laatua :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
347
Kyllä tämä foorumi on jo tarpeeksi iso ollaankseen elinvoimainen. Määrä ei korvaa laatua :)
Juu eipä tuossa. Jos mainostuloja sun muuta tarvis lisää niin kattoon missä maissa ei oisi omia kunnollisia vielä ja kopsaan niihin samaa.

Mulle joskus aikoinaan tuli toi tiedelehti, eihän se kummoinen silloinkaan ollut mutta nyt uusimman selailin läpi kun noita lehtiä ilmattees tarjolla joitain netissä katsottavina tarjouksena viikon. Sivuiltaan löytyy, en mainosta vaan harmittelen.
Harmi että sekin kehnontunut, ei sillä että laadukkaampanakaan tilaisin koska netti, mutta luulisi samalla rahalla saavan parempiakin toimittajia. Tuolla ei nyt niin väliä, mutta sanomalehtien muuttuminen juoru-uutisiksi on asia joka vaikuttaa vähitellen kaikkiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Juu eipä tuossa. Jos mainostuloja sun muuta tarvis lisää niin kattoon missä maissa ei oisi omia kunnollisia vielä ja kopsaan niihin samaa.

Mulle joskus aikoinaan tuli toi tiedelehti, eihän se kummoinen silloinkaan ollut mutta nyt uusimman selailin läpi kun noita lehtiä ilmattees tarjolla joitain netissä katsottavina tarjouksena viikon. Sivuiltaan löytyy, en mainosta vaan harmittelen.
Harmi että sekin kehnontunut, ei sillä että laadukkaampanakaan tilaisin koska netti, mutta luulisi samalla rahalla saavan parempiakin toimittajia. Tuolla ei nyt niin väliä, mutta sanomalehtien muuttuminen juoru-uutisiksi on asia joka vaikuttaa vähitellen kaikkiin.
Tuosta asiasta olisi hyvä keskustella. Moni kotisivu on ostettu ja pistetty saman konsernin alle tappaen keskusteluiden suolan sekä tapattaen kommentteja. Entiset kotisivut olivat toimineet ihan hyvin, mutta ei enää nykyään kuten Sampsaa lainaten, määrä ei korvaa laatua.

Tästä voisi päästä siihen paremmin jyvälle, kun kaikissa MTV3, Nelonen, yms. kaupalliset sivustot ovat ottaneet aina samanlaisen alalaatikon Facebookit, Twitterit, Disquss tai mitä niitä olikaan. Tämä alalaatikon typerä idea on taannut niille enemmän rahaa kuin pitämällä ne sivustot erilleen. Tuo suuntaus ei ole oikein tehty ja nyt ne lehdet kuvittelevat saavansa hyvin rahaa alalaatikoilla ja enemmän rahaa saadaan, kun yhdistetään erilaiset sivustot yhden ja saman konsernin alle.

Sori OT:sta, mutta näistä pitää puhua jossakin ihan toisessa otsikossa jossakin alueessa enkä osannut päättää, että minne nämä lehdistöhöpinät voisi laittaa?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 128
Jotain häikkää noissa statiikoissa:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Jotain häikkää noissa statiikoissa:
Huomasin saman, joka sinällään jännä juttu että mitään muutoksia ei ole tullut tehtyä viikkoihin mihinkään.. koitetaan selvitellä. Manuaalisesti ajamalla päivittyvät o_O
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Siitä kun vähentää Domen ~100k, niin 100% Muropaketin sivulatauksista. Melkoinen merkkipaalu ylitetyksi näin muutaman kuukauden vanhalle sivustolle.
Turha on riemuita keinotekoista saavutusta. Sivulataukset ylittyvät vielä ilman maalitolpan siirtelyäkin, vähän tuntuu siltä. :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Turha on riemuita keinotekoista saavutusta. Sivulataukset ylittyvät vielä ilman maalitolpan siirtelyäkin, vähän tuntuu siltä. :)
Loppujen lopuksi sillä ei ole enää merkitystä. Sivusto on jo nyt riittävän iso ja mielummin keskitymme tarjoamaan laadukasta sisältöä tekniikasta kiinnostuneille sen sijaan että tuijottaisimme pelkästään kävijämääriä. Määrä ei korvaa laatua, ei sisällössä eikä kävijöissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Turha on riemuita keinotekoista saavutusta. Sivulataukset ylittyvät vielä ilman maalitolpan siirtelyäkin, vähän tuntuu siltä. :)
Eiköhän se ole enemmänkin maalitolppien siirtelyä kun raportoidaan kuulumattomien sivujen kävijämääriä yhdessä sen varsinaisen kiinnostuksen kohteen kanssa.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Yle Urheilu
Imperiumi Messulauta
DVDPlaza
Jatkoaika
MuroBBS

IoTech

Tuo eka. Voi voi kun olisi takaisin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Barcelonassa järjestettävän Mobile World Congress -tapahtuman sunnuntaipäivä on mobiilialan vuoden tärkein päivä. Mukava huomata, että jo parissa kuukaudessa io-techissä on suomalaisista tietotekniikka- ja mobiilisivustoista aktiivisin uutiskommentointi:



Täällä kerättynä kaikki io-techin MWC-uutiset: https://io-tech.fi/tag/mwc2017/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Laatu kerää kommentteja pitkässä juoksussa. Itse en yleensä kommentoi uutisia, mutta silloin kun kommentoin niin jutun täytyy olla hyvä. Suurin osa suomalaisesta mobiilitekniikan uutisoinnista on sen tasoista, että en viitsi heille edes klikkejä antaa, vielä vähemmän kommentoida heidän juttujaan.

On todella mukava huomata kuinka muutkin ihmiset arvostavat laadukasta uutisointia. Io-tech on lyhyessä ajassa palauttanut uskoni suomalaiseen nettimediaan. Tunneli voi olla pitkä ja täynnä sitä itseään, mutta onneksi sen päässä on joku näyttämässä valoa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Laatu kerää kommentteja pitkässä juoksussa. Itse en yleensä kommentoi uutisia, mutta silloin kun kommentoin niin jutun täytyy olla hyvä. Suurin osa suomalaisesta mobiilitekniikan uutisoinnista on sen tasoista, että en viitsi heille edes klikkejä antaa, vielä vähemmän kommentoida heidän juttujaan.

On todella mukava huomata kuinka muutkin ihmiset arvostavat laadukasta uutisointia. Io-tech on lyhyessä ajassa palauttanut uskoni suomalaiseen nettimediaan. Tunneli voi olla pitkä ja täynnä sitä itseään, mutta onneksi sen päässä on joku näyttämässä valoa.
Kiitos palautteesta, mukava kuulla että jotain on tehty oikein ja jatketaan töitä entistä paremman suomalaisen tietotekniikkasivuston rakentamiseksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Kun sivulatausten 200 000 raja ylitettiin 22.02, nyt pitää laittaa merkille, että 3 : olme päivää peräkkäin on pysytellyt yli 200 000 sivulatausta ja nyt saavutettiin 223 367 sivulatausta 28.2.2017.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 128
Kun sivulatausten 200 000 raja ylitettiin 22.02, nyt pitää laittaa merkille, että 3 : olme päivää peräkkäin on pysytellyt yli 200 000 sivulatausta ja nyt saavutettiin 223 367 sivulatausta 28.2.2017.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin 200 000 sivulatausta ylittyi jo avajaisten jälkeisenä päivänä. Hyvin kulkee kaiken kaikkiaan :kippis:.
  • 2.1.2017 206406
  • 5.1.2017 201182
  • 22.2.2017 220329
  • 23.2.2017 202761
  • 26.2.2017 209166
  • 27.2.2017 214333
  • 28.2.2017 223367
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Tasa-arvoisen avioliiton lain voimaan astumisen jälkeen on nyt io-techillä neljättä päivää perättäin yli 200 000 sivulatausta.

Totean, että enää ei tarvitse huolestua io-techin elämästä vaan tämä elää ja voi hyvin ikuisesti.:tup:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Ja vieläkään ei ampparit tätä suostu ottamaan listoilleen. Kyllä on mennyt homma aika härskiksi. Onneksi ei itse tarvitse olla Otavamedian kanssa missään tekemisissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Eilen 24h:n sivulatauksissa 2.3. kello 17 aikaan oli melkoinen piikki ja ampaisi katosta läpi. Paljonkohan silloin oli? 247 433 Sivulatausta ja 5 : iisi päivää peräkkäin yli 200 000 sivulatauksen rajan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Ja vieläkään ei ampparit tätä suostu ottamaan listoilleen. Kyllä on mennyt homma aika härskiksi. Onneksi ei itse tarvitse olla Otavamedian kanssa missään tekemisissä.
Tänään tuli vasta perustetulta Amppareiden julkaisuneuvostolta 2kk odottelun jälkeen hylkäys, eikä io-tech.fi lisätä lähteeksi Ampparit.com palveluun.

Perustelu on täysin käsittämätön ja keksitty valhe. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitettaneen maksettua sisältöä, joka ei vale. AMD ei ole maksanut euroakaan io-techin sisällöstä.

 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Mitäköhän epäselvää sisältölinjassa on? Vähän hätäiseltä perustelulta kuulostaa. :D

Ps. Sivulatauksia on muuten kohta yhtä paljon kuin uudelle DomeMuropakettifuusiolla. Eilen kertyi melkein 250 000 sivulatausta. ;)
 
Viimeksi muokattu:

tag

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
176
Perustelu on täysin käsittämätön ja keksitty valhe. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitettaneen maksettua sisältöä, joka ei vale. AMD ei ole maksanut euroakaan io-techin sisällöstä.
Valehtelijat melkein aina projisoivat omia toimiaan muihin. Auki luettuna, Ampparien nykyisessä feedissä on maksettua sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Ja yllättyneitä olivat? Olisihan se ollut kuolinisku murolle, jos amppareiden sivulle olisi tullut laadukkaampi media kilpasille. Nyt vain yritetään tuollaisilla keinoilla sätkiä vielä jonkin aikaa pinnalla.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Puskehan @Sampsa vaan loppuun asti, läpi mennään vaikka harmaan kiven mutta kyllä nuo koittaa kaikkensa varmasti.

Yhden tämäntyylisen olen itse käynyt pohjalta huipulle läpi, se vaan tuntuu sitten sitä paremmalta kun sinne huipulle pääsee :tup:

Aika naurettava viesti tosiaan tuolta, mutta "mitäs me pienistä" ;) Statistiikka puhuu kieltään :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Mä olen vielä amppareita käyttänyt kun odottelin niiden tekevän ainoan oikean päätöksen, mutta tuollaisen kilpailunrajoittamislinjan vetäminen ei sovi mun pirtaan, joten kiitti ja morjens amppareille, high.fi sai yhden uuden asiakkaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Kateelliset eivät saaneet itselleen uusia AMD prossuja testiin niin syytetään sisältömarkkinoinnista :lol:

Ja mitähän epäselvää sisältölinjauksessa on?
Sivuston aiheet, tavoitteet ja linjaukset on mielestäni selitetty äärettömän paljon paremmin kuin "uudistuneella" kilpailijalla.
 

Armas Tappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Jos sinä SaNpsa omistaisit tuollaisen Ampparit-jutun, niin ottaisitko sen uutisiin muron mukaan? :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Itse siirryin käyttämään high.fi heti siinä vaiheessa, kun aloittivat tuon nihkeilyn Amppareissa. Nyt on selvää se, ettei takaisin tarvitse koskaan mennäkkään ja aion suositella ystävillenikin vaihtoa. Ainakin niille, joiden tiedän käyttävän Amppareita.

Nopeasti tuohon high.fi on sitäpaitsi tottunut ja nyt se tuntuu jo ihan aidosti paremmaltakin kuin Ampparit. Ei jää siis ikävä. :kahvi:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 541
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom