Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuon tuotteen hinta on noilla seilannut tuon 999e ja 1749e välillä. Aina ollut käsittääkseni myynnissä jompaan kumpaan hintaan. Nyt kämmäsivät niin, että nostivat hinnan jossain vaiheessa ennen kesäkuun alkua tuohon korkeampaan. 1.6 alkoi sitten tuo 750e alekoodikampanja ja alkuun tuon tuotteen hinta siis oli 1749e, jolloin tällä kertaa tuotteen sai 999e koodilla. 5.6 sitten tuotteen hinta laskikin siihen 999e hintaan jolla ovat monesti myyneet ja alekoodikin jäi voimaan. Eli koodin alennuksen tavallaan sai kahdesti, kun koodia vastaava ylihinta katosi mutta koodi jäi myös voimaan ja käytettäväksi. Sinänsä kieroilua firmalta ja tällaisiinhan tuollainen voi sitten johtaa. (Tuon hinnan selaamisen näkee aika hyvin hinta.fi:stä.)
Mun mielestä tällaisesta kieroilusta saa luvan maksaa, eli ainakin toimittaa tuotteet niille jotka varastossa olevat tuotteet tilasivat ja maksoivat.
 
Ne ketkä ovat oikeasti soundbarin tarpeessa, muistutan jo aiemmin linkittämääni Sony HT-MT500 joka on hyvähintainen ja kompakti; 50cm vs tämä HT-ST5000 joka on 118cm pitkä.
 
Mut kyseessä on kuitenkin erittäin räikeä hintavirhe, sen ymmärtää varmaan jokainen kuka on tuolle sivulle eksynyt. Vituttaahan se tottakai kun tilauksia perutaan, eikä tuo hinnan puljaaminen edestakas ja just ennen alennuksia hinnan nostaminen pilviin, jotta saadaan isot alennusprosentit näkyviin, mutta hinta on käytännössä sama ole myöskään kovin eettistä kaupankäyntiä. Palautetta voi aina antaa ja tässä tapauksessa kannattaakin laittaa, vaikka sitten säestettynä ton hinta.fi kuvakaappauksen kanssa missä näkyy tuo hinnan pumppaaminen ylös jotta saadaan komeat alennusprosentit, jos ne nyt sattuis siihen antamaan jonkinlaista lausuntoa et miks tälläin toimitaan kun hintakehityksen voi tosiaan tsekata aika monestakin paikkaa just tälläsen pelleilyn varalta. Toki aika moni verkkokauppa tekee samaa, että sinällänsä tuskin tuohon tulee mitään vastausta.

Tää on nimittäin aina sama keissi kun jossain on joku räikeä hintavirhe ja tuotteita ei lähetetäkkään (tai joskus jopa lähetetään, mieleen tulee case CDON ja ne polkuhintaset Acerin ultrawidet), äijät alkaa öyhöttämään asiasta pää punasena ja käytännössä vaatii firmaa myymään tuotetta järkyttävällä persnetolla. Ahkerimmat ottaa jopa kuluttajasuojaan yhteyttä, jos nyt sattuis kerrankin saamaan halvalla. Eihän tuosta useimmiten tosin tule mitään kun kyseessä selkeä hintavirhe, eikä se kauppa ole velvoitettu lähettämään tuotteita tuolla hinnalla oikeasti kenellekkään.
 
Mut kyseessä on kuitenkin erittäin räikeä hintavirhe, sen ymmärtää varmaan jokainen kuka on tuolle sivulle eksynyt. Vituttaahan se tottakai kun tilauksia perutaan, eikä tuo hinnan puljaaminen edestakas ja just ennen alennuksia hinnan nostaminen pilviin, jotta saadaan isot alennusprosentit näkyviin, mutta hinta on käytännössä sama ole myöskään kovin eettistä kaupankäyntiä. Palautetta voi aina antaa ja tässä tapauksessa kannattaakin laittaa, vaikka sitten säestettynä ton hinta.fi kuvakaappauksen kanssa missä näkyy tuo hinnan pumppaaminen ylös jotta saadaan komeat alennusprosentit, jos ne nyt sattuis siihen antamaan jonkinlaista lausuntoa et miks tälläin toimitaan kun hintakehityksen voi tosiaan tsekata aika monestakin paikkaa just tälläsen pelleilyn varalta. Toki aika moni verkkokauppa tekee samaa, että sinällänsä tuskin tuohon tulee mitään vastausta.

Tää on nimittäin aina sama keissi kun jossain on joku räikeä hintavirhe ja tuotteita ei lähetetäkkään (tai joskus jopa lähetetään, mieleen tulee case CDON ja ne polkuhintaset Acerin ultrawidet), äijät alkaa öyhöttämään asiasta pää punasena ja käytännössä vaatii firmaa myymään tuotetta järkyttävällä persnetolla. Ahkerimmat ottaa jopa kuluttajasuojaan yhteyttä, jos nyt sattuis kerrankin saamaan halvalla. Eihän tuosta useimmiten tosin tule mitään kun kyseessä selkeä hintavirhe, eikä se kauppa ole velvoitettu lähettämään tuotteita tuolla hinnalla oikeasti kenellekkään.

Mitäpä luulet loppuuko toi tommonen hinnan pompottelu alennusprosenttikuvien takia ikinä, tai muu kuluttajan kusettaminen jos näiden antaa aina vaan olla? Selvät hintavirheet nyt on asia erikseen, mutta etenkin nyt tämmösissä keisseissä missä on päivänselvää että kuluttajaa on koitettu tolla hintapompottelulla kusettaa mutta homma mennyt reisille, niin sietääkin tulla persnettoa.
 
Taas tää sama fucking itku ja narina täällä kun pikku pertti nyt ei saanut Väärin hinnoiteltua tuotetta. Menkää sinne Kompletin puolelle itkee.
Onhan se aika perseestä, kun jotkut tilaajat saaneet mukisematta tuohon hintaa, mutta toisille ei myydä kun tilauksia tuleekin vähän enempi.
 
Kukaan ei ole saanut vielä mitään.

Jos sitä on tuohon hintaan saanut jo keskiviikkona ja perjantai yönä tänne linkitetty, niin luuletko ettei sitä olisi kukaan tilannut tuona aikana ja ollut hyshys? Ainakin paikallisessa viemärissä oli kuvakaappaus toimitetusta tilauksesta.
 
Tuntuu tuo hinnoilla ja aleprossilla kikkailu olevan normi meininkiä näille pikkavippifirmojen omistamille viihde-elektroniikka kaupoille (Komplett Bank ja Qliro). Onneksi voi äänestää kukkarollaan ja jättää nämä puljut huomioimatta, vaikka olisi kuinka hyvä tarjous. Ei vaan jaksa tuota paskaa enää. Ja ei, soundbariani ei peruttu, kun sitä alun alkaenkaan edes tilannut.
 
..ja seki näytti.
Kai rahat palautetaan tilille välittömasti perutuksen jälkeen vai mitä @Komplett.fi ? :vihellys:

Ei se paljo lämmitä, että saa omansa pois ku kerkes jo innostua paremmasta äänentoistosta :) Saisivat tilata satsin kaikille soundbarin ostaneille. Oppiipahan laittamaan noita jymypaukkukoodeja. Jos tarkotus oli tosiaan tiputtaa koodilla 750e siitä 1749e niin ei jumankauta mitä touhua... Yritetään keplotella ja huijata mukatarjouksella, joka päätyikin olemaan oikea tarjous. Ei mua ainakaan kiinnosta lainata Kompletille rahaa ja saada saman verran takasi. Jos tuotesivuilla on ihan firman oma koodi heti yläreunassa "säästä 750€ tästä tuotteesta"- periaatteella niin kyllä tuotteen olettaisi saavan alennettuun hintaan. Jos tuolla tavalla mainostetaan niin kuluttajanko pitäisi automaattisesti olettaa, että tässä ei ole tarkoitus säästää 750e vaan ostaa tuote normaaliin hintaan? Ei tuo mene mihinkään "räikeä hintavirhe"- kategoriaan. Noh, seuraillaan miten tilanteet etenee.
 
Pikku pertit tuskin 250e soundbareja ostelevat muutenkaan, mutta mielestäni ihan hyvä näiden perseilykauppojen saada välillä nekkuun. Varmasti mielekäs ostaa netistä mitään, jos tällä valituksesta valittajien mallilla kauppias voi laittaa hinnaksi mitä tahansa ja sitten halutessaan perua kaupan yksipuolisesti koska hintavirhe.

Tässäkin keississä sivulla ilmiselvästi kerrotaan 75% alennuksesta, joten perusteltua myös odottaa saavansa tuote sillä hintaa. Ei ole kuluttajan tehtävä sherlokoida, millä tavalla yritys on oikeasti koettanut kairata ostajaa. Kaikki perusteet tässä on tilaajilla tuo saada.

Disclaimer: en tilannut itse.
 
Itse ainakin sain Amazonin katevarauksen Mastercardilta heti pois, kun soitin pankkiin ja sanoin, että tilaus oli peruttu.
 
No ois varmaan kannattanut harkita hetki ennen tilauksen tekemistä kun täälläkin monta kertaa sanottu että selvä hintavirhe ja tullaan sata varmasti peruuttamaan se tilaus.
 
Ei nyt silti kannata heittää läppää mistään lainasta kun rahaa ei kirjaimellisesti ole siirtynyt euroakaan eikä se kauppa ole saanut senttiäkään. Katevaraus on katevaraus, ei laina, riippumatta siitä miltä se tuntuu sisimmässä.
 
Tuon katevarauksen poistumiseen voi mennä 1-2 viikkoa niin kyllä se monesta voi tuntua korottomalta lainalta. Toivotaan et se poistuu nopeammin.

Nordean kortilta amazonin katevarauksen sai pois asiakaspalvelu chatin kautta. Tarvitsi tosin jonkin koodin ensin amazonin asiakaspalvelusta.
 
Ei nyt silti kannata heittää läppää mistään lainasta kun rahaa ei kirjaimellisesti ole siirtynyt euroakaan eikä se kauppa ole saanut senttiäkään. Katevaraus on katevaraus, ei laina, riippumatta siitä miltä se tuntuu sisimmässä.

No sitten mun veikkaus etta
Koko toi tsirkus näyttää lähinnä korttinumeroiden kalastelulta.

vielä voimassa :)
 
Minulle se on ihan sama asia. Käytettävissä olevista rahayksiköistä poistui 249,01e.
Mitä ihmeen kortteja käytät? Eikö ole täysin perusyleissivistystä että nettikaupassa käytetään credit-puolen kortteja? Täysin omaa typeryyttä jos käytät äärimmäisen huonosti nettikauppaan soveltuvaa debit-korttia.
 
Ei minulla ainakaan ollut mitään syytä epäillä etteikö olisi ollut aito tarjous. Oletin että se oli joku sonyn kamppis ja että lähtöhinnassa normaaliin tapaan olisi valmiiksi monta satkua ylimääräistä. No eipä siinä, virheitä sattuu ja onneksi en kerinnyt lasten edellisiä äänentoistovehkeitä myymään eteenpäin. Tuo tosin on ala-arvoista että ei mitään ilmoitusta ole tullut että tilaus on peruttu
 
En minä tilannut eikä maksanut toi patukan. Siis ei mulla edes hajuakaan miten komplettfi toimii jos maksat esim debit kortilla.
Ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Miksi ihmeessä otit edes lähtökohdaksi että komplett toimisi jotenkin erillä tavalla.
 
Muistakseni esim jimms veloittaa heti, eikö? tarkoitan siis visa electron ym debitkortit
Ei. Tarkistin edellisen. Tilaus 9.5. Keskiviikkona. Veloitus toimituspäivänä perjantaina 11.5.

Editti: En usko että veloituspäivässä on mitään eroa credit vs debit vs electron.

Debit ja electron soveltuvat muuten vain todella huonosti nettikauppaan. Joten en uskalla varmaksi väittää onko eroa. En koskaan ole ostanut mitään netistä debitillä tai electronilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei. Tarkistin edellisen. Tilaus 9.5. Keskiviikkona. Veloitus toimituspäivänä perjantaina 11.5.

okei hyvä jos oon väärässä ;) sit en ymmärrä mitä järkeä on tehä toi katevarauksen
voidaanko esim tehä noin : 9.5 tilataan tavara, 10.5 chatta panki aspan ka ja poistetaan katevaraus ja sit otetaan kaikki rahat tililta poes, sit 11.5 jimms toimittaa tavaraa ja .... mitä se tekee sen jölkeen????
 
okei hyvä et oon väärässä ;) sit en ymmärrä mitä järkeä on tehä toi katevarauksen
voidaanko esim tehä noin : 9.5 tilataan tavara, 10.5 chatta panki aspan ka ja poistetaan katevaraus ja sit otetaan kaikki rahat tililta poes, sit 11.5 jimms toimittaa tavaraa ja .... mitä se tekee sen jölkeen????
Ei voi. Ei pankit poistele mitään katevarauksia. Miksi ne edes tekisi sitä? Sehän kumoaisi koko katevarauksen tarkoituksen. En ymmärrä mistä ihmeestä sinä näitä teorioita kehittelet.
 
Ei voi. Ei pankit poistele mitään katevarauksia. Miksi ne edes tekisi sitä? Sehän kumoaisi koko katevarauksen tarkoituksen. En ymmärrä mistä ihmeestä sinä näitä teorioita kehittelet.

No tarkoitan tuota
Nordean kortilta amazonin katevarauksen sai pois asiakaspalvelu chatin kautta. Tarvitsi tosin jonkin koodin ensin amazonin asiakaspalvelusta.

onko toi koodi on tässä se juju ?
 
Vaikka toi katevarauksen poistaminen oliskin mahollista, niin menis ne rahat tililtä silti. Menee sit vaan pakkasen puolelle, jos siirrät ne rahat pois sieltä. Eihän debitillä suurimmaks osaks ees tule mitään katevarauksia, rahat vaan lähtee tililtä seuraavana arkipäivänä.
 
Vaikka toi katevarauksen poistaminen oliskin mahollista, niin menis ne rahat tililtä silti. Menee sit vaan pakkasen puolelle, jos siirrät ne rahat pois sieltä.

Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Eihän debitillä suurimmaks osaks ees tule mitään katevarauksia, rahat vaan lähtee tililtä seuraavana arkipäivänä.

Juuri sitä mä tarkoitin.
 
En ymmärrä tätä kateselkkausta. Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Tilaussivulla lukee että tilaus on lähetetty. Eli kyllä se sieltä tulee. Miksi Pohjoismaiden suurin verkkokauppatoimija valehtelisi?
 
Mitä ihmeen kortteja käytät? Eikö ole täysin perusyleissivistystä että nettikaupassa käytetään credit-puolen kortteja? Täysin omaa typeryyttä jos käytät äärimmäisen huonosti nettikauppaan soveltuvaa debit-korttia.

Vajaaälysten kortilla olen maksellut tähän asti. En ole edes huomannut, että se soveltuu äärimmäisen huonosti nettikauppaan. Saako sillä sivistyneitten kortilla puoleen hintaan?
 
No tarkoitan tuota


onko toi koodi on tässä se juju ?

Amazon tilauksen katevarausta ei tullut takaisin viikon sisällä, niin pistin mailia aspaan. Aspasta vastasi että katevarauksen poistumiseen voi mennä max. 4 vkoa, mutta antoi 6 numeroisen koodin jonka avulla nordean aspa poisti katevarauksen.
 
Vajaaälysten kortilla olen maksellut tähän asti. En ole edes huomannut, että se soveltuu äärimmäisen huonosti nettikauppaan. Saako sillä sivistyneitten kortilla puoleen hintaan?
Sillä ei ikinä vastaa ongelmista tilauksessa omalla rahalla, sillä ei ikinä vastaa omalla rahalla katevarauksista.

Siinä vaikka kaksi perussyytä. Oikeastiko nämä pitää selittää?
 
Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Electron ei voi mennä pakkaselle, koska on ns. ”online-kortti”, eli vaati katevarauksen joka maksulla. Debit taas voi mennä pakkaselle, koska sille voi myydä myös ilman katevarausta, eikä järjestelmä niitä sinne aina automaattisesti varaile. Siksi myös pankkien hinnastoista löytyy sellainen ihme kuin tilinylitysmaksu.
 
En ymmärrä tätä kateselkkausta. Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Tilaussivulla lukee että tilaus on lähetetty. Eli kyllä se sieltä tulee. Miksi Pohjoismaiden suurin verkkokauppatoimija valehtelisi?

Niin siellähän luki kanssa tuotteiden kappalemääränä 0 ja hintana 0e. Moni muukin normilähetykseen liittyvä asia puuttuu. Ei tuota todennäköisesti lähetetty siis ole vaikka niin tuon mieltäisi äkkiseltään. Joltain kikkailukonstilta tuo vaikuttaisi tilausten nollaamiseen.
 
Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Voi mennä. En tiedä tarkkaan mikä on syynä, mutta ainakin omilla debit korteilla (mc) voi mennä jopa viikko ennenkuin rahat lähtee tililtä. Ärsyttävä homma. Katevarauksia ei käytä juuri mikään liike. Tai sitten niissä on joku raja milloin tulee varaus ja milloin ei, ota näistä nyt selvää. Bensa-asemilta tulee aina katevaraus, eli varmaan jotenkin yrityksestä riippuu käyttävätkö katevarausta.

Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Itse olen joutunut maksaan luottokorttilaskussa olleen katevarauksen. Liike ei perunut katevarausta ja lasku kerkesi tulla. Silloin soitin siihen nettikauppaan ja vakuuttivat, etteivät he ole mitään saaneet, koska se oli vain katevaraus. Pankin aspa sanoi, ettei tarvitse maksaa katevarausta ja en maksanut. Sitten olikin kortti laitettu heti kiinni kun en ollut laskua maksanut. Pitikin maksaa ja ne rahat meni luottokortille käytettäväksi. Tyhmpeähän se on maksella turhaa laskua vaikka rahat tuleekin "itselle" takaisin.
 
Mulla ei Nordean aspa ainakaan tehnyt yhtään mitään millään Amazonin koodilla, vaikka sen heille kerroin. Sanoi vain, että jos Amazon haluaa tuon katevarauksen uudelleen varata (mitä eivät tekisi, kun tilaus oli peruttu ja Amazonin aspalta turha koodi saatu), niin sen voisivat tehdä. Mutta joo, vähän taitaa taas offtopiciksi mennä :)
 
Electronia, eli jonnevisaa en kyllä käyttäisi missään nettishoppailuissa case Anttilan jälkeen. Luottokortilla tai laskulla aina.
Ehkä nyt jostain Gigantista, Verkkokaupasta tai Amazonista uskaltaisin ilman luottokorttiakin tilata. Eivät ole ihan heti menossa nurin. Anttilan ongelmat oli kyllä tiedossa.

Mutta toki mieluummin luottokortilla, kaikilla sellaista ei tosin ole ja ei se minusta mikään maatamullistava ole.
 
Jep, eipä itselläkään ole varmaan 10v tms ollut ongelmia Visa Debitin käytössä. Joskus nyt käytän PP:tä välissä mutta siinäkin menee sitten kortilta suoraan. Koskaan en ole ongelmatilanteeseen joutunut, joten en ymmärrä mitä täällä vaahdotaan.

Niin siis toki myös suomessa paljon suoraa pankkimaksua käyttänyt/käytän.
 
Jep, eipä itselläkään ole varmaan 10v tms ollut ongelmia Visa Debitin käytössä. Joskus nyt käytän PP:tä välissä mutta siinäkin menee sitten kortilta suoraan. Koskaan en ole ongelmatilanteeseen joutunut, joten en ymmärrä mitä täällä vaahdotaan.

Niin siis toki myös suomessa paljon suoraa pankkimaksua käyttänyt/käytän.
Et ymmärrä mitä vaahdotaan? Luitko edes ketjua? Juurihan joku valitti että nyt on rahaa jumissa. Ja se seuraa debitin käytöstä.
 
Veikkaan että oma moka, kun eipä ole itselle koskaan mitään vastaavaa käynyt, sadoista ja sadoista ostoista huolimatta. Tottakai katevaraus tulee sinne, mutta mitä sitten.
 
Veikkaan että oma moka, kun eipä ole itselle koskaan mitään vastaavaa käynyt, sadoista ja sadoista ostoista huolimatta. Tottakai katevaraus tulee sinne, mutta mitä sitten.
Niin. No jos se ei ole sinulle ongelma että oikeaa tilillä olevaa rahaa on jumissa vaikka nyt se 250 katevarauksessa, niin hyvä sinulle. Toki se ei muuta sitä faktaa että jollekin se voi olla. Mutta sitten toki päästään siihen että jos se on ongelma, niin miksi käytti debittiä.
 
Niin. No jos se ei ole sinulle ongelma että oikeaa tilillä olevaa rahaa on jumissa vaikka nyt se 250 katevarauksessa, niin hyvä sinulle. Toki se ei muuta sitä faktaa että jollekin se voi olla. Mutta sitten toki päästään siihen että jos se on ongelma, niin miksi käytti debittiä.
No jos 250e on joku ongelma niin sit sun kannattaa jättää ostamatta.
 
No jos 250e on joku ongelma niin sit sun kannattaa jättää ostamatta.
Nyt sinulta taisi mennä ohi jotain ja lujaa. Käytän luottokorttia. Katevaraukset eivät ole koskaan ongelma millään tavalla. Jos siis minusta puhutaan.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 768
Viestejä
5 048 649
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Aatami Korpi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom