Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Hieno toi keskustelu asiakaspalvelijan kanssa. Saatiin asiakaspalvelija toistamaan 3 kertaa sama asia muutamilla eri lauseilla. Hienoa toimintaa.. Itselle kävi selväksi jo ensimmäisellä kerralla.

PS. Yhteyttä vaan kuluttajaneuvontaan kun on niin selvä tapaus monen mielestä. Saatte varmasti tuotteen käsiin muutamassa hassussa päivässä.


Onkos kellään ideoita millä keinoin tätä kannattaa lähteä lähestymään? Laittaa kuvat hyväksytyistä tilauksista, screenshotit hintaseurannan hintakikkailuista. Mistä tossa nyt olisi oikeasti voinut tietää että kyseessä on hinta-alennus?


Komplett nyt yrittää tarjota lämmintä kättä joka ei tässä kohtaa hirveästi mieltä lämmitä :D


"Hyvä asiakas,

Johtuen hinnoittelujärjestelmämme virheestä olemme peruneet tekemäsi tilauksen koskien Sony HT-ST5000 Soundbar -kaiutinta. Pahoittelemme tästä sinulle aiheutunutta haittaa. Kyseisen kaiuttimen normaalihinta myymälässämme on 1749,00€ arvonlisäveroineen. Hinnoitteluvirheen vuoksi kampanja-alennus 750 euroa oli tilatessasi laskettu kahteen kertaan, jolloin tuotteen tilaaminen onnistui hintaan 249€ tarkoitetun 999€ sijaan. Ostoehtojemme kohdan 6.3 perusteella pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta tilanteissa, joissa hinta on selkeästi normaalia ja tarkoitettua alhaisempi, kuten tässä tapauksessa on valitettavasti käynyt.

Koska tuote ei ole lähtenyt varastoltamme, käyttämääsi maksukorttia ei ole veloitettu, ja katevaraus palautuu pankistasi riippuen muutaman arkipäivän sisällä. Pahoittelemme tästä sinulle aiheutuvaa vaivaa, ja toivomme, että tästä huolimatta pysyt asiakkaanamme.

Hyvityksenä tarjoamme sinulle mahdollisuuden ostaa Sony HT-ST5000 Soundbar -kaiuttimen kustannushintaan 912,00€ sis. alv. Tämä hinta kattaa tuotteesta tavarantoimittajalle maksamamme osuuden, eikä tuotteesta jää meille katetta. Mikäli haluat ostaa tuotteen kustannushintaan, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin lisäämme tuotteen kustannushinnalla ostoskoriisi. Lisäksi tarjoamme sinulle arvokoodin (XYZ voimassa 30/6 asti), jolla saat 10 euron alennuksen seuraavasta yli 20 euron ostoksestasi meillä.
 
Oli tullut viesti kompletilta.

Itse en muuten valita, mutta olisi tuo arvokoodi voinut olla isompi. Laittoivat kuitenkin viestiä :)

edit.1 On muuten aika hauska kun laittoivat nettohinnan esille. Harvoin noita ilmoitellaan kuluttaja-asiakkaille, kun yritykset pitävät yleensä tiedot itsellään.
 
E: Hidas. Komplett koodi alla jos joku haluaa.

V4QHN5D (koodi voimassa 30.6.2018 saakka), jolla saat 10 euron alennuksen seuraavasta yli 20 euron ostoksestasi meillä.
 
Onkos kellään ideoita millä keinoin tätä kannattaa lähteä lähestymään? Laittaa kuvat hyväksytyistä tilauksista, screenshotit hintaseurannan hintakikkailuista. Mistä tossa nyt olisi oikeasti voinut tietää että kyseessä on hinta-alennus?


Komplett nyt yrittää tarjota lämmintä kättä joka ei tässä kohtaa hirveästi mieltä lämmitä :D


"Hyvä asiakas,

Johtuen hinnoittelujärjestelmämme virheestä olemme peruneet tekemäsi tilauksen koskien Sony HT-ST5000 Soundbar -kaiutinta. Pahoittelemme tästä sinulle aiheutunutta haittaa. Kyseisen kaiuttimen normaalihinta myymälässämme on 1749,00€ arvonlisäveroineen. Hinnoitteluvirheen vuoksi kampanja-alennus 750 euroa oli tilatessasi laskettu kahteen kertaan, jolloin tuotteen tilaaminen onnistui hintaan 249€ tarkoitetun 999€ sijaan. Ostoehtojemme kohdan 6.3 perusteella pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta tilanteissa, joissa hinta on selkeästi normaalia ja tarkoitettua alhaisempi, kuten tässä tapauksessa on valitettavasti käynyt.

Koska tuote ei ole lähtenyt varastoltamme, käyttämääsi maksukorttia ei ole veloitettu, ja katevaraus palautuu pankistasi riippuen muutaman arkipäivän sisällä. Pahoittelemme tästä sinulle aiheutuvaa vaivaa, ja toivomme, että tästä huolimatta pysyt asiakkaanamme.

Hyvityksenä tarjoamme sinulle mahdollisuuden ostaa Sony HT-ST5000 Soundbar -kaiuttimen kustannushintaan 912,00€ sis. alv. Tämä hinta kattaa tuotteesta tavarantoimittajalle maksamamme osuuden, eikä tuotteesta jää meille katetta. Mikäli haluat ostaa tuotteen kustannushintaan, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin lisäämme tuotteen kustannushinnalla ostoskoriisi. Lisäksi tarjoamme sinulle arvokoodin (XYZ voimassa 30/6 asti), jolla saat 10 euron alennuksen seuraavasta yli 20 euron ostoksestasi meillä.

Jos ois sä, niin nielisin tappion ja odottelisin uutta soundbar kampanjaa jos tarvit oikeesti. Mielestäni tuhlaat vain aikaa, koska todennäköisesti tulet häviämään tuon.
 
Jo on hulppeat katteet 912e sisään ja 1749e ulos. Nämä 999e kampanjan erät ovat sitten varmasti saatu vieläkin selvästi halvemmalla. Ei kaikkea kannata uskoa. Varsinkin kun Komplettin uskottavuus on tällä hetkellä mitä on. Itse laitoin asiasta kuluttajavirastoon viestiä. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin tekee niin ja saadaan soundbarit sillä 249e hinnalla, jolla niitä meille mainostettiin ja myytiin.
 
Jo on hulppeat katteet 912e sisään ja 1749e ulos. Nämä 999e kampanjan erät ovat sitten varmasti saatu vieläkin selvästi halvemmalla. Ei kaikkea kannata uskoa. Varsinkin kun Komplettin uskottavuus on tällä hetkellä mitä on. Itse laitoin asiasta kuluttajavirastoon viestiä. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin tekee niin ja saadaan soundbarit sillä 249e hinnalla, jolla niitä meille mainostettiin ja myytiin.
Miten yksittäisen hinnotteluvirheen peruminen käyttöehtojen mukaisesti laskee kaupan uskottavuutta? Olihan tuo nyt ihan selkeä hinnotteluvirhe, kun 75% ale vrt jokainen muukin kauppa. Ei mikään kauppa myy tuollaisella persnetolla ok tason kamaa, ainakaan isompia eriä. Verkkiksen 10kpl 10e halppis tabletit on sitte asia erikseen...
 
Miten yksittäisen hinnotteluvirheen peruminen käyttöehtojen mukaisesti laskee kaupan uskottavuutta? Olihan tuo nyt ihan selkeä hinnotteluvirhe, kun 75% ale vrt jokainen muukin kauppa. Ei mikään kauppa myy tuollaisella persnetolla ok tason kamaa, ainakaan isompia eriä. Verkkiksen 10kpl 10e halppis tabletit on sitte asia erikseen...
Niin jos jokainen muukin kauppa myy 999e ja Komplett mainostaa "SÄÄSTÄ 750e" niin kyllähän sitä asiakas olettaa että säästää siitä hinnasta, eikä jostain pilviin pumpatusta hinnasta. Eihän se ole mitään säästöä, jos muualta saa normaalisti samaan hintaan.
 
Olisi Komplett voinut tämän vähän paremminkin hoitaa. Pikkuisen nopeampaa kommunikointia ja peruutetusta tilauksesta olisi voinut antaa vaikka -20% alennuskoodin, tuo 10€ on todella sanoen vähän siinä ja siinä.
 
Toivottavasti mahdollisimman moni muukin tekee niin ja saadaan soundbarit sillä 249e hinnalla
Et tule saamaan.
Niin jos jokainen muukin kauppa myy 999e
Ai myy vai?
hinta.png
 
Olisi Komplett voinut tämän vähän paremminkin hoitaa. Pikkuisen nopeampaa kommunikointia ja peruutetusta tilauksesta olisi voinut antaa vaikka -20% alennuskoodin, tuo 10€ on todella sanoen vähän siinä ja siinä.
Säästä 750e muuttui säästä 10e. Mut hei tää Komplett olikin REILUN PELIN JÄSEN.

Et tule saamaan.

Ai myy vai?
Sehän nähdään ja vastasin vaan @Finlandery :lle joka puhui jokaisesta muusta kaupasta.
 
On muuten aika hauska kun laittoivat nettohinnan esille. Harvoin noita ilmoitellaan kuluttaja-asiakkaille, kun yritykset pitävät yleensä tiedot itsellään.

Ei tämä on nettohinta. Koko toi itku kustannushinnasta oo taas härkäpaska kuten ennenki.

Jos mun kate olis vain 8-10% tuotteesta, pistäisin kiinni koko laffkan.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se 50% alennus, jos saa 10e pois 20e ostosta. Aika helvetin kova diili omasta mielestä.
Taidan vastata trolliin, mutta joo taitaa kuihtua postikuluihin iso siivu tuosta, jos jotain 20e ostamassa. Ja todennäköisesti muualta saa halvemmalla kuin Komplettista.
 
Komplettin toiminta on nyt vaan tuota tavanomaista rimpuilua millä saadaan se 90-95% tuotteen tilanneista pois kimpusta, niin tulee vähemmän persnettoa sit kun toimitetaan vaan niille jotka ymmärtää vaatia sopimusta täytettäväksi.

Näitä on kuitenkin turha puida täällä yhtään sen enempää. Nyt on kuultu Komplettin kootut selitykset ja niillä jotka tätä jatkaa, seuraava steppi kuluttajaneuvonnan kautta jotta asian saa kuluttajariitalautakuntaan. Tuolla lautakunnalla on valitettavan pitkät käsittelyajat (edelliset tapaukset itsellä mitattu vuosissa) mutta kyllä ne nuo asiat käsittelee ja lopulta sieltä tulee järjellinen päätös.
 
Viimeksi muokattu:
Suositushinnat nyt ovat mitä ovat ja tietysti ne laitteen julkaisun aikaan ovat kovat, mutta nyt ei ole ihan tuoreesta laitteesta kyse ja Power oli myynyt tätä jo viime syksynä 899e.
 
Voisko olla taas hintavirhe? kuluttajana sun on pakko epäillä 50% alennusta.... :D
Haha, voisi laittaa Komplettille viestiä ettei nyt vaan olisi tullut virhettä tuohon alennuskoodiin?

Mutta joo Komplett huomaa mokanneensa ja nyt yrittävät mahdollisimman pienellä summalla päästä kuin koira veräjästä. Mun mielestä tämä alennuskoodi 20e ostosta on naurettava, kun tässä on kuitenkin asiakkaat olleet ostamassa hieman eri hintaluokan tuotetta.

e. Joku voisi kaivaa sen "SÄÄSTÄ 750e" bannerin
 
Haha, voisi laittaa Komplettille viestiä ettei nyt vaan olisi tullut virhettä tuohon alennuskoodiin?

Mutta joo Komplett huomaa mokanneensa ja nyt yrittävät mahdollisimman pienellä summalla päästä kuin koira veräjästä. Mun mielestä tämä alennuskoodi 20e ostosta on naurettava, kun tässä on kuitenkin asiakkaat olleet ostamassa hieman eri hintaluokan tuotetta.

e. Joku voisi kaivaa sen "SÄÄSTÄ 750e" bannerin
komplett3.png
 
Jos pystyy luotolla ostamaan niin kyllä niitä löytyy jotka ostaa vaikka siihen ei varaa olisikaan, ja sitten maksellaan ulosoton kautta sievällä korolla.
Joo, luottokortti ei sovi niillä ääliöille, joilla ei ole minkään valtakunnan hallintaa rahankäytössään. Meille muille se on tosi näppärä väline.
 
mulla ei oo kompletista tullut vielä mitään viestiä, tilasin kun oli saldoa...
 
Tuote: ASUS ROG STRIX X470-F GAMING, Socket-AM4
Hinta: 159,01 €
Kauppa: Komplett
Voimassa: Tarjous voimassa 17 kesäkuuta asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää!
Linkki: ASUS ROG STRIX X470-F GAMING, Socket-AM4 - AMD Socket

About top tier x470 lankku oikein hyvässä alessa. Muualla ~220€.
Nyt melkein harmittaa kun menin muutama viikko sitten tilaamaan MSI X470 Pro Carbonin kympin kalliimmalla. Tuskin suorituskyvyssä tosin todennäköisesti melko vähäisillä kellotuksilla on merkittävää eroa, joten eipä hyövää alkaa urheilla palautusten kanssa varsinkaan, kun Komplettin palautusehdot ovat melkoisesti esim. Giganttia huonommat.
 
Ihan mielenkiintoinen, se alennuskoodi on voimassa 1.6. - 15.6.

1.6. hinta olikin vielä 1749€. Se tippui 999 euroon vasta 5.6.

Että ainakaan kerralla se "tupla-alennus" ei tullut.

komplett_tilasto.png
 
Ei huolta, nyt on Komplettilla myös rahoituspuoli kunnossa jos ämpärimuovia sattuu tulemaan uudestaan "tarjoukseen". :D Jos siis sattuu omistamaan sen "huonomman" kortin tai muuten vaan on taloudenhallinta päin p**settä.

Komplett Bankista Joustoluottoa jopa 50 000 €!

Tosiaan, tuossahan on tullut hinnoitteluvirhe. Joo, pumppaavat hintaa ylös-alas saadakseen sen näyttämään edulliselta, mutta silti. Ja vaikka se alennus on esitetty numeerisessa muodossa, en itse olisi edes lähtenyt tilaamaan.
 
Palataan asiaan muutaman vuoden päästä kun innokkaimmat on täällä lähteny ajamaan asiaa eteenpäin kuluttajaviraston kautta. Odotan mielenkiinnolla minkälaisia päätöksiä tulee :) Ja onnee caseen!
 
Ihan mielenkiintoinen, se alennuskoodi on voimassa 1.6. - 15.6.

1.6. hinta olikin vielä 1749€. Se tippui 999 euroon vasta 5.6.

Että ainakaan kerralla se "tupla-alennus" ei tullut.

komplett_tilasto.png

Tämä myös aika lailla vahvistaa, että kyseessä ei missään nimessä ollut mikään harkittu kusetus vaan sen piti olla ihan tavallinen tarjous (joka tuntuu olevan aika yleinen tälle tuotteelle).

Tuskin Suomen kauppaa edes ylläpidetään kovin aktiivisesti ihmiskäsin.
 
Tämä myös aika lailla vahvistaa, että kyseessä ei missään nimessä ollut mikään harkittu kusetus vaan sen piti olla ihan tavallinen tarjous (joka tuntuu olevan aika yleinen tälle tuotteelle).
Jep ja ainakin minun oikeustajuni mukaan on oikein, että kauppias saa tällaisessa hintavirhetapauksessa perua kaupat.

En ole ihan perillä siitä miten ja miksi Komplett vatkaa hintojaan, mutta jos CDONin tapaan kalastelevat klikkejä tekaistuilla hinnoilla (tuotetta ei oikeasti ole saatavilla), on se toki moitittavaa. Se on kuitenkin asia erikseen eikä erehdyksestä johtuvaa hintavirhettä muuksi muuta.
 
Eikös juuri Komplett toimittanut niitä yli satasen powereita kympillä kappale? Täälläkin joku taisi niitä ainakin viisi hamstrata. Sitten laitettiin ne heti tänne myyntipalstalle myyntiin. Jotain koteloita ja muutakin taisi puoli ilmaiseksi olla. Lisäksi vielä se -20€ koodi yli 20€ ostoksista, jonka jokainen rekisteröitynyt asiakas sai käyttää. Nekin tilaukset toimittivat kaikki.

Jännä kyllä, että miten yhdellä firmalla tuntuu sattuvan ja tapahtuvan melkein joka kuukausi ihme kämmejä noiden hintojen ja alennusten kanssa. Kuitenkin mainostavat itseään alan suurimpana toimijana pohjoismaissa.
 
Tämä myös aika lailla vahvistaa, että kyseessä ei missään nimessä ollut mikään harkittu kusetus vaan sen piti olla ihan tavallinen tarjous (joka tuntuu olevan aika yleinen tälle tuotteelle).

Mikä voisi edes teoriassa olla motiivi harkitulle kusettamiselle?

- Eivät veloita maksua ennen toimitusta
- n ylimääräistä miestyötuntia setviä jälkikäteen asiaa, lähetellä spostia ostaneille yms.
- Asiakkaat pahoittavat mielensä, mahdollisesti asioivat vähemmän jatkossa
- Tuulipuvut kahisee pitkin internetin keskustelupalstoja, haukutaan kusetus- ja pikavippifirmaksi koska perinteisesti harmistuneella kuluttajalla tulee vähän lapin lisää aina mukaan stooriin. Tämmöiset ei ainakaan kovin hyvää mainosta ole.
- Kuluttaja-asiamies ottanee yhteyttä
 
Jännä kyllä, että miten yhdellä firmalla tuntuu sattuvan ja tapahtuvan melkein joka kuukausi ihme kämmejä noiden hintojen ja alennusten kanssa. Kuitenkin mainostavat itseään alan suurimpana toimijana pohjoismaissa.

Alan suurimpiin toimijoihin päästään oikotietä tehostamalla toimintaa ja karsimalla kaikki ylimääräiset kulut pois. Palkoista, koulutusajoista, tietojärjestelmien käytönopastuksesta ja muusta perehdyttämisestä varmaan on karsittu niin kuin nykyään on tapana ja tulos on tämä.

Toki sitä oikotietä voi olla ottamatta ja mennä sitä huolellista Jimm's reittiä jossa asiakaspalvelu ynnä muu kanssakäyminen vaan toimii.
 
Olisivat tuolloin 1.6 tiputtaneet hinnan vaan sinne 999€ ja jättäneet koodiperseilyn pois kokonaan niin mitään ongelmia ei olisi tullut. Nythän juuri yrittivät saada tarjouksen näyttämään paremmalta mitä se oikeasti oli käyttämällä koodia ja banneria 750€ alennuksesta.

Itsellä ei ole vielä peruutusmailia näkynyt.
 
Tämä foorumi tuntuu olevan täynnä näitä "selvä hintavirhe" huutajia vaikka heillä ei ole mitään käsitystä asioista. Laitan tähän esimerkkikeissit jotka Kuluttajaoikeusneuvoja lähetti minulle yhden aiemman tapauksen tiimoilta.

Varallisuusoikeudellista oikeustoimista annetun lain (oikeustoimilain)
32 §:n 1 momentin mukaisesti sopimus on pätemätön, mikäli annettu
tahdonilmaisu ei vastaa sen ilmaisijan tahtoa (ilmaisuerehdys) ja
vastaanottaja on sen myös tiennyt tai hänen olisi se pitänyt tietää.
Jotta myyjä voisi tehokkaasti vedota hintaerehdykseen, on sen tullut
olla niin ilmeinen, että ostajan olisi pitänyt tietää kyseessä olevan
virheen. Tämä on arvioitava tapauskohtaisesti. Tässä joitain
kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja ilmaisuerehdyksestä:

Matkapuhelimen kauppa. Etämyynti. Hintaerehdys. Sopimuksen sitovuus. - Kuluttajariitalautakunta
(matkapuhelin): Vaikka alennushinta (50 %) on ollut selvästi EH:n
normaalihintaa ja tämän tuotteen sekä vastaavien tuotteiden yleistä
hintatasoa alempi, hinta ei ole kokonaisuus huomioon ottaen ollut niin
poikkeuksellinen, että sen perusteella hintavirhe olisi ollut ilmeinen
ja K:n ymmärrettävissä.

SÄHKÖRUMMUT. VIRHEELLINEN HINTAILMOITUS INTERNET-KAUPASSA. ILMAISUEREHDYS. SOPIMUKSEN SITOVUUS. - Kuluttajariitalautakunta
(sähkörummut): Ilmoitettu tarjoushinta oli noin 10 prosenttia
alkuperäisestä hinnasta. Ottaen huomioon hintavirheen suuruus lautakunta
katsoo, että hintavirhe on ollut niin ilmeinen, että ostajan olisi
pitänyt ymmärtää, että kyseessä on ollut erehdyksessä ilmoitettu hinta

Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta
(tietokoneen oheislaite): Ilmoituksessa on kerrottu tuotteen maksavan
24,95 euroa ja alennusprosentiksi on ilmoitettu 89 prosenttia
normaalihinnasta, joka ilmoituksen mukaan oli 245,95 euroa. K:n saamissa
tilausvahvistuksissa hinnat ovat ilmoituksen mukaiset. Vaikka
alennushinta on ollut merkittävästi EH:n normaalihintaa ja tämän
tuotteen sekä vastaavien tuotteiden yleistä hintatasoa alempi ja
ilmoitettu alennusprosentti huomattava, ne eivät kokonaisuus huomioon
ottaen ole olleet niin poikkeuksellisia, että niiden perusteella
hintavirhe olisi ollut ilmeinen ja K:n ymmärrettävissä. Lautakunta pitää
tässä erityisesti merkityksellisenä sitä, että ilmoitettu hinta,
normaalihinta ja alennusprosentti ovat olleet toisiaan vastaavat ja
johdonmukaiset.

Kuten huomaatte jos luette tarkasti, yhdessä tapauksessa 90% alennus on katsottu hintavirheeksi (sähkörummut) mutta toisessa tapauksessa 89% alennus ei ole katsottu hintavirheeksi (tietokoneen oheislaite).

Eli kannatta lopettaa se tyhjän huuteleminen "selvistä hintavirheistä". Te ette pysty sitä sanomaan. Ei näköjään yhden viestin perusteella edes joku juristikaan. Piste.
 
Tämä foorumi tuntuu olevan täynnä näitä "selvä hintavirhe" huutajia vaikka heillä ei ole mitään käsitystä asioista. Laitan tähän esimerkkikeissit jotka Kuluttajaoikeusneuvoja lähetti minulle yhden aiemman tapauksen tiimoilta.



Kuten huomaatte jos luette tarkasti, yhdessä tapauksessa 90% alennus on katsottu hintavirheeksi (sähkörummut) mutta toisessa tapauksessa 89% alennus ei ole katsottu hintavirheeksi (tietokoneen oheislaite).

Eli kannatta lopettaa se tyhjän huuteleminen "selvistä hintavirheistä". Te ette pysty sitä sanomaan. Ei näköjään yhden viestin perusteella edes joku juristikaan. Piste.

Et oo tosissas? Aivan päivänselvä juttu kun menee hinta.fi puolelta katselemaan hintoja ja vertailemaan sen perusteella. Automaattinen järjestelmä on tässä tapauksessa tehnyt tupla-alet. Kuten jo aiemmin mainittiin niin tällaisten asioiden jatkuva tapahtuminen tiettyjen kauppojen kohdalla on asia erikseen ja se ei kuulu tähän asiaan mitenkään.
 
Tämä foorumi tuntuu olevan täynnä näitä "selvä hintavirhe" huutajia vaikka heillä ei ole mitään käsitystä asioista. Laitan tähän esimerkkikeissit jotka Kuluttajaoikeusneuvoja lähetti minulle yhden aiemman tapauksen tiimoilta.

Kuten huomaatte jos luette tarkasti, yhdessä tapauksessa 90% alennus on katsottu hintavirheeksi (sähkörummut) mutta toisessa tapauksessa 89% alennus ei ole katsottu hintavirheeksi (tietokoneen oheislaite).

Eli kannatta lopettaa se tyhjän huuteleminen "selvistä hintavirheistä". Te ette pysty sitä sanomaan. Ei näköjään yhden viestin perusteella edes joku juristikaan. Piste.

Vaikea vaan keksiä mitään motiivia miksi myisivät tuotetta täysin poikkeuksellisen halpaan ale hintaan ja sitten peruvat kaupat... Huvikseen vittuilu asiakkaille?

Eli noin niinkuin maalaisjärjellä virhe hinnoittelussa vaikuttaa selvästi todennäköisimmältä selitykseltä tässä tapauksessa.

Lakimiesten pykälänviilaukset ovat vähän toinen asia.
 
"Jotta myyjä voisi tehokkaasti vedota hintaerehdykseen, on sen tullut
olla niin ilmeinen, että ostajan olisi pitänyt tietää kyseessä olevan
virheen."


Ei todellakaan ole ilmeinen. Vanhaa mallistoa myydään usein reilulla alennuksella. Kenties tämä on jo vanhentumassa? Ainakin testiartikkelit ovat viime vuoden puolelta. Ja koska tuotteen hinta (999€) vastaa parin muun kilpailijan hintaa, ja tarkoituksella annetaan 750€ alennuskoodi, en näe mitään syytä miksi keskiverto kuluttaja epäilisi ensimmäisenä hintavirhettä.

Teoria tupla-alennuksesta tuli täällä useamman viestin jälkeen kovan pähkäilyn tuloksena, ja siinäkin piti käyttää hintapalvelun historiadataa. Ei voi olettaa, että kuluttaja joutuu käyttämään kolmannen osapuolen palvelua päätelläkseen, että Komplett myy "normaalihintana" tuotetta 750€ kalliimmalla kuin 2 kilpailijaa.

Ylipäätään en ymmärrä näitä "turhaan vänkäätte, hintavirhe!" -tyyppejä. Joko ne vain trollaa, tai eivät ole oppineet pitämään puoliaan.
 
"Jotta myyjä voisi tehokkaasti vedota hintaerehdykseen, on sen tullut
olla niin ilmeinen, että ostajan olisi pitänyt tietää kyseessä olevan
virheen."
Minä olisin quotannut vähän lisää:

Jotta myyjä voisi tehokkaasti vedota hintaerehdykseen, on sen tullut
olla niin ilmeinen, että ostajan olisi pitänyt tietää kyseessä olevan
virheen. Tämä on arvioitava tapauskohtaisesti.
 
Ei ole mitään tilastoja antaa, mutta aika varma olen, että luottokortilla maksaminen on saanut enemmän ihmisiä vaikeuksiin, kuin debit.


Jos pystyy luotolla ostamaan niin kyllä niitä löytyy jotka ostaa vaikka siihen ei varaa olisikaan, ja sitten maksellaan ulosoton kautta sievällä korolla.

Debit-kortilla kun maksaa niin rahat pitää olla tilillä sentilleen että maksu onnistuu ja tilatut romut saa.

Luottokortilla kun taas maksaa niin tili voi olla valmiiksi pakkasella ja niissähän luottokorttiostoissa riittää yleensä kun lyhentelee sitä laskua viisi prosenttia kuukaudessa.

Maksuaikakortti on taas sitten sellainen luottokortti jossa lasku paukahtaa kerran kuussa edellisen kuukauden ostoksille ja lasku pitäisi maksaa sitten kerralla pois.

Enemmänhän nuo luottokortit ja kulutusluotot taitavat maksuongelmia aiheuttaa kuin debit-kortilla maksaminen. Jos epäilee asiaa niin käy oman paikkakunnan käräjäoikeuden kansliasta katselemassa mitä velkajuttuja siellä on vireillä ja tuomittu miltäkin toimeksiantajalta. Epäilen että enemmän sieltä löytyy niitä luottokorttivelkoihin liittyviä velkomustuomioita kuin debit-kortteihin liittyviä velkomustuomioita. Online debit korttien osalta velkomustuomioita lienee suunnilleen nolla. Ei joka kerta varmennettavista debit korteista voi jotain tuomioita nykyään löytyä. Luottokorttivelkoja löytynee käräjäoikeudesta sata kertaa enemmän. Vielä 1990-luvulla pankkikorteilla sai kunnon velat aikaiseksi kun siinähän meni viikkokin ennen kuin kortti päätyi sulkulistoille kassajärjestelmiin ja otettiin pois eikä varmennuksia tehty muistaakseni alle 300 markan ostoksista. Siinähän saatoi ehtiä varastetulla kortilla tehdä useamman kymmenen tuhannen markan ostot ennen kortin lakkaamista toimimasta ja saman verran saattoi omallakin kortilla höylätä pakkasella jos lähti homma lapasesta.
 
Teoria tupla-alennuksesta tuli täällä useamman viestin jälkeen kovan pähkäilyn tuloksena, ja siinäkin piti käyttää hintapalvelun historiadataa. Ei voi olettaa, että kuluttaja joutuu käyttämään kolmannen osapuolen palvelua päätelläkseen, että Komplett myy "normaalihintana" tuotetta 750€ kalliimmalla kuin 2 kilpailijaa.

Juuri noin. Tulin vain sattumalla sivulle, luin norm hint 999,90e samantien yllä selkokielellä ai että saan 750e tästä hinnasta pois.
Pitääkö aina suorittaa taloustutkimuksen ennen ku klikkaan "ostoskoriin" ? Mistä voin päätellä että tässä on joku virhe/vedotus/hujaus/rehellisuus yms jos en oo patukahinnasta perillä?
 
Mikä voisi edes teoriassa olla motiivi harkitulle kusettamiselle?

No saada asiakkaalle vaikutelma että tuote olisi merkittävässä alennuksessa (-750€) ja siten tilauksia enemmän sisään, vaikka tuotetta tosiasiassa myydään tuotteelle ominaisella 1000€ hinnalla. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
 
Ja vielä tähän: kuinka monen keskivertokuluttajan mielestä soundbarin normaalihinta on 1750 euroa? Itse olen käsittänyt - ihan oikeasti - että ne maksavat "joitakin satasia". Kaveri osti vuosi-pari sitten omien sanojensa mukaan jonkun hyvän LG:n vehkeen ja maksoi siitä 600 €.
 
Ja vielä tähän: kuinka monen keskivertokuluttajan mielestä soundbarin normaalihinta on 1750 euroa? Itse olen käsittänyt - ihan oikeasti - että ne maksavat "joitakin satasia". Kaveri osti vuosi-pari sitten omien sanojensa mukaan jonkun hyvän LG:n vehkeen ja maksoi siitä 600 €.
Niinkuin kaikissa muissakin tuotteissa; on halvempia ja on kalliimpia malleja.
 
Onko noita Telian Assy-lippuja mahdollista myydä eteenpäin? Ei huvittais itseä yhtään kyseinen tapahtuma..
 
Onko noita Telian Assy-lippuja mahdollista myydä eteenpäin? Ei huvittais itseä yhtään kyseinen tapahtuma..

"Liput voi lunastaa Assemblyiltä paikan päältä omalla nimelläsi. Kun ostat tuotteet, varmistathan että nimesi ja sähköpostisi on kirjoitettu oikein."
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 415
Viestejä
4 507 039
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom