Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
En minä tilannut eikä maksanut toi patukan. Siis ei mulla edes hajuakaan miten komplettfi toimii jos maksat esim debit kortilla.
Ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Miksi ihmeessä otit edes lähtökohdaksi että komplett toimisi jotenkin erillä tavalla.
 
Muistakseni esim jimms veloittaa heti, eikö? tarkoitan siis visa electron ym debitkortit
Ei. Tarkistin edellisen. Tilaus 9.5. Keskiviikkona. Veloitus toimituspäivänä perjantaina 11.5.

Editti: En usko että veloituspäivässä on mitään eroa credit vs debit vs electron.

Debit ja electron soveltuvat muuten vain todella huonosti nettikauppaan. Joten en uskalla varmaksi väittää onko eroa. En koskaan ole ostanut mitään netistä debitillä tai electronilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei. Tarkistin edellisen. Tilaus 9.5. Keskiviikkona. Veloitus toimituspäivänä perjantaina 11.5.

okei hyvä jos oon väärässä ;) sit en ymmärrä mitä järkeä on tehä toi katevarauksen
voidaanko esim tehä noin : 9.5 tilataan tavara, 10.5 chatta panki aspan ka ja poistetaan katevaraus ja sit otetaan kaikki rahat tililta poes, sit 11.5 jimms toimittaa tavaraa ja .... mitä se tekee sen jölkeen????
 
okei hyvä et oon väärässä ;) sit en ymmärrä mitä järkeä on tehä toi katevarauksen
voidaanko esim tehä noin : 9.5 tilataan tavara, 10.5 chatta panki aspan ka ja poistetaan katevaraus ja sit otetaan kaikki rahat tililta poes, sit 11.5 jimms toimittaa tavaraa ja .... mitä se tekee sen jölkeen????
Ei voi. Ei pankit poistele mitään katevarauksia. Miksi ne edes tekisi sitä? Sehän kumoaisi koko katevarauksen tarkoituksen. En ymmärrä mistä ihmeestä sinä näitä teorioita kehittelet.
 
Ei voi. Ei pankit poistele mitään katevarauksia. Miksi ne edes tekisi sitä? Sehän kumoaisi koko katevarauksen tarkoituksen. En ymmärrä mistä ihmeestä sinä näitä teorioita kehittelet.

No tarkoitan tuota
Nordean kortilta amazonin katevarauksen sai pois asiakaspalvelu chatin kautta. Tarvitsi tosin jonkin koodin ensin amazonin asiakaspalvelusta.

onko toi koodi on tässä se juju ?
 
Vaikka toi katevarauksen poistaminen oliskin mahollista, niin menis ne rahat tililtä silti. Menee sit vaan pakkasen puolelle, jos siirrät ne rahat pois sieltä. Eihän debitillä suurimmaks osaks ees tule mitään katevarauksia, rahat vaan lähtee tililtä seuraavana arkipäivänä.
 
Vaikka toi katevarauksen poistaminen oliskin mahollista, niin menis ne rahat tililtä silti. Menee sit vaan pakkasen puolelle, jos siirrät ne rahat pois sieltä.

Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Eihän debitillä suurimmaks osaks ees tule mitään katevarauksia, rahat vaan lähtee tililtä seuraavana arkipäivänä.

Juuri sitä mä tarkoitin.
 
En ymmärrä tätä kateselkkausta. Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Tilaussivulla lukee että tilaus on lähetetty. Eli kyllä se sieltä tulee. Miksi Pohjoismaiden suurin verkkokauppatoimija valehtelisi?
 
Mitä ihmeen kortteja käytät? Eikö ole täysin perusyleissivistystä että nettikaupassa käytetään credit-puolen kortteja? Täysin omaa typeryyttä jos käytät äärimmäisen huonosti nettikauppaan soveltuvaa debit-korttia.

Vajaaälysten kortilla olen maksellut tähän asti. En ole edes huomannut, että se soveltuu äärimmäisen huonosti nettikauppaan. Saako sillä sivistyneitten kortilla puoleen hintaan?
 
No tarkoitan tuota


onko toi koodi on tässä se juju ?

Amazon tilauksen katevarausta ei tullut takaisin viikon sisällä, niin pistin mailia aspaan. Aspasta vastasi että katevarauksen poistumiseen voi mennä max. 4 vkoa, mutta antoi 6 numeroisen koodin jonka avulla nordean aspa poisti katevarauksen.
 
Vajaaälysten kortilla olen maksellut tähän asti. En ole edes huomannut, että se soveltuu äärimmäisen huonosti nettikauppaan. Saako sillä sivistyneitten kortilla puoleen hintaan?
Sillä ei ikinä vastaa ongelmista tilauksessa omalla rahalla, sillä ei ikinä vastaa omalla rahalla katevarauksista.

Siinä vaikka kaksi perussyytä. Oikeastiko nämä pitää selittää?
 
Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Electron ei voi mennä pakkaselle, koska on ns. ”online-kortti”, eli vaati katevarauksen joka maksulla. Debit taas voi mennä pakkaselle, koska sille voi myydä myös ilman katevarausta, eikä järjestelmä niitä sinne aina automaattisesti varaile. Siksi myös pankkien hinnastoista löytyy sellainen ihme kuin tilinylitysmaksu.
 
En ymmärrä tätä kateselkkausta. Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Tilaussivulla lukee että tilaus on lähetetty. Eli kyllä se sieltä tulee. Miksi Pohjoismaiden suurin verkkokauppatoimija valehtelisi?

Niin siellähän luki kanssa tuotteiden kappalemääränä 0 ja hintana 0e. Moni muukin normilähetykseen liittyvä asia puuttuu. Ei tuota todennäköisesti lähetetty siis ole vaikka niin tuon mieltäisi äkkiseltään. Joltain kikkailukonstilta tuo vaikuttaisi tilausten nollaamiseen.
 
Ymmärtääkseni debit kortilla ei voi mennä pakkaseen.

Voi mennä. En tiedä tarkkaan mikä on syynä, mutta ainakin omilla debit korteilla (mc) voi mennä jopa viikko ennenkuin rahat lähtee tililtä. Ärsyttävä homma. Katevarauksia ei käytä juuri mikään liike. Tai sitten niissä on joku raja milloin tulee varaus ja milloin ei, ota näistä nyt selvää. Bensa-asemilta tulee aina katevaraus, eli varmaan jotenkin yrityksestä riippuu käyttävätkö katevarausta.

Jos kortilla on luottoraja vaikka 5k€ ja siitä menee pari viikkoa 250€ katevaraus, niin onko tuo oikeasti jollekkin ongelma?

Itse olen joutunut maksaan luottokorttilaskussa olleen katevarauksen. Liike ei perunut katevarausta ja lasku kerkesi tulla. Silloin soitin siihen nettikauppaan ja vakuuttivat, etteivät he ole mitään saaneet, koska se oli vain katevaraus. Pankin aspa sanoi, ettei tarvitse maksaa katevarausta ja en maksanut. Sitten olikin kortti laitettu heti kiinni kun en ollut laskua maksanut. Pitikin maksaa ja ne rahat meni luottokortille käytettäväksi. Tyhmpeähän se on maksella turhaa laskua vaikka rahat tuleekin "itselle" takaisin.
 
Mulla ei Nordean aspa ainakaan tehnyt yhtään mitään millään Amazonin koodilla, vaikka sen heille kerroin. Sanoi vain, että jos Amazon haluaa tuon katevarauksen uudelleen varata (mitä eivät tekisi, kun tilaus oli peruttu ja Amazonin aspalta turha koodi saatu), niin sen voisivat tehdä. Mutta joo, vähän taitaa taas offtopiciksi mennä :)
 
Electronia, eli jonnevisaa en kyllä käyttäisi missään nettishoppailuissa case Anttilan jälkeen. Luottokortilla tai laskulla aina.
Ehkä nyt jostain Gigantista, Verkkokaupasta tai Amazonista uskaltaisin ilman luottokorttiakin tilata. Eivät ole ihan heti menossa nurin. Anttilan ongelmat oli kyllä tiedossa.

Mutta toki mieluummin luottokortilla, kaikilla sellaista ei tosin ole ja ei se minusta mikään maatamullistava ole.
 
Jep, eipä itselläkään ole varmaan 10v tms ollut ongelmia Visa Debitin käytössä. Joskus nyt käytän PP:tä välissä mutta siinäkin menee sitten kortilta suoraan. Koskaan en ole ongelmatilanteeseen joutunut, joten en ymmärrä mitä täällä vaahdotaan.

Niin siis toki myös suomessa paljon suoraa pankkimaksua käyttänyt/käytän.
 
Jep, eipä itselläkään ole varmaan 10v tms ollut ongelmia Visa Debitin käytössä. Joskus nyt käytän PP:tä välissä mutta siinäkin menee sitten kortilta suoraan. Koskaan en ole ongelmatilanteeseen joutunut, joten en ymmärrä mitä täällä vaahdotaan.

Niin siis toki myös suomessa paljon suoraa pankkimaksua käyttänyt/käytän.
Et ymmärrä mitä vaahdotaan? Luitko edes ketjua? Juurihan joku valitti että nyt on rahaa jumissa. Ja se seuraa debitin käytöstä.
 
Veikkaan että oma moka, kun eipä ole itselle koskaan mitään vastaavaa käynyt, sadoista ja sadoista ostoista huolimatta. Tottakai katevaraus tulee sinne, mutta mitä sitten.
 
Veikkaan että oma moka, kun eipä ole itselle koskaan mitään vastaavaa käynyt, sadoista ja sadoista ostoista huolimatta. Tottakai katevaraus tulee sinne, mutta mitä sitten.
Niin. No jos se ei ole sinulle ongelma että oikeaa tilillä olevaa rahaa on jumissa vaikka nyt se 250 katevarauksessa, niin hyvä sinulle. Toki se ei muuta sitä faktaa että jollekin se voi olla. Mutta sitten toki päästään siihen että jos se on ongelma, niin miksi käytti debittiä.
 
Niin. No jos se ei ole sinulle ongelma että oikeaa tilillä olevaa rahaa on jumissa vaikka nyt se 250 katevarauksessa, niin hyvä sinulle. Toki se ei muuta sitä faktaa että jollekin se voi olla. Mutta sitten toki päästään siihen että jos se on ongelma, niin miksi käytti debittiä.
No jos 250e on joku ongelma niin sit sun kannattaa jättää ostamatta.
 
No jos 250e on joku ongelma niin sit sun kannattaa jättää ostamatta.
Nyt sinulta taisi mennä ohi jotain ja lujaa. Käytän luottokorttia. Katevaraukset eivät ole koskaan ongelma millään tavalla. Jos siis minusta puhutaan.
 
Taitaa joku olla saanut ensimmäisen palkkansa ja luottokortin sekä kuullut jostain, että luottokortilla on turvallista maksaa ja päättänyt syystä tai toisesta tulla tänne isottelemaan

Sama ku toinen herra heittää 250e:lla sinne sun tänne ilman ongelmaa
 
Ei voi. Ei pankit poistele mitään katevarauksia. Miksi ne edes tekisi sitä? Sehän kumoaisi koko katevarauksen tarkoituksen. En ymmärrä mistä ihmeestä sinä näitä teorioita kehittelet.
Vastataan nyt tähän, nimittäin pankit/kortin myöntänyt pankki, kyllä pystyvät poistamaan kortilla olevan katevarauksen. Yleensä siihen vaaditaan syy (esim tilaus on peruttu mutta katevaraus on jäänyt roikkumana jne). Tuo ei kuitenkaan poista sitä että jos se katevaraus poistetaan aiheelliselta "maksulta" niin maksu kyllä lähtee sitten kun on sen aika vaikka katevaraus olisi poistettu.

Joissain tapauksissa tuo katevaraus jää vaan yksinkertaisesti kortille roikkumaan vaikka tilaus olisi myyjän puolelta ihan oikein peruttu. Ja se roikkuu siellä 3-21 päivää (suomalaisilla pankeilla).

EDIT: ja vielä se ettei ole mitään merkitystä käytätkö Debit vai Credit puolta. Jos satuinnaistarkistus sattuu osumaan kohdalle niin se katevaraus tehdään myös credit puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Taas tää sama fucking itku ja narina täällä kun pikku pertti nyt ei saanut Väärin hinnoiteltua tuotetta. Menkää sinne Kompletin puolelle itkee.
Vaikka aiheesta sanotkin, niin asian voisi esittää paljon asiallisemmin jatkossa.:beye:
 
  • Tykkää
Reactions: Ano
Danskesta oli jo Kompletin katevaraus kadonnut, nyt sitten vain odotellaan minkälaista alekoodia tulee anteeksipyynnöksi.
 
Onko kellään tietoa, kauanko tuo soundbar oli Komplettilla tarjoushinnalla myynnissä?
 
Itselläni ainakin katevaraus tiukasti voimassa vielä joten varmaan ainakin 1-2 pankkipäivää menee ennenkuin vapautetaan. Joskus on tosiaan pitänyt ihan pankkiin olla yhteydessä, että poistavat aiheettoman/peruutetun katevarauksen.
 
Tuote: STEELSERIES Siberia 200 Headset kuulokkeet
Hinta: 5,16e(purple)/10,32e(red/green)/12,39e(yellow) + postit 4,99e
Kauppa: rde.fi
Voimassa: ?
Linkki:

Siberia 200 Sakura Purple kuulokkeet - 5.16 €
Siberia 200 Forged Red Headset kuulokkeet - 10.32 €
Siberia 200 Gaia Green Headset kuulokkeet - 10.32 €
Siberia 200 Proton Yellow Headset kuulokkeet - 12.39 €

En tiedä yhtään onko hyvät kuulokkeet mutta halvimmillaan muualta saa ~50e ja nämä värilliset versiot vielä kalliimpia kuin valkoinen. Vaikuttaa hintavirheeltä.

edit. voi maksaa myös laskulla joten mitään riskiä ei pitäisi olla

Ilmoittaa jo, ettei tuotteita löydy, eli virhe oli.
 
Vajaaälysten kortilla olen maksellut tähän asti. En ole edes huomannut, että se soveltuu äärimmäisen huonosti nettikauppaan. Saako sillä sivistyneitten kortilla puoleen hintaan?

Sillä "sivistyneiden kortilla" saa rahansa takaisin jos tuotetta ei tule. Ennakkomaksaminen netissä on riski, jos ei maksa kortilla josta voi rahansa saada takaisin.

Joko case Anttila on unohtunut.

Anttilakin oli suuri ketju, jolla oli kymmenien vuosien historia ja niin vaan hakeutui konkurssiin ja sitä ennen vielä koitti vedättää ylimääräistä massia viattomilta asiakkailta.
 
Onneksi suurin osa puljuista tarjoaa laskun tai PayPalin vaihtoehtona korttimaksulle. Niitä yleensä käytänkin jos mahdollista. Case Anttilassakin tilanne oli sellainen, että homma takkusi jo pitkään ja nettitilaukset pystyi hoitamaan laskulla. Lähtökohtaisesti tuossa tilanteessa oli jo hölmöä maksaa jollain Electronilla vs. ottaa ilmainen lasku. Toki esim. Komplettilla ei ole muuta kuin suoramaksu, jolloin luottokortti on kätevin.
 
Sillä "sivistyneiden kortilla" saa rahansa takaisin jos tuotetta ei tule. Ennakkomaksaminen netissä on riski, jos ei maksa kortilla josta voi rahansa saada takaisin.

Joko case Anttila on unohtunut.

Anttilakin oli suuri ketju, jolla oli kymmenien vuosien historia ja niin vaan hakeutui konkurssiin ja sitä ennen vielä koitti vedättää ylimääräistä massia viattomilta asiakkailta.
Ei ole mitään tilastoja antaa, mutta aika varma olen, että luottokortilla maksaminen on saanut enemmän ihmisiä vaikeuksiin, kuin debit.
 
Jos pystyy luotolla ostamaan niin kyllä niitä löytyy jotka ostaa vaikka siihen ei varaa olisikaan, ja sitten maksellaan ulosoton kautta sievällä korolla.
 
Mua ei kiinnosta pätkän vertaa saanko tarjoustuotteen, mutta tuo Komplettinkin harjoittama teennäinen hintojen nostatus ja sen jälkeen megatarjousten markkinoiminen on vittumaista. Siitä hyvästä saa aspa nähdäkin vähän vaivaa.
 
Jos tilaatte selvän hintavirhe-tuotteen, eikä se tulekaan, nielkää tappionne ja lopettakaa toi naurettava vikinä ja itkeminen.
Ihme "Minulla on oikeus!" -pellejä täälläkin.

Tämä ei ole mikään selvä hintavirhetuote. En olis kuuna päivänä maksanut tuosta edes 500e. 250e on hyvästäkin soundbarista ihan käypä hinta. Nyt kun annetaan näin hyvä tarjous niin yhtäkkiä perutaankin tilaus, koska oli tarkoitus nostaa hintaa ensin 750e, että voi sitten antaa tarjouskoodilla alennusta 750e. Eiköhän tässä tapauksessa ole vain hyvä jos kuluttaja-asiamiehellä lähtee mahdollisimman monta valitusta tutkittavaksi. Mikähän ihme siinä on ettei tällasesta sais antaa kunnolla palautetta. En ihan heti tulkitsisi sitä itkemiseksi. Komplett:in olis sama laittaa jokaiselle tuotteelle 500e lisää hintaa ja mainostaa tuotesivuilla koodia, joka oikeuttaa 500e alennukseen. Olishan se kiva saada tuotteita tarjoushintaan. Hienoa toimintaa.

Olisko 50% alennus ollut myös selvä hintavirhe? Missä se raja kulkee jos ei voi olettaa, että 250e:llä voi saada tarjouksesta tonnin soundbarin. Onneksi sitä hintavirhettä ei määritä kukaan yksittäinen itkijöistä itkijä.
 
1000€ tuote jossa on 750€ alennus kuponki ei millään tavoin vaikuta hinta virheeltä. En ikinä maksaisi 1000€ jostain soundbarista.

Lisäksi vielä se, että tuote maksaa sen 1000€ muualla ilman alennusta.
 
Hieno toi keskustelu asiakaspalvelijan kanssa. Saatiin asiakaspalvelija toistamaan 3 kertaa sama asia muutamilla eri lauseilla. Hienoa toimintaa.. Itselle kävi selväksi jo ensimmäisellä kerralla.

PS. Yhteyttä vaan kuluttajaneuvontaan kun on niin selvä tapaus monen mielestä. Saatte varmasti tuotteen käsiin muutamassa hassussa päivässä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 074
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom