Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä tieto perustuu mihin?

Jos saman firman tuotteessa on noin iso hintaero, niin kyllä siinä on silloin todennäköisesti säästetty suodatinmateriaalissa, takaiskuventtiilissä, ja voi myös puuttua ohivirtausventtiili, joka suomen pakkasilla on erittäin tärkeä.

TM vertailu: Öljynsuodattimet - Tekniikanmaailma.fi

Muistaakseni ton luin paperisena ja siinä kyllä oli kaikissa suodattimissa ohivirtausventtiilit ja paineetkin testattiin. Varmistakoon joku jolla on lehti.
 
Briskin tulpat on kanssa asiallisia käsittääkseni. Sellaset omaan autoon laitoin viimeksi. Biltema myy.
 
Muistaakseni suurin osa tuon testin suodattimista oli paskaa. Ohivirtausventtiilit valskasi useammassa jne. Testikin on jo niin vanha ettei sillä välttämättä ole mitään tekemistä nykypäivän suodattimien kanssa.

Tuossa joku ryssä verrannut Filtronia ja Mannia ja lähinnä ero on suodatinmateriaalissa. Mannissa on synteetinen suodatin ja Filtronissa paperinen.

Сравнение Mann W712/94 и Filtron OP641/2

Liekö kaikki Mann merkillä myytävätkään synteettisiä? Joitain vuosia sitten omaan autoon Mann suodattimet maksoi 15-20€, mutta nyt niitä saa alta kympin. Voisihan tuota joskus Autodocilta jonkun toyotan parin euron filttereitä tilata ja katsoa miten suuria eroja on.

Onko sitten käytännön eroa synteettisellä ja paperisella?
 
Eli 15-20 vaihtovälillä halvempikin menee hyvin. Itsellä kun on suodatinpatruuna niin laatu näyttää ihan hyvältä omaan silmään.
 
Se nyt on mahdoton sanoa, etkä sitä mistään tiedä missä kunnossa suodatin vaihtaessa on ellet revi sitä auki. Täytyisi kyllä joskus aukoa noita käytettyjä suodattimia, että miten ehjiä sisuksiltaan vielä ovat.

Jep, juurikin metalliset suodattimet on tosi pahoja tarkistaa, siellä voi olla se ohivirtausventtiilin kuppi väärinpäin, eli falskaa kokoajan (näitä koonneina tarvitsee sanoa, että "silmä" joka tarkistaa ohivirtausventtiilin on vain sitävarten, että jos jousilautasen päässä oleva kuppi puuttuu kokonaan, menee ohivirtaus jätteeseen, jos se on siellä poikittain > Ok ja koontaan.) Osissa ei edes ole nykyisin noita jousia + lautasia enää, vaan on pelkkä peltinen "jousi", joka on äärettömän huono vaihtoehto. Lisäksi et näe että suodatin on kokonaisuudessaan ehjä, siinä ei ole reikiä ja että liimaukset ja pokkaukset ja rypytykset on kunnossa. Eli tästä syystä irtopatruunalliset ovat parempia. Toisaalta on ollut isoilla firmoilla eriä, jotka on tullut takaisin kun mm. kierteet on vääränkätiset, filtterimedia hajoaa, liimaukset ei pidä, sylinteri ei ole tiivis, yms.

Toisaalta jos pitää luottaa siihen, että filtteri toimii, niin a.) osta tunnettua merkkiä, b.) älä osta Framia ja c.) vaihda suodatin tarpeeksi usein..

Filtron on ihan hyvä suodatin, ei ole pahemmin pahaa kuulunut. Samoin Purflux, Mann, Knecht kanssa menettelee, K&N (jos Usassa tuotettuja, valmistus nykyisin Meksikossa, ainakin osalla), Bosch menee kanssa, harmi että Mobil 1sen filsuja ei oikein saa helpolla mistään..
 
Jollen nyt ihan väärin muista niin Peugeotit ja Renaultit olis kanssa 25tkm väleil öljynvaihto 2000 jostain alkupuolelta. Enkä noista ole kuullut samanlaista porua kuin turbon putken tukkoon menevistä vageista. Pökötit aika usein naisilla joten huollotkin on usein vasta kun auto alkaa jostain valittaa. Eli öljyillä mennään se vaihtoväli. Toi LL pelko tuntuu eniten olevan tietyn vuosien vagien valmistusvikojen luuloa et öljyllä ihmeitä tehtäis.

Nois pököteis ja renaulteis on noita pelkkä suodatin osaa mones ollut. Eli nähnyt sen suodattimen kunnon vaihtaes.

Renautilla vaihdetaan nykyisissä bensavehkeissä vain joka toisessa huollossa öljynsuodatin, vaikka öljyt vaihdetaankin joka huollossa. Tosin tästä ollaan nyt ilmeisesti luopumassa Suomessa, eli ollaan siirtymässä takaisin siihen, että joka huollossa öljyt + suti.
 
Kokemuksia lämppärinkennoista?

Minkälaista laatua nykyään on Nissens? On nimittäin aika edullinen merkki.

Magneti Marelli on vissiin Behrin valmistamia?

Hella lienee paras?
 
Muutama oma kokemus..

K27 on koivusen oma halpabrändi, osia löytyy enimmäkseen fiksuksen liikkeistä mutta niitä myy ja asentaa moni muukin. Itse vältän noita viimeiseen asti.

Bosch on ollut hyvä, edelleen esim. anturit ja sähköosat ovat pääosin laadukkaita mutta osa perusosista ihan kiinankuraa.. vaihtelut todella isoja, ilmeisesti suuret myyntimäärät ja laaja valikoima tärkeämpää kuin laatu. Esim jotkut Boschin suodattimet häviävät sopivuudessa/istuvuudessa halpamerkki Wixille. Suodattimissa (siis öljyn,muut ostan wixinä) suosin Mannia, onneksi lähes kaikkia suodattimia löytyy Mannin tekemänä Motonetistä.

Edellä mainittu Wix on toiminut omalla kohdalla aina, suodattimissa ei valittamista.

Meylen alustanosista käytänyt noita HD-laatuisia, neljän vuoden takuu on aika kova eikä ole tarvinnut siihen turvautua. Muut ostamani Meylet ovat olleet suodattimia, termareita jne. ei valittamista.

Yhden tutun korjaajan kanssa juttelin alustan osista, hän kertoi nykyään välttävän Lemförderiä, tullut kuulema karmea määrä osaa takuuseen. Aika yllättävä tieto tai sitten vaan huonoa tuuria. Samaa kuullut välillä Trw:stäkin.. Voi tietty johtua myös Suomen tiekannan kunnosta nykyisin..
 
Magneti Marellin huonous vaan vahvistuu. Ostin lämppärinkennon...

Sopivuus on aika huono. Letkulähtöjä on lyhennettävä, ei mene muuten paikoilleen, ja ne on liian pienet eli tarvii laittaa jotain letkusupisteita väliin..

Tiivistenauhaa tuli mukana itse liimattavaksi.

Ja heiluu paikoilleen laitettuna, täytyy liimamassalla vetää päädystä kiinni.

Paketissa lukee Made in P.R.C. :bored:

https://aijaa.com/NZXGV3
 
Viimeksi muokattu:
Magneti Marellin huonous vaan vahvistuu. Ostin lämppärinkennon...

Sopivuus on aika huono. Letkulähtöjä on lyhennettävä, ei mene muuten paikoilleen, ja ne on liian pienet eli tarvii laittaa jotain letkusupisteita väliin..

Tiivistenauhaa tuli mukana itse liimattavaksi.

Ja heiluu paikoilleen laitettuna, täytyy liimamassalla vetää päädystä kiinni.

Paketissa lukee Made in P.R.C. :bored:

https://aijaa.com/NZXGV3

Mut eiks Magnetti Marelli ole Fiatin/Alfan hovihankkija ? Aitoa italialaista Oe-laatua.. laatu vastaa hyvin tarkasti ko. automerkkien laatuvaatimuksia.. :D
 
Magneti Marellin mittaristot ovat ainakin ihan paskaa. Hella/Behr kennot tehdään kanssa kiinassa. Audiin vaihdoin sellaisen, kun orggis kennosta meni muovinen pääty paskaksi. Muovia ne tossa uudessakin on, joten ei kai siinä. Orggis muovinen olis ollu joku 400€+..
 
Aina yhtä hupaisaa kun mainitaan jonkun valmistusmaaksi Kiina. Aivan kuin se olisi tae paskasta.
 
Meyle HD alustan osia ja LPR brakes jarru- ja kytkinosia on tullut kylvettyä omiin ja kavereiden romuihin pitkin vuosia ja toistaiseksi kokemukset on kummastakin olleet todella hyviä. Ei mitään ongelmia.
 
Tulipa tossa vastaan 206 pösön laturi.

Iso tarra kyljessä "Denso Made in France"

Onko viimeinen "aito japanilaismerkki" alkanut luottaa Ranskalaiseen autorakennustaitoon..?? :D

Otti vaan silmään.. voi olla että heillä on pitkäänkin ollut tuotantoa Ranskassa, ei ole vaan ennen omiin silmiin osunut
 
K27 Autoparts -jarrupalat menivät keväällä ykkösauton etujarruihin, kun piti renkaanvaihdon yhteydessä saada nopeasti uudet palat ettei tarvi moniin kertoihin renkaita irrottaa... Toimivuus on ollut Ok, eivätkä jarrutettaessa myöskään pidä kitinää tms.

Kakkosautoon on laitettu LPR-merkkiset levyt+palat kaksi vuotta sitten ja toimivat yhä Ok. LPR:n jarrupaloissa on nyt 30k km takana ja noin puolet kitkapinnasta jäljellä. Levyt tuntuu pysyneen suorina. Tänävuonna asennettiin K27 jarrusatula eteen ja taakse.

EDIT: Pian asentuu K27 takajarrusatula myös ykkösautoon. K27:n halvempi hinta ja pantittomuus houkutteli, joten nyt testaan kahdella autolla mihin tuosta varaosamerkistä on :lol: Kiinassa kuulemma valmistetaan, tiedä sitten kun ei valmistusmaata mainita paketissa saati netissä.

EDIT2: Noin 1,5 kk nyt ollut K27 jarruosat käytössä. jarrusatulat pelaa molemmissa autoissa Ok. Ykkösauton K27 jarrupalat ovat alkaneet satunnaisesti pitää kirskuvaa ääntä jarrutettaessa, mutta muuten toimii Ok (toki en vaihtanut tällä kertaa jarrulevyjä, joten ei voi satavarmasti tietää meneekö ääni uusien palojen vai vanhan levyn piikkiin).

K27_MondeoMk4.jpg
 
Viimeksi muokattu:
No mul on muutamasta Boshin tulpasta haljennu se sydämmen keraaminen vaippa, onneks ei ollu lähteny irti ja menny venttiilien väliin. NGK:ta sittemmin käyttäny ja ei ongelmia.

Jos omistaa ennen 2000 vuotta valmistetun japanilaisen auton niin Boschin tulppia on syytä karttaa viimeiseen asti kuin ruttoa. Varsinkin Nissaneissa aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä ja sytytyshäiriöitä(Misfiring).

NGK tai Brisk. Ei ole ikinä tarvinnut pettyä.
Omassa rata-autossa käytin pelkästään NGK:ta(iridium ix) sekä Magnecorin punaisia(KV85) tulpanjohtoja.
Useista japanialaisista autoista on vuosien varrelta kokemusta. 4 Nissania ja 2 Toyotaa.

Tämän hetkisestä autosta(Fabia Monte Carlo 2016) en tiedä mitkä tulpat on kiinni mutta toisaalta ei kyllä kiinnostakaan niin kauan kun auto on takuun piirissä.
 
Eikös se nimenomaan ollut NGK:n tulppa joka ainakin Toyotissa ysärillä aiheutti ongelmia?

En ole tuollaista kuullut, varmaankin tarkoitat densoja jotka aiheutti pätkimistä esim. 90-luvun puolivälin Corollissa. Minulla oli esim. Soarerissa käytössä NGK:t eikä mitään ongelmia ilmennyt.

Knoppi tietona vielä että toyotan oem tulpat ovat densoja tai ngk:n valmistamia.
 
Viimeksi muokattu:
Oli joskus vuosituhannen taitteessa 88 corolla ja silloin asia minulle selvisi. Loppui myös naapurin rollasta käyntihäiriöt, kun vaihtoi tulppamerkkiä. Oli ainakin silloin ihan yleinen vaiva. Voi olla että ovat sittemmin korjanneet ongelman.

Itsellä ollut useampia jdm toyotia ja nissaneita sekä yksi mitsu legnumi jotka kaikki olleet 90-luvun tuotteita sekä muutama eurokin ja NGK:n tai Briskin valinneena ei ole ikinä ollut ongelmia. Sen sijaan Boschit ja Densot ovat aiheuttaneet outoja käyntihäiriöitä.

NGK:lta on ollut minulla käytössä standardeja, platinoita sekä iridiumeja sekä Briskiltä ainoastaan Iridiumeja.
 
Onko teillä ihan faktoja tohon tulppa-asiaan, vai pelkkää mutua?
Olette verranneet ihan peräkkäin yhtä paljon ajettuja erimerkkisiä tulppia samassa moottorissa? Olette aivan varmoja, että kyseessä on ollut tulpan valmistajan juurikin siihen moottoriin suosittelema malli?

Itse olen työkseni aika paljon touhunnut varaosien kanssa ja tuota samaa legendaa Boschin sopimattomuudesta japsiin kuullut usein(eikä NGK toimi saksalaisessa...) . Kertoja on aina ollut vanhempi setämies, joka ostaa neljä tulppaa kerran kahteen vuoteen. Korjaamot, jotka vaihtavat tuhannen tulppaa vuoteen, eivät koskaan puhu asiasta.
 
Magnum Technology iskareista yms. kokemuksia?

Entäs KYB? ainakin löytyy kaikenlaista "essonbaarifaktaa", toiset kehuu, toiset haukkuu. Kyseessä taitaa olla kuitenkin pörssiyhtiö, joten en usko että ihan susia valmistavat :D
 
Viimeksi muokattu:
KYB menee samaan sarjaan kuin monroe ja sachs eli ihan laatu kamaa on, toki aina nyt maanantai kappaleita löytyy.

Magnum tec. ei kokemusta ainakaan näin muistelen, tosin joskus olen ebaysta halvinta settiä opeliin tilannut (taka-iskarit ja jouset) joten saattaa että olen asentanut.

Motonetistä ostin joskus omegaan niiden halpisiskarit (zf tms.) enkä suosittele ainakaan sellaiselle jossa alapäässä on silmukka kiinnitys. Vuodessa alkoi kolisemaan ja tutkimukset osoitti että iskarin silmukka oli vulkanoitu kumilla kiinni kiinnitysholkkiin, no hitsasin prikat ja kolinaton ajo jatkui.
 
Magnum Technology iskareista yms. kokemuksia?

Entäs KYB? ainakin löytyy kaikenlaista "essonbaarifaktaa", toiset kehuu, toiset haukkuu. Kyseessä taitaa olla kuitenkin pörssiyhtiö, joten en usko että ihan susia valmistavat :D

Kyllä itse laitan Kybin mielummin kuin Sachsin tai Monroen.. noi kolme ovat aika lähellä toisiaan,monroe jää kyllä noista kahdesta viimeiseksi vaihtoehdoksi. Samaa mieltä on ollut useampi työkseen noita rassaava kun on ollut puhetta asiasta.
 
Magnum Technology iskareista yms. kokemuksia?

Entäs KYB? ainakin löytyy kaikenlaista "essonbaarifaktaa", toiset kehuu, toiset haukkuu. Kyseessä taitaa olla kuitenkin pörssiyhtiö, joten en usko että ihan susia valmistavat :D
Laitoin magnumit ja vaikutti ihan hyviltä, mutta en ole ajanut vielä niin paljon, että kestävyydestä olisi varmaa tietoa.
 
Seurailin vierestä yhtä iskarin vaihtajaa niin näytti kokonaan unohtuvan iskarin jumppaaminen. Eli nesteiden siirto takaisin oikeaan kammioon kuljetuksen jäljiltä ja sen jälkeen oikeassa asennossa siirtäminen paikalleen. Kuulemma kaasuiskari ettei tarvinnut niin piti vähän oikaista et nämä tavalliset "kaasuiskarit" on vain kaasutäytteisiä nesteiskareita.

Tiedä sitten paljonko vaikutusta tuolla kestävyyteen. Jää siitä ne nesteen ja kaasun sekaiset räkimiset kuormitettuna pois. Ne ainakin vois kuvitella olevan aika rajuja rasittavuudeltaan. Ja kuinka hyvin iskarit käytössä jumppausta vastaavan nesteen siirron oikeaan kammioon tekee kun vaatii aika ääriliikkeet ennenkuin siirtyy kaikki.

Eikö toi ole kaksiputkisen iskarin juttuja, ja nykyiset kaasuiskarit on yksiputkisia -> ei tarvii ilmata?
 
Onko Hyundai syylareiden laaduissa merkittäviä eroja kun merkkiliikkeessä maksaa alkuperäinen n.300€ ja ei-alkuperäinen 150€? Sen lisäksi kun katsoo netistä esim autopartsmarketista niin halvin on reilu 40€ ja hellan saa 62€ ja valeon 83€. Uskaltaako noita halpoja laittaa. Ajattelin hellaa tai valeota? Auto Hyundai i30 cw vm 2009 1.6 crdi 85kw.
 
Kunnei ne ylensä ole oikeita kaasuiskareita vaan kaasulla täytettyjä nesteitä ainoana erona perinteiseen nesteeseen että suojakaasua ettei vaahtoa ja hiukan paineisena.

Oikea kaasuiskari on aika harvinaisuus vaikka melkein jokaises autos on "kaasuiskarit" nykypäivänä.

Toisaalta huomaat sen seuraavan kerran kun kokeilet jumpata "kaasuiskaria". Ensimmäinen painaminen on epätasainen kuuluen iskarista epämääräisiä ääniä.

Pointtini oli tuo putkien/kammioiden määrä, johon et vastannut. Joissain sisäputki+ulkoputki tms, jolloin pitää käsin ilmata, ja nämä 1-putkiset ilmaantuu ite (?) mutua, kertokaa joku tietävä miten asia on.
 
Jos Hella on noin halpa, niin ehdottomasti se.

Ikävä kyllä en onnistunut saamaan ilman viikon odottelua joten täytyy laittaa merkkiliikkeen tarjoama Radikas merkkinen jäähdytin. Kustantaa 150€ joten ei ihan ilmainen. Tosin alkuperäinen hyundain jäähdytin maksaa 350€
 
Iskarien jumppaaminen on tarpeetonta. Kaasut ja nesteet löytävät omat paikkansa hyvin lyhyellä ajolla.

Ja termithän on nesteiskari ja kaasuiskari. Molemmissä on öljyä, jälkimmäisessä myös kaasua. Älkää sotkeko ilmajousitusta tähän.
 
Kyllä niitä iskareita on hyvä jumpata.
Kerran vaihdoin S90 nivomat iskarit niitä ei saanu mun voimilla pumpattuu.
 
Kyllä niitä iskareita on hyvä jumpata.
Kerran vaihdoin S90 nivomat iskarit niitä ei saanu mun voimilla pumpattuu.

Ei kuulukkaan saada, nivomat huolehtii osan auton kannattelusta, lyöppä nivomat autoon normi iskarin niin perse makaa pohjaanlyöntikumien varassa.:D
 
Ei se nyt ihan noinkaan mene. On noita täysin kaasulla toimivia iskareita.
Tästä haluaisin kuulla lisää. Pystytkö antamaan ihan esimerkin tällaisesta? Eikä nyt sitten mitään konseptitason vehkeitä, vaan sarjavalmisteisia.
 
lyöppä nivomat autoon normi iskarin niin perse makaa pohjaanlyöntikumien varassa.:D

Ei pitänyt ainakaan Scorpiossa paikkaansa. Jotkut Mersun (W123/W124) iskarit paikoilleen ja perä ei tippunu yhtään. (Tai ainakaan sen vertaa että huomaisi. Ehkä jollain mikrometrillä voisi asian havaita). 500e nivomatit meni roskiin ja 50e perus iskarit tilalle.

Ja juu muistaakseni jäykät oli ne kyllä, ei käsin paina mihinkään suuntaan. Mutta ei noita mersun kaasujakaan kevyesti kasaan painanut, kun ne työnsi ittensä auki..
 
Viimeksi muokattu:
Ei pitänyt ainakaan Scorpiossa paikkaansa. Jotkut Mersun (W123/W124) iskarit paikoilleen ja perä ei tippunu yhtään. (Tai ainakaan sen vertaa että huomaisi. Ehkä jollain mikrometrillä voisi asian havaita). 500e nivomatit meni roskiin ja 50e perus iskarit tilalle.

Ja juu muistaakseni jäykät oli ne kyllä, ei käsin paina mihinkään suuntaan. Mutta ei noita mersun kaasujakaan kevyesti kasaan painanut, kun ne työnsi ittensä auki..
No ainakin mondeossa normi jousi oli 2x paksumpi kuin nivomat jousi koska nivomat alustassa iskari kannattelee osan massasta ja säätää sitä tietylle korkeudelle...
 
Termostaateissa on eroja.

Topran (halpis, tunnettu huonosta laadusta) vs Wahler (laadukas saksalaismerkki, jota mm. Fixus/Koivunen myy)

- Topranissa on teoriassa pieni mahdollisuus että se jumittuu auki, koska keskitapin ohjuri on niin lyhyt ja kaukana. (Kerran kävi tuollainen homma vanhan volkkarin kanssa, en kyllä termarin merkkiä muista).

- Wahlerissa on kuminen tiiviste keskellä, joten ei varmasti päästä yhtään läpi vettä, silloin kun ei tarvitse, eli on tiiviimpi -> lämmöt nousee nopeammin käyttölämpötilaan, talvella voi olla merkitystä.

 
Viimeksi muokattu:
Eipä toi Topran mennyt edes paikoilleen. Yritin ruuvimeisselien avulla kammeta tiivisteineen sinne koloon, mutta lopulta luovutin. Tiiviste menee yksinään, mutta ei enää termostaatin kanssa. vmp. Hassua että vanha termari oli samannäköinen Topran samannäköisen tiivisteen kanssa. Siinä tosin näytti tiiviste ottaneen kipeää ja oli reunasta rikki.
 
Autodocilta ei kannata missään nimessä tilata jos jotain laatumerkkiä haluaa. Työntävät kuitenkin STARKKIA tulemaan.

ak24/nimark/varaosa24 kannattaa tutkailla.

Brembo on hyvä merkki. Itellä ei kyllä ole koskaan ollut mitään ongelmaa halpislevyjen kanssa. Ihan suoria ollu ja suorina pysyny.
 
Katsoisin vielä päälle Saksan Amazonin, iPartsin ja Spareton hintavertailuun.

Jarruosista TRW, ATE, Brembo varmasti hyviä, Bosch (jos sattuu olemaan sopiva hinta), Febi ja Fedoro ok, Mintex ehkäpä jos tarpeeksi halpa. Ainoa mitä jättäisin varmasti kauppaan on Jufi, niistä vain huonoa kokemusta (palat vinkuu, levyissä toleransseja).
 
Kokemuksia Vector jarruosista?
Motonetistä ostin kyseiset palat, kun vanhat palat olivat kuluneet loppuun ja jarru vinkui. Vaihdatin samalla myös jarrulevyn. Kovempaa jarruttaessa jarru vinkuu voimakkaasti. Liekö syynä sitten levyt vai palat, kun herkistäminen ei vaikuta asiaan. Palat vaikutti istuvan vähän huonosti paikalleen. Autona MK2 Focus. En siis voi varmuudella syyttää paloja. Voivat olla, vain hivenen vääränlaiset autooni.

Edelliseen MK1 Focukseen ostin Magneti Marellin tulpanjohdot (lisäksi uuden puolan ja tulpat muilta valmistajilta), kun auto nyki kiihdyttäessä. Johdot kestivät alle vuoden ja taas alkoi auto nykimään. Uudet tulpanjohdot korjasivat ongelman. Pidin tuota laatumerkkinä, kun olen nähnyt jotain firman tarroja ja osia mopoissa. :facepalm:

Autodocilta ei kannata missään nimessä tilata jos jotain laatumerkkiä haluaa. Työntävät kuitenkin STARKKIA tulemaan.

ak24/nimark/varaosa24 kannattaa tutkailla.

Täytyy itsekin tilata jatkossa muualta. Laitoin omaan tilaukseen Ruvillen alatukivarren ja tilausvahvistuksessa olikin Starkia. Eli vaihto on tapahtunut automaattisesti tilauksen jälkeen. Kehtaavat vielä hinnoitella nuo Starkit pilviin. Laittelin aspaan viestiä ja vaihtoivat takaisin Ruvilleen. Toivottavasti sieltä nyt tulee oikea osa. :nb: Edellisellä kerralla tilasin Monroen jouset ja Boschin öljynsuodattimen. Sain oikeat tuotteet (tai ainakin oikeassa paketissa). :D
 
Viimeksi muokattu:
Lexus RX tarvitsisi uudet tukivarren puslat taakse, mutta mistä ja mitä sinne kannattaa laittaa?
Febest tulee jokapaikassa vastaan, sitten on Yamato, Japanparts, Ashika, Tedgum, AFFZ-T & L jne.
Tehneenkö noilla mitään, ei huvittaisi laittaa moneen kertaan.
Alkuperäinen tulisi varsineen ja hinta huitelee 100€ kpl ja puuttuu vielä toisen pään pusla.
Kokemuksia?
 
Lexus RX tarvitsisi uudet tukivarren puslat taakse, mutta mistä ja mitä sinne kannattaa laittaa?
Febest tulee jokapaikassa vastaan, sitten on Yamato, Japanparts, Ashika, Tedgum, AFFZ-T & L jne.
Tehneenkö noilla mitään, ei huvittaisi laittaa moneen kertaan.
Alkuperäinen tulisi varsineen ja hinta huitelee 100€ kpl ja puuttuu vielä toisen pään pusla.
Kokemuksia?

Japanparts ja Ashika on noista ainoita mitkä itse uskaltaisin ostaa. Ashika on muuten Japanpartsin tuotemerkki.

Omassa autossa iskarit Ashikaa, eikä ole vielä vuotanut tai kolissut.
 
Autodoc vastasi, että tilaus on nyt peruttu, ja luottokortin saldo pitäisi korjaantua 1-3 vrk:ssa. En kyllä tajua mikä tässä nyt meni vituiksi, kun eivät suostu kertomaan, mikä meni vituiksi. Täysin normaalilla mastercardilla maksoin, Nordean korttitapahtumissa lukee että massit menneet autodocille heti. Mikä voi olla niin vaikeaa, että ei voida kertoa mikä mättää? Ei ole varmaan sitten visa electronin aikojen jälkeen ollut verkkomaksamisen kanssa ongelmia.

Please note that your order has been canceled at your request .Soon we will return the money to your credit card, this will take 1-3 working days.

Anyway,if you still want to receive the order, we can offer you an alternative payment methods : PayPal, bank transfer or online banking.
 
ALCO merkkiseen raitisilmasuodattimeen törmäsin, kokemuksia merkistä? Made in EU väittää paketti.
 
maxgear jousilla perä jäi matalammaksi kuin keula. Vaihdoin siis vain takajouset+iskarit uusiin. En suosittele maxgearia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 302
Viestejä
4 534 364
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom