Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tyc:ci ja depo on sitä itseään. Hiacen takavalo, tyc:ille olis pitäny jo melkein porata uudet reiät, että saa kiinni, takuuvaihto depoon, ja sen sai jo sentään kiinni, vaikkakaan ei ihan mennyt nätisti sekään. Työpaikan kulkine kyseessä, omaan autoon en edes harkitsisi ainakaan näitä kahta merkkiä, jos uusi orkkis takavalo on ihan yrjöhintainen, niin mielummin sitten käytetty orkkis.
 
Saman suuntaisia havaintoja TYC sumuvalosta. Ei saa kunnon säätöihin ja valokuvio on aivan surkea. Lisäksi jo toinen sumari parhaillaan lasi hajonneena. Ilmeisesti hajoaa pienestäkin kiveniskusta pakkasella. Pitänee siis penkoa purkuosana alkuperäinen.

Zimmermann jarrulevyistä ja paloista hyvää sanottavaa. 1,5 vuotta nyt takana ja suorana ovat pysyneet. Ainakin omaan autooni setti löytyi halvalla WS autoteilestä Saksasta.
 
Joo näemmä valokuviokin on vähän omituinen tuossa uudessa umpiossa. Leviää kummallisesti siinä missä pitäisi leikkautua suoraksi. Taitaa käydä niin että ensin katsastetaan tuolla, ja sitten sillä vanhalla että saadaan merkintä epäselvästä valokuviosta pois.
 
Vihdoinkin sai vaihdettua tuon Boschin "OEM" tekeleen(made in Spain) Beruun(made in Germany). Jos en ihan omiani kuvittele auton kulku muuttui paljon pehmeämmäksi, varsinkin kiihdytykset parani.
IMG_20180226_160849.jpg
 
_20180227_153925.JPG _20180227_154002.JPG
Osien lokeroiminen kiinanpaskaan ja laatumerkkeihin ei ole enää tätä päivää.
 
Jos pelkkää sekundaa ja sutta alkaa tulemaan niin se huomataan ja merkiltä menee maine. Joillain no-name merkeillä kun ei esim ole kunnollisia kotisivuja olemassa, niin ei ole paljoa hävittävää. Jos porukka tilaa halvalla paskaa, niin se on ihan ok. Esimerkkinä Topran joka on varmaan yksi halvimmista tarvikemerkeistä, ja laatu sen mukainen...
 
Ite joutunut vähän pakosta silloin tällöin ostamaan Toprania. Esim. hihnankiristin lohkesi ruuvin alta, eli se olikin tehty jostain mistälie lyijystä kun niin pehmeää tavaraa, ei kestänyt normaalia kiristystä. Toinen oli paisuntasäiliön korkki josta tipahti se venttiiliosa irti, ja muutenkin kierteet niin pehmeää tavaraa ettei uskalla kiristää ettei mene suoraksi.
 
_20180227_153925.JPG _20180227_154002.JPG
Osien lokeroiminen kiinanpaskaan ja laatumerkkeihin ei ole enää tätä päivää.

Se, että jokin tehdään kiinassa, ei tarkoita, että se on paskaa.
Kuten joku jo totesikin, sieltä saa myös laatua jos niin halutaan. Hinta tosin hieman eri kuin sillä nimettömällä kasalla paskaa.

Lemförderistä ei mitään pahaa sanottavaa. Itse ostan yleensä vain ko. valmistajan alustanosia jos vain mahdollista.
 
Ei perkele mikä kotitalliseppä tuo rallikielimies :D

Kaasuläppävideo nyt meni jo täysin foliohattulinjoille, se läppä näyttää tuolta vaikka sinne syöttäis suoraan täysin partikkelitonta laboratorioilmaa....

"Vöörn aut öngine" videossa taas suurempi tekijä taitaa olla tuo totaalipaske tojon kone, joka varmaan olis yhtä vöörn aut sillä samalla labrailmalla ja testipenkissä ajettuna...
 
Ainakin mk1 v70(/s70/c70) kohdalla voi ostaa TYCin ajovaloumpioita. Suoraan vanhojen tilalle ja kuvio on oikea. Säätömoottori vanhoista umpioista passasi suoraan paikalleen.
 
Jaksaako joku oikeasti kuunnella tuota mongerrusta koko videon ? Videot muuten ihan ok, mutta ei tuota kyllä jaksa kuunnella ellei ole 4 promillen humalassa.
OT:ksi menee, mutta kannattaa huomioida, ettei kaverin kielitaito välttämättä särähdä paljon mitenkään muiden paitsi yksittäisen suomalaisen korvaan. Kanavalla näkyy kuitenkin olevan se 68000 tilaajaa, joten kiinnostusta videoille ilmeisesti riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Calorstat (by Vernet).

Tämä listalla olikin jo, mutta vahvisti omaa käsitystä.

30tkm ajettu (todennäköisesti) ja ties mistä lähtien ollut viallinen, todennäköisesti alkujaankin. Aukeaa vasta 100c:ssä, vaikka pitäisi aueta 87c:ssä. Todellinen "talvi-termari" :D Ei ihmekkään kun hieman lämpö- ja vedenkierto-ongelmia. Tuo yhdistettynä löystyneeseen paisarinkorkkiin, niin kone keittää vedet aika helposti.
 
Noniin. Calorstat (by Vernet).

Tämä listalla olikin jo, mutta vahvisti omaa käsitystä.

30tkm ajettu (todennäköisesti) ja ties mistä lähtien ollut viallinen, todennäköisesti alkujaankin. Aukeaa vasta 100c:ssä, vaikka pitäisi aueta 87c:ssä. Todellinen "talvi-termari" :D Ei ihmekkään kun hieman lämpö- ja vedenkierto-ongelmia. Tuo yhdistettynä löystyneeseen paisarinkorkkiin, niin kone keittää vedet aika helposti.

Helpoimmalla pääsee kun käyttää vain tunnettujen valmistajien komponentteja. Tietysti jos tykkää vaihdella niitä samoja osia jatkuvastin, niin tuohan on ihan kiva harrastus.
 
Helpoimmalla pääsee kun käyttää vain tunnettujen valmistajien komponentteja. Tietysti jos tykkää vaihdella niitä samoja osia jatkuvastin, niin tuohan on ihan kiva harrastus.

Juu, varsinkin tuon A6 audin kanssa, kun termarin vaihto tarkoittaa käytännössä jakopääremppaa. En ainakaan ite saanut koteloa irti irroittamatta jakohihnaa...
 
Nois isois sakemanneis isoilla koneilla on toi robleema, et ne on yrittäny sitä konetta pakata niin pieneks ku suinkin mahdollista, ni tietyt jutut on hyvin piilossa siel moottorin uumenissa. V6 B-Omegassa sytytyspuola koneen takana rintapellin edessä ja sen yläpuolella on semmoi lippa, tulee näin äkkiseltään mieleen vastaavanlaisena jumppana. :D

Sama homma omegan xev koneessa ja opelin yhdessä niistä 1.6 8v koneissa on kans termari jakopään sisällä.
 
INA-hihnat (ainakin hammas-) valmistaan Iso-Britanniassa, rullat/kiristimet tulee Ranskasta (Valmistaja???) ja Slovakiasta (Valmistaja FAG). Halvasta hinnasta huolimatta siis ovat oletettavasti laatukamaa (ei ainakaan mitään epäilyttävää kiinassa valmistettua) ja mahdollisesti alkuperäisosia joillekin automerkeille.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin heti kun aloin hihhuloimaan tuota INA-nokkahihnasarjaa, niin olihan siinä väärä rulla mukana :facepalm:

Sopivuus oli varaosa24:n mukaan ihan oikein, mutta rulla on erinäköinen, eikä mene tilalle koska reikä liian pieni. Menishän tuo kyllä paikoilleen, jos reiän vaan suurentaisi. Se tuskin paljoa haittaa että tuosta puuttuu hihnanohjurireunus.

Mikähän meni pieleen... Valmistusnumerolla tilasin, mutta silti näemmä ei täsmännyt. Auton valmistusnumero 9331, ja vasta 26715 eteenpäin olis tämä toisenlainen. Noh tavallaan oma moka, kun en ottanut jakopäätä auki ennen tilausta, eli eiköhän pidetä INA laatumerkkinä.

 
Viimeksi muokattu:
Mikähän meni pieleen... Valmistusnumerolla tilasin, mutta silti näemmä ei täsmännyt. Auton valmistusnumero 9331, ja vasta 26715 eteenpäin olis tämä toisenlainen.
Kone vaihdettu jossain kohtaa? Eikä alutanumero ollut mikään esim. 109331-loppuinen?
 
Kone vaihdettu jossain kohtaa? Eikä alutanumero ollut mikään esim. 109331-loppuinen?

En oikein jaksa uskoa että kone olisi vaihdettu, tai ainakin tosi identtisesti olisi saatu kaikki, johtosarjat ym niinkuin tehtaalla. Paha tietysti varmaksi sanoa kun ei huoltokirjaa ole.

Oman VIN:n loppu menee ******4AZTN009331
 
Voihan se olla mahdollista, että autosi VIN-numerossa on joku semmoinen moka sattunu, että auto jos on valmistettu tietyn ajankohdan aikaan, ni on autoon lyöty vanha moottoriversio ja VIN:iin merkattu ns. tuoreemman moottoriversion numero. Opeleissakin on tuo että joissain malleissa on tiettynä vuonna tiettynä ajankohtana tullut jokin päivitys jakohihnan rakenteeseen, ni on siitä hetkestä listattu uutta moottorinumeroa varaosatietoihin. Jos on huono tuuri käyny, ni se auto on valmistunu juuri siinä päivitysajankohdan kupeessa ja siihen on vahingossa voitu mätkäistä vanha moottori uuden listan numerolla.

No joo, mutta nyt on tilanne toisinpäin, eli mulla on olevinaan "uusi moottori", liian pienessä VIN-valmistusnumerossa...

Jakohihna on sama, kiristinrulla sama, mutta toi ohjurirulla on erilaine.

Ilmeisesti ovat tehtaalla vaan muuttaneet kierteen kokoa vähän isommaksi, ja siksi rulla muuttunut.

Edit: Tietysti on sellainen skenaario että joku on mennyt itse kairaamaan sen kierteen isommaksi, jotta toisenlainen rulla on käynyt...
 
Itselle vaihdettiin kuljettajan puolelle SNR pyöränlaakeri ja se on kestänyt ajella ties kuinka paljon vaihdon jälkeen. Ja samaten Boschin kampiakselintunnistin, muutama euro hintaeroa vähemmän tunnettuun merkkiin. Alkuperäinen on Siemensin tekemä.
 
Mielenkiintoisia virityksiä on tullut vastaan tässä autovaraosien loputtomassa lotossa, seuraavat merkit on jääneet edes jotenkin mieleen:

Barum jarruosat:
Kyllä, tälläisiä alkoi tulemaan vastaan varaosaliikkeissä ja parihinta Mondeo Mk3seen etulevyillä ~30 euroa Saksan Amazonissa..
Pikainen googlettelu paljasti seuraavaa:
ATE and Continental
Continentalin omistuksessa (kuten mm. Continental, VDO, ATE, Galfer ja Barum tuotemerkit), valmistetaan Kiinassa. Ei vielä mitään tietoa millaiset, menee alle vasta kesällä.

Febi Bilsteinin jouset, koiranluut, raidetangonpäät, yms. ihan hyviä osia. Tuota ensimmäisen sivun mainintaa huonoista kumiosista ihmettelen, Febin puslat ovat ainakin kestäneet itsellä ihan hyvin. Oikeastaan mitään muuta alustanosaa ei tule laitettua alle kuin Febiä, TRW:tä, Delphiä, Ruvillea..

SCT Germany valmistaa suodattimia, jarruosia, Mannol - merkillä öljyä, yms yms. (Mannolin tuotanto Liettuassa, kuten osa suodattimista). Ei tosin vielä pahaa sanottavaa, tälläinen polttoaineensuodatin tuli asennettua yhteen autoon, ulkoisesti meni ok, sisäisesti ei osaa sanoa mitään.

Moog - Älä osta! Uudelleenpaketoitua (kiinan)paskaa, huonot alustaosat, suht kallis hinta, lyhyt kestoikä etc etc. Huomio, että Federal Mogulin tuoteperhettä, kts. alla Ferodo.

Delphi - Alustanosat ja jarruosat erittäin hyviä.

Filtron - Puolalainen merkki, Mann+Hummelin alaisuudessa nykyisin. Ihan hyviä suodattimia, ei pahaa sanottavaa.

JC Premium - Vältä! Not-so-premium, raitisilmansuodatinkaan ei mennyt kiltisti koteloon..

Ferodo - Federal Mogulin huomattavasti parempaa tuoteperhettä, erittäin hyvät jarruosat

Ruville - Osa Schaefflerin tuoteperhettä, hyvät (ja halvat) alustanosat jos/kun Febiä tai TRW:tä ei ole saatavilla (tai hinta on törkeä muille)

INA / FAG / LuK - Muut Schaefflerin merkit, erittäin hyviä (vesipumput, laakerit, kytkinosat, laturin vapaakytkimet..)

TRW - Osa ZF-konsernia. Erittäin hyvät jarru- ja alustaosat. Huom! Tuohon A-studion kikkareeseen huomioitavaa, että mm. TRW valmistaa paljon OEM - jarruosia ja osa Renaultin alkuperäisosista, mitkä on Suomessa sen +200e, saa TRW:llä tarvikkeena netistä ~60e hintaan, samat numerot ja pyyhityt/peitetyt logot..

M-Filter (MFilter) - Huomatkaa kirjoitusasut, M-Filter taitaa olla Suomalainen tuote, markettihallitavaraa, kun MFilter on liettualainen pulju. Kummastakaan ei vähäisellä käytöllä ole pahaa sanottavaa, mutta en nyt minään premium-merkkinä pidä..

Fram - Öljynsuodattimissa vältä ostamista! Myy sillä legendaarisella oranssilla värillä ja kivalla kumisella päädyllä, filtterimedia erittäin huonoa (ainakin PH-sarjan tuotteissa erittäin pieni pinta-ala suodatinkankaassa), päädyt prässättyä paperia (ei metallikansia), ulkokuori erittäin ohutta peltiä, etc. Ilmansuodattimista yms. ei kokemusta.

K&N - Luultavasti tulee siirryttyä kokonaan näiden öljynsuodattimiin, HP - sarja saanut yllättävän paljon kehuja kaikkialla, ei omakohtaista kokemusta (vielä)

Maxgear - Puolalainen halpistuotesarja, ostettu yksi vetoakseli ihan hintasyistä (60e Maxgear, 200e+ muut), toimii ainakin vielä.

Kamoka - Puolalaista tämäkin, pari irto-osaa, ei herätä minkäänlaisia laadunmerkkejä viimeistelyllä (taka-laakeri + napa Mondeoihin ~35 euroa, muut +100e, no ainakin helppo vaihtaa jos porsii..) - toimii ainakin toistaiseksi

Meyle - Entinen osien uudelleenpakkaaja, nykyisin sekä omaa tuotantoa että uudelleenpakkausta. HD - sarja ihan ok tavaraa, muuten välttäisin, ellei ole todella halpa osa ja helposti vaihdettavissa. Mitään muuta Saksaan viittaavaa ei ole kuin nimi, tuotanto pääasiassa Aasiassa.

AS-PL - Alternators, Starters & Parts, Poland. Puolalaista uustuotantoa, erittäin halpaa, osta erittäin varauksella (laturi posteineen 61 euroa, muualla 200e+, ei vapaakytkintä laturissa mukana vaan kiinteä hihnapyörä. Testi/QC - lappu mukana, toimii mutta ei herätä mitään laatuvaikutelmia mm. viimeistelyn ja ulkonäön osalta)

Optimal - Iso haarukka osien laadussa, etuiskarit ok (vielä toistaseksi).. Muut osat vaihteleepi.

Stellox - ATH&S tuotemerkki, suunnattu itä-euroopan / Venäjän markkinoille, erittäin halpoja osia, tuotanto pääasian Kiinassa. Suhtaudu erittäin suurella varauksella, osta vain jos hinta on erinomainen ja osa on helppo vaihtaa..

Mintex - Oli aikanaan erittäin hyviä jarruosia, nykyisin enemmän huonoja arvosteluita interweb täynnä. Aikaisemmat palat ja levyt oli tuotettu EU:n alueella (Englanti, Saksa), luultavasti trendinä on että siirretty tuotanto kauko-itään, maksimoitu voitot ja laatu on tippunut. Ei varmaa tietoa, en ole ostanut ~2010 jälkeen..

Thermotec - Vältä, ainakin ilmastoinnin kennoja! Kaksi kennoa ostettu - toinen paskaksi alle vuoden sisään (pistevuotoja useampi), painekytkimet huonoja, laatu erittäin huonoa, hinta erittäin halpaa.

Lemförder - Osa ZF- konsernia, kuten Sachs, TRW, etc.. Kaikki kehuu tätä alustaosien kuningasta, itse en osta enää ellei satu olemaan halvalla. Tuotantoa ympäri maailmaa, samalla merkillä voit saada EU, Kiina tai Jenkkiosaa (no, tätähän on kaikilla, mutta laatuvaihteluita löytyy yllättävän paljon). Ostin koiranluut Fixukselta ja paikalleenlaittaessa oli kiva huomata että koiranluut oli tehty Jenkkilässä - tuumakierteet ja mukana olevat mutterit olivat metrisiä. Nice. Lisäksi kesti about 1½ vuotta ennenkuin alkoi kolkuttamaan, Comlinen toinen koiranluu (5e) kesti pidempään.

Triscan - Vuoteen 2013 asti pelkkää uudelleenpakattua bulkkiosaa, nyt taitaa olla omaakin tuotantoa, luoja tietää missä. Tanskalainen firma.

SKF - Laakerit tältä tai INA/FAG jos mahdollista. Nykyisin paljon tuotantoa Kiinassa, yllätys yllätys..

Magneti Marelli - Italialainen "yllättäjä", niin hyvässä kuin huonossa. Lotto kannattaa laittaa vetämään, nyt on vesipumppu odottamassa vaihtoa kesällä ja edellinen virranjakajan kansi kesti, tulpanjohdot rapistui nopsaan, pissapojan pumppu kesti..

Gates - Ei enää niin hyviä hihnoja kuin ennen, mielummin SKF / Contitech / Bosch. Parempia silti kuin QH tai Dayco.. Vesipumpuista, kiristäjistä tai rullista ei kokemusta, mutta puskaradion mukaan laatu laskenut näissäkin.
 
Listaa päivitelty. Kokemuksia vaan tulemaan jos niitä löytyy. Hyviä sekä huonoja. Ja aina parempi jos on vertaillut eri merkkisiä osia toisiinsa.
 
Ainakin rellussa kannattaa sitten varmistella, että onko siellä käytöss Lucas/Girling vai Boschin jarruosat. Viime kesänä vaihdettiin omaan Renault Clioon jarrukengät taakse, oli tilannu ensin Boschin tekemät. Niissä on sitten suoraan eroa Lucas/Girling valmistamiin verrattuna.
 
Boschissa ei ole nykyään kaikki alkuperäislaatua, ainakin se virranjakajan kansi oli ö-laatua.:eek:
 
Lemförder/TRW niin ei tule pettymyksiä. Meylessä se ongelma, että eivät käsittääkseni tee muutakuin pakkaavat muiden osia ja taisi jossain vaiheessa tulla reilu notkahdus laatuun.
 
Lemförder/TRW niin ei tule pettymyksiä. Meylessä se ongelma, että eivät käsittääkseni tee muutakuin pakkaavat muiden osia ja taisi jossain vaiheessa tulla reilu notkahdus laatuun.

Itseasiassa Meyle ennen uudelleenpakkasi, nykyisin omaakin tuotantoa:

Manufacturing

" MEYLE parts are produced at our own production facilities or by trusted partners of an international production network. Our team of qualified engineers provides professional support for production processes at sites worldwide – from the making of the production tools to delivery of the finished MEYLE parts", eli suunnittelua Saksassa/Kauko-idässä ja tuotanto pääasiassa ympäri Aasiaa. Mielenkiintoinen kyllä tuo ".. or by trusted partners..", eli kun saat osan, niin et tiedä oikeasti mistä maasta se on edes tullut.

Ja HD-sarja on ihan ok laatua, silti ottaisin Febi / TRW mielummin.

Lisäyksenä vielä aikaisempaan listaan, mitä tuossa ylempänä luettelin:

Valeo - OEM-osaa, pääasiassa ranskiksiin, mutta näkyy myös paljon sähköhilppeitä muuallakin. Tuotantoa Ranskassa, suodattimia Ukrainasta, yms.

Blue Print - Osa Bilstein Groupia, pääasiassa suodattimia, mutta myös jarru/alusta/sähkö/kytkinosia, hihnoja, yms yms. Brändi hieman mysteeri, sillä Febi ja SWAG on lähes samanhintaisia muutamissa osissa mitä vertailin.

Graf - Osa Metelli - konsernia, vesipumppujen valmistusta Italiassa. Paljon laatuvaihteluita, riippuen ihan varaosamallista.
 
Autodocista tilasin syylärin evandaan. Tuli perille kyllä ja ihan kunnossa. Siellä halvempien osien tilauksilla ei ole ongelmia, mutta kun kallipien kanssa on.
 
Mä vähän veikkaan et Autodociin toi firma panostaa eniten, että noi muut sivut on jääny joko niiltä kummittelemaan taikka ovat vaan siellä tuomassa mahdollisia lisätilauksia.
Hyvä huomio. Ne on rinnakkais sivustot. Kalleimat suomesta kannattaa hankkia, takuut ja jne toimii.

Halvimmat pilipali jutut kannattaa muualta, suomessa ne on ylihintaisia xD
 
No ni, nyt tuli vastausta siihen perusmisilmoitukseen ja kuten arvasin, ne on mätkäisseet ilmoittamatta Starkin jarrulevyt siihen mukaan, vaikken niitä halua enkä alunperin edes tilannu. Tämmöstä touhua Autodocilla ja niillä muilla sen firman alias-sivustoilla, joten oli viimenen kerta ku siitä puljusta mitään tilaan ite. Kysymys kuuluukin nyt, että tekeekö niillä Starkin levyillä yhtään mitään vai lähetänkö koko setin takaisin ja tilaan jostain muualta ? Takajarrulevyt kyseessä.

Se on sun päätettävis, mutta minä laittasin paketin takasin, kun ei sellasia ole tilattu.
 
Ne on ihan peruslevyjä. Toimii kyllä. Niin yksinkertainen osa ettei sitä voi tehdä helpolla kovin sudeksi. Mutta jarrupaloja en ostaisi, enkä mitään joissa on iso riski saada paskaa.

Kumma ettei jengi ole vieläkään oppinut ettei tuolta tilata jos ei halua Starkkia.



ensimmäisenä lähinnä tulee mieleen Nimark, Skruvat, Mister-Auto. Sit on näitä virolaisia kuten Alvadi ja AK24, mut noiden kanssa vähän arvelluttaa lähteä mitään tilaamaan, eikä niissä aina tunnu olevan edes kovin kilpailukykyiset hinnat.

myös varaosa24.fi on ihan jepa firma. Aina tullu sitä mitä pitääkin ja nopeasti.
 
Joo, ku ei tunnu missään olevan kokemuskertomuksia noista Starkin jarrulevyistä ku tossa hetken Googlettelin. Pakko ne on sit kait lähettää takaisin ja toivoa että peruvat tilauksen, laskutuksen ja maksavat mulle postit. Ei tämmönen käy päinsä, että tilauksen tuotteita vaihdetaan kyselemättä ja ilmoittamatta asiakkaalle.


Edit: Pitäis varmaan joskus tehä listaus niistä kaikista Autodocin alias-sivustoista, joita omien laskelmien mukaan oli yli kymmenen olemassa, jotta osaa välttää niitä/ottaa varauksella. Muita varaosamestoja ei loppujen lopuks älyttömästi tuu, ensimmäisenä lähinnä tulee mieleen Nimark, Skruvat, Mister-Auto. Sit on näitä virolaisia kuten Alvadi ja AK24, mut noiden kanssa vähän arvelluttaa lähteä mitään tilaamaan, eikä niissä aina tunnu olevan edes kovin kilpailukykyiset hinnat.
Tomaatin evandaan lyöty ne starkin levyt eteen tammikuussa. Hyvin toimii, ja ei mitää vikaa. Keskustassa aika paljon ajellaan ja automaatilla aika kovilla loppujelopuksi nuo jarrut.
 
No joo, ehkä se luotto kuiteski siitä kohoaa ku saa kiinni ja vaan ajelee. Sentäs paloissa en alkanu kikkailee, eikä ne toivottavasti niitä vaihtaneet, tilasin TRW:n palat.
Perus käyttöä nämä kestää erinomaisesti. Sporttityylillä ajellaan sportti vehkeillä ja sportti osilla.
 
Ridex jarrulevyt: alle puoli vuotta alla ja ovat menneet kieroksi.
Nyt kun renkaita vaihtaessa katsoin, niin ovat kuluneet niin paljon että on jo ihan kunnon pykälät.

Ja yllättäen autodoc ei korvaa mitään takuuseen.

En todellakaan suosittele nuita.
 
Autodocilta tilatessa kannattaa ottaa klarna lasku maksutavaksi. Itsellä aina tullut juuri sitä mitä on tilattukin eikä koskaan ole mitään menty vaihtamaan muihin merkkeihin.
 
Mitenhän tämmöiset kauppapaikat oikeasti mahtaa toimia. Elinikäistä takuuta et ostat kerran ja saat uudet lähettämällä takaisin vanhat. Kuulostaa liian hyvältä jos jarruista ja nivelistä puhutaan.
Genuine and OEM Replacement Car Parts Online | BMW Volvo Audi VW Mercedes Porsche Saab | FCP Euro

Muutamas mersuvideos noihin törmännyt youtubes.



Varmaan todella kannattavaa suomesta ruveta jonnekkin jenkkeihin painavia varaosia takaisin lähettämään eli hyötyä taitavat saada tuosta vain jenkit tai muualla asuvat mistä on halvalla mahdollista postittaa.

Pakkohan tuo on niiden osien hintaan jo jollain tavalla sisällyttää ja laskevat, että yhdestä myydystä tulee korkeintaan tietty määrä vaihtoja.
 
Eihän tuossa muuta vikaa ole kun että joutuu ottamaan osat irti autosta, lähettämään tuonne ja odottamaan uusia osia... jokainen varmaan voi pitää autoaan pois ajosta viikon tai pari vaikka öljynsuodattimen takia tai ajella ilman tuulilasin pyyhkijöitä :D
 
Mitenhän tämmöiset kauppapaikat oikeasti mahtaa toimia. Elinikäistä takuuta et ostat kerran ja saat uudet lähettämällä takaisin vanhat. Kuulostaa liian hyvältä jos jarruista ja nivelistä puhutaan.
Genuine and OEM Replacement Car Parts Online | BMW Volvo Audi VW Mercedes Porsche Saab | FCP Euro

Muutamas mersuvideos noihin törmännyt youtubes.


Täyttä paskaa, kommentoinkin tuota videota aikanaan, että nuo eivät ole sitten millään 2000 USD palat ja levyt, sillä ko. levyt on eteen keskimäärin ~300 euroa (24.0136-0102.1 ATE (360mm eteen) ja 09.B842.41 Brembo (330mm taakse) plus sopivat palat ~100 euroa, jolloin jos noista pyydetään se 2000 USD sillä idealla, että voit aina palauttaa, niin saat tosiaan käyttää kuudesta seitsemään sarjaa, että olet edes saanut ko. hinnan kasaan. Siis jos oikeasti nuo ovat sen 2000 USD, mitä epäilen.

Kuitenkin, mikä estää puljua vetämästä itteänsä konkkaan vuoden päästä? Siinäs sitten itket kahdentonnin jarrusarjan kanssa, että nää on loppu.

Lisäksi, ainahan se katteessa on laskettu mukana. En edes tutustu noihin "elinikäinen takuu" vs "ikuinen käyttö" väitteisiin.

Lisäksi, edelleen taitaa olla väärä ketju pitkään, täällä on varaosamerkeistä puhetta, eri ketjussa on varaosakaupat..
 
Maxgear merkkistä moottorin tukea joutui hiomaan että sopi paikoilleen. Eli vähän ylimääräistä alumiinivalua.

Ei kyllä maksanutkaan kuin 18,74 eur.
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö Mann suodattimet on selkeästi parempia kuin muilla? Öljynsuodattimena ja muinakin oon käyttänyt nyt Filtronia. Kannattaako Mannista maksaa tuplahinta?
 
Vieläkö Mann suodattimet on selkeästi parempia kuin muilla? Öljynsuodattimena ja muinakin oon käyttänyt nyt Filtronia. Kannattaako Mannista maksaa tuplahinta?

Tuohan on myös Mann-Groupin tuote tuo Filtron ja mielestäni hintaero ei ole edes tuplaakaan noiden kahden välillä.
Niin kauan, kuin on tunnetun valmistajan suodatin niin itse uskallan ainakin hyvin käyttää niitä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 822
Viestejä
4 567 069
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
frog5345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom