Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No siinä se putsaantuu pesurissa. Tai pesiessä. Jos oikein haluaa kiillottaa niin avaa konepellin ja yläkautta on vapaa pääsyIhan mielenkiinnosta kysyn, että miten maskin takan olevan lisävalon puhdistaminen tapahtuu?
Edellisessä kotterossa oli. Ei se juuri sotkeutunut, autoa pestessä puhdistuu samalla, pieni kompromissi valotehon suhteen, mut eipä kai jäätynytkään koskaan vs. kilvenpäällä.Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten maskin takan olevan lisävalon puhdistaminen tapahtuu?
Tulee vain väkisinkin mieleen oikein kunnon rapakelit, jolloin auton omia valoja pesureista huolimattakin joutuu hinkkaamaan viidenkymmenen kilsan välein puhtaaksi jossain pysähdyspaikalla. Maskin taakse piilotettu lisävalo lienee aika vaikea puhdistaa pyyhkäisemällä Tähtiportin mainitsema konepellin avaamalla yläkautta on myös monessa nykyajan autossa estetty aika tehokkaasti, mutta vanhemmissa se onnistunee aika helposti. Maskin taakse piilottamalla ruma valo ei toki paista silmään niin helposti ja on tosiaan varkailta hyvin suojassa.Edellisessä kotterossa oli. Ei se juuri sotkeutunut, autoa pestessä puhdistuu samalla, pieni kompromissi valotehon suhteen, mut eipä kai jäätynytkään koskaan vs. kilvenpäällä.
Saakohan LED-polttimoilla peruutusvalolle yhtään lisätehoa? Esim tämmöiset nykyisten tilalle: Philips Ultinon PRO3100 W16W LED-polttimo, valkoinen | Motonet Oy
Saakohan LED-polttimoilla peruutusvalolle yhtään lisätehoa? Esim tämmöiset nykyisten tilalle: Philips Ultinon PRO3100 W16W LED-polttimo, valkoinen | Motonet Oy
Juu, linkattu tuote väärä jos halutaan ikään kuin lisäpakkivalon funktiota auton alkuperäisen pakkivalon sisään piiloon. Käsitin että nyt merkkivalosta halutaan valaisin. Siinä missä alkuperäisvaruste kertoo muille että auto saattaa liikkua taaksepäin, parannettu asennus antaa valoa jolla kuljettaja näkee peruuttaessa mitä auton takana on.Saat valkoista valoa, mutta ei tuolla alle 200lm juuri mitään valaista.
Itsellä joku Cree LED tyyppinen tehovalo ja lupailee 800lm ja se kyllä jo valaisee jotain
Kiitos vastauksista. Tarkoitus oli juurikin saada pakkivaloista jotain valaisuominaisuuttakin. Jos tämä onnistuu niin ajattelin ottaa myös riskin katsastuksessa. Mutta hyvä etten noita ledejä sitten ostellut.Juu, linkattu tuote väärä jos halutaan ikään kuin lisäpakkivalon funktiota auton alkuperäisen pakkivalon sisään piiloon. Käsitin että nyt merkkivalosta halutaan valaisin. Siinä missä alkuperäisvaruste kertoo muille että auto saattaa liikkua taaksepäin, parannettu asennus antaa valoa jolla kuljettaja näkee peruuttaessa mitä auton takana on.
Olen myös joskus käyttänyt muistaakseni vieläpä mainitussa kannassa jotain alibaba/dealextreme halpista. Kyseisessä ledimodulissa oli siis päässä iso ledi linssioptiikalla ja ympärillä useita pieniä. Se toimi oikein hyvin. Mitään tiettyä tuotetta en osaa suositella mutta kuvauksen mukaisia kiinakaupoista löytyy monenlaisia. Ei auta kuin kokeilla.
Taisin myös pari kertaa katsastaa virityksen kanssa. Katsastaja varmasti huomaa, mutta omassa tapauksessani asiasta ei kirjattu mitään vikaa. Varmaankin tällaisessa asiassa moni käyttää järkeä, koska haittaa moisesta ei juuri ikinä ole ja turvallisuushyötyä siinä on tavoiteltu, kenties saavutettukin.
Joo, peruskonsepti on juuri tämä. Lukuisat pienet reunan ledit säilyttävät peruutusvalon alkuperäistä funktiota eli valaisevat takavaloasetelman sisällä olevaa heijastinta, jotta valoa leviää suunnilleen yhtä laajalle kuin alkuperäisellä valonlähteellä. Samaan aikaan modulin päässä oleva linssillä varustettu iso LED tuottaa kohdistetumpaa valoa suoraan, jotta saadaan mahdollisimman paljon valoa ulos valaisinasetelmasta ja nähdään peruuttaa. Tulokset varmasti vaihtelevat autokohtaisesti, mutta omassakin tapauksessa homma toimi vaikka pakkivalon lasi ei ollut missään nimessä kirkas ja sisäpinta aika kuvioitu.Onko tämän tyyppinen tuote sellainen mitä tarkoitat? https://www.amazon.co.uk/Briteye-W16W-LED-6000K/dp/B0BMQ12827#aw-udpv3-customer-reviews_feature_div
Itse on tullut vaihdettua ledi peruutusvaloon, kun niitä on vain yksi kappale niin lähtökohta jo heikko.Tarkoitus oli juurikin saada pakkivaloista jotain valaisuominaisuuttakin. Jos tämä onnistuu niin ajattelin ottaa myös riskin katsastuksessa. Mutta hyvä etten noita ledejä sitten ostellut.
Omassa käytössäni oli tosiaan tuon näytteen "S" kaltainen mutta järeämpi. Lisäksi painottaisin sitä, että juuri suuri osa lampun kärjestä suoraan taakse suuntautuvaa valoa auttoi asiaa. Ja lopputulos oli ihan kiva vaikka pakkivaloja vain yksi.Itse on tullut vaihdettua ledi peruutusvaloon, kun niitä on vain yksi kappale niin lähtökohta jo heikko.
Linkitän alle hyvän arvostelun missä useampia ledejä testattu. Siitä saa ainakin näkemystä minkälaisin kannattaa ehkä kokeilla. Kyseisen videon perusteella valkkasin led lampun R (videossa eri malliset ledit merkattu kirjaimin) ja se on toiminut hyvin, valaiseekin aika hyvin siihen nähden, että vain yksi led polttimo huonossa peruutusvalon umpiossa.
Hajavaloa jo kuvassa reilusti. Mitähän vastaantullessa ?
Missä tässä on hajavaloa?
En myöskään osaa tällaista arvioida kuvasta enkä luota kykyyni arvioida edes kuskin paikalta, paitsi jos lopputulos on aivan järkyttävä tai vastaantulijat alkavat antaa valomerkkiä. Viime mainittu tuli testattu toissa vuosikymmenellä "hienolla" HID-retrofit-sarjalla. Näki kyllä paljon paremmin kuin vakiohalogeeneillä vaikka toinen ballasti porsi pitkällä reissulla, mutta jälkikäteen arvioituna tuli silti perseiltyä pahasti.Ite haluaisin kuulla tähän vastauksen myös. Omassa on myös prokteriumpiot ja aikalailla samanlainen valokuvio kun laitoin LEDit keulalle. Mun silmään tuossa ei mitään hajavaloa ole vaan terävät reunat mihin valot näyttää?
Kiitos vastauksista. Tarkoitus oli juurikin saada pakkivaloista jotain valaisuominaisuuttakin. Jos tämä onnistuu niin ajattelin ottaa myös riskin katsastuksessa. Mutta hyvä etten noita ledejä sitten ostellut.
Onko tämän tyyppinen tuote sellainen mitä tarkoitat? https://www.amazon.co.uk/Briteye-W16W-LED-6000K/dp/B0BMQ12827#aw-udpv3-customer-reviews_feature_div
Ilman muuta tällaiset epäviralliset turaukset ovat riskipeliä. Silloin laitoin surutta vanhaan nipponiin ja kun ongelmia ei aluksi ilmennyt, totesin että pahimmillaan pakkivalo pimenee, ja jos sulake laukeaa niitäkin on tietysti mukana. Siinä autossa oli silloisen arvioni mukaan pahempiakin riskimomentteja.Mulla oli joskus tuon näköiset aliexpress polttimot. Riippuu tietty autosta mitä kaikkea saman sulakkeen takana on, mutta itsellä tuollainen poltti sulakkeen ja samalla meni mm. mittaristovalot jne. eli en voi suositella. Kestoikä oli alle yksi talvi.
Samoin tuollaiset aiemmin linkkaamasi Philipsin kaltaiset (tosin muistaakseni Osramin valmistamat) ja kyllä niillä melkoinen parannus tuli verrattuna alkuperäisiin polttimoihin. Menivät auton mukana niin ei pysty tarkemmin tarkistamaan, mutta sellainen "sumea" energiasäästölampun näköinen.
Kerro miten kestävät, mulla kesti H7:t noin 2,5 kuukautta. Sain takuuseen uudet mutta kuvittelin että kestäisivät pidempään kuin halogeenit.Tuli asennettua Philips Ultinon Access H4-ledit vm. 2011 VW Caddyyn. Kylläpä näkee hienosti. Ihan normaalit heijastinumpiot kyseessä, mutta aika tarkan valokuvion ne tekee lyhkäisillä enkä usko että kovin pahasti ketään häikäisevät.
Muuten olen siis ihan tyytyväinen, mutta jotain pientä väreilyä esiintyy valoissa. Ei sitä ajaessa huomaa, mutta ulkoapäin katsoessa. Lisäksi startatessa tulee pari sellaista välkähdystä mitä ei halogeeneilla tule. Mahdollisesti vastuksilla voisi päästä noista häiriöistä eroon? Samalla saisi varmaan sen polttimovikavalon pois, mutta sillä nyt ei ole niin väliä kun ko. autosta on aina muutenkin joku polttimo pimeänä jostain.
Mulla on ultion pro 9100 h7 ollut pari vuotta ja toimii kuin uudet.Kerro miten kestävät, mulla kesti H7:t noin 2,5 kuukautta. Sain takuuseen uudet mutta kuvittelin että kestäisivät pidempään kuin halogeenit.
Ehkä sekin vaikuttaa kun nuo maksaa yli kolme kertaa enemmän kuin access polttimotMulla on ultion pro 9100 h7 ollut pari vuotta ja toimii kuin uudet.
Lämpöhän ledin tappaa nopeasti, eli jos kovin umpinainen tai ahdas umpio niin hajottaa kyllä valon nopeasti.
Eiköhän siellä oo halogeeneille tarkoitettu jännitteensäätö päällä + auto tarkistaa polttimoiden eheyden käynnistyksen yhteydessä. Normi polttimo ei ehdi reagoimaan noihin mutta led ehtii.Muuten olen siis ihan tyytyväinen, mutta jotain pientä väreilyä esiintyy valoissa. Ei sitä ajaessa huomaa, mutta ulkoapäin katsoessa. Lisäksi startatessa tulee pari sellaista välkähdystä mitä ei halogeeneilla tule.
Onko useammallakin täällä ledipolttimot tavallisessa halogeenilyhdyssä? Tympii tuo lyhyitten valotehottomuus, en missään nimessä haluaisi myöskään sokaista vastaantulijoita Eihän tuo nyt mahdottoman kallis kokeilu ole hankkia noita ja asentaa
Pitkiin nyt ainakin voisi tilata ledit ledbarin kaveriksi. Onko niin että "Philips Authorized Store" myyjä Aliexpressissä myy ihan aitoa tavaraa
Projektori/linssi valoissa on. Ei häikäse.Onko useammallakin täällä ledipolttimot tavallisessa halogeenilyhdyssä? Tympii tuo lyhyitten valotehottomuus, en missään nimessä haluaisi myöskään sokaista vastaantulijoita Eihän tuo nyt mahdottoman kallis kokeilu ole hankkia noita ja asentaa
Pitkiin nyt ainakin voisi tilata ledit ledbarin kaveriksi. Onko niin että "Philips Authorized Store" myyjä Aliexpressissä myy ihan aitoa tavaraa
Access mallejen kestoon vaikuttaa todennäköisesti heikompi jäähdytys verrattuna kalliimpiin ja sehän korostuu vielä ahtaassa umpiossa.Kerro miten kestävät, mulla kesti H7:t noin 2,5 kuukautta. Sain takuuseen uudet mutta kuvittelin että kestäisivät pidempään kuin halogeenit.
Se on täysin umpio ja polttimo kohtasta, joku ledi toimii toisessa umpiossa ia toinen taas toisessa ja tämä selviää vain kokeilemalla. Mutta philipsillä on varmaan isoin todennäkösyys sille että kuvio on toimiva.Onko useammallakin täällä ledipolttimot tavallisessa halogeenilyhdyssä? Tympii tuo lyhyitten valotehottomuus, en missään nimessä haluaisi myöskään sokaista vastaantulijoita Eihän tuo nyt mahdottoman kallis kokeilu ole hankkia noita ja asentaa
Pitkiin nyt ainakin voisi tilata ledit ledbarin kaveriksi. Onko niin että "Philips Authorized Store" myyjä Aliexpressissä myy ihan aitoa tavaraa
Osrami ainakin, vissiin philipsikin, on tüvvittanut saksaan noita ihan laillisiksi. Kaikki taitaa olla projektori umpioihon tosin.Access mallejen kestoon vaikuttaa todennäköisesti heikompi jäähdytys verrattuna kalliimpiin ja sehän korostuu vielä ahtaassa umpiossa.
Se on täysin umpio ja polttimo kohtasta, joku ledi toimii toisessa umpiossa ia toinen taas toisessa ja tämä selviää vain kokeilemalla. Mutta philipsillä on varmaan isoin todennäkösyys sille että kuvio on toimiva.
Kyllä, TIETTYIHIN automerkkeihin/malleihin.Osrami ainakin, vissiin philipsikin, on tüvvittanut saksaan noita ihan laillisiksi. Kaikki taitaa olla projektori umpioihon tosin.