Hyvät ajovalopolttimot autoon?

Täällä pitäisi puolison focukseen vaihtaa todennäköisesti tehtaan asentamat h7 lähivalot ja h1 kaukovalot uusiin koska valoteho on suoraan sanottuna aika kaamea. Mitä polttimoita suosittelette lähivaloiksi?



Toki noista osrameistakin on 200% versio ja philips xtremevision 150%:t ovat 12€ kalliimmat kuin nuo linkkaamani osramit.. edit: oho tuo osram onkin pelkkä polttimo eikä polttimopari..No anyway, osramit vai philipsit? :)
Jos sattuu Jula kauppa olemaan maisemissa niin sieltä saa tällä hetkellä tarjouksessa Philips RacingVision H7 parin 25€,. Halutessaan vielä -10% clubilaisena.

Mulla on ollut yleisesti +200% Philipsia ja yhdet Osraminit. Perustuntumalla molemmat on lähelle samanlaiset. Tänään paloi toinen H7 Osram n. 18 000 km jälkeen eli menee ainakin yli odotettun 250h eliniän, kun keskinopeus ollut lähempänä 60km/h. Toisen auton H4 kokemuksella Philipseja tuntui saavan vaihdella useammin, mutta näitä ei voi vertailla.. Viimeisimmän kokemuksen mukaan meinasin ostaa uudet Osramit, mutta yli 15 € hintaerolla meninkin Julaan. Sanoisin et osta ne kummat saat halvemmalla.

Edit: Pari sivua aikaisemmin haukuttu Kia Ceed III (2019-2023) syövän H7 polttimoita, kun ei vuottakaan kestä. Itselläni sama auto ja en allekirjottaisi. Itse olen noita +200% polttimoita ostanut aina tarjouksesta alle 30€ pari niin mielestäni tuollainen 250h on ihan ok kesto paremmasta valotehosta eikä pitäisi tuntua kenenkään autoilijan lompakossa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä H7 lähivalossa Philips Ultinon Pro9100 HL +350% led ja H1 kaukovalossa 80w halogeeni, kuvia löytyy kun selaat taaksepäin.
Oliko helppo asentaa ? Ihan plug and play? Mahtaako tulla virheilmoituksia palaneista polttimoista, en tiedä kyllä miten ford ilmoittaa niistä jos ilmoittaa lainkaan.
 
Hiukan voi olla 5 vuotiaat umpiot himmentyneet, kannattaa tarkistaa asia ennen kuin hakkaa rahojansa noihin huuhaa polttimoihin.
No ei ainakaan mitenkään näkyvästi. Sen sijaan olen huomannut että etusumuvaloista alempana on muovi selkeästi muuttunut kirkkaasta himmeämmäksi, tiedä sitten mistä johtuu.

Ja en nyt sanoisi parempia halogeeni polttimoita huuhaaksi, kyllä niillä vissiin eroa on. Sen sijaan noihin jälkiasennusledeihin ei aina vissiin kannata luottaa. Toisilla toimii toisilla ei.
 
Kyllähän se kirkkaampi polttimo antaa himmenneessäkin umpiossa enenmmän valoa ulos kuin himmeämpi tuikku samassa himmenneessä umpiossa joten ei kirkkaampi polttimo mitenkään hukkaan mene vanhemmassakaan autossa.
 
Ei taida olla mitään H4 led polttimoa, joka olisi yhteensopiva 5x7" umpioiden tiivisteen kanssa?
Eli tämmöiset Hella 003427811 5X7" Rectangular E-Code (ECE) H4 Conversion Headlight Kit ekassa kuvassa tuo harmaa on tiiviste, keskellä olevista rei'istä tulee liitinpinnit läpi. Noissa on aika ilmava tuo polttimon ja umpion liitospinta, ettei kyllä ilman tiivistettä kehtaa jättää.
Ei taida olla. Tilaat toiset kumet siihen. Sitten modifoit niitä että ledit menee paikalle. Itselläni on käytössä H4 ledit joiden kanssa valokuvio on oikea.
 
Ei taida olla mitään H4 led polttimoa, joka olisi yhteensopiva 5x7" umpioiden tiivisteen kanssa?
Eli tämmöiset Hella 003427811 5X7" Rectangular E-Code (ECE) H4 Conversion Headlight Kit ekassa kuvassa tuo harmaa on tiiviste, keskellä olevista rei'istä tulee liitinpinnit läpi. Noissa on aika ilmava tuo polttimon ja umpion liitospinta, ettei kyllä ilman tiivistettä kehtaa jättää.

Tossa on sen verta rihlausta ja umpion muotokin sellainen, että ledittämällä et todennäköisesti saa kuin vihaa aikaan.
 
Ei taida olla mitään H4 led polttimoa, joka olisi yhteensopiva 5x7" umpioiden tiivisteen kanssa?
Joku vanhempi jenkki kyseessä? Mikset laita kokonaista LED-umpiota siihen?

Mulle just tuli tällaiset kun tilasin kaverin vanhaan Blazeriin: 16.15€ 63% OFF|Car 110W 5x7 Inch Led Headlights 7x6 For Jeep Cherokee XJ Wrangler YJ Accessories H6054 H5054 H6054LL 6052 6053| | - AliExpress

Symmetrinen valokuvio kuten DOT-lampuissa on mutta ihan hyvin valoa antavat kuitenkin.
 
Tossa on sen verta rihlausta ja umpion muotokin sellainen, että ledittämällä et todennäköisesti saa kuin vihaa aikaan.
Mulla on rihlaamattomat versiot.

Joku vanhempi jenkki kyseessä? Mikset laita kokonaista LED-umpiota siihen?

Mulle just tuli tällaiset kun tilasin kaverin vanhaan Blazeriin: 16.15€ 63% OFF|Car 110W 5x7 Inch Led Headlights 7x6 For Jeep Cherokee XJ Wrangler YJ Accessories H6054 H5054 H6054LL 6052 6053| | - AliExpress

Symmetrinen valokuvio kuten DOT-lampuissa on mutta ihan hyvin valoa antavat kuitenkin.
Suurin osa led umpioista on aivan järkyttävän rumia + valoille on muita suunnitelmia tiedossa, led polttimot ois helppo välimallin väliaikainen ratkaisu.
 
Mulla on rihlaamattomat versiot.


Suurin osa led umpioista on aivan järkyttävän rumia + valoille on muita suunnitelmia tiedossa, led polttimot ois helppo välimallin väliaikainen ratkaisu.

Suosittelisin silti ennemmin valmiita Led-umpioita. Rihlaamattomuus auttaa, mutta omien kokemuksien perusteella ainoat missä nuo toimii on pyöreät heijastimet (ja ne projektorit).
 
Ei taida olla mitään H4 led polttimoa, joka olisi yhteensopiva 5x7" umpioiden tiivisteen kanssa?
Eli tämmöiset Hella 003427811 5X7" Rectangular E-Code (ECE) H4 Conversion Headlight Kit ekassa kuvassa tuo harmaa on tiiviste, keskellä olevista rei'istä tulee liitinpinnit läpi. Noissa on aika ilmava tuo polttimon ja umpion liitospinta, ettei kyllä ilman tiivistettä kehtaa jättää.

Saattaisin kokeilla valmiita led umpioita jos on pakko olla led, vaikka ne enimmäkseen taitaakin olla aika pöljän näköisiä kaikki, pöljältä se todennäkäisesti muutenkin näyttää ledi sellaisessa (vanhassa)autossa jossa 5x7 lamput, muuten laittaisin kirkkaat umpiot ja xenonit, mielellään katsoo vaan että ne kirkkaat umpiot on normaalilla kuviolla, eikä millään suoralla jenkkimallin valokuviolla. Usein ei kyllä xenonitkaan välttämättä sovi tuollaisen auton tyyliin, mutta niitä saa ainakin järkevämmällä värilämpötilalla.
Ei tuollaiseen umpioon kyllä mitään teknistä estettä ole sitä ledipolttimoakaan asentaa, jos vaan on sellainen auto, että siellä takana on kilometri tyhjää tilaa kun se ledipolttimo on pitkä verraten tavalliseen.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin vielä tyttärenkin autoon X-7seven ledit. Kronokset lyhkäisiin ja pitkiin. Näyttää tulevan enempi hajavaloa kuin perheen muissa autoissa. No saa nähdä, jos vastaantulijat alkaa vilkutella niin täytyy vaihtaa vanhat polttimot takaisin.

Ledit1.jpg

Ledit2.jpg
Ledit3.jpg
 
Laitoin vielä tyttärenkin autoon X-7seven ledit. Kronokset lyhkäisiin ja pitkiin. Näyttää tulevan enempi hajavaloa kuin perheen muissa autoissa. No saa nähdä, jos vastaantulijat alkaa vilkutella niin täytyy vaihtaa vanhat polttimot takaisin.

Ledit1.jpg

Ledit2.jpg
Ledit3.jpg
Pakkoko se on odottaa vastaantulijoiden vilkuttelua kun tuo on selkeästi vastaantulevaa sokaiseva. Eihän tuossa ole mitään kuviota vaan tuo on pelkkä ympärisäteilevä valopallo :facepalm:
 
Onko tuossa on vertailuna joku tehottomin polttimo vs ledi?

Mut joo nää on tosi kivoja liikenteessä. Oon jo hetken kironnut, kun yksi aamusin parkkipaikalta samaan aikaan lähtevä vanhempi Qashqai häikäsee nykyään todella pahasti. Pakko päästää ensin menemään, jotta näkee itse eteenpäin jalankulkijat ynm. Vähän korkeampi auto + laittomat ledit + huono valokuvio on kiva yhdistelmä.
 
Samanlainen kuvio siinä on kuin halogeenilla, voimakkaampi vaan ja vähän ylempänä.

Ainakin tuossa keskimmäisessä kuvassa on moninkertainen määrä hajavaloa etenkin tuolla yläpuolella.
Mulla on etenkin väsyneenä silmät niin herkät valolle että vituttaa jo useimmat matriisiledit noista kiinanpatenteista puhumattakaan.
 
Joo, minuakin on vuosikaudet ottanut sairaasti päähän kun melkein kaikki vastaantulevat valot häikii nykyisenä lediaikana ja itsellä halogeenituikut jotka ei häikäise ja joilla ei ihmeemmin näekään. Ledit kun laitoin kaikkiin autoihin niin ei vastaantulijoiden sokaiseva valo enää niin harmita kun tietää että ei ne omatkaan vastaantulijoiden kannalta parhaat ole.

Eniten minua häikäisee monet varsinaiset ledivalot uusissa autoissa. Kiinanlediasennukset vähemmän.

Kuvissa on ihan normi polttimot toisessa umpiossa. H11 ja olikohan H9. Toki valoja on nyt säädetty alemmas ja seinähän on auton keulasta metrin päässä.
 
Joo, minuakin on vuosikaudet ottanut sairaasti päähän kun melkein kaikki vastaantulevat valot häikii nykyisenä lediaikana
Eniten minua häikäisee monet varsinaiset ledivalot uusissa autoissa. Kiinanlediasennukset vähemmän.

Ihan totta, että nykyään on vaikeaa erottaa ihanite viritettyjä häikäisyvaloja tehdastekoisista häikäisevistä valoista.

Ledit kun laitoin kaikkiin autoihin niin ei vastaantulijoiden sokaiseva valo enää niin harmita kun tietää että ei ne omatkaan vastaantulijoiden kannalta parhaat ole.
KOSTO :smoke:
 
Laitoin vielä tyttärenkin autoon X-7seven ledit. Kronokset lyhkäisiin ja pitkiin. Näyttää tulevan enempi hajavaloa kuin perheen muissa autoissa. No saa nähdä, jos vastaantulijat alkaa vilkutella niin täytyy vaihtaa vanhat polttimot takaisin.

Ledit1.jpg

Ledit2.jpg
Ledit3.jpg
Aika viritys on.
 
Minusta taas se on ehdottoman tärkeää pimeässä talvisessa maassa olla hyvät ajovalot ja valitettavasti nämä halogeenit eivät sitä parhautta tarjoa. Matriisivalot on aika mullistava tekijä autojen ajovalokehityksessä ja turvallisuudessa ja itse en keksi mitään pahaa sanottavaa niistä. Jopa jo autokoulussa taidetaan ohjeistaa että ajovaloja päin ei kuulu katsoa vaan kääntää silmät oikeaan reunaviivaan niin ei häikäisty. Väärin suunnatut ajovalot on sitten erikseen, oikein suunnattujen lediajovalojen (siis tehdasasennetut) ei kuuluisi saada vastaantulijaa sokeaksi.

Tuo suomen/euroopan valopolitiikka on kyllä vähän ristiriitainen.

Ja vielä lisäyksenä että on ihan älytöntä että tässä pimeässä maassa saa ajaa vajailla valoille eli palaneilla polttimoilla. Tänäänkin aamulla niitä näki.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta taas se on ehdottoman tärkeää pimeässä talvisessa maassa olla hyvät ajovalot ja valitettavasti nämä halogeenit eivät sitä parhautta tarjoa.
Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään, onhan se kivaa että näkee eteensä. Tässä puhutaan valoista jotka häikäisee tarpeettomasti vastaantulijoita, tai edellä ajavaa peileistä. Moni moderni valo häikäisee jo ihan tehtaan jäljiltä.

oikein suunnattujen lediajovalojen (siis tehdasasennetut) ei kuuluisi saada vastaantulijaa sokeaksi.
Ei kai kuuluisi, mutta aika suuri osa niistä häikäisee aivan liikaa. Valaistussa ympäristössä (esim kehäkolmosen sisäpuolella) tuo ei ole niin häiritsevää, mutta sitten on kun mennään tuonne pimeyteen ajelemaan niin kyllä se alkaa korpeamaan rauhallisempaakin kuljettajaa.

Jopa jo autokoulussa taidetaan ohjeistaa että ajovaloja päin ei kuulu katsoa vaan kääntää silmät oikeaan reunaviivaan niin ei häikäisty.
Ei ihan niin hyvin käytännössä toimi kun jo pitkältä horisontista asti alkaa valokillitykset vilkkumaan ja häikäisemään.

Ja vielä lisäyksenä että on ihan älytöntä että tässä pimeässä maassa saa ajaa vajailla valoille eli palaneilla polttimoilla. Tänäänkin aamulla niitä näki.
Ei saa sen enempää kuin millään mitenkään muutenkaan rikkinäisellä autolla, korjatahan se pitää. Ongelma on se, että vanhemmissa autoissa oli helppo käydä bensikseltä hakemassa uusi lamppu ja se oli minuutin homma vaihtaa vaikka kohmeisin sormin talvella ja maksoi 5markkaa. Nykyautoissa se on monesti aika paljon isompi ja kalliimpi projekti: irroita pyörä->irroita sisälokasuoja->irroita puskuri->irroita maski->irroita valoumpio->ruuvaa polttimonkanta irti->vaihda polttimo->ruuvaa polttimonkanta takaisin->laita valoumpio takaisin paikoilleen->laita maski kiinni->käy ostamassa uusia muovinastoja että saat sen maskin kiinni->asenna puskuri takaisin->asenna sisälokasuoja takaisin->laita pyörä takaisin kiinni->takista valojen suuntaus.

Tuo ei onnistu keneltäkään enää sinä aamuna kun olet lähdössä töihin ja huomaat palaneen lampun. Ei edes usein iltapäivällä töiden jälkeen siinä välissä kun menet hakemaan skidejä tarhasta. Tuo käytännössä vaatii jo viikonlopun tms pidemmän asennusajan kun ei tarvitse autoa, tai sitten on vietävä korjaamolle, eli varattava huoltoaika, vaihtoauto jne show, pelkän palaneen polttimon takia. Sen takia autoissa on useampi valaisin, että yhden valaisimen pimeneminen ei estä tilapäisesti käyttämästä sitä autoa.
 
Mikäs kanta se oli minkä sai pienellä modauksella kiinni H7-kantaan? Piti yks "lipare" nappasta pois ja ne sai asennettua H7 tilalle?
 
Tuo ei onnistu keneltäkään enää sinä aamuna kun olet lähdössä töihin ja huomaat palaneen lampun. Ei edes usein iltapäivällä töiden jälkeen siinä välissä kun menet hakemaan skidejä tarhasta. Tuo käytännössä vaatii jo viikonlopun tms pidemmän asennusajan kun ei tarvitse autoa, tai sitten on vietävä korjaamolle, eli varattava huoltoaika, vaihtoauto jne show, pelkän palaneen polttimon takia. Sen takia autoissa on useampi valaisin, että yhden valaisimen pimeneminen ei estä tilapäisesti käyttämästä sitä autoa.
Aijaa, kumma juttu kun yleensä mä näen niitä palaneita polttimoita jossain fiat puntossa tms vastaavassa vekottimessa. Mun näkemykseni mukaan mitä uudempi auto sitä helpompi vaihtaa polttimo. Ainakin nykyaikaisissa volvoissa ja nähtävästi mk4 focuksessa on todella helppo vaihtaa polttimo kun koko umpion saa parin ruuvin irroittamisen jälkeen veke koko autosta.
 
H18. Sivuleikkureilla punaisen nuolen kohdalta pala pois.

1701072026990.png

Kiitos. Laitoin nämä ehkä 4 vuotta sitten keulalla ja eilen toinen oli palanu, kestää aikalailla paremmin ku H7 ja en tiedä onko tuosta 10W juurikaan apua valaistuksen suhteen.
 
Mun näkemykseni mukaan mitä uudempi auto sitä helpompi vaihtaa polttimo. Ainakin nykyaikaisissa volvoissa ja nähtävästi mk4 focuksessa on todella helppo vaihtaa polttimo kun koko umpion saa parin ruuvin irroittamisen jälkeen veke koko autosta.

On niitä helppojakin autoja olemassa, missä vanhaan tyyliin otetaan umpion takaa kumitutti irti, käännetään salpa sivuun ja vaihdetaan polttimo. Jos vaihdossa tarvitaan mitä tahansa työkaluja, en enää laske sitä helppovaihtoiseksi, vaikka se helppo olisikin vaihtaa sitten kun siihen on työkaluilla varustautunut. Ehdottomasti hyvä systeemi kuitenkin tuollainenkin, jossa ei sen enempää tarvitse purkaa.
 
On niitä helppojakin autoja olemassa, missä vanhaan tyyliin otetaan umpion takaa kumitutti irti, käännetään salpa sivuun ja vaihdetaan polttimo. Jos vaihdossa tarvitaan mitä tahansa työkaluja, en enää laske sitä helppovaihtoiseksi, vaikka se helppo olisikin vaihtaa sitten kun siihen on työkaluilla varustautunut. Ehdottomasti hyvä systeemi kuitenkin tuollainenkin, jossa ei sen enempää tarvitse purkaa.
Korjaan: volvossa riittää salvan ottaminen irti ja virtapistokkeen irroitus niin umpio lähtee pois. On ihan 100% no tools needed vaihtojobi.
 
Korjaan: volvossa riittää salvan ottaminen irti ja virtapistokkeen irroitus niin umpio lähtee pois. On ihan 100% no tools needed vaihtojobi.
Tuoreemmassa volvossa onkin ihan fiksu systeemi, mutta volvoista puheenollen, kokeille vaikka vähän vanhemmasta volvosta (mk2 v70) vaihtaa xenoni, siinä se menee about just noin kun kuvailin :lol:
 
seat ledy.jpg

Seattiin asensin Novsight n63 polttimot testimielessä, heijastin umpiossa toimii hyvin. Ei tarvitse tehdä mitään säätöjä, valokuvio osuu samaan korkeuteen kuin alkuperäinen halogeeni ja valo on hyvännäköistä valkoista valoa jolla näkee hyvin. Voi asentaa kahteen asentoon, itse laitoin samalla tavalla kuin alkuperäiset liitin nastat oli halogeenissa.
En aio vaihtaa polttimoita katsastukseen, on niin saman tehoisen oloiset kun alkuperäiset ja tosiaan mitään ylimääräistä hajavaloa ei ole, tai oikeastaan mitään muutakaan mikä herättäisi huomiota. 25€ maksoi ja siihen rahaan ihan hyvät jos kestää 2v.
Oisko näihin laittaa linkkiä mistä ostit ?
 
Mimmoinen polttimo H4 tai H7 kantaa näin talvella? Pitkäkestoinen sumuttuneeseen paskaseen umpioon?
 
Viimeksi muokattu:
Pitkäkestoinen polttimo on vähemmän kirkas kuin kallis polttimo. Hurjaa valotehoa ei kuluneessa umpiossa kummallakaan saa, mutta kirkkaampi on parempi tietenkin. Led ja xenon-muunnokset häikäisevät hyvin helposti vastaantulijaa ja ovat Suomessa laittomia - valotehoa niillä sinänsä saattaa saada lisää. Onko riski ja muille aiheutettu vaara sen arvoinen - se on kysymys. Jos hankit laillisia halogeeneja niin oman kokemukseni mukaan paras valotehon ja kestävyyden suhde on ollut Osram Night Breaker. Eivät tietenkään ikuisia ole, koska valotehoa on enemmän kuin longlife -polttimoissa.
 
Onko lähi/koukovalojen (halogeeni) korvaamisesta ledeillä hyviä kokemuksia kuvion suhteen?. H4 bulbs olisi kyseessä. Onko philips ultinonille kilpailijoita halvemmissa? Amazon.com ssa
NOVSIGHT H4 LED jota myös Alista katselin. Tuota on montakin versiota jo pelkästään H4 ssa. Lienee parhaimpia Philipsin 404 page ja Osramin ohella. Onko nuo ALIn Philipsit aitoja?
 
Viimeksi muokattu:
Pitkäkestoinen polttimo on vähemmän kirkas kuin kallis polttimo. Hurjaa valotehoa ei kuluneessa umpiossa kummallakaan saa, mutta kirkkaampi on parempi tietenkin. Led ja xenon-muunnokset häikäisevät hyvin helposti vastaantulijaa ja ovat Suomessa laittomia - valotehoa niillä sinänsä saattaa saada lisää. Onko riski ja muille aiheutettu vaara sen arvoinen - se on kysymys. Jos hankit laillisia halogeeneja niin oman kokemukseni mukaan paras valotehon ja kestävyyden suhde on ollut Osram Night Breaker. Eivät tietenkään ikuisia ole, koska valotehoa on enemmän kuin longlife -polttimoissa.
Night Breaker voi olla tosi lyhytikäinen. Philips laadukkaampi voi kestää vuodenkin.
 
Mä en lähtökohtaisesti ostaisi mitään led polttimoita alista tai muualta kiinasta vaan ihan vaikka motonetistä philipsin niin voi jotain toivoa olla niiden suhteen.
 
Sen jälkeen, mikä on hyvä polttimo? En tiedä onko H4 vai H7 kanta, molempia motonet tarjoaa.
H4 polttimossa on lyhyet ja pitkät samassa. H7 polttimo on erikseen pitkille ja lyhyille. Eli umpiota katsomalla näkee kummat on, jos ei jaksa polttimoa otta irti.

Onko lähi/koukovalojen (halogeeni) korvaamisesta ledeillä hyviä kokemuksia kuvion suhteen?. H4 bulbs olisi kyseessä. Onko philips ultinonille kilpailijoita halvemmissa? Amazon.com ssa
NOVSIGHT H4 LED jota myös Alista katselin. Tuota on montakin versiota jo pelkästään H4 ssa. Lienee parhaimpia Philipsin 404 page ja Osramin ohella. Onko nuo ALIn Philipsit aitoja?
Mä oon nyt tähän asiaan perehtynyt, ja päätelmäni on että jos on heijastinumpiot, niin LED-polttimolla saa joko hyvän valokuvion TAI hyvän valotehon. Ei kumpaakin. Esim noissa Ultinoneissa on about saman verran tai vähemmän valotehoa, kuin halogeenissa.

Tässä on yksi vertailu, jossa on samassa projektorissa käytetty eri polttimoita H1 LED versus Xenon in a Mini H1 projector
Ymmärtääkseni projektorilla on helpompi saada hyvä valokuvio kuin heijastinumpiolla, kuten tuossa onkin kaikilla erilaisilla polttimoilla.


Itselläni on tällaiset tarkoitus laittaa Mini H1 - Twin Kit - Bi-xenon projector kit mutta on aika paljon hommaa sovittaa omaan autoon nuo, haluan noihin kuitenkin sen korkeussäädönkin vaikkei nuo ole muutenkaan katulailliset. Tän takia kyselin itsekkin noita LED-polttimoita täällä hetki sitten, mutta päädyin sit tilaamaan nämä Philips RacingVision GT200 +200% H4-polttimopari | Motonet Oy
 
Esim noissa Ultinoneissa on about saman verran tai vähemmän valotehoa, kuin halogeenissa
On niissä huomattavasti enemmän valotehoa kuin laillisissa halogeeneissa. 80 ja 100w on kokeilematta, niistä en osaa sanoa.

Kalleimmissa Ultinoneissa on "safe beam" joka leikkaa valokuvion heijastinumpiossakin yläreunasta. Olikohan tänne linkattu video, jossa kehuttiin parhaaksi vaihtoehdoksi heijastimille?
 
Laittaisitko minulle yv:tä, voin kertoa mihin automalliin tulee, en tiedä onko h7 vai h4.
Suosittelen nyt perehtymään Huoltokirjaan oikean polttimokannan valinnassa tai menet vaikka Motonetin sivuille ja "Hae varaosia rekisterinumerolla" kohtaan laitat rekkarin ja katsot mitä se tarjoaa. Varmemman tiedon saat sitä kautta kuin minulta. Huoltokirjasta luultavasti samalla selviäisi, että onko polttimon vaihto 2min operaatio vai joutuuko varaamaan tunnin.
 
voin kertoa mihin automalliin tulee, en tiedä onko h7 vai h4.
Jos et edes tiedä minkälainen polttimo autossa on etkä osaa selvittää sitä niin suosittelen suuresti, että et edes harkitse vaihtavasi mitään lediä. Ledin asennus on haasteellisempaa kuin halogeenin ja asennuksessa voi mennä monta asiaa v*tuilleen jotka joko vievät ledin hyödyn tai aiheuttaa muille autoilijoille harmia. Ledien isomman koon takia jotkut ledit ja umpiot eivät edes ole yhteen sopivia ilman että jättää pölysuojat pois. Ja mihinkään vanhaan kulahtaneeseen umpioon turha asentaa.
 
Viimeksi muokattu:
H4 polttimossa on lyhyet ja pitkät samassa. H7 polttimo on erikseen pitkille ja lyhyille. Eli umpiota katsomalla näkee kummat on, jos ei jaksa polttimoa otta irti.


Mä oon nyt tähän asiaan perehtynyt, ja päätelmäni on että jos on heijastinumpiot, niin LED-polttimolla saa joko hyvän valokuvion TAI hyvän valotehon. Ei kumpaakin. Esim noissa Ultinoneissa on about saman verran tai vähemmän valotehoa, kuin halogeenissa.

Tässä on yksi vertailu, jossa on samassa projektorissa käytetty eri polttimoita H1 LED versus Xenon in a Mini H1 projector
Ymmärtääkseni projektorilla on helpompi saada hyvä valokuvio kuin heijastinumpiolla, kuten tuossa onkin kaikilla erilaisilla polttimoilla.


Itselläni on tällaiset tarkoitus laittaa Mini H1 - Twin Kit - Bi-xenon projector kit mutta on aika paljon hommaa sovittaa omaan autoon nuo, haluan noihin kuitenkin sen korkeussäädönkin vaikkei nuo ole muutenkaan katulailliset. Tän takia kyselin itsekkin noita LED-polttimoita täällä hetki sitten, mutta päädyin sit tilaamaan nämä Philips RacingVision GT200 +200% H4-polttimopari | Motonet Oy
Philipsillä oli joku youtube -video jossa perusteli kuvin että yhtä helposti onnistuu molemmilla umpio tyypeillä kuvio kohdalleen, näin nopeasti tulkittuna.
 
Jos et vielä ole löytänyt näitä, niin Aliexpress -> SuperDeals-osio ja siellä on Novsightin N63/N64/N67-malleja vähän väliä tarjouksessa 20-30e.
Novsightillä on ties mitä mallia h4 tyypillä. Mistä noista osaa sanoa mikä on ok? Jos Amazon.com sta katsoo ensin hyvän (arviot) ja sit vastaavan etsii ALIsta?
 
Jos et edes tiedä minkälainen polttimo autossa on etkä osaa selvittää sitä niin suosittelen suuresti, että et edes harkitse vaihtavasi mitään lediä. Ledin asennus on haasteellisempaa kuin halogeenin ja asennuksessa voi mennä monta asiaa v*tuilleen jotka joko vievät ledin hyödyn tai aiheuttaa muille autoilijoille harmia. Ledien isomman koon takia jotkut ledit ja umpiot eivät edes ole yhteen sopivia ilman että jättää pölysuojat pois. Ja mihinkään vanhaan kulahtaneeseen umpioon turha asentaa.

En tarkoita provota, mutta kun muut tiellä sokaisee minnuu ledeillä ja auto on 1999 mallia, niin pitäs sen valoteho olla lvl99 mallia. Käyn motomaatissa, jospa se sairaslomalla oleva motomaatin mies ryömisi takaisin kioskiin ja ostan ne philips racing valot suosiolla. Ärsyttää kun menee sokeeksi toisten ledi sotkusta ja sit takana vanhan auton ajaessa ei käy kuinkaa. Vaikka miten tuijottaa silmät suurina takapeiliin, niin ei silmiin satu ja näkeekin vielä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom