Ledeissä vs. halogeenit on sellainen ero, että se ledi ei "hohda" lämpöä (lämpösäteilyä) samalla tavalla kuin halogeeni, vaan se lämpöteho johtuu ledin runkoon. Tämän takia noissa ledeissä yleensä on jonkinlaiset lämmönhävittimet, eli tuulettimet, lämpörivat tai vastaavat jotka haihduttavat hukkalämmön useimmissa tapauksissa valaisimen takapuolelle moottoritilaan, ei sinne ajovalokupuun kuten halogeeni. Tästä syystä ledivalot usein muurautuu umpeen huonossa kelissä toisin kuin ajovalot, jotka sulattavat yllättävän paljonkin lunta ja loskaa valokuvusta. Tämän takia myös monissa kalliimmissa led-lisävaloissa on sulatusvastukset jotta valo pysyy auki huonolla kelillä, kuvittelisin että led-valoilla varustetuissa autoissakin monissa olisi tällaiset, tai toki tämä on ongelma vain pohjoisessa niin eihän niissä välttämättä ole niitä sen enempää kuin ajovalopesureitakaan...