Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei oo tullu vielä vastaan oikeasti huonoja raitisilmasuodattimia, vaikka ~halvimmalla menty.
Skf ollut luottolistalla tääläkin ennen, mutta Saabiin tilasin kys. merkkisen vesipumpun niin eka kappale oli laakereiltaan valmis jo ekalla startilla. Toinen pumppu pelannut ongelmitta jonkun reilu 5tkm nyt.
Liekö vain huonoa tuuria vai onko laatu laskenut ko. puljussa vuosien saatossa. Tai sitten vesipumppu tehty täysin eri tavarasta kuin pyöränlaakeri, jotka ainakin meillä on kestäneet.
No pitäisi kanssa iskarien kääntöromut uusia etupäärempassa.Itsekin tuli joskus asennettua skf:n iskareiden kääntölaakerit. Paketit oli sinetöidyt skf:n paketit, mutta itse laakereissa ei ollut mitään valmistajaan viittaavaa merkintää.
Näinhän se on. Ei laatumerkitkään itse jokaista erikoisosaa (eli juuri näitä autojen laakereita) itse valmista, vaan valmistuttavat muilla tai sitten ostavat suoraan muilta ja laittavat omaan laatikkoonsa. Välissä saattaa tapahtua laatumerkin itsensä suorittamaa laadunvalvontaa. Joka tapauksessa laatumerkkien laakereita voi ostaa hyvillä mielin, sillä kuran myyminen omalla nimellä voisi olla tuhoisaa brändille.
Vm 98 ja sedan kyseessä. Pitääpä selvitellä heti kun on aikaa, kiitos.Ja mikäli ite ymmärsin oikein ni ton ikäisessä passatissa on vesipumppu moniurahihnalla, joten se ei tuu jakohihnasarjan mukana ollenkaan. Ku ei ollu puhetta et mikä passatti kyseessä...
Motonetistä tilaamalla saa ihan arvalla veikata, että mitä sieltä tulee...
Nettiakupassa edes mahdollisuus valita suoraan mitähaluaa.
Useamman kerran olen Motonetista saanut itse valita minkä merkkinen tuote tilataan..samoin on onnistunut tilata muuta kun hyllystä löytynyt ei ole kelvannut. Lähimmässä liikkessä on varaosamyyjät tulleet sen verran tutuiksi että se varmaan auttaa asiaa.
Tietty jos jarrulevyistä on tarjolla Oe-laatua (eli bremboa) ja tarviketta niin eivät tilaa tarvikkeen hinnalla mitään huippulaatuista.
Esim pyöränlaakereissa on oe:na skf:ää tai fag:ia, oma luottoasentaja luottaa enemmän fag:iin joten sitä olen saanut myymäläään tilaamalla vaikka hyllyssä olisi samaa laakeria skf:nä.
Esim pyöränlaakereissa on oe:na skf:ää tai fag:ia, oma luottoasentaja luottaa enemmän fag:iin joten sitä olen saanut myymäläään tilaamalla vaikka hyllyssä olisi samaa laakeria skf:nä.
Niin kuin sanottua, ei suuret laakerivalmistajatkaan jokaista laakeria itse valmista. Silti jos ostat fagin tai skf:n pakkaamaan laakerin, voit olla varma, että saat laatutuotteen.Viimeksi kun Volvoon ostin FAG:n pyöränlaakerin niin vain paketti oli FAG. Laakerissa luki SKF, made in Italy. Nyt meni Mersuun Meylen laakeri, toivotaan että kestää.
Kokemuksia BTA -merkkisistä laakereista? Ilmeisesti japanissa valmistettuja?
Huomasin tuolla listalla M-Filterin olevan hyvien joukossa. Diesel-suodatin erääseen siirtopumputtomaan vehkeeseen oli vääränlainen, puuttui takaiskuventtiili. Valmistajan mielestä ihan speksien mukainen suodatin.
Tätä laatutuote - argumenttia alan epäilemään jo vahvasti SKF:n suhteen, vähän kuten Gatesin hihnat ja sarjat, alkaa tulemaan yllättävän paljon paskaa kokemusta osista kun netistä selailee (plus omat kokemukset päälle..)Niin kuin sanottua, ei suuret laakerivalmistajatkaan jokaista laakeria itse valmista. Silti jos ostat fagin tai skf:n pakkaamaan laakerin, voit olla varma, että saat laatutuotteen.
Ömm.. Mistäs näin päättelit? Puolalainen firma kyseessä kuitenkin ja halpistuotantoa, joten aika vahvasti sotisi Japanilaisia laakereita vastaan jo hintansakkin puolesta.
Toyotaan tuli FAG etulaakeri ja oli made in china
Toivottavasti kestää kauemmin kun SKF made in korea laakeri mikä hajosi parissa viikossa
Ehkä vähän väärä paikka kysellä, mutta onko Strongflexin puslista mitään pidempiaikaisia kokemuksia, mietteitä, haukkuja, kehuja?
Skoodan tukivarsiin laitoinkaksiosaiset strongflexit. Sinänsä ihmetytti se, että ne ei toimi samalla tavalla kuin alkuperäiset, vaan tukivarret pääsee vapaasti liikkumaan ylös/alas suunnassa. Niihin oli kyllä tehty karhennus kahden osan väliin lisäämään kitkaa, mutta ei se toimi...
OEM-kumipuslissa se kumi joustaa tukivarren liikkeen verran, ja yrittää pitää tukivarren siinä asennossa mihin pusla on kiristetty. En sit tiedä onko tolla isoa merkitystä, hyvältä ajaa tuntuu ainakin.
PU-puslien toiminta poikkeaa hieman alkuperäisistä kumipuslista. Sisäholkki kiertyy suhteessa puslaan. Se sisäpuolen pyällys/karhennus ei ole lisäämässä kitkaa vaan auttamassa rasvan pysymistä. Muistithan laittaa mukana tulleen rasvan puslan ja sisäholkin väliin?
Itsellä keulan alatukivarsissa ja edessä ja takana kallistuksenvakaajien koripuslina nämä strongflexit punaiset olleet nyt puolisen vuotta, aika näyttää miten pelaavat. Mutta ainakaan vielä ei oo pahaa sanottavaa.
Tuleekos noissa mukana asennusohjeita? Sinne puslan ja tukivarren väliin kai ruikataan myös vähän liukkaria? Entä asennus, pusla ensin tunkilla paikalle ja sen jälkeen sisäholkki (myös prässillä?)
Itse tilasin setin keltaisia 3BG nelikkopassatin takapään varsille sekä takadifferentiaalin ripustuksille.
Mukana tulleet ohjeet oli muistaakseni aika seikkaperäisesti, powerflexin sivuilta löytyy paremmin infoa ja videotakin asentamisesta: Powerflex - Performance Polyurethane Bushes
Tukivarren ja puslan väliin riittää asennettaessa vaikkapa saippua/fairyvesi liukasteeksi. Asennusrasvaa siihen väliin ei kannata laittaa, ajatuksena olisi että pusla ei turhaan pyörisi tukivarressa. Kun pusla on painettu tukivarteen, sitten mukana tulevaa rasvaa puslan sisään ja holkin puristus paikalleen. Ite hieroin myös hieman rasvaa puslan päätyihin. PU-puslat on helpot asentaa, usein riittää ruuvipenkki puristeluun. Enemmän työtä vanhojen irroittelussa.
Ok, yhden tai kaksi voisi vedelläkin itse ähkien mutta kun noita on se 30 kappaletta..
Liekö eroa Powerflex / Strongflex, molemmat käsittääkseni Puolalaisia firmoja?
Kisauretaanit on tarkoituksella todella jäykät, kun puslia pitää joissain sarjoissa käyttää niin niistä tehdään sitten mahdollisimman jäykät kun ajomukavuudella ei ole väliä. Uretaanipuslia yleensä myydään ainakin kahta eri jäykkyyttä, aina kannattaa ottaa ne pehmeämmät, niissä ei mielestäni ole ollut havaittavaa eroa alkuperäisiin kumipusliin verrattuna."Racing" uretaanit apuringon puslina tekee sitten helposti sen että kaikki renkaiden ja voimansiirron jyrinät tulee kovempaa sisälle. Tuli itse etuveto audilla tämä kokeiltua. Ei tarvi kokeilla uusiksi.
@jultsu , mistä/minkälaisia apurungon puslia olet ostanut? Itselläni olisi tarvetta uusia yhteen nelikkoon taka-apurungon puslat ja toiseen etuvetoiseen eteen samalla kun vie apurungon hiekkapuhallukseen/maalaukseen.
Mä voisin kuvitella että peruspuslat ois jees jos niitä ehostais jollain karvan verran jämäkemmiksi, mutta ei koviks.
PPS. Oliko TeknoR ihan mekaanikko, omistatko korjaamon vai mistä noin paljon osia menee kätösten läpi eri autoihin?