Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä sitten on vähän? Kyllä minullakin tulee sinkkutaloudessa useampi koneellinen viikossa. Vähintään yksi täysi 60 asteen koneellinen ja yksi pienempi koneellinen 40 asteen pyykkiä. Lisäksi vähintään kahden viikon välein koneellinen valkopyykkiä, ja välillä vielä jotain sekalaista harvemmin pestävää. Vaihdan pyyhkeet viikon ja lakanat kahden viikon välein. Monilla, etenkin sinkkumiehillä, pesuväli on pidempi ja se on oikeasti aika ällöttävää. Eli jos ongelma on kuivuvat pesuaineet, niin ehkä kannattaa tarkistella myös omia hygieniatottumuksia.En suosittele Twindos itse vähän pesevälle. Ne pesuainepurkit on isoja ja jähmettyvät hitaassa käytössä. Minulla on perinteinen, mutta epäilen että pesuaine käyttäytyy samalla tavalla.
Kerran, kaksi viikossa niin että käyttää pesuainetta likaisuuden mukaan kohtuullisen määrän. Suomalaisilla kun on tapana löträtä, ja sitten ne pyykit haisevat pesun jälkeen pesuaineelta.Mikä sitten on vähän?
Mulla on pyörinyt nurkissa vaikka kuinka kauan yksi ennen aikojaan pois koneesta vaihdettu Ultraphase ykkönen. Siinä on vielä jäljellä 2-3 koneellisen verran pesuainetta ja olen sitä jemmannut varalla. Ei ole jähmettynyt mitenkään näkyvästi vaikka ainakin kaksi kuukautta ollut ne jämät pohjalla. Pesuainepatruunahan on käytännössä ilmatiivis. Sitä toki en tiedä miten käyttäytyy täytettävässä säiliössä oleva omavalintainen pesuaine. Ne itse täytettävät säiliöt kun ei täyttöaukostaan ole aivan tiiviitä, toisaalta voi nekin halutessaan tiivistää.En suosittele Twindos itse vähän pesevälle. Ne pesuainepurkit on isoja ja jähmettyvät hitaassa käytössä. Minulla on perinteinen, mutta epäilen että pesuaine käyttäytyy samalla tavalla.
Tähän täytyy vielä kommentoida, että kaikissa Mielen koneissa ei tosiaan ole mahdollista säätää TwinDosia. Meidän koneessa on sellainen aiemmin mainitsemasi kolmesegmenttinen näyttö. Koneen puolelta tai app:sta ei löydy mitään mahdollisuuksia säätämiseen. Tämä malli on WSD663 WCS. Tiedoksi muillekin, jos TwinDos harkinnassa ja säätäminen kiinnostaa.Niin en tosiaan itsekään pidä Mielen toteutusta parhaana mahdollisena, mutta ei se mikään niin mystinen ja vaikea kumminkaan ole. Kyllä ainakin mun koneessa on ihan mahdollista käyttää muitakin pesuaineita kuin Mielen omia. Ja jos käyttää niin ei se monimutkaista ole. Laittaa asetukset valikosta kohdalleen, täyttää pesuainesäiliöt ja pesuohjelman valinnan yhteydessä valitsee mitä aineita käytetään. Sen jälkeen ei mitään muuta tarvitse tehdä ennen kuin 1,5 litran pesuainesäiliö tyhjenee. Jos huuhteluainetta tykkää jostain syystä käyttää niin toisen pöntön voi pyhittää sille tai laittaa siihen vaikka villapesuainetta. Alun perin meinasin itsekin tehdä niin, että yksi säiliö kirjopyykkiaineelle ja toinen villapesuaineelle kun villapyykkiä tulee jatkuvasti. Mutta en jaksanut koska olen ollut Ultraphaseen tyytyväinen. Villanpesuaineet syötän manuaalisesti silloin kun on tarve.
Verkkokauppa.com:ssa on puolestaan 3 x Ultraphase1 + 2 x Ultraphase2 hintaan 77,90eJos käyttää omia aineita niin sitten ei valkaisuainetta tarvita. Mielen oma Ultraphase kaksikomponenttisena toimii niin että kone lantraa pyykin laadun vaatiman yhdistelmän ykkösestä ja kakkosesta. Netissä joku random heppuli väittää että Ultraphase 2 on 5 % vetyperoksidia. Jos käyttää omia aineita niin sitten kone käyttää yhtä pesuainetta eikä yritäkään tehdä mitään kaksikomponenttisia yhdistelmiä. Asetuksista voi säätää mitä missäkin säiliössä on jos koneessa on tuki sille mahdollisuudelle. Mulla ainakin on koneessa valmiita vaihtoehtoja, kirjopesuaine, valkopesuaine, villan pesuaine, huuhteluaine. Jos koneessa ei ole tekstinäyttöä vaan se lyhyt kolmesegmenttinen digitaalinäyttö ei välttämättä tuota mahdollisuutta ole?
Ja jos Twindosia ei aio käyttää pitkään aikaan niin sitten sen letkut pitää huuhdella ajamalla hoito-ohjelma. Siihen tarvitaan vettä ja se itse täytettävä säiliö tai pullo Twindos Carea, josta riittää useaan kertaan. Muuten voi aineet jähmettyä letkuihin ja jos tarpeeksi jumiin menee niin siihen enää ei auta kuin kodinkonehuolto. Kerran oli lähellä noin käydä eikä meinannut hoito-ohjelmakaan auttaa. Osa yrityksistä päättyi virheilmoitukseen ja osa meni läpi. Mutta muutaman kerran kun toistin alkoi sitten hoito-ohjelmat onnistua joka kerta. Ilmeisesti oli jo alkanut letku mennä tukkoon ja vaati useamman kierroksen että tukos aukeni. Lattialämmitys lisää riskiä koska järjestelmän letkut on niin lähellä koneen pohjaa. Omia pesuaineita käytettäessä riski on myös suurempi koska normaalit nestemäiset aineet on jäykempiä koostumukseltaan.
Nyt on miele.fi muuten tarjouksessa 3 x Ultraphase 1 + 3 x Ultraphase 2 hinta 113,40 (kallis), mutta alekoodilla UP23PLUS1 tippuu 18,90 pois = koko setti 94,50 €. Vähän halvempi kuin normaalihinta kaupoissa. Ultraphase kakkosta kuluu niin vähän että tuo paketti on sisällöltään epätasapainossa, mutta kyllä ne kolme pulloa kakkostakin ajan mittaan kuluu loppuun.
En osaa sanoa kutosesta, koska itselläni on myös Serie 8 Boschilaiset. Todella tyytyväinen ollut ja varsinkin kuivurin nukkasihti on helppo puhdistaa, eikä nukkaa jää kauluksiin yms. mitä joissain halpiskoneissa tapahtuu.Ei kovin montaa sataa euroa eroa verrattuna perus boschin koneisiin ja varmaan voi olla osan laaduissa ja kestävyydessä eroja?
Pystyy. Koneessa on silti normaali pesuainelokero, johon voi laittaa liemet ja käskyttää koneelle, että ota sieltä.Jos koneessa on IDOS 2.0 niin pystytkö silti laittamaan manuaalisesti pesuainetta ja huuhteluainetta? Välillä joutuu vaihtelemaan tuoksullisen ja sensitiven välillä aineissa niin mietin vaan että onko kone ''jumissa'' yhdellä aineella?
Home Connectin kautta voi pesuohjelmaa säätää mieleiseksensä. Ohjelmia on valittavissa paljon enemmän tuolta kautta, kuin itse koneen valikoista. Ohjelmien kestoa ym. on myös mahdollista säätä sovelluksen kautta. Ajastus toimii myös paljon paremmin sovelluksesta, kuin yrittää koneen valikon kautta sitä laittaa.näettekö suurenmoista hyötyä Wifi ja Home Connect systeemissä?
Tulee varmaan myöhässä, mutta ota iso sen kuivausmäärän mukaan. Edellinen LG kesti 4 vuotta kunnes rummun tuet antoivat periksi. Oli kyllä kovalla käytöllä kun kahden tuoreen lapsen kanssa kone pyöri monesti 2 kertaa päivässä ja ylitäytettynä. Maksoi aikoinaan black fridayssa jotain 600€ pintaan ja sai melkein samat takasin kotivakuutuksesta.Olisiko suosituksia antaa tuommoiseen kuivaavaan pesukoneeseen? Hinta saisi olla 400-600€ välillä ja nyt niitä onkin tarjouksessa monta tolla hintahaarukalla joka tästä tekeekin vähän haastavaa. Tätä olen nyt vähän mietiskellyt LG kuivaava pyykinpesukone CM20T5S2E - Gigantti verkkokauppa
Tutun tuttu osti tonnin Boschin ja on ollut ylitsepääsemättömiä ongelmia nukan suhteen. Tukkeutuu alta aikayksikön. Välillä käynyt jo toinenkin mallinumero Boschia ja ei muutosta. Ilmeisesti rummussa olevat reikelit on pienempiä nykyään ja tukkeutuvat helpommin. Näin oli asentaja muka väittänyt oman kokemuksenssa perusteella.Pitäisi ostaa uusi pyykinpesukone. Boschista ollut nyt kokemusta ja mietinnässä olisi sellainen.
Tutun tuttu osti tonnin Boschin ja on ollut ylitsepääsemättömiä ongelmia nukan suhteen. Tukkeutuu alta aikayksikön. Välillä käynyt jo toinenkin mallinumero Boschia ja ei muutosta. Ilmeisesti rummussa olevat reikelit on pienempiä nykyään ja tukkeutuvat helpommin. Näin oli asentaja muka väittänyt oman kokemuksenssa perusteella.
Eli kalliimmalla ei välttämättä saa kunnollista. En itse ymmärrä miten moinen mahdollista jos kaksikin eri mallia on käynyt läpi ja jotenkin saa likaiset vedet / nukat tulokseksi. Sen puolesta voisi myös käyttäjää/käyttöpaikkaa inasen epäillä.
Toisaalta itse ostin justiinsa 599 Boschin tiskarin....
Se vaikutti ainakin omaan ostopäätökseen.Onko tuo made in germany tarra sellanen mitä jengi haluaa?
Toki aika erikoista että tähän päivään tarjous voimassa, mutta hinta pompannu 599€. Näkyy olevan varastossa. Pitääpä kysyä mikä homma.Veikon koneella oli ainakin mielestäni aika fiksu tarjous boschista. En vaan kerinnyt tilata kun tuote loppui ennen tarjouksen päättymistä. Varmaan tulee vastaava jossain vaiheessa uudestaan.
Pitääkö tämä vielä paikkaansa? Eli kuivaavista pesukoneista AEG (8000+ -sarja?) ja Electrolux (joku sarja) ovat ainoita, missä on lämpöpumppu ja nukkasihti?Nukkasihti tässä tarkoittaa aivan jotain muuta. Tässä viitataan että kuivauksessa irtoavaa nukkaa tai vaikka eläinten karvoja, joka poistetaan kuivausilmasta, kuten tehdään ns. normi kuivausrummussa. Tuo on ainutlaatuinen ominaisuus kuivaavissa pyykinpesukoneissa ja löytyy tällä hetkellä pelkästään AEG/Electroluxin lämpöpumpulla kuivaavista koneista.
Tämä on erittäin suositeltava. Miele WW 610 WCS -pyykinpesukone 1 211,11Oiskohan kellään suosituksia päältätäytettävistä pesukoneista?
Todella kallis, ja oletettavasti kestävä. Mutta design on kuin 70-luvulta, eikä ole edes jäljellä olevan pesuajan näyttöä.Tämä on erittäin suositeltava. Miele WW 610 WCS -pyykinpesukone 1 211,11
Osaisko kokeneemmat kertoa mistä saisi sellaisen osan mihin voi liittää poistovedet pesukoneesta että kuivurista?
edit:
Mikäs boschin koneissa on vikana? Ainakin hiljaisia on. Olen hieman skeptinen yhden ihmisen kokemuksiin, pitäisi olla laajemmin tilastoa laitteista että voisi pitää jollain lailla uskottavana. Sama toki koskee kaikkia laitteita jneSellainen omakohtainen vinkki, että ainuttakaan Boschin pyykinpesukonetta ei kannata ostaa. APKn kanssa olisin myös varovainen. Ne ei kyllä tule samalta linjalta vaikka joku niin väittää. Boschin wifi ja sovellus toimii OK. Wifin kanssa alkuun aikamoisia ongelmia saada toimimaan, mutta sen jälkeen pitänyt yhteyden hyvin.
Whirlpoolin kone eri etiketillä nykyäänTästä puolestaan jos ajattelit painia eri sarjassa hinnan suhteen. Toimii, mutta kannattaa olla vatupassissa tai tärisee enemmän.
(edit: nyt on joku höpöhinta 447, oikea on 333)Indesit BTW S72200 EU/N pyykinpesukone - Power.fi
www.power.fi
Hiljaisia joo, mutta siinäpä se laatu on. PPK vaihdettu kerran takuuseen, kun ei muutamalla huoltokeikalla tullut kuntoon. Asentaja selitti, että näissä boscheissa on ko. tyyppivikaa eikä mun kone ollut ensimmäinen vaihdettu ko. syystä. Muita havaintoja: kosketusnapit eivät tunnista kosketusta kunnolla. Painonapit naksuu ihan kuin olisivat osittain jumissa eikä komento mene aina perille ensimmäisellä painalluksella.Mikäs boschin koneissa on vikana? Ainakin hiljaisia on. Olen hieman skeptinen yhden ihmisen kokemuksiin, pitäisi olla laajemmin tilastoa laitteista että voisi pitää jollain lailla uskottavana. Sama toki koskee kaikkia laitteita jne
Onkos nämä serie 6 vai serie 8. Yleisesti boschia kehutaan ja arvosteluissa hyvin pärjää. Sama laitehan se siemens on kun samaa firmaa.Hiljaisia joo, mutta siinäpä se laatu on. PPK vaihdettu kerran takuuseen, kun ei muutamalla huoltokeikalla tullut kuntoon. Asentaja selitti, että näissä boscheissa on ko. tyyppivikaa eikä mun kone ollut ensimmäinen vaihdettu ko. syystä. Muita havaintoja: kosketusnapit eivät tunnista kosketusta kunnolla. Painonapit naksuu ihan kuin olisivat osittain jumissa eikä komento mene aina perille ensimmäisellä painalluksella.
Entiset Siemensit olivat valovuoden edellä toteutuksessa ja laadussa vaikka olivat 7v vanhempia kuin nykyiset boschin paskat.
Taulukot löytyy ihan ohjekirjasta, tässä esimerkiksi oman mallin:Olikos täällä Mielen Twindos-systeemin osaajia? Kannattaako tuota vakiomäärää säädellä, Kuopiossa vesi näyttää olevan 1,05mmol/l / 5,9 kokonaiskovuusaste. Luulen, että tuota pitäisi laskea vakioarvoista, mutta ei ole vielä kokemuksia tai pyykit ei ainakaan sillä Mielen sensitive-aineella tunnu mitenkään ylipestyiltä. Mutta eihän sitä ainetta turhan paljon sinne kannata laittaa eniveis. En ole onnistunut löytämään mieleltä mitään hyviä taulukkoja noista arvioista. Laitoin Mielelle myös kyselyn aspaan asiasta, laitan tänne kun tulee.
Taulukot löytyy ihan ohjekirjasta, tässä esimerkiksi oman mallin:
![]()
![]()
Suomessa kun on pääasiassa pehmeää vettä, niin voi pistää tuon kovuusalue 1 tai alle.
Tai sitten kuten itse, niin pistin puolet kovuusalue 3:sta, eli 35ml ja 27ml.
Tuolta sivun loppupuolelta löytyy nuo lataukset ja tiedostot, sieltä käyttöohje ja ohjeesta sivulta 45 löytyy tuo kovuustaulukko ja sivulla 86 näyttäisi olevan puhetta noista esiasetuksistaKiitos! Oman koneen manuaalissa noita ei ole. Nyt on jollain paikka etsiä ne tuolta ja nolata minut!
Miele - WWD660 WCS TDos & 8kg lootusvalkoinen – Pyykinpesukoneet
Miele Pyykinpesukoneet | WWD660 WCS TDos & 8kg lootusvalkoinen ✔ W1-pyykinpesukone: A I 8 kg I 1400 kierr./min I Autom. annostus I Lämmin sileytys I Miele@home ✔ Säästä energiaa valitsemalla paras energiatehokkuusluokka (A) | Tutustu verkossawww.miele.fi
Jep kyllä mää tuon oon löytäny, mutta ei tossa oo yhtään mitään muita arvoja, ku ne vakiot. Tuommosta just olisin vailla, mitä sää laitoit toho äsken. En ymmärrä miks tässä mun koneen ohjeessa asiaa ei oo esitetty noin.Tuolta sivun loppupuolelta löytyy nuo lataukset ja tiedostot, sieltä käyttöohje ja ohjeesta sivulta 45 löytyy tuo kovuustaulukko ja sivulla 86 näyttäisi olevan puhetta noista esiasetuksista
Onkos nämä serie 6 vai serie 8. Yleisesti boschia kehutaan ja arvosteluissa hyvin pärjää. Sama laitehan se siemens on kun samaa firmaa.
Ontuva vertaus, kas kun ei Bugattia otettu vielä juttuun mukaan. Porschessa ja VW:ssä on aika paljon ihan selvästi näkyviä eroja ja ne on ihan eri autoja ja erilaisiksi tehty, eroja on esim. tekniikassa ja kuinka ollakaan myös hinnassakin. Boschin ja Siemensin kodinkonemallistossa on taas aika paljon ihan samanlaisia koneita samoilla ominaisuuksilla, eikä edes hinnassa ole eroja ellei jompi kumpi satu olemaan tarjouksessa.On porschekin samaa firmaa kuin vw, mutta eri laatu niissä on. Tavan käyttäjien arviot on yleensä kirjoitettu, kun tuote on tuotu eteiseen, samana päivänä kuin asennettu tai 1kk sisällä käyttöönotosta. Sanoisin, että 10% on käytännön arvioita, joista voi tehdä todellisia päätelmiä.
Ontuva vertaus, kas kun ei Bugattia otettu vielä juttuun mukaan. Porschessa ja VW:ssä on aika paljon ihan selvästi näkyviä eroja ja ne on ihan eri autoja ja erilaisiksi tehty, eroja on esim. tekniikassa ja kuinka ollakaan myös hinnassakin. Boschin ja Siemensin kodinkonemallistossa on taas aika paljon ihan samanlaisia koneita samoilla ominaisuuksilla, eikä edes hinnassa ole eroja ellei jompi kumpi satu olemaan tarjouksessa.
Voihan joku väittää että esim näistä kahdestaulkokuoren pieniä mittaeroja lukuunottamattaspekseiltään samanlaisesta koneesta Siemens onkin parempi ja laadukkaampi, mutta minä en ainakaan sellaista satuilua usko:
![]()
Bosch Serie 6 pesukone WGG1440TSN (Valkoinen)
Bosch Serie | 6 WGG1440TSN-pesukone tarjoaa 9 kg:n täyttömäärän, SpeedPerfectin 65 % nopeamman pesun ja hiljaisen EcoSilence Driven.www.gigantti.fi
![]()
edit. eipä ollut eroa edes ulkokuoren mitoissa, katsoin ensin väärin mitat
Veikkaan että tuo siemems ja bosch jos puretaan osiin niin akka sama vehje löytyy, mutta tämän tietysti voisi valmistajalta itseltään varmistaa. Desibelejä myöten samat speksit. Autot on vähän huono vertaus. Skoda,vw ja seat tehdään tarkoituksella eri tasoisiksi.No voidaanhan vertailuun ottaa vaikka vw, seat tai skoda. Tuolla logiikalla ne tulee samalta hihnalta ja identtisillä osilla. Tietysti jotain samaa osaa niissä on, mutta laatueroja löytyy ja se näkyy loppukäyttäjälle. Ei täällä kannata kenenkään ottaa stressiä, jos on mennyt boschin ostamaan tai siitä muuten vaan tykkää. Välillä sitä vaan tekee huonoja ostopäätöksiä ja niistä pitää ottaa oppia.
Ja aika pitkälti netti samaa pullollaan vaikka eihän näihin mitään faktantarkistusta ole tehty.No voidaanhan vertailuun ottaa vaikka vw, seat tai skoda. Tuolla logiikalla ne tulee samalta hihnalta ja identtisillä osilla. Tietysti jotain samaa osaa niissä on, mutta laatueroja löytyy ja se näkyy loppukäyttäjälle. Ei täällä kannata kenenkään ottaa stressiä, jos on mennyt boschin ostamaan tai siitä muuten vaan tykkää. Välillä sitä vaan tekee huonoja ostopäätöksiä ja niistä pitää ottaa oppia.
Tuokaan autovertailu ei ihan toimi. Nuokin kolme Volkswagen Groupin automerkkiä segmentoidaan hieman erilaisille ostajilla ja niissä on vaikkakin samaa perustekniikkaa (voimalinja, alusta jne.) kuitenkin monenlaisia eroja. Samanlaista autoa kuin Passat ja Golf ei löydy Skodalta mutta samanlaista kuin Superb ei löydy Volkkarilta ja Seatilta. Seatilta ei löydy isoa sedania eikä isoa farmaria. Citymaastureissa Skodalla ja Seatilla taitaa olla melkein identtiset tuotteet kyllä. Ennen taisi olla Skodassa huonommat äänieristeet jne. ja jotain sellaista pientä muuta laatuvaikutelmaeroa vs. VW, jolla luotiin hintaeroille syitä ja kustannussäästöjä. Mutta silloin kun on samaa tekniikkaa käytetty on samat viatkin olleet, jakohihnat venyi ja DSG:t porsi merkistä riippumatta.No voidaanhan vertailuun ottaa vaikka vw, seat tai skoda. Tuolla logiikalla ne tulee samalta hihnalta ja identtisillä osilla. Tietysti jotain samaa osaa niissä on, mutta laatueroja löytyy ja se näkyy loppukäyttäjälle. Ei täällä kannata kenenkään ottaa stressiä, jos on mennyt boschin ostamaan tai siitä muuten vaan tykkää. Välillä sitä vaan tekee huonoja ostopäätöksiä ja niistä pitää ottaa oppia.
Kävin äsken kahtomassa nuita pesutorneja ja samaa tuumas myyjät että samoja vehkeitä esim iq500 ja series 6. Ihan samat annostelijatkin näky sisällä olevan. Niinkuin electrolux ja aeg. Toki voi olla yksittäisiä poikkeuksiakin. Itse vaan en ole saanut vielä selville esim serie 6 että mikä niitten mallien välisen hintaeron tekee. 9kg mallia myyty about 400 e mutta näkyy myös 599€ tarjouksia.Tuokaan autovertailu ei ihan toimi. Nuokin kolme Volkswagen Groupin automerkkiä segmentoidaan hieman erilaisille ostajilla ja niissä on vaikkakin samaa perustekniikkaa (voimalinja, alusta jne.) kuitenkin monenlaisia eroja. Samanlaista autoa kuin Passat ja Golf ei löydy Skodalta mutta samanlaista kuin Superb ei löydy Volkkarilta ja Seatilta. Seatilta ei löydy isoa sedania eikä isoa farmaria. Citymaastureissa Skodalla ja Seatilla taitaa olla melkein identtiset tuotteet kyllä. Ennen taisi olla Skodassa huonommat äänieristeet jne. ja jotain sellaista pientä muuta laatuvaikutelmaeroa vs. VW, jolla luotiin hintaeroille syitä ja kustannussäästöjä. Mutta silloin kun on samaa tekniikkaa käytetty on samat viatkin olleet, jakohihnat venyi ja DSG:t porsi merkistä riippumatta.
Siemensin ja Boschin välillä ennen kyllä taisi olla tällaista segmentointia jossa Siemens oli vähän hienompi merkki ja Bosch enemmän kotitalouden peruskone. Mutta se on kyllä jo jäänyt historiaan kun nykymallistoa katsoo, ihan samaa on kaikki rinnakkaissarjojen koneet kummallakin merkillä (Serie 4 = iq300, Serie 6 = iq500 ja Serie 8 = iq700) ja ihan samalla hinnalla. Ellei sitten jossain kaikkein kalliimmissa kodinkoneissa ole jotain erojakin vielä.
Boschilla on kyllä muuten isompi valikoima kun niillä on myös pieniä keittiökoneita ja Siemensillä pelkästään isoja. Imureita on myös kummallakin mutta en ole tutkinut ovatko samanlaisia.
Noissa halvemmissa näyttää monesti olevan huonompi energialuokka ja isompi ääni, vaikka muuten speksit tuntuisi olevan samat. Tiedä sitten mikä siellä muuttuu.Kävin äsken kahtomassa nuita pesutorneja ja samaa tuumas myyjät että samoja vehkeitä esim iq500 ja series 6. Ihan samat annostelijatkin näky sisällä olevan. Niinkuin electrolux ja aeg. Toki voi olla yksittäisiä poikkeuksiakin. Itse vaan en ole saanut vielä selville esim serie 6 että mikä niitten mallien välisen hintaeron tekee. 9kg mallia myyty about 400 e mutta näkyy myös 599€ tarjouksia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.