Huonoin auto, millä olet ajanut?

Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
721
Vertaatko nyt Ceedia johonkin premium-merkkiin tai muuten vaan huomattavasti kalliimpaan autoon? Eihän noissa rengasmelua voi vähäiseksi kehua, mutta sekin on taas että mihin vertaa. Sutiminen taas voi viitata huonoihin renkaisiin ja/tai ajotapaan.

Anyway, jos tämä tosiaan on jättänyt "painajaismaisia muistikuvia", ja tosissaan on huonoin autoilukokemuksesi, olet siinä mielessä hyvässä asemassa, ettet ole sitten ilmeisesti Oikesti huonoilla autoilla ajellutkaan.
Puistattaa vieläkin, 9kk myöhemmin.

Pidin -83 Corollasta (farmari, takaveto 3-ovinen) enemmän. Se oli ensiautoni vuonna 1999.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 546
Kia farmari, olisiko Ceed ollut, vuosimalli noin 2005. Lämpimästä hallista otettuna ja kaupunkiajossa ok mutta jo kotimatkalla viat paljastui. Tuulilasi vaihdettu mutta lämmitys unohtunut. Huurteenpoisto ei toiminut. Kauhea meteli yli 60 ajettaessa, tuli jostain takaa. Ajettavuus ei ollut edellisen focus farmarin tasolla muutenkaan. 2 viikkoa sitä jaksoi.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
126
Oma suosikki nykyajan paskimmaksi autoksi on ehdottomasti Ford Ecosport. Työpaikalle tuli moinen ajoon muutama vuosi sitten ja yllätyin melkoisesti, kun hyppäsin sen rattiin ensimmäisen kerran. Kuvitteli nimittäin, että se on jotain sukua Fiestalle, joka on erinomainen auto ajaa. Ecosport ei ollut, eikä ole sitä vieläkään.
Googlettamisen jälkeenkin jäi auki onko tarkoitus ollut suunnitella edullinen pieni perheauto vai neliveto-optiolla pieni SUV.

Kuvien perusteella en edes lähtisi kyseenalaistamaan näitä kommenttejasi. Kamalan näköinen vehje niin sisältä kuin ulkoa. :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Joo kyllä huvittaa miten jengi sanoo että joku v 2020 kia surkein auto millä on ajettu,väitän että mikään n. 10v auto ei ole ominaisuuksiltaan erityisen huono.sen sijaan uskallan sanoa että vm 88 nissan micra oli aikamoinen peltilaatikko sekä opel astra vm -93 ja bmw 320i vm 86,näissä omistamissani autoissa ei ollut esim keskuslukitusta,abs,airbag yms nykyajan perusvarusteita.eikä bmw lukuunottamatta ohjaustehostinta,pysäköidessä sai kunnolla kääntää rattia.bemari oli suorastaan hengenvaarallinen talviautona vaikka oli sementtisäkki takakontisssa. Viime vuonna ostin uuden tojota chr 2.0 parhaalla varustetasolla ja enkä kyllä osaa kaivata enempää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 649
Käykäähän , jos mahdollista, ajamassa jossain autoa joka minullakin oli ensiautona: Ford Fiesta mk1 -82. Saisi siitä monikin vähän perspektiiviä siihen millainen on surkea auto ajaa.
Se on jo niin kamala että muuttuu symppikseksi. Joku 10v sitten ajoin moisella. Ostettu joltain vanhalta papalta, reilusti alle 100tkm, kaikki kuin uutta jne jne. Oli jo sellainen kokemus että ylittää sen ns. "arkisen" paskuuden jota ilmenee näissä Ceedeissä, Corolloissa jne.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
879
Datsun-Nissan Cherry 1.5 Turbo (jostain 80-luvun alusta) jossa oli pulteilla vedetty polkimen päälliset polkimiin niin, että kytkinpoljin jäi lattiaan kiinni sitä painettaessa (piti siis muistaa aina painaa kytkintä niin, ettei se jäänyt lattiaan). Auton alusta oli myös täysin loppu ja kyydissä oli viisi henkilöä minun lisäksi. Tuollanen Ford Fiesta mk1 -82 on varmasti 100 kertaa parempi ajaa verrattuna tuohon.

Mitäköhän muuta... 500 000km ajettu Mercedes Benz 190d -85, jossa oli kuljettajan penkin pehmuste täysin irti ja alusta oli myös aikalailla ilmeisesti alkuperäinen ainakin fiilikseen nähden. Olikohan siinä huimat 72 hevosvoimaa ja sillä piti sitten Oulun tiukoimmasta rampista kiihdyttää moottoritielle (kuusamontieltä etelään ennen kyseisen paikan uudistusta) ja sain muuten satasen vauhtia kun naamani nojasi sivulasiin ja käytin kierroksia/vaihteita. Onneksi oli tyhjä auto. Oli muuten kauhea ajaa.

A-mallin Vectra on muuten hyvä auto ajaa, kunnes siihen laitetaan leluratti, joka on halkaisijaltaan pienempi kuin Logitechin videopeleihin tarkoitettu ratti.

Onhan näitä monenlaisia tullut ajettua.

Niin ja joku mainitsi -93 vuosimallin Astran. Voin sanoa, että sellaisella ajoin paljon kortin saatuani ja auto oli aivan helvetin hyvä. Jollain ihmeen tavalla sillä pysyin tiellä, vaikka olin täysin idiootti. Auto kun oli tehty niin helvetin vakaaksi ajaa (iso ruori, kohtuullisen hidas ohjaus, hyvä alusta, etuveto ja pitkähkö akseliväli auton kokoon nähden).
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
456
Mielenkiintoisesti vaihtelevia kokemuksia ja näkemyksiä. Ihmisillä on selvästi hyvin erilaisia kriteereitä auton hyvyyden ja huonouden suhteen. Tarpeeksi huono kunto myös tekee varmaan mistä tahansa autosta aika kamalan. Mutta siinä missä yksi kaipaa laajaa varustelua, elektronisia avustimia ja viihdejärjestelmiä, niin minä mielelläni vaihtaisin 600 kiloa turvatyynyjä ja elektroniikkaa yhteen tehostamattomaan hammastankoon.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
657
Ajo-ominaisuuksiltaan ehkä huonoin auto mitä itse on ajellut niin on ollut fiat uno -90, sitä yksilöä ei vaan saanut menemään suoraa ja ohjauksessakin oli väljää. Sit jos mennään niihin yksilöihin, jotka ei olisi edes katsastuksesta mennyt läpi niin lada 1200 -89 menis pitkälle kun lumi pöllysi pelkääjän jalkatilasta sisään. Nämä yksilöt oli itsellä ajossa joskus 2006-2008 aikoihin. Toki en kovin korkealle bmw 320 -09 laita, se on ehkä ollut ohjaukseltaan tunnottomin auto mitä ollut ajossa yli 2000km.

Mut jokainen auto on yksilö, parhaimmat ohjaustuntumat olleet 80-luvun ooppeleissa ja 90 alkupuolen nissaneissa. Tai ehkä aika vaan kullannut niiden muistot, kun olivat tehostamattomia.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 219
Sattupa tänään vasta huomasin keskustelun ja täällä onkin -82 fiestasta puhuttu joka oli mielästäni melkein ok mutta ajoinkin vaan kauppareissua kun se oli naapurin mummon auto ja kävin sitä auttaa. Mulla oli -82 Escort 1,3 L malli ensiautona näin jälkikäteen siitä en muuta hyvää muista kun pellit. Tehoton kone, ajovakaus ja lingerrys kaamea ratti ja penkit.

Mulla on ollut kaiken näköistä vanhaa kippoa mutta niistä myöhemmin.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Ford Escort Van, se ensimmäinen malli sillä malliston nuhaisimmalla vaparidiesel koneella. Muutenhan tuo oli aivan ok ajaa mutta joku voisi sanoa tuota jopa vaarallisen laiskaksi kun jo 80km/h kelaamien tuotti tuskaa eikä tuota kyllä ulkonäöllisestikkään voi kehua :D
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
Yksi eksoottisimmista kokemuksista on ollut 70-luvun lopun Toyota Land Cruiser, ikoninen laatikkokorimalli BJ-40.

Ohjaustehostimen puute tekee taajama- ja parkkipaikkapyörittelystä maasturirenkailla salitreeenin veroisen harjoitteen. Kolmilitrainen nelimukinen vaparidiesel tuottaa hädin tuskin 80 hevosvoiman tehon eli maantielle siirryttäessä kiihtyvyys lasketaan norteissa eikä mopoautomainen akseliväli varsinaisesti lisää ajonautintoa saati suuntavakautta. Varsinainen ajajan auto, kun suorallakin tiellä ajaminen vaatii aktiivista ratinveivaamista. Edellä mainitun lisäksi korvia huumaava meteli ainakin estävät rattiin nukahtamista tehokkaasti. Ilmanvaihtoa voi tehostaa sekä kuljettajan että apukuskin jalkatiloista näyttävästi auki potkaistavilla ilmanvaihtoluukuilla.

Manuaalisilla napalukoilla, hitaalla nelivedolla ja tarvittaessa vinssillä tuolla toki pääsee hiukan vaikeammassakin miljöössä eteenpäin, mutta ohjaustehostimen puute ja ohjauksen jatkuva käsillelyöminen latistavat tunnelmaa myös maaston puolella. Vinssille toki löytyy muutakin hyötykäyttöä - kaverin auto samoin kuin naapurin laituri nousevat näppärästi vähän huonommostakin paikasta.

Jokusen sata kilometriä on tuollakin tullut ajettua. Kokemuksia muistellessa kieltämättä vähän hymyilyttää, kun täällä nostetaan esiin puuttellisia infotainment-käyttöliittymiä :smoke:
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 146
Ford Escort Van, se ensimmäinen malli sillä malliston nuhaisimmalla vaparidiesel koneella. Muutenhan tuo oli aivan ok ajaa mutta joku voisi sanoa tuota jopa vaarallisen laiskaksi kun jo 80km/h kelaamien tuotti tuskaa eikä tuota kyllä ulkonäöllisestikkään voi kehua :D
Eli siitä menee kiihdytyksessä ripeämpi kaveri suksilla ohi :lol:
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 345
Googlettamisen jälkeenkin jäi auki onko tarkoitus ollut suunnitella edullinen pieni perheauto vai neliveto-optiolla pieni SUV.

Kuvien perusteella en edes lähtisi kyseenalaistamaan näitä kommenttejasi. Kamalan näköinen vehje niin sisältä kuin ulkoa. :)
Mun ymmärtääkseni se oli alun perin kehittyviin maihin suunniteltu härveli. Sitten piti päästä länsimaiden pikku-SUV-buumiin mukaan ja hiukan tuunattiin tuota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Ford Escort Van, se ensimmäinen malli sillä malliston nuhaisimmalla vaparidiesel koneella. Muutenhan tuo oli aivan ok ajaa mutta joku voisi sanoa tuota jopa vaarallisen laiskaksi kun jo 80km/h kelaamien tuotti tuskaa eikä tuota kyllä ulkonäöllisestikkään voi kehua :D
Mulla ollut tuollainen van (express) -88 sillä korotetulla katolla tietty. 1,3 bensa kentin kone. Eihän se mikään nopea ollut mutta ajettavuus ok ja väliseinän kun väsäsi niin oli kohtuu hiljainen. Pl että penkkien takana subbarit vahvarit yms... etuoviinkin sai mahdutettua parempaa kaiutinta. Että siinä mielessä meteliä kyllä piisasi :cigarbeye: Paksiinkin mahtui hyvinkin tavaraa, vaikka koirien kuskaus autoksi ostinkin.

Jos joku sitten oli laiska niin Berlingo 1,9dsl ilman turboa - kiihtyvyys nollasta sataan... noh kyllä se satasen saavutti kun vaan malttoi odottaa. Pakuksi rekattuna niin olikohan 3 kuutiota tavaratilaa. Naftan kuluts olematonta vaikka aina oli kaasu pohjassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 330
Jos joku sitten oli laiska niin Berlingo 1,9dsl ilman turboa - kiihtyvyys nollasta sataan... noh kyllä se satasen saavutti kun vaan malttoi odottaa. Pakuksi rekattuna niin olikohan 3 kuutiota tavaratilaa. Naftan kuluts olematonta vaikka aina oli kaasu pohjassa.
Tuota samaa psa:n 1,9d konetta on laitettu myös jympyyn ja jumperiin, se perslinko on itseasuassa ihan kohtuullisen ripeä verrattuna tuohon jumperiin johon sen berlingon on ajanut sisään kyytiin painoksi.

Toisaalta kuorma-autoihin verrattuna noissa vehkeissä on edellen todella hyvä teho-paino suhde.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Tuota samaa psa:n 1,9d konetta on laitettu myös jympyyn ja jumperiin, se perslinko on itseasuassa ihan kohtuullisen ripeä verrattuna tuohon jumperiin johon sen berlingon on ajanut sisään kyytiin painoksi.

Toisaalta kuorma-autoihin verrattuna noissa vehkeissä on edellen todella hyvä teho-paino suhde.
Kun en ole niin hirveän tarkastin ranskalaisiin perehtynyt, niin tää mun Berlingo oli -96 ja tehoa olisko ollut jotain 55 heppaa tms.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 330
Kun en ole niin hirveän tarkastin ranskalaisiin perehtynyt, niin tää mun Berlingo oli -96 ja tehoa olisko ollut jotain 55 heppaa tms.
Joo, sama pata. Tosin taisi siinä olla jotain 65hv tjsp. Tai on siitä kai muutaman hepan eroilla eri päästöversioita, mutta noille paikkeille se 1,9litraisen vaparidieselin teho asettuu.

Mulla oli tuo sama pata Scudossa (sama kuin jympy), ja sekin oli jo varsin rauhallinen.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
298
En siis ole suinkaan ainoa, jonka mielestä Peugeot 106 on aivan hirveä auto ajettavaksi varsinkin talvella. :rofl:

Eihän tuo tosiaan uraisella tiellä suoraan tahtonut mennä ja yksi syy on sen taka-akseli, joka alkaa vanhemmiten jumittaa vaikka iskarit vaihtaisi ja ainoa korjausvaihtoehto on massiivinen remontti, jota ei pösöön kannata tehdä. Taajamassa pärjäsi talvella jos ajoi huomattavasti hitaammin, koska perä saattoi lähteä luisuun milloin vain. Siinä missä tavalliset ajo-ominaisuudet omaava auto olisi hallittavissa helposti, pösöllä oli haastavaa ajaa jo vähän lumisella tiellä.

Kaikenlisäksi vähillä kilometreillä siihen tuli vikoja vian perään ja pahin tapaus oli kun takajarrurummut jumittuivat täysin ja perä tuli mukana kuin pulkka. Rummut kun olivat akselimutterilla kiinni ja harrastelijalle ärsyttäviä avattavia, jos mieli puhdistella. Olisi pitänyt joka vuosi avata, jos olisi halunnut välttää jarruongelmat.

106 oli tehty lähinnä kaupunkiajoon ja ei Suomen oloihin. Uskomatonta, että se kuitenkin myi kohtuullisen hyvin vaikkei se mikään luokkansa halvin ole ollut. Auto on mun mielestä erittäin huono. :giggle: Eikä sen isommat sisarensa 206 ja 306 vaikuttaneet sen paremmilta. :eek: Ajettavuus on 306:ssa ihan jotain muuta, mutta sama taka-akseli ongelma niissäkin oli.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 615
Kesätöissä joskus 2005 kulmilla tuli ajettua loppuun ajettua entistä postin automaattivaihteista transporteria, jossa oli ratti oikealla puolella. Tuo oli joku ahtamaton diesel jossa oli vielä vaihteistokin jotenkin paskoontunut - ihan hirveä pommi ajaa kun meinasi hyytyä pienessäkin mäessä ja suuntavakaus täysin nolla. Hyytyi lopulta johonkin mäkeen ja taisi lähteä vaihtoon.

Toinen aika pelottava kyyti oli joku 90 luvun lopun Micra. Meteliä aivan helvetisti ja jotenkin todella kiikkerä kippo ajaa kaikkineen, rattia sai olla jatkuvasti kääntämässä suorallakin tiellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 104
Ei mikään ihme jos niitä räjähti, ainakin 206 takalasi on joka suuntaan kaareva. Siihen lisää sen, että niiden lasien alla muhii varmaan jo tehtaalta ruoste ja noi lasit alkaa jossain vaiheessa heilua. Yhden 206 GTI:n olen omistanut, ja se lasi ei ollut enää kunnolla alareunasta kiinni, kun ruoste alkoi tulla näkyviin :D
Eikös 206 takalasin juureen muodostuva ruoste aiheutunut siitä, että lasin alle pääsi vettä huonosti suunnitellun vedenpoiston vuoksi -> ruostui siitä samasta kohtaa about kaikilla.

Sitä muutetiin myöhemmissä malleissa mutta oma 1999 vuoden GTI ruostui juuri takaluukusta takalasin alta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 323
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 146
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
Kiihtyvyyttä ei mitata sekkarilla vaan kalenterilla. Kokemusta juurikin vanhoista (vaparidiesel) mersuista ja transiteista.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 219
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
Omat kokemukset vielä automaatti vaihteisesta joka vaan lisäsi tuskaa :D Ei ollut oma mutta nuorena olin usein kaverin 200D kuskina ja muistan elävästi vieläkin kun manasin miten auto voi olla näin tehoton 72hv ja omapaino jotain 1500Kg Mutta ihan mukavahan se oli ajaa moniin aikalaisiin nähden.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
Odotas kun kokeilet 200d:tä automaatilla. TM taisi aikoinaan todeta että hyvä jos pääsee risteyksestä yli vihreiden vaihduttua.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
Mulla on sellainen. W123. Se vaatii oman tapansa ajaa. Kaasu täytyy olla kokoajan pohjassa. Se moottori ei mitenkään erityisesti ryntää kun vaihtaa vaihdetta. Kytkimiä noista kuluu paljon koska se on pakko hiukan luistatuttaa jatkuvasti.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
354
W123 diesel Mersut on kyllä lengendaarisia :lol: Niistä on olemassa taksi- ja matkamallit. Taksimallissa on isompi kytkin ja ohjaustehostin, joten se on paljon parempi. Matkamallissa ratissa on 4 kierrosta laidasta laitaan, mutta ohjaus on silti todella raskas. Ei mikään parkkipaikkojen kuningas. Hyvällä tiellä menee kyllä suoraan jos saa vauhtiin.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
Omat kokemukset vielä automaatti vaihteisesta joka vaan lisäsi tuskaa :D Ei ollut oma mutta nuorena olin usein kaverin 200D kuskina ja muistan elävästi vieläkin kun manasin miten auto voi olla näin tehoton 72hv ja omapaino jotain 1500Kg Mutta ihan mukavahan se oli ajaa moniin aikalaisiin nähden.
200D:ssä taitaa olla tehoa jotain 55-60hv:n välillä, 240D:ssä on sen 72hv.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
1 009
Nuo Mersun afrikkamallit ihmetyttivät aina nuorena, kun Bemarit olivat ajajan autoja ja Saabit turboilla menivät ohi, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa W210 korissa oli tarjolla 200D esikammiodiesel. Että miten "maailman paras auto", jolla kuitenkin huipulla niitä upeita +400heppaisia V8 bensoja, kehtaa esitellä mallin joka häviää valoista lähtiessä ihan mille datsunille tahansa.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 157
Kuminauhavaihteistolla toimiva yaris. Aivan kaamea 2 päivän kokemus. Kuka v noita keksii. Kaasu pohjaan, kerää kierroksia ja muutama sekunti ja alkaa kiihtyä
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 649
Kuminauhavaihteistolla toimiva yaris. Aivan kaamea 2 päivän kokemus. Kuka v noita keksii. Kaasu pohjaan, kerää kierroksia ja muutama sekunti ja alkaa kiihtyä
Pikkukoneella vielä korostuu. Corollassakin on tuota viivettä, mutta ei isommalla koneella niin paha (ei tarvitse niin paljon kierroksia). Pienempikoneisessa YMMÄRTÄÄKSENI paljon pahempi (1.8 vs 2.0 tehoero on varsin iso).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
334
Nuo Mersun afrikkamallit ihmetyttivät aina nuorena, kun Bemarit olivat ajajan autoja ja Saabit turboilla menivät ohi, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa W210 korissa oli tarjolla 200D esikammiodiesel. Että miten "maailman paras auto", jolla kuitenkin huipulla niitä upeita +400heppaisia V8 bensoja, kehtaa esitellä mallin joka häviää valoista lähtiessä ihan mille datsunille tahansa.
Eikös se ole vieläkin vähän sama. C ja E sarjan pienikoneisin malli pelkällä perusvarustelulla on lähinnä laiska karvalakki.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
146
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa vääntöä ei ole kovin paljon ja kaikiki teho on yläkierroksilla, joutuu käyttämään aggressiivisesti vaihdelaatikkoa että auton saa kiihtymään, mutta tuossa Mersussa ei toiminut edes se, sitä tehoa ei vaan ollut millään kierrosalueella.
Tälläisen kulkineen kun sai lopulta kiihotettua vauhtiin niin saavutetuista eduista ei mielellään luopunut. Jos isolla tiellä tuli joku perä edellä vastaan, niin pyyhkäistiin hidastamatta ohi jos edes etäisesti oli mahdollista. Hidastaminen olisi tiennyt pientä kuolemaa ja ohittaminen lähietäisyydeltä oli vain yksinkertaisesti mahdotonta. se onnistui vain jättämällä kiihdytysväliä ja iskemällä sitten oikea-aikaisesti kun vastustaja sitä vähiten odottaa.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 428
Mercedes Benz 200D (80-luvun vapaastihengittävä diesel) yllätti sillä, kuinka laiska voi auto olla. Olen tottunut pienimoottorisiin autoihin, joissa
Nämä tunnisti tien päällä jo kaukaa, kun tuli ylämäki niin jostain sieltä autojonon keulilta näkyi musta savupöllähdys ja sit alkoi muiden autojen jarruvalot vilkahdella ja jonon meno hidastua :lol:
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 645
Nuo Mersun afrikkamallit ihmetyttivät aina nuorena, kun Bemarit olivat ajajan autoja ja Saabit turboilla menivät ohi, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa W210 korissa oli tarjolla 200D esikammiodiesel. Että miten "maailman paras auto", jolla kuitenkin huipulla niitä upeita +400heppaisia V8 bensoja, kehtaa esitellä mallin joka häviää valoista lähtiessä ihan mille datsunille tahansa.
Volyymi, siksi. Noita nälkämalleja myytiin enemmän kuin koko Saabin tuotantoa ja jokainen toi D-markkoja valmistajan kirstuun.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 219
200D:ssä taitaa olla tehoa jotain 55-60hv:n välillä, 240D:ssä on sen 72hv.
Täyty ihan tarkastaa ja kyllä se 200D tosiaan on 55Hv W123 ja W124 nousi 72Hv joka sekään ei hirveästi hurraa huutoja nostattanut. Ihmisten kiusaamista noi koneet.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 645
Te katsotte mennyttä maailmaa 2020-luvulta, tietämättä ikäänne oletteko elänyt sitä aikakautta silloin kun näitä on valmistettu ja niillä ollaan ajeltu uutena.

Moottoritehot oli vielä 80-luvullakin ihan paskaa. Joo, oli siellä 535i, 420&500E:tä, Cosworth Sierraa ja Turbosaabbia, mutta ne oli autolehtien keskiaukeamakamaa; ei niitä tavallinen kansa pystyny ostamaan.

Diisselien tehot alkoi kasvaa vasta ysärin lopussa, lähinnä Fiatin kehittämän yhteispaineruiskutuksen toimesta, jonka rahapulassaan myivät Boschille. Tollasia ankeita kilometrinnielijöitä ne oli, vaikka bensakoneet olivatkin huomattavasti pirteämpiä niin ei ne kakslitrasetkaan täältä nykyhetkestä katsoen mitään erikoisia tehoja kirnunneet.

Aika vaan on kullannut muistoja, moni asia on paljon paremmin nykyään.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
369
Ette ole Lada 1200L:ää koeajaneet? Tai Datsun 100A:ta? Eka oma auto oli Nissan (Datsun) 140y GL (Galvanoitu Lista). Leopardikuviot penkeissä, jarruja piti välillä ilmata ***luralli-iltoina. Mutta eteenpäin useasti pääsi..

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
334
Autowikin mukaan uusimman E-sarjan hitain malli on 220diiseli nelikko, joka kelaa 8.1 sekkaa sataseen, mikä ihan OK säästömalliksi.
Aitowiki sanoo heikoimman olevan 200d 150hp (160hp 2019->). Kiihtyvyyttä ei ole mainittu, mutta veikkaisin olevan 9-10sek, ei nyt hidas, mutta ei nykyautoksi todellakaan nopea. Tietää myös olevan mallin E180 154hp, mutta tätä myynnissä vain rajoitetuissa kehitysmaissa kuten Turkki.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
1 009
Te katsotte mennyttä maailmaa 2020-luvulta, tietämättä ikäänne oletteko elänyt sitä aikakautta silloin kun näitä on valmistettu ja niillä ollaan ajeltu uutena.

Moottoritehot oli vielä 80-luvullakin ihan paskaa. Joo, oli siellä 535i, 420&500E:tä, Cosworth Sierraa ja Turbosaabbia, mutta ne oli autolehtien keskiaukeamakamaa; ei niitä tavallinen kansa pystyny ostamaan.

Diisselien tehot alkoi kasvaa vasta ysärin lopussa, lähinnä Fiatin kehittämän yhteispaineruiskutuksen toimesta, jonka rahapulassaan myivät Boschille. Tollasia ankeita kilometrinnielijöitä ne oli, vaikka bensakoneet olivatkin huomattavasti pirteämpiä niin ei ne kakslitrasetkaan täältä nykyhetkestä katsoen mitään erikoisia tehoja kirnunneet.

Aika vaan on kullannut muistoja, moni asia on paljon paremmin nykyään.
Joo, olen elänyt. Moottoritehoistahan tämä kaikki toki tulee, mutta olisi kuvitellut että painavaan ja kohtuu arvokkaaseen autoon laitettaisiin jotain muuta kuin kone joka tekee siitä maailman hitaimman auton. Tuolloin kasarilla se köyhällistön valitsema 1.3-1.6-litrainen Corolla tai Kadetti kiihtyi 12-13 sekkaa sataseen (todellinen autolehtien testaama kiihtyvyys), mikä ehkä jopa hieman nopeampaa kuin halvin 2.0-litrainen kaasutin Saabbi (johtuen Saabin suuremmasta painosta), mutta silti ihan eri luokan suorituskyky kuin diiseli Mersu. Juu, toki siinä dieselkoneessa oli omat etunsa, mutta jos miettii premium autoja, niin ajattelin aina että merkin maine siinä kärsi, ainakin omissa silmissäni kasarilla mersun maine kärsi, kun turbosaabit olivat hienoja (juppiautoja) ja mersut haisevia ja hitaita maatilakoneita (joo, 300 SEL oli aina helvetin hieno) :lol:
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
1 009
Aitowiki sanoo heikoimman olevan 200d 150hp (160hp 2019->). Kiihtyvyyttä ei ole mainittu, mutta veikkaisin olevan 9-10sek, ei nyt hidas, mutta ei nykyautoksi todellakaan nopea. Tietää myös olevan mallin E180 154hp, mutta tätä myynnissä vain rajoitetuissa kehitysmaissa kuten Turkki.
Itse katselin jo W124 sarjaa Mercedes-Benz E (214-sarja) – AutoWiki
Mutta 9-10 sekkaa ei ole kovin paha, kun edelleen sellainen tuiki tavallinen pikkubensa kestää +12 sekuntia sataseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Ette ole Lada 1200L:ää koeajaneet? Tai Datsun 100A:ta? Eka oma auto oli Nissan (Datsun) 140y GL (Galvanoitu Lista). Leopardikuviot penkeissä, jarruja piti välillä ilmata ***luralli-iltoina. Mutta eteenpäin useasti pääsi..

Datsunhan oli mitä parhain laitos, varsinkin talvella, lähti käyntiin vaikka millä pakkasella, takavetoisena oikein hauska. Bensaakaan ei vienyt paljoa mitään, öljyä kyllä kului... oma oli -81, viimeinen datsun. Rekisteriotteessa taisi lukea Datsun-Nissan, tai toisinpäin.

1200L lada oli kyllä oma lukunsa. Silti sanon että Samara oli vielä huonompi.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
369
Datsunhan oli mitä parhain laitos, varsinkin talvella, lähti käyntiin vaikka millä pakkasella, takavetoisena oikein hauska. Bensaakaan ei vienyt paljoa mitään, öljyä kyllä kului... oma oli -81, viimeinen datsun. Rekisteriotteessa taisi lukea Datsun-Nissan, tai toisinpäin.

1200L lada oli kyllä oma lukunsa. Silti sanon että Samara oli vielä huonompi.
Kyllä, takapotku Datsun sopi kuin nenä päähän. Ainut ongelma muistaakseni tuo jarruprobleema. 90-luvulle tultaessa autot parani, päästiin kaasareista eroon.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 950
Lada 1200 lienee moderneista autoista huonoin millä olen ajanut. Melkoisesti väljyyttä oli siinä ratissa ja suorallakin tiellä sai aktiivisesti olla kääntelemässä rattia koko ajan johonkin suuntaan että auto pysyy suoralla linjalla ja melua riitti. Hinnan lisäksi lämmityslaita on hyvää siinä autossa.

Vielä paskempi auto ajaa oli kuitenkin vuoden 1958 Volvo Amazon. Sillä ei paljoa yli 80 km/h viitsinyt vauhtia pitää kun ajo-ominaisuudet olivat niin paskat ja melu nousi paljon vauhdin myötä. Parasta siinä autossa oli ulkonäkö.

Ne 1980-luvun turbottomat mersut diesel-koneella eivät ole lainkaan niin huonoja autoja ajaa kuin nuo kaksi edellistä. Ainoa että se kone oli kasa paskaa ja tuntui sitä kuin jossain moottorin vikatilassa olisi nilkuttamassa huoltoon. Vauhtiin kun sellaisen sai maantiellä, niin sillähän matka taittui ihan mukavasti kuitenkin kunhan ei tarvinnut ohituksiin lähteä. Maailmalla saman mersun myydyin malli taisi olla siihen aikaan joku kolmen litran V6 koneella ollut malli. Suomessa taas myytiin auto- ja muun verotuksen takia siitä jotain ekstrariisuttua "suomi-mallia", jossa isossa autossa kone oli enemmänkin moottoripyörän koneen teholuokassa. Toki ne autot sitten kestikin pitkään kun koneessa oli Suomessa kolmasosa siitä tehosta mitä niitä maailmalla yleensä myytiin ja vielä harvinaisen matalaviritteinen kone ole eikä turboa edes nähnyt.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 307
Lada 1200 lienee moderneista autoista huonoin millä olen ajanut. Melkoisesti väljyyttä oli siinä ratissa ja suorallakin tiellä sai aktiivisesti olla kääntelemässä rattia koko ajan johonkin suuntaan että auto pysyy suoralla linjalla ja melua riitti. Hinnan lisäksi lämmityslaita on hyvää siinä autossa.
Kaveriani lainaten: Lämmityslaitteessa on vain kaksi asentoa, kuuma ja helvetin kuuma. Talvella ihan hyvä, kesällä ei niinkään.
:ssweat:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 366
Viestejä
4 281 449
Jäsenet
71 659
Uusin jäsen
emmuli

Hinta.fi

Ylös Bottom