Lare
Error 404
- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 4 530
Mikä on ominaisuuksiltaan huonoin auto, millä olet ajanut? Voi olla epäluotettavuutta tai sitten vain kauheita ajo-ominaisuuksia.
Itse en ole ikinä päässyt ajamaan millään 70-80 -luvun autoilla, niin monet kauheudet ovat jääneet kokematta. Sen sijaan vähän tuoreammista yksilöistä on jäänyt muutama mieleen.
VW Caddy 2.0 SDI: 70-hevosvoimainen vaparidiesel ei oikein toiminut isossa korissa. 0-100 kiihtyvyydeksi luvattiin 21 sekuntia ja huipuiksi yli 140 km/h. Tuo yksilö ei ottanut moottoritiellä kaasu pohjassa kuin 130 km/h mittariin. Kiihdytyskaistat olivat tukalia kaksi kyydissä sekä ilmastointi päällä ja muun liikenteen perässä oli vaikea pysyä. Vielä kauheamman tuosta tekivät uudet Hakkapeliitta 10 nastat kevään sulilla ja karheilla teillä. Rengasmelu oli infernaalinen ja alkoi särkemään päätä jo vartin ajon jälkeen.
VW Golf 1999 1.6: Liikkeelle lähtiessä ei äkkiseltään havainnut mitään ihmeellistä. Pian kuitenkin karu totuus paljastui. 1- ja 2-vaihde eivät menneet päälle sitten millään ja nelonen ei pysynyt sisällä. Käytännössä toimivia vaihteita olivat 3 ja 5. Tuolla piti ajaa vieraassa kaupungissa ja risteyksessä meinasi tulla hätä, kun autoja kertyi perään ja kolmosta pienempää vaihdetta ei saanut päälle. Kunnon kytkinpommilla sitten liikkeelle.
Citroen C2 VTR: Parkkipaikalta lähtiessä kuului kolahdus ja liike lakkasi siihen. Vaihdekepin pystyi runnomaan pakille ja kytkimen nostamaan paikallaan ja auto vain kävi tyhjäkäyntiä. Tahmea ohjaus jäi kaartamaan loputtomasti mutkien jälkeen ja ei suoristanut sitten yhtään. Pakoputki piti rasittavaa pörinää ja ajattelin tuon olevan edes joku tehokas malli, kun oli sporttisempaa korisarjaa ja VTS-logo. No oli ihan tavallinen 75-hevosvoimainen kone, jossa varmaan pakoputki vielä ruostunut.
Peugeot 1007 1.4 moottorilla ja robottivaihteilla: Moottori oli jo valmiiksi tehoton ja 0-100 vei ikuisuuden. Vaihteisto toimi todella kummallisesti. Kun tuli ylämäki ja painoi enemmän kaasua, vaihtoi vaihteisto isompaa vaihdetta. Sitten vauhti luonnollisesti hyytyi ja sai survoa kaasua pohjaan. Useamman sekuntin miettimisen jälkeen löytyi lopulta pienempää vaihdetta, mutta tuolloin vauhti oli jo hyytynyt ja jonoa kertynyt perään.
Itse en ole ikinä päässyt ajamaan millään 70-80 -luvun autoilla, niin monet kauheudet ovat jääneet kokematta. Sen sijaan vähän tuoreammista yksilöistä on jäänyt muutama mieleen.
VW Caddy 2.0 SDI: 70-hevosvoimainen vaparidiesel ei oikein toiminut isossa korissa. 0-100 kiihtyvyydeksi luvattiin 21 sekuntia ja huipuiksi yli 140 km/h. Tuo yksilö ei ottanut moottoritiellä kaasu pohjassa kuin 130 km/h mittariin. Kiihdytyskaistat olivat tukalia kaksi kyydissä sekä ilmastointi päällä ja muun liikenteen perässä oli vaikea pysyä. Vielä kauheamman tuosta tekivät uudet Hakkapeliitta 10 nastat kevään sulilla ja karheilla teillä. Rengasmelu oli infernaalinen ja alkoi särkemään päätä jo vartin ajon jälkeen.
VW Golf 1999 1.6: Liikkeelle lähtiessä ei äkkiseltään havainnut mitään ihmeellistä. Pian kuitenkin karu totuus paljastui. 1- ja 2-vaihde eivät menneet päälle sitten millään ja nelonen ei pysynyt sisällä. Käytännössä toimivia vaihteita olivat 3 ja 5. Tuolla piti ajaa vieraassa kaupungissa ja risteyksessä meinasi tulla hätä, kun autoja kertyi perään ja kolmosta pienempää vaihdetta ei saanut päälle. Kunnon kytkinpommilla sitten liikkeelle.
Citroen C2 VTR: Parkkipaikalta lähtiessä kuului kolahdus ja liike lakkasi siihen. Vaihdekepin pystyi runnomaan pakille ja kytkimen nostamaan paikallaan ja auto vain kävi tyhjäkäyntiä. Tahmea ohjaus jäi kaartamaan loputtomasti mutkien jälkeen ja ei suoristanut sitten yhtään. Pakoputki piti rasittavaa pörinää ja ajattelin tuon olevan edes joku tehokas malli, kun oli sporttisempaa korisarjaa ja VTS-logo. No oli ihan tavallinen 75-hevosvoimainen kone, jossa varmaan pakoputki vielä ruostunut.
Peugeot 1007 1.4 moottorilla ja robottivaihteilla: Moottori oli jo valmiiksi tehoton ja 0-100 vei ikuisuuden. Vaihteisto toimi todella kummallisesti. Kun tuli ylämäki ja painoi enemmän kaasua, vaihtoi vaihteisto isompaa vaihdetta. Sitten vauhti luonnollisesti hyytyi ja sai survoa kaasua pohjaan. Useamman sekuntin miettimisen jälkeen löytyi lopulta pienempää vaihdetta, mutta tuolloin vauhti oli jo hyytynyt ja jonoa kertynyt perään.