Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, olikin FX.Mutta samat sanat silti. Todellinen aktiivisen kuljettajan auto. Ei mennyt hetkeäkään suoraan ohjaamatta. Alla jotkut 155/70-13 kottikärryläskit.Tuohan oli ihan parhautta varsinkin talvella, kunnon luisupulkka eikä vienyt edes paljoa bensaa.
Intin Kraz-255b vie ylivoimaisesti voiton tässä kategoriassa.
80-luvun Chevrolet Caprice. Aivan hirveä. Nykyautoista Tesla Model Y.
Nissan Micra jostain 80-luvulta pelottavin millä on joutunut ajamaan.
Ainakin kyseinen Caprice classic oli ihan hirveä. Lötkö tosiaan. Lujempaa ajaessa ei mitään käsitystä nopeudesta kun mittari vatkaa hervottomasti edes takaisin.Teslasta samaa mieltä, että on hintaansa suhteutettuna yksi luokattomimmista laitteista, mutta Capricesta en pysty käsittämään että mikä siinä stressaa? Mulla on ollut caprice classic ja ei ole edes paskimpien kymmenen joukossa niistä laitteista mitä mulla itsellä on ollut. Äärimmäisen rento lötkötin ja menee lujempaakin vauhtia motarilla kuin juna, keinuen mukavasti eteenpäin.
Ainakin kyseinen Caprice classic oli ihan hirveä. Lötkö tosiaan. Lujempaa ajaessa ei mitään käsitystä nopeudesta kun mittari vatkaa hervottomasti edes takaisin.
Mittarin vaijeri olisi kaivannut uusimista, ei siinä sen kummempaa.Lujempaa ajaessa ei mitään käsitystä nopeudesta kun mittari vatkaa hervottomasti edes takaisin.
Intin Kraz-255b vie ylivoimaisesti voiton tässä kategoriassa. Kokemusta on nykyään jos jonkinmoisesta.
Aivan kamala ajaa, renkaat kuin munkit, ohjaustehostinta ei vissiin ollut eli risteyksissä vauhdilla sai kääntymään.
Siirrettiin taannoin olikohan 12kpl Nokian varikolta Lohtajalle, ajamalla selvisi vissiin 4vai5 autoa, loput lavetilla
sama täällä (2015), ei juuri minkäänlaista ohjaustuntumaa, vaihdetta vaihtaessa sai arpoa mikä vaihde tuli pääle ja mutkissa tuntuu siltä että auto kaatuu.2010 luvun autoista Citroen berlingo. Koeajolla satasen vauhdissa pelotti oikeasti. Piti vinkata myyjälle että katsokaa onko tuossa alustassa jotain vikaa kun ei meinaa tiellä pysyä
Tästä on itselläkin kokemuksia parin pätkän verran. Tiellähän tuo on ihan kaamea, mutta maastossa menee kivasti. Inttiajoilta jäi mieleen lentävä lause, että tuossa ohjaustehostin toimii vain toiseen suuntaan kääntyessä. Aloin tuota nyt hiukan epäilemään, mutta olihan siinä ainakin puolet totuutta pienen googlettelun perusteella: " Ohjaustehostimessa oli Krazissa perinteinen hydraulisylinteri, jossa vasemmalle on tehostusta männän pinta-alan verran ja oikealle männän pinta-ala miinus varren pinta-ala."
Intistä on muistoja myös proto-Sisusta (A-45), jonka laatikosta ei meinannut vaihteita löytää millään ja löytyessäänkin oli aina vähän arvoitus, mikä pykälä oli päällä. Muuten varsin hauska laite maastossa sekin.
Toyotan omistajana allekirjoitan tämän. Arvostan käytännöllisyyttä, eli luotettavuus ja edulliset huollot on se juttu. Eikä kiinnosta olla itse korjailemassa vähän väliä kun ei raski aina kierrättää huollon kautta. Suurin etu on ehkä se että auto ei kelpaa pojalle, niin on aika vrmasti auto pihassa meille vanhemmilleJos unohdetaan nää työkoneet, järkyttävän meluisa ysärin lopun Hiace, Ladat ja kommunistimaiden pommit, niin moderneista henkilöautoista ylivoimaisesti huonoimpia ajettavia ovat pääosin Toyotat. Luotettavuus ehkä ok, mutta kun kaikki muut valmistajat, myös Aasiassa, edes pyrkivät tekemään ajettavia autoja, paitsi Toyota. Miten kukaan pystyy ajamaan Priuksella tai näillä muilla Auris-hybridi virityksillä? Täysin tunnoton sähköohjaus, sivutuuli vie kuin leijaa, penkit ovat ehkä hieman parempia kuin puutuolit 1600-luvun kirkossa. Melua riittää. Suorituskykyä ei viitsi edes mainita.
kiinnostaa oliko mitä vuosimallia v70 . kun iteltäkin moinen pihalta löytyy -04 ja kokemukset päivänvastaiset
Pitkään aikaan en kyllä huonoilla autoilla ole ajanut, mutta nyt oli autohuollosta lainassa Volvo v70 joka pääsi kyllä heittämällä oman listan kärkeen Toki voi vaikuttaa että autossa oli jo 700tkm mittarissa, mutta aivan käsittämättömän tehoton ja halvan tuntuinen. Tuota ennen paalupaikkaa piti Kia Ceed. Kolmantena sitten Toyota Aygo.
Aika sumentaa muistot: 106:set oli nelipyttyisiä 1.0-1.6L ja viisipaikkaisia.Olen ajanut monenmoista autoa nuorempana ja armeijassa näitä venäläisiä vekottimia, mutta karmein kokemus oli varmaan anopin pösö, olisiko 106 tai jotain. 3 pyttynen, nelipaikkainen. 130km oli kyllä pitkä matka sillä vekottimella ja anoppi ajelee sillä vielä joka viikko tuota matkaa.
Jotain noita vuosituhannen vaihteen/alun vehkeitä se oli, en sen tarkemmin tutkinut kun oli vain sen päivän käytössä. Enkä siis halua missään nimessä yleistää että tämä koskisi kaikkia kyseisiä autoja tai koko merkkiä, ainoastaan kyseinen yksilö oli ihan hirveä.kiinnostaa oliko mitä vuosimallia v70 . kun iteltäkin moinen pihalta löytyy -04 ja kokemukset päivänvastaiset
Kokeiltiin joskus tuota Punton city ohjaus modea. Paikoillaan ollessa sai yhdellä sormella nykäistyä ohjauksen ääripäästä toiseen . Ja ei ollut mikään nopea ohjaus. Oli kyllä auto millä ei todellakaan tehnyt mieli ajaa metriäkään.tää olis kiva tietää minkä vuosimallin v70? tai sitten kuskin aiemmat kokemukset autoista olleet brabusta tai bentleytä.
Oma huonoin auto millä ajanut oli aikoinaan Fiat Punto. Jarrut olivat täysin on/off tyyppiset, rattituntuma oli kuin olisi kuminarua vedellyt edes takasin ja kytkintuntumasta puhumattakaan.
Sitten oli eri malli, kun kyseessä oli joku -17-18 vuoden malli. Tuommonen kauppakassi on kätevä pienillä ajoilla kaupungissa ja pienissä siirtymissä, mutta tosiaan sillä tulee ajoa 300-400km viikossa matka-ajoa, niin en oikein ymmärrä miten se siihe luonnistuu. On sillä varmaan edullista ajaa.Aika sumentaa muistot: 106:set oli nelipyttyisiä 1.0-1.6L ja viisipaikkaisia.
106 oli hieno auto kaupungissa: Mahtui joka paikasta ja kätevä pyöritellä, vaikkei omassa ollut edes ohjaustehostinta. Litran 60hv riitti pitkälle ~700 kg autossa, eikä sinkitty kori ruostunut helposti. Tilaa oli niukasti, 190cm kuskilla oli ratti ja viikset sylissä, olisi ylettynyt takapenkiltä ajamaan.
Talvella auto oli mielenkiintoinen ajettava. Painojakauma oli jotain 80/20, niin taka-akseli oli aina jäällä luisussa ja takajarrut lukossa (ei-abs malli). Uraiset 80+ km/h tiet oli pahin painajainen, kun kapea rengasväli sopi huonosti uriin ja saattoi suoralla tielläkin päätyä luisuun.
Jotain noita vuosituhannen vaihteen/alun vehkeitä se oli, en sen tarkemmin tutkinut kun oli vain sen päivän käytössä. Enkä siis halua missään nimessä yleistää että tämä koskisi kaikkia kyseisiä autoja tai koko merkkiä, ainoastaan kyseinen yksilö oli ihan hirveä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tuossa ajettavuudessa oli erityisen huonoa? Mitä tulee Kiohin ja muihin aasian ihmeisiin, niin lähtökohtaisesti ongelmana on lähinnä ohjauksen tunnottomuus ja yleinen "pikkuautomaisuus". Tietysti mikä tahansa auto on paska ajaa, jos alustassa tai
Kokeiltiin joskus tuota Punton city ohjaus modea. Paikoillaan ollessa sai yhdellä sormella nykäistyä ohjauksen ääripäästä toiseen . Ja ei ollut mikään nopea ohjaus. Oli kyllä auto millä ei todellakaan tehnyt mieli ajaa metriäkään.
Ja Ladaan ja ergonomiaan tuli mieleen nämä vikat kanttiladat. Voin vakuuttaa että sattuu kun vaihdat hiukan ripeämmällä liikkeellä vaihdetta 1 3 tai 5?:lle ja käsi/sormi jää kepin ja keskikonsolin väliin. Hienosti suunniteltu niin että yhtään kuluneena keppi osui vaihtaessa keskikonsoliin.
Ainakin uudemmissa isommissa Kioissa mitä oon ajanut (Ceed, Proceed, EV6) ajettavuus on ollut mun mielestä ihan samalla tasolla kuin jossain perus VAG -konsernin vehkeissä.
Jotain Ceratoa taisi saada ilman ohjaustehostintakin vaikka puhutaan 2000-luvun autosta.
Tuohan koskee käytännössä ihan kaikkia autoja. Rahaa saa käyttää useamman sata tuhatta euroa, että saa auton jonka jokaisen kohdan valmistuksessa ei ole mietitty kuluja.sain sellaisen käsityksen, että vähän kaikesta on jollain tapaa säästetty
No joo, mutta kyllä Ford oli tuon vetänyt ihan toiselle tasolle. Saman ikäluokan Opel Astrakin on paljon laadukkaampi kuin Ford Mondeo MK1.Tuohan koskee käytännössä ihan kaikkia autoja. Rahaa saa käyttää useamman sata tuhatta euroa, että saa auton jonka jokaisen kohdan valmistuksessa ei ole mietitty kuluja.
Jos ei saa vioista ja kunnosta valittaa, niin sitten voin mainita aiemmin mainitsemani VW Polo Variantin missä perseeni puutui aina pahasti jos jouduin istumaan siinä yli tunnin. Esim. Toyota Auriksessa pystyin istumaan vaikka 6 tuntia putkeen ilman perseen puutumista (esim. ajaessani Tromssasta Helsinkiin), enkä ole havainnut samaa myöskään Renault Zoessa (tosin siinä en ole ajanut kovin montaa tuntia putkeen, mutta silti).Taitaa ketjun keskustelu olla ennemmin, paskimmassa kunnossa ollut auto millä olet ajanut...