Hullu 80 -luku

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo siis partio kyllä ihan hyvä harrastus (kristillis-militanttinen toki), jos ei mitään taustaa ollut maastossa selviämiseen niin ihan ok. Siis miten tehdään tulet, suunnistus, kalastetaan jne. Itellä oli jo silloin osaamista kun meillä mökki.

Jopa inttiaikaan näin kun pokasahalla koitettiin halkaista halkoa pitkittäin, toinen piti kiinni ja toinen sahasi.
Nää tyypit ei kyllä solmuja tehneet tai tulia sytytelleet. Ehkä joskus lapsina olivat tehneet sitä. Partio oli ryyppyjengi ;)
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Nää tyypit ei kyllä solmuja tehneet tai tulia sytytelleet. Ehkä joskus lapsina olivat tehneet sitä. Partio oli ryyppyjengi ;)
Voi olla, ite joskus 80-luvun lopussa pari vuotta olin, sitten se jäi. Oli muuten joku todella iso partioleiri Lahdessa tai jossain. Muistan kun Dingo soitti siellä ja muutamia vuosia vanhemmat partiotytöt pyörtyili kesken keikan! Neuman hyppäs jossain leijonapuvussa uima-altaaseen.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Leisure suit larryssä peli loppui mpnta kertaa huoran jälkeen, ennen kuin älyttiin mennä kortsuja ostamaan. Kimpassa siis pelattiin. Tais olla ainoa seksivalistus mitä sai.

Koulun terkkarilla nostelivat kylmällä lusikalla kiveksiä, että onko laskeutuneet. En tiijä vieläkö moista tehdään, vai oliko häiriintynyt lekuri?
 
Viimeksi muokattu:

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Koulun terkkarilla nostelivat kylmällä lusikalla kiveksiä, että onko laskeutuneet. En tiijä vieläkö moista tehdään, vai oliko häiriintynyt lekuri?
Tässähän ihan kiihouttuu!! Ei mulla ainakaan tommoista ollut..
Toivoin aina ja vieläkin, että mun yläasteen bilsan maikka olisi lähennellyt jollain tavoin...ne tissit on vieläkin verkkokalvoilla.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Romaaneihinkin pätee vähän sama, ei niitäkään ole ihan hirveästi jaksanut lukea sitten Viisikko-kirjojen vai mitä niitä oli... :D Ehkä olen vähän juntti. Koska kyllähän oikeat aikuiset kai kirjoja lukee ihan innoissaan?
Kyllähän romaneeja kannattaa lukea siinä kuin tätä foorumiakin. Muutama romaani kuukaudessa niin siinä sivussa saa kartutettua sanavarastoansa. Halpa ja hyvä huvi joka auttaa nukahtamaan jos tylsä ja liian asiapitoinen tai pakko lukea loppuun mielenkiinnon herätessä arvuutelleesaan ihmisten kohtaloita.
 
  • Tykkää
Reactions: mti
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Kyllähän romaneeja kannattaa lukea siinä kuin tätä foorumiakin. Muutama romaani kuukaudessa niin siinä sivussa saa kartutettua sanavarastoansa. Halpa ja hyvä huvi joka auttaa nukahtamaan jos tylsä ja liian asiapitoinen tai pakko lukea loppuun mielenkiinnon herätessä arvuutelleesaan ihmisten kohtaloita.
No, enpä ole kuitenkaan noin 30+ vuoteen pahemmin lukenut. Joitakin yksittäisiä harvakseltaan, mutta aika vähäistä ollut.

Asiapitoisempia kirjoja on tullut luettua vähän enemmän, mutta fiktiiviset romaanit on mun näkökulmasta lähinnä "taidetta" tai "satuja", jotka nyt vaan ei kiinnosta, sen enempää kuin Aku Ankka.

Jos satuja tekee mieli kuluttaa, niin mieluiten kulutan niitä sitten ihan elokuvan muodossa, niin selviää helpommalla.. Tosin eipä ole tullut taas leffojakaan katsottua moneen kuukauteen ainuttakaan.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
No, enpä ole kuitenkaan noin 30+ vuoteen pahemmin lukenut. Joitakin yksittäisiä harvakseltaan, mutta aika vähäistä ollut.

Asiapitoisempia kirjoja on tullut luettua vähän enemmän, mutta fiktiiviset romaanit on mun näkökulmasta lähinnä "taidetta" tai "satuja", jotka nyt vaan ei kiinnosta, sen enempää kuin Aku Ankka.

Jos satuja tekee mieli kuluttaa, niin mieluiten kulutan niitä sitten ihan elokuvan muodossa, niin selviää helpommalla.. Tosin eipä ole tullut taas leffojakaan katsottua moneen kuukauteen ainuttakaan.
Menee kyllä jo ketjun aiheesta ohi mutta henkilökohtaisesti luen mielummin kirjan koska antaa enemmän ajatuksille tilaa riippuen kokijan mielikuvituksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: mti

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Tässähän ihan kiihouttuu!! Ei mulla ainakaan tommoista ollut..
Toivoin aina ja vieläkin, että mun yläasteen bilsan maikka olisi lähennellyt jollain tavoin...ne tissit on vieläkin verkkokalvoilla.
Joo jos parempaaa puoliskoa pyytää lusikalla nostelemaan hupimielessä kiveksiä, niin saa vähintään pari pyykkivuoroa extraa. Eikä kiveksiäkään nosteltu.....
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Jokos tämä oli täällä? Osakemarkkinat oli melko mielenkiintoisia 80-luvulla.

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Pakko myöntää. Voitin sen commodore 64 -setin ruutuysi tv -visassa vuonna 1981. Oli joku opiskelupaikan juttu ja mut ylipuhuttiin kilpailemaan sinne. Oli ykköspalkinto. :x3: Pulkkinen oli cool tyyppi.
Pulkkisen bravuuri oli tietää _kaikki_ suomen paikkakunnat. Joku kertoi lähetyksessä olevan Rutajärven Eräkorvesta niin Pulkkinen kysyi että eikös se ole siitä Tupunkylän risteyksestä 7,2 kilometriä Takametsän suuntaan, Perämetsän läpi ja olihan se! :cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Pulkkisen bravuuri oli tietää _kaikki_ suomen paikkakunnat. Joku kertoi lähetyksessä olevan Rutajärven Eräkorvesta niin Pulkkinen kysyi että eikös se ole siitä Tupunkylän risteyksestä 7,2 kilometriä Takametsän suuntaan, Perämetsän läpi ja olihan se! :cool:
Se muuten oli just niin. Oliko se sitten käynyt kaikissa näissä paikoisa, sitä ei tarina kerro. :hmm:
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Ala-asteella (80-luvun loppua silloinen) luokanope/rehtori tunki pulisevan oppilaan suuhun paperitöllön ja veteli parikymmentä kierrosta maalarinteippiä suun ympäri niskan kautta. Loppui pulinat loppupäiväksi.

Tuosta nykyään pääsisi ainakin Iltalehteen. Tosin ei meillä ala-asteella tainnut olla kiusaamistakaan.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Tässähän ihan kiihouttuu!! Ei mulla ainakaan tommoista ollut..
Toivoin aina ja vieläkin, että mun yläasteen bilsan maikka olisi lähennellyt jollain tavoin...ne tissit on vieläkin verkkokalvoilla.
Kurpitsa: Ensinnäkin että hiano avatar, Death on pirun hyvä. Sitten toinen, jos kiihoitut viidennen luokan poikien kivesten nostelusta lusikallla, se on ehkä ongelma. Yläasteella oli sijaisia joille varmaan kaikki pippeli pystyssä....mutta ne oli jo 90-lukua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Kurpitsa: Ensinnäkin että hiano avatar, Death on pirun hyvä. Sitten toinen, jos kiihoitut viidennen luokan poikien kivesten nostelusta lusikallla, se on ehkä ongelma. Yläasteella oli sijaisia joille varmaan kaikki pippeli pystyssä....mutta ne oli jo 90-lukua.
Lusikka kiveksillä on pelkää urbaanilegendaa.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Lusikka kiveksillä on pelkää urbaanilegendaa.
Jaa, no ei mulla mitään dokumenttiä ole, mutta Mämtti-Vilppilässä näin tehtiin. Toki en sitä nyt voi kirjallisesti luvata, mutta näin oli- Ei sillä että minusta parempi tai huonompi ihminen olisi tullut. Umpilisäkkeen arvioinnissa tungetaan sormi aunukseen. Ja tullissa kanssa.

HAA!!!!

laitoin googleen "kiveksiä lusikalla" niin tosiaan vaikuttaa ihan urbaanilegendalta. Mutta kyllä näin tehtiin, eikä siinä mitään pervoa (ehkä...?) ollut. Nomutta, uskoo ken haluaa.

ps. molemmat laskeutuneet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Lusikkatestistä puhuttiin ainakin kaveripiirissä. Pentuna ainakin jotenkin pelotti koska moinen tulee, kun en mistään mitään ymmärtäny, mutta koskaan ei lusikkatestiä tullut. Joten omalla kohdalla se jäi urbaanilegendaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Lusikka kiveksillä on pelkää urbaanilegendaa.
Näin ainakin Turun seudulla kiusoteltiin 7-luokkalaisia. Itse sain tuon myös kuulla ja pelotti ja seuraavana vuonna sama juttu selitettiin uusille 7-luokkalaisille.

Ja itselle 5- vai 6-luokalla opettaja pesi tosissaan suun saippualla kun tunki mun suuhun palasaippuan ja vettä päälle. Siihen loppui kiroilut hetkeksi.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Näin ainakin Turun seudulla kiusoteltiin 7-luokkalaisia. Itse sain tuon myös kuulla ja pelotti ja seuraavana vuonna sama juttu selitettiin uusille 7-luokkalaisille.

Ja itselle 5- vai 6-luokalla opettaja pesi tosissaan suun saippualla kun tunki mun suuhun palasaippuan ja vettä päälle. Siihen loppui kiroilut hetkeksi.
Meillä tarhassa harrastetttiin suun pesemistä saippualla, ei sentään koulussa. Jos tuo lusikka-kives oikeesti ollut pelkkää urbalegendaa, niin syön hikiset sandaalini. Oon aika saletti että niin tehtiin.

Noh, oli miten oli. Intissä joskus evlut kiskoi kerralla 4 viidaudenhammasta suusta, puudutuksineen meni reilu vartti. Kiva oli kävellä majoitukseen suu täynnä verta

Niin tätäkään ei kukaan usko....mutta 2 päivää vemppaa ja kohti uusia rientoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jos tuo lusikka-kives oikeesti ollut pelkkää urbalegendaa, niin syön hikiset sandaalini. Oon aika saletti että niin tehtiin.
No mikä sen tarkoitus olisi ollut jos siis näin olisi joskus toimittu? Testataan/katsotaan 12v pojilta että onko kivekset jo laskeutuneet? Eiköhän noi hommat tehdä jo neuvolassa.
Urbaani legenda se on eikä muuta.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
No mikä sen tarkoitus olisi ollut jos siis näin olisi joskus toimittu? Testataan/katsotaan 12v pojilta että onko kivekset jo laskeutuneet? Eiköhän noi hommat tehdä jo neuvolassa.
Urbaani legenda se on eikä muuta.
En ole lääkäri, muistan vain että omia kivespusseja nosteltiin. Oliko se sitten lusikka tai joku muu inststrumentti; en tiedä. Miten on hauskoista 80-luvun muisteluista päästy kivespussien kohotteluun? Ihan sama, palataan niihin hauskoihin juttuihin. Suljen kivespussit tältä erää tähän.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
No mikä sen tarkoitus olisi ollut jos siis näin olisi joskus toimittu? Testataan/katsotaan 12v pojilta että onko kivekset jo laskeutuneet? Eiköhän noi hommat tehdä jo neuvolassa.
Urbaani legenda se on eikä muuta.
Tiedän varsin hyvin mikä on urbaani legenda. Voisi olla eri juttu jos ufot olisivat siepanneet, Siellä siis koeteltiin poilaiden kiveksiä. Jos tämä jai kaihertaan, niin pure omia kassejasi,
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
No mikä sen tarkoitus olisi ollut jos siis näin olisi joskus toimittu? Testataan/katsotaan 12v pojilta että onko kivekset jo laskeutuneet? Eiköhän noi hommat tehdä jo neuvolassa.
Urbaani legenda se on eikä muuta.
Kaikkihan on mahdollista hullulla 80-luvulla. itse aloitin 80-luvun teininä eikä tuollaista tapahtunut 70-luvulla mutta mahdollista on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
En ole lääkäri, muistan vain että omia kivespusseja nosteltiin. Oliko se sitten lusikka tai joku muu inststrumentti; en tiedä.
Eli yksi uhri on ainakin löydetty :). Tiedä sitten että kuinka paljon tuota on oikeasti tapahtunut ja mistä ne legendat ovat lähteneet. Itselle eikä kenellekään silloisille kavereille tuollaista testiä ei ole tehty. Mahtoiko olla ikäryhmittäin ja randomina jotkut vaan joutui tuohon "testiin" mutta edelleen mikä sen saavutus mahtaisi olla? En tiedä.
Mutta ei tämä ole niin vakava asia että minun pitäisi omia kasseja alkaa puremaan ja sinun lähettämään minulle sopimattomia yksityisviestejä.
Jos tämä jai kaihertaan, niin pure omia kassejasi,
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Jaa, kyllä mun vehkeitä ainakin hiplattiin yläasteella ihan lääkärin toimesta. Tähän liittyy vielä sellainen nolo juttu, että olin laittanut aamulla rasvaa nivusiin kun ne oli jotenkin ärtyneet, enkä sanonut lääkärille mitään siitä että laitoin rasvaa, mutta se kyllä ilmeestä päätellen varmasti huomasi että on "tahmeaa"..

:sbsmile:

En kyllä yhtään tiedä miksen sanonut sille mitään, jotenkin menin vaan lukkoon siinä... Mutta ei kyllä lääkärikään kommentoinut mitenkään vaikka varmasti huomasi! Oli sellainen melko nuori naislääkäri. Ei nyt ihan parikymppinen kai enää kuitenkaan.

PS. Joo ja isot pojat kai sai samassa yhteydessä kortsuja mukaan. Mä en saanut... Kai ne näki naamasta, että puutteessa tällainen nörtti elää. ("Ne" as in, siellä oli lääkärin lisäksi terveydenhoitaja samassa huoneessa.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Voin vahvistaa tuon pallien nostelun. Tapahtui ala-asteella. Muistan kun pareittain mentiin josta sitten yksi kerrallaan ja jännitti niin pirusti. Jollain "viileällä" instrumentilla terveydenhoitaja ne pallit yksi kerrallaan nosteli. Sen jälkeen kehuttiin kaverin kanssa kuinka ei tuntunut missään..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Ei mun vehkeitä kopeloitu ala- tai yläasteella. Juttuja toki oli, ja ainoa kysymys oli että meneekö esa taakse ja tero eteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Tuli vielä mieleen että sitä esarin venytystä me nimenomaan pelättiin, oli suuri helpotus kun siihen ei ruvettu.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Voin vahvistaa tuon pallien nostelun. Tapahtui ala-asteella. Muistan kun pareittain mentiin josta sitten yksi kerrallaan ja jännitti niin pirusti. Jollain "viileällä" instrumentilla terveydenhoitaja ne pallit yksi kerrallaan nosteli. Sen jälkeen kehuttiin kaverin kanssa kuinka ei tuntunut missään..
Kiitti! Jotain samaa menoa muistelin itsekin. Ettei täyttä urbaanilegendaa. Onhan tuolla varmasti peloteltu porukkaa. En siis ihan vielä mt-potilas!
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Kaverilla oli vissiin piikkikammo tai jotain kun saatiin rokotukset ala-asteella. 5 ihmistä piti siitä kiinni ku meinas vastustaa rokotusta. Mutta piikin sai.
 
Liittynyt
28.04.2020
Viestejä
98
Jaa. Ite oon luullut, että kivesten kopelointi on ihan normijuttu. Yläasteen alussa suoritettiin ko. toimenpide ja ihan vahvasti mentiin jo 90-luvun puolella. Ei kylläkään lusikalla vaan muistaakseni ihan sormilla. Oli laskeutuneet.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lusikkalegendasta: Miksi se olisi tehty lusikalla (saati kylmällä)? :D

80-luvusta: Joka koulussa oli terkkari, muutamana päivänä viikossa lääkäri ja meillä myös hammaslääkäri. Fluorilitkua purskutettiin luokissa ja syljettiin jonossa lavuaariin.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Lusikkalegendasta: Miksi se olisi tehty lusikalla (saati kylmällä)? :D

80-luvusta: Joka koulussa oli terkkari, muutamana päivänä viikossa lääkäri ja meillä myös hammaslääkäri. Fluorilitkua purskutettiin luokissa ja syljettiin jonossa lavuaariin.

Fluorilitkua purskuteltiin. Sekä fluoritabletteja mutusteltiin kotona

Kivestesti tehtiin minullekin, en kyllä muista lusikkaa. Tämä tapahtui 4. tai 5. luokalla Espoossa, 1982 tai 1983
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Tuli vielä mieleen että sitä esarin venytystä me nimenomaan pelättiin, oli suuri helpotus kun siihen ei ruvettu.
Tästä "esarin venytyksestä" en ole kuullutkaan! Nyt voisi olla sitä urbaania legendaa tai pervohko lääkäri/terkkari asialla? Kaikenlaista... :)
 
  • Tykkää
Reactions: M_M

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Tästä "esarin venytyksestä" en ole kuullutkaan! Nyt voisi olla sitä urbaania legendaa tai pervohko lääkäri/terkkari asialla? Kaikenlaista... :)
Käsittääkseni murrosiässä osalla pojista tuo esinahka ei kasva vaan jää ahdistamaan, jolloin sille pitää tehdä jotakin. Tuo venyttely voi siis olla joku tarkastus mitä on aikoinaan tehty. Varmaan olisi ihan hyvä että tehtäisiin edelleen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Partio oli kyllä... Siellä oli ne muutamat sosiaalisesti oudot tyypit jotka jaksoi ja aikuisenakin vetää sitä hommaa ja muut lähinnä ryyppäsi ja pani. Ei, en ollut itse partiossa, heidän kanssaan pystyi tuota tekemään ilmankin :D
Olisinpa ollut partiossa....ai niin ei olisi vielä ikä riittänyt panemiseen
Koulun terkkarilla nostelivat kylmällä lusikalla kiveksiä, että onko laskeutuneet. En tiijä vieläkö moista tehdään, vai oliko häiriintynyt lekuri?
Tokaisin kymmenvuotiaana koulun lekurille että saatanan homo, kun kiveksiä hiplaili, ja siitäkös älämölö nousi kultaisella 80-luvulla. Hyvä etteivät erottaneet koulusta.
 

ollyz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
592
Tuli mieleen tällainen skenaario. Koulun terkkari tulee kotiin töistä, mies kysyy: "No mites työpäivä sujui?". Vastaus: "No, siinähän se, ei mitään ihmeellistä. Noin 60 oppilaan esinahkaa venyttelin ja puristelin samalla kiveksiä!"

Tämä oli siis fiktiota, mutta olis kai voinut tapahtua :)
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Eipä tullut minulla koskaan vastaan terveystarkastuksessa kivesten tutkimista, jos sellainen on tehty, niin todella pienenä lapsena neuvolassa 70-luvun alussa.
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
208
Minä muistan että koulussa oli yhtenä päivänä terkkarin lisäksi toinen henkilö joka tsekkasi kaikilta kivekset. Mutta ei mitään lusikkaa. Se oli sellainen nopea tunnustelu, ilmeisesti tarkisti että ne ovat oikein laskeutuneet tai jotain sellaista.

En muista millä luokalla olimme tuolloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Minä muistan että koulussa oli yhtenä päivänä terkkarin lisäksi toinen henkilö joka tsekkasi kaikilta kivekset. Mutta ei mitään lusikkaa. Se oli sellainen nopea tunnustelu, ilmeisesti tarkisti että ne ovat oikein laskeutuneet tai jotain sellaista.

En muista millä luokalla olimme tuolloin.
Jotain samankaltaista itsekin muistelisin. Tosiaan tarkastuksen sillin taisi tehdä kunnan terveyskeskuksen lääkäri joka oli tullut käymään koululla, normaalisti meillä oli pelkkä hoitaja paikalla. Omien muistikuvien perusteella voisin ajoittaa tuon johonkin luokille 3-6.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 826
Pulkkisen bravuuri oli tietää _kaikki_ suomen paikkakunnat. Joku kertoi lähetyksessä olevan Rutajärven Eräkorvesta niin Pulkkinen kysyi että eikös se ole siitä Tupunkylän risteyksestä 7,2 kilometriä Takametsän suuntaan, Perämetsän läpi ja olihan se! :cool:
Joskus kuullut, miten joskus 30 vuotta sitten Jorma Pulkkinen oli vissiin käynyt ostamassa itselleen ja perheelle jotain lasketteluasuja. Asuin muistaakseni Espoossa tai Helsingissä jossain lähiössä. Sitten halunnut ilmeisesti niitä naapureille esitellä, niin takapihallaan koko perheen voimin laskenut vissiin useamman tunnin pihallaan rivitalon tai omakotitalon pihalla olevasta kolatusta metrin puolentoista lumikinoksesta. Naapureiden arviota kyseisestä herrasta en välitä toistaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Joskus kuullut, miten joskus 30 vuotta sitten Jorma Pulkkinen oli vissiin käynyt ostamassa itselleen ja perheelle jotain lasketteluasuja. Asuin muistaakseni Espoossa tai Helsingissä jossain lähiössä. Sitten halunnut ilmeisesti niitä naapureille esitellä, niin takapihallaan koko perheen voimin laskenut vissiin useamman tunnin pihallaan rivitalon tai omakotitalon pihalla olevasta kolatusta metrin puolentoista lumikinoksesta. Naapureiden arviota kyseisestä herrasta en välitä toistaa.
Pulkkinenhan oli kuulemma vetänyt herneet nenään jostain 1980-luvun sketsistä, jossa näytettiin miehen valokuva. Saattoi olla jopa tässä ketjussa aiemmin toi juttu, ei nyt jaksa muistaa. :)

Kaiken lisäksi kuva esitettiin tavallaan positiivisessa asiayhteydessä eli siinä ei mitenkään edes pilkattu miestä.

edit: Itse asiassa Ruutuysistäkin oli tehty sketsejä ja niistäkin se oli vetänyt herneet nenään...

 
Viimeksi muokattu:

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Meillä ehkä lääkäri/hoitaja en muista kumpi kokeili kassit. Ei ollut mitenkään mieleenpainuvaa niin veikkaisin että -88 ehkä.

Ei ollut lusikkaa. Veti kumihanskan käteen ja kopeloi ehkä sekunnin. Muistaaksein. Saattoi kysyä esarista mutta en muista enää.

edit. 88 oisin ollut siis kymmenen eli ala-asteella.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
176
Hyvä kun muistuttelitte noista Pahkasika-lehdistä, oli pakko käydä taas penkomassa varastoa ja jokunen löytyikin :thumbsup: Löytyi myös saman aikakauden Tapiiri-lehtiä. Tilasin muuten aikoinaan tuolta Pahkista toimittavalta Banana Pressiltä aidot Pahkasika-propellilätsät kun kuvittelin että koulussa niillä saa naiset polvilleen..
 

Liitteet

Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tapiirit minulla on kaikki, vaikka suuri osa loppupäästä oli aika heikkotasoisia, kun suuri osa lehdistä oli jotain helkutin huonoa takavuosikymmenien sekundascifiä. Siis sellaista todella paskaa Flash Gordon -kloonia. Nuokin lehdet tuli ostettua, kun niissä oli vielä joitakin eurooppalaisia laatusarjakuvia.

80-luvun alusta lähtien Jalava teki melkoisen kulttuurityön julkaisemalla Hugo Prattin Corto Maltesea, Didier Comesin sarjakuvia ja vastaavia. Valitettavasti niiden lisäksi tuli myös joitakin vähän kulahtaneempiakin "klassikoita", kuten Ratsupoliisi Kingiä. Kaikki vanhat jutut eivät ole klassikkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Pulkkinenhan oli kuulemma vetänyt herneet nenään jostain 1980-luvun sketsistä, jossa näytettiin miehen valokuva. Saattoi olla jopa tässä ketjussa aiemmin toi juttu, ei nyt jaksa muistaa. :)

Kaiken lisäksi kuva esitettiin tavallaan positiivisessa asiayhteydessä eli siinä ei mitenkään edes pilkattu miestä.

edit: Itse asiassa Ruutuysistäkin oli tehty sketsejä ja niistäkin se oli vetänyt herneet nenään...

Olisiko kyseessä Pedro Hietasen ja PPP:n Hui helinää tai Hei hulinaa, siellä Pedro esitti Pulkkista ja kysyttiin "kuka on parran takana?" Soittaja vastasi aina Teemu Selänne. Dokulampussa Tammi Doberman ja myös Jarna oli 'jossain' mukana. Muistikuvat tosi vähäiset.
Sen sijaan muistan hyvin aiemmin mainittujen Miami Vicen, Hill Street Bluesin ja Yön kuumuudessa lisäksi mm. 'The Equalizer', suom. Kutsukaa McCall jossa aivan loistava Edward Woodward sekä 'Spenser: for hire', suom. Kovaa peliä Bostonissa, jossa Robert Urich ja Avery Brooks as Hawk.
The Equalizer TV Theme - Stewart Copeland - YouTube
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Olisiko kyseessä Pedro Hietasen ja PPP:n Hui helinää tai Hei hulinaa, siellä Pedro esitti Pulkkista ja kysyttiin "kuka on parran takana?" Soittaja vastasi aina Teemu Selänne. Dokulampussa Tammi Doberman ja myös Jarna oli 'jossain' mukana. Muistikuvat tosi vähäiset.
Ei tainnut olla tuokaan, mutta arvatenkin Pulkkisesta on tunnettuna julkisuuden henkilönä heitetty läppää yhdessä jos toisessakin ohjelmassa, eikä Pulkkinen ole tykännyt... :)

Nykyaikana kaikki julkisuus olisi positiivista julkisuutta ja sehän olisi vaan hyvä juttu, että susta tehdään huumoria, mutta siihen aikaan oli vaan muutama TV-kanava eikä suosion eteen kai tarvinnut tehdä kovin paljon töitä kun telkkariin pääsi...
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Moniko muistaa rajaseutupassin? Sekin meni sitten EU:n myötä.
Sillä sai rajaseutujen asukkaat ostaa tavaroita verovapaasti tietyn määrän vuodessa. Yleensä ostin Petteröes tupakkaa 3 kiloa ja tupruttelin säännöllisen epäsäännölisesti. Lahjoittelin ylimääräiset niitä tarvitseville kun ei ollut itsellä kova menekki. Säilyi pakastimessa hyvin kuten filmirullatkin.

Norjan neidot osasivat pyöritellä paperossin yhdellä kädellä taskussa enkä tuota tarpeellista taitoa oppinut vaikka useampikin neito oli opettajanani.
Jauhoja, tupakkaa, rasvaa Ruotsista ja Norjasta pääasiassa vuoden tarpeiksi tuotiin unohtamatta herkullista maapähkinävoita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 202
Viestejä
4 194 549
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom