Huawei B818

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Täällähän oli kyseiselle modeemille rakennettu ketju valmiina. Kirjoittelin "4g modeemin hankintaketjuun", joten siirrytäänpä tänne pois spämmäämästä.

Oliko jengillä täällä kokemuksia siitä, että B818:n CA ei pysy päällä. Kirjoittelin toiseen ketjuun näin:

Soittelin Elisalle ja sieltä sain pyynnön kohdistaa omat ulkoantennit uudelleen. Asentaja oli käynyt mastossa ja antennien suunta (mastossa) oli hieman kuulemma muuttunut, joten tästä syystä minä sitten menin ja suoritin kohdistuksen.
Parhaimmat mitä tuolta irti saan on 2100 taajuudelle lukittuna:
RSRQ -7.0dB
RSRP -88dBm
RSSI -63dBm
SINR 6dB

Nuo nyt mielestäni ihan kohtuulliset arvot ja näillä saadaan hyviä tuloksia. Sinrit tippuu ruuhkassa tietenkin alemmas, mutta ei lamaannuttavasti.

Suuntauksen jälkeen pistin auto-asetuksen modeemista päälle ja nyt olen sitten jollakin taajuusalueella mastossa kiinni. Solun näen ja taajuusalue lienee sitten tämä:

1627903335605.png



Miten muuten LTE h tai inspector kertoo, jos on tuplataajuudella kiinni? Tätä tietoa en mistään löydä vaikka modeemissa 4g+ merkki näkyykin.

No mutta sitten itse ongelmaan. Ei tuo tuplataajuus mene päälle kuin 3-5minuutin ajaksi, ja sitten tiputetaan pois. Kun kyseessä on yrityspuolen liittymä, niin sain nopeastikin vikailmoituksen ihan sinne viimeiselle tierille asti tuotettua. Ekan levelin tuki sanoi, että ei tuollaista pitäisi tapahtua vaan, että kyseessä on nyt jokin vika tai sitten liittymäkohtainen määritys. Nyt siis verkkoasiantuntijalla on tiketti auki ja tutkii tilannetta.

Eli onko tässä nyt jotakin B818 kohtaista tai muuta mitä pitäisi osata tutkia. Tuplataajuus siis tippuu ka 4 minuutin päästä pois eikä palaa takaisin ilman manuaalista puuhastelua. Downloadit sisään viimeisten testien mukaan CA päällä 70-80mbps ja kun CA tippuu pois, niin 20-40mbps.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
244
Vähän outoa että monella elisalaisella nyt tippuu noita ca taajuuksia pois esim > LTE-A ongelma | TechBBS (io-tech.fi) mut tosiaan itse väisin ongelman kun vaihdoin elisa > dna ja vikaa ei enää ole dna:lla joka on samassa mastossa samalla taajuuskompolla. Kunhan ihmettelen :)
 

JMJ

Liittynyt
08.09.2018
Viestejä
21
Vähän outoa että monella elisalaisella nyt tippuu noita ca taajuuksia pois esim > LTE-A ongelma | TechBBS (io-tech.fi) mut tosiaan itse väisin ongelman kun vaihdoin elisa > dna ja vikaa ei enää ole dna:lla joka on samassa mastossa samalla taajuuskompolla. Kunhan ihmettelen :)
Itsellä taitaa olla sama tilanne. 4g+ näkyy muutamia minuutteja ja sitten putoaa pois eikä tule enää takaisin. Modeemi B818 ja Elisan liittymä.
 

Age of Computers

Wololo
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 723
Itsellä taitaa olla sama tilanne. 4g+ näkyy muutamia minuutteja ja sitten putoaa pois eikä tule enää takaisin. Modeemi B818 ja Elisan liittymä.
Täällä 818 ja DNA. CA toimii ongelmitta. Erikoista, että miksi tuo CA putoaisi eikä enää nousisi ylös. Millä paikkakunnilla tätä tapahtuu? Kannattaa reklamoida Elisalle. Näkevät vikapuolella, mitä verkko on syönyt. He eivät täältä foorumilta palautteita lue.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Vikatiketti on edelleen sisällä. Ei vielä ole infoa tullut. Toissapäivänä + kytkeytyi aina kun generoi liikennettä. Eilen ja tänään ei puhettakaan. Jotain todella kummallista tässä on. Jos olisi omalla rahalla ostettu liittymä, niin varmaan kyseenalaistaisin tuotteen toimivuuden.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Meillä putosi CA pois aina illalla kymmenen aikaan ja sen takaisin päälle saamiseksi piti seuraavana aamuna tehdä IVO buutti. Valitin Elisalle virransäästön kytkemisestä päälle ja tekivät joitakin muutoksia, jonka jälkeen ongelmaa ei enää ole ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Muutaman viikon on ollut täällä hämeenlinnan suunnalla samaa ongelmaa. Aikaisemmin toiminut hyvin.
Huawei 818 käytössä ja kun sen boottaa niin kaikki toimii hyvin ehkä puoli tuntia. Sen jälkeen 4g+ ei enää nouse vaikka mitä tekee.
Tuntuu laskevan nuo nopeudet pikkuhiljaa kun illalla saa dl 100mbps pintaan ja up 20mbps luokkaa.
Seuraavana päivänä kun kattelee niin ei oo ku dl 20mbps ja up jossain 5 - 10mbpspinnassa on se kello sitte 6.00 tai 12.00.
Bootin jälkeen taas mennään hetki 200/50 hetken aikaa kunnes plussa katoaa.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
439
1628315649500.png 1628315782343.png Itsellä taajuudet lukitsematta "autolla". Liekkö sattumaa, mutta omilla nurkilla tilanne korjautui paremmaksi muuttamalla MTU paketin kokoa pienemmäksi. Se oletus 1500 oli testieni mukaan turhan suuri .... hukkui ruuhkassa 75 % paketeista.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Itse en ole B18 DNA-firmiksellä/kustomoinnilla ja Elisalla huomannut koskaan, että CA *ei* olisi päällä, kuormituksesta riippumatta. Primary cell on yleensä B3:lla (1800) tai B20 (800). Eron huomaa UL-nopeudesta, joka jälkimmäisellä jää puoleen liittymän 150/50 maksimista. B818 ei paljasta, mitä muita taajuuksia kulloinkin on käytössä. Autolla on menty jo kohta 14 kk.
Tolpassa myös B1 ja B7.
1628321462030.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Itse en ole B18 DNA-firmiksellä/kustomoinnilla ja Elisalla huomannut koskaan, että CA *ei* olisi päällä, kuormituksesta riippumatta. Primary cell on yleensä B3:lla (1800) tai B20 (800). Eron huomaa UL-nopeudesta, joka jälkimmäisellä jää puoleen liittymän 150/50 maksimista. B818 ei paljasta, mitä muita taajuuksia kulloinkin on käytössä. Autolla on menty jo kohta 14 kk.
Tolpassa myös B1 ja B7.
No tässä se konkreettinen ero on. Autolla, tai eri taajuuskomboilla lukittuna 4g+ vain n. 3min käytössä ja sitten tippuu pois. MTU-arvoilla ei ole merkitystä toimintaan. Sain perjantaina Elisalta kuittauksen, että pahoittelevat vianselvityksen kestoa. Siinä kaikki informaatio mitä olen saanut.
Mä olen siis 800, 1800 ja 2100 alueilla melko hyvillä spoteilla. Kuuluvuuden kanssa ei ole ongelmia. Sinrit ainoastaan ne mistä voi kitistä, mutta niille en itse oikein mitään voi. Onneksi en ole asian kanssa yksin. Kun selviää mistä tässä on kyse (ja mahdollisesti korjataan), niin sitten sankoin joukuin kysymään ainakin Elisa-tapauksissa asiakaspalvelusta, että oletteko tarkastaneet tämän asian koska toisessa tapauksessa auttoi.
Olisin vain kuvitellut, että tälle olisi jo löytynyt looginen selitys ja korjausehdotus.
 
Liittynyt
08.08.2021
Viestejä
24
Käytännössä tuo jo yksistään toimi mulla eli 4G+ on koko ajan aktiivisena, niin softassa kuin reitittimen sivullakin. Näkyy tietysti nopeuksissakin, kun tukarissa ei ole ruuhkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933


Osaiskos muuten joku kertoa, että mitä käytännön tasolla em. graafi kertoo antenneista. Y-asteikko on mitä, desibelejä vai mistä tuossa on kyse? Ja kuuluisiko molempien antennien kyetä nois suurin piirtein saman levelin vahvistukseen vai pitääkö toisen olla alemmalla levelillä? Katolla siis iskran kaksi piiskaa suunnattuna mastoon.
Jos joku voisi tsekata omasta LTE-H.sta mitä lukemia valikosta "Antenna status" teillä näyttää?
 

JMJ

Liittynyt
08.09.2018
Viestejä
21


Osaiskos muuten joku kertoa, että mitä käytännön tasolla em. graafi kertoo antenneista. Y-asteikko on mitä, desibelejä vai mistä tuossa on kyse? Ja kuuluisiko molempien antennien kyetä nois suurin piirtein saman levelin vahvistukseen vai pitääkö toisen olla alemmalla levelillä? Katolla siis iskran kaksi piiskaa suunnattuna mastoon.
Jos joku voisi tsekata omasta LTE-H.sta mitä lukemia valikosta "Antenna status" teillä näyttää?
Mulla on sisäiset antennit käytössä ja kuvaaja muuten täysin identtinen, mutta arvot ovat 0,5 pienemmät molemmille antenneille.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
234
Täällä viikon ollut nyt elisan 4g liittymä. Ja huomannnut itsekkin että 4g+ ei ole aamulla päällä, eikä myöskään lähde päälle ilman modeemin uudelleenkäynnistystä. Elisan tukeen otettu yhteyttä ja ei kuulemma tämmöisestä ongelmasta ikinä kuullukkaan, noh selvittelevät vikaa. Telian kanssa ei ollut mitään ongelmia. Nyt huomannut että jos pidempään on normaali 4g päällä niin ei lähde enää 4g+, ei väliä kellonajalla.

Edit: Kokoiltana ei toiminut 4g+, aina kun käynnisti uudestaan niin meni 4g+ ja parin minuutin päästä meni 4g eikä enää mennyt plussalle. Kunnes klo 23 jälkeen 4g+ palautui itsestään ja on pysynyt. Rajottaakohan elisa jotenkin ruuhka aikana tätä vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
61
Sama tilanne täällä Keski-Suomessa. Elisalta pyysivät testaamaan 4G+:n pysyvyyttä toisella modeemilla. Kokeilinkin tätä Huawein B715:lla, mutta eipä tuostakaan apua ollut. Yhdistelmällä B818 ja Telian liittymä, 4G+ näyttäisi toimivan vakaasti. Mastolle on matkaa n. 200 metriä ja Elisalta löytyvät taajuudet B3, B7 ja B20.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
234
Elisalta ei kuulemma pysty tekemään mitään, käskivät ottamaan huaweihin yhteyttä. Ja huawei sanoi että ongelma operaattorin päässä. Pitääkö tässä sitten alkaa vaihtamaan modeemia, ei huvittas tunnin välein käynnistellä uudestaan. Taajuudet elisan tolpassa B1,B3,B7.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Elisalta ei kuulemma pysty tekemään mitään, käskivät ottamaan huaweihin yhteyttä. Ja huawei sanoi että ongelma operaattorin päässä. Pitääkö tässä sitten alkaa vaihtamaan modeemia, ei huvittas tunnin välein käynnistellä uudestaan. Taajuudet elisan tolpassa B1,B3,B7.
Eiku vaihda operaattoria :) muilla kuulemma toimii
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Reitittimeen liitettyjen laitteiden lokeihin tulee n. 2 kpl/pv "Event 1000, DHCPv6-Client" varoituksia, eli kyseessä on googlettelun perusteella reitittimeen liitettyjen laitteiden välinen IP-osoite konflikti kun osoitteita uusitaan automaattisesti. Onko noiden osoitteiden uusimisväliä mahdollista muuttaa tässä reitittimessä ja liittyykö siihen riskejä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Elisalta ei kuulemma pysty tekemään mitään, käskivät ottamaan huaweihin yhteyttä. Ja huawei sanoi että ongelma operaattorin päässä. Pitääkö tässä sitten alkaa vaihtamaan modeemia, ei huvittas tunnin välein käynnistellä uudestaan. Taajuudet elisan tolpassa B1,B3,B7.
Älä hyväksy tollasta vastausta, tai siis mä en ainakaan tule hyväksymään jos saman kertovat. Elisan omassa shopissa näitä B818-malleja vielä myydään ja oletettavasti pitäisi myyjäoperaattorilla toimia kuten muilla operaattoreillakin toimii...eli tuplataajuudella. Ja jos vika olisikin nyt jotenkin Huawei-kohtainen (epäilen ku täällä on jengiä kenellä toimii), niin Elisa ottaa yhteyttä Huaweihin ja edistää asiaa.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Pohjois-Pohjanmaallakin tässä kesän mittaan tullut Elisalle ongelmaksi, että CA tippuu pysyvästi pois hyvinkin pian jos ei ole kuormitusta eikä korjaannu kuin bootilla. Modeemina Zyxelin LTE7460 ulkomodeemi.

Keväällä vielä toimi OK.

Edit: tuli väärään threadiin.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
61
Jotakin muutakin mystistä tuossa B818 -modeemissa on. Jouduin vaihtamaan B715 -modeemin takaisin käyttöön, kun B818:lla kerran pari päivässä, etätöissä käyttämäni yhteysohjelmat lakkasivat toimimasta. Useimmiten jouduin käynnistämään tietokoneen uudelleen yhteyksien palauttamiseksi. Molemmissa modeemeissa on ollut käytössä samainen Elisan sim-kortti. Muutenhan tuo B818 -modeemi on nopea ja itseäni ei ole haitannut 4G+:n tipahtelut. Latausnopeudet ovat olleet yleensä 100-150 megan luokkaa, vaikka 4G+ ei aina näyttäisikään olevan käytössä.
 

JMJ

Liittynyt
08.09.2018
Viestejä
21
Älä hyväksy tollasta vastausta, tai siis mä en ainakaan tule hyväksymään jos saman kertovat. Elisan omassa shopissa näitä B818-malleja vielä myydään ja oletettavasti pitäisi myyjäoperaattorilla toimia kuten muilla operaattoreillakin toimii...eli tuplataajuudella. Ja jos vika olisikin nyt jotenkin Huawei-kohtainen (epäilen ku täällä on jengiä kenellä toimii), niin Elisa ottaa yhteyttä Huaweihin ja edistää asiaa.
Lisäksi ainakin mun tapauksessa toi 4G+ toimi pitkän aikaa, joten jotain muutoksia siellä on todennäköisesti kuitenkin tehty. On toki mahdollisuus, että modeemiin olisi tullut päivitys myös. Jos tuo on heidän vastaus, niin ainakin täällä lähtee operaattori vaihtoon vaikka sinällään nopeus ilman plussaakin on 100 megan luokkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Omassa tapauksessanin epäilen, että ongelman juurisyy on tiedossa ja sen korjauskeinoja pohditaan. Tämä tulkinta siitä syystä, että sain kuittauksen vikailmoituksen "työn alle" ottamisesta ja siitä 15min 4g+ oli tulilla seuraavat 4 tuntia. Testailin vielä huvikseni minimoimalla liikenteen ja siirryttiin yhden kaistan käyttöön, ja heti kuormaa annettaessa muutamassa sekunnissa 4g+ päällä. Tuo siis kesti sen 4h ja sen jälkeen oli plussan ja vianselvityksen suhteen taas hiljaista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 581
Sen verran väliaikatietoa, että Nokialla eivät saaneet toistettua tuota ongelmaa labrassa tai kentällä. Todennäköisesti ongelma koskettaa vain rajattua osaa Elisan tukiasemia.

Voisiko porukka laittaa lisätietoja tähän ketjuun niin toimitellaan tietoa sitten eteenpäin Nokialle:

Mikä tai mitkä päätelaitteet kyseessä, jossa CA ongelmaa esiintyy? Onko käytössä ollut joku päätelaite, jossa CA-ongelmaa ei esiinny?
Mikä Elisan tukiasema kyseessä, jossa ongelmaa esiintyy (eNB numero, varmista asia vaikka LTE H-MONITORilla)?
Milloin CA-ongelma havaittu ensimmäisen kerran?
Miten ongelma ilmenee ja miten se korjautuu ja kuinka pitkäksi aikaa?

Voi laittaa mulle myös yksityisviestillä eNB-numeron, jos ei halua julkisesti sitä tähän postata.

Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan, koska se nopeuttaa vian selvitystä ja korjausta eli win-win kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
53
eNB Id: 2483
Huawei B818, alkoi muistaakseni keväällä. Minuutteja buutin jälkeen tai manuaalisen taajuuksien rukaamisen jälkeen pysyy ca päällä.
Nopeudet kehnot, vaikka signaali ihan kelpo. Tällä hetkellä Sinr 30, rsrq -5, rsrp -78 ja rssi -51
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 581
eNB Id: 2483
Huawei B818, alkoi muistaakseni keväällä. Minuutteja buutin jälkeen tai manuaalisen taajuuksien rukaamisen jälkeen pysyy ca päällä.
Nopeudet kehnot, vaikka signaali ihan kelpo. Tällä hetkellä Sinr 30, rsrq -5, rsrp -78 ja rssi -51
Elisan 2483 Riistavedellä Kuopiossa on Cellmapperin mukaan vain B20. Onko siihen tullut B3 LTE1800 päivitys jossain vaiheessa vai onko tukarin ID väärin?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
53
Elisan 2483 Riistavedellä Kuopiossa on Cellmapperin mukaan vain B20. Onko siihen tullut B3 LTE1800 päivitys jossain vaiheessa vai onko tukarin ID väärin?
On siinä b3 ollu niin pitkään kun minä oon täällä asunu

E: Tukarin id on oikein ja ei äkkiä omaan silmäänkään sattunu cellmapperista, minne lie hävinny. Monitorin mukaankin on 1800 band 3
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 581
On siinä b3 ollu niin pitkään kun minä oon täällä asunu

E: Tukarin id on oikein ja ei äkkiä omaan silmäänkään sattunu cellmapperista, minne lie hävinny. Monitorin mukaankin on 1800 band 3
Okei, jos joskus viitsit niin ajahan cellmapperia puhelimessa niin saa tuon B3 kartalle takaisin. Mikä softaversio sulla on B818 laitteesta?
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
121
Mikä tai mitkä päätelaitteet kyseessä, jossa CA ongelmaa esiintyy? Huawei B818, Xiaomi Mi 10 (parin speedtest.net testikerran jälkeen 4G+ tippuu 4G:ksi)
Mikä Elisan tukiasema kyseessä, jossa ongelmaa esiintyy (eNB numero, varmista asia vaikka LTE H-MONITORilla)? eNB ID 822
Milloin CA-ongelma havaittu ensimmäisen kerran? Ollut jo pidemmän aikaa, laitettu vain yleisesti Elisan syyksi.. Aloin tutkia asiaa tämän ketjun ansiosta
Miten ongelma ilmenee ja miten se korjautuu ja kuinka pitkäksi aikaa? B818 korjautui buuttaamalla tai vaihtamalla taajuutta. Xiaomi Mi 10 vaihtaa itsestään 4G+:ksi, jonkin ajan kuluttua. Lopullisesti ongelma korjautui vaihtamalla DNA:lle liittymät...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
Ei kyllä hyvältä vaikuta, pari päivää toimi ok ja ehkä himppasen nopeammin kuin modattu MF286D, mutta nyt oli yöllä mennyt 3:30 aikoihin juntturaan, ei vastaa itsekään pingiin. Buutin jälkeen toimi hetken, mutta välillä hetkellisiä 10 sekunnin jumeja joissa taaskaan ei edes itse vastaa pingiin. Nyt se tuntui taas kuolevan kokonaan. Wlani ja kaikki mahdolliset turhat optiot on sammutettu. Hohhoijaa palautukseen taitaa mennä, MF286D ei tarvinnut koskaan herätellä tai buutata.

PS. DNA versio DNA tukarissa. B1+B7 lukitus oli käytössä, voiko loota seota jos sen kanssa tulee ongelmia? Noh muuta en voi käyttää luotettavasti, vanha purkki takaisin jo käytössä..

PPS. Kun purkki oli jumissa, jokainen valo paloi vihreänä ja ethernet portti näytti olevan down kytkimessä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Mulla on mennyt kerran parin kuukauden aikana jumiin. Silloin kyllä wan myös toimi, mutta hallintasivulle ei ollut asiaa. Piti käydä buuttaamassa ja sitten pääsi kiinni. Mä olen valehtelematta kokeillut satoja eri asetusvaihtoehtoja taajuuksiin yms. liittyen kun tätä CA ongelmaa olen tutkiskellut. Ikinä ei ole purkki mennyt näistä jumiin ja on toiminut muutenkin hyvin. Ainoa mikä nyt häiritsee on tämä käynnissä oleva CA ongelma mutta odotellaan jos joku keksisi jotain.
 
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
431
Mielenkiintoiselta vaikuttaa nämä CA- ongelmat. Itsellä toiminut ongelmitta 800/1800- yhdistelmällä sekä DNA:n ja Elisan verkoissa. Aina mennyt kuormalla CA päälle.
Nyt on Nokia- rakenteissa SYV- verkossa jossa ei toistaiseksi CA:ta ole.
Mitä jumiutumisiin tulee, niin ei kertaakaan vuoden aikana, hyvin luotettavalta purkilta vaikuttanut.
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 581
Mielenkiintoiselta vaikuttaa nämä CA- ongelmat. Itsellä toiminut ongelmitta 800/1800- yhdistelmällä sekä DNA:n ja Elisan verkoissa. Aina mennyt kuormalla CA päälle.
Nyt on Nokia- rakenteissa SYV- verkossa jossa ei toistaiseksi CA:ta ole.
Mitä jumiutumisiin tulee, niin ei kertaakaan vuoden aikana, hyvin luotettavalta purkilta vaikuttanut.
Siis mitä tarkoitat, että Nokia SYV-verkossa ei ole CA:ta? Siis onko CA ongelma myös uudessa Nokian SYV-tukarissa?
 
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
431
Siis mitä tarkoitat, että Nokia SYV-verkossa ei ole CA:ta? Siis onko CA ongelma myös uudessa Nokian SYV-tukarissa?
Ainoa ongelma on se ettei maaseudun mastoissa ole otettu käyttöön kuin 700 ja 800 MHz LTE- taajuudet. Ja vielä kun vähissä on reitittimet joissa ko taajuuksille CA- tuki löytyy. Mahdollinen hankinta vireillä.
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 581
Ainoa ongelma on se ettei maaseudun mastoissa ole otettu käyttöön kuin 700 ja 800 MHz LTE- taajuudet. Ja vielä kun vähissä on reitittimet joissa ko taajuuksille CA- tuki löytyy. Mahdollinen hankinta vireillä.
Jaa okei. ZTE MC801A ja Netgear M5 lienevät lähes ainoat, joista tuki löytyy tällä hetkellä CPE-laitteista.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
74
Oliko tähän jokin juttu mitä en ole huomannut, kun vaihdoin reitittävästä siltaavaan tilaan, niin nyt saunalahden internet4 APN:llä niin reititin aika monesti valittaa että ISP:n dhcp ei toimi ja se näyttäisi että tuo B818 dhcp jotenkin antaa 192.168.1.1:stä kuitenkin tuolta wan portista ja asus-merlinwrt menee sekaisin. Yhteys siis toimii jos antaa staatisena sen 80.* julkisen IP:n reitittimelle.

Koitin etsiskellä mutta en nyt löytänyt miten pitäisi korjata, oliko tämä jonkun tietyn FW:n bugi vai jokin conffi asetus?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
reititin aika monesti valittaa että ISP:n dhcp ei toimi ja se näyttäisi että tuo B818 dhcp jotenkin antaa 192.168.1.1:stä kuitenkin tuolta wan portista
Oletko disabloinut B818:n DHCP serverin ja clientin? Sen voi tehdä ihan reitittävässäkin moodissa, kun on ulkoinen reititin perässä
 
Liittynyt
23.09.2021
Viestejä
13
Otin eilen käyttöön B818:n, vanhan E5186:n tilalle, enkä ole kovin vakuuttunut ollut. Telian liittymä, yhteisverkkoon yhdistettynä.
  • Pingit ovat 5-10ms korkeammat ihan vuorokauden ympäri.
  • Upload nopeus on vaan ~1Mbps luokkaa, kun E5186:lla sain yleensä väliltä 2-5Mbps.
  • E5186:lla latausnopeudet olivat todella tasaiset, tällä jatkuvasti heittää nopean ja hitaan välillä.
  • Yhteyden laatu vaihtelee, mutta en tiedä onko se varsinaisesti se syypää. Nyt tällä hetkellä RSRQ -11dB, RSRP -95dBm, RSSI -67dBm, SINR 4dB ja toimii ihan ok. Tuossa eilen illalla muistaakseni oli kuitenkin SINR yli 25dB ja siitä huolimatta toimi todella huonosti. E5186 toimi huomattavasti vakaammin illasta, vaikka tietysti nopeudet laskivatkin.
  • Paketit fragmenttaa joillekin sivustoille, kuten tp-link.comiin ja speedtest.nettiin, jos MTU koko ei ole alle 980. Itsessään laitteesta ei myöskään löydy MTU-säätöä mobiiliyhteydelle ollenkaan, joten jouduin commandlinella säätämään tuon ethernet adapterin asetuksiin. Tämä ratkaisu ei vaan ikävä kyllä toimi muille reitittimeen yhdistetyille laitteille.
Voipi olla, että laitan huomenna menemään postissa takaisin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 388
Viestejä
4 196 901
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom