Ei ole vielä tullut ainakaan fps unlockia, hyvin mahdollista ettei edes tule kun se PC:lläkin aiheutti liudan ongelmia.Ostin tämän pelin aikoinaan PS4:lle. Jäi peli kesken, kun ei 30fps oikein napannut. Onkohan tälle tulossa 60 fps PS5:lle. Onhan mulla pc jolla saisi 60 fps, mutta kun peli on jo kerran ostettu.
Itsekkin karsastan 30fps pelejä mutta tämä peli on yksi harvasta joukosta jotka vain imivät sisäänsä vaikkakin oli 30fps. Tiedossa ei ole pätsiä PS5:lle ja jos ei Forbidden West julkaisua edeltävästi näy niin tuskin koskaan tuleekaan. Suosittelen pelaamaan.Ostin tämän pelin aikoinaan PS4:lle. Jäi peli kesken, kun ei 30fps oikein napannut. Onkohan tälle tulossa 60 fps PS5:lle. Onhan mulla pc jolla saisi 60 fps, mutta kun peli on jo kerran ostettu.
Valaistus on kyllä erittäin hyvää, kai pelaat HDR päällä ja asetukset oikein? Jos pelaat SDR niin voi olla rampautettu kokemus tietysti tuon suhteen. Peli on kuitenkin vuodelta 2017 ja grafiikoiden hehkutus on tietysti siinä kontekstissa konsolilla.Tulipa tämä ostettua PC:lle vähän aikaa sitten kun oli GOG:ssa 29€ tjsp.
En kyllä ihan ymmärrä tämän peli grafiikoiden hehkutusta. AA on ihan karsea (Ihan sama minkä niistä vaihtoehdoista valitsee), jonka seurauksena heinikko menee eläväksi pikselipuuroksi vähänkään kauempana ja pelihän on tynnä heinikkoa ym. kasvillisuutta, joka tarkoittaa sitä, että kuva on kauttaaltaan täynnä pixel crawlia. Toisekseen valaistus näyttää aika flatille ja monien hahmojen naaman animointi on aika jäyhää. Välillä toki suht kivan näköstä maisemaa ym. mutta en kyllä näitä grafiikoita hirveesti hehkuttaisi.
Muuten ihan hyvin maistunut pari ekaa tuntia, vaikka ainakin alun striderit ja watcherit on aika tylsiä ja uhattomia. Kaikki saa tapettua kun vaan viheltelee heinikossa... Pleailen vaikeimmalla tasolla.
Ei se HDR juuri vaikuta siihen valaistuksen tasapaksuuteen, kun koitin. On tossa mun näytössä, "HDR" mutta se on semmonen pilipaliversio, kun maksimikirkkaus on vaan se joku 400nit. Winukan HDR tuki on kanssa vielä aika persiistä, niin usein pelesitä tulee HDR:n kanssa vaan ihan harmaita. Ilmeisesti windowsin HDR:n tulossa tänä vuonna iso parannus, jotern jospa se sitten näyttäisi parmemmalle.Valaistus on kyllä erittäin hyvää, kai pelaat HDR päällä ja asetukset oikein? Jos pelaat SDR niin voi olla rampautettu kokemus tietysti tuon suhteen. Peli on kuitenkin vuodelta 2017 ja grafiikoiden hehkutus on tietysti siinä kontekstissa konsolilla.
PC asetuksista ei hajua kun tuli aikoinaan Prolla pelattua, ostin kyllä myös aleista muttei ole jaksanut vielä asentaa. Mitä silmäili niin ilmeisesti reflectionit jos laittaa High niin auttaa johonkin.
Pehmeys ja pikselimössö on eri asioita. Pikselimössö on semmosta, missä ne pikselit erottuu selkeästi ja tekee sen kuvan rakeiseksi. Kuten tässä pelissä käy kasvillisuuden osalta, laittoipa minkä AA:n vaan käyttöön. Pehmeys on taas sitä, että pikselit blurrantuu enemmän toisiinsa jolloin textuurien tarkkuus taas voi ottaa hittiä. Itse valitsen mielummin jälkimmäisen, koska itse en tykkää minkään näköisestä "elämisestä" kuvassa, mitä tuo pikselöityminenkin aiheuttaa.Tätä peliä kun rupesin pelamaan käytin aika paljon aikaa eri AA tekniikoiden vaikutukseen kuvanlaatuun. Ilman AA:ta peli näytti omaan silmään "liaan pikselöityneeltä". Kaikki AA valinnat, FXAA, TAA jne. taas tekivät kuvasta pehmeän, jolloin tekstuurit menettävät tarkkuuttaan. Peli tarjoaa TAA:n kanssa käytettäväksi "FX Contrast Adaptive Sharpening (CAS)", sillä itse asiassa noin 10% asetuksella saa kuvanjäljen palautettua aika lähelle alkuperäistä. On vaan hullua että ensin pitää kuvanlaatua heikentää sitä pehmentämällä huonolla AA tekniikalla, ja siten terävöittää että alkuperäistä renderöintitulosta voidaan emuloida.
Syy tähän on DX11:n myötä tullut renderöintitavan muutos, jolloin vanhat Super Sampling AA ja Multi Sampling AA eivät enää toimi. Ne jättäisivät kuvanjäljen rauhaan ja tekisivät vain objektien reunoista terävempiä. DX11 ja DX12 peleissä käytettävät AA tekniikat tuottavat lähtökohtaisesti pehmeää pikselimössöä. Parempi vaihtoehto olisi renderöidä kuva korkemmalla resoluutiolla. Joissain peleissä tämä onnistuukin suoraan render scale asetuksella, mutta tässä pelissä maksimi on 100%. Toinen vaihtoehto on käyttää näytönohjaimen asetuksista Super Resolution tjsp. asetus päälle, jolloin pelin asetuksista voi valita natiiviresolutiiota suuremman. Nämä vaihtoehdot vaan ovat kovin raskaita näytönohjaimelle.
Kiitti vinkistä, ladattu! Pitää katsoa saako tuon ohjaimen heräämään vielä henkiin, niin voisi jo tänä iltana testailla.Nyt sitä saa! Täysin ilmaisen PS4-version siis, ei muuta kuin latailemaan!
Play at Home Update – Horizon Zero Dawn Complete Edition free starting today
Download your copy starting later today through May 14.blog.playstation.com
Ei kyllä kannata mielestäni vasta kun pelannut pääpelin läpi kuten se on tarkoitettukkin.Frozen Wilds kannattaa vetää läpi heti kun sinne pääsee. Sieltä saa hankittua pelin parhaimmat aseet.
Ei todellakaan. Se oli pelin vaikein osuus ja sen jälkeen pääpeli oli tylsää putkijuoksua.Frozen Wilds kannattaa vetää läpi heti kun sinne pääsee. Sieltä saa hankittua pelin parhaimmat aseet.
Jatkoa edelliselle aka. Horizon 2.Onko tuo siis DLC vai erillinen (jatko)osa?
Maisemakuvat ei varsinaisesti ole pelikuvaa. Streamin alussa oli saateteksti:"Following not representative of gameplay. Captured in-engine". Eli vaikka peliengine pyörii tuossa niin tuota ei voi verrata pelikuvaan.Nuo videon matskut on kai pelikuvaa. Eli ihan aitoa kiusoittelua sen suuntaan miltä pelikuva näyttää.
Sepä se on ainoa asia joka tässä ärsyttää että peli on ytimeltään kuitenkin suunniteltu OG PS4 rajoissa ja ps5 nostaa vain pixel counttia ja laskee vähän fancympää heijastusta. Kaikki SSD:n mahdollistamat instant travel kikat, lentämiset (jos edes on voinut tehdä) on rajoitettu 100MB / s HDD tasolle. Myös ruudulla näkyvien viholisten määrä on rajoitettu että se pyörii PS4 jaguar prossulla.Pelikuva oli 4k 30fps, no tuskin tämä merkittävästi huonommalta 60fps tilassa näyttää. Luulin että tämä on PS5 yksinoikeus mutta tuleekin myös PS4, tuo tarkoittaa sitä että PS4 ehdoilla mennään pelisuunnittelussa.
Mulla meni jalat odotusämpäriin välittömästi sen loppukrediittien jälkeen tulleen teaserin vuoksiJos Forbidden West tulee joskus vuosien päästä PC:lle, niin menee ehdottomasti hankintaan.
Tietäkseni ei pääse jos olet mennyt tekemään overriden ja lennät pihalle.Pääseekö noihin patoihin myöhemmin menemään uudelleen? Kartan mukaan sinne jäi vielä tutkittavaa mutta sieltä lähettiinkin kysymättä pihalle enkä ainakaan heti päässyt menemään takaisin.
Mahtavaa! Pitkään ollut mielessä että täytyy tämä tahkota läpi uudelleen ennenkuin Forbidden West tulee .Tähän tuli 60fps ps5 pätsi eilen, uudelleenpeluu lienee edessä…
Aika monimutkaiset rellunootit on kyllä. Mutta kuten simonix tuossa yllä mainitsi niin lataat vain pätsin ja nautit 60fps pelaamisesta. Pätsi poistaa valinnat myös optionsseista eikä mitään muuta ole enää saatavilla kuin "pakotettu" 60fps moodi aina ja ikuisesti.Ihan sekaisin jo näistä PS5 moodeista. Siellähän on muistaakseni performance ja resolution nyt? Mutta tässä kirjoituksessa mainitaan joku backwards compatibility vielä? Vai tarkoittaako se kun pelaa PS4 peliä yleisesti PS5:llä? Mietin vain pitääkö tehdä jotain muuta kuin vaan ladata patchi. En ole vielä päässyt testaamaan itse.
Se tarkoittaa juuri sitä. Eli siitä ei ole tehty omaa käännöstä PS5:lle, vaan se PS4 peli tunnistaa konsolin PS5:ksi ja pyörii sillä paremmin. Kaikki PS4 pelit jotka toimii PS5:ssa pyörii "bacwards compatibility moodissa" automaattisesti. Se on vaan tekninen termi sille että täysi PS5 tila ei ole käytössä, koska se vaatisi pelistä erillisen version PS5:lle.Mutta tässä kirjoituksessa mainitaan joku backwards compatibility vielä? Vai tarkoittaako se kun pelaa PS4 peliä yleisesti PS5:llä? Mietin vain pitääkö tehdä jotain muuta kuin vaan ladata patchi.