Niin no puhuin itse pelistä en siitä mitä siitä keskustellaan. Laitetaan nyt kuitenkin mallin vuoksi "argumenttisi" testiin. Katsotaan mitä pelistä sanotaan:
www.reddit.com
www.reddit.com
Since I set eyes on Horizon: Zero Dawn’s beautiful background and fierce female hero, I knew I’d have to play it. I love gaming, but, like…
medium.com
In "Horizon Zero Dawn," a new open-world role-playing game for PS4, women run the world....
www.houstonchronicle.com
www.reddit.com
www.reddit.com
www.reddit.com
www.reddit.com
Gaming Reviews, News, Tips and More.
www.kotaku.com.au
Eli siis sekä feministit itse että toisessa ääripäässä tasa-arvon kannattajat ja muut henkisesti tasa-painoiset tahot kaikki samaa mieltä siitä että peli on täysin feministinen. Hyvin olet seurannut keskusteluja pelistä.
Toisin kuin monet henkilöt noiden linkkien takana, itse en pelille antanut mitään lopullista tuomiota vaan kerroin vain miltä homma vaikuttaa ensimmäisen 5h perusteella ja siksi haluankin tietää jatkuuko tämä cringefest vai ottaako peli itseään niskasta kiinni jossain aiheessa.
Näin ensimmäisen 5h aikana on tullut vastaan seuraavia hahmoja. Yritän olla spoilaamatta mahdollisimman paljon:
Miehet:
- Mies joka on luuseri outcast ja heimonsa hylkäämä.
- Mies joka on kömpelö idiootti ja jonka päähahmo joutuu pelastamaan.
- Mies joka on petturi/terroristi(?) ja aiheuttaa lukuisten ihmisten kuoleman
- Mies joka on ilmeisesti kohtuu pätevä soturi, mutta heti huomauttaa ja painottaa kuinka hänen siskonsa on hänen johtajansa.
- Mies, ilkeä kiusaaja, kusipää
- Mies, pahis, murhaaja
- Mies jolla on mielenterveysongelmia, outcast ja tarvii siskonsa apua ja tukea
- Mies joka sai turpaan taistelussa ja hehkuttaa kuinka hänen äitinsä on mahtava sotapäällikkö
- Mies joka epäonnistui metsästyshaasteessa
- Mies joka on loukkaantunut, jätti tyttärensä vaaraan ja hukkasi perintökepin.
- Mies joka rikkoo lakia ja diilaa tavaroita laittomasti outcasteille
Naiset:
- Nainen, pääsankari
- Nainen, heimopäällikkö
- Nainen, heimopäällikkö
- Nainen, heimopäällikkö
- Nainen, ystävällinen mukava kaveri
- Nainen, sotapäällikkö
Toki jos ei ymmärrä englantia tarpeeksi tai pelaa pelit sokeasti serious sam tyyliin "hurrdurr kill all enemies" niin varmaan joo silloin ei huomaa mitään.