Horizon Zero Dawn (PS4)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Keskustelua tästä Guerrilla Gamesin tulevasta pelistä, joka julkaistaan ensi vuonna PlayStation 4:lle. Kyseessä avoimeen maailmaan sijoittuva action-rpg.

"Explore a vibrant world rich with the beauty of nature – but inhabited by awe-inspiring, highly advanced machines. As a young machine hunter named Aloy, you must unravel the mysteries of this world and discover your own destiny."
Pelin kotisivut


Itse odotan peliä innolla. Idea on mielenkiintoinen ja gameplay vaikutti hauskalta. Tuskin ennakkotilaan, mutta mikäli peli kerää kehuja, voi olla että hankin melko pian julkaisun jälkeen. Lienee yksi tärkeimpiä ensi vuoden Pleikka-exclusiveja.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Itsellä on collector paketti ennakkotilattuna. Olen sinällään ennakoita pyrkinyt välttämään mutta minkä sitä keräilijä itselleen mahtaa. Lupaavan oloinen peli tuntus kuitenkin olevan. Pitää vaan toivoa, että tulee odotusten mukaista tavaraa lopulta pihalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
291

Story trailer ilmestyi eilen. Hieman spoilaa mielestäni, joten jos ei halua mitään tietää pelistä, niin ehkä kannattaa jättää välistä. Hyvältä kyllä näytti!



Julkaisu helmi-maaliskuun vaihteessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Sonylla suuria sarjasuunnitelmia Horizon: Zero Dawnin varalle

Sony on ilmoittanut halustaan luoda Guerrilla Gamesin ensi kuussa julkaistavasta Horizon: Zero Dawnista kokonaisen pelisarjan.

Yhtiön Britannian toimiston tuotevastaava Jon Edwards sanaili halustaan nostaa pelin päähenkilö Aloy yhdeksi Sonyn keulakuvahahmoista. Hän kertoi hahmon olevan yksi tulevaisuuden PlayStation-ikoneista hieman Nathan Draken ja Sack Boyn tapaan.

Toistaiseksi kyseessä on kuitenkin vain alustavat puheet, eikä mitään jatko-osan suhteen ole vielä päätetty. Sonylla näyttäisi olevan kuitenkin kiinnostusta laajentaa peliä yhtä peliä suuremmaksi.

- Mitään ei ole vielä julkistettu, mutta näemme tässä potentiaalia olla uusi jännittävä pelisarja – meidän täytyy vain odottaa ja katsoa, Edwards kertoo haastattelussa.

Horizon: Zero Dawn julkaistaan PlayStation 4:lle 1. maaliskuuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Kovasti on odotuksessa itselläkin. Ollu kuitenkin CE version tilattuna 26.7.2016 lähtien. :D Toivon vaan kovasti, että tulee vastaamaan odotuksia eikä tuota lopulta pettymystä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
291
Revikat tulee ulos kello 10.00. Muutamahan tuossa jo ennakkoon tulikin, engadget ylisti ja ranskan gameblog antoi 9/10. Tuliskohan sieltä oikeasti hyvä uusi IP.

"Few new licenses have been successful in setting the bar so high. Thanks to its varied, dazzling landscapes, its controlled rhythm, and sharp gameplay, Aloy's quest redefines what immersion in an open world means, if it does not revolutionize the genre."

Kovia arvosanoja kyllä, opencriticissä tällä hetkellä keskiarvo 88 :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
423
On kyllä ollut aika kovassa odotuksessa joten mukavaa nähdä noin positiivisia arvosteluita! Täytyy kyllä silti harkita josko ostaisi hieman myöhemmin kun pelejä kertyy nopeammin kun ehtii pelaamaan :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161

Edit:
Horizon Zero Dawn review: Sony and The Witcher 3 had a baby, and it deserves to win your heart - Enterprise Daily

Before I played Horizon Zero Dawn I spoke with a senior producer at Guerrilla Games. He told me fans of RPGs from the last few years would really enjoy it.

I didn’t understand this at the time, but about two hours into Horizon Zero Dawn the comment fell into place. This game owes a great deal to The Witcher 3: Wild Hunt – and that’s not something we complain about hereabouts.

The similarities between The Witcher 3 and Horizon Zero Dawn are too numerous to waste space on, but you could also find a lot of comparables in, say, Rise of the Tomb Raider. If you have played either of those games, you already know what to expect from Horizon Zero Dawn: a bristling combat toolbox, customisation through skill choices and gear, a large map studded with distractions and narrative-driven missions to take you from zone to zone.

You also know whether you like that style of game or not – but not whether you have room in your life for another one. Suffering open world fatigue as I am (even very good 40, 60 and 100 hour games are a penance to games writers), I myself went into Horizon Zero Dawn wondering what it had to set it above or even alongside magnificent efforts from CD Projekt RED and Crystal Dynamics.

Some people are going to say it’s the beauty of Horizon Zero Dawn’s world, which stands amongst the best the medium has ever produced, and possibly bypasses them for sheer technical achievement.

Others are going to say the story of Aloy and the post-post-apocalyptic setting; certainly the narrative is compelling enough and falls into a better rhythm after the awkward Assassins Creed 2-style tutorial opening, and the key characters are varied and distinct.

For my money, it’s two things: the combat and the perfection of the package.

Combat in Horizon Zero Dawn is more forgiving than The Witcher 3, but on normal difficulty most fights ask more of you than to just run in swinging your spear about and hoping for the best.

Though neither human foes nor individual machines are a real problem, enemies attack in numbers and combinations, which prevent you relying on any one tool and can rapidly overwhelm you. While you can duel single opponents action-style with rolls and well-timed heavy and light swings, in almost every single encounter you’ll be bashed off your feet by its pals before you can get more than a couple of hits in.

Fights ask more of you than to just run in swinging your spear about and hoping for the best.

This never changes even as you acquire better gear and a larger health pool: 15 levels above the recommended range on one side quest, and with gear far beyond what I ought to have had at that stage in the game, a single error against a boss ate most of my health bar and I had to leg it for breathing room to spam potions.

Rather than being a matter of raw level numbers, success is all about knowing what you’re getting into and approaching the encounter with a strategy. Will you take out the smaller beasts by stealth before diving into the fray? Would it be better to go in scattering bombs around, or to and rope the larger foes down while you clean up? What if you start by knocking off the component that gives the big baddie an advantage here – or blows nearby baddies up? Can you turn some of these baddies against each other? Are you wearing the right armour? Wouldn’t it be better just to go around?

Getting it right is extremely satisfying, as you cut down foes with maximum efficiency, dismantle bullet sponges piece by piece to turn them into soft squeakers, and control the battlefield with status effects – and, when necessary, with rope.

When you get good – and y’all will get far better than I, an individual with all the hand-eye co-ordination of a decomposing possum – you’ll dive into battle against even the mightiest arrangements of foes with barely a flutter of an eyelid and maybe a quick glance through your Focus or check in with the machine encyclopedia.

The Focus is the Detective Mode of Horizon Zero Dawn, and worth a special mention because Guerrilla has sensibly restricted Aloy to a slow walk when using it. You’re not tempted to spend the whole game looking at the world through a purple haze, instead using it to tag enemies and prepare for combat in advance – in turn reducing the amount of time you’ll spend changing equipment in the menu mid-battle.

The first time you encounter a machine its information goes into the encyclopedia, which is the most usable example of its kind I’ve ever seen. The variety of beasts in Horizon Zero Dawn isn’t so enormous that you can’t remember which one is which, but if it’s been a while since you’ve seen a particular kind of enemy it’s really easy to quickly locate the relevant info, rather than having to poke through a half dozen screens to see how many bits can be knocked off (your Focus can also supply this intel on the fly, but it’s hard to use in the middle of a fight if you’re surprised by something).

Once you’re armed with knowledge, you arm yourself with actual arms, and Horizon Zero Dawn has at least 17 different types of ranged attack spread across seven weapons, in addition to melee capabilities. Juggling your weapon options to match the situation at hand is key. You can only equip four at once, and it’s impossible to cover all possibilities with one load out.

Some of the ranged attacks seem to double up in effect at first, but I came to appreciate the subtle differences between them. A very small number of these options fall flat, like the component harvesting arrow in a game where resources rain upon you from all angles. With this much variety it’s not surprising some elements of the sandbox are less compelling, though.

Incidentally, the combat challenge side missions in Horizon Zero Dawn are actually very good. Rather than being twitch-based tests of skill, which so often puts 100% completion out of my reach in open world games, they’re more like puzzles – if you find the right gear and adopt the right tactics you’ll ace them. This teaches you skills useful for everywhere else, most notably the capacity to think creatively about your tools and how to combine them with each other and the environment. The tutorial quests for each weapon, which offer generous XP rewards and don’t force themselves on you, are another excellent touch

The combat and preparing for it make up the core gameplay loop of Horizon Zero Dawn, and until you’ve seen and defeated every type of baddie in every combination, not to mention their more powerful Corrupted forms, you won’t be sick of it – and that should take you tens of hours at least, even if you’re checking off all the major missions you come to.


As for the rest of it: wow. This is a supremely polished game, and very probably the most flawless open world game ever made. Every complaint I have about Horizon Zero Dawn is a trivial niggle (Aloy’s hair behaves strangely in elevators, ambient dialogue is sometimes out of whack with story progress) or a criticism you could aim at pretty much the whole medium (swimming transitions are a chore, the uncanny valley is wide and deep).

Performance on a standard PS4 was smooth and slick as a lawyer’s grin, and glitches were so few and far between – even after playing for a whole day without reset – that they’re just not worth cataloguing.

Every design choice feels measured and makes sense in context, like the loot boxes that allow you to keep all your quest rewards even if your inventory is full, or the medicine bag motivating you to explore rather than fast travel so you can refill it.

Even the old standbys of open world gameplay have been treated with care and elevated above the pack. For starters, non-climbing sequence traversal is extremely forgiving, so you can hop your way up most mountains and slide down the other side if you take a wrong turn and don’t want to go back around.

Almost all side content is laid out in such a way that you can complete it as you advance through the main plot without huge amounts of backtracking (pro tip: don’t go out of your way chasing icons until you’ve checked in at the quest hub along the main story route). Most of it is worthwhile, because it’s either fun and interesting in itself or rewarding in a material way, and even the collectibles are good – there are relatively few, none are stuck behind painful traversal barriers and you can buy collectible maps as soon as you finish the opening sequence.

Oh, and Photo Mode is sensational. I don’t know why every game boasting a large and good-looking world doesn’t ship with a photo mode, but this one is feature-rich and easy to use.

There are only a few things I would gently suggest could use improvement for (the possible) Horizon 2 that don’t also apply to all video games, ever. Load times after fast travel on a standard PS4 are appalling; it is generally quicker to hoof it. There should be more indication of the suggested order of main quests, which occasionally seem to deviate from the general geographical and difficulty flow in puzzling, immersion-disturbing ways. That’s it.

Horizon Zero Dawn is a meaty but player-friendly open world epic with a solid action combat heart, unique setting and ravishing scenery. It is The Witcher 3 of post-post-apocalyptic robo-dino adventures; it is the sort of thing Ubisoft will wish you had never seen if it dares to release another time-sucking, glitch-filled Assassin’s Creed. It is the promise of open world games gloriously fulfilled. I don’t know what else to tell you.

The article first appeared in vg247.com

Edit: Kuten videosta näkee niin voi vahvistaa suomitekstit olevan pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
Team Stream
Team HFF
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
825

Hyvältä näyttää teknisesti pro:lla sekä vanhalla mallilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
26
Vielä viikko... :nb::nb::nb:

En ole viitsinyt revikoita/mulkaisuja katsella ettei tule spoilereita, mutta voiko joku jakaa arvion kampanjan pituudesta?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
26
Aika moni puhunut noin 30h kampanjasta, 50h+ sitten kun koluaa kaiken läpi.
Kuulostaa hyvältä. Päälle vielä pari DLC:tä niin ainakin omiin tarpeisiin riittävästi koluttavaa :) 100h+ pelit ovat aika ahdistavia jo töissä käynnin ja muun elämän päälle :(
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
159
Collectors edition tilattu ja mielenkiinnolla odotetaan millainen lopputulos on, kun itse pääsee pelaamaan. Kiinnostaa myöskin mihin tuo ps4 pro pystyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Collectors edition tilattu ja mielenkiinnolla odotetaan millainen lopputulos on, kun itse pääsee pelaamaan. Kiinnostaa myöskin mihin tuo ps4 pro pystyy.
Ainakin mitä katsoin Digital Foundryn videon niin pro versio on huomattavasti nätimmän näköinen kuin normi ps4 mutta pyörii silti sen tasaiset 30fps eikä omaa minkäänlaisia frame pacing ongelmia. Olivat löytäneet vissiin ainoastaan yhden paikan missä oli framet tippunu jostain käsittämättömästä syystä koska kyseessä oli talon sisätila. Että itselle ainakin kuulostaa teknisellä puolella olevan asiat kunnossa. Toivon mukaan myös sisältö iskee ihan kunnolla.
 

x-speed69

RTX ON
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
417
Oma CE liikkuu postin käsittelyssä sen verran nopeasti että olisi arvion mukaan jo huomenna täällä :eek:
Eiköhän joku työkuvio kuitenkin pärähdä huomenna päälle ja pelaaminen jää viikonlopulle :rage:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Onhan tuo nyt aivan uskomattoman hyvältä vaikuttava peli. Cohh:n streamiä katsonut. Ensimmäistä kertaa harmittaa ettei ps4:sta tullut ostettua.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
12
Julkaisupäiväksi on ilmoiteltu sekä 28.02 että 01.03. Gigantin verkkosivuilla ilmoittelee jälkimmäistä. Onko joku saanut poimittua tätä kivijalkaliikkeen hyllystä tänään?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Peliarvostelu: Horizon Zero Dawn

Pelatessani Horizon Zero Dawnia mielessäni vilahtelivat Tomb Raiderit, The Witcher, Monster Hunterit, Far Cryt ja Assassin’s Creedit. Se ei ole minkään pelin suora kopio, vaan itsenäinen viime vuosien isojen toimintapelien yhteensulauma, jossa on vangitseva ripaus omia ratkaisuja, yllätyksiä ja tunnelmaa. Ihan kaikessa se ei kaikkia esikuviaan voita, mutta on silti ehdottomasti listalla “PS4-yksinoikeus, jota pitää pelata”. Moni muu firma olisi nyhtänyt samasta materiaalista kaksi tai kolmekin peliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Tässä kunhan saan itseni liikenteeseen niin pääsen hakemaan oman CE boksini. Jänskättää. :nb:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
52
Ei jostain syystä pleikkari osannut automaattisesti aloittaa latausta yöllä ja nyt näyttää, ettei tarvitse tänään vielä pelata! Yli 43Gb lataus mokkulalla :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Vaikutti oikein passelilta teokselta, mitä toisin X360 ohjain mies oli vähän hukassa PS4 ohjaimen kanssa ja oli omat jipponsa.

Mutta ei se kyllä täysin paska puhetta ollut että Far Cry ja assasins creedi pelaajat voivat kokea "oho, tuttua" elämyksiä tämän parissa.
(Kivellä harhauttaminen ja tavaroiden grindaus ja kiipeily)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 622
Kertokaas onko tämä sen 60e arvoinen? Olen edelleen kahden vaiheilla.:think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 161
Kertokaas onko tämä sen 60e arvoinen? Olen edelleen kahden vaiheilla.:think:
Kyllähän jos sulla ei ole mitään kesken, jos ei kesken niin onhan tuolle luvattu 30h pelaamista tarinaan(toisin sinä varmaan juokset alle 10h läpi:lol:/ellen erehtynyt niiten nickistä) ja jos on pelaamista niin pelailee muita ja sitten ostelee käytettynä tai halvemalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
291
Kyllähän tämä on imaissut täysin mukanaan. Ubisoftin tekeleisiin verrattuna tarina ja hahmot on valovuosia edellä tässä. Visuaalisesti tarjoaa aivan huikeita hetkiä, itse kun tuli ensimmäinen tall neck kohdattua yöaikaan kuun valossa niin ehkä vähän leuka putosi :eek:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 311
Kyllähän tämä on imaissut täysin mukanaan. Ubisoftin tekeleisiin verrattuna tarina ja hahmot on valovuosia edellä tässä. Visuaalisesti tarjoaa aivan huikeita hetkiä, itse kun tuli ensimmäinen tall neck kohdattua yöaikaan kuun valossa niin ehkä vähän leuka putosi :eek:
Kuulostaa hyvältä kun ainakin viimeisin Assassin's creed oli aika paska
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
68
Tätä olisi mukava pelata 1080p@60 Pro:lla mutta taitaa olla turha toivo, ei riitä Jaguarin tehot.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 622
Tietääkö kukaan onko pelissä HDR-tuki myös perusmallin pleikalla?
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
369
Pitihän se tämä eilen ostaa ja aamulla aloitella ennen töihin lähtöä. Pitkästä aikaa taas sellainen peli joka aiheuttaa näitä "Pelaan vielä hetken..." (8 tuntia myöhemmin) "Mihin se päivä katos?!" fiiliksiä :p
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 622
Himo kasvoi liian suureksi, ja kävin myös oman kopioni töiden jälkeen. HDR toimii myös perusversiossa, ja nättiä on! Ei ole ajankäytön huolia viikonlopulle. :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
No nyt on viimein aloitettu täälläkin tämä tekele ja ei voi sanoa muuta kuin, että oon erittäin tyytyväinen päätökseen laittaa collectors edition tästä (sekä ps4 pro+4k töllö mitkä tulin laittaneeksi periaatteessa tätä peliä varten :D). Kolme tuntia nyt alla ja aivan mahtavan oloinen peli kyseessä. Ja nätti ku mikä. Ainoa vähän isompi valituksen aihe mikä tähän mennessä on noussu on siinä, että kamera sais olla vähän kauempana hahmosta vaikka tuolla mitä se on pärjää kyllä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
877
On kyllä käsittämättömän upea ja kiinnostava tuo maailma. Edellinen open world -peli ollut FF15 ja voi vitsi, miten kämänen sen maailma on tähän verrattuna.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 622
Viikonlopun saldo level 30 ja 40% pelistä läpäisty. Tekemistä riittää siis vielä pitkäksi aikaa. Todella kova raina ollut tähän mennessä! :)
 

Black Marenki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9
Platinum alla.

Kamera liian lähellä. Ihmisiä vastaan taistelu oli tylsää. Aivan liian helppo jopa very hardilla.

8/10
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
7
Itelläkään muuta valittamisen aihetta pelistä paitsi juurikin toi kamera.

Nyt kun saisi peliin FOV säätimen yms. FFXV maailma kyllä kalpenee tämän rinnalla.
 

Jack Bauer

Merten Jack Bauer
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
185
Jaaha juuri tällaisten takia tuli PS4 nurkkaan hommattua. Laitetaanpa ostoon ja palautetta myöhemmin!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
291
40h takana ja 60% näyttää progression. Uppoaa kyllä todella hyvin! Harvemmin tulee heti julkaisussa näin hyvin viimeisteltyä peliä, yhtään bugia osunut kohdalle, kaikki toimii (paitsi lipsync kusee). Juoni ja maailma vie täysin mukanaan, mielenkiintoista selvitellä että mitä on oikein tapahtunut.

edit. Ja pelihän on aivan törkeän komeata katseltavaa, nuo photomodekuvat on ihan mitöö v*ttua kamaa :eek: Kuvat neogaffista, laitellaan sitten omia kun peli on läpäisty.






Horizon: Zero Dawn | Screenshot Thread
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
40h takana ja 60% näyttää progression. Uppoaa kyllä todella hyvin! Harvemmin tulee heti julkaisussa näin hyvin viimeisteltyä peliä, yhtään bugia osunut kohdalle, kaikki toimii (paitsi lipsync kusee). Juoni ja maailma vie täysin mukanaan, mielenkiintoista selvitellä että mitä on oikein tapahtunut.

edit. Ja pelihän on aivan törkeän komeata katseltavaa, nuo photomodekuvat on ihan mitöö v*ttua kamaa :eek: Kuvat neogaffista, laitellaan sitten omia kun peli on läpäisty.






Horizon: Zero Dawn | Screenshot Thread
Se täytyy sanoa, että itsellä on tullut nippu bugeja vastaan tässä nyt 15 tunnin aikana. Ainoastaan yksi pelin rikkova jossa putosin kallion läpi sen sisään ja jäin sinne jumiin kun oli niin alussa ettei vielä ollut fast travel packeja käytettävissä. Tuon lisäksi on pienempiä juttuja tullut vastaan, mm. ragdoll fysiikkabugi missä kuollut vihollinen lähtee vetämään kuperkeikkaan pitkin maita ja mantuja, overriden jälkeen robotti kävi toisen päälle ja jumiutuivat sisäkkäin paikalleen nököttämään ja ihan vain totaalinen jäätyminen yhdeltä robotilta kun aggroamisen jälkeen menin siltä piiloon. Ei siinä, ihan hyvät naurut noista on irronnut ja suurinosa tuli tajuttua ottaa talteen ihan videolle. :D
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
1 622
Se on koluttu läpi. Aikaa meni reilut 30 tuntia. Progressio näyttää vasta 60%, joten vielä on paljon koluttavaa. Loppu jätti vähän kylmäksi, mutta kaiken kaikkiaan kova pläjäys! Arvosanaksi 4/5.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
685
Ei pitänyt ostaa ollenkaan pleikka nelosta, ostin kuitenki. Piti tää peli ostaa joskus sit alesta, piti käydä ruokaa käydä hakeen niin kävelin pelin kanssa kaupasta ulos. :rofl:
Jonkun verran kerkesin tänään vasta pelaamaan kun kerksein ton ps4:senki vasta tänään laatikosta pois ottaan.
Hieman tuo fov ja kameran läheisyys aiheuttaa klaustrofobisen tunnelman mutta muuten kyllä vaikuttaa peli tosi hyvältä, Mielenkiintoinen maailma ja tarina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
95 928
Viestejä
1 925 994
Jäsenet
40 580
Uusin jäsen
hyrre

Hinta.fi

Ylös Bottom