Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Tokmannilla ois kovassa tarjouksessa, mutta verkkokauppa ainakin antaa ihme erroria...




Kellään kokemuksia laitteesta?
Eipä toimi nuo tuotesivut täälläkään, edes eri selaimilla. Voisi kyllä ostaa mökille tuolla hinnalla niin ei tarvitsisi raahata erikseen sinne.

Jos joku keksii kikan miten nuo voi tilata niin vinkkejä otetaan vastaan. Voi tietysti olla, että kyseiset tarjoukset ovat jo loppuneet, ja nuo tarjoukset ovat vain jääneet tuonne erikseen elämään.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 202
Eipä toimi nuo tuotesivut täälläkään, edes eri selaimilla. Voisi kyllä ostaa mökille tuolla hinnalla niin ei tarvitsisi raahata erikseen sinne.

Jos joku keksii kikan miten nuo voi tilata niin vinkkejä otetaan vastaan. Voi tietysti olla, että kyseiset tarjoukset ovat jo loppuneet, ja nuo tarjoukset ovat vain jääneet tuonne erikseen elämään.
Kirjauduin sisälle klubiin, laitoin laitteen ostosskoriin ja menin kanssalle. Ihan normaalisti näyttää tähän asti toimivan. Olisikohan vika korjattu?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
198
Tuohon MySoda Toby Dove laitteeseen ei kuulu hiilihappopatruunaa mukaan.
Käykö tähän mikä tahansa patruuna?

Vai onko edullisempaa ostaa laite missä patruuna tulisi mukana?
(uutiskirjeellä - 10€)
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 202
Tuohon MySoda Toby Dove laitteeseen ei kuulu hiilihappopatruunaa mukaan.
Käykö tähän mikä tahansa patruuna?

Vai onko edullisempaa ostaa laite missä patruuna tulisi mukana?
(uutiskirjeellä - 10€)
Kaikki muut käyvät paitsi Sodastreamin pinkki hiilidioksdi. Siinä on erilainen liitin. Sodastreamejä kannattaa nykyään välttää tuon uuden hiilidioksidin takia. Se maksaa reilusti enemmän täyttää.

Edullisimmin hiilidioksidin saa ostamalla tyhjän pullon Torista ja käymällä sitten vaihtamassa se täyteen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 283
Onks tosta Tobysta jollain kokemuksia, onko laadukas laite?
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Sodastreamin Jet (eli se ihan perusmalli) joka toimii edelleen, mutta pakkohan ton muovirimpulan on joskus levitä. Tuosta nyt sais uuden vehkeen suht edukkaasti, ja pikalukittuva pullo kiinnostais käytön helppouden kannalta.

Ketjusta muistan lukeneeni että joissain MySodan vehkeissä ollut vähän suunnittelumokia jotka lyhentää laitteen elinkaarta, mikä mahtaa tämän vehkeen tilanne olla näiden suhteen… Ei kiinnostais korvata toimivaa laitetta nimittäin uudella ja ”paremmalle” jos se porsii parin vuoden jälkeen kun takuu on päättynyt.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 202
Onko MySoda makutiivisteitä kokemuksia?
Makukysymys. Itse tykkäsin Pink Grapefruitista mutta ei varmasti ole kaikkien makuun. Kokeilemalla tietää. Noita on saanut vuosia kolme kympillä Tokmannilta.

Kannattaa huomata että sokerillisista versiosta saa vain 4 litraa juomaa kun taas sokerittomista 8 litraa. Puolen litran pulloon kun ei voi liuottaa tarpeeksi sokeria että sitä riittäisi 8 litraan juomaa.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
846
Onks tosta Tobysta jollain kokemuksia, onko laadukas laite?
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Sodastreamin Jet (eli se ihan perusmalli) joka toimii edelleen, mutta pakkohan ton muovirimpulan on joskus levitä. Tuosta nyt sais uuden vehkeen suht edukkaasti, ja pikalukittuva pullo kiinnostais käytön helppouden kannalta.

Ketjusta muistan lukeneeni että joissain MySodan vehkeissä ollut vähän suunnittelumokia jotka lyhentää laitteen elinkaarta, mikä mahtaa tämän vehkeen tilanne olla näiden suhteen… Ei kiinnostais korvata toimivaa laitetta nimittäin uudella ja ”paremmalle” jos se porsii parin vuoden jälkeen kun takuu on päättynyt.
Kävin äsken hakemassa. Ensivaikutelma on jämäkkä ei Kiinamainen hempula.
Kolmella painalluksella sai tosi poreista juomaa.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Onks tosta Tobysta jollain kokemuksia, onko laadukas laite?
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Sodastreamin Jet (eli se ihan perusmalli) joka toimii edelleen, mutta pakkohan ton muovirimpulan on joskus levitä. Tuosta nyt sais uuden vehkeen suht edukkaasti, ja pikalukittuva pullo kiinnostais käytön helppouden kannalta.

Ketjusta muistan lukeneeni että joissain MySodan vehkeissä ollut vähän suunnittelumokia jotka lyhentää laitteen elinkaarta, mikä mahtaa tämän vehkeen tilanne olla näiden suhteen… Ei kiinnostais korvata toimivaa laitetta nimittäin uudella ja ”paremmalle” jos se porsii parin vuoden jälkeen kun takuu on päättynyt.
Eikö joku just tässä ketjussa sanonut, että valitti takuun jälkeen Mysodalle, ja ne lähetti ilmaiseksi uuden yläosan laitteeseen, jossa tyyppivika oli korjattu?

Ostin nyt itse tuon Mysoda Tobyn mökille. Woody ainakin vaikuttaa loistavalta laitteelta, mutta omistanut vasta viikon sen.

Tobyhan on kalliimpi näistä ja Mysoda myy sitä sivuillaankin. Siinä on tuo jäätymätön suutin verrattuna Woodyyn eli voi vielä kylmempää vettä laittaa sinne ilmeisesti. Woodyyn olen laittanut jääkaappikylmää. Tobyyn menee isommat ja pienemmät patruunat. En tiedä onko muita eroja. Molemmissa on kahden vuoden takuu.

Täytyy katsoa kun avaa ja testaa tuota, mutta hintaa tuli siis yhteensä 53 € kun osti Tobyn Tokmannilta ja uuden hiilidioksidipatruunan Rustasta nyt kun siellä on alennus. Eli jos vaikka 1,5l Värskaan vertaa niin eikös kone maksa itsensä takaisin ekalla patruunalla jo kun Värskän hinta on ~1€/l ja koneen patruunalla saa noin 50 litraa keskimäärin? Ja sen jälkeen noin 10x halvempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Ruokasuola on ruokasuolaa. Ei ole mitään käytännön merkitystä onko se louhittu andien itärinteiltä vai uutettu auringon voimalla kristallinkirkkaista vesistä, josta se on käsin nostettu rauduskoivusta tehdyllä kuksalla.
Ruokasuola on prosessoitua. Siinä on sen vuoksi vain kaksi alkuainetta, kun merisuolassa niitä on jopa 80. Se ei ole luonnollista. Lisäksi se on saatettu valkaista, josta johtuu sen valkoinen väri. Danival ja kelttiläinen suola on harmaata.

Ruokasuolaan lisätään myös pieniä määriä paakkuuntumisenestoaineita, joissa on syanidia. Itselleni näissä toimissa ei ole mitään järkeä. Käytän karkeaa Danivalia esim. keitinvesiin (se on hitusen halvempaa), ja sitten muuten sitä hienompaa joka ei paakkuunnu niin paljoa.

Jokainen voi itse päättää, onko ~1 €/kg vs. 2-3 €/kg merkittävä ero niissä määrin mitä itse suolaa käyttää. Suosittelen ainakin, että ei käytä perus ruokasuolaa nenäkannussa eli jotain parempaa kannattaa joka tapauksessa ostaa (sillä nenäkannu on loistava halpa apu). Tavallinen merisuola on seuraavaksi paras vaihtoehto. Sitä ei vaan oikein löydä ilman paakkuuntumisenestoainetta.

Ja juu, tiedän että määrät ovat pieniä, mutta kaikki vaikuttaa kehossa. Kilo suolaa kestää melko pitkään, eli kustannus on erittäin pieni. Johonkin savukalan maustamiseen käytän tavallista merisuolaa kun siinä menee iso osa hukkaan. Voisi sitä ehkä käyttää myös keitinvesissäkin. Ruokasuolaa/pöytäsuolaa en käytä mihinkään. Ei ole tarpeeksi iso säästö siitä järjettömyydestä.

En löytänyt testiä, mutta olisi mielenkiintoista jos joku laittaisi eläimille suolakiveksi prosessoidusta ruokasuolasta tehdyn "kiven" (jossa paakkuuntumisenestoaineita) ja sitten näitä muita, että minkä valitsisi. Oma veikkaus on, että ei ainakaan sitä ruokasuolaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 156
Tuulimyllyjä vastaan on yleensä turhaa taistella, mutta hieman sivistääkseni ihmisiä tässä esimerkiksi pieni artikkeli ruokasuolasta:
Paljonko suolaa tarvitaan? - Valio
Tietämättä mitä ja miten ihmiset yleensä syö, ruokiin ei hirveästi suolaa tarvitse lisätä. Ja kannustan kaikkia opettelemaan mausteiden käytön ja vähentämään suolan käyttöä.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
889
Ruokasuola on prosessoitua. Siinä on sen vuoksi vain kaksi alkuainetta, kun merisuolassa niitä on jopa 80. Se ei ole luonnollista. Lisäksi se on saatettu valkaista, josta johtuu sen valkoinen väri. Danival ja kelttiläinen suola on harmaata.
Tuosta kun teki 10% suolaliuoksen savukalan suolausta varten niin oli mukavasti hiekkaa astian pohjalla:rofl:
Tämä riittää tästä offtopicista.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Tuosta kun teki 10% suolaliuoksen savukalan suolausta varten niin oli mukavasti hiekkaa astian pohjalla:rofl:
Tämä riittää tästä offtopicista.
Mielestäni itsetehdystä vissystä puhuminen hiilihapotuslaitteiden ja uutteiden ketjussa ei ole millään tavalla offtopicia.

Kyse on hiilihapotetusta kivennäisvedestä, jonka juonnissa ihmiset haluavat säästää ostamalla laitteen. Tällöin ihmisen täytyy lisätä siihen kivennäisaineita, koska muuten se ei ole kivennäisvettä. Eikä niin terveellistä koska nesteen juominen poistaa kehosta kivennäisaineita. Tämän itse tekemisen voi täysin rinnastaa noihin uutteisiin, joissa ihminen tekee itse limpparia tai vastaavaa. Joku saattaa ostaa valmiita kivennäisjauheita, joista voi myös puhua.

Itse aiheeseen, niin tästä artikkelista voi lukea tuosta miksi siinä oli "hiekkaa". Se on juurikin niitä kivennäisaineita, jotka eivät liukene veteen, kuten silicaa, jota ihmisen keho tarvitsee luustoon ja niveliin. Kivennäisaineita on Redmondin suolassa 2% kokonaismassasta, ja liukenemattomia paljon pienempi määrä.

Artikkelissa mainitaan myös kahden tohtorin kirjat, joissa he puhuvat tällaisen puhdistamattoman suolan puolesta eli Dr. James DiNicolantonio: The Salt Fix ja Dr. David Brownstein: Salt Your Way to Health.

 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Tuulimyllyjä vastaan on yleensä turhaa taistella, mutta hieman sivistääkseni ihmisiä tässä esimerkiksi pieni artikkeli ruokasuolasta:
Paljonko suolaa tarvitaan? - Valio
Tietämättä mitä ja miten ihmiset yleensä syö, ruokiin ei hirveästi suolaa tarvitse lisätä. Ja kannustan kaikkia opettelemaan mausteiden käytön ja vähentämään suolan käyttöä.
Kaikki on yksilöllistä ja riippuu ihmisen ruokavaliosta jne.

Tässä on Dr. Bergin (12 miljoonaa seuraajaa Youtubessa) 3 minuutin video, joka selittää natriumin ja kaliumin suhteen tärkeydestä verrattuna siihen, että ihminen keskittyy vain yhteen näistä. Kannattaa hakea vaikka hänen kanavaltaan lisätietoa aiheesta hakusanoilla "potassium" (eli kalium) tai "salt". "Sodium" on siis "natrium" englanniksi.

Pääpiirteittäin idea on se, että ihmisen tulisi mieluiten syödä paljon kasviksia, jotka sisältävät kaliumia sekä vähentää hiilihydraatteja ja einesruokia (joissa on usein paljon pöytäsuolaa ja hiilihydraatteja). Hiilihydraatit vähentävät kaliumia kehosta.

Jos ihmisellä on jo tällainen terveellinen ruokavalio, niin suolan määrällä ei ole niin paljoa merkitystä, eikä sitä välttämättä kannata vähentää. Jos ihmisellä on huono ruokavalio, jossa hän syö paljon roskaruokaa, eineksiä ja vähän kasviksia, niin silloin suolan määrää kannattaa vähentää eikä lisätä sitä ruokiin.

Tärkein asia on pitää näiden suhde vähintään niin, että kaliumia on 2:1 natriumiin nähden. Mutta jos on näihin liittyviä terveysongelmia, niin silloin pitäisi yrittää syödä pidempään 4:1 suhteella, jotta asiat korjaantuisivat.

Sopivan vedenjuonnin määrää voi sitten tarkkailla virtsan väristä, ja yleisesti juoda silloin kun on jano. Virtsan ei kuulu olla kovin tummaa, eikä vaaleaa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 202
Minua ei ainakaan kiinnosta suolanmyyjän mainokset tai sometähden vakuuttelut. Jos linkkaat vertaisarvioitua tieteellistä tutkimusta asiasta saatan jotain uskoakin mutta myyjän perustelut tai jonkun sometähden videot eivät kiinnosta pätkääkään. Epämääräiset suolan mainokset eivät kuitenkaan tähän ketjuun kuulu.

Oletan että syön jo nyt liikaa suolaa enkä todellakaan halua lisätä sitä juomiin. THL:n mukaan liki kaikki suomalaiset syövät liikaa suolaa.

Lähes kaikki suomalaiset syövät liikaa suolaa – suolamääriä ei hahmoteta tai asiasta ei välitetä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2021
Viestejä
205
Minua ei ainakaan kiinnosta suolanmyyjän mainokset tai sometähden vakuuttelut. Jos linkkaat vertaisarvioitua tieteellistä tutkimusta asiasta saatan jotain uskoakin mutta myyjän perustelut tai jonkun sometähden vieot videot eivät kiinnosta pätkääkään. Epämääräiset suolan mainokset eivät kuitenkaan tähän ketjuun kuulu.
YouTubessa ja muualla kyllä uskottavan oloisesti väitetään vaikka mitä. Asiat voivat pitää paikkansa, mutta voivat myös olla täyttä huuhaata. Lähdin siis itse Google Scholarilla etsimään juttuja hakusanoilla "sodium potassium ratio".

Ekalta sivulta löytyi alla linkattu artikkeli, josta on varmaan hyvä lähteä liikkeelle. Toki artikkeli on 3 vuotta vanha. Itse jutussa pohditaan sitä voiko virtsan Na-K -suhteesta arvioida väestötasolla ihmisten verenpainetta (voi). Johdannossa käydään pikakelauksella läpi viitekehystä eli mitä Na-K -suhteesta tiedetään. Näihin väitteisiin löytyy lähdeviitteet, joista sitä tietoa voi lähteä onkimaan tarkemmin. Osa alkuperäisistä tutkimusartikkeleista on varmasti maksumuurin takana, mutta tutkimuslaitosten sivuilta, ResearchGatesta tai tutkijoilta itseltään voi saada kopioita artikkeleista (mielestäni tutkijoilla on lupa lähettää kopioita artikkeleista sähköpostilla kyselijöille).

En ole itse päässyt johdannossa muutamaa lausetta pidemmälle, joten en tiedä mitä tästä asiasta pitäisi ajatella. Alla jokatapauksessa lähde, jossa on lisää lähteitä, joissa on lisää lähteitä jne.:

Kogure, M., Nakaya, N., Hirata, T. et al. Sodium/potassium ratio change was associated with blood pressure change: possibility of population approach for sodium/potassium ratio reduction in health checkup. Hypertens Res 44, 225–231 (2021). Sodium/potassium ratio change was associated with blood pressure change: possibility of population approach for sodium/potassium ratio reduction in health checkup - Hypertension Research

Loppukommenttina, että luulin linkistä että tuo olisi julkaistu Naturessa, mutta eipä ole. Luultavasti silti ihan hyvä lehti (toisin kuin MDPI mitä Google Scholar myös tarjosi).

Edit: Myös voi mennä yliopiston kirjastoon lukemaan maksumuurin takana olevan jutun. Tai sitten voi pyytää kaveria joka opiskelee tai on yliopistolla töissä lataamaan PDF:n. Keinoja on monia, yleensä ainoastaan laiskuus on esteenä (myös tutkimusartikkeleiden lukeminen voi olla erittäin uuvuttavaa). (niin ja tietysti voi ihan vaan maksaa vaikka se aika epäeettistä onkin.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2021
Viestejä
205
Kyllähän se vaikuttaa siltä että kalium vähentää natriumin haitallisia vaikutuksia. Alkaa mennä ohi aiheen, mutta mielenkiintoisia juttuja löysin, siis tutkimusartikkeleista. Tässä suht. kiva maksumuurin takana oleva review-artikkeli aiheesta: Adrogué et al. 2007 DOI: 10.1056/NEJMra064486

Verenpaineongelmien yksi juurisyy on mitä ilmeisimmin että elimistömme on sopeutunut esihistorialliseen ruokavalioon, jossa natriumia ei ole tarpeeksi ja kaliumia on yllin kyllin. Niinpä ihmisen munuaiset ovat erittäin tehokkaita poistamaan kaliumia ja estämään arvokasta natriumia erittymästä virtsaan. Nykyinen ruokavaliomme on päinvastainen, eli natriumia on liikaa ja kaliumia ei ole ainakaan liiaksi asti. Jos joku valittaa ulkoisesta habituksestasi tai hengen hajusta, niin siihen voi todeta että "Elän kuin luolaihminen - terveyssyistä!"

Mekanismeihin en vielä päässyt enkä tiedä minkälaisissa Na-määrissä K kykenee kompensoimaan sen haitallisia vaikutuksia. Täytyy ehkä katsoa tuo video, usein niissä on ongelmana että vaikka perusta olisi sinällään oikein, asioita yksinkertaistetaan tai tulkitaan kyseenalaisesti. Sitä ei esim. varmasti ole tutkittu ainakaan ihmisillä onko kaliumin lisäämisestä ruokavalioon enää merkittävää hyötyä jos saa suosituksiin verrattuna vaikka 10-kertaisen määrän suolaa.

Walter Kempner kehitti 1939 riisidieetin, jossa oli paljon kaliumia ja vähän natriumia. Tällä oli hyviä terveysvaikutuksia. Ruoka tosin ei tosin ollut kovin maittavaa, joten hän ruoskitti koehenkilöitä, jotta olisivat ihmisiksi ja söisivät annoksensa. Tämän viimeisen lauseen tiedon poimin Wikipediasta: Rice diet - Wikipedia
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 617
Itse aiheeseen, niin tästä artikkelista voi lukea tuosta miksi siinä oli "hiekkaa". Se on juurikin niitä kivennäisaineita, jotka eivät liukene veteen, kuten silicaa, jota ihmisen keho tarvitsee luustoon ja niveliin. Kivennäisaineita on Redmondin suolassa 2% kokonaismassasta, ja liukenemattomia paljon pienempi määrä.
Ja tämmösen mihinkään liukenemattoman näkyvän silikaattisakanko pitäisi jotenkin sitten tuolta suoliston hiussuonistojen kautta imeytyä sinne luustoon ja niveliin verenkierron kautta? Kyllä ne menee suoraan ruoansulatuskanavan läpi – onneksi.

Likainen suola on ihan yksinkertaisesti vaan likaista ja sitä myydään pöljille hulluun ylihintaan.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Ja tämmösen mihinkään liukenemattoman näkyvän silikaattisakanko pitäisi jotenkin sitten tuolta suoliston hiussuonistojen kautta imeytyä sinne luustoon ja niveliin verenkierron kautta? Kyllä ne menee suoraan ruoansulatuskanavan läpi – onneksi.

Likainen suola on ihan yksinkertaisesti vaan likaista ja sitä myydään pöljille hulluun ylihintaan.
Tuossa artikkelissa on mainittu nuo kaksi eri tohtorin kirjaa, joista varmasti löytyy lähdeviitteet. En ole vielä ehtinyt lukemaan kumpaakaan.

Loogisesti voisin ajatella, että ihmisen vatsahapot pystyvät liuottamaan näitä, jos satut tietämään sellaisesta? Se on aika stydiä. Se ei ole vettä, ei lähellekään.

Hienoa että foorumin mututuntuilijat tietävät varmasti paremmin kuin tohtorit.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Minua ei ainakaan kiinnosta suolanmyyjän mainokset tai sometähden vakuuttelut. Jos linkkaat vertaisarvioitua tieteellistä tutkimusta asiasta saatan jotain uskoakin mutta myyjän perustelut tai jonkun sometähden videot eivät kiinnosta pätkääkään. Epämääräiset suolan mainokset eivät kuitenkaan tähän ketjuun kuulu.

Oletan että syön jo nyt liikaa suolaa enkä todellakaan halua lisätä sitä juomiin. THL:n mukaan liki kaikki suomalaiset syövät liikaa suolaa.

Lähes kaikki suomalaiset syövät liikaa suolaa – suolamääriä ei hahmoteta tai asiasta ei välitetä
Sinua ei kiinnosta, mutta muita voi kiinnostaa. Kyse on kivennäisveden tekemisestä kotitekoisesti hiilihapotuslaitteella. Laita vaikka ignoreen ne jotka puhuvat asioista, jotka eivät sinua kiinnosta. Tai älä tule ketjuun.

Eli mielestäsi tässä ketjussa ei saa mainostaa mitään merkkejä jotka liittyvät juomien tekoon? Tietenkin kotitekoisen kivennäisveden tekijöitä kiinnostaa mikä on halvin ja paras suola tai vaikka jauhe sitä varten.

Minä en itse hyödy näistä merkeistä mitään kun mainitsen ne, vaan haluan muiden tietävän niiden olemassaolosta. Itse olen ostanut tuota Danivalia, koska sain sitä noin 3 €/kg. En kuitenkaan ole kertonut edes mistä.

Enkä ala sinun vuoksesi lukemaan vertaisarvioituja tutkimuksia ja tiivistämään niitä. Tein jo tuon 3 min videon tiivistyksen, joka saa riittää. Niitä lukevat ammattilaiset, joita itse hyödynnän kun he ovat niitä lukeneet. Voit tutkia itse, tai sitten et. En ole palvelijasi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
YouTubessa ja muualla kyllä uskottavan oloisesti väitetään vaikka mitä. Asiat voivat pitää paikkansa, mutta voivat myös olla täyttä huuhaata. Lähdin siis itse Google Scholarilla etsimään juttuja hakusanoilla "sodium potassium ratio".
Arvostan, ja teit tuon vielä itse niin että olit avoin asialle vaikka vaikutti että epäilet sitä. Kaikilla ei ole kuitenkaan aikaa alkaa tutkimaan kaikkea itse, joten silloin kannattaa käyttää eri ammattilaisten mielipiteitä apuna. Keitä sitten kuuntelee, on jokaisen oma asia.

Tiede on siitä jännä, että jopa yhteiskunnassa täysin hyväksytty asia voi olla täyttä huuhaata. Näitä esimerkkejä on paljon, mutta helppona esimerkkinä kananmunien haitallisuus. Varmasti nykyäänkin joku kirjoittaa kirjoja, että ne ovat haitallisia. Sellaista on tiede. Asiantuntijoilla pitääkin olla eri mielipiteitä ja kaikkea pitää haastaa. Tupakka tietysti toinen helppo esimerkki jota myös lääkärit aikoinaan suosittelivat.

Yhteiskunnan yleiset ohjeet jne. myös muuttuvat paljon paljon hitaammin, kuin uusin tieteellinen tieto. Siksi jotkin yksittäisetkin tutkijat voivat olla oikeassa, mutta ovat vain edelläkävijöitä joita ensin halveerataan. Sitäkin on tiede.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 617
Tuossa artikkelissa on mainittu nuo kaksi eri tohtorin kirjaa, joista varmasti löytyy lähdeviitteet. En ole vielä ehtinyt lukemaan kumpaakaan.

Loogisesti voisin ajatella, että ihmisen vatsahapot pystyvät liuottamaan näitä, jos satut tietämään sellaisesta? Se on aika stydiä. Se ei ole vettä, ei lähellekään.

Hienoa että foorumin mututuntuilijat tietävät varmasti paremmin kuin tohtorit.
Et siis ole lukenut mitään, mutta tiedät jo, että siellä tohtorit kertovat mitä haluat? Nice! Kukahan tässä mututuntuilee?

Ja ei, vatsahapot eivät liuota niitä piipohjaisia silikaatteja. Käytännössä kyse on epäpuhtauksista, jotka menevät suoliston läpi.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 376
Suolasta voisi tehdä oman ketjun jos siitä haluaa väitellä.

Rustan hiilidioksipullon venttiiliin tuli vikaa, ei sulkeudu jos on laitteessa kiinni vaan pitää ottaa kokonaan pois. Aika mukava tehtävä kun vesipullosta lentää samalla vettä kun yrittää ruuvata sitä hiilidioksipulloa irti. Tapahtui kun hiilidioksipullosta oli käytetty puolet (ei sii heti vaihdon jälkeen).
Onko muilla tapahtunut vastaavaa? En ainankaan muista lukeneeni vastaavasta.
 

Muurahainen

Tukevoitunut jäsen
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
285
Suolasta voisi tehdä oman ketjun jos siitä haluaa väitellä.

Rustan hiilidioksipullon venttiiliin tuli vikaa, ei sulkeudu jos on laitteessa kiinni vaan pitää ottaa kokonaan pois. Aika mukava tehtävä kun vesipullosta lentää samalla vettä kun yrittää ruuvata sitä hiilidioksipulloa irti. Tapahtui kun hiilidioksipullosta oli käytetty puolet (ei sii heti vaihdon jälkeen).
Onko muilla tapahtunut vastaavaa? En ainankaan muista lukeneeni vastaavasta.
Eikös se venttiili ole siinä hapotuslaitteessa ja pullon venttiili aina auki kun pullo on laitteessa kiinni?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 376
Tjaa-a, teki myös sama uudella laitteella (tietenkin epäilin ensiksi että se vanha MySodan laite meni rikki ja hain luonnollisesti kaupasta uuden).
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 071
MySoda Woody ollut tämän viikon käytössä. Tosi hyvä vehje ja iso suositus! Pikalukitus on tosi kätevä, siinä tarvitsee pulloa kiertää vain 1/8 kierrosta. Raanasta jääkylmään hanaveteen tehtynä kuplavesi on tosi raikasta ja hapokasta!

Ajattelin kokeilla lakritsilimsan valmistusta. Lakritsiuutetta vaan sekaan, ehkä vähän steviaa jos tarve. Nami?

Toinen mitä aion kokeilla, niin vaniljasooda. Nestemäistä vaniljauutetta ja ehkä jotain makeutusainetta joukkoon, pitäis tulla hyvää. Cream sodaksi tätä vissiin kutsuvat. Nokian panimo myy tätä 3 euroa /litra, itse tehtynä varmaan puoli-ilmaista.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
290
Ei taida mistään enää saada Sodastreamin konetta uutena, joka käyttäisi tuota vanhaa kaasupullon mallia?

Käykös tuohon se perus kaasupullo?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 441
Kun hain tuon Mysoda Tobyn niin näin tokmannilla myös jotain hiilihapposäiliöitä joissa oli mukana jotain makuja. Itseäni ei kiinosta nuo mutta en ole tuollaisia vielä nähnytkään.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 962
Nyt taasen on Veikon Koneessa ne uudemmat ja paremmat Sodastream quick connect vaihtokaasupullot 4,9€ vaihto eli vaihtopassia käyttämällä 3,92€ pullo...

 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 975
Gigantissa tarjouksessa Nordic Sense Carbonating hiilihapotuslaite 800 ml laite, 39,95€ (norm. 89,95€)
"Se käyttää Aero Charge -järjestelmää veden hiilihapottamiseen ja on yhteensopiva vakiokaasupatruunoiden kanssa."
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 319
Tokmannilla ois kovassa tarjouksessa, mutta verkkokauppa ainakin antaa ihme erroria...




Kellään kokemuksia laitteesta?
Mistä tähän siis saa halvimmalla sopivan hiilihappopullon?
Turussa asustelen et mahtaisko täältä saada jostain ihan liikkeestä hyvään hintaan?
Sopiiko eri merkit keskenään?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
495
Mistä tähän siis saa halvimmalla sopivan hiilihappopullon?
Turussa asustelen et mahtaisko täältä saada jostain ihan liikkeestä hyvään hintaan?
Sopiiko eri merkit keskenään?
Tokmannilta sai tuon Tobyn ostaessa SodaTaste makuhiilidioksidipullon 15€ hintaan, tuon voi sitten vaihtaa tavalliseen hiilidioksidipulloon kun loppuu. Eli Mysoda Toby + Sodataste-kaasu 50€.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 071
Tokmannilta sai tuon Tobyn ostaessa SodaTaste makuhiilidioksidipullon 15€ hintaan, tuon voi sitten vaihtaa tavalliseen hiilidioksidipulloon kun loppuu. Eli Mysoda Toby + Sodataste-kaasu 50€.
Mun mielestä tuo 15 euroa on niiden makuhiilidioksidien vaihtohinta. Ettei vaan käynyt niin että myyjä ei huomannut pyytää sinulta vaihtopulloa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
495
Mun mielestä tuo 15 euroa on niiden makuhiilidioksidien vaihtohinta. Ettei vaan käynyt niin että myyjä ei huomannut pyytää sinulta vaihtopulloa?
Noin minäkin sen käsitin ja kysyinkin vielä kassalla mutta niin vain veloitti pelkästään tuon 50€, jotain puhui että halvempi ostaa yhdessä tjsp.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
818
Sain minäkin koneen ja CO2pullon 50e. En tietty sanonut mitään. Kuitissa lukee vaihtoco2 vaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
104
Normaalihinta 12,40e se mauton patruuna + täyttö 6,99e tjsp, eli yhteensä about 20e, kun kysyin ekassa Tokmannissa.
Siellä ei ollu noita mauttomia niin menin toiseen ja sain sitten tuolla pelkällä 12,40e hinnalla. En minäkään alkanu valittamaan sitten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 545
Viestejä
4 287 321
Jäsenet
71 679
Uusin jäsen
Milook

Hinta.fi

Ylös Bottom