Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 443
Jep ihan varmasti on jonkun turistirysän lista tuo. Prosciutosta ei tiedä, että onko se kypsää vai raakaa kinkkua pecialen salamista ei tiedä mikä salami oikein on kyseessä.

Oman kokemuksen mukaan yleensä ainekset luetellaan. Ei välttämättä "classic" pizzojen, joissa muutenkin on yleensä vain yksi täyte tomaattikastikkeen ja juuston lisäksi, mutta ravintoloiden erikoispizzoissa on yleensä täytteet merkattu.
Oletteko te italialaisia vai mikä teistä tekee moisia pizzatietäjiä? Tiedätte varmaan, että se napolilaistyylinen pizza ei ole ainut oikea tapa tehdä pizzaa, vaan pizzaa tehdään eri puolilla Italiaakin hyvin erilaisilla tavoilla.

Mä olen ehkä 10-15 kertaa Italiassa käynyt ja pizzaa tulee syötyä tuolloin ihan urakalla - vähintään joka toinen päivä. Ja oman kokemuksen mukaan ne täytteet on kyllä aina lueteltu, eikä ihmisen tarvi niitä arvailla. Täytteitä voi olla vaikka 1-5 - riippuu ihan ravintolasta. En tiedä mikä se "oikean pizzerian" tekee, kun olen moisia reissuilla yrittänyt käydä - ihan Napolissakin.

...eikä ole eka kerta, kun ananasta on tarjottu pizzaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 192
Oletteko te italialaisia vai mikä teistä tekee moisia pizzatietäjiä? Tiedätte varmaan, että se napolilaistyylinen pizza ei ole ainut oikea tapa tehdä pizzaa, vaan pizzaa tehdään eri puolilla Italiaakin hyvin erilaisilla tavoilla.

Mä olen ehkä 10-15 kertaa Italiassa käynyt ja pizzaa tulee syötyä tuolloin ihan urakalla - vähintään joka toinen päivä. Ja oman kokemuksen mukaan ne täytteet on kyllä aina lueteltu, eikä ihmisen tarvi niitä arvailla. Täytteitä voi olla vaikka 1-5 - riippuu ihan ravintolasta. En tiedä mikä se "oikean pizzerian" tekee, kun olen moisia reissuilla yrittänyt käydä - ihan Napolissakin.

...eikä ole eka kerta, kun ananasta on tarjottu pizzaan.
Muisteiln ja pika googletuksen perusteella Napolilainen pizza napoletana olisi sellainen millä on suoja ja varsin tarkkaan määritelty mitä sisältää, ja monia muita juttuja. eli siinä sitten nimikin jo kertoo mitä sisältää.

Muuten pizza nimellä ei taida olla mitään suojaa ja kai se tuolla, samoin kuin meillä kinataan perheiden, kuntien, maakuntien välillä miten joku perinne ruoka kuuluu tehdä ja miten ei missään nimessä. Samassa kylässäkin voi olla eri tulkintoja miten jokin paikallinen "herkku" tehdään, tarjoillaan, ja puolet kyläläisistä pitää toista oikeana ja toista vääränä, loput sitten toisin päin.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 429
Oletteko te italialaisia vai mikä teistä tekee moisia pizzatietäjiä? Tiedätte varmaan, että se napolilaistyylinen pizza ei ole ainut oikea tapa tehdä pizzaa, vaan pizzaa tehdään eri puolilla Italiaakin hyvin erilaisilla tavoilla.

Mä olen ehkä 10-15 kertaa Italiassa käynyt ja pizzaa tulee syötyä tuolloin ihan urakalla - vähintään joka toinen päivä. Ja oman kokemuksen mukaan ne täytteet on kyllä aina lueteltu, eikä ihmisen tarvi niitä arvailla. Täytteitä voi olla vaikka 1-5 - riippuu ihan ravintolasta. En tiedä mikä se "oikean pizzerian" tekee, kun olen moisia reissuilla yrittänyt käydä - ihan Napolissakin.

...eikä ole eka kerta, kun ananasta on tarjottu pizzaan.
En ole italialainen, mutta tyttöystävä on. Aika paljon tulee Italiassa aikaa vietettyä...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 192
En ole italialainen, mutta tyttöystävä on. Aika paljon tulee Italiassa aikaa vietettyä...
Oletko reissannut paljonkin eripuolilla, eli nyt kun tuo pizza keskustelu, niin onko niissä paikoissa luoteltu missä mahdollisesti käynyt. ja onko alueellisia eroja. tai eroja samassa paikkaa eri listoilla.

Siis jos olet käynyt monipuolisesti pizza paikoissa.

Ja sitten näin kotimaiseen verrattuna, ottaako pizzat yhtäpaljon tunteisiin, kuin meillä jotkin paikalliset herkut. Joidenkin artikkellien mukaan italiassa voi mennä kovastikkin tunteisiin, pizzatkin. (esim tämä vääntö mitä tuossa napolilaisessa saa olla, miten se kuuluu valmistaa jne.)
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 429
Oletko reissannut paljonkin eripuolilla, eli nyt kun tuo pizza keskustelu, niin onko niissä paikoissa luoteltu missä mahdollisesti käynyt. ja onko alueellisia eroja. tai eroja samassa paikkaa eri listoilla.

Siis jos olet käynyt monipuolisesti pizza paikoissa.

Ja sitten näin kotimaiseen verrattuna, ottaako pizzat yhtäpaljon tunteisiin, kuin meillä jotkin paikalliset herkut. Joidenkin artikkellien mukaan italiassa voi mennä kovastikkin tunteisiin, pizzatkin. (esim tämä vääntö mitä tuossa napolilaisessa saa olla, miten se kuuluu valmistaa jne.)
Kyllä siellä aina luetellaan ainekset. Ainakin kaikissa pizzerioissa joissa olen käynyt ja samaa sanoi tyttökaveri.
Ja ensimmäinen kommentti ananakseen oli että ei koskaan italialaisessa pizzassa...

Etelässä pääasiassa tullut käytyä ja sitten Milanon seuduilla.

Ja kyllä se pizza ottaa tunteisiin Italiassa :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
663
Oletteko te italialaisia vai mikä teistä tekee moisia pizzatietäjiä? Tiedätte varmaan, että se napolilaistyylinen pizza ei ole ainut oikea tapa tehdä pizzaa, vaan pizzaa tehdään eri puolilla Italiaakin hyvin erilaisilla tavoilla.

Mä olen ehkä 10-15 kertaa Italiassa käynyt ja pizzaa tulee syötyä tuolloin ihan urakalla - vähintään joka toinen päivä. Ja oman kokemuksen mukaan ne täytteet on kyllä aina lueteltu, eikä ihmisen tarvi niitä arvailla. Täytteitä voi olla vaikka 1-5 - riippuu ihan ravintolasta. En tiedä mikä se "oikean pizzerian" tekee, kun olen moisia reissuilla yrittänyt käydä - ihan Napolissakin.

...eikä ole eka kerta, kun ananasta on tarjottu pizzaan.
En ole minäkään italialainen, mutta avovaimo on ja nyt tuli juuri 7 vuotta täyteen Italiassa asumista.

Itselle ei ole vielä ananaspizza tullut eteen, mutta tosiaan luulen, että jos niitä jostain löytää, niin isommista turistipaikoista, joissa niille voi olla menekkiä turistien toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 192
En ole minäkään Italialainen, mutta avovaimo on ja nyt tuli juuri 7 vuotta täyteen Italiassa asumista.

Itselle ei ole vielä ananaspizza tullut eteen, mutta tosiaan luulen, että jos niitä jostain löytää, niin isommista turistipaikoista, joissa niille voi olla menekkiä turistien toimesta.
Kysyn monien muidenkin puolesta. Miten sait italialaisen?
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
35
Miksi noiden askelmien välissä on noin jäätävät kolot, astuu helposti tyhjän päälle? Hienot on, mutta voisivat leventää askelmia niin, että ei ole tyhjää niiden välissä. Pystyosuuden ei tarvitsisi levetä. Olisi yhtä esteettinen, mutta käytännöllisempi.

e. Vai puuttuukohan noista ne askelmat ja tuossa on vain runko asennettuna?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 474
Itse tulee harrastettua kiipeilyä ja tiedän että kaikki kiipeilyvehkeet on testattu ihan älyttömiin toleransseihin. Toi köysi yksinään kannattelee jotain 2500kg ja kestää jotain 20 kilonewtonia jos siihen tippuu. En tiedä mutta veikkaisin että tossa portaledgellä voi nukkua vähintään joku 5 henkilöä ennen kuin alumiini alkaa antamaan periksi.

En kuitenkaan kovin mielelläni tuossa nukkuisi, varsinkin kun isoilla seinillä voi tuulla alapuolelta ja se voi heilutella mukavasti. Joillekin taas toi on sama ku nukkuis kotona sängyssään.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 950
Itse tulee harrastettua kiipeilyä ja tiedän että kaikki kiipeilyvehkeet on testattu ihan älyttömiin toleransseihin. Toi köysi yksinään kannattelee jotain 2500kg ja kestää jotain 20 kilonewtonia jos siihen tippuu. En tiedä mutta veikkaisin että tossa portaledgellä voi nukkua vähintään joku 5 henkilöä ennen kuin alumiini alkaa antamaan periksi.

En kuitenkaan kovin mielelläni tuossa nukkuisi, varsinkin kun isoilla seinillä voi tuulla alapuolelta ja se voi heilutella mukavasti. Joillekin taas toi on sama ku nukkuis kotona sängyssään.
Taitaa olla sellaisia seinämiä mitä kiipeävät, että siinä on pakko nukkua välissä tavalla tai toisella kun voimat loppuvat ja väsymys iskee jos sen kiipeäisi kerralla. Sen verran olen korkeanpaikankammoinen, että ei kyllä kiinnostaisi vähääkään tuollaiseen lähteä nukkumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 488
Taitaa olla sellaisia seinämiä mitä kiipeävät, että siinä on pakko nukkua välissä tavalla tai toisella kun voimat loppuvat ja väsymys iskee jos sen kiipeäisi kerralla. Sen verran olen korkeanpaikankammoinen, että ei kyllä kiinnostaisi vähääkään tuollaiseen lähteä nukkumaan.
Ei kammo mitään mutta jos pitää lähtee yöllä kuselle..
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 950
Ei kammo mitään mutta jos pitää lähtee yöllä kuselle..
Hyvähän tuosta on lorotella reunan yli vaikka makuultaan.

Unissakavely voisi olla isompi ongelma tuollaisessa nukkumapaikassa.

Itse olen tippunut sängystä nukkuessa varmaan yhden kerran elämässäni ja se tapahtui joskus 5-6 vuotiaana. Silti tuollaisessa korkeuksissa roikkuvassa sängyssä se olisi varmaan mielessä koko ajan, että josko nukkuessa pyörähtääkin niin, että tippuu sängystä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 140
Siinä vahän mallia seinällä nukkumisesta, pari viikkoa roikkumassa yötä päivää. Kelpo dokumentti, kannattaa katsoa.



 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 140
Nönnönöö. Ei vissii sun mielestä mitää? Onhan toi iha yleisellä tasolla hauskan näköinen paikka nukkua. Ei mitää uutta, mut iha hauska kuva.
No pakko sanoa että ei se nyt hauska ollut. IMO. Mutta se on hieno kiipeilykuva !
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 474
Hyvähän tuosta on lorotella reunan yli vaikka makuultaan.

Unissakavely voisi olla isompi ongelma tuollaisessa nukkumapaikassa.

Itse olen tippunut sängystä nukkuessa varmaan yhden kerran elämässäni ja se tapahtui joskus 5-6 vuotiaana. Silti tuollaisessa korkeuksissa roikkuvassa sängyssä se olisi varmaan mielessä koko ajan, että josko nukkuessa pyörähtääkin niin, että tippuu sängystä.
Siinä nukutaan valjaissa ja kalliossa olevassa ankkurissa vielä erikseen kiinni. Tosin ei varmaan mikään hirveän mukava fiilis siltikään tippua valjaisiin oudossa asennossa kesken unien. Tai no, itse laittaisin niin lyhyen köyden että ei voi tippua reunan yli.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 006
Avatkaahan vähän taas että mikä tässä on taas hauskaa ? Pelkään taas pahinta......
Siis, uudet työntekijät on innokkaita ja yrittää muuttaa vuosia rikki olleita tuotteita ja prosesseja uudessa työpaikassaan. Yleensä aika turhaa touhua, kaikki sitä yleensä jonkin aikaa silti yrittää, kun havaitsevat epäkohtia. Vanhat duunarit on vaan hiljaa ja myhäilee nurkissaan. Kukaan ei puhu viikko/kuukausi/all-hands-palavereissa sanaakaan.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 036
Siis, uudet työntekijät on innokkaita ja yrittää muuttaa vuosia rikki olleita tuotteita ja prosesseja uudessa työpaikassaan. Yleensä aika turhaa touhua, kaikki sitä yleensä jonkin aikaa silti yrittää, kun havaitsevat epäkohtia. Vanhat duunarit on vaan hiljaa ja myhäilee nurkissaan. Kukaan ei puhu viikko/kuukausi/all-hands-palavereissa sanaakaan.
Älä välitä. Sama hahmo vähän väliä täällä vinkuu ja vonkuu kuinka joku ei oo hauskaa sen sijaan, että skippais. e: seison korjattuna, ei ollutkaan ku toinen kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 151
Itseä kiinnostaisi lähinnä noiden kolmen viimeisen elokuvan, että mihin aikaan ne sijoittuu eli muissahan näkyy vuodet.
Planet of Apes (originaali) oli 3978AD

Dyynin suhteen taitaa riippua lähteestä. 1984 filmi sijoittui noin 10.000AD, kun taas kirjassa 23.000AD (10.191AG). Molemmissa sama vuosiluku, muta ajanlaskun aika oli filmissä sama kuin meillä. The Foundation alkaa 12020GE/23605AD (Hari Sheldonin esitelmä psykohistorian mahdollisuudesta) eli samaan aikaan kuin Dyynin kirjassa.

Warhammerista on nykyään filmejä, joten se sijottuisi 30.000 (Horus Heresy) - 40.000AD (40K). Edit: Barbarella näemmä sijoitetaan kanssa vuoteen 40.000AD joidenkin lähteiden mukaan.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
7 026
@draco76 Sellainen elokuva kuin Aikakone - Time Machine (2002) päähenkilö päätyy reippaasti tulevaisuuteen eli päätyy lopulta 800000v päähän tulevaisuuteen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Tavoittalemanne henkilö on juuri nyt varattu. Mikäli haluatte jättää vastauspyynnön, painakaa Alt sekä F4 samaanaikaan. Mikäli haluatte jäädä odottamaan, niin olkaa hyvä ja älkää sulkeko yhteyttä.

 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 036
Mikä kohta tässä valkoisella pohjalla olevassa mustassa tekstissä sai sut aatteleen, että onpa hauska kuva? Tiedostopääte? Ihan mielenkiinnosta tahdon koittaa ymmärtää. e: jaa, poistitkin "kuvan".
 
Viimeksi muokattu:

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 419

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 826
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 407
Miten tuota ei näe? Oli eka asia, minkä kuvasta näin, kun sivua pläräsin. Sit aloin ihmettelemään, että onkohan se oikeasti pelkkä muuri eli illusio olisi siinä. Onpa jännä juttu.
No näissä riippuu paljon millä laitteella katsoo; värintoisto, kirkkaus jne.
Tässä syysauringossa puhelimella en itsekään keksinyt mikä kuvassa on hauskaa, mutta kun vastauksen katsoin niin kyllähän sen erottaa (vaikka ei mielestäni hauska ole vieläkään).
Omalla laitteella näkyy itseasiassa paremmin kun laittaa puhelimen aurinkoon niin menee näytön kirkkaus ja värien säädöt sellaiseksi että "illuusion" näkyvyys pienenee. Tai siis asia erottuu paremmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 376
Viestejä
4 281 812
Jäsenet
71 660
Uusin jäsen
Häslääjä00

Hinta.fi

Ylös Bottom