Jep ihan varmasti on jonkun turistirysän lista tuo. Prosciutosta ei tiedä, että onko se kypsää vai raakaa kinkkua pecialen salamista ei tiedä mikä salami oikein on kyseessä.
Oman kokemuksen mukaan yleensä ainekset luetellaan. Ei välttämättä "classic" pizzojen, joissa muutenkin on yleensä vain yksi täyte tomaattikastikkeen ja juuston lisäksi, mutta ravintoloiden erikoispizzoissa on yleensä täytteet merkattu.
Oletteko te italialaisia vai mikä teistä tekee moisia pizzatietäjiä? Tiedätte varmaan, että se napolilaistyylinen pizza ei ole ainut oikea tapa tehdä pizzaa, vaan pizzaa tehdään eri puolilla Italiaakin hyvin erilaisilla tavoilla.
Mä olen ehkä 10-15 kertaa Italiassa käynyt ja pizzaa tulee syötyä tuolloin ihan urakalla - vähintään joka toinen päivä. Ja oman kokemuksen mukaan ne täytteet on kyllä aina lueteltu, eikä ihmisen tarvi niitä arvailla. Täytteitä voi olla vaikka 1-5 - riippuu ihan ravintolasta. En tiedä mikä se "oikean pizzerian" tekee, kun olen moisia reissuilla yrittänyt käydä - ihan Napolissakin.
...eikä ole eka kerta, kun ananasta on tarjottu pizzaan.