Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 278
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Aloin katselemaan säätiedotusta Windows 11 Sää-applikaatiolla.

Microsoft pistäny kovia panoksia sään hallintaan ja ihmisten seurantaan :rofl2:!

[edit] Tuo on kyllä suoraan suomalaisille tarkoitettu sovellus :rofl: . Ai kele... Kiitos @Aikoja en nyt yhtäkkiä muista milloin viimeksi oon nauranu näin makeasti Hauskojen kuvien -ketjuun postatulle kuvalle :rofl::tup:.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
171
Microsoft pistäny kovia panoksia sään hallintaan ja ihmisten seurantaan :rofl2:!

[edit] Tuo on kyllä suoraan suomalaisille tarkoitettu sovellus :rofl: . Ai kele... Kiitos @Aikoja en nyt yhtäkkiä muista milloin viimeksi oon nauranu näin makeasti Hauskojen kuvien -ketjuun postatulle kuvalle :rofl::tup:.
Eikö tuo Naapuri havaittu-ilmoitus tulekaan silloin, kun naapuri astuu tontillesi ja lähestyy etuoveasi? :D
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
485
Toi sama tuotti itsellekin hankaluuksia. Pitää katsoa vähän kauempaa niin näkee mitä siinä lukee
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 816
Onko
OBEY
oikea vastaus? Katselin sivusta ja joka kulmasta, sitten otin riittävästi etäisyyttä näyttöön ja vähän siristin silmiä. Jos on niin miten tuo on edes mahdollista, hankalin arvoitus aikoihin.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 058
Onko
OBEY
oikea vastaus? Katselin sivusta ja joka kulmasta, sitten otin riittävästi etäisyyttä näyttöön ja vähän siristin silmiä. Jos on niin miten tuo on edes mahdollista, hankalin arvoitus aikoihin.
En ole deskarinäytöllä testannut, mutta kännyllä hahmottuu kyllä välittömästi - etenkin kun siirtää vähänkin kauemmaksi luuria. Ehkä helpoin optinen kikka aikoihin :)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 043
En ole deskarinäytöllä testannut, mutta kännyllä hahmottuu kyllä välittömästi - etenkin kun siirtää vähänkin kauemmaksi luuria. Ehkä helpoin optinen kikka aikoihin :)
Juuri kuvan pienentäminen (astu kauemmaksi koneesta) auttaa joten mobiililla on jo etumatkaa
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 106
miten tuo on edes mahdollista
Aivot "auto-correctaa" tavallaan; Ne tykkää löytää tuttuja kuvioita / tekstiä. Siristämällä/räpyttelemällä/kaukaa katsottuna muu taustainformaatio vähenee ja löytyy tekstiä muistuttavaa kuviota. Ei välttis edes toimis yhtä hyvin (ehkä siksi sullakin oli vaikeuksia), jos ei sanaa tunnista. Sanan tunnistamalla aivot täyttää "automaattisesti" loput kirjaimet nopeasti, vaikkei välttis yksittäin helposti hahmottuiskaan.

Kokeilin peittää ekan ja viimeisen kirjaimen käsillä, nii ei kyl olis "be" hahmottunut kovin helposti (yksittäisestä kirjaimesta puhumattakaan), jos en tietäis niiden olevan osa jo tietäämääni sanaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 816
Aivot "auto-correctaa" tavallaan; Ne tykkää löytää tuttuja kuvioita / tekstiä. Siristämällä/räpyttelemällä/kaukaa katsottuna muu taustainformaatio vähenee ja löytyy tekstiä muistuttavaa kuviota. Ei välttis edes toimis yhtä hyvin (ehkä siksi sullakin oli vaikeuksia), jos ei sanaa tunnista. Sanan tunnistamalla aivot täyttää "automaattisesti" loput kirjaimet nopeasti, vaikkei välttis yksittäin helposti hahmottuiskaan.

Kokeilin peittää ekan ja viimeisen kirjaimen käsillä, nii ei kyl olis "be" hahmottunut kovin helposti (yksittäisestä kirjaimesta puhumattakaan), jos en tietäis niiden olevan osa jo tietäämääni sanaa.
Jeps, kyllä mä ymmärrän ne "päin helvettiä" kirjoitetut tekstit missä kirjaimet on miten sattuu järjestyksessä. Noi kaks kuvaa vaan pisti miettimään että oliko sattumaa vai jotenkin lavastettu juttu.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 106
Jeps, kyllä mä ymmärrän ne "päin helvettiä" kirjoitetut tekstit missä kirjaimet on miten sattuu järjestyksessä. Noi kaks kuvaa vaan pisti miettimään että oliko sattumaa vai jotenkin lavastettu juttu.
Ne "päin helvettiä" kirjoitetut tekstit on tosiaa samaa asiaa. Molemmissa varmaan pientä photoshoppia sopivilla varjostuksilla ja korostuksilla, jota ei erota kuvasta. Ihmisten kohdalla voi jopa vähä ennalta suunnitella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 539
Jeps, kyllä mä ymmärrän ne "päin helvettiä" kirjoitetut tekstit missä kirjaimet on miten sattuu järjestyksessä. Noi kaks kuvaa vaan pisti miettimään että oliko sattumaa vai jotenkin lavastettu juttu.
Photoshop.

(ks. erityisesti e ja y kirjaimia, niin näkyy aika nopeasti miten nuo on tehty)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 539
Noi kaks on käsittääkseni iha orginaaleja kuvia. Kellonajat joku lisänny myöhemmin. Vanhoja ku saapas.
Mä en varmaan ole nähnyt noita irrallisina koskaan. Vanhin yhdistelmä (ilman kellonaikoja) minkä löysin oli vuodelta 2014. Sinänsä ihan hauska (venäläinen?) vandalismikuva, mutta olisi hauska tietää, että kuvaako noi ihan oikeaa tapahtumaketjua. (Pyörät ei näytä ihan samalta, mutta paha sanoa 'yhden pikselin' perusteella.)
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 106
Mä en varmaan ole nähnyt noita irrallisina koskaan. Vanhin yhdistelmä (ilman kellonaikoja) minkä löysin oli vuodelta 2014. Sinänsä ihan hauska (venäläinen?) vandalismikuva, mutta olisi hauska tietää, että kuvaako noi ihan oikeaa tapahtumaketjua. (Pyörät ei näytä ihan samalta, mutta paha sanoa 'yhden pikselin' perusteella.)
Juu en itsekkään varma tietty ole, mut sinänsä iha uskottava tapahtuma-sarja. Pyörä on pieni eikä puu niin Korkeelta vaikuta etteikö sitä iha heittämälläki sais.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 698
Minkälainen mainosprofiili pitää olla jotta eka tarjottu työ on haudankaivaja ja toinen Tallinkilla..:cautious:
Varmaan samanlainen kuin mulla, eli mainokset eivät ole kohdennettuja vaan ihan randomeita. Välillä tulee aika "mielenkiintoisia" mainoksia vastaan kun joku pääsee mainosblokkerin ohi tulemaan.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 958
Minkälainen mainosprofiili pitää olla jotta eka tarjottu työ on haudankaivaja ja toinen Tallinkilla..:cautious:
Semmoinen missä fb:llä ei ole oikeuksia jäljittää tekemisiä yms. Lisäksi aika runsaasti tulee valittua Hide ad - irrelevant - Hide all ads from x.

Oikotie näkynee siksi kun joskus muutaman kerran mielenkiinnosta tökännyt position auki ja katsonut mitä sisältää. Ei tule katsottua facebookia ikinä millään läppärillä tms vaan pelkästään puhelimen apilla.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 106
Tää vähän yllätti, koska tuossa ei pelkästään näe geneeristä henkilöä, vaan tunnistaa jopa heti että kuka on kyseessä.
Christiano Ronaldo, eikö?
Läheltä normalisti katsoessa on vaikea ymmärtää, miten tuosta kuvasta voi yksilöidä henkilön.
Mulle tuli spede aurinkolaseissaan eka ajatuksiin :D Mut nyt nään vaa ton perhanan C Ronaldon, ku sanoit.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
701
Mä näin kans Speden kun ekan kerran tsekkasin, mut nyt en saa Spedeä näkyviin enää ollenkaan vaan Ronaldo puskee läpi :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Tää ei oo kuvaketju.
Pilkun nussintaa: Tais olla ihan yleinen sääntö. Ei oo ollu varmaan tarvetta teroittaa muissa ketjuissa kun niihin harvemmin postaillaan kuvia. Kokkonen tais asiasta mainita Kuvaketjun puolella, tosin ei tainnu antaa mitään yleistä oheistusta asiaan.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 106
Pilkun nussintaa: Tais olla ihan yleinen sääntö. Ei oo ollu varmaan tarvetta teroittaa muissa ketjuissa kun niihin harvemmin postaillaan kuvia. Kokkonen tais asiasta mainita Kuvaketjun puolella, tosin ei tainnu antaa mitään yleistä oheistusta asiaan.
Nojoo, voi olla. Giffit vie kaistaa. Seison korjattuna ja giffi korvattu kuva-versiolla.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 058
Varmaan 10v+ vanha, ja laajalti tunnettu kuva... mutta ei siitä sen enempää.

Ymmärrän toki täysin tämän kuvan vitsin, ja tämän "Piian" kyvyttömyyden tarttua tilanteeseen, mutta toi kysyjän ilmoitusluontoinen tapa ilmaista tarvitsevansa apua on minusta jotenkin helvetin ärsyttävä, ja tiedän, että tästä ottaa nyt moni nokkiinsa, sillä tuo on varsin yleistä.

Sen sijaan, että pyydetään suoraan apua/neuvoa, ilmoitetaan esim. kodinkoneliikkeessä "katsellaan tässä näitä televisioita". Ikään kuin ei jurona suomalaisena uskalleta myöntää tarvitsevansa apua, tai että se ikään kuin naamioidaan "perus-rupattelun" muotoon, vaikka ne omat toiveet ja tarpeet todennäköisesti olisikin jo siellä omassa päässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 698
Varmaan 10v+ vanha, ja laajalti tunnettu kuva... mutta ei siitä sen enempää.

Ymmärrän toki täysin tämän kuvan vitsin, ja tämän "Piian" kyvyttömyyden tarttua tilanteeseen, mutta toi kysyjän ilmoitusluontoinen tapa ilmaista tarvitsevansa apua on minusta jotenkin helvetin ärsyttävä, ja tiedän, että tästä ottaa nyt moni nokkiinsa, sillä tuo on varsin yleistä.

Sen sijaan, että pyydetään suoraan apua/neuvoa, ilmoitetaan esim. kodinkoneliikkeessä "katsellaan tässä näitä televisioita". Ikään kuin ei jurona suomalaisena uskalleta myöntää tarvitsevansa apua, tai että se ikään kuin naamioidaan "perus-rupattelun" muotoon, vaikka ne omat toiveet ja tarpeet todennäköisesti olisikin jo siellä omassa päässä.
Tuo vaan on niin nykypäivää. Itsekin joskus olen jossain palvelussa chattiin pistänyt alkajaisiksi jotain vastaavaa "olen etsimässä asiaa x" ja sitten chat-tyyppi vaan toivottaa "toivottavasti löytyy" ennen kuin edes on kerinnyt tarkentaa että voisiko neiti chatneiti auttaa asiassa kun heidän palvelustaan ei suoraan löydy mitä olen hakemassa. On kyllä aika turn-off tollainen vastaus...

Ei sen puoleen, itse vihaan noita chatteja, hirveän hidasta ja hankalaa saada mitään järkevää vastausta mihinkään ongelmaan, asian saisi yleensä hoidetua paljon nopeammin ja tehokkaammin esim sähköpostilla mutta kun nykyään juuri missään firmassa ei enää ole mitään aspa-sähköpostia. Sähköpostissa sentään saisi selitettyä koko asian kerralla liitetiedostoineen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 794
Tuo vaan on niin nykypäivää. Itsekin joskus olen jossain palvelussa chattiin pistänyt alkajaisiksi jotain vastaavaa "olen etsimässä asiaa x" ja sitten chat-tyyppi vaan toivottaa "toivottavasti löytyy" ennen kuin edes on kerinnyt tarkentaa että voisiko neiti chatneiti auttaa asiassa kun heidän palvelustaan ei suoraan löydy mitä olen hakemassa. On kyllä aika turn-off tollainen vastaus...

Ei sen puoleen, itse vihaan noita chatteja, hirveän hidasta ja hankalaa saada mitään järkevää vastausta mihinkään ongelmaan, asian saisi yleensä hoidetua paljon nopeammin ja tehokkaammin esim sähköpostilla mutta kun nykyään juuri missään firmassa ei enää ole mitään aspa-sähköpostia. Sähköpostissa sentään saisi selitettyä koko asian kerralla liitetiedostoineen.
Ja jos ei liian introvertti ole, niin soittamalla asia hoituu useimmiten kaikkein helpoiten ja nopeiten. Edellyttää tosin sen, että on toimiva aspa eikö tarvitse jonottaa tuntitolkulla. Aikoinaan työskentelin puhelinaspassa ja välillä hoitelin sähköposteja myös, niin aina sähköposteihin vastatessa teki mieli kirjoittaa, että soita {tähän} maksuttomaan numeroon niin asia hoituu parissa minuutissa. Firman politiikka vaan ei antanut myöten, joten piti käydä usean päivän sähköpostikeskusteluita idioottien kanssa. Jos tarvitsee asiakaspalvelua, niin mielestäni teknologia ei ole vielä sillä tasolla, että sähköinen viestintä olisi millään tapaa parempi kuin ihan old-school puhelinsoitto tai face-to-face aspa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 278
Eli jos saman kuvan postaa eri kielisellä tekstillä niin se on ok? Kyllä se on minusta samakuva, vaikka teksitit olisi englannin sijasta suomeksi.
En minä päätä, mutta mielipide, tämä on suomenkielinen foorumi , ehdottomasti suomenkieliselle enemmän pisteitä, kannustasin jopa niihin.

Jos saa olla vain yksi, eli toinen pitäisi poistaa, niin vieraskielinen pois.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 586
En minä päätä, mutta mielipide, tämä on suomenkielinen foorumi , ehdottomasti suomenkieliselle enemmän pisteitä, kannustasin jopa niihin.

Jos saa olla vain yksi, eli toinen pitäisi poistaa, niin vieraskielinen pois.
Eli jos on jo kuva englanniksi, susta on ok että se postataan suomeksi myöhemmin, koska se on susta tällöin eri kuva?

Itse pidän niitä samoina, mutta ihan sama. Sen voi skipata yli. Lähinnä tartuin siihen kun pidit niitä erikuvina, vaikka se on muuten sama paitsi teksti on tällä kertaa suomeksi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 278
Eli jos on jo kuva englanniksi, susta on ok että se postataan suomeksi myöhemmin,
Juu.

Eli jos on jo kuva englanniksi, susta on ok että se postataan suomeksi myöhemmin, koska se on susta tällöin eri kuva?

Itse pidän niitä samoina, mutta ihan sama. Sen voi skipata yli. Lähinnä tartuin siihen kun pidit niitä erikuvina, vaikka se on muuten sama paitsi teksti on tällä kertaa suomeksi.
Sori, huono ulosantini, yritin tuoda esille että kuvien eron on tekstissä. ja että ero on niin merkittävä että ääni suomenkieliselle.
Eri kuva, tai no kuvaosuus sama, mutta eri teksti.
Ketjuun postaillaa pelkkiä tekstikuviakin, niitä en erityisesti kannata, vaan vitsit voisi postata vitsiketjuun, vähän hmm tyhmää copypasteta tekstiä JPG kuvatiedostoksi.

Tässä teoksessa kuitenkin teksti ja valokuva yhdessä muodosti sen kokonaisuuden, eli kuva ja teksti on enemmän kuin osien summa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 345
Onko muilla sama että 90% hauskojen kuvien ketjun kuvista tuli vastaan edellisenä päivänä facebookin feedistä? Pari kk kulunut ja joka päivä sama juttu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 694
Viestejä
4 293 739
Jäsenet
71 687
Uusin jäsen
Jortsa

Hinta.fi

Ylös Bottom