Ei pidä, mutta pointti oli se, että maailma oli kokonaisuutena erilainen ennen vanhaan ja esimerkiksi ihmisten välinen vuorovaikutus erilaista, ja mielestäni siitä on hyötyä sukupolvi X:lle, että on hyvä kosketuspinta sekä tähän vanhaan todellisuuteen että nykyiseen.No miksi ihmeessä nykyisen nuoren pitäisi opella vhs:n tai jonkun muun obsolete-laitteen käyttö? Näitä on tietysti nostalgista vanhempien sukupolvien muistella, mutta käytännön hyötyä ei vastaavista jutuista enää ole. Ja nuoret oppii ja omaksuu uuden teknologian huomattavasti paremmin kuin vanhemmat, eikä se pitäisi olla mikään häpeä myöntää.
Ja ihan tietotekniikkaankin liittyen meidän sukupolvi on aikoinaan joutunut käyttämään tietokonetta NÄPPÄIMISTÖ-KOMENNOINKIN ja ollut siis paljon läheisemmässä kosketuspinnassa tietokoneen syvien olemusten kanssa.
Nuoret oppii ja omaksuu uuden teknologian paremmin, mutta mitä ihmeen uutta teknologiaa tässä on viime aikoina edes tullut? AI ehkä on tulossa kovaa vauhtia joo. Voi olla, että nuoret "omaksuu" sen nopeammin ja paremmin. En tosin usko, että meille NÄPPÄIMISTÖ-KOMENTOJAKIN aikoinaan näpyttäneille ikäluokille tällaisen tekniikan omaksuminen mitään kovin suuria tuskia tuottaa myöskään... Juurillehan tässä palataan!
Mun käsittääkseni nuorilla ikäluokilla on myös aika yleistä eräänlainen uusavuttomuus tietotekniikan suhteen, eli ei osata esimerkiksi enää googlatakaan kunnolla, vaan tietoa etsitään jostain TikTok-videoista... (Saa sitä sieltäkin etsiä, mutta come on, ei se ehkä ole mikään hyvä ensisijainen tietolähde. Tai no, en mä suosittele ketään käyttämään TikTokia ylipäätään, mutta se nyt onkin sitten mun oma politiikkaan liittyvä näkökanta.)
Viimeksi muokattu: