Tänään kaatui enää kerran. Heti alkuun, kun otin kranaatin käteen. Jätin sitten (lähes tyhjän) kranaattisangon taakse eikä ole kaatunut enää.Mulla kippas kans kerran kranuja käsitellessä eilen, sen jälkeen ei ole tullut (7h pelattuna).
Tänään kaatui enää kerran. Heti alkuun, kun otin kranaatin käteen. Jätin sitten (lähes tyhjän) kranaattisangon taakse eikä ole kaatunut enää.Mulla kippas kans kerran kranuja käsitellessä eilen, sen jälkeen ei ole tullut (7h pelattuna).
Ei ole ainekaan valven toimesta tulossa, ja minun puolesta ei kyllä tarvitsisi tulla modaajienkaan toimesta. Koko pelin idea katoaa täysin jos se muutetaan perinteiseksi peliksi. Pystyihän aikoinaan guitar heroakin pelaamaan ps2 ohjaimella, mutta yhtälailla siinäkin se idea katosi.Nyt jo saatu jotenkuten toimimaan ilman VR:ää:
The first Half-Life: Alyx non-VR mod is here, but it's ultra janky
This pre-alpha mod is a collection of configuration tweaks that will that get HL:A running on desktop, but it's kind of a mess.www.pcgamer.com
Tämä polttelisi niin perkuleesti, mutta VR:ää ei ole eikä tule näillä laitteisto hinnoilla olemaankaan ihan hetkeen. Jos Valve julkaisisi jossain vaiheessa version ilman VR:ää...
En tiedä onko mitään järkeä pilata pelin ensikokemusta ja tarinaa pelaamalla ilman VR. Melkein kaikki pelissä on tehty VR-näkökulmasta ja esim. juttujen etsintä ja keräily olisi tylsää ja taistelukohtaukset olisi kuraa hiirellä ja näppiksellä, koska tempo ihan liian hidas ja helppo hiiritähtäykselle/nappireloadille, vaikka pelaisi vaikeimmalla. Jos loppuvuonna tai vuoden päästä on jo hinnat tippuneet laitteista lisää, niin ennemmin odottaisi sinne. Tuo läpipelailujen katsominenkin on melkein parempi idea.Nyt jo saatu jotenkuten toimimaan ilman VR:ää:
The first Half-Life: Alyx non-VR mod is here, but it's ultra janky
This pre-alpha mod is a collection of configuration tweaks that will that get HL:A running on desktop, but it's kind of a mess.www.pcgamer.com
Tämä polttelisi niin perkuleesti, mutta VR:ää ei ole eikä tule näillä laitteisto hinnoilla olemaankaan ihan hetkeen. Jos Valve julkaisisi jossain vaiheessa version ilman VR:ää...
No kyllä itse huomasin ainakin ihan selvää nylkytystä tuossa kohdin, missä saa sen "rynkyn" ja liikutaan niissä eri kerroksissa. RTX 2080Ti, Index natiivi resolla ja max asetuksilla. Ei tuo nyt pelkokemusta pilaa, mutta tuota ennen ei ollut minkäänlaista pykimistä. Tuo pieni pykiminen loppui, kun pääsi siitä kerros kohdasta eteenpäin.Ei tämä raskaalta peliltä ainakaan tunnu. Itse ajelen 1080ti:llä HP Reverbiä ja Alyxista täysillä laatuasetukset ja SteamVR asetuksissa resoluutio scale on 190% = 3048x2984 per silmä. Pyörii aivan sulavasti.
Nyt 11h takana, ei hajua miten paljon vielä jäljellä tarinaa. Tullut aika hitaalla temmolla edettyä paikkoja tutkien.
45fps? Siltä tuo ainakin äkkiseltään kuulostaisi.Ei tämä raskaalta peliltä ainakaan tunnu. Itse ajelen 1080ti:llä HP Reverbiä ja Alyxista täysillä laatuasetukset ja SteamVR asetuksissa resoluutio scale on 190% = 3048x2984 per silmä. Pyörii aivan sulavasti.
No kyllä itse huomasin ainakin ihan selvää nylkytystä tuossa kohdin, missä saa sen "rynkyn" ja liikutaan niissä eri kerroksissa. RTX 2080Ti, Index natiivi resolla ja max asetuksilla. Ei tuo nyt pelkokemusta pilaa, mutta tuota ennen ei ollut minkäänlaista pykimistä. Tuo pieni pykiminen loppui, kun pääsi siitä kerros kohdasta eteenpäin.
Edit: Onko VR:n muuten mitään hyviä FPS counter overlay sovelluksia tms. Olisi välillä kiva katella, millä FPS:llä mennään, ilman että ottaa lasit päästä.
Mulla sama, kaatuili kun raahasin kranaattisankoa. Ei enää kaatunut kertaakaan sen jälkeen kun hylkäsin sangon ja kannoin vain mitä käsissä pystyi.Tänään kaatui enää kerran. Heti alkuun, kun otin kranaatin käteen. Jätin sitten (lähes tyhjän) kranaattisangon taakse eikä ole kaatunut enää.
Suurimmaksi osaksi 90fps, sitten jos enemmin tapahtuu ruudulla (ulkoilma, vihuja jne.), niin alkaa dropata 45fps puolelle (näin päättelisin, kun frametime targetti ylittyy, tuo ei näytä itse fps arvoa). Sen verran sulavalta näyttää sekin, ettei ole haitannut yhtään. motionReprojectionMode on auto-tilassa.45fps? Siltä tuo ainakin äkkiseltään kuulostaisi.
Täällä pyörii Indexin 100% resolla high asetuksilla sen 120fps (ultralla saattaa tulla nykäisyjä välillä).
Kiitos tästä! Testasin parametreja "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3" ja frametime pomppasi heti suuremmaksi, nyt on kokoaika 45fps tilassa, mutta tarkkuutta tuli samalla lisää. Pelissä on selkeästi dynaaminen resoluutio käsittely.Monesta paikasta olen lukenut, että pelissä olisi oma dynaaminen resoluutionsa (eri kuin tämä SteamVR:n). Eli renderöidään koko ajan siten, että pysyy hieman headroomia nopeita tilanteita varten. Mene ja tiedä, esim. tässä aiheeseen liittyvää juttua (en oo ite testannu noita komentoja): r/SteamVR - I have a possible fix for the Half Life: Alyx blur issue. I think it might be the dynamic resolution feature built into the game. Can someone try this fix and let me know what they think?
Ite en huomannut mitään eroa noilla. Ilmeisesti itellä ei peli ole skaalannu resoa sitten alas päin missään vaiheessa.Kiitos tästä! Testasin parametreja "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3" ja frametime pomppasi heti suuremmaksi, nyt on kokoaika 45fps tilassa, mutta tarkkuutta tuli samalla lisää. Pelissä on selkeästi dynaaminen resoluutio käsittely.
Steam kirjastossa pelin päältä oikea klikki -> ominaisuudet -> määritä käynnistysasetukset. Laita ilman noita lainausmerkkejä.Kertokaa tarkemmin, miten/mihin kyseinen komentosarja kirjoitetaan? "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3"
Kiitos infosta etukäteen.
Isot kiitokset!Steam kirjastossa pelin päältä oikea klikki -> ominaisuudet -> määritä käynnistysasetukset. Laita ilman noita lainausmerkkejä.
Jep, Indexissä resoluutio sen verran alhaisempi, että voisi kuvitella ettei 2080ti kortilla tiputa resoa, vaikka onkin suurempi fps. Ja kun miettii miten hyvin 1080ti tuota jaksaa pyörittää..Ite en huomannut mitään eroa noilla. Ilmeisesti itellä ei peli ole skaalannu resoa sitten alas päin missään vaiheessa.
Minua on naurattanut tahaton kömpelyys, kuin jossain punaisessa pantterissa. Pihassa on auto, jonka sisään kurkkaat loottien toivossa. Kunnollisena kansalaisena paiskaat oven kevyesti kiinni lähtiessäsi, jonka seurauksena oven lasi pirstoutuu tuhannen päreiksi ympäri planeettaa. Toinen esimerkki vaikka avonainen matkasalkku, jonka sisällä on loottia. Otan kiinni matkasalkusta nostaakseni laukun lähemmäs lootin hiplailua varten, mutta salkku muuttuukin lingoksi ja heittää sisältönsä ympäri linnunrataa. Jes! Juuri näin yritin tehdäVähän koomista mun mielestä tää kranulaatikko/ämpärin raahaaminen ympäriinsä. Sitten kun tulee jotain loading skreenejä niin saatanan palikat leviää ympäri huonetta. Sama homma kun joku paniikki tilanne niin taas lentelee kranut ympäriinsä ja niitä saa olla keräilemässä pitkin nurkkia. Hardilla vaikeusaste on mielestäni ihan hyvä. Melkein toivoisi, että olisi joku vielä vaikeampi. Tosin varovainen pelityyli varmaan vaikuttaa siihen, mutta ei pysty kuvittelemaan, että tätä pelaisi jotenkin nopeatempoisesti se olis sellasta sähläystä kyllä, että oksat pois. Meele on varmaan tarkoituksella jätetty pois kun tästä tulisi imho liian helppo. Olisi pitänyt nostaa hirviöiden määrää huomattavasti jos voisi sorkkiksella mennä ja huitoa kaikkia.
Yksi hauska yksityiskohta on aina pitää kypärää päässä niin se liaani hirviö vie sen ennen kuin sinut. Olisin myös toivonut, että olisi voinut headcarbin laittaa päähän jotenkin.
Jos joku vasta alottelee niin kannattaa huolella käydä kaikki tilat kunnolla läpi. Niitä resinejä on vähän joka puolella, mutta jos ei tutki paikoja niin paljon menee ohi.
Ilman VR:ää aivan liian helppo ja ihan eri kokemus, jotta en pelaisi. Half-Lifen alottelin sillon -99 kun tuli ja on tässä näitä pelejä aina sanut ootella, yleensä aika kauan. Joten kannattaa odotella vaan lisää jos kalustoa ei vielä ole. Mutta tosiaan vanhalla Vivelläkin on herkkua joten ei tartte ostaa viimeisimpiä laseja nauttiakseen tästä.
Itteä ärsyttää monissa VR-peleissä nuo magneettinäpit, mitkä tarttuu esineisiin ja kahvoihin jopa kymmen - parin kymmenen sentin päästä, jos erehtyy laittamaan käden nyrkkiin liian lähellä. Lukuisia kertoja käynyt niin, että käteen tarttuu jotain tai käsi jää kiinni johonkin, kun olisi vaan halunnut kaittaa käden nyrkkiin... Miksi tuota "magneettisuutta ei pysty edes itse säätämään näissä pelissä pois päältä.Minua on naurattanut tahaton kömpelyys, kuin jossain punaisessa pantterissa. Pihassa on auto, jonka sisään kurkkaat loottien toivossa. Kunnollisena kansalaisena paiskaat oven kevyesti kiinni lähtiessäsi, jonka seurauksena oven lasi pirstoutuu tuhannen päreiksi ympäri planeettaa. Toinen esimerkki vaikka avonainen matkasalkku, jonka sisällä on loottia. Otan kiinni matkasalkusta nostaakseni laukun lähemmäs lootin hiplailua varten, mutta salkku muuttuukin lingoksi ja heittää sisältönsä ympäri linnunrataa. Jes! Juuri näin yritin tehdä
Ostin sitten ja hienolta näyttääMinun tietääkseni pelattava demoa ei ole. Peli menee muutenkin tosi hyvin kaupaksi. Jos kerran haarasta VR pelaamista, niin tämä on pakko ostos! Et tule katumaan.
Joo kyllä toimi Rift CV1 kanssa tosi hyvin. Sanoisin jopa täydellisesti, kuin kerran en ole kokeillut Indexia ja en tietä mistä jään paitsi. Myös istumalta pelaaminen onnistu hyvin. Onneksi kyykky meneminen ja kyykyssä liikkumine onnistu napin painalluksella.
Ite taas olisi toivonu enemmän kunnon jump scareja tms. Ei itellä ainakaan ole ollu mitään kummempaa "pelkoa/jännitystä" missään vaiheessa. 80% ehkä ite nyt läpäissyt.Eilen tuli sitten pelattua läpi, hieman haikea, mutta erittäin hyvä fiilis jäi pelistä. Koko ajan oli jollain tapaa uudenlaista tekemistä, eikä kyllästyminen päässyt yllättämään tämän 13-14h aikana.
Kyllä oli pötkö välillä jäykkänä, sen verran jänniä paikkoja oli
Jump scaret on mielestäni VR pelien pahin synti jos kyseessä ei ole varsinainen kauhupeli, joten kiitos Alyxille että niitä ei enempiä ollut Komppaan @Radiumia tässä, tykkään paljo enenmmän jump scarejen sijasta painostavasta tunnelmasta joka tuo jännitystä pelon sijasta. Eniten pelottaa silti mitä pelaan seuraavaksi kun tämä on kohta läpiIte taas olisi toivonu enemmän kunnon jump scareja tms. Ei itellä ainakaan ole ollu mitään kummempaa "pelkoa/jännitystä" missään vaiheessa. 80% ehkä ite nyt läpäissyt.
Nii olis ehkä pitäny laittaa vaikeustaso heti tappiin. Nyt noi vastukset on kuitenkin niin helppoja ja tulevat päälle suht hitaasti, että ei ne aiheuta mitään kummenpaa pelkoa/ahdistusta. Ainoastaa se "sähikainen" on vähän nostanut sykettä välillä. Ja jeff on kanssa ihan "jänskä"Itselläni on ollut jo monta kertaa pelottava olo pelkästään ympäristösuunnittelun ja painostavan/muuttuvan musiikin takia, vaikkei mitään vihuja ole ollut näkyvissä tai sitten tullutkaan. Niiden zombienkin vaikerrus pisti välillä sellasen "riittiköhän tältä päivältä" -fiiliksen varsinkin iltaa vasten pelatessa
No juu ei ole kauhupeli, minkä takia tuo nyt ei niin haittaa, että niitä ei ollut. Mutta olen vähän "kateellinen" noille, ketkä saa tommosia, "en uskalla mennä tänne" kiksejä tästäkin pelistä.Jump scaret on mielestäni VR pelien pahin synti jos kyseessä ei ole varsinainen kauhupeli, joten kiitos Alyxille että niitä ei enempiä ollut Komppaan @Radiumia tässä, tykkään paljo enenmmän jump scarejen sijasta painostavasta tunnelmasta joka tuo jännitystä pelon sijasta. Eniten pelottaa silti mitä pelaan seuraavaksi kun tämä on kohta läpi
Yleensä kun ohjainten kanssa ollut ongelmaa niin vikana aina ollut unohtunut virtajohto irti base stationista.Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Onkos frame timestä varmistettu että fps on oikeasti 120? Arvaillut framet voi aiheuttaa vaikka mitä efektiä.Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Tässähän tämä. Miksi pitää pelata sillä helpolla tai normaalilla, jos haasteesta tykkää? Itse kyllästyn monesti peliin, jos ei yhtään tarvitse keskittyä selviytymiseen. Tästä syystä HLA:ssakaan ei kauaa tarvinnut miettiä vaikeustasoa. Siltikin peli on ollut keskimääräisesti helppo, vaikka ammuksista on meinannut tulla ajoittain pulaa. Kerran yhdessä levelissä sain viimeisen mörön hengiltä vasta viimeisellä kudilla. Sai vähän hikeä pyyhkäistä.Nii olis ehkä pitäny laittaa vaikeustaso heti tappiin. Nyt noi vastukset on kuitenkin niin helppoja ja tulevat päälle suht hitaasti, että ei ne aiheuta mitään kummenpaa pelkoa/ahdistusta. Ainoastaa se "sähikainen" on vähän nostanut sykettä välillä. Ja jeff on kanssa ihan "jänskä"
Ei auttanut, vaikka tiputin high-tasolle. Seuraan ruudunpäivitysnopeutta nVidian Shadowplaylla. Joillain vr-peleillä fps putoaa välillä 60:een - oletan, että tuolloin fps on oikeasti 60 ja Steam VR taikoo siitä tuplat. Mikä tuon testaamiseen olisi hyvä työkalu?Onkos frame timestä varmistettu että fps on oikeasti 120? Arvaillut framet voi aiheuttaa vaikka mitä efektiä.
SteamVR developer asetuksissa oli ennen ainakin täppä jolla sai frame timingin piirtymään käppyränä.Ei auttanut, vaikka tiputin high-tasolle. Seuraan ruudunpäivitysnopeutta nVidian Shadowplaylla. Joillain vr-peleillä fps putoaa välillä 60:een - oletan, että tuolloin fps on oikeasti 60 ja Steam VR taikoo siitä tuplat. Mikä tuon testaamiseen olisi hyvä työkalu?
Mulla oli myös, missään mussa pelissä ei tee tuota. Samaa kyseli discordissa ja redditissä myös moni. En kyllä yrittänyt korjata, että ei kyllä sen puolesta ole mitään annettavaa. Oletin vain et pelissä ei oo minkäänlaista tasoitusta käsien inputille jonka takia noin käy. Mut kaikki ei ilmeisesti koe tätä, eli bugi pelissä joillain kokoonpanoilla?Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Minäkin olen huomannut Alyxilla pientä darraa, ja ihan saman lailla että valikoissa ja muissa peleissä pysyy vakaana. 3800x ja 2080 ti on kokoonpano ja mitä olen pari kertaa frame timingin tarkistanut niin ei pitäisi olla suorituskyvystä kiinni. Eipä siinä, ei se alun ihmetyksen jälkeen ole kovasti häirinnyt.Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Joo, varmasti Indexin kuva on parempi. Mutta eikö noilla Oculuksilla pärjää jo aikaa hyvin. Eikä kädet tärise jne.. Tuskin kysymys on kuvanlaadussa yöstä ja päivästä?On tässä pelissä kyllä uskomattoman tarkka kuva Indexillä pelatessa - tätähän voisi jo verrata Full HD - näytöltä pelaamiseen kuvan tarkkuuden suhteen. Ero Rift CV1:llä pelattaviin peleihin on kuin yöllä ja päivällä
Tuo käsien tärinä on hyvin, hyvin pientä Alyxissä. Ja ilmeisesti bugi koska kaikilla ei niin käy. Tai sitten porukka ei vaan huomaa sitä. Mulla rift s:ssä oli yhtä paljon tärinää joka pelissä, vaikka inside out träkkäys toimii hyvin sillä niin ei se kuitenkaan pääse lähellekään Indexin seurantatarkkuutta.Joo, varmasti Indexin kuva on parempi. Mutta eikö noilla Oculuksilla pärjää jo aikaa hyvin. Eikä kädet tärise jne.. Tuskin kysymys on kuvanlaadussa yöstä ja päivästä?
Mulla oli aikoinaan Oculus CV1 ja tänään ostin tämän Half-lifen innoittamana Rift S.Itse olen ollut VR tulosta alkaen Oculucsen "leirissä", lähtien DK2 jne. Täällä hetkellä käytän vielä Rift cv1-ta ja täyty myöntää, että ei ole ollut ei minkälaisia ongelmia. Myös Half-Life Alyx toimi täydellisesti. Ei tärinöitä ja muita sivu vaikutuksia. Myös seuraava VR laite tule olemaan näiden kokemusten perusteella varmasti Oculuksen tuote. Onko muilla Oculuksesta millaisia kokemuksia?
Rift S vaikuttaa myös mulle todella hyvältä hankinnalta. Tämä oli oikein sopiva tapa hypätä VR:n kelkkaan mukaan. Kaikki on toiminut tähän mennessä hienosti ja immersio on upea tälläiselle ensikertalaiselle. Kuulokkeet ei tosiaan ole kummoiset, mutta ajavat näin alkuun asiansa kun mulla ei oikein muitakaan sopivia langattomia ole tällä hetkellä joita käyttää.Mulla oli aikoinaan Oculus CV1 ja tänään ostin tämän Half-lifen innoittamana Rift S.
Mielestäni tämä uudempi versio on paljon parempi kaikilta muilta osa-alueilta paitsi kuulokkeet.
Half-life on kyllä päräyttävä kokemus huhhuh!
Juuri tuolta se näyttää, eri päivitystaajuus tai grafiikka-asetukset ei vaikuta siihen. Eikä ole muissa peleissä tullut vastaan.Tuo käsien tärinä on hyvin, hyvin pientä Alyxissä. Ja ilmeisesti bugi koska kaikilla ei niin käy. Tai sitten porukka ei vaan huomaa sitä. Mulla rift s:ssä oli yhtä paljon tärinää joka pelissä, vaikka inside out träkkäys toimii hyvin sillä niin ei se kuitenkaan pääse lähellekään Indexin seurantatarkkuutta.
ps. samaa bugia on myös rift cv1 + rift S:llä Alyxissä. Hakemalla löytyy lisää esimerkkejä jos haluat.
HL: Alyx - hands jittering due to SteamVR?
I'm currently being blown away by the HL:A. But - there's a one small issue. The game runs flawlessly, but the tracking is kinda "off". It only...old.reddit.comAnyone else getting poor hand tracking performance in HL:Alyx?
When I'm in loading screens, my hands are silky smooth, but ingame they're jerking around and lagging, making it a little difficult to aim or use...old.reddit.com
Ei löytynyt tuosta käsien jitteröinnistä kunnon videota nopeasti ettimällä, mut tässä joku tallentanut Rift S ohjaimen tärinää. Kuvaa suurinpiirtein mitä minulla käy Alyxin kanssa, eli kun yrittää pitää täysin paikallaan kättä niin tuommosta pientä nykimistä siltikin esiintyy. Tuota ei tapahdu muissa peleissä Indexin kanssa minulla.