Half Life: Alyx

Olen myös miettinyt oman sv1 päivitystä Rift S. Mutta en ole vielä raaskinut, koska CV1 toimi hyvin. Ajattelin odottaa seuraava Oculuksen mallia..
Kuinka iso ero on kuvanlaadussa CV1 vs Rift S? Onko merkittävä, tai pieni ero (mielipide)? Youtube videoista ei saa oikein selvä.
Alkaa mennä offtopicin puolelle, mutta mun mielestä ero on riittävä, että kannattaa panostaa. Saat kumminkin aika pienellä erotuksella ostettua uudet kun myyt vanhat pois.
Myös god raysin puuttuminen on aivan hiton iso juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa mennä offtopicin puolelle, mutta mun mielestä ero on riittävä, että kannattaa panostaa. Saat kumminkin aika pienellä erotuksella ostettua uudet kun myyt vanhat pois.
Myös god raysin puuttuminen on aivan hiton iso juttu.
Ai tuota en tiennytkään! Tuohan ON iso juttu, aikalailla häiritsevin ominaisuus CV1:ssä.
 
Joo, varmasti Indexin kuva on parempi. Mutta eikö noilla Oculuksilla pärjää jo aikaa hyvin. Eikä kädet tärise jne.;). Tuskin kysymys on kuvanlaadussa yöstä ja päivästä?

No yö ja päivä ehkä vähän liioiteltu termi, mutta on se ero aika huomattava. Yksi kaveri innostu hommaamaan rift cv1:n käytettynä sen jälkeen, kun oli mun indexiä testannu. Ja voin sanoa, että iso on ero. Kaveri ei halunnu enää mun indexiä kokeilla, ettei pilaa taas omaa rift cv1 kokemustaan, kun oli jo tottunut. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni tämä uudempi versio on paljon parempi kaikilta muilta osa-alueilta paitsi kuulokkeet.
Nyt kiinnostaa kyllä tietää, että onko oikeasti inside-out parempi kuin erilliset sensorit?
Itellä oli CV1 kolmella sensorilla, silloin ei päässyt kameroilta piiloon. Jotenkin en jaksa uskoa, että pottakamerat ne voittaisi.

PS. Täällä vaihtui Indexiin kahdella majakalla, ja ne on paremmat kuin kolme CV1 sensoria. Träkkäys on tarkempaa.
Jaaa, vähän väärään ketjuunhan tämä nyt meni...
 
Tuo käsien tärinä on hyvin, hyvin pientä Alyxissä. Ja ilmeisesti bugi koska kaikilla ei niin käy. Tai sitten porukka ei vaan huomaa sitä. Mulla rift s:ssä oli yhtä paljon tärinää joka pelissä, vaikka inside out träkkäys toimii hyvin sillä niin ei se kuitenkaan pääse lähellekään Indexin seurantatarkkuutta.

ps. samaa bugia on myös rift cv1 + rift S:llä Alyxissä. Hakemalla löytyy lisää esimerkkejä jos haluat.




Ei löytynyt tuosta käsien jitteröinnistä kunnon videota nopeasti ettimällä, mut tässä joku tallentanut Rift S ohjaimen tärinää. Kuvaa suurinpiirtein mitä minulla käy Alyxin kanssa, eli kun yrittää pitää täysin paikallaan kättä niin tuommosta pientä nykimistä siltikin esiintyy. Tuota ei tapahdu muissa peleissä Indexin kanssa minulla.

Noh, lievästi offtopiccia, mutta eikös tuossa giffissä heilu koko kuva? Kun katsoo taustalla olevia näyttöjä. Selvimmin huomaa isomman näytön oikeasta yläkulmasta.
Nyt kiinnostaa kyllä tietää, että onko oikeasti inside-out parempi kuin erilliset sensorit?
Itellä oli CV1 kolmella sensorilla, silloin ei päässyt kameroilta piiloon. Jotenkin en jaksa uskoa, että pottakamerat ne voittaisi.

PS. Täällä vaihtui Indexiin kahdella majakalla, ja ne on paremmat kuin kolme CV1 sensoria. Träkkäys on tarkempaa.
Jaaa, vähän väärään ketjuunhan tämä nyt meni...
Sama havainto itselläni, Vive Pro:n kaksi majakkaa olivat aivan ylivertaiset verrattuna Riftin kahteen sensoriin.

Jokohan Alyx olisi tarjouksessa kesäaleissa :drool:
 
No joo, näköjään pientä tärinä myös CV1 riftissä (Half-Life Alyx). En ole aikaisemmin edes huomannut näin pientä tärinä, koska minun käet tärise sen verran jopa luonnossakin. Onhan sitä ikäkin reilut 50+ :)

Minulla on jostain syystä jäänyt Boneworks väliin. Onko Half-Life Alyxin jälkeen enää mitään järkeä mennä sitä ostamaan (elämyksen kannalta). Kuinka pitkä pelisessio Boneworks on (noin)?

Vielä kysymys Valve Indexin omistajille kuvan laadusta. Huomaatteko Half-Life Alyxin pelissä ULTRA vs LOW kuvanasetusten välissä ison eron? Rift CV1 kanssa en huomaa eroa sen kummempaa. Johtuko tämä siitä matalasta resoluutiosta, tai onko ero myös Indexin kanssa pieni?

Kiitos kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tämä aivan älyttömän hieno pelikokemus. Loppupään musiikit loi todella kovaa tunnelmaa, kylmien väreiden kans tuli pelattua viimeinen chapteri vaikka en mikään erityinen HL fani ole. Jos jotain olisi peliin voitu paremmin tehdä niin ehkä hieman enemmän valinnanvaraa aseisiin ja melee mahdollisuus.

Nyt ei kyllä tee mieli palata Skyrim VR:n tai muiden karvalakkipelien pariin, meni rima kerralla niin korkealle. Onneksi suurin osa peleistä on jo käyty läpi ennen tätä :) Oli aikomus pelata putkeen toiseen kertaan läpi hardilla, mutta taidan jättää maustumaan muutamaksi kuukaudeksi silti
 
On tämä yhä niin loistava peli. Nyt on kellossa 20 tuntia ja alkaa luultavasti lähestyä loppua. Pelaan hardilla ja olen sellainen nurkkien nuohooja ja saatan jäädä (lue: jään joka kerta) vaikka pihalla tutkailemaan maisemia ja kaikkia yksityiskohtia mitä sieltä löytyy. Eli en todellakaan pidä kiirettä vaan vedän kaiken rauhassa sisään ja hengitän. Veikkaan, että vielä on jäljellä 2-4 tuntia ainakin. Saa nähdä osunko oikeaan. Pelottaa, ettei mikään VR peli tule aikoihin tätä voittamaan.
 
Olihan tämä nyt heittäen paras vr tarinapeli toistaiseksi. Vähän enemmän vaihtelua aseisiin jäin toivomaan ja se aikaisemmin mainittu käsien tärinä häiritsi vähän alkuun, mutta muuten varsin loistava tekele. Ensimmäinen pelikerta normaalilla kesti noin 12 tuntia ja toinen tontun kanssa läpijuoksu story vaikeustasolla jotain 4:n ja 5:n välillä. Siihen 12:een tuntiin kerkesi melko hyvin pelimailman koluamaan. 10 Resiniä jäi löytämättä ja pari achievementtiä jäi toiseen pelikertaan mutta melkein kaikki paikat tuli tutkittua.

Story oli muuten nimensä mukainen, ei nimittäin kauan kestänyt ennen kuin ammusvarasto nousi tuhanteen.
 
Joku näköjään saanut aikaiseksi custom-kentän tähän, vaikkei modaustyökaluja ole vielä julkaistu:


Lupailee hyvää tulevaisuutta ajatellen kun Valve julkaisee lupaamansa työkalut.
 
Sama, joku täällä vieläpä jossain vaiheessa jutteli rynnäkkökivääristä, ja sitä vähän odottelin...turhaan... :D


Itse ainakin puhuin kyllä aiemmin "rynkystä", mutta lsitoin tosiaan nuo lainausmerkit siihen, että ei kukaan luulisi liikoja. :D
 
Ompa hienoa. Onko kukaan onnistunut lukitsemaan Jeffiä käyttäessään teleporttausta liikkumiseen? Ei vain näyttäisi olevan mahdollista kyllä mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ompa hienoa. Onko kukaan onnistunut lukitsemaan Jeffiä käyttäessään teleporttausta liikkumiseen? Ei vain näyttäisi olevan mahdollista kyllä mitenkään.
Heitin itse lasipullon huoneen ovesta sisään, ja Jeff rymisteli perässä. Kai saman pitäisi toimia vaikka teleporttailisi? Ja sitten vain ovi säppiin.
 
Ompa hienoa. Onko kukaan onnistunut lukitsemaan Jeffiä käyttäessään teleporttausta liikkumiseen? Ei vain näyttäisi olevan mahdollista kyllä mitenkään.
Heitin itse lasipullon huoneen ovesta sisään, ja Jeff rymisteli perässä. Kai saman pitäisi toimia vaikka teleporttailisi?
Joo mutta käsi ei yllä sekä kahvaan, että lukkovipuun. Liekö sitten joku bugi.
 
Viimeksi muokattu:
Ompa hienoa. Onko kukaan onnistunut lukitsemaan Jeffiä käyttäessään teleporttausta liikkumiseen? Ei vain näyttäisi olevan mahdollista kyllä mitenkään.

Joo mutta käsi ei yllä sekä kahvaan, että lukkovipuun. Liekö sitten joku bugi.

Vedä ensin ovi kiinni ja sitten vasta lukkovipu alas...
 
Nyt tuli itse vasta läpäistyä tämä. Olihan tää huikea kokemus kokonaisuutena. Toki aseita olis saanu olla enemmän ja vähän vapaampaa liikkumista toivoisi seuraavaan peliin. Mutta tunnelama, maailma, tarina ja tekninen taso tässä kyllä ihan priimaa.

Ja mikä loppu credittien jälkeen... Ei malta odottaa jatkoa. :drool:
 
Joo mutta käsi ei yllä sekä kahvaan, että lukkovipuun. Liekö sitten joku bugi.
PcLayer kerkesi ensin, mutta laitetaan kuva silti kerta sellaisen jo tein:

jeff_lock.jpg
 
@Refloni @P c L A Y E R
~30 kertaa yritin tosiaan teleportilla ja vaikeudeksikin muutin storyn, mutta ukkelia ei saa sopivaan kohtaan teleportattua, että ylettäisi samaan aikaan kahvaan ja lukkovipuun, ja sivusiirtymä 20cm tms on mahdotonta. Vaihdoin tappiohjaukseen, niin heti onnistui. Meni vain hermo ihan totaalisesti.
 
~30 kertaa yritin tosiaan teleportilla ja vaikeudeksikin muutin storyn, mutta ukkelia ei saa sopivaan kohtaan teleportattua, että ylettäisi samaan aikaan kahvaan ja lukkovipuun, ja sivusiirtymä 20cm tms on mahdotonta. Vaihdoin tappiohjaukseen, niin heti onnistui. Meni vain hermo ihan totaalisesti.
Nyt taidan tajuta... Oveahan pitää liu'uttaa puoli metriä, että se menee kiinni. Se voi tosiaan olla vaikeaa yhdessä kohtaa kökkiessä. Hyvä että lopulta onnistui.
 
Nyt taidan tajuta... Oveahan pitää liu'uttaa puoli metriä, että se menee kiinni. Se voi tosiaan olla vaikeaa yhdessä kohtaa kökkiessä. Hyvä että lopulta onnistui.

Niin juu. En nyt itse muista, että olisin tossa joutunu sivuttain kävelemään, että sen sai liutettua kiinni. Kyllä mä mun milestä ihan paikaltaan se löin kiinni. Sen jälkeen tosin saatoin vähän liikkua, että sain salvan kiinni.
 
Olenko ainut, joka katsoi loppukohtauksen uudestaan osin vain siksi, että pääsee hyödyntämään room scalea päästäkseen kyyläämään Alyxin takamusta? :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Osaako jokua sanoa, että miksi mulla koko kone sammuu ja käynnistyy uudestaan, aina samassa kohdassa. Kone kaatuu siinä ihan alussa, kun Alyx istuu sielä autossa vangittuna ja sit kun se droidi räjähtää siihen tuulilasiin! Lasit on HP Reverb.
Olen asentanut koko winukan uudestaan ja pelin olen ladannut uudestaa...
 
Osaako jokua sanoa, että miksi mulla koko kone sammuu ja käynnistyy uudestaan, aina samassa kohdassa. Kone kaatuu siinä ihan alussa, kun Alyx istuu sielä autossa vangittuna ja sit kun se droidi räjähtää siihen tuulilasiin! Lasit on HP Reverb.
Olen asentanut koko winukan uudestaan ja pelin olen ladannut uudestaa...
Kaataiskohan näyttis? Itse ehkä kokeilisin laittaa kaikki asetukset minimiin ja katsoa mitä sitten käy. Jos näyttis on kellotettu, niin sitten ensin vakiona.
 
Kaataiskohan näyttis? Itse ehkä kokeilisin laittaa kaikki asetukset minimiin ja katsoa mitä sitten käy. Jos näyttis on kellotettu, niin sitten ensin vakiona.

Kokeilin laittaa kaikki minimiin ja kaikki on vakiona, niin silti tekee samaa... Näyttis on RTX 2080ti
 
Kokeilin laittaa kaikki minimiin ja kaikki on vakiona, niin silti tekee samaa... Näyttis on RTX 2080ti

Jos sammuu suoraan ilman bluescreeniä, eli siis heittää vaan virrat pois niin ekana tulee kyllä mieleen virtalähde. Sököksi menossa tai liian heikko. Alyx käyttää hyvin prossua sekä gpu:ta niin imee virtaa varmaan tavallista enemmän. Gpu on täydessä rasituksessa käytännössä aina, dynaamisen resoluution takia, ja tuossa räjähdyksessä cpu tekee kovasti työtä. Eli tulisko vaan niin kova virtapiikki tuossa kohtaa ettei poweri vaan kestä, mikä käytössä?

Koita ottaa kellotukset pois käytöstä jos on. Alikellota vielä vaikka reilusti ja kato pääsetkö sen jälkeen siitä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Juu sammu suoraan lennosta! Poweri on Corsair HX850i. Olen kokeillut että kaikki on vakiona. Milläs sitä vois testata sitä powerin ”kuntoa”?
 
Juu sammu suoraan lennosta! Poweri on Corsair HX850i. Olen kokeillut että kaikki on vakiona. Milläs sitä vois testata sitä powerin ”kuntoa”?

Enpä osaa sanoa. Kannattaa varmaan tehdä ketju tuonne ongelmat alueelle, varmaan saat sieltä parempaa apua.
 
Yksi asia mistä annan Alyxille erityiskiitokset on tilaäänet tai mitä ne nyt on. Peleissä, etenkin VR porttauksissa järjestäen ei saa käsitystä kuinka kaukaa npc-hahmojen äänet kuuluu. Seinät eivät vaimenna ääntä eikä saa käsitystä kuinka korkealta puhe kuuluu, jos on monta kerrosta. Alyx ei kärsi näistä ollenkaan ja hahmot ovat aina siellä, mistä ne äänen perusteella odottaa löytävänsä.
 
Pelasin läpi. Meni 14 tuntia ja aika hyvin tutkin kaikki paikat. Upea peli, varsinkin kun oli myös mun eka VR-kokemus. Kyllähän tää GOTY-materiaalia on (ainakin Cyberpunkiin asti).

Indexillä siis pelasin ja sillä tämä varmaan onkin paras kokemus. Noista kakkuloista täytyy kuitenkin mainita yksi huono puoli, joka pisti heti silmään. Pimeissä paikoissa LCD-paneelien tuottama musta oli enemmänkin harmaata.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin läpi. Meni 14 tuntia ja aika hyvin tutkin kaikki paikat. Upea peli, varsinkin kun oli myös mun eka VR-kokemus. Kyllähän tää GOTY-materiaalia on (ainakin Cyberpunkiin asti).

Indexillä siis pelasin ja sillä tämä varmaan onkin paras kokemus. Noista kakkuloista täytyy kuitenkin mainita yksi huono puoli, joka pisti heti silmään. Pimeissä paikoissa LCD-paneelien tuottama musta oli enemmänkin harmaata.
Kysymys sinulle, kenellä ensimmäinen VR kokemus (Half-Life Alyx) ja Index. Huomasitko SDE efektin (pikselin verkko) ja oliko tämä häiritsevä?
 
Kysymys sinulle, kenellä ensimmäinen VR kokemus (Half-Life Alyx) ja Index. Huomasitko SDE efektin (pikselin verkko) ja oliko tämä häiritsevä?
Kyllä sen huomasi ja välillä tuli mieleen, että miten paljon hienompi tämäkin kokemus olisi ilman SDE:tä. Ei se maailmaa kaatanut, mutta ilman toki olisi parempi. Tuossa onkin yksi iso kehityskohta tulevaisuuden kakkuloita ajatellen.
 
Itselläni oli aiemmin Vive ja nykyään Index. Vivellä SDE oli ajoittain häiritsevää, mutta Indexillä sitä ei käytännössä mielestäni ole lainkaan. Eli kun tietää mikä tilanne oli aiemmin, niin Index tuntuu kyllä todella hyvältä SDE:n suhteen.

Olen myös hiukan ihmeissäni lukenut kommentteja Indexin mustan tasosta usealta taholta - mielestäni Indexin mustan taso ei ole käytännössä Viveä huonompi. Vivessä häiritsi OLED mura, joka aiheutti tummissa sävyissä epätasaisuutta. Indexin kuva on tasainen myös hämärässä ja Alyxissäkin pimeä näyttää omiin silmiin tarpeeksi mustalta.

Alyxiin muuten julkaistiin eilen ihan mielenkiintoinen wave shooter-mod: Steam Community :: Guide :: [MOD][XenThug] Horde defense gamemode for everyone!
 
Kyllä sen huomasi ja välillä tuli mieleen, että miten paljon hienompi tämäkin kokemus olisi ilman SDE:tä. Ei se maailmaa kaatanut, mutta ilman toki olisi parempi. Tuossa onkin yksi iso kehityskohta tulevaisuuden kakkuloita ajatellen.
Alussa häiritsi minut ihan suunnattomasti tämä SDE efekti (DK2 muutama vuosi sitten). Ihme ja kumma, miten ihminen kaikkeen tottuu. Nyt pelasin Half-Life Alyxin Rift CV1-en kanssa ja nauttisin joka hetkestä! Voin vaan kuvitella, kuinka paljon paremmalta kyseinen peli näyttä Indexin välityksellä. Mutta toistan, myös jopa Rift CV1 kanssa on peli täysin pelattava ja tarpeeksi hyvän näköinen, ainakin minun silmään.
 
Varmaan typerä kysymys, mutta unohdin kuinka tuossa pääsee menu-valikkoon kesken pelin Oculuksen ohjaimilla? Kaikkia nappeja nyt käyttänyt, mutta ei löydy...
 
Varmaan typerä kysymys, mutta unohdin kuinka tuossa pääsee menu-valikkoon kesken pelin Oculuksen ohjaimilla? Kaikkia nappeja nyt käyttänyt, mutta ei löydy...
Indexillä se on ylin nappula vasemmasta ohjaimesta. Ja sitä piti pitää pohjassa hetki.
 
Indexillä se on ylin nappula vasemmasta ohjaimesta. Ja sitä piti pitää pohjassa hetki.

Eli Oculuksessa näyttäisi olevan y-nappi. Kiitos, kokeillaan tuota sitten seuraavan kerran kun pistän pelisession pystyyn, en tosiaan älynnyt painaa pidempään tuota nappia. Eilen oli ylipäätään tuon langattoman systeemin virittelyn kanssa sellainen hässäkkä, että loppuillasta jo meinasi hermo mennä. Jos jotain kritiikkiä tässä voisi pelille antaa, niin on tuo aseen käsittely kyllä aika kuraa näin vanhan liiton miehelle. Jos olet pelkillä käsillä touhuamassa, niin jonkun valikon kautta pitää mennä räpeltämään asetta esiin, puhumattakaan tuosta lipastus systeemistä, joka tuntuu ottavan ikuisuuden. Toki vasta aikalailla alussa pelissä, mutta hyvä olisi, jos jotain pikanäppäimiä näihin perustoimintoihin olisi ollut (en tiedä onko).
 
Viimeksi muokattu:
Jos olet pelkillä käsillä touhuamassa, niin jonkun valikon kautta pitää mennä räpeltämään asetta esiin, puhumattakaan tuosta lipastus systeemistä, joka tuntuu ottavan ikuisuuden. Toki vasta aikalailla alussa pelissä, mutta hyvä olisi, jos jotain pikanäppäimiä näihin perustoimintoihin olisi ollut (en tiedä onko).

Vr-pelaamisen idea on mielestäni, että esim. lippaan vaihto on suoritus eikä pelkkä napin painallus. Alyxissa aseen vaihdon olisi voinut toteuttaa kyllä "realistisemmi". Vaikka vyöltä ottamalla kuten Onwardissa.
 
Joku näissä perus VR peleissä vaan on, ettei mielenkiinto riitä alkua pidemmälle. Tätä jaksoin 6h, mutta viimeks jo alko puuduttaa...Käytännössä tulee ajeltua vain autosimuja vr:n kautta. Mikä sinällään ei haittaa koska sen takia tuo Rift tuli ostettuakin.
 
Joku näissä perus VR peleissä vaan on, ettei mielenkiinto riitä alkua pidemmälle. Tätä jaksoin 6h, mutta viimeks jo alko puuduttaa...Käytännössä tulee ajeltua vain autosimuja vr:n kautta. Mikä sinällään ei haittaa koska sen takia tuo Rift tuli ostettuakin.
Reverb on simuissa parempi. Nyt tosin siitä on tulossa uusi versio, joten ei ehkä oikea aika ostaa. Tuosta uudesta versiosta ei vain paljoa tiedetä.

Minullakin simuilu (lähinnä x-plane) vie VR ajan, jonkun verran muita pelejä. Skyrim VR on pätevä, Alyx on hankintalistalla.
 
Rift S saapui tänne. Todella helppo asennus, Half Life: Alyxiä tuli vähän jo testattua. Heti tuli huomattua että ei aiheuta pahaa oloa niinkuin pelit PSVR:n kanssa:sholiday:. Resoluutio huomattavasti tarkempi.
 
On kyllä huikea peli. Vasta vajaa 4h tunteja takana ja kokoajan paranee. Ei kaduta kyllä yhtään että tuli ostettua VR headsetti tämän takia. Pakko sanoa että ylivoimaisesti paras peli moneen vuoteen. Tai tuskin voi edes verrata muihin kun on VR only tekele. :tup:
 
Kyllä itselle on käynyt vähän niin että Alyxin jälkeen flatscreen fps:t ei oikein innosta. Harmi, että VR-markkina on vielä niin pieni että vastaavia panostuksia saa varmaan muilta pelifirmoilta odottaa pitkään.
 
Kyllä itselle on käynyt vähän niin että Alyxin jälkeen flatscreen fps:t ei oikein innosta. Harmi, että VR-markkina on vielä niin pieni että vastaavia panostuksia saa varmaan muilta pelifirmoilta odottaa pitkään.
Näinhän se vähän itselläkin menee. Ei tee edes mieli pelata mitään enää.
off topic menee mutta onko mitään kokemusta esim. Pavlov VR tai Virtual Battlegroundista? Ne vaikuttaa molemmat suht siistiltä.
 
Näinhän se vähän itselläkin menee. Ei tee edes mieli pelata mitään enää.
off topic menee mutta onko mitään kokemusta esim. Pavlov VR tai Virtual Battlegroundista? Ne vaikuttaa molemmat suht siistiltä.

Itse en ole noita pelannut, kun yksinpelit maistuu yleisestikin paremmin. Lisäksi noissa ei ole liikkumiseen teleport-vaihtoehtoa tarjoavaa pelimuotoa niin ei myöskään sen takia ole viitsinyt sijoittaa.

Skyrim VR ja Fallout 4 VR on molemmat hyviä yksinpelikokemuksia VR:ssä, jos vaan jaksaa asentaa niihin läjän modeja. Toki niistä huomaa ettei ne ole alunperin VR:lle tehty, eli mitään Alyxin tasoa ne eivät viimeistelyltään ole.
 
Kyllä itselle on käynyt vähän niin että Alyxin jälkeen flatscreen fps:t ei oikein innosta. Harmi, että VR-markkina on vielä niin pieni että vastaavia panostuksia saa varmaan muilta pelifirmoilta odottaa pitkään.

No onhan toi VR-pelaaminen todella upea kokemus, mutta se on kuitenkin ihan eri hommaa. VR-sopiii todella hyvin semmoiseen fiilistelyyn ja immersion luontiin. Toisaalta VR_ssä ei oiken pysty vielä ainkaan toteuttamaan esim. mitään DOOM Eternalin tapaista ase ja liikkumisakrobatiaa.

Itse nautin edelleen myös perinteisistä peleistä, mutta varsinkin semmoset pelkän immersion varaan rakentuvat tarinavetoiset pelit tuntuu kylllä VR:n jälkeen aika valjuilltakin näytöltä pelattuna. Itse odotan milloin saataisi joku AAA luokan kauhupeli VR:nä PC:llekin. Tuo Horror genre on kun luotu VR:lle, niin ihmetyttää, että ei ole vielä tullut kunnon VR-kauhua PC:lle.
 
No onhan toi VR-pelaaminen todella upea kokemus, mutta se on kuitenkin ihan eri hommaa. VR-sopiii todella hyvin semmoiseen fiilistelyyn ja immersion luontiin. Toisaalta VR_ssä ei oiken pysty vielä ainkaan toteuttamaan esim. mitään DOOM Eternalin tapaista ase ja liikkumisakrobatiaa.

Itse nautin edelleen myös perinteisistä peleistä, mutta varsinkin semmoset pelkän immersion varaan rakentuvat tarinavetoiset pelit tuntuu kylllä VR:n jälkeen aika valjuilltakin näytöltä pelattuna. Itse odotan milloin saataisi joku AAA luokan kauhupeli VR:nä PC:llekin. Tuo Horror genre on kun luotu VR:lle, niin ihmetyttää, että ei ole vielä tullut kunnon VR-kauhua PC:lle.

Kyllä DOOM VFR:ssä on aika kova vauhti, kun laittaa sen asetuksista tappiin ja on siinä jokunen loikkimispaikkakin toiminnan lomassa. Myös Serious Samissa saa paahtaa aika vauhdilla. Puhumattakaan ralli tai lentopeleistä. En usko, että VR poissulkee vikkelää pelaamista, vaikka kaikille se ei etenkään alkuun sovi.

Alien Isolationissa on kai aika hyvin toteutettu VR-modi. En ole kokeillut.
 
Peli alkoi menemään niin kuumottavaksi että ei meinaa pystyä enää edes pelaamaan. :nb::nb: Itellä kyllä VR toimii..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 281
Viestejä
4 507 793
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom