Half Life: Alyx

Huh huh. On kyllä ensimmäisen neljän tunnin perusteella aivan huippupeli. Näyttää todella hyvältä ja pelaaminen on sulavaa ja intuitiivista. Liikkumisessa on mukava kun on koko ajan mahdollisuus sauvaan tai teleporttaukseen.

Meleen puute kyllä harmittaa, olisi mukava jatkaa tappelua tyhjällä aseella moukuttaen. Itsellä ainakin iskee vielä paniikki headcrabien kanssa kun lipas tyhjenee ja nämä pienet perkeleet hyppii päin kun yritän ladata :rofl2:
 
Onko kukaan testannut HP Reverbiä tän kanssa? Hommasin lähinnä lentosimuilua varten kuukausi sitten, mutta vähän kyllä kiinnostais testata Alyxia. Noiden ohjaimien toiminta vähän arveluttaa vaan.
 
On kyllä uskomattoman upean ja TARKAN näköinen peli! RTX 2080 Ti, 3700X, 32 gigaa muistia ja Alyx pyörii Ultralla 120 fps - tällaista VR-pelaamisen kuuluu olla :love2: Ympäristöt ovat kyllä todella yksityiskohtaisia; yhtä mittaritauluakin jäin ihmettelemään, kun näytti niin oikealta. Taitaa tämä olla se VR-jeesuspeli :drool:

P.S. Piirtelikö kukaan muu alun lasi-ikkunoihin tussilla kikkelin kuvia? :whistling:
 
On kyllä uskomattoman upean ja TARKAN näköinen peli! RTX 2080 Ti, 3700X, 32 gigaa muistia ja Alyx pyörii Ultralla 120 fps - tällaista VR-pelaamisen kuuluu olla :love2: Ympäristöt ovat kyllä todella yksityiskohtaisia; yhtä mittaritauluakin jäin ihmettelemään, kun näytti niin oikealta. Taitaa tämä olla se VR-jeesuspeli :drool:

P.S. Piirtelikö kukaan muu alun lasi-ikkunoihin tussilla kikkelin kuvia? :whistling:

Hep. Kirkkoveneitä tosin... :rofl:
 
Onko kukaan testannut HP Reverbiä tän kanssa? Hommasin lähinnä lentosimuilua varten kuukausi sitten, mutta vähän kyllä kiinnostais testata Alyxia. Noiden ohjaimien toiminta vähän arveluttaa vaan.

Hyvin toimii Reverbin kanssa. En ole vasta kuin tunnin pelannut, mutta toistaiseksi kaikki onnistunut noilla WMR ohjaimilla.
Yksittäisiä sormia ei pysty heiluttelemaan, ainoastaan koko käden saa nyrkkiin. En tiedä onko tuosta mitään haittaa..
 
Hyvin toimii Reverbin kanssa. En ole vasta kuin tunnin pelannut, mutta toistaiseksi kaikki onnistunut noilla WMR ohjaimilla.
Yksittäisiä sormia ei pysty heiluttelemaan, ainoastaan koko käden saa nyrkkiin. En tiedä onko tuosta mitään haittaa..
Jees kiitokset, tuota sormiohjailua vähän mietinkin, että jääkö pelistä paljon kokematta jos ei pelaa Valven uudella headsetilla. Mutta jos onnistuu hyvin niin kyllähän tämä varmaan lähtee ostoon kunhan saa Doomin taputeltua :tup:
 
Tuo on tietenkin selvä poikkeus. Aika outoa ettei Valve ole laittanut vaihtoehtoiseksi tavaksi napista kyykistymistä?

Bindingeistä saa kyykistymisen mihin tahansa nappiin tai juttuun, jos ei ole oletuksena jo jossain kuten Oculuksella. Asetuksista pitää kytkeä vain omaan pelitapaan sopiva height adjust -valinta.
 
Ilmeisesti toimii Rift CV1:n kanssa ihan ok? Pelipaikka ei tällä hetkellä sovellu kovin hyvin roomscaleen, pystyy lähinnä seisomaan ja siinä vähän huitomaan, mutta ei voi kontata ympäri lattioita ja esim SuperHotin vaatima liikkuminen olisi mahdotonta. Haittaako paljoa tämän kanssa? Voisi arvella että ei, jos peli kerta toimii jopa istualtaan.
 
Ilmeisesti toimii Rift CV1:n kanssa ihan ok? Pelipaikka ei tällä hetkellä sovellu kovin hyvin roomscaleen, pystyy lähinnä seisomaan ja siinä vähän huitomaan, mutta ei voi kontata ympäri lattioita ja esim SuperHotin vaatima liikkuminen olisi mahdotonta. Haittaako paljoa tämän kanssa? Voisi arvella että ei, jos peli kerta toimii jopa istualtaan.
Käsittääkseni aika vähän on huitomista ja konttaamista.
 
Ilmeisesti toimii Rift CV1:n kanssa ihan ok? Pelipaikka ei tällä hetkellä sovellu kovin hyvin roomscaleen, pystyy lähinnä seisomaan ja siinä vähän huitomaan, mutta ei voi kontata ympäri lattioita ja esim SuperHotin vaatima liikkuminen olisi mahdotonta. Haittaako paljoa tämän kanssa? Voisi arvella että ei, jos peli kerta toimii jopa istualtaan.
Ei tarvitse mitään superhot-aluetta. Enempi tietty parempi mutta liikkuminen tapahtuu vasemmalla tatilla ja/tai oikean tatin teleportilla. Immersiota itselle lisää se että combinea tavattaessa voin vähän oikeastikin peruuttaa kulman taa, mutta pienelläkin alueella varmasti pärjää. Kyykisteltyä tulee betoniporsaiden ja suojien taa, siinäkään ei loppupeleissä isoa aluetta vaadi. :thumbsup:
 
Tämän mukaan pitäisi onnistua??

Riftcat ja ALVRkin saattais "toimia" mutta vielä pitäisi jotku ohjaimetkin keksiä ja niitä nämä puhelinviritykset ei taida tukea joten sama katsella vaikka myyntiosastolta jotain CV1 tai WMR settiä
 
Onko tosta olemassa pelattavaa demoa missään?
Minun tietääkseni pelattava demoa ei ole. Peli menee muutenkin tosi hyvin kaupaksi. Jos kerran haarasta VR pelaamista, niin tämä on pakko ostos! Et tule katumaan. ;)

Ilmeisesti toimii Rift CV1:n kanssa ihan ok? Pelipaikka ei tällä hetkellä sovellu kovin hyvin roomscaleen, pystyy lähinnä seisomaan ja siinä vähän huitomaan, mutta ei voi kontata ympäri lattioita ja esim SuperHotin vaatima liikkuminen olisi mahdotonta. Haittaako paljoa tämän kanssa? Voisi arvella että ei, jos peli kerta toimii jopa istualtaan.

Joo kyllä toimi Rift CV1 kanssa tosi hyvin. Sanoisin jopa täydellisesti, kuin kerran en ole kokeillut Indexia ja en tietä mistä jään paitsi. Myös istumalta pelaaminen onnistu hyvin. Onneksi kyykky meneminen ja kyykyssä liikkumine onnistu napin painalluksella.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli vähän aikaa pelattua, näköjään pari tuntia heilahti :cigar2:
Ei oikeastaan mikään häiritse, smooth turn ja sprint saisi vielä tulla, niin olisi erittäin mallikas.
Ei tätä ihan hetkessä ole kyhätty kasaan.
Ultra / 120 hz / 100% reso / asetuksilla pyörii hienosti :tup:
Index/9900k/2080/16GB 3200
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös taas pelattua runsas pari tuntia Quest+VD kombolla ja nyt kun pääsi jo useampaan tappelutilanteeseen, niin tuli todettua varmuudella, että tällä peli myös loppuun asti. Linkillä tuli noin vajaa puoli tuntia myös koitettua, kun latasin akkua täyteen, muttei se johtoriesa ole pienen eron arvoinen.

Hauska kun rauhallisen tutkiskelupelailun jälkeen ekoissa ahdistavissa tilanteissa unohtui ihan aseen perusasiat ja sekoitin kai myös muihin peleihin. Ekan lippaan loppuessa ja zombin tunkiessa naamalle tuli ensin vedeltyä lipasta vyötäröltä, jossa se ei ollutkaan tässä pelissä. Kun sellaisen sai sitten lopuksi käteen niskasta ja aseeseen, niin tuli jo osumaa ja kiireessä tuli häröiltyä nappeja ja latausta siten, että lopputuloksena oli maassa useampi täysi lipas ennen kuin oli zombi tapettu. Perään täräytti kello varoituksen korkeasta sykkeestä :rofl2:

Harmittaa kun asetta ei voi laittaa ja ottaa vyötäröltä vaan on tuo inventorynappi ja sama juttu vyötärölippaille. Kyllähän tuohon tottuu, mutta en näe mitään syytä miksei olisi voinut olla vyötärölläkin ainakaan tähän asti pelatun perusteella :hmm:
 
Peli vaan paranee, nyt kun tuli vastaan tehokkaampaa aseistusta ja vihollisia jotka ampuvat takaisin. Ostin pistooliin sarjatulitoiminnon, jonka sain päälle vahingossa puolen tunnin kuluttua sen hankkimisesta. Muille Vivellä pelaaville tiedoksi: tulimoodia vaihdetaan tuplaklikkaamalla valikkonappia, vaikkei peli tätä kerrokaan.

Toimiiko kenelläkään muulla tekstitykset?
 
Jossain oli maininta, että tekstit taitaa tällä hetkellä käyttää oletuksena Steamin kieliasetusta ja jos se on esim. Suomi tai joku maa, jolle ei ole tekstejä, niin ei näy mitään (bugi).
 
Tämä näyttää kyllä olevan ensimmäinen oikea killer-appi VR:lle, Valve näyttää muille mallia. Tälläisiä lisää niin voi jo harkita setin hankkimista.
 
Smooth turn tuli jo ekassa pätsissä :thumbsup:

Half-Life: Alyx Update 1.1 released
Changes:
  • Improved turning options in Preferences:
    - Added "Continuous Turn", and associated turning speed options.
    - Renamed "Quick turn" to "Snap Turn" to make its functionality clearer.
    - Added option to disable controller turning.
  • Improved hand-over-mouth pose usability for Windows MR controllers.
  • Improved the resolution of impact decals on enemies.
  • Improved automatic detection of default Quality settings for some machine configurations.
  • Fixed an issue where some sounds didn't play as intended.
  • Fixed an issue where the main menu could become less responsive if you had many save games.
  • Fixed several crashes.

Content Build ID: 4815971
 
Minkä hintaisella pc:llä tätä kannattaa haaveilla pelaavansa? Riittääkö Ryzen 5 3600, 16 gigaa muistia ja RTX 2060?
 
Viimeksi muokattu:
Itseäkin alkoi kaduttamaan tuon tähtäimen osto nopeasti. Se on ruma ja heikkojen kohtien korostus tuntuu vähän kädestäpitelyltä. Tajuan kyllä itsekin, että zombia kuuluu ampua päähän... Pitää tarkistaa heti seuraavalla päivitysasemalla, saisiko mokoman irti.

Ei noita päivityksiä taida saada irti joten jätetään ostamatta seuraavalla läpipeluukerralla :rolleyes:

Digital Foundryn Tech Reviewiä odotellessa, olisi mukava saada lisätietoa dynaamisesta resoluutiosta ja kuinka hyvin se toimii missäkin tilanteissa kuten muistakin kikoista.
 
Muuten hyvä, mutta aivan järkyttävää pätkimistä omalla Rift CV1:llä. Pelimaailma pyörii muuten sulavasti, mutta kun liikutat päätä tai itse hahmoa niin tuntuu että ruudunpäivitys tippuu huomattavasti. Ei sinänsä pitäisi olla raudastakaan kiinni, kun minimivaatimukset ylittyvät reippaasti. Nopealla Googlella veikkaisin että Oculus ja Steam VR ei nyt keskustele keskenään. Itselleni siis lähes täysin pelikelvoton kokemus tällä hetkellä.

Prosessorin vaihto i5 6500 -> i7 7700k ratkaisi ongelman. Nyt puhdasta VR-kultaa.
 
Onhan tämä aika eri tasolla muihin tähän astisiin VR peleihin verrattuna. Tuli siellä pimeissä viemäreissä taskulampun kanssa heiluessa sen verran pelästyttyä että pakittelin vahingossa pelialueelta ulos ja meinasin pistää pöydän nurin. Questilla toimii langattomasti niin hyvin että laitoin tätä varten hankitun Link-kaapelin myyntiin.

Matematiikan opettaja pitää etätunnin HL: Alyxissa
 
Tynnyrin kansi testattu kilpenä headcrabeja vastaan, toimii. Lisäksi inventaariotila kranaattien ja parannustarvikkeiden suhteen tuntui rajalliselta niin keräsin ne ämpäriin ja kannoin mukanani. Ihmiskunnan ainoa toivo raivaa tien valloittajien läpi rakennuskypärä päässä ja ämpäri kädessä. :rofl2:
 
Rakennuskypärä täälläkin laitettu päähän, ja nasse naamaan, entiä onko nuosta mitään hyötyä?
 
Tynnyrin kansi testattu kilpenä headcrabeja vastaan, toimii. Lisäksi inventaariotila kranaattien ja parannustarvikkeiden suhteen tuntui rajalliselta niin keräsin ne ämpäriin ja kannoin mukanani. Ihmiskunnan ainoa toivo raivaa tien valloittajien läpi rakennuskypärä päässä ja ämpäri kädessä. :rofl2:
Kuinka paljon peli ohjailee tuollaisia mekaniikkoja hyödyntämään? Pidetäänkö kädestä vai annetaanko pelaajalle itselleen ilo löytää uutta?
 
Rakennuskypärä täälläkin laitettu päähän, ja nasse naamaan, entiä onko nuosta mitään hyötyä?

Kypärä ainakin suojaa barnacleilta siten että kieli vie pelkän kypärän. Maskista en tiedä, se oli itselläkin naamalla.


Kuinka paljon peli ohjailee tuollaisia mekaniikkoja hyödyntämään? Pidetäänkö kädestä vai annetaanko pelaajalle itselleen ilo löytää uutta?

Nuo tuli kokeiltua ihan omasta päästä.
 
Peli muuttui minulle täysin päivityksen jälkeen. Nyt on pelaaminen manna! Tykkään sen verran sujuvasta kääntymisestä, että aloitin pelin alusta.
Toivottavasti lisäävät joskus myös juoksemisen vaihtoehdon (sprint).
 
Kuinka paljon peli ohjailee tuollaisia mekaniikkoja hyödyntämään? Pidetäänkö kädestä vai annetaanko pelaajalle itselleen ilo löytää uutta?

Ei pidellä kädestä. Pelissä ei ole myöskään mitään object markkereitakaan tai ne eivät ainakaan ole oletuksena päällä. Itse en meiannnu aluksi löytää reittiä ulos siitä ekasta huoneesta/lasiterassista, kun liukuovi näytti ihan seinälle... :tongue:
 
Ei pidellä kädestä. Pelissä ei ole myöskään mitään object markkereitakaan tai ne eivät ainakaan ole oletuksena päällä. Itse en meiannnu aluksi löytää reittiä ulos siitä ekasta huoneesta/lasiterassista, kun liukuovi näytti ihan seinälle... :tongue:
Minä taas en löytänyt yhtä ovenkorttia, mikä oli jäänyt toisen kerroksen, yhden kirjoituspöydän alalipastoon. Tunnin varmaa touhusin/etsisin, ennen kuin ymmärsin missä nyt oikein mennään. :)
 
Huh huh. On kyllä ensimmäisen neljän tunnin perusteella aivan huippupeli. Näyttää todella hyvältä ja pelaaminen on sulavaa ja intuitiivista. Liikkumisessa on mukava kun on koko ajan mahdollisuus sauvaan tai teleporttaukseen.

Meleen puute kyllä harmittaa, olisi mukava jatkaa tappelua tyhjällä aseella moukuttaen. Itsellä ainakin iskee vielä paniikki headcrabien kanssa kun lipas tyhjenee ja nämä pienet perkeleet hyppii päin kun yritän ladata :rofl2:

Tämä kyllä itseäkin vähän harmittaa. En ole vielä tilanteeseen joutunut, että panokset loppuu, mutta mitä sitten tehdään jos niin käy? Ladataan seivi jostain kauempaa, jossa panoksia on, ja ammutaan pelkkiä headshotteja?
 
Huh huh. On kyllä ensimmäisen neljän tunnin perusteella aivan huippupeli. Näyttää todella hyvältä ja pelaaminen on sulavaa ja intuitiivista. Liikkumisessa on mukava kun on koko ajan mahdollisuus sauvaan tai teleporttaukseen.

Meleen puute kyllä harmittaa, olisi mukava jatkaa tappelua tyhjällä aseella moukuttaen. Itsellä ainakin iskee vielä paniikki headcrabien kanssa kun lipas tyhjenee ja nämä pienet perkeleet hyppii päin kun yritän ladata :rofl2:
Tämä kyllä itseäkin vähän harmittaa. En ole vielä tilanteeseen joutunut, että panokset loppuu, mutta mitä sitten tehdään jos niin käy? Ladataan seivi jostain kauempaa, jossa panoksia on, ja ammutaan pelkkiä headshotteja?
Oon pelannut vasta tosi vähän, mutta ainakin rautaputkella pystyi rikkomaan ikkunoita, toimisiko vihulaisiinkin?
 
Tämä kyllä itseäkin vähän harmittaa. En ole vielä tilanteeseen joutunut, että panokset loppuu, mutta mitä sitten tehdään jos niin käy? Ladataan seivi jostain kauempaa, jossa panoksia on, ja ammutaan pelkkiä headshotteja?
Panoksia kannatta etisiä ihan huolella. Itse olen löytänyt niitä aikaa vaikeista paikoista.
 
Panoksia kannatta etisiä ihan huolella. Itse olen löytänyt niitä aikaa vaikeista paikoista.

Juu on tullut koluttua ihan hyvin kyllä :) Panoksia siis riittää, mutta olen sen verran hoardaaja, että jos niitä on alle 40 niin alkaa stressihiki puskemaan päälle. Tämän takia juuri ihmettelen, että mitä pelissä tehdään jos panokset loppuu jos varsinaista meleetä ei ole? Toimiiko tavaroiden heittely tai niillä paiskominen sitten?

Tänään jää valitettavasti varmaan pelaaminen väliin, sormet kyllä syyhyää takaisin pelin pariin!
 
Eikös siinä lukon yläpuolella ollut kyltti, jossa lukee että korttia voi kysyä yläkerran toimistosta? :tongue:
Joo kyllä, mutta näköjään olin sen verran yli innostunut pelaamisesta, että ei heti huomannut. Hyvä näin, läpipelaaminen kestä pitempää. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom