Half Life: Alyx

Nyt jo saatu jotenkuten toimimaan ilman VR:ää:

Tämä polttelisi niin perkuleesti, mutta VR:ää ei ole eikä tule näillä laitteisto hinnoilla olemaankaan ihan hetkeen. Jos Valve julkaisisi jossain vaiheessa version ilman VR:ää...
 
Nyt jo saatu jotenkuten toimimaan ilman VR:ää:

Tämä polttelisi niin perkuleesti, mutta VR:ää ei ole eikä tule näillä laitteisto hinnoilla olemaankaan ihan hetkeen. Jos Valve julkaisisi jossain vaiheessa version ilman VR:ää...

Ei ole ainekaan valven toimesta tulossa, ja minun puolesta ei kyllä tarvitsisi tulla modaajienkaan toimesta. Koko pelin idea katoaa täysin jos se muutetaan perinteiseksi peliksi. Pystyihän aikoinaan guitar heroakin pelaamaan ps2 ohjaimella, mutta yhtälailla siinäkin se idea katosi.
 
Nyt jo saatu jotenkuten toimimaan ilman VR:ää:

Tämä polttelisi niin perkuleesti, mutta VR:ää ei ole eikä tule näillä laitteisto hinnoilla olemaankaan ihan hetkeen. Jos Valve julkaisisi jossain vaiheessa version ilman VR:ää...

En tiedä onko mitään järkeä pilata pelin ensikokemusta ja tarinaa pelaamalla ilman VR. Melkein kaikki pelissä on tehty VR-näkökulmasta ja esim. juttujen etsintä ja keräily olisi tylsää ja taistelukohtaukset olisi kuraa hiirellä ja näppiksellä, koska tempo ihan liian hidas ja helppo hiiritähtäykselle/nappireloadille, vaikka pelaisi vaikeimmalla. Jos loppuvuonna tai vuoden päästä on jo hinnat tippuneet laitteista lisää, niin ennemmin odottaisi sinne. Tuo läpipelailujen katsominenkin on melkein parempi idea.

Vielä huomautuksena se, ettei peli tarvitse tonnin VR-laitteita vaan toimii isolla kirjolla laitteita alkaen alle 200e käytetyillä laitteilla. Halvimmillakin laiteilla se kokemus on kymmenen kertaa parempi, kuin näytöltä pelattuna skriptivirityksenä.
 
Komppaan kyllä muita tuossa että varsin kelpoa laitteistoa saa sopuhintaisena. Itse hankin Rift CV1 lasit sekä kolmannen sensorin alta kahdensadan, joka mahdollistaa käytännössä kaikkien nykyisten VR-pelien pelaamisen menettämättä mitään. Varsinkaan jos ei ole aikaisempaa kokemusta VR-peleistä. Itse omistan PSVR sekä olen pelannut jonkun verran sekä Oculuksen Questilla että HTC:n Vive Prolla, ja Rift CV1:n käyttökokemus ei oikeasti häviä niin paljoa edellä mainituille että siitä muodostuisi immersion kannalta minkäänlaista ongelmaa.

Minulla meni noin 11 tuntia pelin läpäisemiseen. Edellinen läpipelattu VR-peli oli Boneworks. Siihen verrattuna muutamat asiat aluksi ihmetyttivät, kuten esimerkiksi varusteiden säilytys valikon alla tai lähitaistelun täysi puute. Kuitenkin pelin luoma tunnelma ja VR:n perustemppujen loppuunsa hiottu toteutus aika nopeasti saivat unohtamaan jo opittuja tapoja. Hassusti tämän huomasi kun vertailun vuoksi hetken aikaa testailin Boneworksia. Jatkuva hahmon juuttuminen rappusiin sekä tarttuminen pöydänkulmiin tuntuikin yhtäkkiä aika tökeröltä. Lisäksi oli huvittava huomata että useaan otteeseen yritti tarrata kaukaisiin esineisiin Russelmaisella rannelliikkeellä. Totesin myös että lipastaskun sijoittaminen vasemmalle olkapäälle olikin nerokasta, vaikka sitä aluksi kummastelin. Sen tajuaa kun yrittää Boneworksissa hamuilla uutta lipasta kyykistellessä suojan takana, eikä peli vain yksinkertaisesti anna sinun poimia sitä lantiolla olevalta varustevyöltä.

Hieno peli kaikin puolin. Tosin VR:ään tottumattomille voi siltikin olla aika raju ensipuraisu viihdeformaatista. Parempi puolisko pystyi pelaamaan noin 15min pelin alkupuoliskoa kunnes joutui keskeyttämään pahoinvoinnin takia. Täytynee siedättää hieman kevyemmillä peleillä.
 
Ei tämä raskaalta peliltä ainakaan tunnu. Itse ajelen 1080ti:llä HP Reverbiä ja Alyxista täysillä laatuasetukset ja SteamVR asetuksissa resoluutio scale on 190% = 3048x2984 per silmä. Pyörii aivan sulavasti.
Nyt 11h takana, ei hajua miten paljon vielä jäljellä tarinaa. Tullut aika hitaalla temmolla edettyä paikkoja tutkien.
 
Ei tämä raskaalta peliltä ainakaan tunnu. Itse ajelen 1080ti:llä HP Reverbiä ja Alyxista täysillä laatuasetukset ja SteamVR asetuksissa resoluutio scale on 190% = 3048x2984 per silmä. Pyörii aivan sulavasti.
Nyt 11h takana, ei hajua miten paljon vielä jäljellä tarinaa. Tullut aika hitaalla temmolla edettyä paikkoja tutkien.

No kyllä itse huomasin ainakin ihan selvää nylkytystä tuossa kohdin, missä saa sen "rynkyn" ja liikutaan niissä eri kerroksissa. RTX 2080Ti, Index natiivi resolla ja max asetuksilla. Ei tuo nyt pelkokemusta pilaa, mutta tuota ennen ei ollut minkäänlaista pykimistä. Tuo pieni pykiminen loppui, kun pääsi siitä kerros kohdasta eteenpäin.

Edit: Onko VR:n muuten mitään hyviä FPS counter overlay sovelluksia tms. Olisi välillä kiva katella, millä FPS:llä mennään, ilman että ottaa lasit päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä raskaalta peliltä ainakaan tunnu. Itse ajelen 1080ti:llä HP Reverbiä ja Alyxista täysillä laatuasetukset ja SteamVR asetuksissa resoluutio scale on 190% = 3048x2984 per silmä. Pyörii aivan sulavasti.
45fps? Siltä tuo ainakin äkkiseltään kuulostaisi.
Täällä pyörii Indexin 100% resolla high asetuksilla sen 120fps (ultralla saattaa tulla nykäisyjä välillä).
 
No kyllä itse huomasin ainakin ihan selvää nylkytystä tuossa kohdin, missä saa sen "rynkyn" ja liikutaan niissä eri kerroksissa. RTX 2080Ti, Index natiivi resolla ja max asetuksilla. Ei tuo nyt pelkokemusta pilaa, mutta tuota ennen ei ollut minkäänlaista pykimistä. Tuo pieni pykiminen loppui, kun pääsi siitä kerros kohdasta eteenpäin.

Edit: Onko VR:n muuten mitään hyviä FPS counter overlay sovelluksia tms. Olisi välillä kiva katella, millä FPS:llä mennään, ilman että ottaa lasit päästä.

 
Tänään kaatui enää kerran. Heti alkuun, kun otin kranaatin käteen. Jätin sitten (lähes tyhjän) kranaattisangon taakse eikä ole kaatunut enää.

Mulla sama, kaatuili kun raahasin kranaattisankoa. Ei enää kaatunut kertaakaan sen jälkeen kun hylkäsin sangon ja kannoin vain mitä käsissä pystyi.
 
45fps? Siltä tuo ainakin äkkiseltään kuulostaisi.
Täällä pyörii Indexin 100% resolla high asetuksilla sen 120fps (ultralla saattaa tulla nykäisyjä välillä).

Suurimmaksi osaksi 90fps, sitten jos enemmin tapahtuu ruudulla (ulkoilma, vihuja jne.), niin alkaa dropata 45fps puolelle (näin päättelisin, kun frametime targetti ylittyy, tuo ei näytä itse fps arvoa). Sen verran sulavalta näyttää sekin, ettei ole haitannut yhtään. motionReprojectionMode on auto-tilassa.
 
Mielenkiintoista. Olen pelannut yli puolet pelistä HIGH asetuksilla ja 100% resolla. Käytän Rift CV1 (90Hz) ja fps on tasainen 90. Videokortti on GTX 980ti (asus) ja cpu i7 6700k. Fps lukemat olen katsonut Oculus Debug Toolin kanssa. Peli on täysin sujuva ja en ole huomannut ei minkälaista nykimistä? Miten tämä on mahdollista?
Tietysti kaikki ajurit ovat päivitetty ja kone pidetään myös puhtaana.

En tietä onko asialla merkitystä, mutta käynnistän pelin Oculus Homen kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Monesta paikasta olen lukenut, että pelissä olisi oma dynaaminen resoluutionsa (eri kuin tämä SteamVR:n). Eli renderöidään koko ajan siten, että pysyy hieman headroomia nopeita tilanteita varten. Mene ja tiedä, esim. tässä aiheeseen liittyvää juttua (en oo ite testannu noita komentoja): r/SteamVR - I have a possible fix for the Half Life: Alyx blur issue. I think it might be the dynamic resolution feature built into the game. Can someone try this fix and let me know what they think?
 
Monesta paikasta olen lukenut, että pelissä olisi oma dynaaminen resoluutionsa (eri kuin tämä SteamVR:n). Eli renderöidään koko ajan siten, että pysyy hieman headroomia nopeita tilanteita varten. Mene ja tiedä, esim. tässä aiheeseen liittyvää juttua (en oo ite testannu noita komentoja): r/SteamVR - I have a possible fix for the Half Life: Alyx blur issue. I think it might be the dynamic resolution feature built into the game. Can someone try this fix and let me know what they think?

Kiitos tästä! Testasin parametreja "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3" ja frametime pomppasi heti suuremmaksi, nyt on kokoaika 45fps tilassa, mutta tarkkuutta tuli samalla lisää. Pelissä on selkeästi dynaaminen resoluutio käsittely.
 
Kertokaa tarkemmin, miten/mihin kyseinen komentosarja kirjoitetaan? "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3"
Kiitos infosta etukäteen.
 
Kiitos tästä! Testasin parametreja "+vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3" ja frametime pomppasi heti suuremmaksi, nyt on kokoaika 45fps tilassa, mutta tarkkuutta tuli samalla lisää. Pelissä on selkeästi dynaaminen resoluutio käsittely.

Ite en huomannut mitään eroa noilla. Ilmeisesti itellä ei peli ole skaalannu resoa sitten alas päin missään vaiheessa.
 
Steam kirjastossa pelin päältä oikea klikki -> ominaisuudet -> määritä käynnistysasetukset. Laita ilman noita lainausmerkkejä.
Isot kiitokset!

Kokeilin nyt sitä, mutta ei mitään muutosta minun silmä ja fps pysyy 90.
 
Viimeksi muokattu:
Ite en huomannut mitään eroa noilla. Ilmeisesti itellä ei peli ole skaalannu resoa sitten alas päin missään vaiheessa.

Jep, Indexissä resoluutio sen verran alhaisempi, että voisi kuvitella ettei 2080ti kortilla tiputa resoa, vaikka onkin suurempi fps. Ja kun miettii miten hyvin 1080ti tuota jaksaa pyörittää..
Natiiviresolla renderöitävä pixelimäärä Indexillä: 4 608 000, Reverbillä: 9 331 200
 
Vähän koomista mun mielestä tää kranulaatikko/ämpärin raahaaminen ympäriinsä. Sitten kun tulee jotain loading skreenejä niin saatanan palikat leviää ympäri huonetta. Sama homma kun joku paniikki tilanne niin taas lentelee kranut ympäriinsä ja niitä saa olla keräilemässä pitkin nurkkia. Hardilla vaikeusaste on mielestäni ihan hyvä. Melkein toivoisi, että olisi joku vielä vaikeampi. Tosin varovainen pelityyli varmaan vaikuttaa siihen, mutta ei pysty kuvittelemaan, että tätä pelaisi jotenkin nopeatempoisesti se olis sellasta sähläystä kyllä, että oksat pois. Meele on varmaan tarkoituksella jätetty pois kun tästä tulisi imho liian helppo. Olisi pitänyt nostaa hirviöiden määrää huomattavasti jos voisi sorkkiksella mennä ja huitoa kaikkia.

Yksi hauska yksityiskohta on aina pitää kypärää päässä niin se liaani hirviö vie sen ennen kuin sinut. Olisin myös toivonut, että olisi voinut headcarbin laittaa päähän jotenkin.

Jos joku vasta alottelee niin kannattaa huolella käydä kaikki tilat kunnolla läpi. Niitä resinejä on vähän joka puolella, mutta jos ei tutki paikoja niin paljon menee ohi.

Ilman VR:ää aivan liian helppo ja ihan eri kokemus, jotta en pelaisi. Half-Lifen alottelin sillon -99 kun tuli ja on tässä näitä pelejä aina sanut ootella, yleensä aika kauan. Joten kannattaa odotella vaan lisää jos kalustoa ei vielä ole. Mutta tosiaan vanhalla Vivelläkin on herkkua joten ei tartte ostaa viimeisimpiä laseja nauttiakseen tästä.
 
Vähän koomista mun mielestä tää kranulaatikko/ämpärin raahaaminen ympäriinsä. Sitten kun tulee jotain loading skreenejä niin saatanan palikat leviää ympäri huonetta. Sama homma kun joku paniikki tilanne niin taas lentelee kranut ympäriinsä ja niitä saa olla keräilemässä pitkin nurkkia. Hardilla vaikeusaste on mielestäni ihan hyvä. Melkein toivoisi, että olisi joku vielä vaikeampi. Tosin varovainen pelityyli varmaan vaikuttaa siihen, mutta ei pysty kuvittelemaan, että tätä pelaisi jotenkin nopeatempoisesti se olis sellasta sähläystä kyllä, että oksat pois. Meele on varmaan tarkoituksella jätetty pois kun tästä tulisi imho liian helppo. Olisi pitänyt nostaa hirviöiden määrää huomattavasti jos voisi sorkkiksella mennä ja huitoa kaikkia.

Yksi hauska yksityiskohta on aina pitää kypärää päässä niin se liaani hirviö vie sen ennen kuin sinut. Olisin myös toivonut, että olisi voinut headcarbin laittaa päähän jotenkin.

Jos joku vasta alottelee niin kannattaa huolella käydä kaikki tilat kunnolla läpi. Niitä resinejä on vähän joka puolella, mutta jos ei tutki paikoja niin paljon menee ohi.

Ilman VR:ää aivan liian helppo ja ihan eri kokemus, jotta en pelaisi. Half-Lifen alottelin sillon -99 kun tuli ja on tässä näitä pelejä aina sanut ootella, yleensä aika kauan. Joten kannattaa odotella vaan lisää jos kalustoa ei vielä ole. Mutta tosiaan vanhalla Vivelläkin on herkkua joten ei tartte ostaa viimeisimpiä laseja nauttiakseen tästä.

Minua on naurattanut tahaton kömpelyys, kuin jossain punaisessa pantterissa. Pihassa on auto, jonka sisään kurkkaat loottien toivossa. Kunnollisena kansalaisena paiskaat oven kevyesti kiinni lähtiessäsi, jonka seurauksena oven lasi pirstoutuu tuhannen päreiksi ympäri planeettaa. Toinen esimerkki vaikka avonainen matkasalkku, jonka sisällä on loottia. Otan kiinni matkasalkusta nostaakseni laukun lähemmäs lootin hiplailua varten, mutta salkku muuttuukin lingoksi ja heittää sisältönsä ympäri linnunrataa. Jes! Juuri näin yritin tehdä :love:
 
Minua on naurattanut tahaton kömpelyys, kuin jossain punaisessa pantterissa. Pihassa on auto, jonka sisään kurkkaat loottien toivossa. Kunnollisena kansalaisena paiskaat oven kevyesti kiinni lähtiessäsi, jonka seurauksena oven lasi pirstoutuu tuhannen päreiksi ympäri planeettaa. Toinen esimerkki vaikka avonainen matkasalkku, jonka sisällä on loottia. Otan kiinni matkasalkusta nostaakseni laukun lähemmäs lootin hiplailua varten, mutta salkku muuttuukin lingoksi ja heittää sisältönsä ympäri linnunrataa. Jes! Juuri näin yritin tehdä :love:

Itteä ärsyttää monissa VR-peleissä nuo magneettinäpit, mitkä tarttuu esineisiin ja kahvoihin jopa kymmen - parin kymmenen sentin päästä, jos erehtyy laittamaan käden nyrkkiin liian lähellä. Lukuisia kertoja käynyt niin, että käteen tarttuu jotain tai käsi jää kiinni johonkin, kun olisi vaan halunnut kaittaa käden nyrkkiin... Miksi tuota "magneettisuutta ei pysty edes itse säätämään näissä pelissä pois päältä. :mad:
 
Jos tottuu pelin ja pystyy välttämään "paniikki kohtaukset" headcrabin hyökkäyksissä niin huomaisin, että headcrabin voi napata jopa ilmasta elävänä kiinni ja "leikkiä" sen kanssa. On kyllä hyvä ja hauska peli!

 
Viimeksi muokattu:
Testasin itekki noita käynnistysparametreja ja oli joko vahva placebo tai sitten kuva terävöity pykälän verran. Tämä siis Quest + VRD kombolla. Kuutos chapterissa menossa noin 7h peliajalla, mukavan pitkään tässä on pelattavaa kun malttaa nautiskella vain tunnin päivässä. Varmaan hardilla uusiksi ilman pistoolin tähtäinpäivitystä sitten ja toivotaan että jotain modeja tulis joilla sais vielä intoa uudempiin pelikertoihin.
 
Minun tietääkseni pelattava demoa ei ole. Peli menee muutenkin tosi hyvin kaupaksi. Jos kerran haarasta VR pelaamista, niin tämä on pakko ostos! Et tule katumaan. ;)



Joo kyllä toimi Rift CV1 kanssa tosi hyvin. Sanoisin jopa täydellisesti, kuin kerran en ole kokeillut Indexia ja en tietä mistä jään paitsi. Myös istumalta pelaaminen onnistu hyvin. Onneksi kyykky meneminen ja kyykyssä liikkumine onnistu napin painalluksella.
Ostin sitten ja hienolta näyttää :)
 
Hievatun Jeff Beck soittelee sellaista kitarasooloa, että omat kädet tärisee ja hiki haisee mailin päähän, vaikka kävin just suihkussa :eek::x3:
 
Eilen tuli sitten pelattua läpi, hieman haikea, mutta erittäin hyvä fiilis jäi pelistä. Koko ajan oli jollain tapaa uudenlaista tekemistä, eikä kyllästyminen päässyt yllättämään tämän 13-14h aikana.
Kyllä oli pötkö välillä jäykkänä, sen verran jänniä paikkoja oli :eek::lol:
Erittäin hyvä kokonaisuus, ja itsellä meni ihan putkijuoksu FPS pelien kärkeen. Flattina ei taida enää huvittaa...
Ja loppu
:sclap:

Mitä siinä nyt sitten oikein edes tapahtui, Gordon ei ollut Vaultissa vaan G-man (tai oltiinko edes siis enää Vaultissa), eikä Gordonia tarvinutkaan pelastaa. Tulevaa ainakin muutettiin kun Eli ei kuollutkaan kun Alyx käytti gravityhanskojaan.
Mihin Alyx katosi kun oli pelastanut Isänsä, sen jälkeenhän oltiin hetki Gordonin saappaissa. Gordon ja crowbar kädessä, viittaisiko siihen, että VR:nä tarina voisi jatkua Gordonin kanssa ja melee tulisi mukaan. Ja mahdollisesti kolmonen olisikin sitten Alyxin kanssa...
Hemmetin kova loppu silti, vaikkei ihan täysin ymmärrä mitä tapahtui. Toisaalta sehän on juuri hienoa. että jää jotain pohdittavaakin, esim. Twin Peaks on sairaan kova vaikkei siitä oikein mitään tajua :D
 
Eilen tuli sitten pelattua läpi, hieman haikea, mutta erittäin hyvä fiilis jäi pelistä. Koko ajan oli jollain tapaa uudenlaista tekemistä, eikä kyllästyminen päässyt yllättämään tämän 13-14h aikana.
Kyllä oli pötkö välillä jäykkänä, sen verran jänniä paikkoja oli :eek::lol:

Ite taas olisi toivonu enemmän kunnon jump scareja tms. Ei itellä ainakaan ole ollu mitään kummempaa "pelkoa/jännitystä" missään vaiheessa. 80% ehkä ite nyt läpäissyt.

Semmosis fiiliksiä oli kiva saada, mitä esim. Sampsalla omissa videoissaan. Mut ei näillä HL:n "lemmikkimönkiäisillä" oikein semmmosta ite saa. :lol:
 
Itselläni on ollut jo monta kertaa pelottava olo pelkästään ympäristösuunnittelun ja painostavan/muuttuvan musiikin takia, vaikkei mitään vihuja ole ollut näkyvissä tai sitten tullutkaan. Niiden zombienkin vaikerrus pisti välillä sellasen "riittiköhän tältä päivältä" -fiiliksen varsinkin iltaa vasten pelatessa :p
 
Ite taas olisi toivonu enemmän kunnon jump scareja tms. Ei itellä ainakaan ole ollu mitään kummempaa "pelkoa/jännitystä" missään vaiheessa. 80% ehkä ite nyt läpäissyt.

Jump scaret on mielestäni VR pelien pahin synti jos kyseessä ei ole varsinainen kauhupeli, joten kiitos Alyxille että niitä ei enempiä ollut :tup: Komppaan @Radiumia tässä, tykkään paljo enenmmän jump scarejen sijasta painostavasta tunnelmasta joka tuo jännitystä pelon sijasta. Eniten pelottaa silti mitä pelaan seuraavaksi kun tämä on kohta läpi :(
 
Itselläni on ollut jo monta kertaa pelottava olo pelkästään ympäristösuunnittelun ja painostavan/muuttuvan musiikin takia, vaikkei mitään vihuja ole ollut näkyvissä tai sitten tullutkaan. Niiden zombienkin vaikerrus pisti välillä sellasen "riittiköhän tältä päivältä" -fiiliksen varsinkin iltaa vasten pelatessa :p

Nii olis ehkä pitäny laittaa vaikeustaso heti tappiin. Nyt noi vastukset on kuitenkin niin helppoja ja tulevat päälle suht hitaasti, että ei ne aiheuta mitään kummenpaa pelkoa/ahdistusta. Ainoastaa se "sähikainen" on vähän nostanut sykettä välillä. Ja jeff on kanssa ihan "jänskä"
 
Jump scaret on mielestäni VR pelien pahin synti jos kyseessä ei ole varsinainen kauhupeli, joten kiitos Alyxille että niitä ei enempiä ollut :tup: Komppaan @Radiumia tässä, tykkään paljo enenmmän jump scarejen sijasta painostavasta tunnelmasta joka tuo jännitystä pelon sijasta. Eniten pelottaa silti mitä pelaan seuraavaksi kun tämä on kohta läpi :(

No juu ei ole kauhupeli, minkä takia tuo nyt ei niin haittaa, että niitä ei ollut. Mutta olen vähän "kateellinen" noille, ketkä saa tommosia, "en uskalla mennä tänne" kiksejä tästäkin pelistä. :tongue:

Hitto kun se RE7 VR versio tulisi PC:lle tai edes joku kunnon VR AAA-kauhupeli.
 
Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
 
Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Yleensä kun ohjainten kanssa ollut ongelmaa niin vikana aina ollut unohtunut virtajohto irti base stationista.
Sorry nollapostaus (näin oletan).
 
Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Onkos frame timestä varmistettu että fps on oikeasti 120? Arvaillut framet voi aiheuttaa vaikka mitä efektiä.
 
Nii olis ehkä pitäny laittaa vaikeustaso heti tappiin. Nyt noi vastukset on kuitenkin niin helppoja ja tulevat päälle suht hitaasti, että ei ne aiheuta mitään kummenpaa pelkoa/ahdistusta. Ainoastaa se "sähikainen" on vähän nostanut sykettä välillä. Ja jeff on kanssa ihan "jänskä"

Tässähän tämä. Miksi pitää pelata sillä helpolla tai normaalilla, jos haasteesta tykkää? Itse kyllästyn monesti peliin, jos ei yhtään tarvitse keskittyä selviytymiseen. Tästä syystä HLA:ssakaan ei kauaa tarvinnut miettiä vaikeustasoa. Siltikin peli on ollut keskimääräisesti helppo, vaikka ammuksista on meinannut tulla ajoittain pulaa. Kerran yhdessä levelissä sain viimeisen mörön hengiltä vasta viimeisellä kudilla. Sai vähän hikeä pyyhkäistä.
 
Onkos frame timestä varmistettu että fps on oikeasti 120? Arvaillut framet voi aiheuttaa vaikka mitä efektiä.
Ei auttanut, vaikka tiputin high-tasolle. Seuraan ruudunpäivitysnopeutta nVidian Shadowplaylla. Joillain vr-peleillä fps putoaa välillä 60:een - oletan, että tuolloin fps on oikeasti 60 ja Steam VR taikoo siitä tuplat. Mikä tuon testaamiseen olisi hyvä työkalu?
 
Ei auttanut, vaikka tiputin high-tasolle. Seuraan ruudunpäivitysnopeutta nVidian Shadowplaylla. Joillain vr-peleillä fps putoaa välillä 60:een - oletan, että tuolloin fps on oikeasti 60 ja Steam VR taikoo siitä tuplat. Mikä tuon testaamiseen olisi hyvä työkalu?
SteamVR developer asetuksissa oli ennen ainakin täppä jolla sai frame timingin piirtymään käppyränä.
 
Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.

Mulla oli myös, missään mussa pelissä ei tee tuota. Samaa kyseli discordissa ja redditissä myös moni. En kyllä yrittänyt korjata, että ei kyllä sen puolesta ole mitään annettavaa. Oletin vain et pelissä ei oo minkäänlaista tasoitusta käsien inputille jonka takia noin käy. Mut kaikki ei ilmeisesti koe tätä, eli bugi pelissä joillain kokoonpanoilla?

Index myös käytössä, 3700x + gtx1080. Pelailin 90 hertsillä vain. FPSVR on todella hyvä työkalu suorituskyvyn testaamiseen. Se maksaa noin 3 euroa steamissa. Löytyy myös muita hyviä ominaisuuksia, ite käytän mm chaperonen kokonaan disabloimista istumapeleissä kun sohva on pelialueen ulkopuolella. Toki tuo ominaisuus löytyy openvr adv settingsistäki.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli itsellenikin postissa Oculus Rift S, joten viimeinkin pääsi myös tämän korkkaamaan. Paljoa ei vielä kerennyt pelaamaan kun ihmettelin muitakin VR-sovelluksia.

Se on pakko kuitenkin sanoa, että upeallehan tämä näyttää näin VR-nyypän silmin. Oli mukavaa vaan ihmetellä maisemia, esineitä ja paikkoja. Et sillensä tommonen rauhallinen aloitus toimii todella mukavasti. Otin ihan tatista kävelyn ohjausmetodiksi, eikä mulla tuosta huonoa oloa seurannut. Toki en ole pitkiä sessioita vetänyt, että on toki vaikea sanoa miten kroppa silloin reagoi. Toisaalta alkuun ei varmaan kannatakaan vetää kovin pitkiä settejä.

Kokeilin myös nauhoitella tuossa videota samalla kun pelailin. Tosin tuosta nyt ei millään välity se fiilis ja skaala mikä on lasit päässä. Lisäksi tuntui, että tuossa videossa näkökenttä on huomattavasti rajoittuneempi kuin miltä se pelatessa näytti. Et en tiedä oliko obs:llä nauhoittaessa ihan optimaaliset asetukset. Tekis mieli kokeilla myös striimiä Twitchin puolelle tästä, mutta sitten pitäis selvitellä, että miten pääsee katselemaan chättiä noil VR-laseilla yms. Et vaatiiko paljonkin säätöä.

 
Onko kellään Indexin omistajilla tullut vastaan sellaista, että Alyxin kädet stutteroivat (pidät käsiä paikallaan, mutta niissä on nähtävissä pientä nykivää liikettä eri suuntiin)? Kaikki asetukset ovat täysillä ja peli pyörii 120 fps; kun avaan valikon, niin hologrammikädet eivät stutteroi.
Minäkin olen huomannut Alyxilla pientä darraa, ja ihan saman lailla että valikoissa ja muissa peleissä pysyy vakaana. 3800x ja 2080 ti on kokoonpano ja mitä olen pari kertaa frame timingin tarkistanut niin ei pitäisi olla suorituskyvystä kiinni. Eipä siinä, ei se alun ihmetyksen jälkeen ole kovasti häirinnyt.
 
Itse olen ollut VR tulosta alkaen Oculucsen "leirissä", lähtien DK2 jne. Täällä hetkellä käytän vielä Rift cv1-ta ja täyty myöntää, että ei ole ollut ei minkälaisia ongelmia. Myös Half-Life Alyx toimi täydellisesti. Ei tärinöitä ja muita sivu vaikutuksia. Myös seuraava VR laite tule olemaan näiden kokemusten perusteella varmasti Oculuksen tuote. Onko muilla Oculuksesta millaisia kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
On tässä pelissä kyllä uskomattoman tarkka kuva Indexillä pelatessa - tätähän voisi jo verrata Full HD - näytöltä pelaamiseen kuvan tarkkuuden suhteen. Ero Rift CV1:llä pelattaviin peleihin on kuin yöllä ja päivällä :woot:
 
On tässä pelissä kyllä uskomattoman tarkka kuva Indexillä pelatessa - tätähän voisi jo verrata Full HD - näytöltä pelaamiseen kuvan tarkkuuden suhteen. Ero Rift CV1:llä pelattaviin peleihin on kuin yöllä ja päivällä :woot:

Joo, varmasti Indexin kuva on parempi. Mutta eikö noilla Oculuksilla pärjää jo aikaa hyvin. Eikä kädet tärise jne.;). Tuskin kysymys on kuvanlaadussa yöstä ja päivästä?
 
Joo, varmasti Indexin kuva on parempi. Mutta eikö noilla Oculuksilla pärjää jo aikaa hyvin. Eikä kädet tärise jne.;). Tuskin kysymys on kuvanlaadussa yöstä ja päivästä?

Tuo käsien tärinä on hyvin, hyvin pientä Alyxissä. Ja ilmeisesti bugi koska kaikilla ei niin käy. Tai sitten porukka ei vaan huomaa sitä. Mulla rift s:ssä oli yhtä paljon tärinää joka pelissä, vaikka inside out träkkäys toimii hyvin sillä niin ei se kuitenkaan pääse lähellekään Indexin seurantatarkkuutta.

ps. samaa bugia on myös rift cv1 + rift S:llä Alyxissä. Hakemalla löytyy lisää esimerkkejä jos haluat.




Ei löytynyt tuosta käsien jitteröinnistä kunnon videota nopeasti ettimällä, mut tässä joku tallentanut Rift S ohjaimen tärinää. Kuvaa suurinpiirtein mitä minulla käy Alyxin kanssa, eli kun yrittää pitää täysin paikallaan kättä niin tuommosta pientä nykimistä siltikin esiintyy. Tuota ei tapahdu muissa peleissä Indexin kanssa minulla.
 
Viimeksi muokattu:
Oon tässä yrittänyt selvitellä, että oisko mahdollista teleporttausta käytettäessä saada oikeasta tatista eteenpäin työnnettynä lyhyt liike eteenpäin, samaan tapaan kuin taaksepäin ottaa askeleen. Mistään en löydä vastausta ja yritin steamin asetuksissakin käydä, mutta onko toi dominoivan tatin tökkäys siis varattu mantlaukseen ja pystyyköhän sitä muuttamaan? Ois kätevä oikeassa tatissa askel taakse ja askel eteen.
 
Itse olen ollut VR tulosta alkaen Oculucsen "leirissä", lähtien DK2 jne. Täällä hetkellä käytän vielä Rift cv1-ta ja täyty myöntää, että ei ole ollut ei minkälaisia ongelmia. Myös Half-Life Alyx toimi täydellisesti. Ei tärinöitä ja muita sivu vaikutuksia. Myös seuraava VR laite tule olemaan näiden kokemusten perusteella varmasti Oculuksen tuote. Onko muilla Oculuksesta millaisia kokemuksia?
Mulla oli aikoinaan Oculus CV1 ja tänään ostin tämän Half-lifen innoittamana Rift S.
Mielestäni tämä uudempi versio on paljon parempi kaikilta muilta osa-alueilta paitsi kuulokkeet.
Half-life on kyllä päräyttävä kokemus huhhuh!
 
Mulla oli aikoinaan Oculus CV1 ja tänään ostin tämän Half-lifen innoittamana Rift S.
Mielestäni tämä uudempi versio on paljon parempi kaikilta muilta osa-alueilta paitsi kuulokkeet.
Half-life on kyllä päräyttävä kokemus huhhuh!

Rift S vaikuttaa myös mulle todella hyvältä hankinnalta. Tämä oli oikein sopiva tapa hypätä VR:n kelkkaan mukaan. Kaikki on toiminut tähän mennessä hienosti ja immersio on upea tälläiselle ensikertalaiselle. Kuulokkeet ei tosiaan ole kummoiset, mutta ajavat näin alkuun asiansa kun mulla ei oikein muitakaan sopivia langattomia ole tällä hetkellä joita käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Olen myös miettinyt oman CV1 päivitystä Rift S. Mutta en ole vielä raaskinut, koska CV1 toimi hyvin. Ajattelin odottaa seuraava Oculuksen mallia..
Kuinka iso ero on kuvanlaadussa CV1 vs Rift S? Onko merkittävä, tai pieni ero (mielipide)? Youtube videoista ei saa oikein selvä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo käsien tärinä on hyvin, hyvin pientä Alyxissä. Ja ilmeisesti bugi koska kaikilla ei niin käy. Tai sitten porukka ei vaan huomaa sitä. Mulla rift s:ssä oli yhtä paljon tärinää joka pelissä, vaikka inside out träkkäys toimii hyvin sillä niin ei se kuitenkaan pääse lähellekään Indexin seurantatarkkuutta.

ps. samaa bugia on myös rift cv1 + rift S:llä Alyxissä. Hakemalla löytyy lisää esimerkkejä jos haluat.




Ei löytynyt tuosta käsien jitteröinnistä kunnon videota nopeasti ettimällä, mut tässä joku tallentanut Rift S ohjaimen tärinää. Kuvaa suurinpiirtein mitä minulla käy Alyxin kanssa, eli kun yrittää pitää täysin paikallaan kättä niin tuommosta pientä nykimistä siltikin esiintyy. Tuota ei tapahdu muissa peleissä Indexin kanssa minulla.

Juuri tuolta se näyttää, eri päivitystaajuus tai grafiikka-asetukset ei vaikuta siihen. Eikä ole muissa peleissä tullut vastaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 280
Viestejä
4 507 768
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom