Grillit & grillaus

Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
292
No tottakai ne pitää hetken ajan tuota "normaalihintaa" voimassa, että ei tule mitään sanomista kuluttajaviranomaisten kanssa.

Mutta ihan oikeasti 499€ hinta tuosta grillistä on lähinnä hyvä vitsi.. Sillä hinnalla saa jo Weberin tai Napoleonin grillin, jotka ovat ihan eritason laatua. Tuollaisen peltirimpulan "oikea hinta" on juuri tuon "tarjouksen" verran eli parisataa euroa. Sillä hinnalla saa vastaavia grillejä lähes joka kaupasta.

Mutta kyllähän tämä näyttää jo melko huolestuttavalta, jos ihmiset uskovat näitä "tarjoushintoja" ihan tosissaan. :rolleyes: Tuon grillin kohdalla tuo hintakikkailu on ihan samaa kuin tehdään monen elektroniikan ja huonekalujen osalta.
On varmaan iha paska grilli ei siinä, mutta kyllä toi on ollu tolla 499 kuukaudesta toiseen vaikka kuinka pitkään. Ei tossa mun mielestä mitään tarjouskusetusta oo.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
157
On varmaan iha paska grilli ei siinä, mutta kyllä toi on ollu tolla 499 kuukaudesta toiseen vaikka kuinka pitkään. Ei tossa mun mielestä mitään tarjouskusetusta oo.
No tottakai se on tarjouskusetus.. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin käytännössä touko-kesäkuussa myydään valtaosa grilleistä. Joten se on ihan sama, että mikä hinta Powerin sivuilla on tuolle grillille joskus tammi-huhtikuu aikavälillä. He tietävät, että kukaan niitä ei osta silloin muutenkaan.

Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että tuo 499€ olisi mitenkään järkevä hinta tuollaiselle romulle. :rolleyes: Tuollaisia saa 200-300 eurolla monesta kaupasta.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
522
No tottakai se on tarjouskusetus.. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin käytännössä touko-kesäkuussa myydään valtaosa grilleistä. Joten se on ihan sama, että mikä hinta Powerin sivuilla on tuolle grillille joskus tammi-huhtikuu aikavälillä. He tietävät, että kukaan niitä ei osta silloin muutenkaan.

Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että tuo 499€ olisi mitenkään järkevä hinta tuollaiselle romulle. :rolleyes: Tuollaisia saa 200-300 eurolla monesta kaupasta.
Onhan siellä ihan hyvät arvostelut.. Varmaan ihan soiva peli
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
23
Hiilet tuli mut ei viel grilliä, niin aattelin kysyä, et kummat on paremmat low n slow grillaamiseen? Nuo QUEBRACHO hiilet vai briketit?
Siitä on vuosia kun viimeksi olen weberilla low n slow :ta tehny, joten hirveästi ei kokemusta. Mutta joka tapauksessa, briketeistä saa semmoisen "käärmeen" (googlaa barbeque ja snake method tms), joka palaa hitaasti pahuksen monta tuntia. Quebrachoilla olen saanut poltettua kromauksen pois mun weberin ritilästä, eli pahimmillaan palaa ihan järkyttävän kuumana.
TLDR: kokeile briketeillä.

 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
23
Kamadokysymys: 13 vai oliko se 15-tuumasen kamadon näyttää saavan alle kahteensataan joko torista tai Tokmannilta. Mutta onko siinä mitään järkeä minulle?
Grillaan nykyisin weberillä (se iso madter touch).
pääasiassa epäsuoralla lämmöllä, koska en tykkää kun rasva alkaa kärytä ja tiivistyy joka hemmetin pintaan grillin sisällä.
grillaukseni on käytännössä vain nopeita tuotteita: kanan paistileikkeet tai raakamakkarat ovat ehkä ne pisimpään grillissä viipyvät proteiinit. hitaammille mulla on sousvide.
hiilien ruokaan tuoma aromi on se ykkösjuttu.
viimeaikoina hiilinä yleensä weberiä tai biolan grillistiä. Marienburg on liian mietoa, quebranchot ja muut kestää liian kauan saada toimintakuntoon.
briketeistä en välitä.

arvioisin, että weberini on käyttövalmis noin 10 minsaa sytytyspalan sytyttämisestä kun piippusytytin (pieni) on vähintään jo puoliväliin syttynyt. Mitenkäs kamado? Hiilet varmaan syttyy ihan samalla tavalla, mutta pitäkö itse kamadon lämpenemistä odotella lisäksi jonkin aikaa? (Huom. Pieni kamado)

Mihin kamasoissa tippuu kaikki rasva ja höyrystyykö se käryksi joka tarttuu joka sisäpintaan?

onko täällä ketään joka on tehnyt pizzaa kamadossa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
373
Tulipa tilattua tuo weber master touch. Tilasin sunsetcarcoalilta kovapuuhiiliä.
Hiilet tuli mut ei viel grilliä, niin aattelin kysyä, et kummat on paremmat low n slow grillaamiseen? Nuo QUEBRACHO hiilet vai briketit?
Grillattua on tullu monta vuotta, mutta kunnon hiiligrilliä ei oo viel ollut. Halpiksia parit on ollut.
Ja toki itse tehty offset smoker, mikä on ollut hyvä.
Itse käyttänyt kaikkeen grillaamiseen sunsetcharcoalin kovapuuhiiliä. En nää mitään syytä käyttää brikettejä mihinkään.

Low 'n slow onnistuu hyvin kun hankkii jonkun slow 'n sear tai vastaavan halvemman kopion amazonista. Lokero täyteen hiiliä ja sytyttää toisesta päästä muutamalla sytytyspalalla. Savustuspalikoita päälle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 647
Kamadokysymys: 13 vai oliko se 15-tuumasen kamadon näyttää saavan alle kahteensataan joko torista tai Tokmannilta. Mutta onko siinä mitään järkeä minulle?
Grillaan nykyisin weberillä (se iso madter touch).
pääasiassa epäsuoralla lämmöllä, koska en tykkää kun rasva alkaa kärytä ja tiivistyy joka hemmetin pintaan grillin sisällä.
grillaukseni on käytännössä vain nopeita tuotteita: kanan paistileikkeet tai raakamakkarat ovat ehkä ne pisimpään grillissä viipyvät proteiinit. hitaammille mulla on sousvide.
hiilien ruokaan tuoma aromi on se ykkösjuttu.
viimeaikoina hiilinä yleensä weberiä tai biolan grillistiä. Marienburg on liian mietoa, quebranchot ja muut kestää liian kauan saada toimintakuntoon.
briketeistä en välitä.

arvioisin, että weberini on käyttövalmis noin 10 minsaa sytytyspalan sytyttämisestä kun piippusytytin (pieni) on vähintään jo puoliväliin syttynyt. Mitenkäs kamado? Hiilet varmaan syttyy ihan samalla tavalla, mutta pitäkö itse kamadon lämpenemistä odotella lisäksi jonkin aikaa? (Huom. Pieni kamado)

Mihin kamasoissa tippuu kaikki rasva ja höyrystyykö se käryksi joka tarttuu joka sisäpintaan?

onko täällä ketään joka on tehnyt pizzaa kamadossa?
Jos tykkäät tollasesta savuisasta mausta ruuassa, niin kannattaa toki tehdä miedolla lämmöllä pidempään kypsennettäviäkin proteiinejä johon kamado on kieltämättä hyvä.

Kamadossa ei kyllä rasva sisäpinnoissa häiritse, riittää kun käyttää sen kerran kunnolla kuumana, niin rasvat on tuhkana tiessään. Hiilten osalta käyttäisin kyllä esim noita quebrachoja jos kerran sulla piippu onkin. Vedän niillä tai jollain muilla kovapuuhiilillä kamadolla yksinään ja jos on kiire, niin piipulla sytyttäen. Kamadohan on itsessäänkin kuin piippusytytin mutta kapean piipun veto on kyllä reippaasti kovempi nimenomaan tollasessa sytyttimessä, joten säästää aikaa.

Yhteenvetona voisi sanoa: Perusgrillaukseen kamado ja weberi toimii aikalailla molemmat yhtä hyvin. Kamadon edut tulee jos kokkailee pidempään esimerkiksi savusteluhommia yms. Onhan se miehekkäämpikin. En ostaisi vaan tollasta pikkumallia, vaan kerralla kunnon iso.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
537
Olisiko jollain vinkata hyvää kotimaista grillikastiketta?
Siis sellaista mitä millä voisi valella lihaa mutta myös mikä makunsa puolesta sopisi vaikka dippailuun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
Olisiko jollain vinkata hyvää kotimaista grillikastiketta?
Siis sellaista mitä millä voisi valella lihaa mutta myös mikä makunsa puolesta sopisi vaikka dippailuun?
Makuasiat on aina vähän vaikeita.. mikämakuista esim pitäisi olla?
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
769
Olisiko jollain vinkata hyvää kotimaista grillikastiketta?
Siis sellaista mitä millä voisi valella lihaa mutta myös mikä makunsa puolesta sopisi vaikka dippailuun?
Ikinä en ole kuullut että grillikastiketta käytettäisiin dippailuun mutta pikaisella tutkimuksella vaihtoehtosi kotimaisuuden vuoksi ovat joko Rainbow tai saarioinen. Muut tulee ulkomailta vaikka kotimainen brändi olisikin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
Ikinä en ole kuullut että grillikastiketta käytettäisiin dippailuun mutta pikaisella tutkimuksella vaihtoehtosi kotimaisuuden vuoksi ovat joko Rainbow tai saarioinen. Muut tulee ulkomailta vaikka kotimainen brändi olisikin
Niin ja tarkoitetaanko tässä grilauskastiketta van näitä makeita ns "BBQ sooseja" joita voi käyttää sekä valelemiseen että valmiiseen lihaan kuumentamatta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
537
@Juzzi Anteeksi, dippailu nyt oli huono sanavalinta. Tarkoitin siis sen lihan kastamista siihen kastikkeeseen siinä lautasella.
Eli voisi "pursottaa"...

@Mikkos Sellainen Makean tulinen, kuitenkin sokerinen. Eli juuri sellainen "BBQ soosi"
Tosin en ymmärrä miksi laitoit nuo hipsut tuon sanan ympärille

Edit2; Saarioisen Memphis Smoky BBQ, täytyypä tuota testata
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
@Juzzi Anteeksi, dippailu nyt oli huono sanavalinta. Tarkoitin siis sen lihan kastamista siihen kastikkeeseen siinä lautasella.
Eli voisi "pursottaa"...

@Mikkos Sellainen Makean tulinen, kuitenkin sokerinen. Eli juuri sellainen "BBQ soosi"
Tosin en ymmärrä miksi laitoit nuo hipsut tuon sanan ympärille
Eikai tuo selvinne kuin kokeilemalla. Kaikkia BBQ sooseja voi käyttää kastikkeena. Se mikä on hyvää on makuasia, mutta miksi pitää olla suomalainen? Vaihtoedot tippuu aika paljon, joskin pienten valmistajien sooseja on jonkin verran mutta ei niitä ihan joka paikasta löydy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
255
Olisiko jollain vinkata hyvää kotimaista grillikastiketta?
Siis sellaista mitä millä voisi valella lihaa mutta myös mikä makunsa puolesta sopisi vaikka dippailuun?
Itse tekemällä saa kotimaista ja just sellaista kun sattuu tulemaan :) useamman kerran kun kokeilee niin jossain vaiheessa varmaan jopa sellaista, jota haluaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
Itse tekemällä saa kotimaista ja just sellaista kun sattuu tulemaan :) useamman kerran kun kokeilee niin jossain vaiheessa varmaan jopa sellaista, jota haluaa
Mä oon tehny soosia tällä ohjeella jo pitkään, toki varioinut, mutta näin pohjana.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
537
Itse tekemällä saa kotimaista ja just sellaista kun sattuu tulemaan :) useamman kerran kun kokeilee niin jossain vaiheessa varmaan jopa sellaista, jota haluaa
Itse tekemällä varmasti joo, mutta haluan ottaa sen purkin kaapista silloin kun haluan.
Juu lisäaineita on mutta...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 647
Itse tekemällä varmasti joo, mutta haluan ottaa sen purkin kaapista silloin kun haluan.
Juu lisäaineita on mutta...
Noissa kaupan sooseissa on niin paljon sokeria ja suolaa, että jos teet kotiin samanlaista vaikka isomman satsin itse, niin se säilyy kyllä ihan samalla tavalla kun kaupankin soosi :D
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
23
Hiilet tuli mut ei viel grilliä, niin aattelin kysyä, et kummat on paremmat low n slow grillaamiseen? Nuo QUEBRACHO
Ainiin, mulla on nykyisin tarpeettomana smokenator Smoker Kits for Weber Kettle and Gas Grills - SMOKENATOR , ei kylläkään noin kirkkaan värinen ja ilma-aukotkin hieman eri muotoisia. Tarpeettomana, koska sousvide. Itse käyttänyt hiilien kanssa. Grillisti hiilillä pääsi semoiset 2.5h per lisäysväli. n. kuuden tunnin ribsejä tein. olihan se hieman säätämistä hiilillä, mutta ehkä toimii paremmin briketeillä.
Yv. jos kiinnostaa. 30€?
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
76
Ainiin, mulla on nykyisin tarpeettomana smokenator Smoker Kits for Weber Kettle and Gas Grills - SMOKENATOR , ei kylläkään noin kirkkaan värinen ja ilma-aukotkin hieman eri muotoisia. Tarpeettomana, koska sousvide. Itse käyttänyt hiilien kanssa. Grillisti hiilillä pääsi semoiset 2.5h per lisäysväli. n. kuuden tunnin ribsejä tein. olihan se hieman säätämistä hiilillä, mutta ehkä toimii paremmin briketeillä.
Yv. jos kiinnostaa. 30€?
Minkälainen tuote tämä on, sinulle varmaan ehti kertyä kokemuksia? Saavuttaako tuolla jotain etuja brikettikäärmeeseen verrattuna? Onko lämpötilan säätö helpompaa tai jotain muuta vastaavaa isoa plussaa? Tuote on konseptina mielenkiintoinen, mutta tuottaako pallon käyttäjälle lisäarvoa.. :hmm:
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
769
Mitä etua tuosta smokenaattorista on samanmuotoiseen brikettikoriin jotka tulee weber grillin mukana? Itse savustan weberin 57cm pallolla siten että koriin sopiva läjä brikettejä jotka sytytetty piippusytyttimellä punaiseksi. Alaventtiili sen verran auki että juuri ja juuri näkyy päivänvaloa ja yläventtiiliä kiinni noin puoleenväliin. Lämmöt tasaantuu aika nopsaan tuonne 120-150 asteen väliin. Brikettien päälle sitten pieniä omenapuun halkoja maun mukaan. Tuo eka brikettikorillinen pitää lämmöt 4h ja täyttö antaa 3h lisää aikaa. Käytännössä 10-12 tunnin pulled pork savustuksiin riittää kanne raotus kolmen-neljän tunnin välein kun lisää muutaman briketin.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 628
Haaveillu että jos tekaisisin jonkinlaisen kesäkeittiö/grillikatoksen.
Kalustona olisi Weber 57 pallogrilli sekä napoleonin kaasugrilli. Kaasugrilli varmaan helpompi paloturvallisuuden ja savun kannalta, mutta mites pallogrilli?
Weberin ohjekirjassa suojaetäisyydet palaviin materiaaleihin 1.5m eli käynnössä puulattia ja puuseinät ei ole mahdollisia hiiligrillin lähellä.
Tilalle betonia tai tilltä ?
Onko joku tehnyt vastaavaa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 647
Haaveillu että jos tekaisisin jonkinlaisen kesäkeittiö/grillikatoksen.
Kalustona olisi Weber 57 pallogrilli sekä napoleonin kaasugrilli. Kaasugrilli varmaan helpompi paloturvallisuuden ja savun kannalta, mutta mites pallogrilli?
Weberin ohjekirjassa suojaetäisyydet palaviin materiaaleihin 1.5m eli käynnössä puulattia ja puuseinät ei ole mahdollisia hiiligrillin lähellä.
Tilalle betonia tai tilltä ?
Onko joku tehnyt vastaavaa?
Sanotaan näin, että niin kauan kun grilli on ilman välitöntä läsnäoloa kansi kiinni ja kansi auki kokkaillaan siinä vieressä, niin en oo tollasten suojaetäisyyksien osalta erityisemmin huolissani. Jos erityisesti lattian osalta huolettaa, niin grillin alle saa sellasia mattoja esim ihan motonetista, jotka ei syty palamaan ja on tarkotettu grillin alle. Sellasia lämpöjä ei hiiligrillistäkään irtoa, että joku terassikaide alkaisi vaikkapa 50cm päästä hiiltymään, mutta todennäköisesti voi pitää sellasen option, että aktiivisemmassa grillauksessa pitää vaikkapa metrin etäisyyttä seinistä. Isompi riski noissa on varmasti joku kipinöinti tai kuuman hiilen putoaminen. Oma kamado on ihan perus katetulla ulkoterassilla (toki ulospäin aika paljon kylmempi kun metallinen pallo) ja ainoa ongelma on joskus kokkauksen aikana terassilaudoitukselle pudonnut hehkuva hiilenpala joka piti vedellä sit sammutella.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
48
Haaveillu että jos tekaisisin jonkinlaisen kesäkeittiö/grillikatoksen.
Kalustona olisi Weber 57 pallogrilli sekä napoleonin kaasugrilli. Kaasugrilli varmaan helpompi paloturvallisuuden ja savun kannalta, mutta mites pallogrilli?
Weberin ohjekirjassa suojaetäisyydet palaviin materiaaleihin 1.5m eli käynnössä puulattia ja puuseinät ei ole mahdollisia hiiligrillin lähellä.
Tilalle betonia tai tilltä ?
Onko joku tehnyt vastaavaa?
No itse en kovin tarkka paloturvallisuudesta ole ollut terasilla jossa katos kolmella seinällä. Pidän weberin hiiligrilliä turvallisempana kuin jotain kaasugrilliä. Weberistä sammuu liekit kun laittaa kannen päälle ja tarvittaessa luukut kiinni. Aikasemmasta kaasugrillistä ei rasvapalo sammunut vaikka miten laittoi luukut ja kaasut kiinni.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
250
Mitä etua tuosta smokenaattorista on samanmuotoiseen brikettikoriin jotka tulee weber grillin mukana? Itse savustan weberin 57cm pallolla siten että koriin sopiva läjä brikettejä jotka sytytetty piippusytyttimellä punaiseksi. Alaventtiili sen verran auki että juuri ja juuri näkyy päivänvaloa ja yläventtiiliä kiinni noin puoleenväliin. Lämmöt tasaantuu aika nopsaan tuonne 120-150 asteen väliin. Brikettien päälle sitten pieniä omenapuun halkoja maun mukaan. Tuo eka brikettikorillinen pitää lämmöt 4h ja täyttö antaa 3h lisää aikaa. Käytännössä 10-12 tunnin pulled pork savustuksiin riittää kanne raotus kolmen-neljän tunnin välein kun lisää muutaman briketin.
Saa ehkä paremmin pysymään lämmöt vaikka 100° tai allekin. Lisänä siinä se vesiastia joka "tasaa" lämpöjä ja lisää grillin kosteutta.

Itellä on tuo smokenator, mutta ostin jokunen vuosi sitten Slow'n sear:n ja käytän sitä aina grillatessa.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
250
Ja itekin annan suosituksen kunnon kovapuuhiilille. Niiden käyttöönoton jälkeen en ole nähnyt mitään tarvetta briketeille.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
67
Halpa ja iso keraaminen, ei tuohon hintaan taida juuri vaihtoehtoja löytyä ellei osta Weberin palloa. Pallo on pitkäikäinen, keraamisen kesto saattaa olla pieni kysymysmerkki. Molemmat tietty hoitaa hommansa vallan hyvin. Luciferissa lyhyt vain vuoden takuu.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 683
Mitä ajatuksia herättää? Hinta olisi houkutteleva ja jotain hiiligrilliä tässä kaipailen.

Lucifer Ontario Kamado 21" - tuontiukkonen.fi
Ei ole kokemuksia mutta kun ajatuksia kysyit..

Jos kutsuisit grillaamaan ja sulla olisi tuollainen vehjes, niin ensimmäiset ajatukset varmaan olisi että miksi hommasit
luciferin etkä KämädoJoeta tms premium merkkiä, ehkä kysyisin että voinko käyä sisällä vessassa ja etsisin jotain tuoreita ikea-kalusteita tai muita merkkejä financial probleemeista :think:
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 064
Onko jollain antaa vinkkiä kun Landmann Triton PTS 4.0 tehnyt jonkun aikaa sitä,että: kaasut ei syty 1&2 :lla ennenkuin pistää 3 kytkimen päälle. Eli se ns tulet sieltä 3:sen kautta..

Kipinä kyllä tulee 1&2:lle ja säädin vielä tosi lähelle mut jostain syystä ei suoraan sytytä. Kun se on 3:sen kautta laittanut toimimaan sit ne pelaa ihan normaalisti.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
824
Ei ole kokemuksia mutta kun ajatuksia kysyit..

Jos kutsuisit grillaamaan ja sulla olisi tuollainen vehjes, niin ensimmäiset ajatukset varmaan olisi että miksi hommasit
luciferin etkä KämädoJoeta tms premium merkkiä, ehkä kysyisin että voinko käyä sisällä vessassa ja etsisin jotain tuoreita ikea-kalusteita tai muita merkkejä financial probleemeista :think:
:rofl: En kuitenkaan ole mikään himo grillaaja, mutta asia kiinnostaa enemmänkin. Olen pitkään miettinyt eri vaihtoehtoja, ja todennäköisesti otan isomman Weberin pallon. Lähinnä löysin tuon Luciferin vahingossa, ja tuota myydään muualla 900€ hintaan. Taitavat usein tulla samoilta tuotantolinjoilta, oli merkki mikä hyvänsä.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
67
Onko jollain antaa vinkkiä kun Landmann Triton PTS 4.0 tehnyt jonkun aikaa sitä,että: kaasut ei syty 1&2 :lla ennenkuin pistää 3 kytkimen päälle. Eli se ns tulet sieltä 3:sen kautta..

Kipinä kyllä tulee 1&2:lle ja säädin vielä tosi lähelle mut jostain syystä ei suoraan sytytä. Kun se on 3:sen kautta laittanut toimimaan sit ne pelaa ihan normaalisti.
Kaasuvehkeissä on yleensä yksi poltin joka on tarkotettu sytytykseen (piezo vieressä). Tuossa Lantikassa ilmeisesti joka polttimelle oma piezo joten ei pitäs olla merkitystä millä sytyttää. Jos kaasua tulee niin luonnollisesti syttyy. Joko kaasua ei tule taikka piezo ei pelitä. Testaa tulitikulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
230
Hankinnan alla ensimmäinen kaasugrilli, jolla tulee luultavasti grillailtua 2-3x kuukaudessa kahdelle ihmiselle ja harvakseltaan vähän isommalle porukalle, mutta ajatus olisi kuitenkin panostaa sen verran ettei heti ensi vuonna tarvitse olla ostamassa uutta. Ei osaa vielä ainakaan kaivata mitään hienouksia, eli lähinnä riittävän tehokkaat polttimet ja laadukas rakenne haussa. Weberin pienemmät Genesikset oli alkuun mietinnässä, mutta näytti olevan sen verran älytön inflaatio hinnoissa vrt. vuoden-parin takaiseen, että Napoleonit alkoi kiinnostaa. Paikallisessa Prismassa oli esillä Rogue 425 joka vaikutti asialliselta ja ilmeisesti huomisesta lähtien -15% alella lähtisi hintaan ~680e, löytyykö kaasumikromestareilta mielipiteitä tai parempia ehdotuksia?

 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 105
Kaveri hommas tuollaisen kolmen polttimon Napoleonin, kävi K-Raudassa ravistelemassa grillejä ja tuo oli hintaluokassaan selkeesti tukevinta tekoa. Ilmeisesti polttimoissakin on potkua.

Vähän pienemmällä mallilla oli hintaa noin 500€.

Vois itsekin harkita Mustangia laittaa vaihtoon ja Napoleonia tilalle.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 628
Hankinnan alla ensimmäinen kaasugrilli, jolla tulee luultavasti grillailtua 2-3x kuukaudessa kahdelle ihmiselle ja harvakseltaan vähän isommalle porukalle, mutta ajatus olisi kuitenkin panostaa sen verran ettei heti ensi vuonna tarvitse olla ostamassa uutta. Ei osaa vielä ainakaan kaivata mitään hienouksia, eli lähinnä riittävän tehokkaat polttimet ja laadukas rakenne haussa. Weberin pienemmät Genesikset oli alkuun mietinnässä, mutta näytti olevan sen verran älytön inflaatio hinnoissa vrt. vuoden-parin takaiseen, että Napoleonit alkoi kiinnostaa. Paikallisessa Prismassa oli esillä Rogue 425 joka vaikutti asialliselta ja ilmeisesti huomisesta lähtien -15% alella lähtisi hintaan ~680e, löytyykö kaasumikromestareilta mielipiteitä tai parempia ehdotuksia?

Itellä tuosta inrapuna-sivupolttimillinen versio ja oikein tyytyväinen. Toki jos yli 6 henkeä, niin vähän käy ahtaaksi.
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
23
Mitä etua tuosta smokenaattorista on samanmuotoiseen brikettikoriin jotka tulee weber grillin mukana?
Smokenatorin idea on se, että se rajoittaa ilman kulkua sen sisällä oleville hiilille/briketeille ja sitä kautta rajoittaa lämpöä. Lisäksi siinä on se vesiastia, jossa vesi kiehuu kun lämpö kasvaa. Veden höyrystyminen sitoo lämpöä ja sitä kautta rajoittaa myöskin grillin lämpötilan nousua. Toki jos on kaikki röörit auki, niin kyllä se astia aika nopeasti kuivuu ja sitten lämmöt pystyy taas nousemaan vapaammin. Olihan se hiilillä hieman näpsäämistä, kun piti 2-3 tunnin välein täyttää lisää hiiliä. Jos lämmönsäätely onnistuu riittävällä tarkkuudella jo nyt ilmankin tuota, niin sitten tuo ei tod.näk tuo lisäarvoa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
539
Hankinnan alla ensimmäinen kaasugrilli, jolla tulee luultavasti grillailtua 2-3x kuukaudessa kahdelle ihmiselle ja harvakseltaan vähän isommalle porukalle, mutta ajatus olisi kuitenkin panostaa sen verran ettei heti ensi vuonna tarvitse olla ostamassa uutta. Ei osaa vielä ainakaan kaivata mitään hienouksia, eli lähinnä riittävän tehokkaat polttimet ja laadukas rakenne haussa. Weberin pienemmät Genesikset oli alkuun mietinnässä, mutta näytti olevan sen verran älytön inflaatio hinnoissa vrt. vuoden-parin takaiseen, että Napoleonit alkoi kiinnostaa. Paikallisessa Prismassa oli esillä Rogue 425 joka vaikutti asialliselta ja ilmeisesti huomisesta lähtien -15% alella lähtisi hintaan ~680e, löytyykö kaasumikromestareilta mielipiteitä tai parempia ehdotuksia?

Täytynee tämä Rogue kaasumikro käydä noukkimassa. Pykälää parempi kuin Legendit ja Freestylet ja näitä on aivan kaikki kehuneet.

Edit: viiminen kaaren prismasta jäi käteen, poonuksien ja maksutapaedun jälkeen 641€, ei kun kasaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
86
Mitkä olis parhaat vaihtoehdot grillien suhteen jos hinta vedetään alas 200€:hen? Nyt siis huomioidaan kaikki vaihtoehdot eli saa olla hiili-, kaasu- tai vaikka sähkögrilli.
Ei tartte tuolla hinnalla tietenkään olla mikään väline joka jätetään lapselle perinnöksi vaan toimivuus etusijalla jos sillä vaikka jonkusen vuoden edes pärjäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
Mitkä olis parhaat vaihtoehdot grillien suhteen jos hinta vedetään alas 200€:hen? Nyt siis huomioidaan kaikki vaihtoehdot eli saa olla hiili-, kaasu- tai vaikka sähkögrilli.
Ei tartte tuolla hinnalla tietenkään olla mikään väline joka jätetään lapselle perinnöksi vaan toimivuus etusijalla jos sillä vaikka jonkusen vuoden edes pärjäisi.
Mitä sillä tehdään? Makkarat lauantaisin vai pitkän kaavan savustusta?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 937
Ei ole kokemuksia mutta kun ajatuksia kysyit..

Jos kutsuisit grillaamaan ja sulla olisi tuollainen vehjes, niin ensimmäiset ajatukset varmaan olisi että miksi hommasit
luciferin etkä KämädoJoeta tms premium merkkiä, ehkä kysyisin että voinko käyä sisällä vessassa ja etsisin jotain tuoreita ikea-kalusteita tai muita merkkejä financial probleemeista :think:
Onhan toi nyt paljon edullisempi ja eiköhän ne satunnaiset läskit kypsy tuossa ihan samalla tavalla kuin jossakin naurettavan ylihintaisessa brändituotteessa.

Jos ostaa 500€ grillin tarjouksesta ja silti joku katsoo nenänvartta pitkin, että "vittu miten köyhä", niin sanoisin suuremman ongelman olevan siellä toisella puolella.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
292
Onhan toi nyt paljon edullisempi ja eiköhän ne satunnaiset läskit kypsy tuossa ihan samalla tavalla kuin jossakin naurettavan ylihintaisessa brändituotteessa.

Jos ostaa 500€ grillin tarjouksesta ja silti joku katsoo nenänvartta pitkin, että "vittu miten köyhä", niin sanoisin suuremman ongelman olevan siellä toisella puolella.
Köyhä mikä köyhä. Eikä varmasti kypsy samalla tavalla.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
522
Harkinnassa parinsadan euron kaasumarkettigrilli.. vaatimuksena että lämmittäisi suht tasaisesti. Hyviä kokemuksia jostain tälläisestä?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 683
Ok, näin se sitten varmaan on. Paljonko grillin pitää maksaa, jotta se on hyvä ja jotta ei sitten vaikuta foorumin pihagrillaajien eliitissä liian köyhältä?
Paljon muuttujia.. Jos säästää grillissä niin todennäköisesti säästää myös hiilissä ja grillattavissa tuotteissa. Kyllä 20e markettigrillilläkin hyvää ruokaa saa.

 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
476
Harkinnassa parinsadan euron kaasumarkettigrilli.. vaatimuksena että lämmittäisi suht tasaisesti. Hyviä kokemuksia jostain tälläisestä?
Keskon myymä FXA BAT 3 grilli jos vielä löydät jostain. Heikolta kyllä näyttää. Oli pitkään normaalihintaan 199 eur, usein tarjouksessa 120-150 eur.

Tää BBQ King vaikuttaa aika vastaavalta kun mun FXA, emaloitu tulipesä tässäkin eli sen osalta ei ihan heti ruostu puhki. Tässä toki sivukeitinkin lisänä jos kokee tarpeelliseksi.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
76
Mitkä olis parhaat vaihtoehdot grillien suhteen jos hinta vedetään alas 200€:hen? Nyt siis huomioidaan kaikki vaihtoehdot eli saa olla hiili-, kaasu- tai vaikka sähkögrilli.
Ei tartte tuolla hinnalla tietenkään olla mikään väline joka jätetään lapselle perinnöksi vaan toimivuus etusijalla jos sillä vaikka jonkusen vuoden edes pärjäisi.
Näitä sais valikoiduista K-raudoista 69,90€ hintaan, ainakin Pirkanmaalta ja Jyväskylästä. Tuohon rahaan tuskin saa parempaa. Ostin tästä grillistä vanhemman mallin ajatellen että kesän varmaan kestää ja sitten saa Weberiä hakea tilalle, mutta kiusallisen hyvälaatuinen on ollut. Tietysti tämän hintauokan grilleissä on ratkaisuja joita moninkertaisesti kalliimmissa Webereissä on tehty paremmin, mutta sen varmaan kaikki ymmärtää.

Hiiligrilli Cello Premium 57
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
437
Näitä sais valikoiduista K-raudoista 69,90€ hintaan, ainakin Pirkanmaalta ja Jyväskylästä. Tuohon rahaan tuskin saa parempaa. Ostin tästä grillistä vanhemman mallin ajatellen että kesän varmaan kestää ja sitten saa Weberiä hakea tilalle, mutta kiusallisen hyvälaatuinen on ollut. Tietysti tämän hintauokan grilleissä on ratkaisuja joita moninkertaisesti kalliimmissa Webereissä on tehty paremmin, mutta sen varmaan kaikki ymmärtää.

Hiiligrilli Cello Premium 57
Kiitos hintatiedosta! Tuotakin grilliä tuli nyt syynättyä kun hiiligrilliä mieli tekevi, mutta hinta/laatu vähän epäilytti. 69,90€ lähtee kyllä ostoon!

Itse kun en hiiligrillien ominaisuuksista oikein mitään tiedä, niin oikein tarkkaan ottaen on ne ratkaisut mitkä on kalliimmissa Webereissä tehty paremmin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 240
Itse kun en hiiligrillien ominaisuuksista oikein mitään tiedä, niin oikein tarkkaan ottaen on ne ratkaisut mitkä on kalliimmissa Webereissä tehty paremmin?
Materiaalit, tiiveys, lämmönsäätö jne.
Esim. halpiksia ei saa yleensä niin tiiviiksi että kannen kiinni laittamalla ja räppänät kiinni hiilet sammuisivat vaan palavat loppuun. Tiiviissä sammuu ja hiiliä/brikettejä voi käytää uudelleen. Himogrillaajalla säästää aimo kasan rahaa kesänmittaan pelkissä hiilissä/briketeissä.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
65
Hommasin Weberin kaasugrillin, jossa posliiniemaloitu ritilä. Oliko tämän puhdistamiseen hyviä vinkkejä/tuotteita? Kannattaako käyttää Weberin omia vai onko jotain muita suositeltuja tuotteita?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 668
Viestejä
4 256 082
Jäsenet
71 359
Uusin jäsen
-manners-

Hinta.fi

Ylös Bottom