Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jännä, kun itse tullut käärittyä pekoniin sisä, ulkofilettä ja jauhelihaa juustotäytteellä, ei ikinä ole ollut ongelmaa, että ratkeaisi.Ei mulla ole kypsyyden tai kuivuuden kanssa ongelmia, ainoastaan pinnan kanssa. Hiiligrillillä ja airfryerillä sama juttu vaikka lämmöt on erilaiset.
Yritetty sitäkin. Ihan sama juttu. Pinta tulee hyvännäköiseksi ja kunnon paahto mutta kuoriutuu siitä lihan päältä samantien pois. Oon myös koittanu jäähdyttää lihan koskematta siihen, käärinyt folioon ja ollut käärimättä folioon ja aina sama juttu; pinta kuoriutuu levyinä viimeistään leikatessa.Sitten kyllä tiedä. Mites reversen käyttö? Ei tainnut selvitä aikaisemmista, mutta lähes valmiiksi hartaasti ja pinta vasta sitten viimeisenä.
Samoin. Ei koskaan ole ollut ongelmaa noitten kanssa.Jännä, kun itse tullut käärittyä pekoniin sisä, ulkofilettä ja jauhelihaa juustotäytteellä, ei ikinä ole ollut ongelmaa, että ratkeaisi.
Ethän vedä sitten liian pitkään. Jos kuivaksi asti grillaa, niin kai se halkeaa...
Sun liha on liian kylmää kun laitat sen grilliin? Anna lämmetä pöydällä tunti mielellään pari jos otat jääkaapista. reverse sear auttaa myös paljon tuohon ongelmaan. Samoin se liha irtoaa paremmin ritilältä kun antaa sen vaan olla eikä ole heti kääntelemässä kun vähän ottanut väriäYritetty sitäkin. Ihan sama juttu. Pinta tulee hyvännäköiseksi ja kunnon paahto mutta kuoriutuu siitä lihan päältä samantien pois. Oon myös koittanu jäähdyttää lihan koskematta siihen, käärinyt folioon ja ollut käärimättä folioon ja aina sama juttu; pinta kuoriutuu levyinä viimeistään leikatessa.
Nokun ei ole sitäkään. Aina otan lihan huoneenlämpöön hyvissä ajoin.Sun liha on liian kylmää kun laitat sen grilliin? Anna lämmetä pöydällä tunti mielellään pari jos otat jääkaapista. reverse sear auttaa myös paljon tuohon ongelmaan. Samoin se liha irtoaa paremmin ritilältä kun antaa sen vaan olla eikä ole heti kääntelemässä kun vähän ottanut väriä
Auttaisko pienten viiltojen teko lihan pintaan? Sitten vaan kunnolla hieroa mausteet siten että ne menee viiltoihinkin.Nokun ei ole sitäkään. Aina otan lihan huoneenlämpöön hyvissä ajoin.
Ota videolle niin saadaan selville missä menee vikaan.Nokun ei ole sitäkään. Aina otan lihan huoneenlämpöön hyvissä ajoin.
Käytän niitäkin. Mutta se ei ollut mun kysymys eihän?Oikeita hiiliä.
Voi helvetin kuustoista. Eiks Biltema enää myy niitä isoja brikettisäkkejä? Oli parhaita budjettiluokan brikettejä. Nyt on vaan jotain kälysiä 2,5kg säkkejä..
Grillihiilet ja briketit
Biltemasta löydät hiilet ja briketit täydelliseen hiillokseen! Valitse grillaamiseen hiilet, kun haluat grillata nopeammin. Tutustu!www.biltema.fi
Mitähän sitä sitten alkais käyttämään?
Sua näköjään kiinnostaa.Tokmannin halvinta, ketään kiinnosta millä grillaat.
Käytän niitäkin. Mutta se ei ollut mun kysymys eihän?
No siis tarkoitin toki että mitä brikettejä sitä alkaisi käyttämään. Pahoittelen jos olin epäselvä.Sori. Ei minun ymmärrys näemmä riitä mihinkään. Kysymys oli osapuilleen:
”Mitähän sitä sitten alkaisi käyttämään?”
Lämpömittarille olisi tarvetta meater taitaa olla oikea valinta mutta niitäkin useampaa tyyppiä normi, plus, 2 plus. Mikäköhän näistä olisi paras tavan takapiha grillaajalle, etäisyydet ei pitkiä, useammalle anturille ei tarvetta. Kuitenkin mielummin ostan kerralla hyvän enkä ensin huonoa.
No siis tarkoitin toki että mitä brikettejä sitä alkaisi käyttämään. Pahoittelen jos olin epäselvä.
Itsellä Plus-malli ja varsin tyytyväinen olen ollut, kantama riittää ja mittari toimii.Lämpömittarille olisi tarvetta meater taitaa olla oikea valinta mutta niitäkin useampaa tyyppiä normi, plus, 2 plus. Mikäköhän näistä olisi paras tavan takapiha grillaajalle, etäisyydet ei pitkiä, useammalle anturille ei tarvetta. Kuitenkin mielummin ostan kerralla hyvän enkä ensin huonoa.
Vastaan edelleen että tokmannin halvinta, oliko siinä joku ongelma?
Oletko sä tämä reseptimikko
Vastaan edelleen että tokmannin halvinta, oliko siinä joku ongelma?
No tuskinpa ovat nykyään se ainoa oikea valinta. Voipi olla jo nimilisää hinnoissa.
Thermoproita on kehuttu myös. Ehkä tällainen olisi hyvä sun käyttöön? 48€ tarjouksessa.
ThermoPro TempSpike
Tilasin itse tällaiset:
ThermoPro TP19
ThermoPro Bluetooth 5.0
Itsellä Plus-malli ja varsin tyytyväinen olen ollut, kantama riittää ja mittari toimii.
![]()
MEATER Plus paistomittari, langaton 128,99
MEATER Plus langaton paistomittari takaa onnistuneen lopputuloksen grillauksessa ja savustuksessa. Saat tarkan lämpötilan myös paistaessa pannulla ja nuotiolla – ilman häiritseviä johtoja.www.verkkokauppa.com
Onko noissa siis noussut kilohinta kovasti vai miksei vaan voi ostaa useampaa pienempää säkkiä, jos niistä olet pitänyt?Mitähän sitä sitten alkais käyttämään?
Se on toki vaihtoehto, mutta jotenkin mulla on semmonen fiilis että noissa on myös valmistaja vaihtunut.. ja onhan tommoset pikkupussit rasittavia kun ennen sai 10kg säkin ja nyt pitäis ostaa monta pikkusäkkiä.Onko noissa siis noussut kilohinta kovasti vai miksei vaan voi ostaa useampaa pienempää säkkiä, jos niistä olet pitänyt?
Voi helvetin kuustoista. Eiks Biltema enää myy niitä isoja brikettisäkkejä? Oli parhaita budjettiluokan brikettejä. Nyt on vaan jotain kälysiä 2,5kg säkkejä..
Grillihiilet ja briketit
Biltemasta löydät hiilet ja briketit täydelliseen hiillokseen! Valitse grillaamiseen hiilet, kun haluat grillata nopeammin. Tutustu!www.biltema.fi
Mitähän sitä sitten alkais käyttämään?
iso lasikansi on hyvä jotta näkee sisälle hyvin. ongelmana on lasin rasvoittuminen yms eli sitä pitää myös putsata usein että läpi myös näkee.Kehuivat sivulauseessa grilliä, missä on lasiluukku kannessa gillauksen vahtimiseen. Tuo lasikansi vaikuttaisi kiinnostavalta, kun voisi sen läpi katsoa miten menee, eikä tartteis kokoajan aukaista luukkua ja karkuutta lämpöä.
mielestäni kaikki kaasugrillit yli 600e ovat jo ylihintaista p*kaaOnko kokemuksia 800-1400e grilleistä, onko jotain mitä ottaa huomioon? Mites Mustang-merkki, onko tokmannin rihkamaa vai mitä ? TOkmannilta saattaa joskus sen -20% saada myös..
säilyy ja ei säily.. suojahuppu on sinänsä hyvä idea mutta suomessa se ei toimi kuin grillin mädännyttäjänä... kosteus jää muhimaan hupun sisälle ja alle viikossa se on homeessa ja/tai umpiruosteessa.Vaiko Weberiä? Säilyykö tollanen Weber laatugrilli avoterassilla siistinä suojahupun alla talvella tms.
Pitääkin kokeilla vaikka mielestäni olen kaikkia halpoja ja kaupan omia merkkejä kokeillut. Mutta 10kg säkkiä en kyllä ole kokeillut ja monestihan on niin että kaupan omissa merkeissä pakkauskoolla saattaa olla merkitystä ja niillä voi olla eri valmistajat vaikka tuomerkki on sama.Itse olen Weberin Smokey Mountainin kanssa käyttänyt Motonetin Roastmaster brikettejä, 10kg säkki 14,90€ ja en kyllä oo juuri mitään eroa huomannut weberin briketteihin verrattuna.
säilyy ja ei säily.. suojahuppu on sinänsä hyvä idea mutta suomessa se ei toimi kuin grillin mädännyttäjänä... kosteus jää muhimaan hupun sisälle ja alle viikossa se on homeessa ja/tai umpiruosteessa.
parempana se säilyy taivasalla mutta tietenkin aina parempi jos grillille on katos tms mutta suojahuppua en ostaisisi.
Hyvin on säilynyt weberi suojahupun alla talvet mädäntymättä.
kumpikaan ei kerro että onko grilli taivasalla tms vai lasitetulla parvekkeella jolloin tilanne on eri.Kannattaa jättää hiukan ilmanottoaukkoja auki jos tuppaa grillit homehtumaan.
kumpikaan ei kerro että onko grilli taivasalla tms vai lasitetulla parvekkeella jolloin tilanne on eri.
itse olen tarpeeksi monta kertaa ostanut grillihupun (joskus valmistajan oman, joskus tarvikehupun joka on ollut isompi tms) vain todetakseni että taivasalla ainakaan vaikka grillistä olisi metri alaspäin tyhjää ilmatilaa eli huppu on vain yläosassa niin silti grilli menee homeeseen tms (joo aina ei ehdi polttamaan kaikkia rasvoja veke)
toki jos kesä olisi vähäsateinen ja aina paistaisi aurinko niin kaikki olisi paremmin![]()
Grillipeite on hyvä investointi. Ei maksa paljoa ja pysyy grilli siistinä. Itselläkin on grilli takapihalla pienen lipan alla. Mitä grilliin tulee niin oma n. 300€ Mustang on palvellut moitteettomasti, kesässä menee n. 15kg kaasua. Toki, nyt alkaa hiljalleen näyttää antautumisen merkkejä mutta jospa se vielä tämän kesän palvelee. Kyseessä siis neljän polttimon Mustang Pullman 4+1, ei toki enää saatavilla mutta eiköhän nuo muut ole kutakuinkin samanlaisia. Sanomattakin selvää että lasikansia näissä ei ole.Jep. Kävin hypistelee grillejä. Sivupoltin ei tosiaan joo kiiinostele, kun induktio hoitaa homman. Lasiluukku kieltämättä vaikuttaisi mielekkäältä vaihtoehdolta, mutta tuntuu tyhmältä maksaa 800e tokmannin grillistä jos weberin saa 1200e :O.
Yllättävän vaikea on mallia valita, kun joutunee säilyttämään avoterassilla (ei lasitettu). Että paljonko viitsii laittaa.
Melkoista säätämistä tuntuu olevan?siinä vielä pikku vinkki että vaikka kaasugrilli sitten pikkuhiljaa mätänisi niin valurautaiset polttimot rupeaa jossakin kohtaa "hiutaloitumaan" eli pintaa kuoriutuu irti sellaisena hiutaleina ja sama tapahtuu myös siellä polttiomon sisällä eli se kannattaa ainakin keväällä ottaa irti ja puhaltaa paineilmalla tms puhtaaksi niin kaasu kulkee taas paremmin ja pinnalta harjata teräsharjalla tms rälläkällä suurimmat ruosteet veke.
toinen keino on samantien uudistaa polttimot esim rosterisiksi jolloin ne ovat jo melkeen ikuiset.
samalla lämmönjakopellit,rasvapellit, flavorizer bars millä nimellä tuota ohkasta peltiä ny kutsutaankin niin niitä saa varaosina melkein mistä vain esim bauhaussista ja itse olen myös tehnyt niitä itse veljeni grilliin kunhan pituus/leveys on likipitäen vain sama (ja taivutus keskellä) ja on rosteria niin uusituotanto pellit ovat nyt olleen 7vuotta eivätkä vielä ole edes missään määrin kulahtaneen näköiset eli sen verran sekundaa ne grillin mukana tulevat pellit ovat että itse saa tehtyä paremman![]()
oma kokemus on että vaikka maksat useita tonneja kaasugrillistä ja se nimellisesti olisi silloin jo rosteria tms et siltikään saa kunnollista.. edelleen ne kalliitkin ovat tehty ohkasesta materiaalista yms.. hinnalla saadaan vaan paljon vilkkuvia valoja ja kebabin pyöritys moottoreita ja polttimoita enemmän (pari kolmekin sivukeitintä jne), niin kohta pitää olla lentolupakirja grillistä kun vipua ja vipstaakia on kuin lentokoneen ohjaamossa konsanaan kun on niin paljon säädettävää ja väännettävää jneMelkoista säätämistä tuntuu olevan?
Parempi sijoittaa pari sataa enemmän, että saa merkki grillin, missä materiaalit ovat sellaiset kuin grilleissä kuuluu olla.
En allekirjoita väitettä ainakaan omalla kokemuksella Weberin Spirit II E-310 GBS grillistä, toki tuo ei tuhansia maksanut vaan 550€ luokkaa tarjouksesta. Ei tuossa mitää lentolupia tartte saatikka vilkkuvia valoja katsella, mutta viides kesä alkamassa ja taivasalla talvisin huputettuna säilytettynä. Flavorbaritkin ehjinä.. Samaan hengenvetoon voin todeta, että appiukolla on edelleen käytössä minun entinen weberin q3000 joka on ostettu about 2011-2012. Hivenen likainen on, mutta siinäkin on alkuperäiset osat huppua luukuunottamatta ja huputettuna taivasalla säilytys talvisin. Toki tuokaan ei ole monen tonnin kampe ollut alkujaan.oma kokemus on että vaikka maksat useita tonneja kaasugrillistä ja se nimellisesti olisi silloin jo rosteria tms et siltikään saa kunnollista.. edelleen ne kalliitkin ovat tehty ohkasesta materiaalista yms.. hinnalla saadaan vaan paljon vilkkuvia valoja ja kebabin pyöritys moottoreita ja polttimoita enemmän (pari kolmekin sivukeitintä jne), niin kohta pitää olla lentolupakirja grillistä kun vipua ja vipstaakia on kuin lentokoneen ohjaamossa konsanaan kun on niin paljon säädettävää ja väännettävää jne
katetta ne vaan saa paremmin kun myy sulle parinsadan kiiltävän rosterileikkikalun parillatonnilla ja mainostaa sitä paremmaksi kuin muutvielä uskottavamman saa kun lisätään ekstrapaksut valurauta parilat siihen kaveriksi että grilli painaa satoja kiloja ja silti se "pohja" on ihan yhtä p*kaa kuin ennenkin mutta vain kivemmalla kääreillä
ja jotkut hönöt vielä myy pikkusiskonsakkin että saadaan ostettua se weberin tai jonkun muun "hifi merkin" kallein grilli
jos on vähäänkään metallialan koulutusta niin kannen avaamalla näkee jo heti perssilmällä että millasta patarautaa se on niissä kalleissakin malleissa.. kakka laatu vaan peitetään sillä kun keksitään kaikelle myyviä nimiä ja selitetään asiaa paremmaksi kuin onkaan.
Olen odottanut, että nuo valurautaiset polttimot hajoais, niin vois hyvin mielin pistää vanhan sulatukseen ja ostaa uuden. Mutta ei vielä 12 vuoden iässä oo tullut mitään ongelmia markettigrillille. Lämmönjakopellit nyt on hävinnyt kuumuuden johdosta, mutta liian hyvässä kunnossa on muuten, jotta luonne antaisi periksi ostaa jotain tehokkaampaa ja "parempaa" tilalle. Nyt kun on vaan kaksi valurautapoltinta, niin paistopintaa ei meinaa saada millään pihveihin.siinä vielä pikku vinkki että vaikka kaasugrilli sitten pikkuhiljaa mätänisi niin valurautaiset polttimot rupeaa jossakin kohtaa "hiutaloitumaan" eli pintaa kuoriutuu irti sellaisena hiutaleina ja sama tapahtuu myös siellä polttiomon sisällä eli se kannattaa ainakin keväällä ottaa irti ja puhaltaa paineilmalla tms puhtaaksi niin kaasu kulkee taas paremmin ja pinnalta harjata teräsharjalla tms rälläkällä suurimmat ruosteet veke.
toinen keino on samantien uudistaa polttimot esim rosterisiksi jolloin ne ovat jo melkeen ikuiset.
samalla lämmönjakopellit,rasvapellit, flavorizer bars millä nimellä tuota ohkasta peltiä ny kutsutaankin niin niitä saa varaosina melkein mistä vain esim bauhaussista ja itse olen myös tehnyt niitä itse veljeni grilliin kunhan pituus/leveys on likipitäen vain sama (ja taivutus keskellä) ja on rosteria niin uusituotanto pellit ovat nyt olleen 7vuotta eivätkä vielä ole edes missään määrin kulahtaneen näköiset eli sen verran sekundaa ne grillin mukana tulevat pellit ovat että itse saa tehtyä paremman![]()
Samat Weberit itelläEn allekirjoita väitettä ainakaan omalla kokemuksella Weberin Spirit II E-310 GBS grillistä, toki tuo ei tuhansia maksanut vaan 550€ luokkaa tarjouksesta. Ei tuossa mitää lentolupia tartte saatikka vilkkuvia valoja katsella, mutta viides kesä alkamassa ja taivasalla talvisin huputettuna säilytettynä. Flavorbaritkin ehjinä.. Samaan hengenvetoon voin todeta, että appiukolla on edelleen käytössä minun entinen weberin q3000 joka on ostettu about 2011-2012. Hivenen likainen on, mutta siinäkin on alkuperäiset osat huppua luukuunottamatta ja huputettuna taivasalla säilytys talvisin. Toki tuokaan ei ole monen tonnin kampe ollut alkujaan.
Hiilissä ja briketeissä on huikeita eroja. Savustuislastuissa ei.Onko markettien (Tokmanni, S-market, K-Supermarket) hiilissä ja briketeissä mitään käytännön eroa ns. viikonloppugrillaajalle? Sitä kun asustaa täällä susirajan takana niin vaihtoehdot on em. marketit tai sitten tilaustavarana jostain. Onko sama homma savustuslastuissa?