Grillit & grillaus

Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
172
Sori Ei menny iha putkeen kirjotus.
Tarkotin onko joku vaihtanut 5kg komposiitti pullon 10kg pulloksi ja mitä kustansi.
Edit.No voi ny vittu, väärä ryhmäki vielä.. sori.
Hok-Elannon Prismassa myyjät väittivät että tuopa minkä pullon tahansa tarvisee maksaa vain täytöstä.
Ite sain viikonloppuna vaihdettua 11 kg teräspullon 10 kg komposiittiin pelkällä täytön hinalla (29,90 €).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 100
Hok-Elannon Prismassa myyjät väittivät että tuopa minkä pullon tahansa tarvisee maksaa vain täytöstä.
Ite sain viikonloppuna vaihdettua 11 kg teräspullon 10 kg komposiittiin pelkällä täytön hinalla (29,90 €).
Sitten ei kyllä ole mitään järkeä enää teräpulllossa, jos siinä nyt on vuosiin ollut muutenkaan...
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Neste olis ottanut 75e kun vaihtaa 5kg komposiittipullon 10kg komposiittiin..
Ei vaihtunu, täytyy katsoa muualta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 420
Neste olis ottanut 75e kun vaihtaa 5kg komposiittipullon 10kg komposiittiin..
Ei vaihtunu, täytyy katsoa muualta.
Vaihdoin Puuilossa alkukesästä tyhjän 5kg teräksen täyteen 10kg komposiittiin, 50€ taisi maksaa. Ilman kaasua laskettuna reilut parinkymppiä siis hintaero noilla pulloilla, se oli kuitenkin ihan eri luokkaa kun aikoinaan hommasin, nykyisin teräspullo kallistunut enemmän sekä hankinnan että kaasun osalta...

Kuvittelisi ettei kompo-kompo -vaihto olisi ainakaan tuota kalliimpi.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
435
Ainakin ABC:llä pystyy vaihtamaan teräspullon komposiittiseen ilman lisähintaa. Pari viikkoa sitten kikkailin itselleni komposiitti-pullon ostamalla halvimman teräspullon Torista ja vaihtamalla sen ABC:llä komposiittiseen. Eikä taida olla pullojen koolla väliä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
464
Ainakin ABC:llä pystyy vaihtamaan teräspullon komposiittiseen ilman lisähintaa. Pari viikkoa sitten kikkailin itselleni komposiitti-pullon ostamalla halvimman teräspullon Torista ja vaihtamalla sen ABC:llä komposiittiseen. Eikä taida olla pullojen koolla väliä.

Onko silti vielä niin, että kaasu itsessään on kilohinnaltaan kalliimpaa komposiittipullossa kuin teräspullossa?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 197
Onko silti vielä niin, että kaasu itsessään on kilohinnaltaan kalliimpaa komposiittipullossa kuin teräspullossa?
Näyttäisi olevan yleensä saman hintaista 10kg komposiitissa kun 11kg teräspullossa.

Eli on vähän halvempaa teräspullossa.

Juttelin tuosta joskus aiemmin ja se kuulemma johtuu komposiittipullon suuremmasta huoltokustannuksesta ja lyhyemmästä elinkaaresta.

Joten jos komposiittia ei tarvitse niin teräspullo on pikkuisen halvempi.

Meillä on nykyään kotona yksi iso ja yksi pieni teräspullo ja sama setti myös mökillä. Ei tarvitse niin tarkkaan kaasun määrää seurailla, joten teräspullot on ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
435
Näyttäisi olevan yleensä saman hintaista 10kg komposiitissa kun 11kg teräspullossa.

Eli on vähän halvempaa teräspullossa.

Juttelin tuosta joskus aiemmin ja se kuulemma johtuu komposiittipullon suuremmasta huoltokustannuksesta ja lyhyemmästä elinkaaresta.

Joten jos komposiittia ei tarvitse niin teräspullo on pikkuisen halvempi.

Meillä on nykyään kotona yksi iso ja yksi pieni teräspullo ja sama setti myös mökillä.
Juu taitaa juurikin ero tulla tosta 10kg vs 11 kg, 5 kg:n pullolla ei eroa.

-edit. Toki komposittisessä on naimisissa sitten pullon toimittajaan, esim AGA:n pulloa voi vain vaihtaa AGA: n pulloon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
551
Juu taitaa juurikin ero tulla tosta 10kg vs 11 kg, 5 kg:n pullolla ei eroa.

-edit. Toki komposittisessä on naimisissa sitten pullon toimittajaan, esim AGA:n pulloa voi vain vaihtaa AGA: n pulloon.
Mitä meinaat? kyllä sä voit Woikosken pullon vaihtaa AGAn tai toisin päin.
Tosin siitä AGA automaatista en osaa sanoa että lukeeko se jotain viivakoodia ja hylkää jos ei AGA
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
435
Mitä meinaat? kyllä sä voit Woikosken pullon vaihtaa AGAn tai toisin päin.
Tosin siitä AGA automaatista en osaa sanoa että lukeeko se jotain viivakoodia ja hylkää jos ei AGA
Ei minulla sen enempää ole kokemuksia kun tämä on elämäni eka komposiittipullo, mutta tossa ABC:n sivuilla maininta:

”Komposiittipulloja vaihdettaessa ainoat vaihtokelpoiseksi hyväksyttävät komposiittipullot ovat AGAn toimittamat 5 ja 10 kg:n komposiittipullot.”


Muista toimittajista en siis tiedä mitään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Posti toi Mustang kamado L pihaan, mutta tuote oli erilainen kuin kuvauksessa. Tässä minkä sain on ruskeat sivupöydät, kuvassa oli mustat, myös yläventtiili on erilainen. Mitähän eroa noilla malleilla on, onko toinen uudempaa ja toinen vanhempaa mallia??
Itselläni on ruskeat sivupöydät mutta musta muovinen toi kannen avaaja, en sitten tiiä minkä vuoden malli se edes on :D

Sanoisin että noi erot on varmaankin noissa sivupöydissä, kahvassa ja piipussa ja muuten on samat.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Karu 12 ja 16 tarjouksessa 199e/399e:
 
  • Tykkää
Reactions: ebu

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 858
Kokoa saisi olla joku min. 38cm että saa new york style pizzaa väsättyä.
Tossa ei myöskään eritelty paljonko lämmönkesto? Ainakin amassa useassa alumiinisessa luki 250c maksimina.
Joo 33cm taisi olla maksimi koko. Alumiini kestää yli 600 astetta ja tuossa ei ole mitään pinnoitetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
Mistäköhän löytyisi pyöreä hiilikori Weberin 57cm:ään? Ei näytä löytyvän diffuser platea ja hiilikoria erikseen mistään, niin tehdään sitten itse ja halvemmalla. Pitsakivi varmaan ajaa hyvin asiansa, mutta hiilikori puuttuu.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
784
Mistäköhän löytyisi pyöreä hiilikori Weberin 57cm:ään? Ei näytä löytyvän diffuser platea ja hiilikoria erikseen mistään, niin tehdään sitten itse ja halvemmalla. Pitsakivi varmaan ajaa hyvin asiansa, mutta hiilikori puuttuu.
mitä aiot tehdä tuolla virityksellä? Jos tarve laittaa keskelle keko ja kivi päälle niin toimisko nuo brikettikorit
1688113455702.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Tilasin Chez Mariuksen kautta muistaakseni 38cm halkaisijalla olevan pizzascreenin.
Ei ainakaan sivuilta löydy.
Ja tosiaan ei tollanen siivilän tyyppinen missä koko juttu on pelkkää reikää vaan tollanen minkä päälle pizzan voi oikeasti tehdä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
80
NY style pizzoja ei paisteta 500c. Jos paistat Oonilla tms niin tuollanen lirpake on ihan turha siinä välissä. Tuollanen pinnoitettu kyllä kestää 500c kunhan poltat pinnotteen pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Nämä pinnoitetut kestää max 220 astetta, nyt etsitään pizzauunin 500 astetta kestäviä.

Itse oon nyt 2 päivää yrittänyt etsiä mutta ei vaan löydy… :(
Eikö joku yksinkertainen sopivan kokoinen pelti olisi yksinkertaisinta, ellei joku teräksinen pizzavuoka kelpaa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Eikö joku yksinkertainen sopivan kokoinen pelti olisi yksinkertaisinta, ellei joku teräksinen pizzavuoka kelpaa?
No ei taida pelti päästää läpi lämpöä niin paljoa että pizzan pohja kypsyisi minuutissa siihen tasolle että sen saa pois siitä, sekä ei taida noita rei-itettyjä peltejä olla.

En kyllä ymmärrä miksei suomessa, tai euroopassa noita ole, jenkeistä löytyy, löytyy myös ama.de mutta niitä isompia ei toimiteta suomeen…:rolleyes:

Kun noihan on ihan yleisesti käytössä siihen että saa noita Isoja pizzoja helposti pizzauuneihin pistettyä…

Ja siis en mä tässä vänkää että pitää olla just eikä melkein sellanen mutta kun täältä ei saa Mitään millä ton saisi tehtyä, kun ei voi käyttää liian pientä, umpipohjaista eikä sellasta mikä ei kestä lämpöä…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
No ei taida pelti päästää läpi lämpöä niin paljoa että pizzan pohja kypsyisi minuutissa siihen tasolle että sen saa pois siitä, sekä ei taida noita rei-itettyjä peltejä olla.
Saatat olla oikeassa, teräshän on tunnettu huonosta lämmönjohtavuudestaan.

En kyllä ymmärrä miksei suomessa, tai euroopassa noita ole, jenkeistä löytyy, löytyy myös ama.de mutta niitä isompia ei toimiteta suomeen…:rolleyes:
Ehkä siihen on syynsä miksei euroopassakaan niitä ole. Pienenä anekdoottina, olen ollut Italiassa mukana paistamassa pizzoja niin perinteisessä pizzauunissa kun voi olla, ja paljastan tässä salaisuuden että ei niitä missään siivilöissä nostettu uuniin vaan ihan teräspeltisiä pizzavuokia käytettiin. Voideltuna laardilla.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
80
Kaikki metalliset alustat kestää lämpöä, ainoa mikä ei kestä on pinnote päällä. Poistat pinnotteen niin se Prisman pelti ajaa asiansa vallan hyvin. NY style pizzoja ei kyllä paisteta minuutissa, puhut nyt Napolilaisesta pizzasta ja siihen ei taas peltiä käytetä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Kaikki metalliset alustat kestää lämpöä, ainoa mikä ei kestä on pinnote päällä. Poistat pinnotteen niin se Prisman pelti ajaa asiansa vallan hyvin. NY style pizzoja ei kyllä paisteta minuutissa, puhut nyt Napolilaisesta pizzasta ja siihen ei taas peltiä käytetä.
Puhun nyt siitä että se pizza siirretään siinä alustassa uuniin. Pidetään minuutti että pohja kypsyy sen verran että sen saa nostetta siitä pois, ja loppuaika se on normaalisti pizzauunissa kivellä.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
80
Helpompi nostaa pizza suoraan kivelle ja kiveltä lautaselle. Modet voisi ehkä siirtää pizza tarvikkeista jutustelut omaan ketjuunsa:

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Helpompi nostaa pizza suoraan kivelle ja kiveltä lautaselle. Modet voisi ehkä siirtää pizza tarvikkeista jutustelut omaan ketjuunsa:

No kauhean helppoa ei ole 16" pizzaa täytteineen sinne uuniin lapiossa saada, siksi useat tuollaisia käyttää.
Ja kyllä niitä pizzakiviä käytetään ihan esim kamadoissa niin ei tämä keskustelu nyt mielestäni ihan suoraan tuonne kuulu yhtään enempää kuin tänne grillit osioon.

Ja kaikki metalliset alustat eivät todellakaan kestä sitä lämpöä ilman että vääntyvät aivan mutkalle, minulla on ollut 6 vuotta tuo sinun linkkaamasi housen pizza-alusta ja kerran erehdyin pistämään sen uuniin kun lämmöt oli 275 astetta ja se vääntyi aivan totaalisesti ihan siinä katsellessa mutkalle, ei toivoakaan että tuota voisi pizzakivelle tunkea niin että se siinä tasaisena pysyisi, vaikka siitä nyt jollain ihmeen keinolla sen pinnoituksen irti saisikin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
No kauhean helppoa ei ole 16" pizzaa täytteineen sinne uuniin lapiossa saada, siksi useat tuollaisia käyttää.
Ja kyllä niitä pizzakiviä käytetään ihan esim kamadoissa niin ei tämä keskustelu nyt mielestäni ihan suoraan tuonne kuulu yhtään enempää kuin tänne grillit osioon.

Ja kaikki metalliset alustat eivät todellakaan kestä sitä lämpöä ilman että vääntyvät aivan mutkalle, minulla on ollut 6 vuotta tuo sinun linkkaamasi housen pizza-alusta ja kerran erehdyin pistämään sen uuniin kun lämmöt oli 275 astetta ja se vääntyi aivan totaalisesti ihan siinä katsellessa mutkalle, ei toivoakaan että tuota voisi pizzakivelle tunkea niin että se siinä tasaisena pysyisi, vaikka siitä nyt jollain ihmeen keinolla sen pinnoituksen irti saisikin.
Käsittääkseni esim 16 tuumasissakin pizzauuneissa vedetään lätyt pizzalapiolla uuniin?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Käsittääkseni esim 16 tuumasissakin pizzauuneissa vedetään lätyt pizzalapiolla uuniin?
Toki sen voi niinkin laittaa, mutta minä en halua niin tehdä.
Mä en ymmärrä miksi täytyy vänkäämällä vängätä ja etsiä jotain riidanaihetta, kysyin vain onko kukaan löytänyt mistä saisi suomeen tai suomesta tuollaisen tilattua, en kysynyt onko se oikea tapa tehdä se, osa tuntuu myös edelleen väkisin ymmärtävän väärin kaiken minkä olen täysin selvästi kirjoittanut.

Joten tässä nyt rautalangasta mikä sen käyttötarkoitus on:
ja kohta 3min 15s.

En tosiaan jaksa enää vääntää väkisin asiasta, ei ole pakko kommentoida asiaan jos ei tietoa ole mistä sellaisen saa ostettua.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 581
Mitenkäs tuollaista Napoleonin emaloitua valurautaa oleva parila (Napoleon kaksipuolinen umpiparila, Rogue 425/625, RXT525 sekä Freestyle 365 ja 425 -kaasugrilleihin 65,99) pitäisi puhdistaa?

Grillauksen jälkeen pyrkinyt raaputtamaan ylimääräiset tavarat pois ja sen jälkeen polttamaan, mutta kyllä tuohon tavaraa jää kiinni.

Onko käytettävällä raaputtimella väliä, ts. voiko sillä pilata pinnoitteen?

Kannattaako tuo vain laittaa likoamaan mietoon astianpesuaineliuokseen ja rasvata pesun ja kuivauksen jälkeen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Mitenkäs tuollaista Napoleonin emaloitua valurautaa oleva parila (Napoleon kaksipuolinen umpiparila, Rogue 425/625, RXT525 sekä Freestyle 365 ja 425 -kaasugrilleihin 65,99) pitäisi puhdistaa?

Grillauksen jälkeen pyrkinyt raaputtamaan ylimääräiset tavarat pois ja sen jälkeen polttamaan, mutta kyllä tuohon tavaraa jää kiinni.

Onko käytettävällä raaputtimella väliä, ts. voiko sillä pilata pinnoitteen?

Kannattaako tuo vain laittaa likoamaan mietoon astianpesuaineliuokseen ja rasvata pesun ja kuivauksen jälkeen?
Itse olen vaan lastalla kaapinut ylimääräiset, tarvittaessa vähän näyttänyt samaa messinkiharjaa mitä ritiläänkin käytän ja pyyhkinyt mahdollisesti enimmät rasvat vaan pois. Se kuvioitu puoli hieman hankalampi lastalla kaavittavaksi mutta eipä sitä puolta ole tullut paljoa käytettyäkään.

Kuurasin sen kunnolla paketista ottamisen jälkeen ennen ekaa käyttöä mutta en sen jälkeen ole sen vaivautunut pesemään.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
461
Loppuu Napoleonista isommilla grillauksilla tasot mihin laskea tavaraa. Onko suositella jotain valmista grillipöytää tms?
Itse ostin alkukesästä Keter Unity XL -pöydän. Sitä myydään kyllä vähän muillakin nimillä. Muoviahan se on, mutta rosteritaso päällä ja ei sinne nyt ainakaan vesi suoraan sisään tunnu menevän, vaikka se ilman katosta tuossa kesän on tähän asti ollutkin.

Saatavuus tuntuu kuitenkin olevan hieman haasteellinen. Pienempää mallia on ehkä vähän paremmin saatavilla, mutta ei ole kyllä kokonsa puolesta mitenkään verrattavissa tuohon. Tavalliseen pöytään verrattuna se on siis saman korkuinen kuin grilli ja juurikin tuo teräs on helppo pitää puhtaana.

Keväällä se oli Rustassa alennuksessa muistaakseni ~180 €, joka on todella edullinen hinta mitä siitä muualla pyydetään (pohdin pitkään, että ostanko samantien pari).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
43
Kuinka isoja ovat ero halvempien ja kalliimpien kamadojen välillä? Esimerkiksi Mustangin M tai L -mallit ovat hinnaltaan 500-700 € välillä, mutta kooltaan noiden väliin menevät The Bastardin Medium ja Kamado Joe Classic I ovat noin 2 kertaa kallimpia. Onko nuo kalliimmat kamadot oikeasti hintansa arvoisia vai onko järkevämpää ostaa noita halvempia?

Kamado houkuttelee ennen kaikkea yleiskäyttöisyydellään. Ei viitsi ostaa halvempaa grilliä, pizzauunia ja savustinta erikseen, koska kamado taitaa hoitaa kaikkien noiden hommat ja kokonaishinta on samaa luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 394
Kahden kohdan lista.

1. katso lisävarusteita, onko kalliimmassa jotain mitä itse tarvitset? Jos tarvitset katso mitä ne maksaa extraa.
2. Arvostatko mahdollisesti pidempää takuuta? Ei normaalisti miksikään mene, mutta vahinkoja sattuu… jonka voi hoitaa kotivakuutus.

edit: Pakko lisätä tuoreimpien kamadojen ”extra”/”argumentti”, joka on lukittava kansi?!?! Miksi? :)
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
345
Osta kaveriksi kunnon grillipihdit samalla, eli nämä Weberit tai kopiot näistä: Premium -pihdit | Ruoanlaitto | Grillaustarvikkeet - FI

Edit: Ja kolmioharja: Grilliharja | Hoito | Grilliharjat - FI
Kuumana pari pyyhkäisyä grillaamisen jälkeen niin pysyy ritilä siistinä.

Parin kympin sijoitus, mutta ei ole tarvinnut katua. Kolmen kilon kinkku on muun muassa tullut nostettua noilla pois grillistä. Ja silti näppärät pikkutavarankin kanssa.
Oliko noista siis ainakin kolmea eri versiota? Eli perus, nuo "premium" versiot ja sitten on ne Precision versiot. Mitkä näistä on parhaimmat?

Premium (19,9€): Precision-grillipihdit | Ruoanlaitto | Grillaustarvikkeet

Precision (23€): Precision-grillipihdit | Ruoanlaitto | Grillaustarvikkeet

Perus (15€): Grillipihdit | Ruoanlaitto | Grillaustarvikkeet
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
989
Tuli ostettua tarjoukset osiosta löytynyt tarjous Weber. Mitähän brikettejä kannattaa ostaa? Snake methodilla tarkoitus satunnaisia lihapaloja kypsytellä.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
Onko briketeillä jotain etuja kunnon hiiliin verrattuna?
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
784
Onko briketeillä jotain etuja kunnon hiiliin verrattuna?
Briketit palaa pidempään mutta syttyy hitaammin kuin hiilet, Jos grillaat suoralla lämmöllä niin hiilillä, jos haluat pitkän epäsuoran kypsennyajan niin valitse briketit. Briketeillä voi kyllä grillattakin mutta kestää lämmetä kunnolla pitkään. Hiilillä ei kannata pitkiä savustuksia tehdä.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
Briketit palaa pidempään mutta syttyy hitaammin kuin hiilet, Jos grillaat suoralla lämmöllä niin hiilillä, jos haluat pitkän epäsuoran kypsennyajan niin valitse briketit. Briketeillä voi kyllä grillattakin mutta kestää lämmetä kunnolla pitkään. Hiilillä ei kannata pitkiä savustuksia tehdä.
Eli olenko siis tehnyt jotain väärin kun olen käyttänyt kovapuuhiiliä yli 12h savustuksiin? Ja tämä ilman mitään hiilien lisäyksiä.

Äkkiseltään vaikuttaisi siis siltä, että ei ole mitään syytä käyttää brikettejä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 352
Eli olenko siis tehnyt jotain väärin kun olen käyttänyt kovapuuhiiliä yli 12h savustuksiin? Ja tämä ilman mitään hiilien lisäyksiä.

Äkkiseltään vaikuttaisi siis siltä, että ei ole mitään syytä käyttää brikettejä.
No jos haluaa tehdä vielä pidempiä vetoja.
Ei niitä mikään pakko ole käyttää.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
No jos haluaa tehdä vielä pidempiä vetoja.
Ei niitä mikään pakko ole käyttää.
Jäljelle jääneestä hiilimäärästä päätellen olisi mennyt vielä toiset 12h. Ja ei toki ole pakko käyttää, mutta minulla on ollut vaikeuksia ymmärtää miksi niitä ylipäätänsä käytetään.
 

tigerman

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
260
Briketit palaa pidempään mutta syttyy hitaammin kuin hiilet, Jos grillaat suoralla lämmöllä niin hiilillä, jos haluat pitkän epäsuoran kypsennyajan niin valitse briketit. Briketeillä voi kyllä grillattakin mutta kestää lämmetä kunnolla pitkään. Hiilillä ei kannata pitkiä savustuksia tehdä.
Kunnon kovapuuhiiliä kehiin. Menee pitkätkin
Eli olenko siis tehnyt jotain väärin kun olen käyttänyt kovapuuhiiliä yli 12h savustuksiin? Ja tämä ilman mitään hiilien lisäyksiä.

Äkkiseltään vaikuttaisi siis siltä, että ei ole mitään syytä käyttää brikettejä.
Kovapuuhiilet kestää todellakin paljon brikettejä kauemmin. Eipä ole briksuja enään tullut käytettyä, kun kovapuuhiilet löysi. Juur toissa päivänä tuli sunset charcoalilta lähetys.
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
245
Ainakin weberin briketit syttyessään päästää niin hirveän mustan savun, että sitä voisi luulla, että terassilla on tulipalo. Itsekin olen siirtynyt käyttämään pelkästään kovapuuhiiliä. Niillä pärjää pitkälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
411
Itse aluksi Bilteman brikettejä tuli käyteltyä ja niistä lähti kanssa käryä kun ne piipulla sytytti. Ei kauheammin houkuttanut enää käytellä kun tilasin kovapuuhiiliä.

Sunsetiltä (Tuotteet) olen käytellyt pariakin:
- Marabu oli oma lemppari mutta ei ole saanut pitkään aikaan, hyvä varsinkin kamadoon ja pidempiin
- Ukrainan pyökkiä olen nyt käytellyt pääosin pallossa hot&fast menolla ja kyllä tulee lämpöä, toimii kyllä kamadossakin kivasti matalempiin
- Longania olen kamadossa pitkiin ja hitaisiin kun on isompaa morkulaa ja palaa hyvin

Salohiileltä (Grillihiilikauppa.fi) olen kanssa jokusen kilon heidän kilohiiltä poltellut ja ne loppuikin tuossa jo hyvä tovi sitten. Se oli koonsa puolesta sopivampaa palloon ja olikin toimiva hiili hot&fast hommiin ja sitten ihan makkaran paistosta burgereihin.

Oon nyt oikeastaan vaan kovapuuhiilillä ja Sunsetin tuotteilla grillannut ja ei oo mitään moitetta. Ainut moite on saatavuus kun on niin suosittua kamaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 768
Viestejä
4 321 835
Jäsenet
72 100
Uusin jäsen
verkkotunkki

Hinta.fi

Ylös Bottom