Grillit & grillaus

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
438
Itsekin tämän haasteen edessä ja nämähän näytti aika hyviltä vaihtoehdoilta -- isompi pöytä erityisesti. Näytti kuitenkin siltä, ettei nuo oikein pärjää, jos jättää ilman katosta ulkosalle, joka olisi yksi omista vaatimuksistani. Itse pähkäilin tuota suunnittelua ja aika saman näköiseen olisin itse päätynyt, mutta koska rosteritaso tuottaa haastieta (ehkä senkin voisi ratkaista), niin lasillahan kannen voisi tehdä myös. Ajatus oli, että lasi voisi olla ~150 mm isompi kuin kaapisto itse, jolloin se suojaisi hyvin alaosaakin. Tämä Keter Unity XL laittaa kyllä miettimään, että kannattaako itse tehdä ollenkaan. Tai sitten aihioksi voisi ottaa teräspöydän Teräspöydät, johon rakentaa kaapiston alle.
Pöytä ollu 2-3 vuotta ilman katosta. Kuin uusi. Kevyt pyyhkäisy(+cillit bang-puhdistusaine) vain pölyt pois ja käyttövalmis.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Itsekin tämän haasteen edessä ja nämähän näytti aika hyviltä vaihtoehdoilta -- isompi pöytä erityisesti. Näytti kuitenkin siltä, ettei nuo oikein pärjää, jos jättää ilman katosta ulkosalle, joka olisi yksi omista vaatimuksistani. Itse pähkäilin tuota suunnittelua ja aika saman näköiseen olisin itse päätynyt, mutta koska rosteritaso tuottaa haastieta (ehkä senkin voisi ratkaista), niin lasillahan kannen voisi tehdä myös. Ajatus oli, että lasi voisi olla ~150 mm isompi kuin kaapisto itse, jolloin se suojaisi hyvin alaosaakin. Tämä Keter Unity XL laittaa kyllä miettimään, että kannattaako itse tehdä ollenkaan. Tai sitten aihioksi voisi ottaa teräspöydän Teräspöydät, johon rakentaa kaapiston alle.
Tuon Keterin saa sitten Amazonista n. 250e kotiin tuotuna.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
399
Pöytä ollu 2-3 vuotta ilman katosta. Kuin uusi. Kevyt pyyhkäisy(+cillit bang-puhdistusaine) vain pölyt pois ja käyttövalmis.
Kävin eilen katsomassa tätä ja sanoisin, että syvyydeltään liian pieni omiin tarpeisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
14
Oon katellu pellettigrilliä mutta jotenkin tää suomen hintapolitiikka on hurjaa, Hinnoissa tuntuu olevan kauheesti ilmaa. Onko jollain kokemuksia traegereista, Pro 22 tai 575 tuntuu että samalla hinnalla esim (n 1000e) saa aina isomman ja paremmin varustellun kilpailijan. Esim
Pit Boss Navigator 850G vs Traeger PRO D2 575. (Isompi grillaustila, pitempi takuu, paremmat lisävarusteet jo valmiiksi mukaan) Ainoa mikä tuntuu Suomen hintatasossa "halvalta" on Traeger PRO22 jotenkin tuntuu että 400-500 lisähinnalla ei välttis saa ihan vastinetta jos vertaa noihin n 1000e vehkeisiin..

Kokemuksia otetaan siis vastaan näistä "halvemmista" Traegeristä tai Pit Bossin Pro-sarjasta



 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Viikonloppuna tuli tehtyä kunnon testiajo Kobe Prima 4+1 kaasugrillille.
Grillasin ritilällä perinteisesti makkaraa. Lisäksi grillasin kanaa ja possua parilalla. Tein lankku/lohkoperunoita valurautapannulla sekä paistoin räiskäleitä. Ja jopa savustin lohen käyttäen epäsuoraa lämpöä, lohen ollessa leivinpaperilla vuoratussa alumiinivuoassa lämpöhyllyllä. Savu tuli savuaromirasiasta.
Kaikki onnistuivat hyvin ja lohi oli juuri sopivaa, ei kuivunut liikaa. Apuna oli langallinen lämpömittari millä seurasin lämpöhyllyn lämpöä ja säädin liekkiä tarvittaessa (käytössä vain kaksi poltinta, toinen max teholla savurasian alla ja toinen minimillä). Lohen sisälämmön tsekkasin Lidl:n mittarilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Juhannuksena pitäisi laittaa "joulu"kinkku kamadoon, vinkkejä saa antaa. Kirsikkapuun oksia löytyy jotka olisi tarkoitus pätkiä kiekoiksi/lohkoa sopiviksi paloiksi ja antaa savua niillä. Kyseessä on n.5 kg luuton juhlakinkku. Varmaan alkuun saa lämmöt olla hieman korkeammalla, kun kylmä lihakimpale kuitenkin tiputtaa jonkin verran lämpöjä? Eli jos starttaisi jostain 140-150 asteen tienoilta, kinkku sisään, luukkuja aavistuksen pienemmälle ja katsoo mihin tasaantuu? Tavoite 100-110 astetta? Ostin injektointiruiskun ja sillä olisi kiva kokeilla antaa lisämakua possulle, mutta mitä tuonne laittaisi? Joku resepti tuli vastaan jossa injektoitiin omenasiideriä, mutta olisiko turvallisempi mennä suolaliemellä? 8-10% liuos?

Kauankohan tuollaisen palan valmistumiseen kannattaa varata aikaa, kun tekee kamadossa? 10 tuntia? Tykkään itse mureasta kinkusta, joten tavoitelämpötila lienee jossain +80*C tienoilla ja sitten vetäytymään. Lähinnä koitan pohtia päivän aikataulun selväksi jo etukäteen, että pitäisikö kamado laittaa kuumaksi heti aamusta, että pääsee joskus syömäänkin :) Leivinuunissa olen kinkut tehnyt aiemmin, mutta siinä ei paljon muuta voi tehdä kuin odotella, kun ei lämpötilaan voi enää käytännössä vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 727
Joulukinkussahan on suolat valmiina sisällä että älä nyt sellaista mene suolaamaan jossa suolat jo on :). Jos ei ole suolaa sisällä niin sitä pitää ehdottomasti sinne työntää tai muuten ei liha maistu miltään.

Tässä sulle jotain omista lokeista (nämä siis ihan 'oikeita' joulukinkkuja - luuttomia)
6,15kg-nahka=5,05kg -> 3,5kg grillistä otetettuna. 0930-21:30, sisälämpö 84C, grilliritilällä ~130-135C.
5,8kg-nahka = 5kg (ei loppupainoa). 22:30-13:30, sisälämpö 88C, 22:30-13:30, ei tietoa grillinlämmöstä
5,15kg-nahka = ? (ei myöskään loppupainoa :)), sisälämpö 84C, 00:30-18:00, grilliritilällä max 110C (muistaakseni kävi aamulla jossain 90C paikkeilla)
4,9kg-nahka = 4,2kg -> 2,6kg, sisälämpö 94C, 00:00-11:30, grillikuvussa ~140C
4,7kg-nahka=3,9kg -> 1,9kg kaikki 'ylimääräinen rasva perattuna', sisälämpö 85C, 22:30-14:30, grilliritilällä 130C
4,5kg-nahka = 3,9kg (ei loppupainoa), 92C, 22:30-10:00, grillikuvussa 110C-130C väliltä

Nuo on siis tehty weberin pallolla ja käytännössä kaikki talvella, ulkolämpötilat lienee ollut -20C - +10C, mutta tällä nyt ei liene mitään merkitystä, grillin sisälämpö ratkaisee, mutta weberissähän se lämpö ei todellakaan pysy tasaisena eli nuo mun grilliritilälämmöt on semmoinen hihavakioitu keskiarvo ulkoisen mittarin piirtämästä graafista esim tuo 130C voisi olla 150C aloitus siitä tippunut jopa 100C pintaan, aamulla lisää poltettavaa sisään ja taas vaikka 140C josta tippunut 120 jolloin avattu vähän luukkuja ja taas noussut jne... Sellainen huomio myös että säästä riippuen weberin kuvun mittari voi olla 1:1 ulkosen mittarin ritilälämmön kanssa tai se voi olla 20C enemmän eli esim tuo grillikuvun 140C lienee 120C ritilällä, mutta voi olla 130+C :)...

Itse olen siis ottanut kaverin pois verkosta, aika tyyniin perannut nahan ja rasvan päältä pois (savu ei muuten tartu). Kaikki on luonnollisesti mureaa/ylikypsää, mutta jos pistää jääkaappiin niin aikas kivasti pysyy nipussa jäähdyttyään. Ei ole muistikuvia että mikään noista olisi ollut erityisesti huono tai toisia selvästi parempi, joten sanoisin että sisälämpötilan osalta melko se ja sama kunhan sitä on 'riittävästi' (perinteinen 70C kinkku on vaan 'pahaa':)) . Tossa 84C:ssä jää vielä reilusti keskellekin tms. sellaista täysin ylimääräistä rasvaa kun sitten taas tuolla 88-90C paikkeilla ei tarvi nyppiä enää mitään ylimääräistä. Ja sanoisin myös että se lämpömittarin paikka tuonee oman merkittävän heittonsa tuon sisälämpötilan mittaukseen, ikinä sitä ei saa täysin keskelle tommosessa luuttomassa kalikassa joka enemmin on nippuun kääritty lihanpala kuin 1 homogeenisen muotoinen möntti jolle ylipäänsä olisi laskettavissa optimaalinen massakeskipiste.

Sanoisin että ottaa 10-18h, riippuen ihan grillin lämpötilasta, nopeammin ei tule ellet vedä jossain 150C:ssä. Laittaisin itse yöksi grilliin jos seuraavana päivänä aikoo syödä...
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
438
Juhannuksena pitäisi laittaa "joulu"kinkku kamadoon, vinkkejä saa antaa. Kirsikkapuun oksia löytyy jotka olisi tarkoitus pätkiä kiekoiksi/lohkoa sopiviksi paloiksi ja antaa savua niillä. Kyseessä on n.5 kg luuton juhlakinkku. Varmaan alkuun saa lämmöt olla hieman korkeammalla, kun kylmä lihakimpale kuitenkin tiputtaa jonkin verran lämpöjä? Eli jos starttaisi jostain 140-150 asteen tienoilta, kinkku sisään, luukkuja aavistuksen pienemmälle ja katsoo mihin tasaantuu? Tavoite 100-110 astetta? Ostin injektointiruiskun ja sillä olisi kiva kokeilla antaa lisämakua possulle, mutta mitä tuonne laittaisi? Joku resepti tuli vastaan jossa injektoitiin omenasiideriä, mutta olisiko turvallisempi mennä suolaliemellä? 8-10% liuos?

Kauankohan tuollaisen palan valmistumiseen kannattaa varata aikaa, kun tekee kamadossa? 10 tuntia? Tykkään itse mureasta kinkusta, joten tavoitelämpötila lienee jossain +80*C tienoilla ja sitten vetäytymään. Lähinnä koitan pohtia päivän aikataulun selväksi jo etukäteen, että pitäisikö kamado laittaa kuumaksi heti aamusta, että pääsee joskus syömäänkin :) Leivinuunissa olen kinkut tehnyt aiemmin, mutta siinä ei paljon muuta voi tehdä kuin odotella, kun ei lämpötilaan voi enää käytännössä vaikuttaa.
Omat olleet valmiiksi suolattuja. Paistoajat n 9-11h. koko n 5kg. Lämpötilat ulkoa 100-120 koko ajan, sisä 82-84 C. Nahkoineen. Omenapuuta savuna. Sen verran suosittuja että yksi ei enää riitä. Välipäivinä joutunut savustaa vielä toinen lissää...

IMG_20211228_195432.jpgIMG_20211224_101420.jpg
Jotain vanhoja kuvia...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Joulukinkussahan on suolat valmiina sisällä että älä nyt sellaista mene suolaamaan jossa suolat jo on :). Jos ei ole suolaa sisällä niin sitä pitää ehdottomasti sinne työntää tai muuten ei liha maistu miltään.
Joo toki normaalisti noi on suolattuja, mutta jostain syystä jäi mielikuva, että tuota ei olisi ollut valmiiksi suolattu. Ostin kinkun siis joskus joulun jälkeisistä tyhjennysmyynneistä ja se oli jonkun sellaisen tuottajan kinkku, jota en koskaan aiemmin ole ostanut, siksi en ole yhtään varma tuosta suolauksesta. Mutta taitaapa olla niin, että kaikki pakastekinkut on valmiiksi suolattuja? Kinkku ei ole siis Atriaa tai Snellmania, en nyt tähän hätään muista nimeä. Täytyypä käydä pakastimella ja tarkistamassa asia. Veikkaan kyllä vahvasti, että sekoilen nyt vain itse ja tässä on nyt jäänyt itselle ihan väärä muistikuva ja tuo tosiaan on suolattua valmiiksi.

Mutta varsinainen kysymykseni injektointiin liittyen oli siis, että onko tuosta siiderikinkusta kokemusta kenelläkään? Tai jollain muulla injektoituna?

Tässä sulle jotain omista lokeista (nämä siis ihan 'oikeita' joulukinkkuja - luuttomia)
6,15kg-nahka=5,05kg -> 3,5kg grillistä otetettuna. 0930-21:30, sisälämpö 84C, grilliritilällä ~130-135C.
5,8kg-nahka = 5kg (ei loppupainoa). 22:30-13:30, sisälämpö 88C, 22:30-13:30, ei tietoa grillinlämmöstä
5,15kg-nahka = ? (ei myöskään loppupainoa :)), sisälämpö 84C, 00:30-18:00, grilliritilällä max 110C (muistaakseni kävi aamulla jossain 90C paikkeilla)
4,9kg-nahka = 4,2kg -> 2,6kg, sisälämpö 94C, 00:00-11:30, grillikuvussa ~140C
4,7kg-nahka=3,9kg -> 1,9kg kaikki 'ylimääräinen rasva perattuna', sisälämpö 85C, 22:30-14:30, grilliritilällä 130C
4,5kg-nahka = 3,9kg (ei loppupainoa), 92C, 22:30-10:00, grillikuvussa 110C-130C väliltä

Nuo on siis tehty weberin pallolla ja käytännössä kaikki talvella, ulkolämpötilat lienee ollut -20C - +10C, mutta tällä nyt ei liene mitään merkitystä, grillin sisälämpö ratkaisee, mutta weberissähän se lämpö ei todellakaan pysy tasaisena eli nuo mun grilliritilälämmöt on semmoinen hihavakioitu keskiarvo ulkoisen mittarin piirtämästä graafista esim tuo 130C voisi olla 150C aloitus siitä tippunut jopa 100C pintaan, aamulla lisää poltettavaa sisään ja taas vaikka 140C josta tippunut 120 jolloin avattu vähän luukkuja ja taas noussut jne... Sellainen huomio myös että säästä riippuen weberin kuvun mittari voi olla 1:1 ulkosen mittarin ritilälämmön kanssa tai se voi olla 20C enemmän eli esim tuo grillikuvun 140C lienee 120C ritilällä, mutta voi olla 130+C :)...
Hyviä lokeja, kiitos näistä. Saa vähän suunta-arviota kauanko kannattaa varata aikaa.

Itse olen siis ottanut kaverin pois verkosta, aika tyyniin perannut nahan ja rasvan päältä pois (savu ei muuten tartu). Kaikki on luonnollisesti mureaa/ylikypsää, mutta jos pistää jääkaappiin niin aikas kivasti pysyy nipussa jäähdyttyään. Ei ole muistikuvia että mikään noista olisi ollut erityisesti huono tai toisia selvästi parempi, joten sanoisin että sisälämpötilan osalta melko se ja sama kunhan sitä on 'riittävästi' (perinteinen 70C kinkku on vaan 'pahaa':)) . Tossa 84C:ssä jää vielä reilusti keskellekin tms. sellaista täysin ylimääräistä rasvaa kun sitten taas tuolla 88-90C paikkeilla ei tarvi nyppiä enää mitään ylimääräistä. Ja sanoisin myös että se lämpömittarin paikka tuonee oman merkittävän heittonsa tuon sisälämpötilan mittaukseen, ikinä sitä ei saa täysin keskelle tommosessa luuttomassa kalikassa joka enemmin on nippuun kääritty lihanpala kuin 1 homogeenisen muotoinen möntti jolle ylipäänsä olisi laskettavissa optimaalinen massakeskipiste.
Savustusohjeita on tullut jonkin verran katsottua, mutta yhdessäkään ei neuvottu perkaamaan mitään pois. Tämä lienee siis ihan sinun omalla kokemuksella opittua, että savua ei tartu kunnolla jollei kamaraa poista? 85C olen yleensä päästänyt leivinuunissa ja sitten nostanut pois ja mittarina mulla on Inkbirdin 4 anturilla oleva mittari, niin voi tökätä useampaan kohtaan anturin. Katsoa sitten vaan, että kaikki on vähintään tavoite lämpötilassa :) Tai tossa 3 kpl liha-anturia ja 1 kpl grillinlämpötila-anturia.

Sanoisin että ottaa 10-18h, riippuen ihan grillin lämpötilasta, nopeammin ei tule ellet vedä jossain 150C:ssä. Laittaisin itse yöksi grilliin jos seuraavana päivänä aikoo syödä...
Yöksihän tuo tosiaan olisi paras, mutta noin pitkiä vetoja ei ole vielä tullut Kamadolla tehtyä, niin vähän jännittää jättää sitä niin pitkäksi aikaa vahtimatta. Onneksi tuohon Inkbirdiin saa hälytyksen jos jonkin anturin lämmöt menee rangen ulkopuolelle, että ei kai se nyt pilalle menisi :)


Omat olleet valmiiksi suolattuja. Paistoajat n 9-11h. koko n 5kg. Lämpötilat ulkoa 100-120 koko ajan, sisä 82-84 C. Nahkoineen. Omenapuuta savuna. Sen verran suosittuja että yksi ei enää riitä. Välipäivinä joutunut savustaa vielä toinen lissää...


Jotain vanhoja kuvia...
Perhanan hyvältä näyttää! Mitenkäs sulla kokemus tuon savunmaun tarttumisesta rasvan ja kamaran kanssa?
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
438
Joo toki normaalisti noi on suolattuja, mutta jostain syystä jäi mielikuva, että tuota ei olisi ollut valmiiksi suolattu. Ostin kinkun siis joskus joulun jälkeisistä tyhjennysmyynneistä ja se oli jonkun sellaisen tuottajan kinkku, jota en koskaan aiemmin ole ostanut, siksi en ole yhtään varma tuosta suolauksesta. Mutta taitaapa olla niin, että kaikki pakastekinkut on valmiiksi suolattuja? Kinkku ei ole siis Atriaa tai Snellmania, en nyt tähän hätään muista nimeä. Täytyypä käydä pakastimella ja tarkistamassa asia. Veikkaan kyllä vahvasti, että sekoilen nyt vain itse ja tässä on nyt jäänyt itselle ihan väärä muistikuva ja tuo tosiaan on suolattua valmiiksi.

Mutta varsinainen kysymykseni injektointiin liittyen oli siis, että onko tuosta siiderikinkusta kokemusta kenelläkään? Tai jollain muulla injektoituna?


Hyviä lokeja, kiitos näistä. Saa vähän suunta-arviota kauanko kannattaa varata aikaa.


Savustusohjeita on tullut jonkin verran katsottua, mutta yhdessäkään ei neuvottu perkaamaan mitään pois. Tämä lienee siis ihan sinun omalla kokemuksella opittua, että savua ei tartu kunnolla jollei kamaraa poista? 85C olen yleensä päästänyt leivinuunissa ja sitten nostanut pois ja mittarina mulla on Inkbirdin 4 anturilla oleva mittari, niin voi tökätä useampaan kohtaan anturin. Katsoa sitten vaan, että kaikki on vähintään tavoite lämpötilassa :) Tai tossa 3 kpl liha-anturia ja 1 kpl grillinlämpötila-anturia.


Yöksihän tuo tosiaan olisi paras, mutta noin pitkiä vetoja ei ole vielä tullut Kamadolla tehtyä, niin vähän jännittää jättää sitä niin pitkäksi aikaa vahtimatta. Onneksi tuohon Inkbirdiin saa hälytyksen jos jonkin anturin lämmöt menee rangen ulkopuolelle, että ei kai se nyt pilalle menisi :)



Perhanan hyvältä näyttää! Mitenkäs sulla kokemus tuon savunmaun tarttumisesta rasvan ja kamaran kanssa?
Ihan kivasti tarttunut. Ajatus oli kyl joskus että olisi putsannut mutta ei vielä. Viimesimmissä kompromissi eli muutama viilto ihraan ja hyvää on tullut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Veikkaan kyllä vahvasti, että sekoilen nyt vain itse ja tässä on nyt jäänyt itselle ihan väärä muistikuva ja tuo tosiaan on suolattua valmiiksi.
Ja näinhän se tosiaan oli. En tiedä mistä ihmeestä näin vahva mielikuva oli jäänyt, että tuo olisi ollut suolaamaton yksilö, mutta vihkoonhan se meni :x3:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
39

Clas Ohlson vetää takaisin grillihiilen sytyttimen, jonka tuotenumero 31–6049. Tuotteen ostaneita pyydetään lopettamaan välittömästi tuotteen käyttö ja palauttamaan sytytin lähimpään Clas Ohlson -myymälään.

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin mukaan sytyttimen kädensija voi kuumentua niin paljon, että se voi aiheuttaa palovammoja. Tukesin mukaan käyttäjä voi myös pudottaa hehkuvia hiiliä sisältävän tuotteen, mikä puolestaan saattaa aiheuttaa tulipalon.

Clas Ohlsonin mukaan ainakin yksi asiakas on saanut palovamman koskettaessaan tuotetta käytön aikana.

Tuotetta on myyty maaliskuusta 2019 alkaen. Tuotteen hinta palautetaan asiakkaalle, kun tuote toimitetaan lähimpään Clas Ohlson -myymälään.
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Liian helposti tommonen menee ohi jos ei ole kuvaa
Aamulehden otsikko sentään mainitsee Clash Ohlsonin ja grillin sytyttymen, mikä pitäisi herättää kiinnostuksen, jos kyseisen tuotteen on ostanut. Mutta esim. Taloussanomat päätti tehdä klikkiotsikon "Ostitko Clas Ohlsonilta tämän tuotteen? Palauta heti". Eikö se tuote ole tärkeämpi kuin kauppa?

Tosin näiden sytyttimien osalta näyttää siltä, että kaikki halpakopiot vedetään takaisin ennemmin tai myöhemmin. Milloin hajoaa niittaukset, milloin kuumenee kahva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 844
Aamulehden otsikko sentään mainitsee Clash Ohlsonin ja grillin sytyttymen, mikä pitäisi herättää kiinnostuksen, jos kyseisen tuotteen on ostanut. Mutta esim. Taloussanomat päätti tehdä klikkiotsikon "Ostitko Clas Ohlsonilta tämän tuotteen? Palauta heti". Eikö se tuote ole tärkeämpi kuin kauppa?

Tosin näiden sytyttimien osalta näyttää siltä, että kaikki halpakopiot vedetään takaisin ennemmin tai myöhemmin. Milloin hajoaa niittaukset, milloin kuumenee kahva.
Toisekseen miks missään ei mainita sitä yleisintä sanaa, eli piippusytytin. Itsellä tulee ainakin ensimmäisenä "grillisytyttimestä" mieleen tälläinen:
1654052134055.png
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Mutta esim. Taloussanomat päätti tehdä klikkiotsikon "Ostitko Clas Ohlsonilta tämän tuotteen? Palauta heti". Eikö se tuote ole tärkeämpi kuin kauppa?
Mutta kun klikkihuoraus. Edes turvallisuus ei mene sen edelle että saadaan laadittua mahdollisimman räväkkä otsikko jota mahdollisimman moni tulisi klikkaamaan. Nythän tuolla yritetään kalastaa kaikki Clas Ohlsonilta tuotteita ostaneet klikkaamaan artikkeli (ja mainokset) auki, ei vain grillisytyttimen ostaneet, vaikka asia koskee vain heitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 844
Mutta kun klikkihuoraus. Edes turvallisuus ei mene sen edelle että saadaan laadittua mahdollisimman räväkkä otsikko jota mahdollisimman moni tulisi klikkaamaan. Nythän tuolla yritetään kalastaa kaikki Clas Ohlsonilta tuotteita ostaneet klikkaamaan artikkeli (ja mainokset) auki, ei vain grillisytyttimen ostaneet, vaikka asia koskee vain heitä.
Muuten hyvä mutta MISSÄÄN missä tuo uutinen/takaisinveto löytyy ei ole tuosta kuvaa. Ei pelkästään Taloussanomista puutu. Siksi ihmettelin kun Googlasin niin yhdestäkään artikkelista missä tästä oli ei ollut kuvaa tuosta. Se on outoa. Yleensä takaisinvedoissa on aina kuva tuotteesta. Niinkuin sanottu niin itsekkin ensin luulin että kyseessä on tuollainen pikkupoltin eikä piippusytytin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Tarttisi saada kaasugrilli hiiligrillin kaveriksi. Useampikin on täällä männävuosina kysynyt kokemuksia Koben tuotteista, mutta ei vastauksia... Olisikohan jo nyt? Eli tekeekö esim. KOBE STYLE PLATINUM RST grillillä jotain vs. esim Weberin Spirit?

Kävin kaikki grillejä myyvät paikalliset liikkeet läpi ja potkiskelin grillejä ja rihvelipaskaahan noi pääosin on, Weber lähinnä tuntuu kunnolliselta. Mutta rosterinen rakenne vähän kiinnostaisi, olkoonkin, että Weberillä on kyllä takuu kunnossa ja ei ole syytä olettaa, että ruostuisi. Mutta kolmisen satkua säästäisi Koben grillillä (vs. Weberin sivukeittimellinen) ja on pääosin rosteria toisin kuin markettien rosterigrillit, joissa on rosteria lähinnä koristeena, et on saatu markkinointimatskuun rosteri mukaan.

Edit: En tajua miten en nähnyt Molochin viestiä yllä. Taisin hakea hakusanalla Kobe Style tms...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Tarttisi saada kaasugrilli hiiligrillin kaveriksi. Useampikin on täällä männävuosina kysynyt kokemuksia Koben tuotteista, mutta ei vastauksia... Olisikohan jo nyt? Eli tekeekö esim. KOBE STYLE PLATINUM RST grillillä jotain vs. esim Weberin Spirit?

Kävin kaikki grillejä myyvät paikalliset liikkeet läpi ja potkiskelin grillejä ja rihvelipaskaahan noi pääosin on, Weber lähinnä tuntuu kunnolliselta. Mutta rosterinen rakenne vähän kiinnostaisi, olkoonkin, että Weberillä on kyllä takuu kunnossa ja ei ole syytä olettaa, että ruostuisi. Mutta kolmisen satkua säästäisi Koben grillillä (vs. Weberin sivukeittimellinen) ja on pääosin rosteria toisin kuin markettien rosterigrillit, joissa on rosteria lähinnä koristeena, et on saatu markkinointimatskuun rosteri mukaan.
Tossa yllä oli Molochin viesti jolla on Koben edullisempi Prima 4+1 malli käytössä ja jotain kerennyt sen kanssa jo grillailemaan. Pystyy varmaan jotain ainakin Kobesta kertomaan.

Itse ostin Motonetin alesta niiden Roastmaster C-series 410:n joka näyttää olevan aikalailla 1:1 Koben Style Blackin kanssa, paitsi keitin toisella puolella. Epäilen että tulevat samasta paikasta eri merkeillä... Ihan ok peli tuo ollut ja tehoa riittää, rakenne suht tukeva, ei mikään ihan markettirimpulan oloinen, mutta ei likikään weberin tasoa.

Mitä nyt appiukon Weberin Genesis II’sta käyttänyt niin kyllä se vähän eri sarjassa painii kuin nämä halvemmat vehkeet. Weberin polttimetkin on aika erilaiset kuin näissä ja niillä tuntuu lämpö tulevan tehokkaasti ja tasaisesti grillaustasolle. Toki tuo kobe mitä olit katsellut menee sinne premium päähän, ja materiaaliensa puolesta varmasti kertaluokkaa parempi kuin nämä halvemmat mallit, mutta polttimet näytti olevan sitä perusmallia lisättynä ir-lämmittimellä.

Ittellä oli mietinnässä että 250€ roastmasteri, 400€ kobe vai 800€ weberi (oli motonetissä alennuksessa silloin) niin likellä oli ettei weberi lähtenyt tilaukseen mutta päädyin sittenkin halvimpaan. Enkä ole ihan varma etteikö olis hitusen jäänyt kaivelemaan se weberi, mutta 800€ grillistä niin ei antanu pää periks ostaa vaikka mieli teki… :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
225
tuo on muuten täysin samanlainen kuin Pirkka nimen alla oli myynnissä Cittareissa toissavuonna, lataa kovapuuhiiliä täyteen ja annataa syttyä 15-20min niin kahva sulaa ja ei voi käyttää ilman hanskaa.
ihmettelinkin miksi ne myytiin pois 5€ :rofl:
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
377
Osaisko kukaan vahvistaa, että onko tuossa K-raudan Weber Master-Touch GBS E-5750 mallissa oikeasti rosterinen ritilä niinkuin tuotekivaus antaa ymmärtää? Weberin sivuilta löytyvän manuaalin mukaan tuossa E-5750 mallissa olisi todellisuudessa ritilä pinnoitettua terästä ja rosterinen löytyis kalliimmista C-5755 ja SE E-5755 malleista.


 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 596
Osaisko kukaan vahvistaa, että onko tuossa K-raudan Weber Master-Touch GBS E-5750 mallissa oikeasti rosterinen ritilä niinkuin tuotekivaus antaa ymmärtää? Weberin sivuilta löytyvän manuaalin mukaan tuossa E-5750 mallissa olisi todellisuudessa ritilä pinnoitettua terästä ja rosterinen löytyis kalliimmista C-5755 ja SE E-5755 malleista.


Ei ole rosteriritilä vaan pinnoitettu terästä. Noissa paremmissa umpirosteria. K-Raudalla virhe kuvauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
tuo on muuten täysin samanlainen kuin Pirkka nimen alla oli myynnissä Cittareissa toissavuonna, lataa kovapuuhiiliä täyteen ja annataa syttyä 15-20min niin kahva sulaa ja ei voi käyttää ilman hanskaa.
ihmettelinkin miksi ne myytiin pois 5€ :rofl:
Hmm, mulla on käytössä tuommoinen vitosen Pirkka-piippusytytin nyt kolmatta vuotta enkä ole mitään kahvan sulamista havainnut. Kahva ei edes lämpene mitenkään mainittavasti vaikka hiilet on joskus olleet syttymässä pitkälle päälle 20 minuuttiakin. Tuo oma yksilö on tosin musta, joten liekö sitten siihen aikaan ollut parempi malli tarjolla.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
377
Ei ole rosteriritilä vaan pinnoitettu terästä. Noissa paremmissa umpirosteria. K-Raudalla virhe kuvauksessa.
Niimpä vähän epäilinkin. Hainpa ton saman Motonetistä sitten. Pitää ostaa vaikka erikseen rosterinen ritilä kun toi loppuu, jos noiden pinnoitettujen käyttöikä on jotenkin erityisen lyhyt tai muuten susia.

Kestääkö noi pinnoitetut messinkiharjalla puhdistuksen tai onko noissa jotain muuta huomioitavaa ja miten kestäviä noi muuten ylipäätään on vai onko täys susia? Toisaalta eikö rosteriset oo kuitenkin itsestäänselvyys vasta siellä >300€:n grilleissä ja noissa halvoissa ihan hyvin pärjätään noilla kromatuilla?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 596
Eikai siinä rosterisessa ole kuin vähän paremmat paisto-ominaisuudet paksumpilankaisena / enempi massaa / ei pala kiinni niin helposti?
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
377
Tarkoitat, että rosterisessa enemmän metallia, kun pinnoitetussa osa massasta sitä pinnoitetta ja näin vähemmän sitä lämpöä varaavaa massaa/muuten huonommin johtaa pinnoitettu sitä lämpöä?

E: Olettaisin siis että langan ulkoisessa paksuudessa ei muuten ois oleellista eroa
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 596
Ritilän lankavahvuus myös paksumpi eli sitäkin kautta enempi massaa. Mutta osta siihe keskelle ennemmin se GBS valurautaritilä eli tää niin problem solved, tää on paras (kaikkeen).

 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
377
Eipä tolla varmaan itselle niin merkitystä. Taitaa ero olla lopulta pieni omassa käytössä ja satkun edellinen NDK Swiss Kettle grilli tuntu jo suurelta edistykseltä muihin halppiksiin verrattuna. Siinä tosin oli melko paksut noi ritilät mutta harvassa ja ruoka meinas aina tippua läpi. Muuten olisin varmaan ollut ihan tyytyväinen tuohon mutta ilmanottoaukon säädön vipu jäi vajaa vuoden jälkee käteen, niin kun rahat vielä takuisiin sai takaisin, niin Weber alko tuntuun aika houkuttelevalta paremman laadun, takuun ja varaosasaatavuutensa takia. Pärjää sitten todennäköisemmmin vielä vuodenkin jälkeen ilman hitsihommia.

Toi valurautaritilä vois tosiaan olla se paras ja ostamisen arvonen juttu. Pitää laittaa harkintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Hmm, mulla on käytössä tuommoinen vitosen Pirkka-piippusytytin nyt kolmatta vuotta enkä ole mitään kahvan sulamista havainnut. Kahva ei edes lämpene mitenkään mainittavasti vaikka hiilet on joskus olleet syttymässä pitkälle päälle 20 minuuttiakin. Tuo oma yksilö on tosin musta, joten liekö sitten siihen aikaan ollut parempi malli tarjolla.
Minulla on Pirkkamallissa puinen tuo kahvaosa ,uutena oli musta mutta nyt on tasaisen ruosteen ruskea.Muutenkin käytän tuota nahkaiset pikimiehen hanskat kädessä niin ei haittaa vaikka kahva vähän lämpeäisi. Lisäksi tein tuohon 10 cm korokerenkaan että sopii enemmän hiiliä kerralla,nyt riittää pelkkä piippusytytin normaaliin makkaran tai sikapihvin grillaukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Eipä tolla varmaan itselle niin merkitystä. Taitaa ero olla lopulta pieni omassa käytössä ja satkun edellinen NDK Swiss Kettle grilli tuntu jo suurelta edistykseltä muihin halppiksiin verrattuna. Siinä tosin oli melko paksut noi ritilät mutta harvassa ja ruoka meinas aina tippua läpi. Muuten olisin varmaan ollut ihan tyytyväinen tuohon mutta ilmanottoaukon säädön vipu jäi vajaa vuoden jälkee käteen, niin kun rahat vielä takuisiin sai takaisin, niin Weber alko tuntuun aika houkuttelevalta paremman laadun, takuun ja varaosasaatavuutensa takia. Pärjää sitten todennäköisemmmin vielä vuodenkin jälkeen ilman hitsihommia.

Toi valurautaritilä vois tosiaan olla se paras ja ostamisen arvonen juttu. Pitää laittaa harkintaan.
Kyllähän kestävyyden ja puhtaanapidon kannalta rosteriritilä on voittamaton,ikuinen ja kiillotetusta pinnasta lähtee lika helposti irti.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
377
Kyllähän kestävyyden ja puhtaanapidon kannalta rosteriritilä on voittamaton,ikuinen ja kiillotetusta pinnasta lähtee lika helposti irti.
Näinhän se varmasti on. Rosteri on kyllä tosiaan semmoinen ns. ikuinen aine ja voi aina kiillottaa, niinkuin MP:n pakoputki kiillottuu aina oikealla käsittelyllä jos vaan materiaalia on jäljellä :).

Minulla on Pirkkamallissa puinen tuo kahvaosa ,uutena oli musta mutta nyt on tasaisen ruosteen ruskea.Muutenkin käytän tuota nahkaiset pikimiehen hanskat kädessä niin ei haittaa vaikka kahva vähän lämpeäisi. Lisäksi tein tuohon 10 cm korokerenkaan että sopii enemmän hiiliä kerralla,nyt riittää pelkkä piippusytytin normaaliin makkaran tai sikapihvin grillaukseen.
Mulla Weberin piippusytytin ja musta tuntuu, että kahvan kuumuminen on pienin ongelma tuon käytössä (jos kahva kuumenisi). Tarvii joka tapauksessa jotkut pitkävartistet ja kuumuutta kestävät hanskat. En tosin oo vielä kun kerran tota käyttänyt ja oli kyllä aika hankala homma ilman käsivarsia suojaavia hanskoja ja kipinät lenteli aika lailla vaikka varovaisesti koittaa kaataa. Vai onko käyttäjässä vikaa? Onkohan tuon käytössä kuivalla kelillä suurempikin riski maastopalolle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 964
Kestääkö noi pinnoitetut messinkiharjalla puhdistuksen tai onko noissa jotain muuta huomioitavaa ja miten kestäviä noi muuten ylipäätään on vai onko täys susia? Toisaalta eikö rosteriset oo kuitenkin itsestäänselvyys vasta siellä >300€:n grilleissä ja noissa halvoissa ihan hyvin pärjätään noilla kromatuilla?
Kestää kyllä rankankin mekaanisen puhdistuksen oman kokemuksen mukaan tuo normaali ritilä, mutta ylikuumentamisessa lähtee pinnoite veks ja tulee tarttuvampi versio. Eli jos esim. vetää pihville searin niin että täyden hehkuvan sytytyspiipun päälle pelkkä ritilä.

 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
724
Tarttisi saada kaasugrilli hiiligrillin kaveriksi. Useampikin on täällä männävuosina kysynyt kokemuksia Koben tuotteista, mutta ei vastauksia... Olisikohan jo nyt? Eli tekeekö esim. KOBE STYLE PLATINUM RST grillillä jotain vs. esim Weberin Spirit?
Eipä ole Kobesta kokemuksia mutta Napoleon on osoittautunut grillaavaksi peliksi. Ei siitäkään ole hiiligrillin korvikkeeksi, mutta onpahan helppo ja toimii yllättävän hyvin pizzauunina.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Vuosia olen grillaillut pelkästään weberin 57cm hiiligrillillä ja nyt tämä kesä menee kerrostalossa niin melkein pakko laittaa kaasugrilli parvekkeelle. Ensimmäinen kaasugrilli olisi siis hankinnassa ja silmään pisti verkkokaupan tarjous Weber Genesis E-425s grillistä. Onko tuohon hintaan (1399€) /hintaluokkaan saatavana jotain parempia vaihtoehtoja?

Ei välttämättä tarvis olla noin iso, mutta parempi ostaa kerralla tarpeeksi suuri kuin harmitella tilan vähyyttä myöhemmin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Itse torin kautta ilmatteeks sain tommosen ja itselläni ensimmäinen kaasugrilli....oli vielä hyvin pidetty yksilö.
makkaraa en oo vielä paistanu mutta pizzat on paistettu....kotona partsilla ei välttämättä tee mieli makkaraa paistella kun vanhempien mökillä on grilli sitä varten.
Ajattelin että kokeillaan nyt miten parvekkeella menee tommonen vaikka suht iso onkin....tommosia on nyt kevään ja alkukesän mittaan nähny joko lahjotettavana tai jollain 20-30e niin jos vähän jaksaa nähdä vaivaa tehdä peruspuhdistuksen ja valurautaritilöiden rasvauksen niin kelpo grillin saa edullisesti....kaasupulloa ei ennestään ollut niin toi oli suurin menoerä

grilli.jpg
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 079

Tuollainen tulossa tänne ensimmäiseksi kaasugrilliksi. Halusin sivukeittimellä olevan mallin, että saa tarvittaessa siinä keitettyä potut taikha muuta :3 Vähän kattelin että valurautaa ois sentää nuo ritilät / parilat, ja ruostumatonta terästä muuten? :hmm: " Valmistettu ruostumattomasta teräksestä posliiniemalipinnoitteella "

ja aina kun ei käytä, niin suojahupun pittee piällä.. niin luulis kait kestävän
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Sehän noissa halvoissa paskoissa on että ritilät menee solmuun, kansi vääntyy tai muuten vaan on aivan susi. Kaikki alkaa ruostuu ku sen vie ulos. Pistät sen sinne hupun alle ni siellä se kosteudessa muhii ja kukkii. Parilla huntilla saa parin huntin peltihäkkyrän. Tonnilla alkaa saamaan laatua.
Mut niin se menee kaikessa muussakin. Kengätkin löytyy parilla kympillä. Kunnolliset maksaa heti yli 100€.
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Mökille ollut harkinnassa ja vertailussa varmaan reilu vuoden päivät grilli. Meinasin, että lähdenkö kaasuun ja kamadoon. Pääsääntöisesti puolison kanssa kaksistaan mökillä, joskus isompaa porukkaa toki vieraana. Veikkaisin, että maks 8-10hlö sapuskoi yhdellä kerralla.

Tätä weberiä meinasin käydä katsomassa kasattuna paikallisessa k-raudassa : K-Rauta Meneekö Spiritillä vai tarviiko Genesistä. Jotenkin weber houkuttaa takuun ja hyvien varaosien takia, kestävyydestä kuulunut hyvää. Jos Spirit E-325S maksaa sen 750 (+huput sun muut), niin onko tarpeellista maksaa vielä +300e genesiksestä. Valinnanvaikeus on isosti läsnä. :lol:


Sitten kylkeen joku S- tai M-kokoinen kamado mahdollista hidasta kypsennystä tai savustusta varten.
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Mökille ollut harkinnassa ja vertailussa varmaan reilu vuoden päivät grilli. Meinasin, että lähdenkö kaasuun ja kamadoon. Pääsääntöisesti puolison kanssa kaksistaan mökillä, joskus isompaa porukkaa toki vieraana. Veikkaisin, että maks 8-10hlö sapuskoi yhdellä kerralla.

Tätä weberiä meinasin käydä katsomassa kasattuna paikallisessa k-raudassa : K-Rauta Meneekö Spiritillä vai tarviiko Genesistä. Jotenkin weber houkuttaa takuun ja hyvien varaosien takia, kestävyydestä kuulunut hyvää. Jos Spirit E-325S maksaa sen 750 (+huput sun muut), niin onko tarpeellista maksaa vielä +300e genesiksestä. Valinnanvaikeus on isosti läsnä. :lol:


Sitten kylkeen joku S- tai M-kokoinen kamado mahdollista hidasta kypsennystä tai savustusta varten.
Mökille ottaisin Genesiksen, sillä laadullisesti on eroa spiritiin jonkin verran. Mökillä olosuhteet ovat aina kosteammat kuin kotona..
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Mökille ollut harkinnassa ja vertailussa varmaan reilu vuoden päivät grilli. Meinasin, että lähdenkö kaasuun ja kamadoon. Pääsääntöisesti puolison kanssa kaksistaan mökillä, joskus isompaa porukkaa toki vieraana. Veikkaisin, että maks 8-10hlö sapuskoi yhdellä kerralla.

Tätä weberiä meinasin käydä katsomassa kasattuna paikallisessa k-raudassa : K-Rauta Meneekö Spiritillä vai tarviiko Genesistä. Jotenkin weber houkuttaa takuun ja hyvien varaosien takia, kestävyydestä kuulunut hyvää. Jos Spirit E-325S maksaa sen 750 (+huput sun muut), niin onko tarpeellista maksaa vielä +300e genesiksestä. Valinnanvaikeus on isosti läsnä. :lol:


Sitten kylkeen joku S- tai M-kokoinen kamado mahdollista hidasta kypsennystä tai savustusta varten.
Suosittelen katselemaan myös Napoleonin kaasugrillejä. 10-15v takuut, saa varaosia ja lisähärpäkkeitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
K-Raudassa on jonkinasteisessa alennuksessa Napoleonin karvalakkimallia Freestyle 365: K-Rauta

Pikaiseen selailtuna muualla hinnat 449-499e, ja koska juuri tuota olen vähän katsellutkin niin pistin tilaten.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Suositella jotain parilaa Weber Spirit II E-310:lle? Katsoin että Weberin omaa saa noin 100 euron hinnalla mutta saisikohan sopimaan jonkun halvemmalla vai kannattaako vain ostaa tuo Weber?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Suositella jotain parilaa Weber Spirit II E-310:lle? Katsoin että Weberin omaa saa noin 100 euron hinnalla mutta saisikohan sopimaan jonkun halvemmalla vai kannattaako vain ostaa tuo Weber?

Tuollaista olen itse käyttänyt sekä kaasu, että hiiligrillissä aina kun on ollut tarvetta. Molemmat Webereitä, vaikka se nyt ei juurikaan tähän asiaan vaikuta :)

Tuossa on toinen puoli sileä, niin on näppärä vehje smash burgereiden tekoon.

Silloin kun ei ole parilalle tarvetta, niin nostan tuon pihavajan seinälle naulaan roikkumaan.

Jokusen kerran olen tuota ja paria paistolastaa kantanut mukanani myös kavereiden ja sukulaisten luokse, kun on pyydetty toimimaan burgeri grillaajana. Näin ei ole hirveästi väliä, missä kunnossa kohdepaikan grilli on, ja löytyykö smash burgerin tekoon soveltuvaa alustaa. Kunhan tuo mahtuu grilliin ja grilli lämpenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
141
Onko iotekkiläisillä hyviä ribs reseptejä ja/tai kikkoja asiaan liittyen?

Itse tehnyt tällä ohjeella muutaman kerran. Mökiltä ei löydy savustuspönttöä, mutta avotuli, kaasugrilli ja uuni löytyy.
ribsit.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 964
Tuota keittämistä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi halutaan liottaa ribseistä pois kaikki maku?

3-2-1 menetelmä on aika toimiva ainakin, mutta viimeinen tunti voi olla mielestäni lyhyempikin aika, ajatuksena on vain saada hyvä pinta ribseihin kun ne foliossa on menneet vähän pehmeiksi.
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Onko iotekkiläisillä hyviä ribs reseptejä ja/tai kikkoja asiaan liittyen?

Itse tehnyt tällä ohjeella muutaman kerran. Mökiltä ei löydy savustuspönttöä, mutta avotuli, kaasugrilli ja uuni löytyy.
Meatheadin Last Meal Ribsien resepti havaittu toimivaksi. Sivulta löytyy linkki helppotekoiseen Memphis Dustiin, joka ainakin täällä on toiminut hyvin kaikkeen possuun BBQ -joulukinkusta lähtien eikä rubeissa kannata maksaa kalliista suolasta, jota ne sisältää merkittävän osan. Toinen hyvä perusresepti Meatheadin sivuilta on Kansas City BBQ Sauce, jota tulee tehtyä kesän alussa nelinkertainen annos ja tyhjiin ketsuppipulloihin pakattuna jääkapissa helppo käyttää koko kesän ajan.

Folioon kääriminenkin on vähän niin ja näin. Meathead ei sitä erityisesti suosittele kotigrillaajalle enkä yleensä tee. Markettiribseissä viisi tuntia paljaana riittää, usein menee jo viidessä tunnissa hieman yli. Kaksi tuntia foliossa muusaisi täysin ylikypsäksi "liha tippuu luista" moskaksi. Keittämisen yleisyys resepteissä johtunee siitä, että ei ole sopivia low&slow grillejä. Kaasugrilli on hyvä hot&fast, mutta harvoin sitä näkee pitkissä sessioissa. Samoin pienet, lämpöä eristämättömät hiiligrillit ovat hankalia pitkissä sessioissa. Pitää muistaa, että 'If you boil ribs the terrorists win'.


 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 809
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom