Itselläkin olisi tarkoitus tänä kesänä aloittaa hieman hiilellä kevyitä grillailuja alkaa tekemään. Viimeiset vuodet olen pärjäillyt pienellä ja takuulla halvalla kaasugrillillä. Lihan grillaus ei ole ehkä niin suuressa osassa mitä suurimmalla osalla porukasta tämän keskutelun perusteella. Eihän sitä tosin tiedä miten sitä sitten innostuisi, kun olisi suht järkevät vehkeet. Tärkeimmät grillattavat ovat oikeastaan grillipaprikat, paprikat, maissit, leivät, kesäkurpitsat, nakerot ja peruspihvit.
Täällä on kirjoitettu ainoastaan pallogrilleistä, kun hiilestä on puhetta. Tai ainakin viimeiset 15 sivua, jotka selasin. Mietin, että onko (itselle) ongelma pallogrilleissä se, että "yläritsa" puuttuu. Eli kun hommat on kypsennetty, niin siellä yläritsalla olen tykännyt pitää ne grillipaprikat ja mitkälie muutkin lämpimänä siihen asti kun kaikki on valmista. Vai toimiiko sama pallogrillissä siten, että työnnetään hiilet vaan toiselle puolelle ja toinen puoli olisi sitten se lämpinäpitopuoli ja kypsennys hoidetaan toisella?
Budjettia ei varsinaisesti ole, mutta kun en kovinkaan hifisti ole ollut, niin en kehtaisi käyttää edes sitä vajaata 300 euroa Master Touchiin. Weberin 57" Classic olisi kyllä oikein hyvän hintainen, mutta sitä ei taida saada mistään.
Sitä yläritsaa kun olen kytistänyt, niin esim tätä olen miettinyt:
Roastmaster C-sarjan grillit ovat laadukkaimpia grillejä hintaluokassaan. Roastmaster-hiiligrillillä grillaat helposti isommallekin seurueelle. Säädettävän...
www.motonet.fi
Onko tuo aivan sysipaska ja ei tee mitään? Kun näistä kampigrilleistä ei tosiaan enemmälti ole täällä juttua näkynyt. Tuosas kuitenkin olisi myös grillaustilaa ihan mukavasti Olisiko tämä seuraava sitten parempi vai huonompi vaihtoehto kuin tuo edellinen?
Autoilevan ihmisen tavaratalo
www.motonet.fi
Jos taas se yläritsa ja sen käyttö on saatanasta, niin mitenkäs tällainen Prisman värkki, joka ainakin hypistelyn perusteella on vaikuttanut ihan jämäkältä. Ja eikös kaikissa grilleissä voi brikettejä poltella, vaikka vain osaa erityisesti brikettigrilleinä mainostetaankin?