Oi s*** mikä hinta. Bauhausin kaasugrilliin sisältyi moottoroitu varras 659€ ostohintaanMoottoroitu varras on ehdoton.![]()
Toi löytyy iteltä. Oli kyllä halvempi ku sen vuos sit tilasin.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oi s*** mikä hinta. Bauhausin kaasugrilliin sisältyi moottoroitu varras 659€ ostohintaanMoottoroitu varras on ehdoton.![]()

Jos Master Touch maksais 659e, ni sen ostohintaan sisältyis kolme varrastaOi s*** mikä hinta. Bauhausin kaasugrilliin sisältyi moottoroitu varras 659€ ostohintaan![]()

Joo heippa, jatkakaa Weber keskusteluanne täällä.Jos Master Touch maksais 659e, ni sen ostohintaan sisältyis kolme varrasta![]()
Aivan varmasti jatketaan niistäkin, sehän on tämän ketjun aihealueeseen sopivaa. Mikä sun pointti tuossa hinnan kauhistelussa siis oli? Huomasitko, että kyse ei ollut mistään Weber osasta, vaan tarvikeosa joka sopii mihin tahansa 57cm pallogrilliin.Joo heippa, jatkakaa Weber keskusteluanne täällä.
Ja jos toi kauhistuttaa niin ainahan sitä voi ostaa originaalin pyörittimen WeberiinAivan varmasti jatketaan niistäkin, sehän on tämän ketjun aihealueeseen sopivaa. Mikä sun pointti tuossa hinnan kauhistelussa siis oli? Huomasitko, että kyse ei ollut mistään Weber osasta, vaan tarvikeosa joka sopii mihin tahansa 57cm pallogrilliin.
Tuota en muuten suosittele. Sain tuollaisen joskus syntymäpäivälahjaksi ja ei tosiaan laatu vastaa hintaa. Joutui vääntelemään, että sopi paikalleen ja ei pysy tukevasti vieläkään. Näissä vartaissa kannattaa paljon mieluummin ostaa tarvikeosaa, kun paljon halvemmalla saa yhtä hyvän.Ja jos toi kauhistuttaa niin ainahan sitä voi ostaa originaalin pyörittimen Weberiin
K-Rauta
www.k-rauta.fi
Takuuasioista annan myös tässä yhteydessä plussaa Weberille. Master Touchin kannesta lohkesi pikkurillin kynnen kokoinen pala pinnoitetta kasausvaiheessa, kahvan juuresta. Sain kotiinkuljetuksena uuden kannen kahdessa päivässä. Valitin myös tuon vartaan ongelmista ja sain postissa uuden. Nyt on sellainenkin sitten paketissa odottomassa, että edellinen hajoaisi. Tuskin hajoaa.Siitä nyt ei pääse mihinkään että näissä kaasugrilleissä sekä palloissa Weber sattuu olee parhaiten itsensä brändänny tuote. Pääosin tuotteet ovat laadukkaita (maanantai osuu jokaisen kohdalle) ja niiden saatavuus on ainakin suomessa täysin ylivoimainen. Takuuasiat pelaa hienosti mikäli tarvetta tulee.
Sittenku siirrytään kamadoon... Big green egg on siellä sen genren weber. Ikuiset takuut keramiikalle, lisävarusteita sen verran paljon että niille on syytä olla oma varastotila jne. Laadusta saat, joudut ja kannattaa maksaa. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Joo, Weberin omaa katselin jossain kaupassa, mutta, jäi vielä hyllyyn, kun oli vielä tuplaten tuon hintainen.Moottoroitu varras on ehdoton.
Näinhän se homma tuntuu juurikin menevän. Kyllä useimmiten tuntuu, että vaikka täällä kysellään neuvoja ja niitä joku yrittää myös antaa, ne kaikki unohtuu siinä vaiheessa kun ostopäätös tehdään. En väitä, ettenkö itse olisi ihan samaa tietä kulkenut. Nuorempana paskoilla kaasugrilleillä ja useilla paskoilla pallogrilleillä grillanneena, en edes oikein nähnyt koko hommassa mitään hohtoa. Sitten taisin jonkun Youtube videoiden kautta päätyä ostamaan Weberin 57cm pallon, jonka jälkeen tajusin, että tämähän on ihan helvetin hienoa puuhaa. Kymmeniä eri tekniikoita opeteltavaksi ja niistä itselleen mieluisammat käyttöön. Tuon Weberin kanssa nyt menty ympäri vuoden aktiivisesti neljä vuotta. Seuraavana ostoslistalla Kamado Joe tai Bono, vaikka Weber ei osoita vielä edes mitään kulumisen merkkejä.Kaikissa grilleissä nyt vaan on omat hyvät ja huonot asiat. Laatu maksaa ja jos tietää mitä haluaa, niin silloin siihen grilliin kannattaa myös minun mielestäni panostaa. Oma historia noin 10 vuodelta on ensin suht perus kaasugrilli. Tyytyväisenä grillasin 3 vuotta ennen kuin lämpöpellit oli ruosteessa, sytytin ei toiminut enää ja sellaista pientä.
Korjasin kaasugrillin pellinpalasella ja ostin rinnalle 57cm pallogrillin tokmannista. Hyvää safkaa sillä pallogtillillä sai aikaiseksi, vaikka se aika rimpula oli. Ei se tiiviskään ollut, mutta tuli silläkin savustettua. Lämmönsäätö noissa palloissa harvemmin on, joten kolmen vuoden jälkeen ostin hiiligrillin, jossa hiilipedin saa säädettyä. Tässä vaiheessa kaasugrilliä lähti kierrätykseen, sitä en ollut käyttänyt kertaakaan pallogrillin hankinnan jälkeen.
Pari vuotta grillasin tuolla säädettävällä ja suht tyytyväinen olin siihen. Iso paistopinta-ala ja lämmösäätö toimi hyvin. Ei vaan millään tavalla tiivis, joten epäsuora grillaus ei oikein toiminut. Sen rinnalle hankin viime vuonna nykyisen 15" kamadon. Isompi olisi tullut, jos niitä vaan olisi varastoissa ollut. Kamadolla on kaikki grillaukset hoidettu ja toinen isompi hiiligrilli ollut kylmänä pian vuoden verran. Pallogrilli lähti tässä välissä mökille.
Pointtini tässä on se että aina ei vaan heti tiedä mitä haluaa. En minä ensimmäiseksi grilliksi mitenkään olisi hoksannut hankkia kamadoa, enkä edes tiedä mitä markkinoilla silloin oli tarjolla. Kokeilemalla oppii ja löytää sen itselleen sopivan.
Elämäni ensimmäinen hiiligrilli hankinassa.
Vielä ei ole tiedossa paljonko grillille tulee käyttöä, joten ajattelin selviäväni noin satasella.
Olen katsonut esim. tätä:
![]()
Prisma Rauta ja kodinterra.fi siirtyy osaksi Prisman verkkokauppaa | Prisma verkkokauppa
Osta helposti Prisma verkkokaupasta. Laaja valikoima kodinkoneita, elektroniikkaa, kodin–, lasten–, sekä urheilutuotteita.www.kodinterra.fi
Onko tällainen halpa Weberi mistään kotoisin?
Ihan mielenkiinnosta sitten, mitä nuo ~300€ Weberit tarjoaa sitten, mitä nämä eivät? Tämä NDK Swiss vaikutti ihan yllättävän jämäkältä ainakin kun kävin sitä katsomassa.
^ Siksi suosittelen ehdottomasti kamadoa pallon sijaan.
Pallogrilli hyvä ns. tavalliseen (=suoraan) grillaamiseen varsinkin jos tarvitsee liikutella pihamaalla tai kantaa välillä kellariin, kamadot on aika painavia. Mutta jos halutaan kunnon lämmönsäätely niin ei pallogrillistä siihen oikein ole. Lisäksi olen ymmärtänyt että Kamado säästää hiiliä verrattuna pallogrilliin, joka kuluttaa niitä yllättävän paljon. Tällä voi olla merkitystä jos käyttää kalliimpia laatuhiiliä tavallisten Marienburgien tai halpishiilisilppujen sijaan.Samoilla linjoilla täälläkin.
Kertokaahan grillausprot naseva nykyaikainen lämpömittari kamadossa käytettäväksi. Eli hintalaatusuhteltaan hyvä laite hakusassa
Jees, InkBird tekee laatukamaa. Mökille taidan hommata tuon akullisen version, niin saa tarvittaessa verkkovirralla ladattua. Kiitos vinkistä!Inkbird IBT-2X Bluetooth Barbecue Kitchen Thermometer : Amazon.de: Garden
Inkbird IBT-2X Bluetooth Barbecue Kitchen Thermometer : Amazon.de: Gardenwww.amazon.de
Tuossa aika lyömätön hintalaatusuhde. Kalliimmalla saa sitten enemmän ominaisuuksia mutta peruskäyttöön hyvä laite. Itsellä toiminut ongelmitta 3 vuotta.
Ei toi kyllä pidä paikkaansa. Bastard on tehty kordieriitista kuten myös kamado joe. Vaikka nekin kiinassa tehdään niin kyllä se mustangi ihan erilaisesta on tehty kuin nuo kaksi. Auplex valmistaa paljon halpoja kamadoja, laatu ei ole hyvää. Toki hintakin on erilainen.
Ei toi kyllä pidä paikkaansa. Bastard on tehty kordieriitista kuten myös kamado joe.
Kummankaan saitilta ei kovin helpolla löydy käytettyä materiaalia. Jos sulla ei ole antaa fiksua linkkiä jonka takana tuo kerrotaan niin voit väittää että ne on tehty vaikka kullasta.
Mitäs vaihtoehtoja löytyy jos on saranoitu kansi?Moottoroitu varras on ehdoton.![]()
Ei ole tullut vastaan. Tämä on juurikin yksi syy, miksi en ostaisi sitä saranallista mallia. Onko siinä saranassa mitään pikalukitusta, millä kannen saisi irti siksi aikaa, kun käyttää varrasrengasta?Mitäs vaihtoehtoja löytyy jos on saranoitu kansi?
Onko täällä kenelläkään käytännön kokemusta Napoleon-grilleihin saatavaa hiilikaukaloa?
Olisi toimiva, mikäli semi kätevästi onnistuis aina aikaa reilusti ollessa paistatella hiilellä kamaa ja vaikka nakata vähän savun makuakin sekaan..
Toivottavasti eivät ole niin herkkiä rikkoontumaan että parempi takuu on tonnin arvoinen. Nimim. Mustangin omistaja
Riittääkö noi sulle vai...
No sä voit sitte ite alkaa tutkia asioita kun et niistä kerran mitään tiedä. Mä olen noista lukenu parisen vuoden ajalta aika pitkälti ja ollu aika aktiivisesti suomen kamado ryhmissä keskustelemassa. Kandee käydä sieltä kysyy jos vaikka sitte menis jakeluun.No ei kyl. KJ:sta eivät kerro mitään ja tuon perusteella Mustangikaan ei ole Auplex-kamado koska on tehty mulliitista eikä "reinforced clay". Mulliitti olisi varmaankin mainittu tuolla jos se on käytössä.
Onko nuo kamado ryhmät Facebookissa vai missä? Muakin vois kiinnostaa. Mustang kamado on käsittääkseni Auplexin tekemä. Mulla on sellainen ollut nyt pari vuotta kovalla käytöllä.No sä voit sitte ite alkaa tutkia asioita kun et niistä kerran mitään tiedä. Mä olen noista lukenu parisen vuoden ajalta aika pitkälti ja ollu aika aktiivisesti suomen kamado ryhmissä keskustelemassa. Kandee käydä sieltä kysyy jos vaikka sitte menis jakeluun.
Kamado Joe ei kyl tosiaan ole mikään Auplexin valmistama kamado. Laadullisesti samaa tasoa mitä muutkin jenkkien kamadot, bge, monolith sekä primo.
En nyt muista missä ne Mustangit tehdään mut sellasta hypistelleenä niin aika kaukana KJ:n laadusta.
Hieman suhtautuisin varauksella noihin tietoihin. Siinä kun yritetään myydä omaa kamadoa.
Juuri näin ja Traegerin lämpösuojan ja liekkisuojan kun ottaa pois niin saa paremmin väriä pintaan. Toki näiden poistaminen omalla vastuulla.Mikset grillaa niitä makkaroita tolla Traegerilla? Sähän voit tehdä tolla kaiken grillauksen..
Palataan ikuisuusongelmaan. Onko tähän olemssa jotain poppakonstia?
Meidän grilli on aina keväällä homeessa , vaikka kuinka syksyllä puunais. Säilytys on ulkona katoksessa suojapeitteen alla, eli kosteissa olosuhteissa joutuu talvehtimaan. Jotain rasvaa sinne väkistenkin jää ja home muuttaa sinne sitten sen perässä asumaan.
Onko täällä kenelläkään käytännön kokemusta Napoleon-grilleihin saatavaa hiilikaukaloa?
Olisi toimiva, mikäli semi kätevästi onnistuis aina aikaa reilusti ollessa paistatella hiilellä kamaa ja vaikka nakata vähän savun makuakin sekaan..
Esimerkiksi tähän grilliin siis sopii:
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Tässä linkki hiilikaukaloon:
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Esittelyvideo Napoleonilta:
Tämä kiinnostaisi myös minua. Tosin ei tuo hiilikaukalo nyt kovin hintava ole, ja eiköhän se tee juuri sitä mitä pitääkin. Ei kai tuon toimivuutta voi kovin pahasti ryssiä.
Tässä yksi review aiheesta, tuo setä on näköjään ennenkin grillanut, niin pakko uskoa
Joo onhan siinä kannessa pikalukitus, niin periaatteessa kannen saa suht helposti irti saranasta. Ehkä tuollainen on hommattava.Ei ole tullut vastaan. Tämä on juurikin yksi syy, miksi en ostaisi sitä saranallista mallia. Onko siinä saranassa mitään pikalukitusta, millä kannen saisi irti siksi aikaa, kun käyttää varrasrengasta?
Kamadoissahan tuo rengas on sellainen kiilamallinen, jotta kannen saa kiinni. En ole nähnyt vastaavaa saranaweberille.
Sitte ku hommaa kunnon grillin niin on se kiva grillaa talvellakin. Vaikka tarvii todeta heti perään että en mä kyllä siellä vieressä talvella hengaile, ellen istu paljussa ja tuoksuttele sitä tuoksuaJos ei vaikka grillaa talvella? Turha sitä on alttiina pitää ankarille säille ja lumikuormalle jos ei käyttöä ole eikä saa katoksen alle.
Hiilligrilli on siitä kiitollinen talviteloille laitettava ettei siellä kasva homeet kun hiillos polttaa ritilöiltä moskat tuhkaksi. Tällöin riittää että tyhjentää tuhka-astian, hiiliritilän ja harjaa sisäpinnan tuhkasta puhtaaksi. Lisäksi pyyhin miedolla pesuaineella kannen ja laitan grillin hupun alle kellariin.
Siitepöly ainakin sotkee aika tehokkaasti paikat, joten itse kyllä pitäisin peitettä päällä. Helpompi on pudistella peitteestä ylimääräiset siitepölyt pois kun alkaa grilliä joka kerta pesemään/hinkkaamaan.Tässä nyt kun peitteistä puhe niin jatketaan vähän. Meillä ainakin vielä on ihan avoterassi ja kaasugrillin voisi hankkia niin jos sitä nyt pitää kesän räystään alla niin tarviiko sitä peitettä oikeasti? Kyllähän siihen nyt silti sataa vaikka räystään alla onkin. Talveksi nyt varmaan nostaisin sen varastoon kuitenkin.
Juuri näin. Suomessa sataa niin paljon, että se hoitaa oman osansa ja vesiletku loput. Isoimmat linnupaskat tarvii välillä harjaa, rättiä tms.Ostat hyvän grillin niin voit ihan surutta painella vesiletkusta vettä sihen ja puhdistaa sen siitepölystä. Itellä oli peite aikanaan, sateen jälkeen se on ihan kostea sieltä sisältä ja linnutkin tykkäs nokkia sitä. Laadukas grilli ei ole moksiskaan sateesta, puhdistuupahan ainakin pölystä.
Mulle ei oo auennut, että mihin tota GBS:ää käytetään?Keskellä ritilää on GBS eli gourmet bbq system, se pyöreä kolo. Sihen saat laitettua vaikka ja mitä härpäkettä.
Tästä näkee hyvin Gourmet BBQ System (GBS)Mulle ei oo auennut, että mihin tota GBS:ää käytetään?
Se on kyllä suurilta osin vain tapa myydä Weber brändättyä lisävarustetta. Vastaavia lisävarusteita saa muiltakin valmistajilta halvemmalla. Sopivat ne sitten tuohon GBS systeemiin tai oleskelevat vaan siinä ritilän päällä. Joidenkin varusteiden kanssa ihan näppärä tuo irroitettava keskiö mutta ei mitenkään välttämätön omasta mielestä. Wokin ja valurautapaahtoritilän kanssa hyvä.Mulle ei oo auennut, että mihin tota GBS:ää käytetään?
Joo itsellä ihan samat kokemukset.^ Mä en myöskään oikeen tykänny siitä vaikka idea onkin ihan kiva. Siinä vakioritilässä se keskiosa tuppas aika helpolla kellahtamaan "nurin" kun ritilää harjasi. Siinä pitäs olla pidemmät ne väkäset tai niitä pitäs olla enemmän. Tai sit mä en vaa osannu![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.