Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä tekniikka pihvin grillamiseen? Todella harvoin onnistun hyvin, vaan tuloksena on liian kypsä tai sitten otan varuiksi liian aikaisin, jolloin jää ra'aksi. Tavoitteena medium rare.
Nyt on Motonet reissulla kurkattu Weberin kansia. Perinteinen malli ilman saranaa oli täysin priimaa, ei keikkunut yhtään ja istui hyvin. Saranallisen mallin eturauna taasen keuli huomattavasti, mutta vaikutti että kansi itsessään oli täysin suora ja aiemmin postatun viedeon ja pienen hienosäädön jälkeen pitäisi istua hyvin.Täytyy yrittää tutkia noita kansia kaupassa seuraavan kerran kun tulee kohdalle, niin näkee hieman miten kieroista kansista nyt oikeasti on kyse.
Sous vide on ainakin idioottivarma tekniikka. Sitten vaan pintaa grillistä kun pihvin kypsyys on jo valmiiksi täydellinen.Hyvä tekniikka pihvin grillamiseen? Todella harvoin onnistun hyvin, vaan tuloksena on liian kypsä tai sitten otan varuiksi liian aikaisin, jolloin jää ra'aksi. Tavoitteena medium rare.
Hyvä tekniikka pihvin grillamiseen? Todella harvoin onnistun hyvin, vaan tuloksena on liian kypsä tai sitten otan varuiksi liian aikaisin, jolloin jää ra'aksi. Tavoitteena medium rare.
Käytä lämpömittaria, kunnes opit sopivan tekniikan. Tai sitten leikkaat pihviin viillon ja tarkastat sillä. Ihan hölynpölyä kaikki maagiset tekniikat, millä pitäisi saada täydellistä pihviä muuten tai arvuutella sitä kypsyyttä ilman ravintolatason kokemusta.
Testaappa vielä Rainbow brikettejä kerro kuin pärjää.Kokeilin Bilteman brikettejä ensi kertaa. Hieman negatiivinen ja epäileväinen ensivaikutelma jäi. Weberin briketteihin verrattuna lämpötila nousi todella hitaasti 50C ->200C ja koko ajan savuttivat todella paljon Weberin briketteihin verrattuna. Periaatteessa savu näytti ihan hyvältä eli "ohuelta siniseltä savulta" eikä puupalikoita edes tarvitsisi näiden kanssa, mutta lähempää tarkasteltuna savuaromi oli kitkerä ja lähes roskiksen polttoon verrattava. Pitää testata vielä muutaman kerran uudelleen ja päättää lentääkö loput kolme säkkiä roskikseen vai käytetäänkö vielä.
Mun mielestä vielä huonompi laatu ei oikeuta heikkolaatuisia, alle vaatimustason olevia tuotteita. Kuten sanoin Bilteman briketeissä heikkoa Weberiin verrattuna oli:Testaappa vielä Rainbow brikettejä kerro kuin pärjää.
Kokeilin Bilteman brikettejä ensi kertaa. Hieman negatiivinen ja epäileväinen ensivaikutelma jäi. Weberin briketteihin verrattuna lämpötila nousi todella hitaasti 50C ->200C ja koko ajan savuttivat todella paljon Weberin briketteihin verrattuna. Periaatteessa savu näytti ihan hyvältä eli "ohuelta siniseltä savulta" eikä puupalikoita edes tarvitsisi näiden kanssa, mutta lähempää tarkasteltuna savuaromi oli kitkerä ja lähes roskiksen polttoon verrattava. Pitää testata vielä muutaman kerran uudelleen ja päättää lentääkö loput kolme säkkiä roskikseen vai käytetäänkö vielä.
Mites toi Weber Spirit II E-310 GBS- onko kellään kokemuksia?
No, no kaksi suurinta ongelmaa mainitsinkin jo. Vanhempien mökillä joku vanhempi 2-sarjan spirit kuumenee huomattavasti kuumemmaksi. En tiedä mistä johtuu.Ei nyt oikein saa sitä vaikutelmaa, että varauksetta suosittelet?
Tässä yksi ohje. Harmi ettei löydy enää olikohan Kauhukeittiön YouTube-ohjetta missä amerikkalainen mestari opetti suomalaisia tekemään pulledia.Jos sitä vaikka juhannuksena master touchissa paahtaisi kasslerin tyyliin pulled pork.
Olisiko jotain yleishyvää reseptiä soosiin, jota tuohon lopuksi sotkisi? Jotain mikä käy kaikille. Ei makea ja vähän tulisen puolella.
Mitäs porukka muuten on suunnitellut juhannuksena käristävänsä?
Juuri näin. Grillin mukana tulee mukana yksi Weberin alumiininen keräysastia, mutta itse olen vuorannut sen foliolla jotta ei tarvitse aina ostaa uutta astiaa.Niin, mites toi rasvan keräys, siellä pohjassa joku kuppi, jonka voi tyhjentää tms?
Löytyiskö kokemusta tuosta savustusasetuksesta että mitä se käytännössä tarkoittaa?Mitä tarkoittaa tuossa Weber Master Touch GBS premiumissa mainittu "Runkoastiassa erillinen savustus -asetus"? Millaista tolla on savustaa ribsejä/pulledia vs. Smokenator joka itellä on vanhassa Master Touchissa?
Mahtaako olla jokin vika grillissä, sillä oma 310 Spiritti lämpenee rivakasti yli 300:n asteen?Meillä on tuollainen. Mitä tuosta nyt sanoisi. Valurautaiset ritilät, siitä plussaa. Hieman kuumemmaksi saisi mielestäni lämmetä. Ei paljoa yli 250C:n lämpene, sitä olen hieman ihmetellyt. Sytytysyksikön joutunut kerran vaihtamaan takuuseen, ja se oli ihan 10/10 kokemus, no questions asked.
Ainakin itse pystyn suosittelemaan. Kannattaa tosin kokoamiseen varata pari tuntia aikaa ja ladata puhelimeen asennusoppaassa mainittu mobiilisovellus, jolla pystyy 3d-mallista tarkistelemaan kasausvaiheita.Mites toi Weber Spirit II E-310 GBS- onko kellään kokemuksia?
Mahtaako olla jokin vika grillissä, sillä oma 310 Spiritti lämpenee rivakasti yli 300:n asteen?
Ainakin itse pystyn suosittelemaan. Kannattaa tosin kokoamiseen varata pari tuntia aikaa ja ladata puhelimeen asennusoppaassa mainittu mobiilisovellus, jolla pystyy 3d-mallista tarkistelemaan kasausvaiheita.
Tai jos Tokmanni lähellä, niin hakee Marienburgit sieltä.Jos laittaisi honkkarin, nykyisen Rustan hiilet testiin, kun ei sieltä saa enää Marienburgia:
Grillihiili 2,5 kg Kovapuu x
Joutsenmerkittyä ja FSC-sertifioitua puuhiiltä lehtipuusta.www.rusta.com
Jos laittaisi honkkarin, nykyisen Rustan hiilet testiin, kun ei sieltä saa enää Marienburgia:
Grillihiili 2,5 kg Kovapuu x
Joutsenmerkittyä ja FSC-sertifioitua puuhiiltä lehtipuusta.www.rusta.com
Onko kellään Slow 'n Sear lisävarustetta Weberin palloon? Ei tunnu koko Euroopasta saavan, Jenkeistä pitäisi tilata tai tehdä ite.
Slow ‘N Sear® Deluxe - Best New Barbecue Product of 2018 - Totally BBQ
Slow ‘N Sear 2.0 takes backyard grilling and smoking in a charcoal kettle to the next level! The perfect fit for your 57cm kettle BBQwww.tbbq.co.uk
Napoleon Rogue R425PK kaasugrilli 649,00
Napoleon ROGUE® 425PK kaasugrilli on kompakti, menevä ja joka tilaan sopiva muhkea tehokas 12,6kW kolmipolttimoinen grilli, joka tarjoaa suosituimpaan kokoluokkaan perinteisen ja monipuolisen grillin tyylikkäästi viimeistellyssä, kestävässä rungossa.www.verkkokauppa.com[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Elämäni ekaa grilliä ostamassa nyt rivarimuuton yhteydessä ja tähän tai vastaavaan varmaan päätymässä, vaatimuksina olis että saa puolet grillistä parilaksi, mahtuu pizzakivi sisään ja kaasupullon saa piiloon grillin sisään sekä tietty että kestää lahoamatta mahdollisimman kauan. 300e enemmän saisi SE version missä melkein kaikki pinnat rosteria mutta ei taida olla wörtti?
Teräsharjalla vaan. Semmosella mikä on hitsauksien puhdistamiseen tarkoitettu.Milläs putsataan emaloidut grilliritilät? Annoin hönkiä täysillä grillauksen jälkeen 5min, mutta millä nuo liat saa irroittaa itse ritilästä?
Emali ei ole millänsäkkään teräsharjasta. Messinkiharjat on melko turhia kapistuksia mitä mä on kokeillu puhdistaa ja ne kuluu helvetin nopeesti että pari kolme menee kesässä. Teräsharjoja riittää yks eikä maksa kuin kolmanneksen messinkiharjasta.Jos sitä emalia haluaa hieman sääliä, niin messinkiharja, ei teräs.
Emali ei ole millänsäkkään teräsharjasta. Messinkiharjat on melko turhia kapistuksia mitä mä on kokeillu puhdistaa ja ne kuluu helvetin nopeesti että pari kolme menee kesässä. Teräsharjoja riittää yks eikä maksa kuin kolmanneksen messinkiharjasta.
En kyllä allekirjoita. Mulla on halvin anton oliver mitä on emaliritilällä saa ja kolme kesää ja satoja grillauksia ja teräsharjaa, mutta ritilä on kuin uusi. Kaikki muu tossa kyllä hapertuu ympäriltä...ja muutamassa vuodessa se emalipinta on joka tapauksessa paskana lämmön ja hinkkauksen seurauksena.
-> Parempi jättää alunperinkin kauppaan. Paksu rosteri on aivan ylivertainen materiaali ritilässä. Voi putsata vaikka rälläkällä
En kyllä allekirjoita. Mulla on halvin anton oliver mitä on emaliritilällä saa ja kolme kesää ja satoja grillauksia ja teräsharjaa, mutta ritilä on kuin uusi. Kaikki muu tossa kyllä hapertuu ympäriltä.
Ainoina vaatimuksina oikeastaan on isot pyörät, koska grilli on aina käyttöä varten hilattava varastosta useamman kynnyksen yli pihalle, sekä siedettävän tukeva rakenne.
jos ei sivupoltinta tarvii, niin cittarissa tarjouksessa mustangin grilli 3 poltimella 179€Huomasin, että taloyhtiön grilli oli palanut puhki, ja sain luvan ostaa uuden.
Ongelmana on, että budjetti on melko rajoitettu; toisaalta jonkin tonnin Weberin hankinta olisi muutenkin järjetöntä vahinko- ja varkausvaaran vuoksi. On siis turvauduttava näihin paljon parjattuihin markettigrilleihin, joten ilmeisesti on olemassa vain huonoja vaihtoehtoja, joista olisi valittava vähiten susipaska. Vaatimustasokaan ei sen puoleen ole hirmuisen korkea, lähinnä tuolla grillataan makkarat syys- ja kevättalkoissa. Lisäksi minä ja muutama muu asukas grillaa joitakin kertoja kesässä.
Eli: kaasugrilli, budjetti max 300 €. Ainoina vaatimuksina oikeastaan on isot pyörät, koska grilli on aina käyttöä varten hilattava varastosta useamman kynnyksen yli pihalle, sekä siedettävän tukeva rakenne.
Vinkkejä otetaan kiitoksella vastaan.
Itse katsoin nopeasti esim:
K-Rauta
www.k-rauta.fi[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.comKaasugrilli KOBE BLACK LIMITED, 3 poltinta, käännettävät sivutasot, 56x122x111cm, loistava hinta-laatu-suhde, kotiinkuljetus 0€
KOBE BLACK LIMITED -kaasugrillissä on kolme tasaisesti kuumenevaa poltinta, jotka mahdollistavat hyvän ruokamäärän tirisemisen yhtä aikaa! Sivutasoille on helppo siirtää valmiita ruokia swww.grillikauppa.com
2 vuoden kokemukset bilteman briketeistä, mitään vastaavaa en ole huomannut.
jos ei sivupoltinta tarvii, niin cittarissa tarjouksessa mustangin grilli 3 poltimella 179€
Riippuu minkälainen ritilä on. Valurauta vai emaloitu?Pitäiskö noi Weberin ritilät pestä ja öljytä ennen ekaa käyttöä? Pelkkä pesu? Vai riittääkö että kuumentaa grillin eka kunnolla?
Pitäiskö noi Weberin ritilät pestä ja öljytä ennen ekaa käyttöä? Pelkkä pesu? Vai riittääkö että kuumentaa grillin eka kunnolla?