En ole GoDi mutta vastaan omasta puolesta.Itse en todellakaan tykkää tuollaisesta. Mutta makuja on monia ja sinulla on nyt tämä.. En tuomitse, mutta itse tosiaan pyrin melkein päinvastaiseen lopputulokseen -> pitää olla mehukasta sisältä ja vähän medium on lehmässä hyvä, juuri sen takia entrecote on niin ihanaa.
Itsellä on vielä tämmöinen (amazonista), jos tulee vastaan tuota rintafilettä tai kuivaa possua:
![]()
--
Läskin, jota sinä ja Mikkos ette tykkää syödä, pitää olla "rendered", eli vähän sulanut sinne pihvin sekaan antaen sille makua ja mehukkuutta. Ei ole hyvää, jos on venyvää ja raakaa. Ja se on hyvää vaan kuumana, suoraan grillistä. Tämän takia brisketti on haastava grillattava.
--
Kolmas tapa, jolla nuo pysyy mehukkaana on sous vide. Sinne vaan lihaklöntti ja siellä sisältä kypsäksi , säilyttäen mehukkuus - ja pinnat grillissä.
--
..ja ihan pakko kysyä: käytätkö sitten jotain kastikkeita kuivan lihasi kanssa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, esim. isäni syö pihvinsä well done , vastustuksestani huolimatta.
Tiedän kyllä tuon renderedin mutta se ei vaan toimi mulla. Olen aikoinaan yrittänyt syödä enrecoteeta niin halvemmissa kuin kalliimmissa ravintoiloissa mutta ei se ei vaan toimi. En tykkää siitä enkä koostumuksesta.
Lihani syön aina well done ja semmonen ihan hitusen pinkki vielä menee, mutta medium on liian raakaa. En pidä siitä mausta ja suutuntuma ja pureskelu on ällöttävää. Ei tarvitse olla venyvää ja raakaa eikä se ole se ongelma, vaan se että kun se rasva on pehmentynyt ja osittain sulanut niin se on kuin lihan seassa olis jotain hyytelönpaloja, hyi saatana.
Mulla on myöskin tuollainen liharuisku, mutta en koskaan käytä sitä pihvien jne grillaamisessa koska se vaikuttaa grillaustulokseen kun sisältä tihkuaa nestettä. Eron huomaa hyvin esmi possun ulkofileessä jos ostaa "miedosti suolattua" ja naturelia. Miedosti suolattuun et tahdo oikein saada hyvälle grillipinnalle kun pumpattu vesi pilaa grillipinnan. Ja kun pinta on hyvä niin liha on kuiva ja kutistunu korppu. Naturelilla näin ei käy. Ainakaan itselle.