• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Greta Thunberg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Tietenkin se oli naljailua ja syytä ollakkin, jos pikkulikka ennustaa jotain maailmanloppua, kaikki kuolee, voi sitä kamalaa tuskaa, kärsimystä, kauheaa, apuaa!!
Mutta se oli Trumpilta älykkäästi ja nätisti tehtyä naljailua joita nämä besserwisserit tarvitsevat tajutakseen oman paikkansa.

Tietenkin vasemmistomedia käy aina Trumpin kimppuun ja levittää valeuutisiaan ja propagandaa jos pienikin mahdollisuus.
Hesari pisti vielä vähän paremmaksi "Trump pilkkasi Greta Thunbergiä, Fox Newsin kommentaattori meni haukkumisessa pidemmälle ja kanava joutui pyytämään anteeksi".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
Neko:lla oli ihan ajatusta viestissään. En kyllä keksi pelottavampaa kuin että tallainen asiaansa täysillä uskova (lue: aivopesty, lisää: raivonpartaalle ahdisteltu) joka pääsee/päästetään valtaan ja saa tarpeeksi valtuuksia tehdä mitä asioita oman mielensä mukaan.

Ja ne jotka kehuu kuinka hyvällä asialla ja onpas rohkea tyttö, ei todellakaan omilla ansioilla tätä touhua vedä vaan toimii pelkkänä sorminukkena ja tekee (rahasta) mitä käsketään ja mitä keksiikään niin hänelle järjestetään.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Neko:lla oli ihan ajatusta viestissään. En kyllä keksi pelottavampaa kuin että tallainen asiaansa täysillä uskova (lue: aivopesty, lisää: raivonpartaalle ahdisteltu) joka pääsee/päästetään valtaan ja saa tarpeeksi valtuuksia tehdä mitä asioita oman mielensä mukaan.
Lisäksi ei noihin ilmastosummitteihin "mennä" noin vaan puhumaan, ai että teillä on tämmönen pikku kokous, mä voisin kans sanoa jotain -tyyppisesti. Jollain pyörii aivan varmasti mukava hillotolppa tässä asiassa.

Ja ne jotka kehuu kuinka hyvällä asialla ja onpas rohkea tyttö, ei todellakaan omilla ansioilla tätä touhua vedä vaan toimii pelkkänä sorminukkena ja tekee (rahasta) mitä käsketään ja mitä keksiikään niin hänelle järjestetään.
Ilmastopäättäjien on kiva mennä julkisen puhuvan pään taakse piiloon, jos eivät itse voi/pysty tekemään moisia lausuntoja. Helpompaa on nyökkäillä ja olla suututtumatta ja järkyttämättä muita. Lähinnä tulee mieleen joku teatteriesitys tai elokuva tästä touhusta. En vähättele asian vakavuutta, mutta tavallaan tekee nämä aikuisten(poliitikkojen) "ilmastotoimet" naurettavaksi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 409
Greta Thunberg joutui aikuisten pilkan kohteeksi USA:ssa, myös Trump oli mukana - Fox Newsissa ruotsalaistyttöä haukuttiin mielisairaaksi

Tästä keskustelusta "oikeiston" ja "vasemmiston" välillä on kyllä tullut aivan vitun autistista. Kaikki on mielisairautta tai fasismia.

Oikestoon tai konservatiiveihin kallellaan olevat kattoo jotain Jordan Petersonia Youtubesta ja mouhoaa vassareista jotka ei tajua mitään mistään. Kaikki mikä poikkeaa omista mielipitristä on mielisairautta tai tyhmyyttä. (paitsi uskominen näkymättömään taivasmieheen)

Ultravassarit on taas kiukuttelemassa ties mistä fasismista ja esittää aivan käsittämättömiä ratkaisuja yhteiskunnan ongelmiin. Samalla luovat aivan vitun huonoa kuvaa vasemmistolaisista joilla olisi jotain mielenkiintoa keskustella asioista jollain realistisella tasolla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 224
Muu maailma kärsii saasteista, että länsimaalaiset voi makoilla auringossa ja nauttia yltäkylläisyydestä? Vai mikä on kuvan pointti?
Vai onko osa kuvista länsimaista? Tai sitten muista kaupungeista joissa eletään yltäkylläisyydessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
725
Muu maailma kärsii saasteista, että länsimaalaiset voi makoilla auringossa ja nauttia yltäkylläisyydestä? Vai mikä on kuvan pointti?
Korvattakoon "saasteet" korruptiolla, "auringossa makoilu" byrokratian alla kärvistelyllä ja "yltäkylläisyys" moraalisaarnoilla niin aletaan päästä lähemmäs hakemaasi pointtia.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Korvattakoon "saasteet" korruptiolla, "auringossa makoilu" byrokratian alla kärvistelyllä ja "yltäkylläisyys" moraalisaarnoilla niin aletaan päästä lähemmäs hakemaasi pointtia.
Siihen viimeisen kuvan paikalle kun laittaisi suomalaisen järvimaiseman, missä lakkalatvakoivut hivelee vedenpintaa ja uikut polskii, sekä poika ongella. Saattaisi tahallaan väärinymmärtäjätkin keksiä uusia vitsejä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Greta Thunberg joutui aikuisten pilkan kohteeksi USA:ssa, myös Trump oli mukana - Fox Newsissa ruotsalaistyttöä haukuttiin mielisairaaksi

Tästä keskustelusta "oikeiston" ja "vasemmiston" välillä on kyllä tullut aivan vitun autistista. Kaikki on mielisairautta tai fasismia.

Oikestoon tai konservatiiveihin kallellaan olevat kattoo jotain Jordan Petersonia Youtubesta ja mouhoaa vassareista jotka ei tajua mitään mistään. Kaikki mikä poikkeaa omista mielipitristä on mielisairautta tai tyhmyyttä. (paitsi uskominen näkymättömään taivasmieheen)

Ultravassarit on taas kiukuttelemassa ties mistä fasismista ja esittää aivan käsittämättömiä ratkaisuja yhteiskunnan ongelmiin. Samalla luovat aivan vitun huonoa kuvaa vasemmistolaisista joilla olisi jotain mielenkiintoa keskustella asioista jollain realistisella tasolla.
Kivasti niputit sit kaikki "Oikestoon tai konservatiiveihin kallellaan olevat" toiselle puolelle, mutta toisella puolella pitääkin sitten olla "Ultravassari".
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Vau. Aika moni alaikäinen on vapaaehtoisesti lapseton eikä kurvaile autolla ympäriinsä.
Toki heidän mielensä voi muuttua, mutta nuorten osalta totta ihan käytännössä. Mitkä sinun mielestäsi olisivat oikeita keinoja heille? Muista että puhut vajaavaltaisista lapsista.

Tässä Greta bingo
FB_IMG_1569332236933.jpg


Edit. Tosiaan siihen mihin vastasin puhuttiin nuorista, ei lapsista.
 
Viimeksi muokattu:

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 039
Toki heidän mielensä voi muuttua, mutta nuorten osalta totta ihan käytännössä. Mitkä sinun mielestäsi olisivat oikeita keinoja heille? Muista että puhut vajaavaltaisista lapsista.

Tässä Greta bingo
Tämä on vähän tyhmää tehdä tuollainen bingo kun suureen osaan noista Gretalaisilla ei ole mitään vasta-argumentteja. Ei bingoruudukon rakentaminen argumenteista ole mikään vasta-argumentti.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Tämä on vähän tyhmää tehdä tuollainen bingo kun suureen osaan noista Gretalaisilla ei ole mitään vasta-argumentteja. Ei bingoruudukon rakentaminen argumenteista ole mikään vasta-argumentti.
Ei ollut minun tekemäni, otin facesta.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Nyt näin tuon Gretan pätkän ja kyllähän tuosta hieman femma nousi naamalle..

Ilmastohysteriaa teinitytön päähän istutettu.

Ilmastonmuutos on varmasti totta, sitä en kiistä.

Mutta tämä kuinka se on jaksottunut maapallon historiassa, antaa enemmän osviittaa mitä tuleman pitää. Jäätiköt ovat vuosituhansien ja vuosimiljoonien aikana muuttunut aika perkeleen paljon. Eläimiä kuolee sukupuuttoon, uusia syntyy tilalle. Eläimet sopeutuu tai kuolee.

Pieni lämpötilan muutos ei varmasti haittaa tätä palloa pyörimästä. Elämä jatkuu, mutta koska bisnestä tämä kaikki ja rahat pois tyhmiltä.

Vihreiden ekoteot ovat vain verojen keräämistä, ei mitään muuta.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
502
Toki heidän mielensä voi muuttua, mutta nuorten osalta totta ihan käytännössä. Mitkä sinun mielestäsi olisivat oikeita keinoja heille? Muista että puhut vajaavaltaisista lapsista.

Tässä Greta bingo


Edit. Tosiaan siihen mihin vastasin puhuttiin nuorista, ei lapsista.

En tarvitse Greta-bingoasi. Itsekin olin vapaaehtoisesti lapseton, autoton kasvissyöjä 15-16-vuotiaana.
Ja minun aikanani ei ollut ilmastonmuutosta. Kapinoin vain söpöjen eläinten puolesta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Ilmastonmuutokselle itsessään on olemassa oma ketjunsa. Käsittääkseni täällä oli tarkoitus keskustella lähinnä tästä 16v koululakkoilijasta ja hänen vahvuuksiensa ja heikkouksiensa mahdollisesta hyväksikäytöstä ilmastopropagandan vaikuttamisvälineenä jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ilmastonmuutokselle itsessään on olemassa oma ketjunsa. Käsittääkseni täällä oli tarkoitus keskustella lähinnä tästä 16v koululakkoilijasta ja hänen vahvuuksiensa ja heikkouksiensa mahdollisesta hyväksikäytöstä ilmastopropagandan vaikuttamisvälineenä jne.
Jos tämän triidin saisi sen alaosioon lieveilmiönä. Surullisena tapauksena, että Greta käyttää sen vanhemmat hyväkseen ja ei voi käydä kunnolla koulua niin kuin normaali lapset.

Tulihan tähän nyt pikakertauksena kaikenlaista ja monet pääsi jännän äärelle, mikä se juttu ikinä olikin.
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 694
Kylläpä angstittaa pahasti. Gretaa siis. Tainnut jäädä ilmaisutaidon tunnit koulussa väliin, oli esiintyminen sitä luokkaa kehnoa. Asia sinällään oikein, mutta nyt se harmillisesti jäi tuon teinirageamisen varjoon.

Gretan äitikin ilmeisesti jonkin tason ilmastohihhuli, näinköhän käyttää tytärtään propagandavälineenä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Onneksi kansalaismielipidettä ei tarvitse arvella poikasi juttujen perusteella, vaan asiaa tutkitaan järjestelmällisesti.

Vuosi sitten ilmastonmuutos oli 15-29-vuotiaiden keskuudessa (nuorisobarometri) suuri huolenaihe kolmelle neljästä.

Kyllä lämmittää mieltä, kun nuorisokin on keskimäärin fiksumpaa sakkia kuin täällä änkyröivät sedät.
Kyllähän noita lapsia, nimenomaisesti, on järjestelmällisesti peloteltu maailmanlopun propagandalla, joten tulokset ovat sen mukaiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 634
Jokseenkin jännää ja huvittavaa, kun Huhtasaari veti lapset mukaan politiikkaan (mikä mielestäni on hölmöä) asiaa taivasteltiin pitkin lehtiä, politiikkoja ja internet -foorumeja... Mutta kun on kyseessä tämän yhteisen asian kannalla oleva tyttö, niin asia on ok... Onhan hän 16v!

Jotain johdonmukaisuutta toivoisi, mutta kääntötakit viuhuaa tuulessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 925
Asiaton käytös - Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Tämän Greta-ilmiön kritisoiminen ei tarkoita sitä, että Greta itse toimisi väärin tai että isot miehet kiusaisivat Gretaa tai että isot miehet eivät kestäisi kun tyttö kertoo, miten asiat on.

Ydinasia tässä kaikessa on se, että Greta on oikeasti syytön. Ei ole hänen vikansa, että hänet on peloteltu puolikuoliaaksi ilmastonmuutoksella. Vika on niissä aikuisissa, jotka tekivät tämän hänelle ja jotka nyt käyttävät häntä pelottelukampanjan keulakuvana. Samoin vikaa on niissä selkärangattomissa poliitikoissa, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa lapsen käyttämistä poliittisten tarkoitusperien ajamisessa. Ja niissä aikuisissa, jotka hurraavat Gretan "rohkeutta" eivätkä ymmärrä minkälaista haittaa kaikella tällaisella pelon lietsomisella on hänelle ja lukemattomille muille lapsille.

Colettin perheen nuorin lapsi täyttää nyt 10 vuotta. Kun hän oli 7 kuukauden ikäinen tyttövauva, hänen omat vanhempansa ampuivat tätä käsiaseella rintaan. Hänen kaksivuotista veljeään ammuttiin selkään. Tämän jälkeen vanhemmat tekivät yhdessä itsemurhan. Colettien vauva virui kolme päivää kuolleen perheensä keskellä, kunnes hänet pelastettiin. Itsemurhaviestissä perusteluna oli ilmastonmuutospelko.

Colettin perhettä ei tappanut ilmastonmuutos. Heidät tappoi pelko. Eivätkä he ole ainoita. Muita suoraan ilmastonmuutospelkoon liittyviä itsemurhia on ollut ja tätä vauhtia ruumiita tulee kiihtyvään tahtiin. Olen itse seurannut tätä yli 10 vuotta ja pelottelu on nyt suurempaa kuin koskaan ennen. Lisäksi se kohdistuu pääasiassa lapsiin, joka on täysin anteeksiantamatonta. Mikään ei oikeuta tällaista lasten unelmien massatuhoamista.

@Bertta peräänkuulutti täällä jopa sitä, että näiden lasten "olisi syytä ryhtyä jo aseelliseen kapinaan tuhon estämiseksi". Jos näin hulluja ajatuksia tulee jopa maltillisen suomalaisen atk-foorumin kirjoittajien parissa, ei voi kenellekään jäädä epäselväksi että tässä leikitään suurilla ja vakavilla voimilla. Ja ne voimat eivät ole ilmastonmuutos itsessään, vaan sitä hyväksikäyttävät tahot, joiden puheista on viime vuoden aikana kadonnut viimeisinkin järjen häivä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 444
Ilmastonmuutokselle on oma ketjunsa. Tässä ketjussa keskitytään otsikon henkilöön.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Toivottavasti lapsi saa elää hyvän elämän tämän sirkuksen keskellä. Ei kuuluis vielä tähän aikuisten maailmaan. Voihan se kyllä löytää tästä hyvän urankin, mutta itse olisin lapsestani aika huolissani, jos vastaavassa tilanteessa olisi.

Mitenköhän ne opettajat ja sossutantat suhtautuisi, jos joku toinen lapsi olisi poissa noin paljon koulusta, koska lakkoilisi hallitsemattoman maahanmuuton takia? Saisko Helsingin kouluista myös sillä perusteella lakkoilla?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Toivottavasti lapsi saa elää hyvän elämän tämän sirkuksen keskellä. Ei kuuluis vielä tähän aikuisten maailmaan. Voihan se kyllä löytää tästä hyvän urankin, mutta itse olisin lapsestani aika huolissani, jos vastaavassa tilanteessa olisi.

Mitenköhän ne opettajat ja sossutantat suhtautuisi, jos joku toinen lapsi olisi poissa noin paljon koulusta, koska lakkoilisi hallitsemattoman maahanmuuton takia? Saisko Helsingin kouluista myös sillä perusteella lakkoilla?
En osaa sanoa, mutta tuskin mitään vakavia seurauksia. Kohu olisi luultavasti pienempi, mutta luultavasti lapseen kohdistettaisiin samalla tavalla henkilökohtaisuuksia. Suomen suurin puolue antaisi täyden tuen ja uramahdollisuudet sinne avautuisivat
Edit suurimmalla tarkoitan suosituinta galluppien mukaan, eli ps
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Tuli melkoinen deja vu kun kahlasi läpi tämän ketjun sen jälkeen kun olin aikaisemmin lukenut blogikirjoituksen Pekka Juntin kolumni: Minua ei kiinnosta, miten Greta Thunberg jaksaa

Mediahistoriassa on paljon synkkiä esimerkkejä siitä mitä julkisuus aiheuttaa nuorelle mielelle. Itse en varmaan ole kuulemassa nelikymppisen Gretan ajatuksia tästä ajasta, mutta ne ovat kyllä mielenkiintoista luettavaa aikanaan.

Vasemmistoradikaalien vähättelijöiden kannattaa tutustua historiaan uudestaan. Sitten toisen maailmansodan vasemmistoradikaalit ovat tappaneet huimia määriä ihmisiä. Apuna voi käyttää sellaisia hakusanoja kuin FARC, IRA, RAF, punakhmeerit, loistava polku eikä tässä ole kuin alku...

Edit
Autofubar siivousta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Tuli melkoinen deja vu kun kahlasi läpi tämän ketjun sen jälkeen kun olin aikaisemmin lukenut blogikirjoituksen Pekka Juntin kolumni: Minua ei kiinnosta, miten Greta Thunberg jaksaa

Mediahistoriassa on paljon synkkiä esimerkkejä siitä mitä julkisuus aiheuttaa nuorelle mielelle. Itse en varmaan ole kuulemassa nelikymppisen Gretan ajatuksia tästä ajasta, mutta ne ovat kyllä mielenkiintoista luettavaa aikanaan.

Vasemmistoradikaalien vähättelijöiden kannattaa tutustua historiaan uudestaan. Sitten toisen maailmansodan vasemmistoradikaalit ovat tappaneet huimia määriä ihmisiä. Apuna voi käyttää sellaisia hakusanoja kuin FARC, IRA, RAF, punakhmeerit, loistava polku eikä tässä ole kuin alku...

Edit
Autofubar siivousta.
Natsikortin vastine vedetty. Gretan ja punakhemeerien vertaaminen toisiinsa on erittäin epäsopivaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 224
Pol Pot oli ehkäpä julmempi kuin Hitleri, Gretan tilannetta voisi ehkä verrata Robin Packaleniin Frontside Ollien aikana. Aika mautonta verrata hirmuhallitsijaan tai hirmuhallitsijan suojattiin
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Tuli melkoinen deja vu kun kahlasi läpi tämän ketjun sen jälkeen kun olin aikaisemmin lukenut blogikirjoituksen Pekka Juntin kolumni: Minua ei kiinnosta, miten Greta Thunberg jaksaa
Olipas tosiaan melkoisen ylimielinen ja mutkat suoriksi vetävä kirjoitus. Melkein kuin "parhaat" postaukset täältä. Yhyy, joku on internetisissä eri mieltä, en ala! :D

Varsinkin lopussa oleva kommentti eri mieltä olevien ad hominem -argumentoinnista oli huvittava, kun kirjoittaja syyllistyy siinä käytännössä itse samaan. Tuskin tätäkään oli ajateltu tehtävän tarkoituksellisesti, vaan puhtaasti vittuillen ja syyttäen tyhmiksi kaikkia, jotka kehtaavat olla eri mieltä.

Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että tämän Gretan tapauksen kohdalla suurin kohu juontaa juurensa mahdollisesta hyväksikäytöstä, eikä siitä etteikö asia olisi aiheellinen? Tosin Pekka Juntti (oikeasti) on kirjoituksessaan sitä mieltä, että Gretan kohtelemisella ja mahdollisella hyväksikäytöllä ei ole merkitystä, jos ja kun tämä on saatu puhumaan riittävän laajalle yleisölle "oikeista asioista", kuin Gandhi konsanaan.

Pekka Juntin kolumni: Minua ei kiinnosta, miten Greta Thunberg jaksaa
Pekka Juntti sanoi:
Mutta sinä olet ilmastovähättelijä ja puutut Thunbergin ulosantiin. Sanot, että hänen puheensa YK:n ilmastohuippukokouksessa oli teatraalinen, feikki, yliampuva, huonosti näytelty.

Saattaa olla.

Sinä ilmastotieteen ja esiintymistaidon monialaisena osaajana osaat kuvailla kommenttiketjuissa esityksen varmasti minua paremmin.

Minä puolestani ennustan, että puhe oli historiallinen. Se oli kaliiberia Mahatma Gandhi, Nelson Mandela tai Martin Luther King. Se oli aikakauden kuva, ajan henki, mahdollinen käännekohta.

Siksi en jaksa kantaa huolta Greta Thunbergin mielenterveydestä. Ei yhden ruotsalaisnuoren jaksaminen ole tässä se tärkein asia, jos kaikkien nuorten tulevaisuus keikkuu vaakalaudalla. Jos Thunberg saa tuhonkelkkaa nitkahtamaan edes piirun paremmalle uralle, hänen elämällään on ollut merkitystä.
Toisaalta, tottahan tuo on. Ei sota yhtä miestä kaipaa ja silleen...
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
1 022
Greta on muuten itse vastannut hyvin yksityiskohtaisesti aika moneen asiaan joka täälläkin selkeästi ihmisiä on mietityttänyt. Kertoo tässä pitkässä päivityksessään syynsä ja motiviinsa miksi on päätynyt toimimaan kuten toimii.



Tulee muuten varmasti maailman nuorin Nobelin palkinnon saaja, mikäli sen saa, ja pidän pienenä ihmeenä jos hän ei sitä saa. Siitähän saisi hyvän pesämunan elämää varten, eikös siitä miljoona euroa kuittaa. :) Juu, eipä niitä kukaan pidä itse, vaan taitaa tapana olla, että ne fyrkat lahjoitetaan itse tärkeäksi kokemaan kohteeseen tai asiaa varten.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 444
Kymmeniä viestejä offtopicia siirretty ilmastonmuutos-ketjuun. Tässä ketjussa pysytään nyt otsikon aiheessa, eli kyseisessä henkilössä. Jos ei onnistu, niin sitten varoitetaan ja tarvittaessa pistetään jäähylle :hammer:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Greta on muuten itse vastannut hyvin yksityiskohtaisesti aika moneen asiaan joka täälläkin selkeästi ihmisiä on mietityttänyt. Kertoo tässä pitkässä päivityksessään syynsä ja motiviinsa miksi on päätynyt toimimaan kuten toimii.



Tulee muuten varmasti maailman nuorin Nobelin palkinnon saaja, mikäli sen saa, ja pidän pienenä ihmeenä jos hän ei sitä saa. Siitähän saisi hyvän pesämunan elämää varten, eikös siitä miljoona euroa kuittaa. :) Juu, eipä niitä kukaan pidä itse, vaan taitaa tapana olla, että ne fyrkat lahjoitetaan itse tärkeäksi kokemaan kohteeseen tai asiaa varten.
Käsi ylös kuka uskoo sekuntiakaan, että nämä somepostaukset ja se viimeisin puhe ovat oikeasti olleet puhtaasti tämän viattoman Gretan omia, vilpittömiä kirjoituksia? Minä en ainakaan kykene olemaan niin naiivi, vaikka kuinka haluaisinkin.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Greta Thunberg became a climate activist not in spite of her autism, but because of it
Kun monessa paikassa Gretan kimppuun on hyökätty neuroepätyypillisyyden takia, niin tässä kerrotaan miten asperger voi olla vahvuus (muuallakin kuin tietokoneiden kanssa). Lisäksi hän on syy miksi perhe on mukana tässä (miljoonien muiden lisäksi)

"Thunberg also wields her considerable moral authority at home. Her mother, Malena Ernman, a celebrated opera singer, has opted to travel by train and bicycle instead of flying to her performances, and Thunberg has persuaded her parents to eat mostly vegan. How did she do it? “I made them feel guilty,” she told an interviewer. That’s her way: no nonsense, no vacuous chitchat before getting to the point — there is no more time for hand-waving, dithering, and compromise on climate.

Thunberg makes a radical statement about autism through her climate activism
Bluntness is also the way of many people on the autism spectrum, and both Thunberg and her young sister Beata have been diagnosed with autism and ADHD. A few years ago, Thunberg’s ascent to fame likely would have been framed in the media as that of an inspiring young girl “overcoming” her disability to become the leader of a worldwide movement. But Thunberg herself makes a different, more radical argument: that she became an activist not in spite of her autism but because of it.

“I see the world a bit different, from another perspective,” she explained to New Yorker reporter Masha Gessen. “It’s very common that people on the autism spectrum have a special interest. … I can do the same thing for hours.” Thunberg discovered her special interest in climate change when she was just 9 years old, and she couldn’t understand why everyone on the planet wasn’t similarly obsessed with preventing it."
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Natsikortin vastine vedetty. Gretan ja punakhemeerien vertaaminen toisiinsa on erittäin epäsopivaa.
Viittasin aikaisempaan keskusteluun jossa mukaan vedettiin äärioikeisto. Vastauksestasi päätellen pidät Gretaa äärivasemmistolaisena, jos ajattelit että häneen rinnastus liittyi? Paitakohu menee vähän samaan sarjaan kuin se että on jotenkin katu-uskottavaa kulkea Che paita päällä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Viittasin aikaisempaan keskusteluun jossa mukaan vedettiin äärioikeisto. Vastauksestasi päätellen pidät Gretaa äärivasemmistolaisena, jos ajattelit että häneen rinnastus liittyi? Paitakohu menee vähän samaan sarjaan kuin se että on jotenkin katu-uskottavaa kulkea Che paita päällä.
En pidä, tein oletuksen postauksestasi ihan siksi että tämä on Greta ketju.

Paidan suhteen samaa mieltä, on itselläkin ollut vaikka millaisia paitoja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Tämä ei liene täällä ollut... Ehkä avannee jopa joidenkin mieliä miksi Greta ja miksi tällaisia puuhasteluja...
Gretan isä (ruotsalainen näyttelijä) seikkailee uutisvideolla. (Jos ei heti osu silmään, niin pari kertaa katsomalla viimeistään...)
Katsoin varmaan 10 kertaa, mutta ei auennut. Joku hyypiö ottaa alussa pari sivuaskelta (nähdäkseen paremmin?). Sekö se juttu oli ja mitä siitä piti selvitä?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 073
Katsoin varmaan 10 kertaa, mutta ei auennut. Joku hyypiö ottaa alussa pari sivuaskelta (nähdäkseen paremmin?). Sekö se juttu oli ja mitä siitä piti selvitä?
Joo, tuon voisi aukaista muillekin. Itse huomaan lähinnä Gretan ilmeen Trumpin nähdessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 638
Viestejä
4 218 804
Jäsenet
71 086
Uusin jäsen
retroValtsu

Hinta.fi

Ylös Bottom