- Liittynyt
- 08.02.2019
- Viestejä
- 144
Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Kyllä. Kokemus pitää olla mahdollisimman aito.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Iso-Britannia, Silverstone. Oli muuten vaikeaa löytää aika-ajoon asetukset, millä pääsee kisaan mukaan. Tämä rata vaatii raakaa tehoa ja sitä ei ole. Sitten piti ajaa ilman siipiä pelkillä renkailla. Kisassa noilla asetuksilla ei olisi päässyt edes ekasta mutkasta ehjänä läpi. Todella nautittava rata ajaa, yksi lempiradoistani
Aika-ajo:
Kisa:
Ei näy vielä sopimustarjouksia sähköpostilaatikossa
Piti ihan tämän ketjun johdosta kaivella säilöstä tuo vanha kunnon GP2 ja tuupata se vanhukseen. Ah, intro ja menun musiikki
Ratin ja polkimien kanssa on vähän säätöä, mutta toivon merkkejä on ilmassa. Täytyy tutusta tämän modausmahdollisuuksiin tarkemmin.
Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?
Onko nuo sopimustarjoukset pelissä vakiona? Lapsena en kielitaidottomana tainnut pelata muita pelimuotoja, kuin yksittäisiä kisoja.
Yhdeksäs kisa, Hockenheim. On vaikea laittaa ratoja paremmuusjärjestykseen, mutta tämä on aina top-3:ssa, nimenomaan perinteisenä pitkänä versiona. Aivan mahtava rata ajaa kun onnistuin löytämään tosi hyvät asetukset, eli kaikki siivet pois ja katsotaan mitä auto kulkee. En muuten jäänyt huippunopeuksissa paljoakaan muille talleille. Ensimmäinen vapaa harjoitus sujui pelonsekaisissa tunnelmissa, kun en yhtään tiennyt mitä odottaa ja en uskaltanut kokeilla rajoja, tunnustelin vain miltä auto tuntuu. Vasta toisessa harjoituksessa ja toisessa aika-ajossa annoin palaa ja rupesin löytämään rajat eri mutkissa. Tämän radan tekniikka on löytää sopivat jarrukohdat. Ylivoimaisesti paras ajo koko kaudella.
Aika-ajo:
Kilpailu:
Päivittyykö autot, kuljettavat ja tallien voimasuhteet tuon modin mukana, kun kausi vaihtuu?
On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimäänOijoi mikä kuvagalleria Mahtavaa, jos tämä ketju inspiroi muitakin ajelemaan.
Sivupolkuna: olen yrittänyt pari viikkoa saada GP3:sta toimimaan eri tavoilla. Windows XP Virtualboxissa, Hyper-V:ssä sekä QEMU:ssa, PCem:ssä ja VMwaressa, nuo kaikki Windows 10 Hostina. Seuraava askel: ostin uuden SSD-levyn ja asensin siihen Debianin, jotta saan KVM+QEMU toimimaan (Kernel based Virtual Machine). Asensin siihenkin Windows XP:n. En ole vielä saanut GP3:sta toimimaan vakaasti (joutuu käyttämään software rendereriä ja peli kaatuilee) Juttuni pointti on se, että GP2:n ajomalli on jotenkin paljon nautittavampi kuin GP3:ssa, ainakin peruspelissä, 2000 lisäosaa en ole testannut lainkaan. GP2:ssa pidon tuntuma on jotenkin paljon tarkempi ja sitä pystyy hallitsemaan paremmin.
On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimään
Jos saa, niin ite suosittelen suoraan hyppäämistä GP4:aan. Toimii niin Win 7:lla, 10:lla ja ehkä 11:llakin. Ei juurikaan tarvitse säätöä. Modeja, ratoja, you name it, löytyy pilvin pimein.
14/16 kilpailu Zak Rykerin ensimmäiseen kauteen ajettu. Espanjan Jerezissä. En ole koskaan tykännyt tästä radasta, enkä pidä siitä vieläkään. Tällä Pacificin autolla siinä on kolme mutkaa, joissa auto aliohjaa ja kaikissa muissa tasapaino on hyvä ensimmäiset 3-4 kierrosta. Sen jälkeen auto alkaa sekä ali- että yliohjaamaan siellä täällä. Kilpailu on pitkä, lähes 70 kierrosta, ja jokainen mutka on taistelua, kuten kuuluukin.
Aika-ajo:
Kilpailu:
31:58 kohdassa oli nokkakolari senteistä kiinni. Onneksi taistelit edes hieman kierroksella ohi tulevien kanssa. Yksi peräänajokin taisi tulla, kun nostit kaasua päästäksesi letkan ohi.
Tämän pelin pelattavuus pelkällä näppäimistöllä on muuten jotain käsittämättömän hyvää. Auton reagointi on välitöntä ja jotenkin loogista. En ole koskaan pelannut GP2:sta ratilla, se voisi olla myös mielenkiintoinen kokeilu. Nelosta tuli ajettua mutta ei mitään muistikuvaa siitä.
Näin ilon pilaajana ilmoitan, että nuo ensikauden SakariO:n ajot kiinnostaa enemmän kuin nuo nykyiset, kun sillä autolla voi ehkä jo päästäkin johonkin. Nykyinen kausi kyllä melkoinen masokismi harjoitus.
Hienoo ajeluu, tulee aika kovat fläsärit nuoruudesta itelle tästä. Ton neulansilmän ko pystyis vetää mintiks ja sais auton asetukset sillai et voi kaahata ton vikan mutkan ennen shikaania kaasu pohjassa ni ens kaudella voitat jo kilpailuja. Suzuka here I come!
Jestas mitkä flashbackit tuli minullakin. Sääli että GP2 ostopakkauksineen meni jonkun vanhan koneen mukana kiertoon. Eihän sitä silloin ymmärtänyt että kulttiklassikosta oli kyse.
Hieno nostalginen lanka, toivottavasti @SakariO jatkat raportointia myös seuraavallakin kaudella.
Allekirjoittaneen ensimmäinen peli oli Indianapolis 500: The Simulation (1989) pc:lle vaikken omannut pc:tä. En muista mitä itse pelille tapahtui aikojen saatossa mutta kolmisen vuotta sitten korjasin vahingon hankkimalla avaamattomat Big Box (disketti) kappaleet pc:lle sekä amigalle.
Tästä halukkaille avaamaton GP2 PC-keräilykappale, paremmin aiheesta tietävät voivat sanoa onko kyse uusintapainoksesta vaiko alkuperäisestä.
Microprose Grand Prix 2 Big Box PC edition Sealed | eBay
@SakariO koska kausi jatkuu?
┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ Driver Best Laps │
│ ---------------- │
│ Portugal - Estoril │
│ (71 Laps) │
│ │
│ Pos Driver Best Lap │
│ │
│ 1st Michael Schumacher 1m 23.772s │
│ Benetton - Ford │
│ 2nd David Coulthard 1m 24.136s │
│ Williams - Renault │
│ 3rd Damon Hill 1m 24.555s │
│ Williams - Renault │
│ 4th Mika Hakkinen 1m 24.834s │
│ McLaren - Peugeot │
│ 5th Gerhard Berger 1m 25.083s │
│ Ferrari - Ferrari │
│ 6th Jean Alesi 1m 25.404s │
│ Ferrari - Ferrari │
│ 7th Jos Verstappen 1m 25.443s │
│ Benetton - Ford │
│ 8th Martin Brundle 1m 25.481s │
│ McLaren - Peugeot │
│ 9th Eddie Irvine 1m 25.682s │
│ Jordan - Hart │
│ 10th Ukyo Katayama 1m 25.724s │
│ Tyrrell - Yamaha │
│ 11th Rubens Barrichello 1m 25.814s │
│ Jordan - Hart │
│ 12th Olivier Panis 1m 26.249s │
│ Ligier - Renault │
│ 13th Gianni Morbidelli 1m 26.258s │
│ Footwork - Ford │
│ 14th Pierluigi Martini 1m 26.459s │
│ Minardi - Ford │
│ 15th Heinz-Harald Frentzen 1m 26.652s │
│ Sauber - Mercedes │
│ 16th Christian Fittipaldi 1m 26.652s │
│ Footwork - Ford │
│ 17th Michele Alboreto 1m 26.784s │
│ Minardi - Ford │
│ 18th Mark Blundell 1m 26.891s │
│ Tyrrell - Yamaha │
│ 19th Erik Comas 1m 27.341s │
│ Larrousse - Ford │
│ 20th Johnny Herbert 1m 27.535s │
│ Lotus - Mugen Honda │
│ 21st Alessandro Zanardi 1m 27.710s │
│ Lotus - Mugen Honda │
│ 22nd Andrea de Cesaris 1m 27.787s │
│ Sauber - Mercedes │
│ 23rd Eric Bernard 1m 28.115s │
│ Ligier - Renault │
│ 24th Olivier Beretta 1m 28.564s │
│ Larrousse - Ford │
│ 25th David Brabham 1m 28.973s │
│ Simtek - Ford │
│ 26th Zak Ryker 1m 30.549s │
│ Pacific - Ilmor │
└──────────────────────────────────────────────────┘
Kaverin kanssa vedettiin kisat aikoinaan aina 100% distancella, tuollainen jokin 16 kisan kierros on aikas lyhkäinen.
Tiedossa melkoisen paljon enemmän kisailua, jos kierrosaikoihin tulee 5 sekunnin parannuksia. Toisaalta muutkin tallit ovat kehittyneet vuoden aikana. Odotan kyllä tulevan kauden alkua.Ensi vuoteen menee uuden kauden aloitus. Tässä pitää taustalla tehdä jonkun verran valmisteluita, että pääsen aloittamaan ja joulukiireet päälle.
Niille joita kiinnostaa: olen ajanut kauden jälkeisiä testejä Estorilissa Irvinen kuluneen kauden autolla. Irvinen autolla tarkoittaa sitä, että minulla on tasan samat hevosvoimat ja pito. Alla yksi kokonainen stintti samalla bensakuormalla kuin kisassa ajaisi noin 2 pysähdyksen taktiikalla.
Car LN RP FP Fuel Wght Grip Lap_Time Session_Time AvPO MxPO F1 F4 F7 OT DC
#15 1 1 14 23.8 1399 19142 -:--.--- 0h01m46.629s 17% 20% 0 0 0 = Zak Ryker
#15 2 1 1 22.6 1395 19142 1:25.337 0h03m11.972s 17% 20% 0 0 0
#15 3 1 1 21.5 1391 18968 1:25.504 0h04m37.477s 17% 20% 0 0 0 *
#15 4 1 1 20.3 1386 18776 1:25.789 0h06m03.263s 17% 20% 0 0 0
#15 5 1 1 19.2 1382 18616 1:25.663 0h07m28.928s 18% 20% 0 0 0
#15 6 1 1 18.0 1378 18556 1:25.429 0h08m54.353s 17% 20% 0 0 0 *
#15 7 1 1 16.9 1374 18495 1:25.538 0h10m19.897s 17% 20% 0 0 0
#15 8 1 1 15.7 1369 18424 1:26.071 0h11m45.965s 17% 20% 0 0 0
#15 9 1 1 14.5 1365 18363 1:25.823 0h13m11.792s 17% 20% 0 0 0
#15 10 1 1 13.4 1361 18293 1:25.673 0h14m37.457s 17% 20% 0 0 0
#15 11 1 1 12.2 1357 18232 1:25.746 0h16m03.203s 17% 20% 0 0 0
#15 12 1 1 11.1 1352 18171 1:25.496 0h17m28.708s 17% 20% 0 0 0
#15 13 1 1 9.9 1348 18101 1:25.473 0h18m54.172s 17% 20% 0 0 0
#15 14 1 1 8.8 1344 18044 1:25.858 0h20m20.039s 17% 20% 0 0 0 *
#15 15 1 1 7.6 1340 17986 1:25.503 0h21m45.543s 17% 20% 0 0 0
#15 16 1 1 6.5 1336 17928 1:25.474 0h23m11.007s 17% 20% 0 0 0
#15 17 1 1 5.3 1331 17920 1:25.859 0h24m36.874s 17% 20% 0 0 0 *
#15 18 1 1 4.2 1327 17920 1:25.830 0h26m02.700s 17% 20% 0 0 0
#15 19 1 1 3.0 1323 17920 1:25.902 0h27m28.607s 17% 20% 0 0 0
#15 20 1 1 1.9 1318 17920 1:25.867 0h28m54.474s 17% 20% 0 0 0
Vertailun vuoksi Estorilin kilpailun nopeimmat kierrokset per kuljettaja. Suoraa vertailua ei voi tehdä, koska kilpailussa ajaminen on eri asia kuin hiljaisella radalla rauhassa testaaminen.
Koodi:┌──────────────────────────────────────────────────┐ │ Driver Best Laps │ │ ---------------- │ │ Portugal - Estoril │ │ (71 Laps) │ │ │ │ Pos Driver Best Lap │ │ │ │ 1st Michael Schumacher 1m 23.772s │ │ Benetton - Ford │ │ 2nd David Coulthard 1m 24.136s │ │ Williams - Renault │ │ 3rd Damon Hill 1m 24.555s │ │ Williams - Renault │ │ 4th Mika Hakkinen 1m 24.834s │ │ McLaren - Peugeot │ │ 5th Gerhard Berger 1m 25.083s │ │ Ferrari - Ferrari │ │ 6th Jean Alesi 1m 25.404s │ │ Ferrari - Ferrari │ │ 7th Jos Verstappen 1m 25.443s │ │ Benetton - Ford │ │ 8th Martin Brundle 1m 25.481s │ │ McLaren - Peugeot │ │ 9th Eddie Irvine 1m 25.682s │ │ Jordan - Hart │ │ 10th Ukyo Katayama 1m 25.724s │ │ Tyrrell - Yamaha │ │ 11th Rubens Barrichello 1m 25.814s │ │ Jordan - Hart │ │ 12th Olivier Panis 1m 26.249s │ │ Ligier - Renault │ │ 13th Gianni Morbidelli 1m 26.258s │ │ Footwork - Ford │ │ 14th Pierluigi Martini 1m 26.459s │ │ Minardi - Ford │ │ 15th Heinz-Harald Frentzen 1m 26.652s │ │ Sauber - Mercedes │ │ 16th Christian Fittipaldi 1m 26.652s │ │ Footwork - Ford │ │ 17th Michele Alboreto 1m 26.784s │ │ Minardi - Ford │ │ 18th Mark Blundell 1m 26.891s │ │ Tyrrell - Yamaha │ │ 19th Erik Comas 1m 27.341s │ │ Larrousse - Ford │ │ 20th Johnny Herbert 1m 27.535s │ │ Lotus - Mugen Honda │ │ 21st Alessandro Zanardi 1m 27.710s │ │ Lotus - Mugen Honda │ │ 22nd Andrea de Cesaris 1m 27.787s │ │ Sauber - Mercedes │ │ 23rd Eric Bernard 1m 28.115s │ │ Ligier - Renault │ │ 24th Olivier Beretta 1m 28.564s │ │ Larrousse - Ford │ │ 25th David Brabham 1m 28.973s │ │ Simtek - Ford │ │ 26th Zak Ryker 1m 30.549s │ │ Pacific - Ilmor │ └──────────────────────────────────────────────────┘
Tiedossa melkoisen paljon enemmän kisailua, jos kierrosaikoihin tulee 5 sekunnin parannuksia. Toisaalta muutkin tallit ovat kehittyneet vuoden aikana. Odotan kyllä tulevan kauden alkua.