Vanhanliiton ukko tänne kirjoittelee, ei kiinnosta 1995 jälkeiset vehkeet, ja kuskit. Tuliko ne uritetut-renkaat kaudelle 1997...No Kimi kimitti mitä kimitti 20v sitten, ok.
Meni tunteeseen kun kuukausia katellut vanhoja videoita, HUH mitä kuskeja., kun katsoo mm. Laudan Schleifea.... Niki Lauda mulle on se vanhan liiton Kuningas Kuski, Jochen Rindt kanssa kova ja se Swedu, ihan killeri kuski ollut joka ei välittänyt omasta hengestään yhtään, vain ajasta. RIP.
Vanhan liiton, juu, mutta kyllähän se Kingi kummiskin on SENNA:
Onneksi on tämä netti, niin ette voi nähdä liikuttuneisuuttani kun katson tätä videota, joka kerta.
Koska tulee tippa silmään, itseasiassa on posket märkinä...Koska näin LIVEnä Sennan lopun, eli katsoin Suomen (MTV3) F1-lähetystä Livenä keväällä 1994 kun kävi miten kävi, olin silloin 20-vuotias...
Kymmenet ja kymmenet ko. tapahtumaa koskevat videot olen katsonut Tubesta näin jälkikäteen yli 30 vuoden jälkeenkin... esim. viime vuoden (2025) uusimmat tulokset, Sennalla kypäräkin osui betoniseinään josta ei mtn. mainintaa edes 2000-luvun loppulausoinnoissa esim. niiden oikeusjuttujen aikana...kypärää ei ole IKINÄ luovutettu kenellekkään ja se peitettiin nopeasti onnettomuuden jälkeen. Mutta siitä on ainakin yksi toimittajan valokuva jonka olen nähnyt...
Jos ikäisenäni pystytte katsomaan videon ilman että tulee tunteet pintaan niin nostan hattua. Koska kun olin 10+v, kasarin lopulla niin ei ollut nettiä, oli vaan TV:n tiedot ja lehdet, Brasialainen SENNA taas voitti F1 osakilpailun, ja taas. ja taas, välillä Prost ja taas Senna..
Vuosia ja vuosia meni.. Senna voitti usein, MM F1 kausiakin...se meni ytimeeni... itsestään selvyys... enemmän seurasin 1993 alkaen... kuulemma seuraavalle vuodelle tulee melkein itsestään ohjautuvat autot: luistonesto (TC), AKTIIVIJOUSITUS, ABS... mitä olikaan tietokone paskaa..
Sitten 1994 ja Imolan Musta viikonloppu, kaksi F1 kuljettajaa kuoli...Siinä meni mun lapsuuden ja nuoruuden idolini..
Ja voin vain nyt 52-vuotiaana kuvitella kuinka nykyaikana ei ole lapsilla, teineillä mitään idolia, siis ei ketään eikä mitään mitä ihannoida, ei mitään tavoiteltavaa, vaikkakin täysin kaukana olevaa F1-kuskin paikkaa..Nykyään tavoitteena joku halu olla Tube tähti. Ei ihmekkään että 20-vuotiaat vetää itsensä kiikkuun kun ei musta tullutkaan turhaa Tube tähteä...