- Liittynyt
- 08.02.2019
- Viestejä
- 127
Kyllä. Kokemus pitää olla mahdollisimman aito.Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Kyllä. Kokemus pitää olla mahdollisimman aito.Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?Iso-Britannia, Silverstone. Oli muuten vaikeaa löytää aika-ajoon asetukset, millä pääsee kisaan mukaan. Tämä rata vaatii raakaa tehoa ja sitä ei ole. Sitten piti ajaa ilman siipiä pelkillä renkailla. Kisassa noilla asetuksilla ei olisi päässyt edes ekasta mutkasta ehjänä läpi. Todella nautittava rata ajaa, yksi lempiradoistani
Aika-ajo:
Kisa:
Ei näy vielä sopimustarjouksia sähköpostilaatikossa
Oijoi mikä kuvagalleria Mahtavaa, jos tämä ketju inspiroi muitakin ajelemaan.Piti ihan tämän ketjun johdosta kaivella säilöstä tuo vanha kunnon GP2 ja tuupata se vanhukseen. Ah, intro ja menun musiikki
Ratin ja polkimien kanssa on vähän säätöä, mutta toivon merkkejä on ilmassa. Täytyy tutusta tämän modausmahdollisuuksiin tarkemmin.
Ajan tarkoituksella vaikeimmalla tasolla. Haluan simuloida miltä tuntuisi ajaa hitaimmassa autossa ja tuo talli tuolla kaudella oli tuon nopeuksinen. Vaikka se ei välttämättä videoista välity mitenkään, niin nautin suunnattomasti kun saan taistella koko ajan auton kanssa. Jokainen harjoitussessio ja aika-ajo on ajettava kunnolla ja haettava parempia säätöjä. Jopa kisaan pääsy tuntuu juhlalta, puhumattakaan jos pääsee maaliin saakka. Nuorempana en koskaan pystynyt ajamaan mestaruuskautta enempää kuin 3 ensimmäistä kisaa, koska halusin voittaa kaiken heti. Ensimmäiset pari kisaa ahdisti ajella viimeisten joukossa, mutta jostain syystä nyt olen oppinut nauttimaan ihan vain ajamisesta. On tosi hieno tunne, kun saa auton säädettyä tasapainoon siten, että sitä voi puskea mutkissa rajoille kierros toisensa jälkeen.Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?
Onko nuo sopimustarjoukset pelissä vakiona? Lapsena en kielitaidottomana tainnut pelata muita pelimuotoja, kuin yksittäisiä kisoja.
Päivittyykö autot, kuljettavat ja tallien voimasuhteet tuon modin mukana, kun kausi vaihtuu?Yhdeksäs kisa, Hockenheim. On vaikea laittaa ratoja paremmuusjärjestykseen, mutta tämä on aina top-3:ssa, nimenomaan perinteisenä pitkänä versiona. Aivan mahtava rata ajaa kun onnistuin löytämään tosi hyvät asetukset, eli kaikki siivet pois ja katsotaan mitä auto kulkee. En muuten jäänyt huippunopeuksissa paljoakaan muille talleille. Ensimmäinen vapaa harjoitus sujui pelonsekaisissa tunnelmissa, kun en yhtään tiennyt mitä odottaa ja en uskaltanut kokeilla rajoja, tunnustelin vain miltä auto tuntuu. Vasta toisessa harjoituksessa ja toisessa aika-ajossa annoin palaa ja rupesin löytämään rajat eri mutkissa. Tämän radan tekniikka on löytää sopivat jarrukohdat. Ylivoimaisesti paras ajo koko kaudella.
Aika-ajo:
Kilpailu:
Automaattisesti ei päivity mikään. Minun pitää itse muuttaa kaikki.Päivittyykö autot, kuljettavat ja tallien voimasuhteet tuon modin mukana, kun kausi vaihtuu?
On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimäänOijoi mikä kuvagalleria Mahtavaa, jos tämä ketju inspiroi muitakin ajelemaan.
Sivupolkuna: olen yrittänyt pari viikkoa saada GP3:sta toimimaan eri tavoilla. Windows XP Virtualboxissa, Hyper-V:ssä sekä QEMU:ssa, PCem:ssä ja VMwaressa, nuo kaikki Windows 10 Hostina. Seuraava askel: ostin uuden SSD-levyn ja asensin siihen Debianin, jotta saan KVM+QEMU toimimaan (Kernel based Virtual Machine). Asensin siihenkin Windows XP:n. En ole vielä saanut GP3:sta toimimaan vakaasti (joutuu käyttämään software rendereriä ja peli kaatuilee) Juttuni pointti on se, että GP2:n ajomalli on jotenkin paljon nautittavampi kuin GP3:ssa, ainakin peruspelissä, 2000 lisäosaa en ole testannut lainkaan. GP2:ssa pidon tuntuma on jotenkin paljon tarkempi ja sitä pystyy hallitsemaan paremmin.
Minulla se lähti harmittomasti, kun vuoden alussa kokeilin peliä pitkästä aikaa. Sitten vaan ajelin huvikseni ja testailin, että mitenkäs tämä peli taas toimikaan. Seuraavaksi googletin GP2-foorumeita ja löysin modityökalut. Asensin huvikseni GP2Edit-ohjelman ja muutin auton tehot tallia vastaavaksi. Siitä se sitten lähti. Siirryin koko ajan kovempiin editoreihin ja nyt en pääse irti.On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimään
Kyllä saa. Se on ollut päällimmäisenä vaihtoehtona koko ajan. Olen vain ensin yrittänyt kaikkea mahdollista, että GP3:sta ei tarvitsisi skipata välistä. Siihen tosin on huonoin modivalikoima ja varsinkin GP3-2000 -versioon.Jos saa, niin ite suosittelen suoraan hyppäämistä GP4:aan. Toimii niin Win 7:lla, 10:lla ja ehkä 11:llakin. Ei juurikaan tarvitse säätöä. Modeja, ratoja, you name it, löytyy pilvin pimein.
31:58 kohdassa oli nokkakolari senteistä kiinni. Onneksi taistelit edes hieman kierroksella ohi tulevien kanssa. Yksi peräänajokin taisi tulla, kun nostit kaasua päästäksesi letkan ohi.14/16 kilpailu Zak Rykerin ensimmäiseen kauteen ajettu. Espanjan Jerezissä. En ole koskaan tykännyt tästä radasta, enkä pidä siitä vieläkään. Tällä Pacificin autolla siinä on kolme mutkaa, joissa auto aliohjaa ja kaikissa muissa tasapaino on hyvä ensimmäiset 3-4 kierrosta. Sen jälkeen auto alkaa sekä ali- että yliohjaamaan siellä täällä. Kilpailu on pitkä, lähes 70 kierrosta, ja jokainen mutka on taistelua, kuten kuuluukin.
Aika-ajo:
Kilpailu:
No niinpäs olikin. Spinnasin auton siinä kohtaa kun vaisto käskee ajamaan koko ajan täysillä ja renkailta ei voinut enää pyytää mitään. Sitten aiheutin melkein joukkokolarin kun yritin päästä takaisin oikeaan ajosuuntaan. Hyvä, että nauhoitan kisat, olin aivan autuaasti unohtanut tuon. Jotenkin siinä kisan jälkeen muisti on aika tyhjä ja on vain onnellinen kun on päässyt loppuun saakka.31:58 kohdassa oli nokkakolari senteistä kiinni. Onneksi taistelit edes hieman kierroksella ohi tulevien kanssa. Yksi peräänajokin taisi tulla, kun nostit kaasua päästäksesi letkan ohi.
A,Z, pilkku ja piste. Tällä mentiin penskana ja hauskaa oli.Tämän pelin pelattavuus pelkällä näppäimistöllä on muuten jotain käsittämättömän hyvää. Auton reagointi on välitöntä ja jotenkin loogista. En ole koskaan pelannut GP2:sta ratilla, se voisi olla myös mielenkiintoinen kokeilu. Nelosta tuli ajettua mutta ei mitään muistikuvaa siitä.
Ei se mitään iloa pilaa. Suora palaute on paras palkinto minulleNäin ilon pilaajana ilmoitan, että nuo ensikauden SakariO:n ajot kiinnostaa enemmän kuin nuo nykyiset, kun sillä autolla voi ehkä jo päästäkin johonkin. Nykyinen kausi kyllä melkoinen masokismi harjoitus.
Kiitos kannustuksesta! Rata on vaikea, muutama mutka on sellainen mitä on vaikea ajaa kierros toisensa jälkeen kunnolla. Siksi ajan tätä, noita ratoja on tosi vaikea ajaa täysillä kierros toisensa jälkeen, tekemättä virheitä. Tuolla autolla pystyy ajamaan sen vikan mutkan(130R) ennen shikaania nostamatta kaasua, jos laittaa siivet täysille, mutta niillä asetuksilla kierrosaika tippuu ainakin sekunnilla, koska suoria on niin paljon. Kokeilin sitä harjoituksissa.Hienoo ajeluu, tulee aika kovat fläsärit nuoruudesta itelle tästä. Ton neulansilmän ko pystyis vetää mintiks ja sais auton asetukset sillai et voi kaahata ton vikan mutkan ennen shikaania kaasu pohjassa ni ens kaudella voitat jo kilpailuja. Suzuka here I come!
Voi ei, otan osaa. Olen itsekin hävittänyt nuorempana jotain muistoarvoltaan (itselle) arvokasta tavaraa, joka harmittaa vielä tänäkin päivänä.Jestas mitkä flashbackit tuli minullakin. Sääli että GP2 ostopakkauksineen meni jonkun vanhan koneen mukana kiertoon. Eihän sitä silloin ymmärtänyt että kulttiklassikosta oli kyse.
Kiitos, olen oikein otettu. Tarkoitus on jatkaa raportointia myös seuraavalla kaudella. Pidän tässä kausien välissä muutaman kuukauden tauon varmaankin ja testailen erilaisia asioita, ja mietin että miten lähestyn tulevaa kautta.Hieno nostalginen lanka, toivottavasti @SakariO jatkat raportointia myös seuraavallakin kaudella.
Allekirjoittaneen ensimmäinen peli oli Indianapolis 500: The Simulation (1989) pc:lle vaikken omannut pc:tä. En muista mitä itse pelille tapahtui aikojen saatossa mutta kolmisen vuotta sitten korjasin vahingon hankkimalla avaamattomat Big Box (disketti) kappaleet pc:lle sekä amigalle.
Tästä halukkaille avaamaton GP2 PC-keräilykappale, paremmin aiheesta tietävät voivat sanoa onko kyse uusintapainoksesta vaiko alkuperäisestä.
Microprose Grand Prix 2 Big Box PC edition Sealed | eBay