Grand Prix 2 (1996)

Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
112
Iso-Britannia, Silverstone. Oli muuten vaikeaa löytää aika-ajoon asetukset, millä pääsee kisaan mukaan. Tämä rata vaatii raakaa tehoa ja sitä ei ole. Sitten piti ajaa ilman siipiä pelkillä renkailla. Kisassa noilla asetuksilla ei olisi päässyt edes ekasta mutkasta ehjänä läpi. Todella nautittava rata ajaa, yksi lempiradoistani :love2:

Aika-ajo:



Kisa:


Ei näy vielä sopimustarjouksia sähköpostilaatikossa :nb:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.09.2022
Viestejä
89
Piti ihan tämän ketjun johdosta kaivella säilöstä tuo vanha kunnon GP2 ja tuupata se vanhukseen. Ah, intro ja menun musiikki :)
Ratin ja polkimien kanssa on vähän säätöä, mutta toivon merkkejä on ilmassa. Täytyy tutusta tämän modausmahdollisuuksiin tarkemmin.

gp2.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 181
Iso-Britannia, Silverstone. Oli muuten vaikeaa löytää aika-ajoon asetukset, millä pääsee kisaan mukaan. Tämä rata vaatii raakaa tehoa ja sitä ei ole. Sitten piti ajaa ilman siipiä pelkillä renkailla. Kisassa noilla asetuksilla ei olisi päässyt edes ekasta mutkasta ehjänä läpi. Todella nautittava rata ajaa, yksi lempiradoistani :love2:

Aika-ajo:



Kisa:


Ei näy vielä sopimustarjouksia sähköpostilaatikossa :nb:

Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?

Onko nuo sopimustarjoukset pelissä vakiona? Lapsena en kielitaidottomana tainnut pelata muita pelimuotoja, kuin yksittäisiä kisoja.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
112
Piti ihan tämän ketjun johdosta kaivella säilöstä tuo vanha kunnon GP2 ja tuupata se vanhukseen. Ah, intro ja menun musiikki :)
Ratin ja polkimien kanssa on vähän säätöä, mutta toivon merkkejä on ilmassa. Täytyy tutusta tämän modausmahdollisuuksiin tarkemmin.

Oijoi mikä kuvagalleria :hungry: Mahtavaa, jos tämä ketju inspiroi muitakin ajelemaan.

Sivupolkuna: olen yrittänyt pari viikkoa saada GP3:sta toimimaan eri tavoilla. Windows XP Virtualboxissa, Hyper-V:ssä sekä QEMU:ssa, PCem:ssä ja VMwaressa, nuo kaikki Windows 10 Hostina. Seuraava askel: ostin uuden SSD-levyn ja asensin siihen Debianin, jotta saan KVM+QEMU toimimaan (Kernel based Virtual Machine). Asensin siihenkin Windows XP:n. En ole vielä saanut GP3:sta toimimaan vakaasti (joutuu käyttämään software rendereriä ja peli kaatuilee) Juttuni pointti on se, että GP2:n ajomalli on jotenkin paljon nautittavampi kuin GP3:ssa, ainakin peruspelissä, 2000 lisäosaa en ole testannut lainkaan. GP2:ssa pidon tuntuma on jotenkin paljon tarkempi ja sitä pystyy hallitsemaan paremmin.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
112
Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?

Onko nuo sopimustarjoukset pelissä vakiona? Lapsena en kielitaidottomana tainnut pelata muita pelimuotoja, kuin yksittäisiä kisoja.
Ajan tarkoituksella vaikeimmalla tasolla. Haluan simuloida miltä tuntuisi ajaa hitaimmassa autossa ja tuo talli tuolla kaudella oli tuon nopeuksinen. Vaikka se ei välttämättä videoista välity mitenkään, niin nautin suunnattomasti kun saan taistella koko ajan auton kanssa. Jokainen harjoitussessio ja aika-ajo on ajettava kunnolla ja haettava parempia säätöjä. Jopa kisaan pääsy tuntuu juhlalta, puhumattakaan jos pääsee maaliin saakka. Nuorempana en koskaan pystynyt ajamaan mestaruuskautta enempää kuin 3 ensimmäistä kisaa, koska halusin voittaa kaiken heti. Ensimmäiset pari kisaa ahdisti ajella viimeisten joukossa, mutta jostain syystä nyt olen oppinut nauttimaan ihan vain ajamisesta. On tosi hieno tunne, kun saa auton säädettyä tasapainoon siten, että sitä voi puskea mutkissa rajoille kierros toisensa jälkeen.

Yksi erittäin iso syy, miksi halusin muokata peliä vastaamaan mahdollisimman tarkasti tallin suorituskykyä oli se, että autoon ei käy samat astukset kuin vakiopelissä. Haluan, että jokaisella kaudella on pakko hakea ne parhaat säädöt aina uudestaan jokaiselle radalle, kuten oikeastikin. Ja jostain syystä peli tosiaan taipuu tuohon, eli koska autossa on vähän pitoa, niin joudun ajamaan isolla siivellä ja ajat ovat tosi lähellä sitä mihin tuolla autolla pystyi. Ainoa, että kisaan sillä ei oikeasti päässyt kertaakaan vuonna 1994. Siitä olen joutunut tinkimään, koska GP2 ei tue pelaajan pudottamista kisasta ulos huonon aika-ajotuloksen takia.

Pelissä on vakiona vain kausimoodi, ei uramoodia. Urasimulaatioon käytän ohjelmaa F1Career (tekijä: Arturo Baz).

Ohjelma löytyy täältä: gp2_util

Ajan F1Careeria ja pelin modaustyökaluja virtuaalikoneessa (VirtualBox) johon on asennettu 32 bittinen Windows XP. Syystä, että osa työkaluista on 16-bittisiä ja jotkut toimivat vain komentokehotteessa.

Ohjelman asennuksen jälkeen siihen pitää syöttää mitkä kisat ajetaan tulevalla kaudella ja missä järjestyksessä, sekä mitkä tallit ovat mukana ja niiden paremmuusjärjestys.

Jokaisen kisan jälkeen ohjelmaan syötetään omat ja tallikaverin tulokset: sijoitus aika-ajossa, sijoitus kisassa ja mahdolliset keskeytykset. Kauden jälkipuoliskolla ohjelma rupeaa tarjoamaan sopimuksia muista talleista oman menestyksen mukaisesti. Tämä on minulle se homman suola, pelkkä kausi GP2:ssa ei riitä, vaan mukaan pitää saada talliportaissa eteneminen.

Yhteenvetona: haluan kokea maksimirealismin (niin kuin nyt kotona tietokoneen ääressä voi kokea) matkalla kohti parempia talleja, kisavoittoja ja mestaruuksia. Mitä hankalampaa, sen paremmalta se tuntuu.

Lupasin jakaa, että miten olen modannut pelin pitoa. Tässä kuva tekemästäni Excelistä, siitä näkee kuinka hidas Pacific oikeasti onkaan. Jos joku kehittää paremman mallin, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.


Lisäys: pari muuta asiaa joita haluan yrittää simuloida:

a) Sokkona uuteen kauteen lähteminen, eli se että ei tiedä kuinka nopea auto on suhteessa muihin. Sen pystyy osittain tekemään siten, että lataa tuolta grandprix2.de -sivustolta kausipaketin ja lähtee uuteen kauteen vain sen verran testanneena, esimerkiksi Barcelonassa, että näkee että paketti toimii, mutta suorituskyky jokaisella radalla tulee "yllätyksenä".

b) Radan vaihtelut kaudesta toiseen. Tämä on paljon hankalampi koska pelin vakioratoja tahkotessa, samoille radoille käy suurin piirtein samanlaisilla autoilla samanlaiset säädöt, ja se käy pidemmän päälle tylsäksi, kun kauden alussa tietää valmiiksi miten kulkee missäkin. Tätä ryhdyn taklaamaan kaudesta 1996 eteenpäin kunnolla, jolloin korvaan lähes jokaisen vakioradan uudella.

Lisäys2: huijasinpas sen verran, että näköjään Kanadan GP:n saakka autolla oli mahdollisuus päästä aika-ajoista kisaan, koska tuolla on merkattu keskeytyksiä tilastoon siihen saakka. Maaliin autolla ei päästy kertaakaan: 1994 Formula One World Championship - Wikipedia (Bertrand Gachot ja Paul Belmondo)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
112
Yhdeksäs kisa, Hockenheim. On vaikea laittaa ratoja paremmuusjärjestykseen, mutta tämä on aina top-3:ssa, nimenomaan perinteisenä pitkänä versiona. Aivan mahtava rata ajaa kun onnistuin löytämään tosi hyvät asetukset, eli kaikki siivet pois ja katsotaan mitä auto kulkee. En muuten jäänyt huippunopeuksissa paljoakaan muille talleille. Ensimmäinen vapaa harjoitus sujui pelonsekaisissa tunnelmissa, kun en yhtään tiennyt mitä odottaa ja en uskaltanut kokeilla rajoja, tunnustelin vain miltä auto tuntuu. Vasta toisessa harjoituksessa ja toisessa aika-ajossa annoin palaa ja rupesin löytämään rajat eri mutkissa. Tämän radan tekniikka on löytää sopivat jarrukohdat. Ylivoimaisesti paras ajo koko kaudella.


Aika-ajo:



Kilpailu:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 886
Viestejä
4 271 445
Jäsenet
71 577
Uusin jäsen
DieMannschaft

Hinta.fi

Ylös Bottom