Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Vähän on kyllä liipaisimissa deadzone pielessä, esim kaasu on täysillä vaikka liipasisin hädintuskin on puolessa välissä menossa.

Tää on kyllä ihan hanurista, tuossa yhdessä alkupään mutka lisenssissä tehokkaalla takavetoisella ihan mahdoton annostella kaasua sopivaa määrää. Liipaisimen liikerata 0-100% lineaarisesti kiitos.

Sitten jos meinaa mennä ympäri on tässä joku sisäänrakennettu anticounter vastaohjaus joka yrittää pelastaa spinniltä vaikka kaikki ajoavut on pois päältä.
 
Ihan pikkuisen aloiteltu ps5 ohjaimella, kaksi ensimmäistä lupa luokkaa gold ajoilla. Jarrujen käyttö kyllä vaatii tosi paljon totutttelua kulta aikoihin/alle ohje videon aikoihin. Ulko kuva autosta vaikuttaa auttavan paljon, varsinkin hahmottamaan autojen mitta suhteita ja minne päin auto oikeasti on menossa tietyissä mutka kokeissa. Parissa testissä tosi ihmeitä ohjaimen käsittelijältä tuntui vaativan, että sai oikean verran jarruvoimaa tiehen. Ei ihan vielä Playstationin kanssa yhteen sopivaa rattia tee mieli, asiaan uudelleen katsaus jos VR tuki tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida olla virallisesti tuettu ratti. Toiminee vain joissain ps4 peleissä.



Iso kiitos näistä! Testasin peliä Thrustmasterin T300RS -ratilla ja hyvin näyttäis pelittävän. :)
 
Ensimmäinen kova jarrutus suoran päässä tehdään niin, että auto pysyy mahdollisimman suorassa, ei pumpata, ei heiluta. Sen jälkeen lähdetään löysäämään hitaasti jarrua samaan aikaan kun käännetään hellästi sisään mutkan keskipisteeseen (ns. trail braking). Mutkan keskipisteessä eli apexissa vaihdetaan jarrulta takaisin kaasulle. Kaasua ei runtata heti pohjaan, vaan painetaan se auton tehoista riippuen pohjaan varovasti että pito ja auton tasapaino säilyy. Kaikenlainen edestakainen hötkyily kaasun/jarrun/kääntämisen kanssa on pahasta, koska auton painopisteen on kokoajan tarkoitus pysyä balansissa. Jos auton painopiste heiluu, pito häviää. Pitoa on aina käytettävissä rajallisesti joko jarruttamiseen, kiihdyttämiseen tai kääntämiseen. Yhtäaikaa et voi tehdä montaa asiaa. Jos jarrutat kovaa, et voi kääntää kovaa, koska käytettävissä oleva pito menee siihen jarrutukseen eikä sivuttaispitoa enää jää jäljelle.
No se tuli kattavasti. Lähdenpä koittamaan lisenssejä uudestaan. Tattis :thumbsup:
 
Sitten jos meinaa mennä ympäri on tässä joku sisäänrakennettu anticounter vastaohjaus joka yrittää pelastaa spinniltä vaikka kaikki ajoavut on pois päältä
Tuolle automaattiselle vastaohjauksellekin on oma asetus, sen kanssa ajamisesta ei kyllä tullut mitään.

Ei se mun mielestä kyllä enää tee mitään kun se on pois päältä? Ainakin ite saan nyt jopa usein luistot kiinni, ton avun kanssa meni aina yli kun korjasin itse JA automaatti korjasi, lopputulos liikaa.
 
Skip Barberin Going Faster kirja on ihan mahtava, jos haluaa käydä teoriaa läpi miten ajaa nopeammin. Vaikka tuo on tarkoitettu oikeaan maailmaan niin sen opit pätee gran turismoon yhtälailla. Siinä on hyvin selitetty erityyppisiä mutkia, jarrutustapoja, kiihdytystä jne.

 
Onpa harvinaisen tyhmä rata tuo Tokyo Expressway.
Kaasu pohjassa vaan alitehosella autolla 1.5s/kierros eroa.
Kaiteesta vaan tukea, kun ei mitään rankkua siitä seuraa.
Hidastuis nyt vauhti edes kunnolla, mutta ei edes sitä.
:rofl:
Ja ennekuin joku nihilisti tulee ajohanskoissaan vinkumaan, että ei näin saa ajaa niin saa näköjään, kun peli sen antaa tehdä..
 
Onpa harvinaisen tyhmä rata tuo Tokyo Expressway.
Kaasu pohjassa vaan alitehosella autolla 1.5s/kierros eroa.
Kaiteesta vaan tukea, kun ei mitään rankkua siitä seuraa.
Hidastuis nyt vauhti edes kunnolla, mutta ei edes sitä.
:rofl:
Ja ennekuin joku nihilisti tulee ajohanskoissaan vinkumaan, että ei näin saa ajaa niin saa näköjään, kun peli sen antaa tehdä..

Kaiteeseen osumisesta pitäisi tulla 0.5s rangaistus. Näin ainankin kaikissa muissa radoissa.
 
Onpa harvinaisen tyhmä rata tuo Tokyo Expressway.
Kaasu pohjassa vaan alitehosella autolla 1.5s/kierros eroa.
Kaiteesta vaan tukea, kun ei mitään rankkua siitä seuraa.
Hidastuis nyt vauhti edes kunnolla, mutta ei edes sitä.
:rofl:
Ja ennekuin joku nihilisti tulee ajohanskoissaan vinkumaan, että ei näin saa ajaa niin saa näköjään, kun peli sen antaa tehdä..
No eiköhän tuokin aika pian muutu kun alkaa tulemaan PP rajoitetut kisat vastaan :smoke:

Unohtamatta:
The definition of a clean race in Gran Turismo 7 is to finish a race without hitting other cars or obstacles while you are on the track. If you successfully accomplish this and are deemed to have complete a clean race, you will be granted a whopping 50% credit bonus.
 
Kaiteeseen osumisesta pitäisi tulla 0.5s rangaistus. Näin ainankin kaikissa muissa radoissa.
No hyvä. On tuo nyt aika läppä, että autolla millä ei oikesti pysy mukana niin voittaa 10s erolla maalissa.

No eiköhän tuokin aika pian muutu kun alkaa tulemaan PP rajoitetut kisat vastaan :smoke:

Unohtamatta:
The definition of a clean race in Gran Turismo 7 is to finish a race without hitting other cars or obstacles while you are on the track. If you successfully accomplish this and are deemed to have complete a clean race, you will be granted a whopping 50% credit bonus.
Tämä on tuo P550 ClubmanCup+. Sentään ei tule tuota bonusta.
 
Clean bonus menee selkeästi kovin osumista. Saanut hieroja kylkeen ja ottaa pientä kosketusta aitaan ja silti tullut clean race.
 
Skip Barberin Going Faster kirja on ihan mahtava, jos haluaa käydä teoriaa läpi miten ajaa nopeammin. Vaikka tuo on tarkoitettu oikeaan maailmaan niin sen opit pätee gran turismoon yhtälailla. Siinä on hyvin selitetty erityyppisiä mutkia, jarrutustapoja, kiihdytystä jne.
Ekan Turismon mukana tuli paksu lehtinen jossa käytiin seikkaperäisesti läpi oikeat ajolinjat- ja jarrutustekniikat erilaisissa mutkissa, OG:t muistaa :smoke:
 
Ekan Turismon mukana tuli paksu lehtinen jossa käytiin seikkaperäisesti läpi oikeat ajolinjat- ja jarrutustekniikat erilaisissa mutkissa, OG:t muistaa :smoke:
Nyt kun mainitsit tuon niin muistan sen ohjeläystäkkeen. Toi skip barberin kirja on "hieman" syvemmälle menevä. Barberin opus on de facto kirja sisäistettäväksi, jos haluaa ajaa oikeita autoja radalla. Mukavasti vain kirjan opit nykyään toimii peleissäkin, kun ollaan päästy pois pelkästä arcadesta.
 
Voihan vittu tota typerää online paskaa.
Vedin tossa pari tuntia ja hyvät kisat ja menu bookin valmiiksi, sit ku siinä meinasin mennä sen lunastamaan niin peli jumitti kun yritti mennä siihen menuun missä on rakennukset, ei kaatunut vaan lataili siinä vaan 10min tekemättä mitään….
Suljin pelin ja vedin änäriä välissä ja nyt ku menin takas GT pariin niin tä on pyyhkinyt koko sen mun viime session pois, menu book 0 progressilla ja kaikki kisat muka vetämättä ja autot puuttuu.
Vittu mitä paskaa. :mad:
Samaa paskaa. Hieno oli kaksi tuntia saada kultalisenssejä ja tää ei sit muista niitä. Tää peli ei jää enää rest modeen mulla..
 
Siitä lukee siinä aloitukses alhaal... Tiedän hukkasin itsekin 8 kulta pyttyä...
 
Nyt taisi tulla raja vastaan omaan hienomotoriikkaan pädillä. Kaikki muu on goldia International Lisence A:ssa paitsi IA5. Ei vaan millään pysty olemaan niin tarkka tuossa. Oli myös ensimmäinen lisenssi jossa joutui hieromaan että saa edes pronssin.
 
Nyt olisi kaikki IA:n lisenssit myös kullalla. Saa nähdä jaksaako alkaa väkertämään S-lisenssejä kullalle. :D
 



Super GT:n uusi video näyttää aika hyvin miten tuunaaminen on pilannut moninpelin. Sai räpeltää melkolailla ennenkuin alkoi pärjäämään. Onko tämä tuunaus peli vai kilpa-ajopeli?

Itsellä ei ainankaan ole hirveästi kiinnostusta joka kerta kun daily race vaihtuu niin hommata autoa ja räplätä tuunausta. Vuoden päästä talli olisi varmaan täynnä autoja joita käytti kerran yhdessä daily racessa. Ellei siellä ole sitten mietitty tuota daily race rotaatiota järkevästi ja sääntöjä on vain kourallinen. Erilaisia autoja on GT7 kyllä niin täynnä että daily racejen sääntöjäkin voi olla loputtomasti.

Mielestäni myös osa autoista menettää niiden hohtoa tuunaamalla. Forzan tyyliin joku 60-luvun Mini kulkee 400km/h? Ei kiitos. Tässä ei nyt ihan noin räikeä tuo tuunaus ole, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuli tänään entinen Verkkokauppa.com asiakas. Olen tilannut ja maksanut tuon 25th anniversary edition -version jo syksyn puolella ja tänään asiakaspalvelusta tuli tieto, että kaikki tilaukset, joita ei nyt ole toimitettu peruutetaan ja niitä ei toimiteta. On kyllä harvinaisen petetty olo, varsinkin kun rahatkin ovat levänneet heidän tilillään jo muutaman kuukauden ja peliä ei olekaan koskaan tulossa. Näitä erikoisversioita ei taida enää mistään saada, joten keräilyputki näyttäisi nyt sitten katkeavan. Kaikista edellisistä Gran Turismoista löytyy erikoisversiot hyllystä.
Eikös tästä vois virallisen valituksen laittaa menee... eivät voi itse ymmärtääkseni noin vaan toimitusta perua.
 
Julkaisupäivänä tuli peli ostettua ja sen jälkeen ei ole paljoa muuta tehtykään kuin tätä pelattu.
Grafiikat varsinkin PS5 versiossa onnistuivat yllättämään. Tiesin että sieltä on hyvännäköinen peli tulossa, mutta kyllä siinä leuka tippui kun ekaa kertaa oikeasti ite pääsi pelaamaan.

Fysiikat myös on ottanut ison hyppäyksen GT Sportista. Auton painon ja pidon rajat tuntee paremmin ja sadekelillä ajaminen tuntuu paljon aiempaa aidommalta.
Tosin pieni Gran Turismomaisuus edelleen fysiikoissa on. Tuntuu että sielä fysiikkamoottorissa on vieläkin feikattu ja yksinkertaistettu muutamia asioita sen sijaan että oikeasti jäljiteltäisiin fysiikan lakeja.
Mutta ajaminen on todella hauskaa ja se on tärkeintä. Parempaa ajosimulaattoria ei konsoleille ole.

Autoja ehkä vähän kaipailisin lisää, mutta niitä onneksi on päivityksissä tulossa.

Ratavalikoimaan kuitenkin ehkä toistaiseksi kaipaisin eniten lisäystä.
Suurin osa noista fantasiaradoista on aivan perseestä. Ihan päättömiä kiemuroita täynnä tylsiä mutkia tylsien maisemien keskellä. Poikkeuksia ovat legendaariset Trial Mountain ja Deep Forest.
GT:ssä on aikaisemmin ollut hyviäkin fantasiaratoja, mutta nämä uudemmat radat ei oikein sytytä.
Onneksi mukana on kuitenkin ympäri maailmaa ihan oikeitakin kilparatoja. Jostain syystä kuitenkin suurin osa noista "ura" kisoista tuntuu keskittyvän noille fantasiaradoille.

Dual Sense tärinät tuntuu todella hyvältä ja jokaisen töyssyn ja tapahtuman tuntee ohjaimessa.
Liipaisimen tärinä ja muuttuva jäykkyys on myös hyvä juttu, mutta ehkä odotin että jarruttamisessa olisi vähän enemmän tuntumaa.
Jarruliipaisinta voisi hyödyntää paljon paremmin. Odotin että tässä jollain tapaa tuntisi jarruliipaisimessa kun renkaat lukkiutuvat tai ABS aktivoituu, mutta ei. Nyt oikeastaan jarruliipaisimessa on ainoastaan joku tietty jäykkyys joka vaihtelee autojen välillä.

Olen muuten tässä kauhulla lueskellut ympäri internettiä kun monella on korruptoitunut GT7:n tallennukset ja ovat joutuneet aloittamaan pelin alusta.
Itteeni ei kyllä mitenkään enää huvittais alottaa peliä alusta, joten otin PS5 asetuksista GT7:n kohdalta automaattisen tallennusten synkronoinnin Cloudin ja PS5:n väliltä pois, ja kerran päivässä sitten siirrän uusimman tallennuksen PS5:ltä tuonne Cloudiin. Eli jos nyt sattuu PS5:llä oleva tallennus korruptoitumaan niin on sitten suht tuore tallennus vielä ladattavissa takaisin sieltä Cloudista. Näin teen ainakin siihen asti kun joku korjaava päivitys tulee.

Super GT:n uusi video näyttää aika hyvin miten tuunaaminen on pilannut moninpelin. Sai räpeltää melkolailla ennenkuin alkoi pärjäämään. Onko tämä tuunaus peli vai kilpa-ajopeli?

Itellä ei ainankaan ole hirveästi kiinnostusta joka kerta kun daily race vaihtuu niin hommata autoa ja räplätä tuunausta. Vuoden päästä talli olisi varmaan täynnä autoja joita käytti kerran yhdessä daily racessa. Ellei siellä ole sitten mietitty tuota daily race rotaatiota järkevästi ja sääntöjä on vain kourallinen. Erilaisia autoja on GT7 kyllä niin täynnä että daily racejen sääntöjäkin voi olla loputtomasti.

Mielestäni myös osa autoista menettää niiden hohtoa tuunaamalla. Forzan tyyliin joku 60-luvun Mini kulkee 400km/h? Ei kiitos. Tässä ei nyt ihan noin räikeä tuo tuunaus ole, mutta kuitenkin.
Samaa mietin itekkin aluks kun ekaa kertaa Sport-kisoja ajelin. Toisaalta tykkään GT:ssä juurikin tuunailusta ja auton säätelystä, joten pikkuhiljaa aloin tykkäämään tuosta uudesta systeemistä.
Ymmärrän kuitenkin tuon pointin hyvin. Olisi kivempaa että ajotaidot ja hyvä kisaaminen ratkaisisi, eikä se kuinka kauan on jaksanut autoaan hioa.
Jonkun verran tästä on tainnut porukka valittaa, joten eiköhän asialle jotain tehdä. PD on yleensä aika hyvin kuunnellut palautetta.

Mielestäni yksi Daily Race saa olla sellainen missä voi kisailla vapaammin tuunatuilla autoilla ja kaksi muuta Dailya voisi olla GT Sport tyylisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuli tänään entinen Verkkokauppa.com asiakas. Olen tilannut ja maksanut tuon 25th anniversary edition -version jo syksyn puolella ja tänään asiakaspalvelusta tuli tieto, että kaikki tilaukset, joita ei nyt ole toimitettu peruutetaan ja niitä ei toimiteta. On kyllä harvinaisen petetty olo, varsinkin kun rahatkin ovat levänneet heidän tilillään jo muutaman kuukauden ja peliä ei olekaan koskaan tulossa. Näitä erikoisversioita ei taida enää mistään saada, joten keräilyputki näyttäisi nyt sitten katkeavan. Kaikista edellisistä Gran Turismoista löytyy erikoisversiot hyllystä.
Gigantti lähetti laskun lauantaina, joten taisi tuo oma 25th AE -tilaus lähteä lauantaina vasta liikenteeseen. Näillä näkymin siis mahdollisesti olisi myytävänä tuo fyysinen painos, kun kerkesin jo torstaina ostaa diginä.
 
Parempaa ajosimulaattoria ei konsoleille ole.

No ei tämä nyt sentään Asettoa voita. Enkä tiedä muutenkaan voiko tämän kohdalla edes puhua simulaattorista.

Kojelautakameran puute vituttaa, sen lisääminen ilmeisesti liian kova haaste japanilaisille.
 
Jarruliipaisinta voisi hyödyntää paljon paremmin. Odotin että tässä jollain tapaa tuntisi jarruliipaisimessa kun renkaat lukkiutuvat tai ABS aktivoituu, mutta ei. Nyt oikeastaan jarruliipaisimessa on ainoastaan joku tietty jäykkyys joka vaihtelee autojen välillä.

Kyllähän liipaisin rupeaa tärisemään kun absit aktivoituu?
 
Mikähän tuossa on kun vähän väliä tulee ilmoitus olet offline-tilassa ja sinne menee kisojen edistyminen. Saman kisan nyt kolme kertaa ajanut ja joka kerta tulee tuo ilmoitus ja reconnect-napista ei tuumaa mitään.
 
Tässä vaiheessa iso hatunnosto kaikille niille, jotka jaksavat yrittää vaikeimpia lisenssejä kultaan. Ei onnistu mitenkään. Nyt jo tiedän että jää trophy saamatta. Älyttömän vaikeita (siis kulta) Mietein myös oppimisen kannalta mitä järkeä toistaa kymmeniä ja kymmeniä kertoja samaa ja jos pääsisin tuurilla läpi toistojen jlk ja pyytäisit tekemään uudestaan niin tuskin pääsisin. Täytynee vetää kisoja mieluummin.
 
Itse olin jo ihan helisemässä national a 9:ssä.
Varmasti joku 200 yritystä vaatis. :rofl:
 
Vähän epätasaisia nuo on vaikeudeltaan. A9 oli eka jota piti vääntää ihan tosissaan ja pitkään. Sit taas IB testeistä tosi monta on mennyt helpohkosti kultaan, niistä enää 9 ja 10 ajamatta. Mutta on näissä onneksi enemmän haastetta kuin mitä eka lisenssi tarjosi, ne meni kultaan liiankin helpolla.

Itselle iso apu kyllä tuo, että haamuauton saa menemään vähän edellä. Puoli sekuntia pistin välimatkaa, niin siitä on hyvä katella miten on tullu vedettyä ja hieroa linjoja paremmaksi kun muistaa missä on menny pieleen.
 
Vähän epätasaisia nuo on vaikeudeltaan. A9 oli eka jota piti vääntää ihan tosissaan ja pitkään. Sit taas IB testeistä tosi monta on mennyt helpohkosti kultaan, niistä enää 9 ja 10 ajamatta. Mutta on näissä onneksi enemmän haastetta kuin mitä eka lisenssi tarjosi, ne meni kultaan liiankin helpolla.

Itselle iso apu kyllä tuo, että haamuauton saa menemään vähän edellä. Puoli sekuntia pistin välimatkaa, niin siitä on hyvä katella miten on tullu vedettyä ja hieroa linjoja paremmaksi kun muistaa missä on menny pieleen.
Itselle suurin apu oli (kiitos vaan sille joka asiasta täällä mainitsi) se että sen demonstrate auton ghostin saa myös vetämään radalla.

Tosta ns 3rd person kamerasta muuten sen verran että sieltä löytyy tosiaan kisan aikana menun kautta myös sellanen twiikki sille että saa near/far valita, itselle tuo near on ainakin paljon parempi kuin far, se tuo sen radan myös lähemmäs ja pelattavuus imo paljon helpompaa.
Toki sen haitta on sit muutama korkea auto, katto tulee niin tielle ettei näe eteensä :D
 
Jos jonkin parannuksen saisi noihin ajokorttitesteihin tms. niin toivottavasti seuraavassa gran turismo iteraatiossa olisi virtuaalinen opettaja mukana. Siis jotain samantyyppistä kuin jos menisi oikealle radalle ja olisi opettaja istumassa vieressä ja selittämässä mitä tehdään ja miksi. Ja tietty ideana tässä se, että ensin mentäisiin hitaasti ja sitten nopeampaa ja nopeampaa. Eikä niin kuin ainakin itse tulee tehtyä, että ensin jysäyttää liian kovaa, pellolle ja pikkuhiljaa sitten etsii ne rajat "väärinpäin" ajamalla mitä reaalimaailmassa ei voisi tehdä, kun lompakko ja niska ei kestäisi romurallia.
 
Viimeksi muokattu:
Jos jonkin parannuksen saisi noihin ajokorttitesteihin tms. niin toivottavasti seuraavassa gran turismo iteraatiossa olisi virtuaalinen opettaja mukana. Siis jotain samantyyppistä kuin jos menisi oikealle radalle ja olisi opettaja istumassa vieressä ja selittämässä mitä tehdään ja miksi.

Olisiko vähän hyvä. Itselläni ei koskaan ole riittänyt Gran Turismoissa kärsivällisyys katsoa mallisuoritusta videolta saati lukea sitä sanallista selitystä siitä, missä vaiheessa saa antaa kaasua jne. Aina olen puskenut väkisin noita enkä varmasti ole oppinut asioita kunnolla sen takia.
 
Mites nämä rewut toimii mitä tulee näistä kisoista mitkä koostuu useammista kisoista.
Kun tulee lopuksi sijoituksen mukaan 3 auto tickettiä joista sitten randomisti valitaan yksi, niin jos ton vetää uusiksi niin saako noi lopulta kaikki 3 vai onko tossa vaan toi yks mahis saada mieluisa auto?
Esim nyt ford mustangi mikä meni nyt ohi (sain chevi corvetten) niin mistä mä ton nyt sit repäsen jos en tuolta?
 
No mistä mä ton 71 mustangin sit saan hommattua?
Valikoissa näkyy aina se keltainen merkki siellä suunnassa mistä meneillään olevaa Menu bookia saa edistettyä.

Niitä seuraamalla löytyy siis aina se kisa mistä tarvittava auto on mahdollista saada palkinnoksi.

Noi kortit on ainakin tähän mennessä aina toimineet niin, että tyrkylle tulee ne kaikki kolme autoa jotka seuraava menu book vaatii keräämään. Yhden saat kortista (arpa ratkaisee minkä niistä) ja loput kaksi pitää käydä voittamassa kisoista.
 
Valikoissa näkyy aina se keltainen merkki siellä suunnassa mistä meneillään olevaa Menu bookia saa edistettyä.

Niitä seuraamalla löytyy siis aina se kisa mistä tarvittava auto on mahdollista saada palkinnoksi.

Noi kortit on ainakin tähän mennessä aina toimineet niin, että tyrkylle tulee ne kaikki kolme autoa jotka seuraava menu book vaatii keräämään. Yhden saat kortista (arpa ratkaisee minkä niistä) ja loput kaksi pitää käydä voittamassa kisoista.
Minä en siis ollut menu bookissa missä olisi tuota mustangia pyydetty, vaan koska itse pidän siitä autosta niin huolestuin, että näitä championship palkinnon 1 out of 3 rewu autoja ei saisi enää muualta hommattua.
 
No ei tämä nyt sentään Asettoa voita. Enkä tiedä muutenkaan voiko tämän kohdalla edes puhua simulaattorista.

Kojelautakameran puute vituttaa, sen lisääminen ilmeisesti liian kova haaste japanilaisille.
No tosiaan unohdin että Assetto oli myös konsoleille. Asseton fysiikoihin on vielä matkaa, mutta eiköhän GT7:kin voi simulaattoriksi kutsua. Ehkä tää on sieltä simujen kevyemmästä päästä, mutta kuitenkin. Selvästi tässä pyritään realistisuuteen ja aika hyvin ollaan onnistuttu. Toki matkaa niihin kaikkein HC:eimpiin simuihin on aika paljon.

Kamerakulmien säätömahollisuuksia sais tosiaan olla enemmän. Jotain ihan pieniä säätöjä saa kyllä tehtyä, mutta en ymmärrä miksei kameraa voisi vaikka vapaasti saada liikutettua haluamaansa kohtaan autossa.
FOV säätö puuttuu kokonaan myöskin. Ihan käsittämätöntä ettei kehittäjät voi sellaista peleihin laittaa. Ihmiset kuitenkin pelaa eri kokoisilta näytöiltä eri etäisyyksillä, joten yksi ja sama FOV ei voi mitenkään olla se optimaalinen kaikille.
Kyllähän liipaisin rupeaa tärisemään kun absit aktivoituu?
Näinpäs onkin. Nyt kun tarkemmin tota testailin ja vähän kevyemmin jarruttelin niin aloin huomaamaan tota tärinää. Oon kai runtannut ton jarruliipaisimen aina niin kovaa pohjaan ettei siinä ole tärinää kerennyt tuntea.
 
Älyttömän vaikeita (siis kulta) Mietein myös oppimisen kannalta mitä järkeä toistaa kymmeniä ja kymmeniä kertoja samaa ja jos pääsisin tuurilla läpi toistojen jlk ja pyytäisit tekemään uudestaan niin tuskin pääsisin. Täytynee vetää kisoja mieluummin.

Huomasin että itsellä ainakin toistaminen auttaa pääsemään tiettyyn pisteeseen. Se kulta tulee ehkä tuurilla välillä, mutta verrattuna ensimmäisiin yrityksiin 5 viimeisintä ennen kultaa kaikki ovat olleet samalla kymmenyksellä. Pitäisin itse johdonmukaisuutta erittäin hyvänä lähtökohtana alkaa oikeasti parantamaan.


Mulla katkes kamelin selkä. Tilasin DD Pro:n ilman load celliä. Hype ja into pelata tätä on nyt suurimmillaan joten en halua odotella rattia paria kuukautta. Pitää takoa rautaa kun se on kuumaa.

Siirtyy sitten ACC ja AC pariin uudella ratilla kun GT7 kyllästyttää.
 
Onko tässä ollut porukalla nykimistä PS5-versio? Eli pyöriikö sulavasti 4K / 60fps? ... entä miten ohjaimella pelaaminen, värinät ja tärinät? Kiinnostaisi myös tietää onko Pulse 3D äänistä mihinkään? (YouTube-videota katsoin ja fysiikat näyttivät upeilta ja äänet).
 
Onko tässä ollut porukalla nykimistä PS5-versio? Eli pyöriikö sulavasti 4K / 60fps? ... entä miten ohjaimella pelaaminen, värinät ja tärinät? Kiinnostaisi myös tietää onko Pulse 3D äänistä mihinkään? (YouTube-videota katsoin ja fysiikat näyttivät upeilta ja äänet).

Ainoat nykimiset tulee jos otat sadekelin kisan 20 auton kera ja lähdet perältä. Muuten täysin sulava kokemus. Uusintoihin saa 30fps säteenseurantamoodin, jos haluaa enemmän silmäkarkkia. Tai sitten ei säteenseurantaa ja 60fps replay.

Ohjaimen tärinät on next level verrattuna aikaisempiin autopeleihin. Jarrutuksissa/kiihdytyksissä tuntee absin/pidon liipaisimissa. Toki jos painaa liipaisimen pohjaan voimalla niin ei siellä pohjassapidon aikana liipaisimessa tunnu mitään vaikka itse ohjain tärisee silti. Palaute liipaisimissa siis tuntuu vain kun hienovaraisemmin käyttää liipaisimia eikä runno pohjaan. Minä kaipaan silti rattia(se on jossan laivassa matkalla). Hienovarainen ohjailu tateilla ei ole mun makuun, mutta varmasti osalle porukasta pad toimii niin hyvin ettei kaipaa rattia. Mun kyky pelata pad:lla lienee ei optimaalinen, kun ei ole sormissa tarpeeksi taitoa. En osaa fps pelejäkään pad:lla pelata ollenkaan.

Äänet luo myös oman osansa. ABS pois päältä ja lukkojarrutus niin renkaiden äänistä kuulee tosi hyvin mitä on tapahtumassa. Enää renkaat ei kilju vaan pikemminkin kuuluu etenkin kuulokkeita käyttäessä miten kumia kuritetaan. 3d äänet ovat myös mainio. Autot, helikopteri joka pörrää taivalla jne. paikallistuu kivasti. Iso osa autoista on edelleen hengettömiä moottoriääniensa osalta. Vaikea sanoa onko niin hengettömiä myös oikeasti vaiko pelissä vika. Osa autoista kuulostaa todella kivoilta.

Itse peli on se tuttu ja turvallinen gran turismo. Ei mitenkään mullistava tämä gt7. Silti se on yksi mun suosikkipeleistä. 9/10 peli mun kirjoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on ainakin ollut tarpeeksi haastetta näissä Cafe kisoissa kun pysyttelee 20 PP sisällä suosituksesta ja Hard AI:lla. Yleensä vasta viimeisellä kierroksella ja usein viimeisessä mutkassa pääsen ykköseksi.

Pädillä pelaamisesta ei muuta valitettavaa paitsi en oikeen vielä osaa ohjata tarkasti. Se auttoi kun rupesin painamaan tattia ylös muovia vasten ja käytän sitä tukena
 
Mulle on ainakin ollut tarpeeksi haastetta näissä Cafe kisoissa kun pysyttelee 20 PP sisällä suosituksesta ja Hard AI:lla. Yleensä vasta viimeisellä kierroksella ja usein viimeisessä mutkassa pääsen ykköseksi.

Pädillä pelaamisesta ei muuta valitettavaa paitsi en oikeen vielä osaa ohjata tarkasti. Se auttoi kun rupesin painamaan tattia ylös muovia vasten ja käytän sitä tukena
Tuota herkkyyttä voi myös säätää pelin controller asetuksista. Laita vaikka kolmoselle ja kattele eroja.
 
Kuinkas tämä sport -moninpeli oikein toimii? Tällä hetkellä mulla näkyy vain 2 erilaista daily racea ja nekin on itseasiassa samat kuin eilen. Kuinka usein nuo vaihtuu ja miksi erityyppisiä kisoja näkyy niin vähän?
 
Haluaisin että tulisi optioksi ottaa cockpit-kulman liike kokonaan pois tai vaikka saamaan se samanlaiseksi kuin Sportissa oli. Ei koko aikaa, mutta nyt pitemmän päälle alkanut käydä hermojen päälle se liike. VIe "tunnun" autoon vähäsen kun ohjaamisen ja auton liikkeen välillä se on se välikerros.

Niin ja liipaisimiin saisi tulla voimakkaampi vastus/säätöoptio asetuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan pelannut motion ohjauksella pidempään tätä? Äsken testasin peliä ekaa kertaa ja huvikseen otin tuon motionin käyttöön ja sehän tuntui kivalta - onkohan riittävän tarkka pidemmän päälle?

Voi tosin olla aika hankkia G27 ratille seuraaja.
 
B, A ja IB lisenssit meni kaikki kultaan ihan inhimillisen ajelun jälkeen. Mutta nyt sitten IA alkaa jo olla jotain muuta. Esimerkiksi se testi jossa on alla Nissan R92CP, hiiop vaan kun yrittää padilla saada sen pulkan osumaan yli 200 taulussa kaasu pohjassa just eikä melkein apexiin.
 
Kuinkas tämä sport -moninpeli oikein toimii? Tällä hetkellä mulla näkyy vain 2 erilaista daily racea ja nekin on itseasiassa samat kuin eilen. Kuinka usein nuo vaihtuu ja miksi erityyppisiä kisoja näkyy niin vähän?

Daily Raceja tulee olemaan 3 kappaletta, nyt niitä on vain 2. Kaikissa tulee olemaan tuunaaminen sallittu. GT Sportsissa ne vaihtuvat kerran viikossa. GT7:sta on sanottu vain "Daily Races will be updated at irregular intervals".

Noissa ajetaan aika-ajo ja sitten sut matchmaketaan driver rating(ajotaito) ja sportmanship ratingin(reilupelikerho) perusteella ja laitetaan gridille ajan mukaan. Aika-ajoista paras aika on voimassa niin kauan kunnes dailyt vaihtuvat. Driver rating nousee kun nostaa sijoja kisoissa. Sportmanship kun ei perseile.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom