Julkaisupäivänä tuli peli ostettua ja sen jälkeen ei ole paljoa muuta tehtykään kuin tätä pelattu.
Grafiikat varsinkin PS5 versiossa onnistuivat yllättämään. Tiesin että sieltä on hyvännäköinen peli tulossa, mutta kyllä siinä leuka tippui kun ekaa kertaa oikeasti ite pääsi pelaamaan.
Fysiikat myös on ottanut ison hyppäyksen GT Sportista. Auton painon ja pidon rajat tuntee paremmin ja sadekelillä ajaminen tuntuu paljon aiempaa aidommalta.
Tosin pieni Gran Turismomaisuus edelleen fysiikoissa on. Tuntuu että sielä fysiikkamoottorissa on vieläkin feikattu ja yksinkertaistettu muutamia asioita sen sijaan että oikeasti jäljiteltäisiin fysiikan lakeja.
Mutta ajaminen on todella hauskaa ja se on tärkeintä. Parempaa ajosimulaattoria ei konsoleille ole.
Autoja ehkä vähän kaipailisin lisää, mutta niitä onneksi on päivityksissä tulossa.
Ratavalikoimaan kuitenkin ehkä toistaiseksi kaipaisin eniten lisäystä.
Suurin osa noista fantasiaradoista on aivan perseestä. Ihan päättömiä kiemuroita täynnä tylsiä mutkia tylsien maisemien keskellä. Poikkeuksia ovat legendaariset Trial Mountain ja Deep Forest.
GT:ssä on aikaisemmin ollut hyviäkin fantasiaratoja, mutta nämä uudemmat radat ei oikein sytytä.
Onneksi mukana on kuitenkin ympäri maailmaa ihan oikeitakin kilparatoja. Jostain syystä kuitenkin suurin osa noista "ura" kisoista tuntuu keskittyvän noille fantasiaradoille.
Dual Sense tärinät tuntuu todella hyvältä ja jokaisen töyssyn ja tapahtuman tuntee ohjaimessa.
Liipaisimen tärinä ja muuttuva jäykkyys on myös hyvä juttu, mutta ehkä odotin että jarruttamisessa olisi vähän enemmän tuntumaa.
Jarruliipaisinta voisi hyödyntää paljon paremmin. Odotin että tässä jollain tapaa tuntisi jarruliipaisimessa kun renkaat lukkiutuvat tai ABS aktivoituu, mutta ei. Nyt oikeastaan jarruliipaisimessa on ainoastaan joku tietty jäykkyys joka vaihtelee autojen välillä.
Olen muuten tässä kauhulla lueskellut ympäri internettiä kun monella on korruptoitunut GT7:n tallennukset ja ovat joutuneet aloittamaan pelin alusta.
Itteeni ei kyllä mitenkään enää huvittais alottaa peliä alusta, joten otin PS5 asetuksista GT7:n kohdalta automaattisen tallennusten synkronoinnin Cloudin ja PS5:n väliltä pois, ja kerran päivässä sitten siirrän uusimman tallennuksen PS5:ltä tuonne Cloudiin. Eli jos nyt sattuu PS5:llä oleva tallennus korruptoitumaan niin on sitten suht tuore tallennus vielä ladattavissa takaisin sieltä Cloudista. Näin teen ainakin siihen asti kun joku korjaava päivitys tulee.
Super GT:n uusi video näyttää aika hyvin miten tuunaaminen on pilannut moninpelin. Sai räpeltää melkolailla ennenkuin alkoi pärjäämään. Onko tämä tuunaus peli vai kilpa-ajopeli?
Itellä ei ainankaan ole hirveästi kiinnostusta joka kerta kun daily race vaihtuu niin hommata autoa ja räplätä tuunausta. Vuoden päästä talli olisi varmaan täynnä autoja joita käytti kerran yhdessä daily racessa. Ellei siellä ole sitten mietitty tuota daily race rotaatiota järkevästi ja sääntöjä on vain kourallinen. Erilaisia autoja on GT7 kyllä niin täynnä että daily racejen sääntöjäkin voi olla loputtomasti.
Mielestäni myös osa autoista menettää niiden hohtoa tuunaamalla. Forzan tyyliin joku 60-luvun Mini kulkee 400km/h? Ei kiitos. Tässä ei nyt ihan noin räikeä tuo tuunaus ole, mutta kuitenkin.
Samaa mietin itekkin aluks kun ekaa kertaa Sport-kisoja ajelin. Toisaalta tykkään GT:ssä juurikin tuunailusta ja auton säätelystä, joten pikkuhiljaa aloin tykkäämään tuosta uudesta systeemistä.
Ymmärrän kuitenkin tuon pointin hyvin. Olisi kivempaa että ajotaidot ja hyvä kisaaminen ratkaisisi, eikä se kuinka kauan on jaksanut autoaan hioa.
Jonkun verran tästä on tainnut porukka valittaa, joten eiköhän asialle jotain tehdä. PD on yleensä aika hyvin kuunnellut palautetta.
Mielestäni yksi Daily Race saa olla sellainen missä voi kisailla vapaammin tuunatuilla autoilla ja kaksi muuta Dailya voisi olla GT Sport tyylisiä.