Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pelaajalehdessä, siis uusin lehti, juttu kokonaisuus -> Sim Racing harrastuksesta. Tässä heidän kokemuksiaan GT7.
Oli hyvä pätkä pelaajalta. Mielenkiintoista miten ei auto/simufanaatikkokin voi suhtautua positiivisesti gt7 kokemukseen ja fiilistelyihin.
Edelleen eeppisin taistelu on ollut itselläni niillä 16 heppaisilla Fiat 500:lla. Vauhdista ei ole tietoakaan, ja kiihtyminen kestää yhtä kauan kuin täysperävaunurekalla. Kun vauhdin menettää, niin takaisin matkanopeuteen kiihdyttäminen vaan kestää ikuisuuden. Lisäksi kippo on kiikkerä kuin mikä ja luistelee alhaisisakin nopeuksissa. Kuten introssa mianitttiin, Dog fight ! Ja sitä se oli.
Tää on muuten jännä juttu. Tuntuu nämä haastavat jutut vaihtelevan aika paljon. Joilekin joku on helppo ja toiselle sama on haastava ja sitten taas päinvastoin.
Pelasitko automaattivaihteilla? Mielestäni tuo oli helppo skaba manuaalilla. Automaatilla vaihde oli liian iso ylämäkiin ja hyvä ettei Fiat sammunut
Tuli muuten taas mieleen näiden pelien hinta, joska oli alussa paljonkin puhetta Itsekin maksoin tästä sen 80 EUR Storesta ostettuna. Hintahan on kova, mutta kun nyt jälkikäteen miettii, niin aika halpaa hupia tämä on. Ei riemulle paljoa tuntihinnaksi tule.
Tuli muuten taas mieleen näiden pelien hinta, josta oli alussa paljonkin puhetta Itsekin maksoin tästä sen 80 EUR Storesta ostettuna. Hintahan on kova, mutta kun nyt jälkikäteen miettii, niin aika halpaa hupia tämä on. Ei riemulle paljoa tuntihinnaksi tule.
Ei pysty noihin levyversioihin enää. Jää pelit pelaamatta, jos pitää levyjä vaihdella. Niin laiska, niin laiska.
Omalla kohdalla pääsi tuntipalkoille, kun kivijalasta haki kävellen "julkaisualesta" 45 eurolla.
PS4 Pro löytyisi ja sain 50 euron lahjakortin PSN kauppaan. Onko tämä peli tuolle pleikkaversiolle ihan pelattava?
Ei laiska vaan fiksu. Itsellä ihan sama juttu. Pelien välillä helppo ja nopea siirtyä. Ostotapahtuma ja sitä rataa. En enää osaisi vaihtaa levyä, ja tämä ei ole vitsi. Esim. PS4 Pro konsolissa en tiennyt minne työntää se levy.
PS5 muutenkin se ainoa oikea tapa pelata -> GT7
Aurinko paistaa ulkona, jos lähtis vaikka lenkille hieman jäähdytteleen tunteita.
Tällä hetkellä pelaan turismoa ja horizonia, yleensä pari päivää toista ja sitten pari päivää toista. Eli muutama levyn vaihto viikossa.
Kuinka monta viikkoa on vuodessa? Miten muistelen että jotain 56... juuba juu duuba duu, ei mulla muuta. Ymmärrän fyysisen levyn keräilyn jos pelihylly. Muuten aivan naurettavaa touhua. PS5 DIGI-kirjasto on kaunista, nopeaa, helppoa + osto tapahtuma! Mielettömän hienoksi menneet asiat.
Joillakin sitä kuntoa on sen verran että jaksaa silloin tällöin vaihtaa sitä levyä.Jos harrastat Sim Racing touhua, niin tottakai hyvä kunto kuuluu asiaan. Eli se parantaa pelisuoritusta huomattavasti:
- paineen sietokyky
- ryhti
- yleinen positiivisuus
- ei lihassärkyjä
Oppiminen tapahtuu päivä päivältä, siksi lepo tärkeää koska -> kroppa + aivot. Esim. nämä Räikköset, Bottakset ja Latvalat ovat erittäin kova kuntoisia ja se osittain selittää myös niitä kylmiä hermoja.
Kuinka monta viikkoa on vuodessa? Miten muistelen että jotain 56... juuba juu duuba duu, ei mulla muuta. Ymmärrän fyysisen levyn keräilyn jos pelihylly. Muuten aivan naurettavaa touhua. PS5 DIGI-kirjasto on kaunista, nopeaa, helppoa + osto tapahtuma! Mielettömän hienoksi menneet asiat.
On kyllä niin upea tuo Anniversary steelbox, ettei harmita yhtään levyn vaihto. Kai se pitää vielä uusin Pelaaja-lehtikin hankkia tuohon kylkeen.
Sulta ei puutu enää kuin tämä peli sekä konsoli jolla sitä voi pelata! Ai että..Noniin... uusin Pelaajalehti kädessä ja mm. GT7 + Sim Racing, yhteensä 12-sivua kuvia ja tekstiä... ai että. Kahvi tulille ja tuore rahkapulla kehiin. Aurinko paistaa ulkona ja pesukone jauhaa pyykistä puhdasta. 5/5.
Kai oli oikeet sadekelin renkaat alla? Kunhan varmistan...Sadekeli on kyllä yhtä paskaa, kone vetää kuin kuivalla eikä mitään jakoa, oli todella lähellä lentää ohjain seinään kun meni hermo niin totaalisesti. Onneksi ei ole aseita himassa.
Sohaisen nyt muurahaispesään ja totean että jos pitää valita kahdesta arvosanasta - eli ilahduttava vai pettymys - niin ääneni menee kohtaan pettymys. Kokemukset puhtaasti yksinpelin puolelta katsottuna.
Kaikkia Turismoja pl. Turismo Sport on tullut pelattua paljon joten tiesin varsin hyvin mitä odottaa peliltä. Ja odotukset kasvoivat kun painopistettä oli kallistetty jälleen perinteisemmän Turismon ja yksinpelin suuntaan. Siksi on pettymys että useat vanhoissa Turismoissa ilahduttaneet asiat on joko vesitetty tai muuten vain kovin puolivillaisesti tehty. Mutta ennen kuin mennään pelin parjaamiseen niin on pelissä toki paljon hyvääkin.
- Turismo-tunnelma on edelleen läsnä, eli Yamauchin kädenjälki näkyy
- Peli on kaunis ja pyörii erinomaisesti (PS5)
- Latausajat on miellyttävän lyhyet
- Rata- ja autovalikoima on ihan hyvä.
- PS5:n pädin liipaisimille ja niiden haptiselle vasteelle iso peukku.
- Vähän bugeja ja muutenkin viimeistely on ollut poikkeuksellisen hyvällä tasolla.
Mutta kun huonoja puolia on ihan liikaa.
- Pahimpana: Ajaminen ei vaan tunnu kivalta. Jotain on suunnittelussa mennyt pieleen, jos peli ei vedä puoleen erityisesti siitä syystä että se itse ajaminen ei vaan ilahduta. Ei mitään yhtä yksittäistä ongelmaa vaan enemmän pieniä valituksen aiheita jotka pilaa kokonaisuuden. Esim. tehokkaiden takavetoisten käytös kun perä lähtee irti. Et ehdi sanoa edes Shostakovitsh kun auto on karannut lapasesta. Ymmärrän että haastetta pitää olla, mutta perän totaalinen irtoaminen ei ole enää tästä maailmasta. Niinpä olen keskittynyt ajamaan ei-takavetoisilla. Katuradoilla seiniin törmäilystä ei juurikaan rangaista. Sisäkaarteeseen syöksypommitus on liian houkuttelevaa. Sorakisat vastenmielisiä kuten aina ennekin. Jnejne.
- Kisojen vähyys. Okei, ratoja on eri mantereilla ihan kohtuullinen määrä. Mutta rataa kohti on vähimmillään vain yksi kisa ja tällaisia ratoja on paljon!! Enimmilläänkin vissiin 4-5 kisavaihtoehtoa per rata? Championshippejä äärimmäisen vähän valittavana. Ei endurance-kisoja. Ei merkkikohtaisia kisoja. Ei oikeastaan mitään itse luotavia kisasarjoja.
- Tekemisen vähyys. Liittyy edelliseen. Kun lisenssit, missionit ja kahvilatehtävät on suoritettu, niin peli on oikeastaan kahlattu läpi, koska kisoja on niin surkean rajoitettu määrä.
- Itse kisat. Lähes kaikki kisat on mallia lentävä lähtö ja kipua viimeiseltä sijalta kaikkien ohi. Eikö tähän konseptiin nyt oikeasti voisi keksiä jotain uutta?
- Autokaupat. Minua ilahdutti että käytettyjen autojen kauppa näki jälleen päivänvalon. Mutta suututti vähintään yhtä paljon tajuttuani että autojen vaihtuvuus kaupassa on olematonta ja valikoima minimaalinen.
- Arpajaiset on rigged. Olen pelannut kahvilatehtäviä nyt reilu 30 kpl ja en ole saanut arpajaisista kertaakaan mitään muuta kuin rahaa.
- Musiikit. Jos pelisarjan kahdessa ensimmäisessä osassa on ollut huippu soundtrack, niin olisi ollut syytä odottaa vähintään samaa tasoa tässä. Nyt sen sijaan soundtrack on aivan paska.
Pelien pitäisi olla viihdettä ja koukuttaa pelin ääreen. Tässä GT7 on epäonnistunut kohdallani.
Arpajaiset joo harmittaa. Oli sitten 1 tai 4 tähden kuponki, aina sieltä tulee se pienin kasa hiluja. Eilen tosin sain Carbon Driveshaftin johonkin Corvetteen.Sohaisen nyt muurahaispesään ja totean että jos pitää valita kahdesta arvosanasta - eli ilahduttava vai pettymys - niin ääneni menee kohtaan pettymys. Kokemukset puhtaasti yksinpelin puolelta katsottuna.
Kaikkia Turismoja pl. Turismo Sport on tullut pelattua paljon joten tiesin varsin hyvin mitä odottaa peliltä. Ja odotukset kasvoivat kun painopistettä oli kallistetty jälleen perinteisemmän Turismon ja yksinpelin suuntaan. Siksi on pettymys että useat vanhoissa Turismoissa ilahduttaneet asiat on joko vesitetty tai muuten vain kovin puolivillaisesti tehty. Mutta ennen kuin mennään pelin parjaamiseen niin on pelissä toki paljon hyvääkin.
- Turismo-tunnelma on edelleen läsnä, eli Yamauchin kädenjälki näkyy
- Peli on kaunis ja pyörii erinomaisesti (PS5)
- Latausajat on miellyttävän lyhyet
- Rata- ja autovalikoima on ihan hyvä.
- PS5:n pädin liipaisimille ja niiden haptiselle vasteelle iso peukku.
- Vähän bugeja ja muutenkin viimeistely on ollut poikkeuksellisen hyvällä tasolla.
Mutta kun huonoja puolia on ihan liikaa.
- Pahimpana: Ajaminen ei vaan tunnu kivalta. Jotain on suunnittelussa mennyt pieleen, jos peli ei vedä puoleen erityisesti siitä syystä että se itse ajaminen ei vaan ilahduta. Ei mitään yhtä yksittäistä ongelmaa vaan enemmän pieniä valituksen aiheita jotka pilaa kokonaisuuden. Esim. tehokkaiden takavetoisten käytös kun perä lähtee irti. Et ehdi sanoa edes Shostakovitsh kun auto on karannut lapasesta. Ymmärrän että haastetta pitää olla, mutta perän totaalinen irtoaminen ei ole enää tästä maailmasta. Niinpä olen keskittynyt ajamaan ei-takavetoisilla. Katuradoilla seiniin törmäilystä ei juurikaan rangaista. Sisäkaarteeseen syöksypommitus on liian houkuttelevaa. Sorakisat vastenmielisiä kuten aina ennekin. Jnejne.
- Kisojen vähyys. Okei, ratoja on eri mantereilla ihan kohtuullinen määrä. Mutta rataa kohti on vähimmillään vain yksi kisa ja tällaisia ratoja on paljon!! Enimmilläänkin vissiin 4-5 kisavaihtoehtoa per rata? Championshippejä äärimmäisen vähän valittavana. Ei endurance-kisoja. Ei merkkikohtaisia kisoja. Ei oikeastaan mitään itse luotavia kisasarjoja.
- Tekemisen vähyys. Liittyy edelliseen. Kun lisenssit, missionit ja kahvilatehtävät on suoritettu, niin peli on oikeastaan kahlattu läpi, koska kisoja on niin surkean rajoitettu määrä.
- Itse kisat. Lähes kaikki kisat on mallia lentävä lähtö ja kipua viimeiseltä sijalta kaikkien ohi. Eikö tähän konseptiin nyt oikeasti voisi keksiä jotain uutta?
- Autokaupat. Minua ilahdutti että käytettyjen autojen kauppa näki jälleen päivänvalon. Mutta suututti vähintään yhtä paljon tajuttuani että autojen vaihtuvuus kaupassa on olematonta ja valikoima minimaalinen.
- Arpajaiset on rigged. Olen pelannut kahvilatehtäviä nyt reilu 30 kpl ja en ole saanut arpajaisista kertaakaan mitään muuta kuin rahaa.
- Musiikit. Jos pelisarjan kahdessa ensimmäisessä osassa on ollut huippu soundtrack, niin olisi ollut syytä odottaa vähintään samaa tasoa tässä. Nyt sen sijaan soundtrack on aivan paska.
Pelien pitäisi olla viihdettä ja koukuttaa pelin ääreen. Tässä GT7 on epäonnistunut kohdallani.
Näin se näyttää olevan, olisi varmaan ollut fiksumpaa esittää tuo vaikka raaputusarpana.Onkohan arpajaisissa mahdollisuus jotain esim 1:3500 jne, 1:4 se ei ainakaan ole tasaisesti palkintojen välillä. Hyrrä arpa vaan saa ajattelemaan näin helposti.
Ei minua se simuhenkisyys haittaa, ja ajettavuudessa on todella paljon sellaista mistä pidän - käytän sanaa "finessi" paremman puutteessa eli ajotuntuma on viilattu hyvin tarkaksi ja autot ei yleensä ottaen tee mitään odottamattomia liikkeitä, jolloin kuski saa syyttää virheistä vain itseään. Mutta samalla sitten tuo takavetoisten ongelma on täysi pelinpilaaja. Vähän liikaa kaasua mutkasta ulostullessa -> sutaisu -> sladi -> alle nanosekunti aikaa ottaa luisto haltuun kaasun ja/tai ohjauksen korjausliikkeellä -> epäonnistuminen, koska olisin tarvinnut kaksi nanosekuntia tai korjausliikkeen olisi pitänyt olla 0.1 mm pienempi/suurempi -> tank slapper -> pyörähdys -> restart. On tullut puoli elämää räpättyä takatuuppareilla elävässä elämässä ja autopeleissä ja koskaan ei ole tullut niin raivostuttavaa ratkaisua vastaan kuin GT7. Kyllä, ongelmaa voi kiertää luistonestolla yms. mutta ei ne juurisyytä korjaa.Ajettavuudesta olen eri mieltä. Mulle autopeleissä on realistisempi ajotuntuma tarkoittaa aina parempaa ja hauskempaa.
Joo kaikki ei varmasti ajattele samalla tavalla, mutta kyllä Gran Turismojen kannessa aina ollut teksti: The Real Driving Simulator jo vähän kertoo millaiseen ajettavuuteen pelissä pyritään.
Kun pelaan autopelejä, haluan autojen myös käyttäytyvän kuten autot. Siksi GT7:ssa on itse ajaminen mielestäni hauskempaa kuin yhdessäkään aikaisemmassa GT:ssä.
Kyllä, valmiita kisoja pitäisi olla paljon enemmän. Mitä erityisesti tarkoitan tällä, niin Mount Panorama on hyvä esimerkki tekijöiden laiskuudesta. Siellä on yksi valmis kisa valittavana. Kaksi kierrosta, japanilaisilla nelivedoilla. Siinä kaikki. Jos nyt haluan ajaa vaikkapa eurooppalaisilla takavedoilla, niin en minä nyt joka kerta aio ruveta väkertämään custom-modessa kisoja - kiitos tästä mahdollisuudesta, mutta se on pelisuunnittelijan tehtävä tarjota mielenkiintoisia haasteita.En myöskään ymmärrä valitusta tekemisen vähyydestä? Tässä pelissä kun saa ajaa niin paljon kuin vaan haluaa. Mitä muuta kaipaat? Onko ajamiesi kisojen pakko olla jollakin tavalla sellasia joita peli käskee ajamaan?
ratkaisua vastaan kuin GT7. Kyllä, ongelmaa voi kiertää luistonestolla yms. mutta ei ne juurisyytä korjaa.
Onkohan tässä joku bugi?
Yrittäny hinkata Narional A lisenssin A-8:sia kultaseksi ja ei onnistu millää. 0.018s pitäis vielä parantaa.
Katoin sitte yt videoita ja huomasin, että siellä on renkaina D ja mulla CM. Eihän noita renkaita voi vaihtaa?