Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Itse ottanut haamun pois kun alkoi loppupeleissä ärsyttämään/häiritsemään ajamista.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Millä "kuvamoodilla" muuten pelaatte ? Eli pelaatteko siten, että ratti näkyy vai jollain muulla moodilla ?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Sisusta jos ajelen rennosti. Hood jos pitää yrittää tosissaan. Kolmannesta persoonasta en oikeen pidä kun tässä kamera on pultattu autoon oikeen kunnolla. Ehkä jos kamera ei ihan täydellisesti olisi kiinni autossa vaan luisut yms. näkyisivät auton sivuttaisena liikkeenä ehkä sitäkin voisi välillä käyttää kun haluaa ihastella autoa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Tuossa kolmannen persoonan moodissa on kuulemma joku asetus joka parantaa käytetävyyttä.



Ite olen rattinäkymällä nyt opetellut menemään. Aikaisemmat GT:t vedettiin "puskurikameralla"
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 510
Sisusta jos ajelen rennosti. Hood jos pitää yrittää tosissaan. Kolmannesta persoonasta en oikeen pidä kun tässä kamera on pultattu autoon oikeen kunnolla. Ehkä jos kamera ei ihan täydellisesti olisi kiinni autossa vaan luisut yms. näkyisivät auton sivuttaisena liikkeenä ehkä sitäkin voisi välillä käyttää kun haluaa ihastella autoa.
Jep, perinteisesti se keulanäkymä on kaikkein nopein - tai no ehkä CMR2:ssa kolmas persoona toimi kohtuullisesti. Kovimmat ajat on kuitenkin tainneet aina tulla tuolla hoodilla.

Sisustasta kyllä tässä tykkään ja kun ensimmäisissä kisoissa pärjäsi ihan mukavasti silläkin niin en lähtenyt vaihtamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Sisaltä aina. Joskus ollut pakko vaihtaa "katto" kuvakulmaan(jotkut lisenssit tai jos vain ei näe muuten). GT:n syntihän aina ollut ettei ole konepelti-kuvakulmaa vaan se kamera on katon etureunassa eli aivan liian korkealla ja katsoo alaspäin. Chase taas on Assetton tapaan mahdoton käyttää kun kamera niin jäykästi lukittu autoon. Niin ja ilman autoa/puskurista aja hullukaan, naurettava kuvakulma. Ajopelit pelataan ohjaamosta, piste.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
No, itse ajan mieluiten juurikin tuosta ”puskurikuvakulmasta”, koska näen mutkan parhaiten siitä. Eri asia jos olisi (ainakin pc-peleissä mahdollinen) kolmen näytön systeemi tai VR, niin sitten ajaisin ratin takaa. Ja ei kai kukaan ajele ”simulaattoreita” mistään 3rd person-vinkkelistä, arcade-hommat sitten erikseen ;)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 085
Pahasti saa gt7 turpaan metacritic:ssa. Kammokasa 0/10 arvosteluja, kun jengi ei tykkää grindauksesta ja/tai mikrotansaktiot. Gran Turismo 7

En tajua tuosta mikrotransaktioista itkemistä tässä tapauksessa. Ainakin alussa autoja tulee koko ajan lisää enemmän kuin mitä kerkeää ajamaan. Ei ole mitään tarvetta rahalla ostaa krediittejä. Se aika alussa kisasta saatava minicooper on todella hauska auto ajaa. Grindaus taas sitten on aina ollut gran turismojen luonne. Pelattavaa riittää ns. pitkäksi aikaa ja hyvä niin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 271
Pahasti saa gt7 turpaan metacritic:ssa. Kammokasa 0/10 arvosteluja, kun jengi ei tykkää grindauksesta ja/tai mikrotansaktiot. Gran Turismo 7

En tajua tuosta mikrotransaktioista itkemistä tässä tapauksessa. Ainakin alussa autoja tulee koko ajan lisää enemmän kuin mitä kerkeää ajamaan. Ei ole mitään tarvetta rahalla ostaa krediittejä. Se aika alussa kisasta saatava minicooper on todella hauska auto ajaa. Grindaus taas sitten on aina ollut gran turismojen luonne. Pelattavaa riittää ns. pitkäksi aikaa ja hyvä niin.
Joop. Kakarat on niin vitun hemmoiteltuja nykyään että pieni vaivannäkö on automaattisesti miinusta.
Se grindaus ja vaivannäkö uuden auton saamiseen on ainakin itselle SE juttu gt:ssa.
Olisi kamalaa paskaa jos kaiken vain sais heti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Täytyy myöntää että itselle kisat pakkopullaa jotta saa radat auki. Sen jälkeen ajelen vain aikaa niillä eri autoilla. Moninpeliin en aio koskaan mennä kuten en ole koskaan aiemmillakaan vuosikymmenien aikana(tai Forzissa "toisella puolella"). Konsolipelaamisen kuuluu olla yksinpelaamista.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 085
Mä nään ton alun sellasena pakollisena tutoriaalina. Ihan syystä toivos, että esim. nettipelissä jengillä olis jo hieman kokemusta ajamisesta/kärsivällisyyttä, että jää pois pösilöt törmäilijät ja muut ilonpilaajat. Mä otan sen kahvilamenujutun siltä kannalta, että siinä on hyvä sauma kerrata ajolinjat ja oppia paremmaksi kuskiksi.

Toki olisi hyvä, jos olisi heti joku arcade moodi auki, missä olis kasa erilaisia autoja. Ne joita ei kiinnosta "Uramoodi/nettipeli/simulaatio" voisivat pysyä sitten siellä heti aukiolevassa arcade moodissa ajoapujensa kera.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
85
Ennakkotilatessa tais alussa olla 1,6 miljoonaa crediittiä. Yhden auton olen ostanut ja hyvin selvinnyt eteenpäin, rahaakin taitaa olla jo lähemmäs 3 miljoonaa. Toisaalta noita todella kalliitakin autoja ruvennut ilmestymään joihin saakin sitten jossain vaiheessa tosissaan grindata. Tyytyväinen olen peliin ollut, hyvät vanhan ajan vibat olleet kokoajan päällä. Joka GT tullut julkkarina hankittuakin.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 510
Ennakkotilatessa tais alussa olla 1,6 miljoonaa crediittiä. Yhden auton olen ostanut ja hyvin selvinnyt eteenpäin, rahaakin taitaa olla jo lähemmäs 3 miljoonaa. Toisaalta noita todella kalliitakin autoja ruvennut ilmestymään joihin saakin sitten jossain vaiheessa tosissaan grindata. Tyytyväinen olen peliin ollut, hyvät vanhan ajan vibat olleet kokoajan päällä. Joka GT tullut julkkarina hankittuakin.
Tänään storesta ostettu digital deluxe edition ja tuli GR Yaris ja 1,5M crediittiä. Sillä olen ajellut ja yhden Porschen ostin mutta aika alkuvaiheessa vielä mennään.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 612
Pahasti saa gt7 turpaan metacritic:ssa. Kammokasa 0/10 arvosteluja, kun jengi ei tykkää grindauksesta ja/tai mikrotansaktiot. Gran Turismo 7

En tajua tuosta mikrotransaktioista itkemistä tässä tapauksessa. Ainakin alussa autoja tulee koko ajan lisää enemmän kuin mitä kerkeää ajamaan. Ei ole mitään tarvetta rahalla ostaa krediittejä. Se aika alussa kisasta saatava minicooper on todella hauska auto ajaa. Grindaus taas sitten on aina ollut gran turismojen luonne. Pelattavaa riittää ns. pitkäksi aikaa ja hyvä niin.
Näin. Tuo on omaan makuun pelin suola, että on kerättäviä autoja, licence testejä, ratoja ja avattavia asioita. Kun kaikki avattu niin peli itsellä aikalailla taputeltu. Moninpeliä voi huvikseen silloin tällöin.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
En ole gran turismoja paljon pelannut aiemmin, mutta pidän paljon tämän pelin tuntumasta ps5 dualsensellä.

Yksi asia tälläistä gt-aloittelijaa ihmetyttää. Ainakin noissa cafe kisoissa mikään ei estä ostamasta / virittämästä huomattavasti kilpailijoita tehokkaampaa autoa, joka tekee kisojen voittamisesta todella helppoa. Mikä järki siinä on?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 271
Voihan vittu tota typerää online paskaa.
Vedin tossa pari tuntia ja hyvät kisat ja menu bookin valmiiksi, sit ku siinä meinasin mennä sen lunastamaan niin peli jumitti kun yritti mennä siihen menuun missä on rakennukset, ei kaatunut vaan lataili siinä vaan 10min tekemättä mitään….
Suljin pelin ja vedin änäriä välissä ja nyt ku menin takas GT pariin niin tä on pyyhkinyt koko sen mun viime session pois, menu book 0 progressilla ja kaikki kisat muka vetämättä ja autot puuttuu.
Vittu mitä paskaa. :mad:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Yksi asia tälläistä gt-aloittelijaa ihmetyttää. Ainakin noissa cafe kisoissa mikään ei estä ostamasta / virittämästä huomattavasti kilpailijoita tehokkaampaa autoa, joka tekee kisojen voittamisesta todella helppoa. Mikä järki siinä on?
Jos käytät rahasi siihen että turhaan ostelet viritysosat kaikenmaailman riisikuppeihin, niin harmittaa myöhemmin kun oikeasti tarttisit niitä rahoja johonkin tietyn kisan autoon.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 085
Todella kivasti mallinnettu auton painonsiirtymä ja sen vaikutus siihen miten auto käyttäytyy. Nyt joutuu enemmän miettimään jarrutusta ja käännöksiä, että pääsee sinne minne haluaa. Ei voi heitellä yhtä huolettomasti kärryä kuin aikaisemmissa gran turismoissa. Tämä palkitsee, kun oikein ajamalla saa kierrosaikoja ihan eri tasolle kun hieman oppii ajamaan.

En tiedä kuulenko ihan omiani, mutta ainakin kuulokkeet päässä tuntuu siltä, että ne radoilla pörräävät helikopteritkin tuottaisivat paikannettavan 3d-äänen. Renkaat ei enää ulvo kuten ennen. Kuulostavat ihan siltä, kuin kumia todellakin kidutettaisiin. Pieniä parannuksia, mutta kun noi kaikki laskee yhteen niin tuttu gran turismo kokemus on kohotettu uuteen parhauteen.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Tässä on pilattu kyllä moninpeli ihan täysin verrattuna Sportsiin. Vapaa osien ostelu ja PP vain rajana on tehnyt moninpelistä käytännössä pelikelvottoman kisaamisen kannalta. Kisoissa on stock autoja jotka jäävät auttamatta jälkeen ja sitten autoja jotka joku on optimoinut ja ovat kymmeniä sekunteja muita edellä.

BoP takaisin! Jätetään nuo tuunailut niihin lobby peleihin ja dailyhin lukitaan autot tietylle skaalalle.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 085
Voihan vittu tota typerää online paskaa.
Vedin tossa pari tuntia ja hyvät kisat ja menu bookin valmiiksi, sit ku siinä meinasin mennä sen lunastamaan niin peli jumitti kun yritti mennä siihen menuun missä on rakennukset, ei kaatunut vaan lataili siinä vaan 10min tekemättä mitään….
Suljin pelin ja vedin änäriä välissä ja nyt ku menin takas GT pariin niin tä on pyyhkinyt koko sen mun viime session pois, menu book 0 progressilla ja kaikki kisat muka vetämättä ja autot puuttuu.
Vittu mitä paskaa. :mad:
Mulle kävi sama. Ottipa päähän kunnolla. Oon ihan 100 varma ettei mulla netti pätkinyt. Tais johtua siitä, kun laitoin konsolin rest moodiin kisojen jälkeen. Myöhemmin palasin pelin pariin ja se jumi kun yritti takaisin menuun.

--------------------------

Mua kiinnostas palstalaisten kesken kisailu. Tosin pad:lla ei viitsisi ja ratti on tulossa vasta kuukauden päästä. Voisi sopia radan, auton ja asetukset niin, että ollaan kaikki samalla viivalla? Jos ei saada porukkaa kasaan kisoja varten niin time trialia samalla ajatuksella? Olisi hauskaa, jos saataisiin vaikka joku viikottainen time trial ja ehkä kisa pystyyn?
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Cafe tehtäviä tehdessä tähän asti seuraava auto on tullut ainakin jostakin palkinnoksi. Muistaako kukaan miten oli tuon Ford-tehtävän kanssa jossa Focus RS (tai joku vastaava), F-150 lava-auto ja olikohan viimisenä Ford gt, saiko tuon lava-auton jostakin kun se vaaditaan kisoihin? Kisoihin vaaditaan siis Tundra tai F-150 ja ekaa ei ole missään myynnissä, F-150 on mutta sen saa ekasta kilpailusta palkinnoksi joten tuntuu vähän hölmöltä ostaa se :D

EDIT: Ja siis siitä kolmen kortin arvonnasta en saanut F-150, olikohan se ainoa mahdollisuus vai saakohan tuon Tundran jostakin?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Kisoihin vaaditaan siis Tundra tai F-150 ja ekaa ei ole missään myynnissä, F-150 on mutta sen saa ekasta kilpailusta palkinnoksi joten tuntuu vähän hölmöltä ostaa se
Pitää ostaa, jos ei flaksi käy arvonnoissa. Tai voisiko sen saada palkinnoksi jostain lisenssikokeista jos vetää kultalinjalla ? Halpa kärry kuitenkin jos sen itse ostaa. Kun sen osti niin sitten ei tarvinnutkaan ajaa kuin kaksi kisaa, niin kahvilatehtävä oli valmis.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Mua kiinnostas palstalaisten kesken kisailu. Tosin pad:lla ei viitsisi ja ratti on tulossa vasta kuukauden päästä. Voisi sopia radan, auton ja asetukset niin, että ollaan kaikki samalla viivalla? Jos ei saada porukkaa kasaan kisoja varten niin time trialia samalla ajatuksella? Olisi hauskaa, jos saataisiin vaikka joku viikottainen time trial ja ehkä kisa pystyyn?
Tää vois olla ihan mukavaa. Mitenkäs pleikkaril lisättii kaverit ? Sen verra pitkä aika siitä.... Jos nimellä niin Fin-Markus saa lisät.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Onko kukaan hieronut Cafe tehtäviä niin pitkälle että sieltä alkaa tulla noita oikeita kisa-autoja? Group 3 jne.

En kehtaisi ostaa noita jos Cafesta niitä saa myöhemmin ovat sen verran hinnakkaita.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Onko kukaan hieronut Cafe tehtäviä niin pitkälle että sieltä alkaa tulla noita oikeita kisa-autoja? Group 3 jne.

En kehtaisi ostaa noita jos Cafesta niitä saa myöhemmin ovat sen verran hinnakkaita.
tulee sieltä.
Koko cafen hieroin läpi enkä ostanu ku sen ekan auton ja raptorin yhteen kisaan.
Cafen jälkeen rahaa olikin melkein melkein 3 miljoonaa ja autoja joku 70
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
16
Ei kannata ostaa käytetyistä mitään ennen kuin on suorittanut kaikki cafe menut. Aika moni auto tulee palkinnoksi.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
Eilen illalla meinas rentouttaa peli ihan huolella. Cafe-tehtävissä piti ajaa ranskalaisiin hatchbackeihin liittyvät setit, niin yksi niistä bottikuskeista aiheutti kevyttä hajoamista. Aina kun sait itsesi hilattua sijalle 4, niin tämä hermanni ajoi toisena. Sitten heti seuraavan kahden mutkan sisällä se ohitti aina sen ykkösenä ajavan kuskin, ja repi n. 3-4 sekunnin kaulan toisena ajavaan. Yritä siinä ajaa se kiinni kun kahden kierroksen kisa ja viimeistä kierrosta 3/4 jäljellä ennen kuin sen kimppuun pääsee. Mahdollista oli ja onnistuikin, mutta oli kyllä nihkeä fiilis. Keljuttaa noin räikeä skriptaus boteissa. Edistyksellinen tekoäly - LoL.

Toki jos olisi virittänyt omaa raaseria maksimiin, mutta pitää vähän yrittää rahoja säästellä. Suositus PP oli 500, kun itsellä oli vajaa 450.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Edistyksellinen tekoäly - LoL.
Niin tätä edistyksellistä Sophy AI:tähän ei pelissä vielä ole, vaan se on Sonyllä työn alla ja tulossa joskus tulevaisuudessa päivityksenä.
Onnistuessaan voi olla aika iso juttu jos viimein saadaan ihmisvastustajan tasoinen AI radalle. Ennakkotietojen perusteella vaikuttaa todella hyvälle, tuohan päihitti jo testeissä maailman nopeimmat pelaajat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Eilen illalla meinas rentouttaa peli ihan huolella. Cafe-tehtävissä piti ajaa ranskalaisiin hatchbackeihin liittyvät setit, niin yksi niistä bottikuskeista aiheutti kevyttä hajoamista. Aina kun sait itsesi hilattua sijalle 4, niin tämä hermanni ajoi toisena. Sitten heti seuraavan kahden mutkan sisällä se ohitti aina sen ykkösenä ajavan kuskin, ja repi n. 3-4 sekunnin kaulan toisena ajavaan. Yritä siinä ajaa se kiinni kun kahden kierroksen kisa ja viimeistä kierrosta 3/4 jäljellä ennen kuin sen kimppuun pääsee. Mahdollista oli ja onnistuikin, mutta oli kyllä nihkeä fiilis. Keljuttaa noin räikeä skriptaus boteissa. Edistyksellinen tekoäly - LoL.

Toki jos olisi virittänyt omaa raaseria maksimiin, mutta pitää vähän yrittää rahoja säästellä. Suositus PP oli 500, kun itsellä oli vajaa 450.
Miten se kakkosena (ja ykkösenä) ajavien tahti nyt liittyy Cafe-tehtävän suoritukseen? Sehän riittää että on kolmas?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Itse en halua stressata turismoissa ja forzissa, niissä kuuluu voittaa selvällä erolla. Vaikka sitten tappiin virittämällä. Muut ajopelit/simut haasteita varten.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
13
Tässä on pilattu kyllä moninpeli ihan täysin verrattuna Sportsiin. Vapaa osien ostelu ja PP vain rajana on tehnyt moninpelistä käytännössä pelikelvottoman kisaamisen kannalta. Kisoissa on stock autoja jotka jäävät auttamatta jälkeen ja sitten autoja jotka joku on optimoinut ja ovat kymmeniä sekunteja muita edellä.

BoP takaisin! Jätetään nuo tuunailut niihin lobby peleihin ja dailyhin lukitaan autot tietylle skaalalle.
Itsekin pari vuotta GT Sportsia pelanneena, odotan että tulisi BoP-kisoja gt3 ja gt4 autoilla. Niitä jaksoi aina muutaman kisan ajella illalla, ja yllättävän siistejäkin kilpailuja yleensä kun sai sen sportmanshipin sinne S-luokkaan. Toivotaan että tulevina viikkoina tulisi enemmän noita daily raceja, toisaalta ihan kiva pitää yksi sellainen kisa per viikko, jossa voisi viritellä tiettyjen sääntöjen mukaan ja kokeilla kaikkea muita vastaan. Eli muutama kisa vain enemmän niin ois kaikille jotain tekemistä
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Miten se kakkosena (ja ykkösenä) ajavien tahti nyt liittyy Cafe-tehtävän suoritukseen? Sehän riittää että on kolmas?
Kulta on ainoa hyväksyttävä arvosana.

Kullasta puheennollen. Tajusin tänään että lisensseissä saa oman personal bestin lisäksi myös demon haamuksi. Tuota seuraamalla varmasti helpottuu kummasti lisenssien teko. Pitää testailla. Toistaiseksi on vaan yksi lisenssi ollut jonka suhteen luovutin. Olisiko ollut BI 3 jonka jätin hopealle. Nuo pitkät nopeat mutkat eivät selvästi ole mun juttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Kulta on ainoa hyväksyttävä arvosana.

Kullasta puheennollen. Tajusin tänään että lisensseissä saa oman personal bestin lisäksi myös demon haamuksi. Tuota seuraamalla varmasti helpottuu kummasti lisenssien teko. Pitää testailla. Toistaiseksi on vaan yksi lisenssi ollut jonka suhteen luovutin. Olisiko ollut BI 3 jonka jätin hopealle. Nuo pitkät nopeat mutkat eivät selvästi ole mun juttu.
No sehän nyt sitten on ihan oman perfektionismin vika jos pelkkä kulta kelpaa, ja jos vielä pitää ajaa reippaasti alle suosituksen olevan PP:n autolla se. :D Ei liity cafe-tehtäviin enää mitenkään.

Mutta oma vinkki on käydä katsomassa läpi ne kaikki assisting-asetukset sieltä. Itse luulin peliä aloittaessani valinneeni asetuksen ettei avustuksia olisi käytössä, mutta paskanmarjat, siellähän oli vaikka mitä. Ja vielä suuri osa sellaisia mitkä vain haittaa ajamista.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
Niin tätä edistyksellistä Sophy AI:tähän ei pelissä vielä ole, vaan se on Sonyllä työn alla ja tulossa joskus tulevaisuudessa päivityksenä.
Onnistuessaan voi olla aika iso juttu jos viimein saadaan ihmisvastustajan tasoinen AI radalle. Ennakkotietojen perusteella vaikuttaa todella hyvälle, tuohan päihitti jo testeissä maailman nopeimmat pelaajat.
Aa, no se selittää. Olin jotenkin käsityksessä että se olisi jo pelissä mukana. Kiitos korjauksesta!

Miten se kakkosena (ja ykkösenä) ajavien tahti nyt liittyy Cafe-tehtävän suoritukseen? Sehän riittää että on kolmas?
Kulta on ainoa hyväksyttävä arvosana.
Juurikin tuo @ssg:n kommentti. Ei cafe-tehtäviä vastaan itsellä mitään ole, päinvastoin. Halusin vaan nostaa esille sen taskin, jossa ko. veemäinen skriptattu botti oli vastassa, ei varsinaisesti liity itse tehtävään mitenkään tuo minun jurnutus.

Toki helpommalla pääsisi kun tekisi vain minimin, mutta mitä Gran Turismoihin tulee niin kisahistoriassa pitää olla ykkössijoja ja lisensseissä kultaa. Muuten harmittaa vielä enemmän kuin se hetkellinen keljutus kisaa/lisenssiä ajettaessa - vikahan kun monesti on siinä padin pitäjässä. :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 612
Aa, no se selittää. Olin jotenkin käsityksessä että se olisi jo pelissä mukana. Kiitos korjauksesta!



Juurikin tuo @ssg:n kommentti. Ei cafe-tehtäviä vastaan itsellä mitään ole, päinvastoin. Halusin vaan nostaa esille sen taskin, jossa ko. veemäinen skriptattu botti oli vastassa, ei varsinaisesti liity itse tehtävään mitenkään tuo minun jurnutus.

Toki helpommalla pääsisi kun tekisi vain minimin, mutta mitä Gran Turismoihin tulee niin kisahistoriassa pitää olla ykkössijoja ja lisensseissä kultaa. Muuten harmittaa vielä enemmän kuin se hetkellinen keljutus kisaa/lisenssiä ajettaessa - vikahan kun monesti on siinä padin pitäjässä. :)
Onko antaa vinkkejä jarrutukseen kurveissa? Luulin lisenseissä oppineeni mutta ei. Pidetäänkö tuota aina pohjassa tiukassa kurvissa vai pumpataanko? Päästetäänkö aina kurveissa irti kaasusta. En saa mitenkään b luokan lisensseistä kultaista noissa jarrutusharjoituksissa eli jokin tyylissä menee vikaan:rolleyes:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Pari uutista
Legend Cars-osio aukee Menu book 17 jälkeen. Autoja yhteensä 70kpl mutta vain viisi on kerralla saatavilla. Hinnat 150k-20mil, Hagerty hinnoittelee autot oikean maailman hintaan peilaten.


Moottorin vaihdot löytyy kuin löytyykin pelista, mutta se on tuurista kiinni miten niitä pääsee käyttämään. Tällä hetkellä vaihtomoottoreita voi saada vain "arpalippujen" kautta.

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Onko antaa vinkkejä jarrutukseen kurveissa? Luulin lisenseissä oppineeni mutta ei. Pidetäänkö tuota aina pohjassa tiukassa kurvissa vai pumpataanko? Päästetäänkö aina kurveissa irti kaasusta. En saa mitenkään b luokan lisensseistä kultaista noissa jarrutusharjoituksissa eli jokin tyylissä menee vikaan:rolleyes:
Ensimmäinen kova jarrutus suoran päässä tehdään niin, että auto pysyy mahdollisimman suorassa, ei pumpata, ei heiluta. Sen jälkeen lähdetään löysäämään hitaasti jarrua samaan aikaan kun käännetään hellästi sisään mutkan keskipisteeseen (ns. trail braking). Mutkan keskipisteessä eli apexissa vaihdetaan jarrulta takaisin kaasulle. Kaasua ei runtata heti pohjaan, vaan painetaan se auton tehoista riippuen pohjaan varovasti että pito ja auton tasapaino säilyy. Kaikenlainen edestakainen hötkyily kaasun/jarrun/kääntämisen kanssa on pahasta, koska auton painopisteen on kokoajan tarkoitus pysyä balansissa. Jos auton painopiste heiluu, pito häviää. Pitoa on aina käytettävissä rajallisesti joko jarruttamiseen, kiihdyttämiseen tai kääntämiseen. Yhtäaikaa et voi tehdä montaa asiaa. Jos jarrutat kovaa, et voi kääntää kovaa, koska käytettävissä oleva pito menee siihen jarrutukseen eikä sivuttaispitoa enää jää jäljelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2022
Viestejä
38
Olikos muilla sellaista ps5lla ettei suostu lähteä lataamaan sitä päivitystiedostoa lainkaan pelin asennuksen jälkeen levyltä? Kolmisen tuntia odottelin, mutta ei natsannut.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 896
Olikos muilla sellaista ps5lla ettei suostu lähteä lataamaan sitä päivitystiedostoa lainkaan pelin asennuksen jälkeen levyltä? Kolmisen tuntia odottelin, mutta ei natsannut.
Siellä on ilmeisesti servut jumissa ruuhkan vuoksi. Eilen latasi 3-4 tuntia itsellä sitä pakettia.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 510
On se kallis peli, kun piti taas rattisetti hankkia.
Toki muutakin käyttöä, mutta viimeknen niitti oli tämä.. :)
Samaa pohdin tässä itse että ei oikein tahdo tuntuma välittyä padilla joskin vähän noita liipasimia on jo oppinut käyttämään kaasun ja jarrun kanssa. Onneksi ei taida ratti sopia mihinkään, muuten se olisi sama edessä itselläkin. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Rateista puheen ollen, mahtaako T500RS toimia tämän kanssa PS5:llä? Kyseinen ratti toimii ainakin PS4-peleissä (WRC), mutta mikäli PS5:llä ei toimi, niin pitänee rauhoittua ostohousujen kanssa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Ajosimulaattori pädillä.... vähän kun söisi keittoa haarukalla. Ehkä siitä jotain saa irti, mutta aivan väärä väline hommaan :D Itse jaksoin sen 10min kokeilla kunnes oli kaivettava ratti kaapista ja fiilis nousi toiseen potenssiin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Ajosimulaattori pädillä.... vähän kun söisi keittoa haarukalla.
Autopeli tämä on, ei simulaattori. Ja asenteestahan se kiinni on, ei "ratista". Ei minua ainakaan latista padillä pelaminen.


Tulipa mieleen , että taannon yks tyyppi osti multa Audin etupenkit kun rakensi simulaattoria kotionsa. Käyttötarkoitus selvisi kun kerroin että airbagit oli poistettu.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 085
Rateista puheen ollen, mahtaako T500RS toimia tämän kanssa PS5:llä? Kyseinen ratti toimii ainakin PS4-peleissä (WRC), mutta mikäli PS5:llä ei toimi, niin pitänee rauhoittua ostohousujen kanssa.
Ei taida olla virallisesti tuettu ratti. Toiminee vain joissain ps4 peleissä.


 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 597
Niin tätä edistyksellistä Sophy AI:tähän ei pelissä vielä ole, vaan se on Sonyllä työn alla ja tulossa joskus tulevaisuudessa päivityksenä.
Onnistuessaan voi olla aika iso juttu jos viimein saadaan ihmisvastustajan tasoinen AI radalle. Ennakkotietojen perusteella vaikuttaa todella hyvälle, tuohan päihitti jo testeissä maailman nopeimmat pelaajat.
Mielenkiintoista kyllä, että mikä mahtaa olla perffi hitti, jos ja kun 24 Sophy ai autoa kurvailee radalla...
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Autopeli tämä on, ei simulaattori. Ja asenteestahan se kiinni on, ei "ratista". Ei minua ainakaan latista padillä pelaminen.
Olen ajanut tuolla PC puolella melkein kaikkia tunnetuimpia simuja ja vertailuna tähän voi sanoa että tämä GT7 tuntuu kyllä ihan oikealta simulta. Ajotuntumasta löytyy ne samat hienot nyanssit mitä ns. "oikeissa" simulaattoreissakin on. Autoissa on kivasti massan tuntua ja pidon rajat löytyy hyvin. Fysiikkamoottori tuntuu erittäin hyvältä. Eikä mulla ole edes tuota hienoa DD rattia jolla tuntuma tiehen on varmasti vielä pykälää parempi kun hihnavetoisella ratilla.

Edit. Itseasiassa vähän arvelutti kun hankin peliä, että jaksaakohan tämmöistä ajaa noiden simulaattorien jälkeen. Kun ei ole kokemusta kuin gran turismo kakkosesta jostain 20 vuoden takaa niin en oikein tiennyt mitä odottaa. Ja silti yllätyin positiivisesti pelin ajotuntumasta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 384
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom