Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ei oo yks eikä kaks kertaa kun on käynyt niin että kaupan kortinlukulaitteet ovat syystä x solmussa. Siinä tulee aina naureskeltua sun kaltaisille heeboille kun ostokset jääkin kassalle ja itse kaivan riihikuivaa lompakosta esiin. Käteinen on kuningas ja tulee aina olemaan.
Joo kyl käteistä kantsii olla, vaikkei päivittäin tarvi. Eräski ärrä sähkökatkoksen aikaan kävi vielä käteisellä kauppaa ja käsin kirjas kaupat ja kirjoitti kuitit.
 
Koska rajat on kiristyneet, ymmärtääkseni vielä hiljan raja oli jossain kymppittonnin nurkalla, siis ei mikään kielto raja , vaan jos teki kauppaa tuon yli ja asiakas maksaa seteleillä niin pitää asiakas tunnistaa ja selvitellä rahojen alkuperää ja kaupan tarkoitusta. Jos epäilee rahanpesua niin ilmoitusta.

Postilla näkyy olevan postiennakko rajana 2000€ eli siitä tulee katto, joten sitä kalliimpaa kokonaista tietokonetta ei voi lähettää pelkällä postiennakolla, pitää saada ylimenevä muulla tavalla.

Verkkokauppa.com käteis raja on ihan naurettava. Tosin voi myös miettiä onko nykyiset rahanpesu valvonta säädökset, velvoitteet jo vähän yliampuvia ja niissä valvonta ja kustannukset tuupattu yksityisille toimijoille.
Rajat ei olekaan suoraan kiristyneet, eli 10k€ on edelleen kertasuorituksen raja, mutta rahanpesulain kiristyminen muuten eli toisiinsa kytkeytyvät suoritukset muuttaa hommaa kummasti. Eli mikään taho ei voi olla pää pensaassa ja tietämättä, että mistä ja keneltä käteiset tulee.

Eli Posti esimerkiksi tietää sen tai heidän pitäisi tietää, koska seurantatunnus paljastaa postille henkilön henkilöllisyyden. Jos siis sama henkilö käy noutamassa 6 kertaa sen 2000€ lähetyksen, niin silloin pitää tietää myös rahojen alkuperä. Menee rahanpesulaissa suoraan sinne soveltamisala ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset.

Postin kanssa voisi tehdä aika nopeasti 2000€ / paketti täysin puhdasta rahaa, eli kymmeniä tyhjiä paketteja (2000€/kpl) postiennakolla, lähettäjänä Pentti jolle "puhtaat" rahat tilitetään ja vastaanottaja Matti joka kantaa "likaista" rahaa repulla sisään.

Itsellä viimeksi pankissa (asiakkaan roolissa) kysely rahojen alkuperästä tuli hyvinkin nopeasti. Itse olin hyvin tietoinen toki myös 10k€ rajasta. Tein pankin tilille (jota en juurikaan käytä) muutaman talletuksen, sanotaan arviolta, että 3 kuukauden aikana ehkä 4 talletusta summa 1000€-2000€ / kerta, niin pari kertaa kysyttiin suullisesti, rahojen alkuperää ja sitten oltiinkin jo täyttämässä lomaketta rahojen alkuperästä.
 
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun on käynyt niin että kaupan kortinlukulaitteet ovat syystä x solmussa. Siinä tulee aina naureskeltua sun kaltaisille heeboille kun ostokset jääkin kassalle ja itse kaivan riihikuivaa lompakosta esiin. Käteinen on kuningas ja tulee aina olemaan.
Aina tämä sama skeidalitania. Olen viiskymppisenä maksanut aika monesti elämäni aikana. Näitä kertoja, että maksupäätteet eivät toimi, on ollut alle viisi kertaa noin 30 vuoden aikana kun olen maksanut asioita. Kuten todettua, school of life juttuja jonka kruunasi tuo käteinen on kuningas. :D

Vuodesta 2016-2017 lopetin fyysisten korttien käytön ja olen maksanut siitä lähtien puhelimella (ApplePay). Montako kertaa on jäänyt ostokset tekemättä? Ei yhtään.
 
Tässä tai jossain toisessa ketjussa ihan esimerkin käyty ongelmia läpi.

Verkkokauppa.com raja muistaakseni 200 euroa, kyseisen liikkeen tuotevalikoimassa se on naurettavan pieni ja asiakas ryhmä on lapsista eläkelläisiin, iäkkäisiin eläkelläisiin. ja siis paljon sellaisia missä tuotteen kaupaan maksava eri kuin tuotteen tosiallinen maksaja ja tai tuotteen loppukäyttäjät. Jos elämänkoululaisilla viittaa yksilöihin jotka tarvitsevat läheisen tukea ko liikkeen ostoksissa niin kyllä, myös heitä.

Lisäksi on myös heitä jotka ei nyt itsellekkään ostaessa halua että se rekisteröityy myyjän lisäksi maksukortille/pankkiin.

Lisäksi tuosta tulee lisäongelmia jos asiakas käyttää myyjän tarjoamaa katumusaikaa, ja kauppa puretaan.


Verkkokauppa.com nyt vetää ihan omaa överiä. Ja noin yleisesti kritisoin nyky tasoa ja sitä että valvonnan kustannukset sysätty yksityisille, taitavat joutua jopa maksamaan siitä että joutuvat valvomaan.

Tasoa kritisoin sen takia että se nyt voimakkaasti häiritsee kunniallisia kansalaisia, ja toimijoita. vastaako se saavutettu hyötyä.
Ehkä se on helpompaa kieltää kaikilta droneostokset käteisellä.
 
Rajat ei olekaan suoraan kiristyneet, eli 10k€ on edelleen kertasuorituksen raja, mutta rahanpesulain kiristyminen muuten eli toisiinsa kytkeytyvät suoritukset muuttaa hommaa kummasti. Eli mikään taho ei voi olla pää pensaassa ja tietämättä, että mistä ja keneltä käteiset tulee.
200€ vs 10 000€ ei ole samassa ikkunassa alkuunkaan. Jos kaupan pitää tuntea asiakkaat jotka ostaa vuodessa yli 10 000e , niin laki aivan liian tiukka. Johan se ylittyy päivittäis tavarakaupassa, joilla toki ne kanttissysteemit.

Verkkokauppa.com ei ymmärtääkseni myy edes tunnetulle asiakkaalle käteisellä. sehän ei ole kielletty vaikka kymppitonnin paukkuisi kerralla.



Eli Posti esimerkiksi tietää sen tai heidän pitäisi tietää, koska seurantatunnus paljastaa postille henkilön henkilöllisyyden. Jos siis sama henkilö käy noutamassa 6 kertaa sen 2000€ lähetyksen, niin silloin pitää tietää myös rahojen alkuperä. Menee rahanpesulaissa suoraan sinne soveltamisala ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset.
Mikä postin velvollisuus tuossa on. onko se myyjä joka tekee yli kymppitonnin kauppaa, vai enemmän rahalaitos.


Itsellä viimeksi pankissa (asiakkaan roolissa) kysely rahojen alkuperästä tuli hyvinkin nopeasti. Itse olin hyvin tietoinen toki myös 10k€ rajasta. Tein pankin tilille (jota en juurikaan käytä) muutaman talletuksen, sanotaan arviolta, että 3 kuukauden aikana ehkä 4 talletusta summa 1000€-2000€ / kerta, niin pari kertaa kysyttiin suullisesti, rahojen alkuperää ja sitten oltiinkin jo täyttämässä lomaketta rahojen alkuperästä.

Tämä on esimerkki tuosta Verkkokaupan aiheuttamasta ongelmasta, jos vielä ruksinut ne poliittisetvaikutukset niin tuskin vaivat vähenee.
 
200€ vs 10 000€ ei ole samassa ikkunassa alkuunkaan. Jos kaupan pitää tuntea asiakkaat jotka ostaa vuodessa yli 10 000e , niin laki aivan liian tiukka. Johan se ylittyy päivittäis tavarakaupassa, joilla toki ne kanttissysteemit.

Verkkokauppa.com ei ymmärtääkseni myy edes tunnetulle asiakkaalle käteisellä. sehän ei ole kielletty vaikka kymppitonnin paukkuisi kerralla.
Uskon, että tässä juuri yritetään väistellä sitä, että ei tarvitse tuntea asiakasta. Pakotetaan ostamaan siis muulla kuin käteisellä. Eli verkkokauppa.com myy tuotteita, joita voi helposti jälleenmyydä ja parhaimmillaan samalla arvolla, kuin ne on ostettu.

Vertaa jälleenmyyntiarvoa käteisellä ostettu takuulla varustettu, avaamaton iPhone tai K-Marketin avaamaton maitopurkki ja lenkkimakkara.

Verkkokauppa.comin tuote muuntuu hyvinkin helposti rahaksi ja kulu "puhtaasta" rahasta on hyvinkin pieni, koska tuotteet on arvokkaita ja jälleenmyyntiarvo on lähes sama, esim. 100€ alennus 1000€ tuotteessa on yleensä riittävä. Suhde on varmasti hyvä rahanpesijälle täysin puhtaasta rahasta.

Mikä postin velvollisuus tuossa on. onko se myyjä joka tekee yli kymppitonnin kauppaa, vai enemmän rahalaitos.
Tämä on oikein hyvä kysymys. Kaikkihan on näilläkin tahoilla (oli kumpi vaan) hyvin siihen asti, kun löytyykin kirjanpidosta joku yllättävä kaava, mistä näkee että sitä likaista rahaa on kannettu oikeasti repulla ja sisään ja se on mennyt 1:1 suhteella puhtaana yrityksen tilien kautta eteenpäin. Uskon että kaikki nämä varotoimet summien kanssa ja järjestelmien triggerit tähtää juuri siihen, että näin ei voisi päästä käymään.

Tämä on esimerkki tuosta Verkkokaupan aiheuttamasta ongelmasta, jos vielä ruksinut ne poliittisetvaikutukset niin tuskin vaivat vähenee.
Juuri näin, niiden seuranta ollut jo pitkään vielä tarkempaa. Suomessa vähän eri meininki, kuin Venäjällä tai Etelä-Amerikassa. 😅
 
Tämä on oikein hyvä kysymys. Kaikkihan on näilläkin tahoilla (oli kumpi vaan) hyvin siihen asti, kun löytyykin kirjanpidosta joku yllättävä kaava, mistä näkee että sitä likaista rahaa on kannettu oikeasti repulla ja sisään ja se on mennyt 1:1 suhteella puhtaana yrityksen tilien kautta eteenpäin. Uskon että kaikki nämä varotoimet summien kanssa ja järjestelmien triggerit tähtää juuri siihen, että näin ei voisi päästä käymään.

Yritysten rahanpesun valvonnan vastuuta sysätty kirjanpitäjille, jotka nekin kai joutuvat maksamaan siitä velvollisuudesta. Pankit kyttää, verottaja kyttää, ja sitten tavalliset kansalaiset laitettu kärsijänä mukaan.

Iäkkäämille pitkäaikaisille pankkien asiakkaille jotka asioineet vielä silloin kun pankissa tunnettiin asiakas, niin nämä toimet ovat lisää rapauttanut luottamustu pankkeihin. Opiskelijalla se nyt on vain muutos siitä että ensin kysy vanhemmat, nyt kysy joku AI botti.

Kontrolli parisuhteissa kontrollin valta vain kasvaa.
 
Yritysten rahanpesun valvonnan vastuuta sysätty kirjanpitäjille, jotka nekin kai joutuvat maksamaan siitä velvollisuudesta. Pankit kyttää, verottaja kyttää, ja sitten tavalliset kansalaiset laitettu kärsijänä mukaan.

Iäkkäämille pitkäaikaisille pankkien asiakkaille jotka asioineet vielä silloin kun pankissa tunnettiin asiakas, niin nämä toimet ovat lisää rapauttanut luottamustu pankkeihin. Opiskelijalla se nyt on vain muutos siitä että ensin kysy vanhemmat, nyt kysy joku AI botti.

Kontrolli parisuhteissa kontrollin valta vain kasvaa.
Näin se todellakin menee. Asialle on juuri ne kaksi puolta, tavallinen kansalainen kärsii tästä, mutta vastapainoksi se rahanpesu on edes vähän vaikeampaa.

Kyllä tosiaan yrityksissä kirjanpitäjien ja loppuviimein tilintarkastajien on oltava täysin kartalla jokaisesta tapahtumasta. Verotarkastus tai poliisitutkinta, kun napsahtaa, niin siinä ei paljon selitykset, että "musta tuntuu, että nämä rahat..."

Giganttihan on jo vuosia tehnyt sitä että he oikeasti kysyy myymälässä vähänkin suuremmissa ja jopa pienemmissä ostoksissa, että millä nimellä tämä kirjataan heidän järjestelmään (tällä tunnistetaan asiakas ja toki voidaan kirjata myyjän tiedot tapahtumaan mukaan). Samoin myös siellä verkkokauppa.comissa tulee itse ainakin otettua kuitit tilille, vaikka ostaisi myymälästä jotain. Moni muu liike tekee tätä, Bonuskortit, Motonet, IKEA jne.. Silloin on helpompi löytää ihan viikko tai kuukausitasolla ne jotka syöttää sisään käteistä esimerkiksi isompia summia ilman mitään tunnistautumista ja ehkä puuttua asiaan, selvitellä asiaa kameroista, ilmoittaa poliisille jne.

Tässä meidän keskustelussa (@pulatunnus) ehkä vähän infoa ja pohdittavaa alkuperäiselle kysyjälle @Pentti setä , eli verkkokauppa.com ei tee tätä siksi, että heillä olisi tämän suhteen paska palvelu vaan riski siihen, että he rikkovat itse lakia on liian kova hyötyyn nähden. Eli Rovaniemeltä tuleva 2400€ - omat kulut, eli noin 200€-400€ kassaan tuskin on sen arvoista, että sen eteen kannattaa kyseinen kokoluokan yrityksen ottaa mitään riskejä.

Samoin myös nämä käteinen on kingi keskustelijat voi miettiä niitä syitä, miksi käteinen ei olekaan kingi. Käteinen on yritykselle heittämällä kaikkein kallein tapa vastaanottaa maksuja, kulut on tähtitieteelliset verrattuina korttimaksuihin. Seuraavaa voi ajatella vaikka siellä Prisman kassalla.

Korttimaksun hinta:
- kiinteä kulu
- provikka

Vihreällä kortilla ei niitäkään, paitsi Apple Pay + Google Pay

Käteismaksun hinta (osa siis suoraan ulkopuolisille tahoille ja osa työntekijöiden palkkoina):
- Vaihtorahan hankinta (yleensä kiinteä kulu+provikka)
- Vaihtorahan turvallinen kuljetus
- Työntekijät tarkastaa saapuneet vaihtorahat
- Näiden turvallinen säilytys (aikaviive kassakaapit)
- Vaihtorahat lasketaan kassalippaaseen
- Sisään tulevien rahojen aitous tarkastetaan yksitellen kassalla (aika + laitteet)
- Vaihtorahat annetaan kassasta (aika + virheen mahdollisuus)
- Kassa lasketaan kun työntekijä poistuu kassalta (jos täsmää, niin ok jos heittää niin alkaa selvittely)
- Lippaista otetaan "ylimääräiset" tilitystä varten (aika)
- Lasketaan tilitykset ja kirjataan niistä kuitit
- Tilityksien asianmukainen säilytys
- Tilityksien kuljetus laskentakeskukseen
- Laskenta + tilitys (kiinteä hinta + mahdollinen provikka)

Yllämainittu ei perustu mihinkään muuhun, kuin yleistietoon ja siihen mitä tuli mieleen, jotain hintaa lisäävää voi hyvinkin listasta puuttua. Jokainen "käteinen on kingi" tyyppi voi pohtia, että miten paljon tämä "kingi" nostaa sen leivän tai makkaran hintaa.

Se että kortti ei joskus toimi (yhden kerran kymmenestä tuhannesta) on kyllä todella huono peruste maksaa kaikki käteisellä.
 
Yllämainittu ei perustu mihinkään muuhun, kuin yleistietoon ja siihen mitä tuli mieleen, jotain hintaa lisäävää voi hyvinkin listasta puuttua. Jokainen "käteinen on kingi" tyyppi voi pohtia, että miten paljon tämä "kingi" nostaa sen leivän tai makkaran hintaa.
Totta, ja noita kustannusvertailuja joskus ollut julkisuudessa, ja sen jälkeen korttikustannukset laskeneet. Ja vertailuissa usein vertailtiin vain suoraan laskutettuja kuluja, (ulkoistettu kuljetus, laskenta), joskus käteisen vaatima infra, aikaa arvioitu. Kun käteisen käyttö vähenee niin kertakulut pomsahtelee.

Sekin aika on ohi että korttitilitykset kesti, toki korotkin pitkään olleet matalia. Tilitysten kestä söi niitä yrittäjä joilla maksut etupainotteisia ja kassa ohut.


Se että kortti ei joskus toimi (yhden kerran kymmenestä tuhannesta) on kyllä todella huono peruste maksaa kaikki käteisellä.

No viimevuosina on ollut sen verran usein haasteita että se on saanut osa käteisestä luopuneista kantamaan käteistä. Ja kyllä käteisvaraa on viimeaikoina ihan nostettu varautumis ohjeisiin.

Yleisten häriöiden lisäksi on sitten niitä yksilön kokemia ongelmia, osittain niihin voi varautua hajauttamalla tilit ja kortit ja miettämälle ne huolellisesti. Joka nyt järkevää vaikka varautuisi myös käteisellä.

Mutta käteisessä on muutakin , ehkä arvokkaampaa, miksi sen puolesta kannattaa taistella. se on yleispätevä anonyymi maksutapa, sen on niin arvokas asia että sitä pitää puolustaa.

Giganttihan on jo vuosia tehnyt sitä että he oikeasti kysyy myymälässä vähänkin suuremmissa ja jopa pienemmissä ostoksissa, että millä nimellä tämä kirjataan heidän järjestelmään (tällä tunnistetaan asiakas ja toki voidaan kirjata myyjän tiedot tapahtumaan mukaan).
No näissä nyt joku rahanpesu on vain hyvä tekosyy. Kanttis ohjelmia, asiakkaan tietoja udeltu vuosikausia, Giganttikin niitä inttänyt ties kuinkapitkään. Ei sentäs tarvitse tunnistautua.
 
Totta, ja noita kustannusvertailuja joskus ollut julkisuudessa, ja sen jälkeen korttikustannukset laskeneet. Ja vertailuissa usein vertailtiin vain suoraan laskutettuja kuluja, (ulkoistettu kuljetus, laskenta), joskus käteisen vaatima infra, aikaa arvioitu. Kun käteisen käyttö vähenee niin kertakulut pomsahtelee.

Sekin aika on ohi että korttitilitykset kesti, toki korotkin pitkään olleet matalia. Tilitysten kestä söi niitä yrittäjä joilla maksut etupainotteisia ja kassa ohut.
Oikein hyvä huomio, että tosiaan on varmasti aiheuttanut ongelmia kassaan, kun rahat tulee viiveellä sen sijaan, että ne saa tilille, kun ne on mennyt pankin tai muun laitoksen laskentaprosessin läpi. Jossain vaiheessa tosiaan korttimaksujen kustannukset oli "niin" kovia, että oli näitä paikkoja, joissa korttimaksuista veloitettiin extraa ja nyt homma on kääntynyt niin, että käteismaksuista veloitetaan extraa.

No viimevuosina on ollut sen verran usein haasteita että se on saanut osa käteisestä luopuneista kantamaan käteistä. Ja kyllä käteisvaraa on viimeaikoina ihan nostettu varautumis ohjeisiin.

Yleisten häriöiden lisäksi on sitten niitä yksilön kokemia ongelmia, osittain niihin voi varautua hajauttamalla tilit ja kortit ja miettämälle ne huolellisesti. Joka nyt järkevää vaikka varautuisi myös käteisellä.

Mutta käteisessä on muutakin , ehkä arvokkaampaa, miksi sen puolesta kannattaa taistella. se on yleispätevä anonyymi maksutapa, sen on niin arvokas asia että sitä pitää puolustaa.
Juu toki käteistä voi pitää aina mukana ja kotona jemmassa, mutta kyllä itse silti maksan paljon mieluummin ostokseni korteilla (eli sillä kännykällä josta kaikki kortit löytyy). Nämä nyt kulkee itsellä pääasiassa Norjan, UK:n ja Ruotsin kautta, joten kohtuu anonyymisti esimerkiksi suomessa olevien tahojen suuntaan voi niilläkin maksella. Itsellä toki anonyymius katoaa ihan tietoisesti, kun kerään bonukset ja otan ne kuitit sähköisenä jne. Se, että jos Gigantti, Verkkokauppa.com, S-Kauppa tai Kesko on rakentanut minusta profiilin, niin en jaksa ahdistua. Ehkä pahempaa olisi jos niillä olisi minun tiedot, mutta ei pystyisi rakentamaan mitään profiilia. ;)

Itsellä on jo kyllä vuosia pelittänyt kortit ja nykyään se Apple Pay oikein hyvin. Samoja kokemuksia myös muualta maailmasta, Ruotsissa tai Norjassa ei paljon valuuttaa tarvitse vaihdella tai Virossa pitää käteistä mukana. Myös etelä Euroopan maissa kaikki on toiminut vuosikausia ensin korteilla ja nykyään toki suoraan Apple Paylla. Muutamaan viime reissuun on tullut lähdettyä siten, että ei ole kuin kännykkä mukana ja sen lisäksi yksi Visa ja/tai yksi Mastercard, mitä ei edes kanna mukana. Jossain repussa on saattanut olla 50€ jos kaikki menisi ihan metsään, mutta tilanne on korttien kanssa kyllä omasta mielestä verrattain oikein hyvä.

No näissä nyt joku rahanpesu on vain hyvä tekosyy. Kanttis ohjelmia, asiakkaan tietoja udeltu vuosikausia, Giganttikin niitä inttänyt ties kuinkapitkään. Ei sentäs tarvitse tunnistautua.
Juu todellakin, samaa dataa voidaan myös toki tarvittaessa hyödyntää siihenkin, vaikka Gigantin kirjanpidossa. Toki ne jotka nyt ihan oikeasti rahaa pesee, niin tuskin joka tapauksessa asioisi missään, missä pitää väkisin tietoja antaa. Kyllä nämä rajoitukset Verkkokauppa.com 200€ max käteismaksu jne. varmasti silti aiheuttaa päänvaivaa, että mihin sitä käteistä voisi saada tungettua ja samat rahat tilille "puhtaina" suoraan yrityksestä tai tuotteita myymällä. Tämän lisäksi myös tori.fi kiristänyt sitä, että ilmoitus verottajalle lähtee, kun tietty myyntimäärä vuositasolla ylittyy. Selityksissä tai tuotteissa jotain epäselvää (tai muita outouksia ilmenee), niin verottajaa tuskin paljon ahdistaa tehdä tutkintapyyntö asiasta poliisille.

-----

Jos joku kysyy, että miten tämä liittyy tähän ketjuun, niin siten, että jonkun mielestä on huonoa palvelua, jos Verkkokauppa.com:iin ei saa kantaa repulla rahaa. Ongelma on sama, kuin miksi sieltä Verkkokauppa.com:ista ei saa kantaa repulla tavaraa ulos. Eli Suomessa lait määrittelee asioita, joita täällä asuvien ja liiketoimintaa harjoittavien pitäisi noudattaa.
 
Jos joku kysyy, että miten tämä liittyy tähän ketjuun, niin siten, että jonkun mielestä on huonoa palvelua, jos Verkkokauppa.com:iin ei saa kantaa repulla rahaa. Ongelma on sama, kuin miksi sieltä Verkkokauppa.com:ista ei saa kantaa repulla tavaraa ulos. Eli Suomessa lait määrittelee asioita, joita täällä asuvien ja liiketoimintaa harjoittavien pitäisi noudattaa.
Kukaan ei ole puhunut repullisista rahaa, eikä mikään Suomen laki rajoita käteismaksuja max 200 €.
 
Kukaan ei ole puhunut repullisista rahaa, eikä Suomen laki rajoita käteismaksuja max 200 €. Mistä lakia tarkoitat?
Rahanpesulaki ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset. Eli myyjällä on velvollisuus tietää / ilmoittaa rahojen alkuperä, kun esimerkiksi joku maksaa sen 5 x 2000€, vaikka se summa ei olisikaan kerralla se 10000€. Jos Verkkokaupassa se summa olisi esimerkiksi 2000€ (200€ sijasta), niin veikkaan, että sieltä kannettaisiin ulos ~1500€ arvoisia Applen laitteita, NVIDIAN näytönohjaimia jne., joita myytäisiin eteenpäin netin kauppapaikoilla avaamattomina ja täydellä takuulla, mutta sopivalla alella.

Edit: Tästä toki seuraisi se, että verkkokauppa.comin pitäisi selvittää rahojen alkuperä ja tehdä asiasta asianmukaiset ilmoitukset jne. Se tuskin kuitenkaan on heidän bisnes, joten joku on laskenut, että suuria käteisostoja tekevät asiakkaat on ok menettää verrattuna saatuun hyötyyn. Etenkin kun niissä kalliissa korkean kysynnän laitteissa, joilla on kovin jälleenmyyntiarvo, katteet on monesti pienet.

Edit2: Ehkä vielä se, että huudetaan kovaan ääneen netissä, että sinne ei raha kelpaa niin menen johonkin muualle ja tässäkin tapauksessa sama seinä tuli vastaan kuitenkin myös siellä muualla. Eli kukaan ei halua sitä käteistä juuri siitä samasta syystä.

Edit3: vielä yksi, eli mikään laki ei kiellä tekemästä, vaikka 5 miljoonan kauppoja käteisellä. Rahojen alkuperän joutuu vaan selvittämään huumepoliisille ja muutamalle muulle taholle pidemmän kaavan mukaan. Tosiaan ihan reilun tonnin käteisnostoja ja talletuksia kysellään ainakin pankissa ihan suoraan, että mihin rahat menee tai mistä ne on tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Rahanpesulaki ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset. Eli myyjällä on velvollisuus tietää / ilmoittaa rahojen alkuperä, kun esimerkiksi joku maksaa sen 5 x 2000€, vaikka se summa ei olisikaan kerralla se 10000€. Jos Verkkokaupassa se summa olisi esimerkiksi 2000€ (200€ sijasta), niin veikkaan, että sieltä kannettaisiin ulos ~1500€ arvoisia Applen laitteita, NVIDIAN näytönohjaimia jne., joita myytäisiin eteenpäin netin kauppapaikoilla avaamattomina ja täydellä takuulla, mutta sopivalla alella.

Olisko Verkkokauppa.com kuitenkaan siellä lain tarkoittamassa kymppitonnin joukossa jos se tekisi käteiskauppaa 0-3000€ tuotteista. jos se ei kuitenkaan pilko jotain kymppitonnin ostosta viiteen kahden tonnin ostokseen. Vaan asiakkaat ostaa ihan yhdessä erässä muutaman tonnin telkkoja, läppäreitä jne. Nyt siellä ei voi ostaa kummostakaan puhelinta käteisellä. Tietokoneet jää järjestäin hyllyy. Siis summa on ihan älyvapaan pieni.

Mikään laki ei sitä pakota rajaan 200€, ei 2000€, ei 8000€ kymppitonninkin kertaostoksia saa käteisellä myydä, mutta sitten olisi enemmän jumppaa.

En nyt oikein osta että rahanpesulakien takia rajan ovat tuollaiseksi laittaneet.
 
Olisko Verkkokauppa.com kuitenkaan siellä lain tarkoittamassa kymppitonnin joukossa jos se tekisi käteiskauppaa 0-3000€ tuotteista. jos se ei kuitenkaan pilko jotain kymppitonnin ostosta viiteen kahden tonnin ostokseen. Vaan asiakkaat ostaa ihan yhdessä erässä muutaman tonnin telkkoja, läppäreitä jne. Nyt siellä ei voi ostaa kummostakaan puhelinta käteisellä. Tietokoneet jää järjestäin hyllyy. Siis summa on ihan älyvapaan pieni.

Mikään laki ei sitä pakota rajaan 200€, ei 2000€, ei 8000€ kymppitonninkin kertaostoksia saa käteisellä myydä, mutta sitten olisi enemmän jumppaa.

En nyt oikein osta että rahanpesulakien takia rajan ovat tuollaiseksi laittaneet.
Näyttää olevan suoraan heidän sivuilla:

Miksi en voi maksaa isompia ostoksiani käteisellä?​

Verkkokauppa.com Oyj on velvollinen valvomaan käteismaksuja, kun maksu(t) ylittävät 10 000 euroa. Maksut voivat tapahtua kertasuorituksena tai toistuvina tapahtumina 12 kuukauden aikana. Velvoite valvontaan syntyy rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämislaista. Haluamme tehdä kaikkemme estääksemme aktiivisesti rahanpesua ja harmaata taloutta Suomessa.

Eli kyllä toi hyvin selkeä kannanotto on kyseiseen lakiin ja siihen, että ne toistuvat suoritukset ja niiden valvominen on lisätty kyseiseen lakiin.

EDIT: ja tosiaan kyseinen lakihan ei mitenkään estä tai kiellä käteiskauppoja, mutta aiheuttaa niistä niin ison ongelman, että niitä ei näemmä kannata tehdä.
 
Näyttää olevan suoraan heidän sivuilla:


Eli kyllä toi hyvin selkeä kannanotto on kyseiseen lakiin ja siihen, että ne toistuvat suoritukset ja niiden valvominen on lisätty kyseiseen lakiin.

EDIT: ja tosiaan kyseinen lakihan ei mitenkään estä tai kiellä käteiskauppoja, mutta aiheuttaa niistä niin ison ongelman, että niitä ei näemmä kannata tehdä.

Tuo mennyt ohi, onko heillä ollut villiä menoa joskus, vai onko siellä nyt joku saanut vain idean.

En siis vieläkään "hyväksy" heidän rajoituksia. ja en yllätty jos muitakin motiiveita.
Myisivät sitten tunnistetuille asiakkaille, heilläkin se kanttis systeemi, asiakasrekisteri.

No toivattavasti ei muut matki, ja toivottavasti jostain taholta tulee painostusta että käteinen pitää kelvata ja kohtuu summiin ilman reksiterlintiä.
 
Tuo mennyt ohi, onko heillä ollut villiä menoa joskus, vai onko siellä nyt joku saanut vain idean.

En siis vieläkään "hyväksy" heidän rajoituksia. ja en yllätty jos muitakin motiiveita.
Myisivät sitten tunnistetuille asiakkaille, heilläkin se kanttis systeemi, asiakasrekisteri.

No toivattavasti ei muut matki, ja toivottavasti jostain taholta tulee painostusta että käteinen pitää kelvata ja kohtuu summiin ilman reksiterlintiä.
Juu ei aavistustakaan, että mitä siellä on tapahtunut. Ehkä joku porukka on oikeasti pessyt jonkun isomman summan heidän kautta ja he on joutunut johonkin isompaan tutkintaan mukaan ja ei oo pystynyt selvittämään niitä käteistapahtumia tietenkään jälkikäteen millään.

Samoin on mennyt itseltä ohi, eli arvelin, että tohon voisi liittyä, kun tosiaan tuotteet on otollisia jälleenmyyntiin. Yksi Googlaus äsken ja toi löytyi ensimmäisenä.

Se on totta, että ehkä tosta voisi löytyä joku kompromissimalli tunnistettujen asiakkaiden kanssa, mutta silti siinä 10k€ kohdalla se ilmoitus on lähdettävä. Toisaalta näyttäisihän sekin äkkiä epäilyttävältä jos 9500€ ostaneita käteisasiakkaita tunnuksilla olisi vaikka kokoajan vaan enemmän ja enemmän. 😅 Pienellä korvauksella, vaikka 50€/iPhone moni varmasti kantaisi rahaa Verkkokauppaan ja luovuttaisi iPhonet eteenpäin jälleenmyytäviksi.

Edit: me ajatellaan asiaa yhden henkilön näkökulmasta, mutta rikollisjärjestöllä niitä voi olla tuhat, jotka työntävät korvausta vastaan omissa nimissä käteistä johonkin, jotta ne saadaan puhtaaksi.
 
Edit: me ajatellaan asiaa yhden henkilön näkökulmasta, mutta rikollisjärjestöllä niitä voi olla tuhat, jotka työntävät korvausta vastaan omissa nimissä käteistä johonkin, jotta ne saadaan puhtaaksi.
No sitten on, ei se nyt ole sen arvoista että sentakia pitää mennä äärimmäisyyksiin.

Jos päiväraporteissa nousee iPhone myyntimäärät nimenomaan käteisellä, niin sitten ilmoitus.
 
En ymmärrä Jimin Puusee kaupan boikotointia koska venäjäpakotteet? Jos olen oikein ymmärtänyt, kauppa myi nelikoptereita suomalaiselle miehelle, joka mahdollisesti kaupitteli niitä eteenpäin itärajan taakse, josta ne mahdollisesti päätyivät Stavkalle ja sieltä mahdollisesti Ukrainan sotakentille, ja siellä mahdollisesti terrorisoivat siviilejä? Ihan kaupunkilaisjärjellä ajallellen myyjäliikkeellä ei ole velvollisuutta tai edes mahdollisuutta selvittää, jos ostaja myy tavarat eteenpäin pakotteiden alaiselle toimijalle. Asiasta ei ole nostettu syytetty myyntiliikettä kohtaan eikä asiassa epäillä rikosta.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään syytä puolustella kyseistä myyntiliikettä. Muutaman kerran olen tilaillut PC komponentteja ja lisälaitteita, joista yhden kerran jouduin vääntämään takuuasioista huonolla menestyksellä. Komponentit toimitettiin valmiiksi kasattuina mutta prosessorin pinnit vääntyneet ja BIOS ei piippaa. Firma ei ottanut mitään vastuuta asiasta vaan vyörytti vastuun ensin minulle, ja sen jälkeen postille. Piti kärvistellä vanhalla romulla kuukauden päivät, kunnes tuttu ATK-säätäjä tuli vierailemaan, ja sai varovasti väännettyä pinnit kohdalleen ja BIOS suostui piippaamaan. Tämän jälkeen en ole tilaillut mitään tuolta putiikista, aikaa tästä on vierähtänyt suunnilleen neljä vuotta.
 
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun on käynyt niin että kaupan kortinlukulaitteet ovat syystä x solmussa. Siinä tulee aina naureskeltua sun kaltaisille heeboille kun ostokset jääkin kassalle ja itse kaivan riihikuivaa lompakosta esiin. Käteinen on kuningas ja tulee aina olemaan.
Eipä ole itselle vielä ikinä sattunut kohdalle. Ei edes ruokakaupassa. Elektroniikat maksan pääsääntöisesti netissä etukäteen ja noudan myymälästä.
Typerää olis pitää satoja euroja lompakossa.
 
En ymmärrä Jimin Puusee kaupan boikotointia koska venäjäpakotteet? Jos olen oikein ymmärtänyt, kauppa myi nelikoptereita suomalaiselle miehelle, joka mahdollisesti kaupitteli niitä eteenpäin itärajan taakse, ....
En tiedä minkä jutun olet lukenut, mutta siitä uutista mm io.techin sivuilla

Lyhyesti, Jimsillä oli asiakas joka oli ostannut Jimssiltä tavaraa venäjälle , ihan tavallista että venäläisillä suomessa yhtiö touhua varten. ei siinä mitään.
Hyökkäysodan alettua alkoi tilaamaan drooneja venäjälle, samaan aikaan kun netti alkoi tulvimaa videoita niiden käytöstä ja uutista miten ukrainalaista kuolee niiden takia. venäläiset haalii kiinalaisia drooneja. ja julkaisivat videoita niiden käytöstä ja niiden kolutuksesta mm pietarissa.

Muutama muukin muutos aiempaa, hinnalla ei ollut väliä, markkinahintaa parempi hinta, määrtä kasvoi , tavara lähti venäjälle, kuten aiemmin, mutta papereissa pieni muutos, olikin kautta kulku muistaakseni turkkiin.
 
Eipä ole itselle vielä ikinä sattunut kohdalle. Ei edes ruokakaupassa. Elektroniikat maksan pääsääntöisesti netissä etukäteen ja noudan myymälästä.
Typerää olis pitää satoja euroja lompakossa.
Kyllä noita sattuu, nykyään tosin aina vaan harvemmin ja harvemmin. Aikanaan oli korttimaksut ihan jumissa esim juhlapyhien aattoina, esimerkiksi Juhannuksena ja silloin oli käteinen varsin kätevää. Samoin pari vuotta sitten eräällä pienemmällä autokorjaamolla ei oma ensisijainen pankkikortti toiminut, faija sattui olemaan mukana ja hänenkään korttinsa ei toiminut mutta oma kakkostilin kortti sattui toimimaan, käteistäkin olisi sen verran ollut lompakossa että olisi saanut maksettua.

Muutamia muitakin satunnaisia kertoja on vuosien varrella ollut mutta viimeisen parin vuoden aikana ei ole tainnut olla kertaakaan tapausta ettei kortti olisi toiminut. Yleensä nuo toimimattomuudet ovat olleet jotain pienempiä liikkeitä, isommissa ilmeisesti on sen verran hyvin varmennetut yhteydet että enää ei ainakaan sen takia jää korttimaksut menemättä läpi.
 
Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.

Hobby Hall myi "Smeg-mukeja" – Minna löysi samat tuotteet Temusta kolmanneksella hinnasta
Varmaankin kyse siitä, että "myyjä" on jokin muu. Todella harmillinen tuo kauppapaikka systeemi kyllä nykyisin
1739717375209.png
 
Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.

Hobby Hall myi "Smeg-mukeja" – Minna löysi samat tuotteet Temusta kolmanneksella hinnasta
Tuo Hobbyhallihan on nykyään ihan kiinakauppa, muistuttaa pikemminkin kauppa-alustaa kuin sitä wanhaa Hobbyhallia. Suurin osa tuotteista (ellei jo nykypäivänä kaikki) ovat jonkun ulkopuolisen myyjän tuotteita ja aikalailla taitaa olla erilaiset epämääräiset ulkomaiset kauppiaat olla edustettuna.
 
Tuo Hobbyhallihan on nykyään ihan kiinakauppa, muistuttaa pikemminkin kauppa-alustaa kuin sitä wanhaa Hobbyhallia. Suurin osa tuotteista (ellei jo nykypäivänä kaikki) ovat jonkun ulkopuolisen myyjän tuotteita ja aikalailla taitaa olla erilaiset epämääräiset ulkomaiset kauppiaat olla edustettuna.
Ihan rehellisesti, kuka tuolta oikeasti tilaisi mitään? Hinnoista näkee suoraan läpi, että suurin osa on jotain roskaa. Juuri yhtenä päivänä sattui heidän Google mainos silmään, missä Philips OneBlade teriä kaupiteltiin sellaiseen hintaan, että itsellä tuli heti mieleen, että nämä on samoja, kuin vieressä olevat Temun romppeet. Nyt en sitä samaa suoraan löytänyt, mutta hinnat tyyliin 3 samalla hinnalla, kun mitä muualla maksaa kappaleelta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Niin omistajana nykyään ilmeisesti Mid Europa Partners, joka omistaa, Baltian maista, Puolasta ja sieltä sun täältä vastaavia pajoja. Näitä tuskin kiinnostaa muutamat soraäänet, kun joku itkee Temun mukeistaan. Tässä vastuu asiassa mennään todellakin jonkun alimyyjän taakse, että hyi hyi soo soo ja lähetetään taas uudella nimellä Temun kamaa ihmisille ovista ja ikkunoista. Eiköhän tossa ainoa keino ole äänestää jaloillaan.
 
Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.
 
Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
 
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
Juu todellakin, itsekin aikanaan tuli käytyä ihan myymälässäkin Tammistossa, kun Stockmann oli omistajana. Sen jälkeen alamäki on kyllä ollut kova molemmillakin.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?

Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.

Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.

Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.

Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?

Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.

Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.

Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.

Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
Pitkään, lokero toimitukseen, tai siis riippuu vähän minne päin suomea.
 
Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänä :facepalm: Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
 
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänä :facepalm: Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?
 
Edit: Olisi pitänyt takuuhuoltolomake täyttää ja sitten viedä verkkokauppaan, ei reklamaatio.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:
Voit toimittaa tuotteen Verkkokauppa.comin huoltoon, joko postitse tai tuomalla sen myymälän huoltopisteelle.
  1. Pakkaa huollettava tuote hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla. Huom. lähetyksen maksimipaino on 25 kg.
  2. Täytä takuuhuoltolomake verkossa, kun olet täyttänyt sähköisen lomakkeen, merkitse tilausnumerosi lähetykseen, jotta löydämme antamasi tiedot laitteen saavuttua meille. Ilman pyydettyjä tietoja emme voi huollattaa tuotetta.
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?
 
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:

niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?

Myymälässä sanottiin, ensin reklamaatio ja sitten voit tuoda tietokoneen. Tuon sähköpostin sain vasta, kun sain luvan viedä. Minulla oli tietokone alunperin mukana myymälässä ja kieltäytyivät?

En minä tiennyt siinä vaiheessa tuommoisesta, koska olen tottunut asioimaan kasvotusten ja vain kasvotusten verkkokauppa.comissa. Jos olisin tiennyt, niin eri asia.


Lisäyksenä, minä kyselin chatin kautta, milloin koneen voi tuoda ja joko reklamaatio käsitelty tietokoneen tuomista huoltoa varten?
 
Tietämättömyys ei ole peruste valittaa asiasta tai lähettää viestejä jonnekin KKV:lle. Kyllä oletuksena on, että mikäli laite vikaantuu niin tarkistetaan huollon ohjeistus joko soittamalla yritykseen tai tutkimalla ohjeita sivustolla.
 
Laitetaanpa tänne myös kun en huomannu tätä ketjua eli

Onko kukaan tilannut Gigantista viime
aikoina?

Onko tavara tullu nopeesti ja pitääkö toimitusajat paikkaansa?

Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?

Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
 
Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?

Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
 
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
Hei kiitos selvennyksest ja tiedoista

Katoin oman Gigantin profiilia ja tilauksen tila on: ”toimitettu” ja arvio huomenna, että tulee saa nähdä pitääkö paikkaansa.. Mitään muuta seurantaa ei oo tullu kun toi Bringin eikä seurantatunnus löydä mitään tulevaa lähetystä sieltä..

Skeptinen fiilis mutta toivotaan parasta
 
Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."

Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina. :lol:
 
Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."

Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina. :lol:
Ite muistit kanssa tuolta tilasin ja tänään pitäis olla perillä..

Yllätys yllätys ettei oo..

Eka ja vika kerta kun tilaan Gigantista yhtään mitään :whistling:

Ois pitäny netistä lukee eka arvoteluja mutta kun tuote myyty loppuun toisaalla ja Gigantissa näyttis olevan..

Never again paskapulju..😄 Joutaa boikottiin omalta osalta

Toi venyminen ei olis yllätys kyl ollenkaan eli valitettavasti joudut varmaan sen kokemaan
 
Viimeksi muokattu:
Uutta tietoa tilauksestani

Otin asiakaspalveluun chatin kautta yheyttä ja sieltä sanotiin seuraavaa kun tänään tuli kuitti sähköpostiin tilaukesta ja näkyy nyt heidän keskusvarastossakin 0 kpl tulisi 17.3 vasta lisää kyselin siis onko tuotetta vai ei:

”Kiitos, kun ilmoitit. Teen tästä selvityspyynnön, koska en oikein löydä tästä seurantalinkkiä, niin palaamme asiaan puhelimitse heti, kun asia selviää.”

Eikä tilausta voi edes perua.. Lupasivat soittaa mahdollisesti ensiviikolla miten tilaukseni edennyt ja missä on..

En saa sitten konetta valmiiksi hullu kun tilasin edes tuolta..

Miten herran vuonna 2025 voi olla noin paskat toimitusajat?

Uskomatonta mutta eipä tarvii tilailla enää Gigantista yhtään mitään täyttä kuraa voi huoh 😮‍💨
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 802
Viestejä
4 889 957
Jäsenet
78 878
Uusin jäsen
Takkine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom