Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

jahas, mitenköhän quotet toimii uudessa systeemissä...

Kuuman suihkun jälkeen kylppärissä on hyvä laittaa lasi paikalleen. Vesihöyry vie pölyhiukkaset ainakin hetkellisesti pois.

Itse olen ostanut viimevuosina noita ebayn 2-3e/2kpl laseja ja vaihtanut aina kun jostain hajoaa kulma tms.
 
Eipä ollut esihenkilökään järin yhteystyöhaluinen. Samat tarjoukset, pienellä erolla. Eli joko kalvo asennetaan uudelleen veloituksetta. Tai sitten saan suojalasin veloituksetta matkaan ilman asennusta. Päädyin viimeiseen, eli tuli käytännössä ostettua 20€ suojalasi. Kysäisin sitten fonumilta asentavatko asiakkaan omia laseja ruutuihin. Tietenkin asentavat, hinta 15€. Nyt tekisi mieli kyllä kokeilla asentaa ihan itse. Pari betasalpaajaa alle ja kosteaan tilaan missä pöly ei leijaile jos vaikka onnistuisi.

Nythän jos vien tuon lasin fonumille asennettavaksi kokonaiskustannukset ovat 35€ yhteensä. Toisaalta jos itse epäonnistun niin kokonaiskustannukset ovat 50€. Tekisi mieli kuitenkin, heittää arpa ja kokeilla onnea jos onnistun, kokonaiskustannukset olisivat vain 20€. Perkuleen elisa, ei enää sinne liikkeeseen:mad:
No lopulta päädyin siihen, että kävin elisan liikkeessa hakemassa tuon lasin. Päätin kokeilla itseasennusta.

jahas, mitenköhän quotet toimii uudessa systeemissä...

Kuuman suihkun jälkeen kylppärissä on hyvä laittaa lasi paikalleen. Vesihöyry vie pölyhiukkaset ainakin hetkellisesti pois.

Itse olen ostanut viimevuosina noita ebayn 2-3e/2kpl laseja ja vaihtanut aina kun jostain hajoaa kulma tms.
Otin juuri lämpimän suihkun, mutta tottuneena jätin oven aluksi auki. Vesihöyry hävisi nopiaa. Tein vastoin luonnonsuojeluvaitoani ja avasin hanan kuumalle, ja vedin oven perässäkiinni.

Kaikki oli valmista asenukseen. Ohjeissa luki käytä asennuskehikkoa. Ei ollut laatikossa sellaista. Vain kumitassut puhelimen pohjaan ettei heiluisi. Puhelimen kamerakoroke on kuintekin sen kokoinen ettei paljo auttanut. Laiton sen vieleen sitten 2 kumitassua päällekkäin niin tuli jonkinlainen pito.

Itse asennus oivoi, mukana ei tullut edes alkoholiwipe (mikäliesuomeksi) joten käytin ruudunpuhdistusainetta jota löytyi. Näyttö puhas, ainakin 13 sekuntia, uusi puhdistus ja valmistautuminen, jälleen pölyä. Putsasin ruudun ja aloin arpomaan miten tämä on tarkoitus laittaa. Ohjeet ei olleet hyvät. Sitten ruudun tarkistuksen jälkeen rohkeasti repäisin kalvon pois (osittain) ja aloin mallaamaan sitä paikalleen, pian lähti loputkin kalvosta koska oli tiellä. Kirosanat lenteli kun huomasin että itse lasi oli kerännyt pölyä, siinä tuli hyödyulliseksi se tarra millä pölyä saa noukittua pois. Uusi yritys, aivan vinoon, nostin lasin taas ja uutta putkeen. Ei, nyt se on liian korkealla. Uusi yritys, taas vino. Seuraava yritys toi onnen ja lasi on hienosti paikoillaan.

Yksi pirun ilmakupla vaivaa joka nätisti katoaa kun painelee, mutta hetken päästä palaa. Siinä ei ainakaan näy roskaa. Onneksi se on tuolla ylävasemmalla missä ei näy kuin kello eikä osu edes sen kohdalla. vaan useimminen tyhjälle alueelle eli sikäli ei häiritse.

EI voi kuin ihmetellä tota elisan toimintaa, jos olisin saanut rahat takaisin, olisin huomenna mennyt suoraan Fonumille asennuttamaan lasin. Ovat vielä samaa lafkaa niin ihmettelen miten tiukkaa oli.

WTXI4150q.JPG

Siinä se nyt on. Lopputulokseen olen aika tyytyväinen, ellei se kulman ilmakupla ala vaivaamaan liikaa :D Kiitos mukana olleille ja pahoittelut jos tämä valui yli ketjun tarkoituksen.

Myöhäisedit: Lopputulos miellyttää, kulman ilmakupa on yön aikana kadonnut, lasi on hienosti paikoillaa, käyttökokemus yltää edellisen puhelimen tasolle jossa lasi myös oli :thumbsup: Elisan toiminta harmittaa edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta saako Gigantin Outlet tuotteille ruinattua toimitusta, jos netistä tilaus ei onnistu? Iso kodinkone tarttis saada Vantaalta Pirkanmaalle.
Tästä nyt on luokkaa jo 5v aikaa, mutta ostin 75” TV:n, eikä hommassa ollut mitään ongelmaa, kun sai liikkeeseen yhteyden. Oliko silloin vai onko vieläkin, joku viestin lähetys noista outleteistä Gigantin sivuilla. Ei pysty kaikkia juttuka muistamaan, vaikka meileistä tuokin selviäisi.

Ei, toimitus ei maksanut mitään kuluttajan hinnastosta löytyvää 100€ rahtia :)
 
Tästä nyt on luokkaa jo 5v aikaa, mutta ostin 75” TV:n, eikä hommassa ollut mitään ongelmaa, kun sai liikkeeseen yhteyden. Oliko silloin vai onko vieläkin, joku viestin lähetys noista outleteistä Gigantin sivuilla. Ei pysty kaikkia juttuka muistamaan, vaikka meileistä tuokin selviäisi.

Ei, toimitus ei maksanut mitään kuluttajan hinnastosta löytyvää 100€ rahtia :)
Aspan kautta piti jättää soittopyyntö kyseiseen Giganttiin. Olis toimitus ja kaikki lisäpalvelutkin onnistunut, mutta kaikkien hinnat tuplaantui kun oli kyse kahdesta eri kuljetusyhtiöstä. Käytännössä siis hinta nousi satkulla eli alennus pitkälti olis sulanut siihen. Ei toi nyt paha kustanne olis jos alennus olis riittävä, mutta harvoin tuolla outletissa sellaisia löytyy, jos ei ihan runnottua laitetta halua.
 
Viimeksi muokattu:
Katselin tässä Tampereen gigantissa viime viikolla vähän erikoista tilannetta. Liittykö suoraan tänne mutta kirjoitetaan vaan.

Olin nappaamassa uutta näppäimistöä ja jonottelin myyjää. Samaan aikaan yksi myyjä oli kiireinen myymään tietokonetta kahdelle ulkomaalaiselle herralle.
Se mikä pisti korvaan oli, että toinen ulkomaalainen tulkkasi toiselle myyjän selitettä osa-maksun ehdoista. Sitten myyjä vain varmisteli, että onko verkkopankki tunnuksia mukana puhelimessa. Sitten täyttelivät hakemusta omalla puhelimella nämä ulkomaalaiset, ensimmäinen oli hylätty joten seuraavaa hakemusta lähettiin tekemään uusilla luvuilla, vähän isommilla arvetenkin.

Ei siinä myyjää hirveästä estänyt myydä selvästi henkilölle joka ei välttämättä ymmärrä edes osamaksun ehtoja. Ei ole rahaa koska "oikeilla" luvuilla ei myönnetty. Myyjä kuuli että ovat väärentämässä tulotietoja niin silti lähetti uuden hakemuksen luottoa varten.
Sain oman asian selvitettyä, ennen kuin näin lopputuloksen. Katsoin vain myyjän käyttäytymistä. Päälyili ympärille, arvetenkin tiesi että minä ainakin kuulen keskusteluja jne. Semmonen fiilis, että tiesi tekevänsä väärin.


Kun ennen koronaa asuin Saksassa, niin minulle ei myytä paikallisessa MediaMarktissa luotolla mitään koska en osannut Saksaa tarpeeksi. En voinut kuulemma ymmärtää mihin sitouduin. Noh, onneksi pankki ja pankinluottokortti hoiti asian.
 
Gigantista tai Powerilta olisi tarkoitus kerralla tilata 2-3 eri mallista mikrofonia. Yksi niistä, koekäytön jälkeen, todennäköisesti jää sitten käyttöön. Onko kokemusta mikkien palautuksesta? Ei taida kuulua hygieenia tuotteisiin? Oletteko saanneet palautukset täysmääräisinä takaisin?
 
Katselin tässä Tampereen gigantissa viime viikolla vähän erikoista tilannetta. Liittykö suoraan tänne mutta kirjoitetaan vaan.

Olin nappaamassa uutta näppäimistöä ja jonottelin myyjää. Samaan aikaan yksi myyjä oli kiireinen myymään tietokonetta kahdelle ulkomaalaiselle herralle.
Se mikä pisti korvaan oli, että toinen ulkomaalainen tulkkasi toiselle myyjän selitettä osa-maksun ehdoista. Sitten myyjä vain varmisteli, että onko verkkopankki tunnuksia mukana puhelimessa. Sitten täyttelivät hakemusta omalla puhelimella nämä ulkomaalaiset, ensimmäinen oli hylätty joten seuraavaa hakemusta lähettiin tekemään uusilla luvuilla, vähän isommilla arvetenkin.

Ei siinä myyjää hirveästä estänyt myydä selvästi henkilölle joka ei välttämättä ymmärrä edes osamaksun ehtoja. Ei ole rahaa koska "oikeilla" luvuilla ei myönnetty. Myyjä kuuli että ovat väärentämässä tulotietoja niin silti lähetti uuden hakemuksen luottoa varten.
Sain oman asian selvitettyä, ennen kuin näin lopputuloksen. Katsoin vain myyjän käyttäytymistä. Päälyili ympärille, arvetenkin tiesi että minä ainakin kuulen keskusteluja jne. Semmonen fiilis, että tiesi tekevänsä väärin.


Kun ennen koronaa asuin Saksassa, niin minulle ei myytä paikallisessa MediaMarktissa luotolla mitään koska en osannut Saksaa tarpeeksi. En voinut kuulemma ymmärtää mihin sitouduin. Noh, onneksi pankki ja pankinluottokortti hoiti asian.

Aikoinaan olin vakuutusyhtiössä töissä. Meillä ei myyty vakuutuksia puhelimessa, jos et suomea/ruotsia osannut. Lähetettiin englanniksi kaikki lippulappuset sähköpostiin ja asiakkaan tuli itse hyväksyä nämä ehdot, jolloin vakuutus astui voimaan. Näin voitiin "varmistua", että asiakas tosiaan ymmärtää mitä on ostamassa ja hänellä on aikaa peneutua sopimusehtoihin.
 
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
 
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
Eikait tuollaista akun ohitusta saa ohjelmistotasolla mistään päälle?
 
Eikait tuollaista akun ohitusta saa ohjelmistotasolla mistään päälle?
Saa joissain laitteissa
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
Olipa siinä akku kärsinyt kovasti vuodessa. Minkä merkkinen ja mallinen laite oli kyseessä, niin tietää seuraava ostajakin tarkistaa ko.yksilöistä jos ostaa demokoneen?
 
Saa joissain laitteissa

Olipa siinä akku kärsinyt kovasti vuodessa. Minkä merkkinen ja mallinen laite oli kyseessä, niin tietää seuraava ostajakin tarkistaa ko.yksilöistä jos ostaa demokoneen?
Kyseessä oli Asus zephyrus G14 (2023). Ja käsittääkseni tuossa laitteessa kun käyttää oikeaa virtajohtoa niin se ohittaa akun kun akku on täynnä, mutta USB-C kautta ladatessa se ei sitä tee. Ja tosiaan ei mitään hajua kuinka kauan tuo oli esittelykoneena ollut. Malli kai julkaistu keväällä 23.
 
Itseäni tässä lakimiehen tapauksessa mietityttää että mistä se geelitukka myyntipöydän takana sai selville että tällainen sopimus on olemassa.
 
Sana "Ei" tuottaa siis edelleen ongelmia ihmisissä kun lähdetään ostoksille.
Tuota ei:tä pääsee kyllä toistamaan jos ei meinaa mitään lisäpalveluja ostaa. Käytiin joku aika sitten ostamassa ipad Gigantista ja "ostan vain sen tabletin enkä mitään muuta" vaikutti melko haastavalta konseptilta myyjälle.
 
Itseäni tässä lakimiehen tapauksessa mietityttää että mistä se geelitukka myyntipöydän takana sai selville että tällainen sopimus on olemassa.

Eiköhän siellä ole lypsetty asiakkaalta ensiksi kaikki tiedot kännykkäliittymistä ja virusturvista ja sitten lähdetty esittämään omia tarjouksia. Operaattorien ständimyyjät monesti kyselee kauppakeskuksisssa ohi kävellessä että paljon sulla on kännykkälaskut kuukaudessa? Loppuu keskustelu lyhyeen kun vastaa että parikymppiä vuodessa :cool: Enkä edes valehtele kun kyseessä on varalla oleva saunalahden latausliittymä jota tulee lähinnä käytettyä kesämökillä nettiyhteytenä.
 
Tuota ei:tä pääsee kyllä toistamaan jos ei meinaa mitään lisäpalveluja ostaa. Käytiin joku aika sitten ostamassa ipad Gigantista ja "ostan vain sen tabletin enkä mitään muuta" vaikutti melko haastavalta konseptilta myyjälle.

Hain joskus takuusta Elisan myymälästä tablettia ja oli Oneplus 3T kuoret kulahtaneet. Geelitukkamyyjä olisi antanut "ilmaiseksi" kaupan päälle jos olisin vaihtanut Telialta Elisalle liittymän. Ja myyjälle ei mennyt mitenkään jakeluun sana ei ja enkä vaihda liittymää. Piti useamman kerran sanoa ja sitten vasta uskoi.

Siis kivenkovaan intti vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa vaan sanoa, joko mulla ei ole luottotietoja tai, että on firman liittymä. Ei tuputa enää. Luottotieto hommasta en ole kyllä varma, mutta lienee toimiva.
 
Hain joskus takuusta Elisan myymälästä tablettia ja oli Onepus 3T kuoret kulahtaneet. Geelitukkamyyjä olisi antanut "ilmaiseksi" kaupan päälle jos olisin vaihtanut Telialta Elisalle liittymän. Ja myyjälle ei mennyt mitenkään jakeluun sana ei ja enkä vaihda liittymää. Piti useamman kerran sanoa ja sitten vasta uskoi.

Siis kivenkovaan intti vastaan.

Minä en yleensä hermostu ihmisille eri kohtaamisissa, ruuhkissa tms. mutta Elisan yksi myyjä oli sellainen, että melkein piti sano pahasti. Vannoin pyhästi etten osta mitään Elisalta ikinä.

Kuopion Powerista tykkään. Kertaakaan ei ole myyjä tullut mitään sanomaan. Kassalla ollut sitten hyvä palvelu ilman ylimääräistä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 215
Viestejä
4 456 293
Jäsenet
73 693
Uusin jäsen
Vartia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom