Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

On palautuksia ja sitten palautuksia. Jos jatkuvasti "kokeilee" tuotteita sen kuukauden jonka jälkeen palauttelee niitä, niin kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei noi firmat tyhmiä ole. Ne ottaa kyllä rahansa takaisin, eipä siitä tarvitse huolehtia.
Halvempaa seitää ei kannattavat asiakkaat ja firmat toki optimoivat ja niiden kannattaa heittää pahimmat asiakkaat pihalle mahdollisuuksien mukaan. Joidenkin kohdalla vain siedettävä. Ja silti kokonaisuudessa edullisempaa, se miksi Gigantti valannut markinaa alun jälkeen ihan kannattavasti johtuu osittain siitä tehokkuudesta.
 
Halvempaa seitää ei kannattavat asiakkaat ja firmat toki optimoivat ja niiden kannattaa heittää pahimmat asiakkaat pihalle mahdollisuuksien mukaan. Joidenkin kohdalla vain siedettävä. Ja silti kokonaisuudessa edullisempaa, se miksi Gigantti valannut markinaa alun jälkeen ihan kannattavasti johtuu osittain siitä tehokkuudesta.
Sitähän minäkin sanoin, ei se Giganttia haittaa kun ottavat rahat muualta kuitenkin.
 
Myymälästä ostetulla ei ole palautusoikeutta. Tai edes myymälästä tilatulla.
Enkä ymmärrä mitä voittaa jos käyttää 50 päivää läppäriä ja palauttaa. Kun kaikki on asennettu ja toimii. Sama työ uudestaan.
Helvetillinen vaiva. Jos ei työlleen laske mitään arvoa niin sitten kai.

Myymälöissä on aika huonot tuotteet esillä. Hakeeko tosiaan jotkut nistit jonkun 299€ juoksuläppärin ja myy sen 30€ kadulla? Vaikea uskoa.
Kellot on dummyversioita. Forerunner 965 en ole nähnyt missään. Hyvän läppärin saat vain tilaamalla. Kännyköistä on vaan kämäisiä Nokioita.
 
Viimeksi muokattu:
Myymälöissä on aika huonot tuotteet esillä. Hakeeko tosiaan jotkut nistit jonkun 299€ juoksuläppärin ja myy sen 30€ kadulla? Vaikea uskoa.
Kellot on dummyversioita. Forerunner 965 en ole nähnyt missään. Hyvän läppärin saat vain tilaamalla. Kännyköistä on vaan kämäisiä Nokioita.
En tiedä missä myymälässä olet käynyt, mutta kyllä ainakin jokaisessa Gigantissa jossa itsd olen asioinut löytyy esim. älypuhelimissa kaikkien valmistajien lippulaivamalleista lähtien tuotteet esillä, joita voi jopa vapaasti itse käyttää ja kokeilla. Miksei olisi? Myytäväksihän ne on tarkoitettu, eikä ole liikkeen edun mukaista piilotella jossain tiskin alla. Läppäreitä en ole liikkeissä katsellut tarkemmin, mutta en usko hetkeäkään, etteikö niistäkin olisi about jokaisesta hintaryhmästä mallit näytillä ja kokeiltavissa.
 
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
 
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
.
Tuolla mainitaan "Takuukorjauksen on valmistuttava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika vaihtelee tapauskohtaisesti. Vaikkapa lapsiperheen pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain päiviä, sohvapöydän korjausaika taas voi olla selvästi pitempi. Yleisesti voi sanoa, että korjaus ei saisi kestää 2-3 viikkoa kauempaa. "

Eli vähän äreämpää viestiä, ja jos ei auta, niin sitten vetoaa tuohon ja kuluttaja-asiamieheen.
 
Kyllä myymälästä ostettuja voi palautella ihan samalla tavalla kuin verkosta ostettuja.
Ei ole lakisääteinen, vaan ihan kauppiaan tarjoama lisäetu. Gigantilla on tarjoilla osassa palautus mahdollisuus.

Sitähän minäkin sanoin, ei se Giganttia haittaa kun ottavat rahat muualta kuitenkin.
Gigantti laskenut että halvempaa tarjota katumusaika, halvempaa myymälälle että kuluttaja tustutuu tuotteeseen kotona omatoimisesti, vs myymälässä osaavan myyjän kanssa. Lisäksi sitä sontaa lähtee helpommin mukaan mikä jaa palauttamatta.
Veloitukseton palautus ei onnistu kaikesta, eli osassa kotitestausta Gigantti veloittaa , eli eivät palauta koko kauppasummaa, tarkastus, tyhjennyt , ennallistamis maksuja. ja hyvitystä ei välttämättä saa kaikesta, ainakin jossain vaiheessa jos säätivät telkan myymälässä ja sitä lähti kotiin testaan, niin se säätö oli erikseen hinnoiteltu ja sitä osuutta ei palautettu.
 
kyllä ne tappiot mitä firmalle tulee pistetään kylmästi asiakkaille maksettavaksi.
Mielipide tuokin. Kulutuselektroniikka on sen verran kovasti kilpailtu ala, että ei se gigantinkaan voiton maksimointi ihan tuollaisesta ajattelusta voi lähteä. Valuu asiakkaat äkkiä muualle. Toisaalta, uskaltaisin sanoa että tuo palautuksista koituva "tappio" on melko mitätön osuus koko sirkuksesta. Tekniikkaintoilijoiden-foorumia lukiessa helposti vääristyy mittasuhteet tuonkin asian kohdalla.

Kuten yllä kirjoitettu, niin optimointiahan tuo vaan pohjimmiltaan on. Optimaalinen tulos tosiaan harvoin tulee ajattelulla, että jokainen "hävitty euro" pitää aina kuitata hintaa nostamalla takaisin.
 
Itse uskon että palautusoikeus on etenkin myynninedistämistä ja markkinointijuttu kuin kustannussäästö. Ostaja ostaa ennemmin sieltä, missä on palautusoikeus kuin sieltä, missä sitä ei ole turvana ellei ostos ole jotain ihan triviaalia. Kivijalkakaupassa ei kannata myydä oleellisesti huonommilla ehdoilla kuin netissä. Jos asiakas on jo siellä liikkeessä tai haluaa tulla ostamaan paikan päältä kotikylän kaupasta, turha karkottaa huonommilla myyntiehdoilla ostamaan netistä, jolloin saattaa ostaa eri firmasta. Ostaja saattaa vielä ostaa kalliimpaa ja parempaa, jos on palautusmahdollisuus. Ostetaan isompi ja kalliimpi telkkari, kun ei tarvi olla heti ihan varma riittääkö kotona katseluetäisyys tai tv-tasolla tilaa.

Hyvin harva palauttaa mitään. Muutama hyväksikäyttää järjestelmää ja muutama palauttaa hyvästä syystä. Isolle firmalle aiheutuva hävikki on niin vähämerkityksistä että palautusoikeudesta ei ole liikaa haittaa.

Onko palautusaika 14, 30, 50 tms. vrk on pikkuvivahde. Isompi on tietysti ostajalle parempi, vähemmän kiirettä hoitaa palautus pois. Ja pitempi voi houkutella enemmän asiakkaita kun se tuntuu ja näyttää paremmalta.
 
Kivijalkakaupassa ei kannata myydä oleellisesti huonommilla ehdoilla kuin netissä. Jos asiakas on jo siellä liikkeessä tai haluaa tulla ostamaan paikan päältä kotikylän kaupasta, turha karkottaa huonommilla myyntiehdoilla ostamaan netistä, jolloin saattaa ostaa eri firmasta.
Juu, itsekin olen muutamia kertoja ostanut kivijalkakaupan sisältä heidän nettikaupastaan noutopisteelle hetken kuluttua noudettavaksi tavaraa ihan sen takia että netistä ostamisessa on ollut parempi hinta tai ehdot. Kyllähän tuo vähän tyhmältä tuntui ostaa tuotteen vieressä seisoessa sama tuote netin kautta mutta...
 
Juu, itsekin olen muutamia kertoja ostanut kivijalkakaupan sisältä heidän nettikaupastaan noutopisteelle hetken kuluttua noudettavaksi tavaraa ihan sen takia että netistä ostamisessa on ollut parempi hinta tai ehdot. Kyllähän tuo vähän tyhmältä tuntui ostaa tuotteen vieressä seisoessa sama tuote netin kautta mutta...
Myyjä ei tinkinyt samaan hintaan ? Joo tiedän että joskus on ollut myyjältä varsin tiukat linjaukset että tästä tutteesta ei tingitä, mutta joskus voinut olla joku kamppis missä nettitilauksena kannattavampi myyjälle (siis ei kannattaa myydä sen kautta)

Omalukunsa sitten ne isot firmat missä myyjällä ei ole paukkuja käydä kauppaa hinnoilla. Gigantissa ollut puhe, niin siellä hinnat neuvotellaan, Verkkokauppa.com toinen ääripää missä hyvin vaikeaa, Prismoissakin helpompaa.
 
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.

Ehkä tuo jonkun herätti Verkkikseltä koska tuli ilmoitus että tapaus käsitelty ja jotain on on postilla tulossa.
 
Omalukunsa sitten ne isot firmat missä myyjällä ei ole paukkuja käydä kauppaa hinnoilla. Gigantissa ollut puhe, niin siellä hinnat neuvotellaan, Verkkokauppa.com toinen ääripää missä hyvin vaikeaa, Prismoissakin helpompaa.
Verkkokaupan hintaneuvotteluista kuullut urbaanin legendan, että kun kertaostos ylittää 10000€ niin hinnoista voi alkaa neuvotella heidän yritysmyynnin kanssa :rolleyes:
 
Verkkokaupan hintaneuvotteluista kuullut urbaanin legendan, että kun kertaostos ylittää 10000€ niin hinnoista voi alkaa neuvotella heidän yritysmyynnin kanssa :rolleyes:
Näissä piireissä kierretään tinkaamassa läppäriä tonnin setelinippu takataskussa... eli tuskin tälle(kään) urbaanilegendalle löytyy mielekästä vahvistusta täältä :)
 
Näissä piireissä kierretään tinkaamassa läppäriä tonnin setelinippu takataskussa... eli tuskin tälle(kään) urbaanilegendalle löytyy mielekästä vahvistusta täältä :)
Ehkä on sanottu just tuollainen vastaus sille tonnin setelinipun kanssa tinkaajalle ;)
 
Njoo, taitaa tuo Verkkisen huolto aika verkkainen olla. Lähetin Gigabyten emon tuonne jo 18.12 ja oli kirjattu huoltoon vasta 3.1 jonka jälkeen ei olekkaan kuulunut mitään. Tosin vika oli semmoinen että en odottanutkaan ihan vaan päivän testausaikaa mutta olin aika hyvin selvittänyt miten ja millä vika ilmenee ja mitkä vaikuttaa tuohon vikaan.
Huoltotilaustiedoissa myös lukee toimituskuluissa 4,9€.
Laitoinkin Verkkikseen spostia että mikä tuo 4,9€ on ja onko vähän turhaa laittaa tuonne tuleeseen spostiin "että voitte seurata huoltoa" tms jos sinne sivulle ei päivitellä mitään, myös totesin että olisi mukava tietää missä vaiheessa siellä mennään.
Eilinen vastaus oli vaan suurinpiirtein "välitetty huoltotiimille".

Alkaa kuivumaan toivo että saisin tässä loman aikana koneen takaisin kokoon.
Ehkä tuo jonkun herätti Verkkikseltä koska tuli ilmoitus että tapaus käsitelty ja jotain on on postilla tulossa.

Jatketaan yksinpuhelua.
Pitäisi oikeastaan laittaa tuonne mikä tänään vituttaa ketjuun.
Työselosteessa lukee "bios reflashed" mikä laittoi jo epäilyttämään.
Eikun konetta kasaamaan sen verran että näkee mitä emo tekee (osittain vaiheessa oleva vesijäähy ja johdotukset).
3t myöhemmin konetta päälle. Jonkin aikaa se siinä rullasi ennenkuin pääsin biossiin. PRKL, samaa vikaa pukkaa vaikka ei bootissa jäänyt jumiin mutta ei löydä vieläkään kaikkia nvme-asemia. Seuraavalla bootilla sitten taas jäi jumiin.
Eivätkä ole testanneet db-anturiakaan vaikka se siellä vikakuvauksessa luki ja anturi jäi sille matkalle.

Joutunee sitten soittamaan Verkkikseen että mitä helvattia ne on tehnyt tuolla lankulla kuukauden jos ovat vain vetäneet biossin uusiksi sisään.
Minun mielestä jos ovat testanneet niin kyllä tuossa kuvauksessa pitäisi lukea että "testattu neljällä nvme-asemalla ja vika ei uusiudu monen bootin jälkeen".
Jotain vikaa ovat kumminkin nähneet koska ei tullut laskua turhasta huollosta.

Muokkaus. Myös tuota emoa on vähän kovisteltu koska SMA-liittimet on nyt vinossa, lähtiessä oli ihan suorassa.
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan yksinpuhelua.
Pitäisi oikeastaan laittaa tuonne mikä tänään vituttaa ketjuun.
Työselosteessa lukee "bios reflashed" mikä laittoi jo epäilyttämään.
Eikun konetta kasaamaan sen verran että näkee mitä emo tekee (osittain vaiheessa oleva vesijäähy ja johdotukset).
3t myöhemmin konetta päälle. Jonkin aikaa se siinä rullasi ennenkuin pääsin biossiin. PRKL, samaa vikaa pukkaa vaikka ei bootissa jäänyt jumiin mutta ei löydä vieläkään kaikkia nvme-asemia. Seuraavalla bootilla sitten taas jäi jumiin.
Eivätkä ole testanneet db-anturiakaan vaikka se siellä vikakuvauksessa luki ja anturi jäi sille matkalle.

Joutunee sitten soittamaan Verkkikseen että mitä helvattia ne on tehnyt tuolla lankulla kuukauden jos ovat vain vetäneet biossin uusiksi sisään.
Minun mielestä jos ovat testanneet niin kyllä tuossa kuvauksessa pitäisi lukea että "testattu neljällä nvme-asemalla ja vika ei uusiudu monen bootin jälkeen".
Jotain vikaa ovat kumminkin nähneet koska ei tullut laskua turhasta huollosta.
Ouch. Jotenkin voin kuvitella fiiliksen tuossa vaiheessa :D Tämä hymynaamahymiö ei ole vittuilua. Tulee vaan muutamat omat kokemukset niin elävästi mieleen (ei verkkiksen kanssa tosin, jotenkin pitänyt niitä aina hyviksinä huoltojen suhteen.. tyyliin tossa on uusi ja vanha romukoppaan). Tuli toissa kesänä kuskattua (kerjäämällä pyydetyt apumiehet vieläpä) saaristosta ensin lautalla ja sitten lainaperäkärrillä päältä ajettava ruohonleikkuri huoltoon, koska hihnan pyörät rispasivat hihnan jatkuvasti rikki. Kone rahdataan takasin käyttöpaikalle ja vilkaisen työselostetta jossa lukee "uusi vaihteiston hihna asennettu". Sitä riemua ei voi kuvailla kun vartin ajon jälkeen napsahtaa jälleen poikki :lol:

En tiedä, mutta jotenkin tuntuu että kaikki huoltojutut pitää käydä itse fyysisesti paikan päällä hoitamassa tai menee vituiksi. Kai se vaatii sen vittuuntuneen kalskean ihmiskontaktin että toimenpiteelle annetaan edes jonkin asteinen kiinnostus. Ihan varmasti ainakin otsikossa mainituissa yrityksissä seurataan tätä ketjua. Toivottavasti saat toimivan lankun ilman enempiä murheita :thumbsup:
 
No onneksi harvemmin näitä takuuhuoltoja on tarvinnut tehdä, vaikkakin nyt parin kuukauden aikana onkin muutama osa pitänyt laittaa takuuhuoltoon. Emojen suhteen varmaan viimeksi joskus ennen vuosituhannen vaihdetta.
Verkkiksen huoltoa olen näköjän viimeksi vaivannut 2005 kun WD Caviar SE 250GB on hajonnut.
 
Ärsyttää tämä verkkiksen homma. Tälläinen ilmoitus siellä, että kaikille kodinkoneille ilmainen kotiinkuljetus.
1706360669523.png


Mutta kappas, outlet puolella sitten ei enään käykään. +80€ kotiinkuljetuksesta vähintään velotetaan.. Eipä tilata sitten.
 
Ärsyttää tämä verkkiksen homma. Tälläinen ilmoitus siellä, että kaikille kodinkoneille ilmainen kotiinkuljetus.
1706360669523.png


Mutta kappas, outlet puolella sitten ei enään käykään. +80€ kotiinkuljetuksesta vähintään velotetaan.. Eipä tilata sitten.
Jätkäsaaren outletissa tullut joskus livenä kauhisteltua noita outletin "isoja kodinkoneita" ja niitten kuntoa. Kuntoluokitus on "A" tai "B" tai muuta sellaista, että vain alkup. paketti puuttuisi tai vähäisiä käytön jälkiä. Käytännössä sitten esim jääkaappi on isoilla lommoilla tai lieden lasitaso säröilee sen näköisesti että poksahtaa silmille seuraavalla lämmityskerralla.

Alen rajoitus tossa kotiinkuljetuksessa saattaisikin liittyä just siihen että sitä rojua eti tarvitse käydä hakemassa "ilmaiseksi" vielä takas jos ostaja ei kelpuutakkaan tuotetta :hmm: (täyttä mutuilua).
 
Ärsyttää tämä verkkiksen homma. Tälläinen ilmoitus siellä, että kaikille kodinkoneille ilmainen kotiinkuljetus.
1706360669523.png


Mutta kappas, outlet puolella sitten ei enään käykään. +80€ kotiinkuljetuksesta vähintään velotetaan.. Eipä tilata sitten.
Testasin outletista ostoa pyykinpesukoneesta. Toimitus 0 euroa postitse.
 
Kai se riippuu sitten, missäpäin assuu.. itte kun asuu täällä lapin perukoilla, niin ei suostutakaan ilmasiin posteihin?
 
Outoa edelleen. Tein uuden koetilauksen 499 hintaisesta pyykinpesukoneesta ja edelleen tarjoaa ilmaista postin toimitusta.
Muistelisin että joskus noissa on ollut jotain eroa onko laite päätynyt outletiin asiakaspalautuksena vai onko poistuva malli. Jotenkin olisi sellainen muistikuva että asiakaspalautuksiin ei saa ilmaista kuljetusta mutta poistuviin malleihin saa tms. Joskus vuosi-kaksi sitten itsekin noita ihmettelin.
 
Kai se riippuu sitten, missäpäin assuu.. itte kun asuu täällä lapin perukoilla, niin ei suostutakaan ilmasiin posteihin?
Sitä ei mainita että ei koske joitain alueita, riippumatta missä asuu. Epärehellistä mainontaa jos eivät suostu ilmaiseen toimitukseen.
 
Outoa edelleen. Tein uuden koetilauksen 499 hintaisesta pyykinpesukoneesta ja edelleen tarjoaa ilmaista postin toimitusta.
Ja oli nimenomaa outlet-tuotteesta kyse? Koska tuossa sinun liittämässä kuvassa on väärät maksutavat saati että outlet-tuotetta ei voi noutaa.

Yksittäiskappaleita ei voi tilata noutoon, vaan ne myydään vain toimitettuina. Tuotteet on maksettava etukäteen joko maksukortilla tai verkkopankissa.

Itselläni Outlet-pakastinta ostaessa tarjoaa vain näin:

Sieppaa.PNG


Asuinsijainti Vantaa.
 
Ja oli nimenomaa outlet-tuotteesta kyse? Koska tuossa sinun liittämässä kuvassa on väärät maksutavat saati että outlet-tuotetta ei voi noutaa.



Itselläni Outlet-pakastinta ostaessa tarjoaa vain näin:

Sieppaa.PNG


Asuinsijainti Vantaa.
Outlet- tuote. Toimituskulut alk 0eur lukee myös tuossa rivillä.
Upo UU662C60W -astianpesukone, valkoinen


verkkis.png
 
Mikä tuote? Linkki tuotteeseen niin tarkistetaan.

Kyseinen laite ei ole Outlet-alueelta myytävä laite. Outlet-alueelta myytävissä laitteissa ei ole ilmaisia kuljetuksia.
 
Mikä tuote? Linkki tuotteeseen niin tarkistetaan.

Kyseinen laite ei ole Outlet-alueelta myytävä laite. Outlet-alueelta myytävissä laitteissa ei ole ilmaisia kuljetuksia.
Tuote ei ole outlet- tuote vaikka siinä lukee outlet..? Tä?

 
Tuote ei ole outlet- tuote vaikka siinä lukee outlet..? Tä?

Niin. Se ei ole yksittäiskappale Outlet-alueella. Yksittäiskappaleilla ei ole ilmaisia posteja. Eikä niitä voi maksaa käteisellä saati noutaa mistään.

Lähetettävissä: Heti yli 25 kpl
 
Ai kuluttajan pitää arvailla mitkä outlet- tuotteet kuuluu ilmaisen kuljetuksen piiriin. Sitä ei lue edelleen siinä verkkiksen mainoksessa. Ei edes sitä että ei koske outlet tuotteita.

Verkkokauppa.com yksittäiskappaleiden outlet sivuilla lukee seuraavaa: (muitakin ehtoja noihin liittyy tosiaan)

Yksittäiskappaleiden hintoihin eivät vaikuta meneillään olevat kampanjat.

Poistoerien kohdalla vastaavaa ei lue. Joten siinä mainoksessa ei periaatteessa tarvitse erikseen lukea, kun yksittäiskappaleiden ehdoissa lukee noin. Mutta toki voisi mainoksessa maininta olla asiasta.

Vielä selkeämpi olisi, jos poistoerät ei olisi outletien alla, vaan täysin omana osastona.
 
Selkeämpi olisi jos ihan käytettäisiin suomea kuten "poistoerä" ja "asiakaspalautus".
Itselle outlet-sana tarkoittaa juurikin poistoeriä, näin kun oli käytäntö silloin lähes kivi ja miekka-aikana kun noita outlet-sanoja alkoi ilmaantumaan kodikonekauppojen mainoksiin.
 
Selkeämpi olisi jos ihan käytettäisiin suomea kuten "poistoerä" ja "asiakaspalautus".
Itselle outlet-sana tarkoittaa juurikin poistoeriä, näin kun oli käytäntö silloin lähes kivi ja miekka-aikana kun noita outlet-sanoja alkoi ilmaantumaan kodikonekauppojen mainoksiin.
Totta. Tätä ei välttämättä edes tajua ajatella. Jonkin verran maailmaa ja outletteja nähneenä, ei tule vastaavaa "käytettyjen tavaroiden outlettia" mieleen kuin gigantti ja kumppanit. Pakko myöntää että taidokkaasti (röyhkeästi) otettu termi haltuun. Osaava markkinointi-tiimi asialla. Jos ei tietäisi, niin yhdistäisi juurikin poistoeriin, tehtaanmyymälöihin jne.

eikös Amazonillakin ole erikseen warehouse deals (asiakaspalautukset) ja outlet/overstock deals (poistoerät)?
 
Pari vuotta takaperin tilasin lieden verkkokauppan outletista ja ainakaan verkkis ei ollut viitsinyt pakata liettä sitten mitenkään edellisen palauttajan jäljiltä uudelleen.
pakkaus oli niin räjähtänyt että kohta soitti postin ajojärjestelijä ja oli huolestunut lieden kunnosta ja kertoi ottaneensa kuvat ko. pakkauksesta ja liitävänsä reklamaatio lomakkeen valmiiksi mukaan jos haluan lieden toimitettavan kotio asti.

Kun pääsin vastaanottamaan liettä oli se kieltämättä näky, repaliset muovit ja styroksit oli parsittu niin vähällä teipillä kuin mahdollista, eikä liesi ollut mitenkään kiinni kuljetuslavalla. mutta ihme ja kumma ihan ehjä ja toimiva kone sieltä kuitenkin löytyi
 
Pari vuotta takaperin tilasin lieden verkkokauppan outletista ja ainakaan verkkis ei ollut viitsinyt pakata liettä sitten mitenkään edellisen palauttajan jäljiltä uudelleen.
pakkaus oli niin räjähtänyt että kohta soitti postin ajojärjestelijä ja oli huolestunut lieden kunnosta ja kertoi ottaneensa kuvat ko. pakkauksesta ja liitävänsä reklamaatio lomakkeen valmiiksi mukaan jos haluan lieden toimitettavan kotio asti.

Kun pääsin vastaanottamaan liettä oli se kieltämättä näky, repaliset muovit ja styroksit oli parsittu niin vähällä teipillä kuin mahdollista, eikä liesi ollut mitenkään kiinni kuljetuslavalla. mutta ihme ja kumma ihan ehjä ja toimiva kone sieltä kuitenkin löytyi

En kyllä ymmärrä miksei verkkis vedä näitä käsikiristyskalvolla nippuun jolla saa jo hyvän suojauksen jos alkuperäisiä pahveja, styrokseja tai kuplamuovia jättää sinne suojaamaan. Tuolla meidän duunissa noi laitetaan ja lavan muovittamiseen menee n. minuutti.
 
Jatketaan yksinpuhelua.
Pitäisi oikeastaan laittaa tuonne mikä tänään vituttaa ketjuun.
Työselosteessa lukee "bios reflashed" mikä laittoi jo epäilyttämään.
Eikun konetta kasaamaan sen verran että näkee mitä emo tekee (osittain vaiheessa oleva vesijäähy ja johdotukset).
3t myöhemmin konetta päälle. Jonkin aikaa se siinä rullasi ennenkuin pääsin biossiin. PRKL, samaa vikaa pukkaa vaikka ei bootissa jäänyt jumiin mutta ei löydä vieläkään kaikkia nvme-asemia. Seuraavalla bootilla sitten taas jäi jumiin.
Eivätkä ole testanneet db-anturiakaan vaikka se siellä vikakuvauksessa luki ja anturi jäi sille matkalle.

Joutunee sitten soittamaan Verkkikseen että mitä helvattia ne on tehnyt tuolla lankulla kuukauden jos ovat vain vetäneet biossin uusiksi sisään.
Minun mielestä jos ovat testanneet niin kyllä tuossa kuvauksessa pitäisi lukea että "testattu neljällä nvme-asemalla ja vika ei uusiudu monen bootin jälkeen".
Jotain vikaa ovat kumminkin nähneet koska ei tullut laskua turhasta huollosta.

Muokkaus. Myös tuota emoa on vähän kovisteltu koska SMA-liittimet on nyt vinossa, lähtiessä oli ihan suorassa.

No joo, ei ole vieläkään selvinnyt tuo oma tapaus Verkkiksen kanssa. Soittelin sinne perjantaina ja aspakaveri kanssa vähän ihmetteli tuota "bios reflashed" tekstiä. Lupasi kysellä huollosta mitä sille on tehty.
Tällä välin kerkesin kokeilla emossa myös toista prosessoria ja ilman näytönohjainta. Ja vika vaan pysyy.
Tänään taas soittoa että mikä kestää, vastaus oli että normaalisti kestää 3-8 työpäivää saada vastaus huoltofirmasta. Toki olisi tuo ensimmäinen aspa voinut mainita tuon.
Jotenkin oli mielikuva että hoitavat Verkkiksessä oman talon sisällä tämmöiset testaukset, varsinkin kun sposteissa mainitaan verkkokauppa.com huolto ja huoltotiimi.
Sitten kumminkin tuo tämän päivinen aspa sanoi, kun vikisin että rikkihän tuo vielä on, "tuo se tänne ja jätä prossa kiinni". En viitsi tuhlata viimistä lomapäivää siihen että ajelisin stadiin. Kumminkin sähläisivät siellä, eikä asia selviäisikkään ja kaiken lisäksi tuossa menisi sen verran pitkään että jäisin jumiin iltapäiväruuhkaan. Sitten olisi koko päivä ja hermot mennyt.
Odotellaan nyt sitten muutama päivä lisää.
 
Ei taida verkkiksellä olla minkään alan huoltoedustusta itsellään (poislukien omat merkit) vaan kaikki lähetetään eteenpäin.
 
Ei taida verkkiksellä olla minkään alan huoltoedustusta itsellään (poislukien omat merkit) vaan kaikki lähetetään eteenpäin.
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
 
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
Sodastreamin linjaus on hyvin suurella varmuudella hatusta heitettynä "jos palautuksia tulee -> roskiin ja uusi kouraan". Ei ne sisällä muuta kuin muovia, pari palaa metallia ja tiivareita, joten puolen tunnin huolto maksaa työkustannuksena enemmän kuin koko vehkeen valmistus tehtaalla. Hyvin varmasti sama koskee Microsoftin perustuotteita, eli hiiret, näppikset, rimpulakuulokkeet, jne.

Emolevyissä on jo sitten enemmän tuota laatukontrollia ja huoltoja jopa joskus yritetään. Tiedä sitten onko valmistajan "vapaaehtoisesti" tarjoamaa palvelua noissa tuo korjausten yritys takuun puoleen, vai lakisääteisesti ylitetty joku tietty raja ja sitä 'täytyy' yrittää...
 
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
Sehän riippuu ihan tehdyistä sopimuksista Verkkokaupan ja Sodastreamin maahantuojan välillä. Jos on kirjattu että vikatilanteessa annetaan uusi heti tilalle niin silloin homma toimii näin. Vikaantuneet kerätään yleensä paikkaan X josta sitten sopimukseen sovittujen ehtojen mukaan maahantuoja joko hakee ne pois ja korvaa Verkkokaupalle tai sitten laitteet tuhotaan ja Verkkokauppa saa niistä korvauksen.
 
Sehän riippuu ihan tehdyistä sopimuksista Verkkokaupan ja Sodastreamin maahantuojan välillä. Jos on kirjattu että vikatilanteessa annetaan uusi heti tilalle niin silloin homma toimii näin. Vikaantuneet kerätään yleensä paikkaan X josta sitten sopimukseen sovittujen ehtojen mukaan maahantuoja joko hakee ne pois ja korvaa Verkkokaupalle tai sitten laitteet tuhotaan ja Verkkokauppa saa niistä korvauksen.
No en muuta väittänytkään. Kunhan kommentoin lainauksessa olevaa viestiä. Prismalta ostetut sodastreamit muuten lähtee johonkin (tarkastukseen?), ennen kuin saat uuden.

Myös kaikki lakisääteisyyshöpöhöpöt voi jättää mainitsematta. Laatukontrolli ehkä ainoa järkevä sana edellistä ylemmässä viestissä. Ei nämä huollot ole mitään rakettitiedettä.
 
No niin, tuossa kun paketoin emoa jo valmiiksi niihin samoihin laatikoihin missä se tuli takaisin Verkkiksestä niin tuli kiinnittettyä enemmän huomiota lähetyslappuihin, siellä suomen postin lähetystarran alla oli toinen lähetyslappu, g.b.t. technology eli saksan gigabyte. Ajattelin myös aluksi että onkohan lähetetty väärä tuote koska tuo oli Acer läppärin laatikko minkä sisällä z470 laatikossa emo.
Prkl, kumpaa tässä nyt sitten haukkuisi enemmän? Tosin luulen että tuo kirjoittamani vikaseloste on käännetty päin vittua ja/tai jätetty osa kääntämättä, siellä sitten onkin testattu jotain ihan muuta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 388
Viestejä
4 883 847
Jäsenet
78 822
Uusin jäsen
Lare1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom