Ihan tarkistuksena olet nyt FIRE ja päätit muuttaa huitsin nevadaan maapallon muista vaihtoehdoista?
Kiinnostaa vaan jos tulee itselle joskus eteen vastaava tilanne.
Tarina menee niin, että tein it-konsulttihommia(koodausta). Tuli paljon keikkaa suomen ulkopuolelle, yksi vuoden rasti euroopassa ja siihen heti perään 6kk amerikassa itärannikolla. Kun tulin takaisin suomeen niin vanha työpaikka ja kaupunki ei tuntunut enää mielekkäältä melkein 2v poissaolon jälkeen. Mietin siinä kaverille, että muuttaisko helsinkiin. Kaveri sanoi, että hän tietää piilaaksosta(kalifornia) paikan mikä olisi kuin nakutettu mulle.
Hain piilaaksosta duunia+kaverilta suositus siihen. Sain paikan, kauhea ruljanssi h1b viisumin kanssa ja odottelua. Muutin piilaaksoon. Siellä duunasin aikas pitkään at will työsopparilla ja pelko perseessä, että jos tulee kenkää niin onpa kiire löytää uus työpaikka tai karkoitetaan maasta. Vihreäkortin saaminen oli hieno päivä, putosi iso paino hartioilta. Muistan sen fiiliksen, kun kortti varmistui loppuikäni.
Aikaisessa vaiheessa kun huomasi, että hei nyt maksetaan tuloksesta ja verottaja on armelias niin aloin duunaan ihan sootanan kovaa ja liksa+osakekanustimet vaan kasautui ja kasautui. Minimoin turhia kuluja enkä ostanut jotain corvettea, m5:sta tms. mitä kaverit painosti laittamaan, samalla asuin halvalla murjussa. Eka vuonna palkkaan tuli 50% extrabonus, kun myin itseni liian halvalla, hr ei tietty voi tehdä isoja korotuksia peruspalkkaan, mutta esimies halusi ja pystyi palkita hyvästä työstä könttäsummalla. Toi oli se hetki, kun tajus, että aha, nyt kannattaa takoa, rauta on kuuma.
Jossain kohtaa tajusin, että ihan sama kuinka kovaa mä teen niin projektit vaan tulee feilaamaan kuten ennenkin. En onnistunut saamaan porukkaa tajuamaan, että jos vaan jatketaan wanhalla tavalla niin feilataan taas uudestaan. Pitkät päivät ei enää olleet mielekkäitä, kun omassa mielessäni olin varma, että ei tule valmista. Työltä putosi pohja pois, kun illuusio työn merkityksestä katosi. Tämä johti aikas pahaan burnouttiin, jonka juurisyyt tosin on edelläolevaa kuvausta monimutkaisemmat.
Päätin siinä, että en hae enää uutta duunia, kun ei ole pakko. Muutin piilaaksosta las vegasiin. Mulla on joku perversio siitä, että olis kiva asua täällä tovi. Seuraava osoite on joku paikka texasissa tai floridassa. Colorado olis muuten jees, mutta en taida kestää lumista talvea enää,...
Mun harrastukset on sangen halpoja. Tänään 4h karpinongintaa puistossa. Halvat harrastukset auttoivat FIRE projektia. Samoin auttoi kalifornian kelit ja nähtävyydet, kun ei tarvinut miettiä kalliita lomareissuja tms. kun automatkan päässä oli aina hyvä keli ja nähtävää. Tietty suomessa tuli käytyä, mutta ei edes joka vuosi.
Aamun isoimmaksi jäänyt kala lorenzi park:sta las vegas. Juopot ja muut bilettäjät oli tavalliseen tapaan sotkeneet puiston. Puistossa on kova hulina pe,la iltoina.
Viikko sitten new york:ssa central park:ssa kalastelua
Tän kesän olin suomessa. Kalastelin, keräsin marjoja+sieniä ja vietin laatuaikaa ystävien ja perheen seurassa. Opettelin samalla kajakkikalastamaan. Ihan mahtavaa. Kesät suomessa konsepti on aika jees, kun ei tarvi kärsiä las vegasin/texasin/floridan kesän kuumuudesta.
edit. Tää on aika outo ajopuumainen tarina. On ollut hyvä asia sanoa vaan kyllä ja ihmetellä jälkikäteen mitä tuli tehtyä