Minähän en näin sanonut. Etkä sanonut sinäkään. Olet tähän asti sanonut, että on tarpeellista ja hyväksyttyä palkata musta. Älä nyt ala lässyttämään ja tunkemaan sanoja minun suuhuni.
Ottaen huomioon että sä et ole oikeastaan tehnyt juurikaan muuta tässä keskustelussa kuin tunkenut sanoja mun suuhun niin en nyt lähtisi valittaan tuosta hirveän paljoa.
Ja täten voimme ilmeisesti myös hyväksyä, että mustaihoisella ei voi olla sellaista kokemusta suomalaisesta kulttuurista, koska siihen kuuluu olennaisena osana miten muut kohtelevat sinua. Ja vaikka musta henkilö muuten adoptoisi täysin suomalaisen kulttuurin niin hän ei pysty adotoimaan sitä miten muut suomalaiset häneen suhtautuvat, koska hän on silti musta. Eli mitä ikinä tuo henkilö tekeekään, hän ei ikinä voi tulla osaksi suomalaista valkoista kulttuuria.
Vai onko tässä menossa joku oksettavan susiruma kaksoisstandardi hyvesignalointi, missä toiset vain ovat vähän tasa-arvoisempia kuin toiset?
Tässä ei ole kyse suomalaisesta kulttuurista vaan amerikkalaisesta ja sen alaosasta eli afro-amerikkalaisesta kulttuurista. Joten älä nyt yritä rakentaa mitään olkiukkoja. Jahka saadaan tämä varsinainen aihe keskusteltua läpi niin sitten voin kyllä kertoa miten näen käsitteen "suomalainen kulttuuri" mutta tässä vaiheessa se on vain turha sivujuonne.
Eli oletko sä nyt jotenkin eri mieltä tuosta mun väitteestä? Meinaatko että valkoihoinen pystyy Amerikassa adoptoimaan afro-amerkkilaisen kulttuurin niin vahvasti että kaikki muut ihmiset alkavat kohtelemaan häntä samaan tapaan kuin he kohtelevat niitä afro-amerikkalaisia joiden ihonväri on musta? Eli meinaatko että valkoinen pystyy adoptoimaan mustiin kohdistuvan rasismin kohteena olemisen?